شنبه ۹ خرداد ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۳۹۳ - May 29, 2004
واليبال انتخابي المپيك آتن ‎/ ايران ۳- ژاپن ۲
برنده استراليا و چين به فرانسه مي پيوندد
007206.jpg
گروه ورزشي: ششمين روز از رقابت هاي واليبال انتخابي المپيك آتن در شرايطي امروز با انجام چهاربازي در سالن «متروپوليتان» شهر توكيو پيگيري مي شود كه تيم فرانسه به عنوان تيم غيرآسيايي صعودش را به المپيك قطعي ساخته است. فرانسوي ها ديروز در حالي كه تنها يك قدم با از دست دادن نخستين «ست باخته» برابر ايران به سختي تهديد شده بودند با پيروزي سه بر صفر همچنان اين ركورد خود را حفظ كردند. فرانسه امروز با ژاپن و فردا با الجزاير ديدار دارد. در ميان تيم هاي آسيايي تكليف تيم صعودكننده بستگي به بازي امروز استراليا و چين دارد. تيم فاتح اين ديدار به فرانسه خواهد پيوست. استراليا و چين در شرايطي بالاتر از ساير رقباي آسيايي خود به صعود اميدوار شدند كه چيني ها همه حريفان از جمله ايران، ژاپن و كره را مغلوب كردند و استراليا هم به جز ايران و چين از سد ژاپن، كره و از همه مهم تر كانادا گذشت. ايران قبل از بازي امروز خود با داشتن سه شكست از جمع مثلث مدعيان آسيايي خارج شد.
فرانسه ۳ - ايران صفر
گيم ها (۳۱-۳۳، ۱۹-۲۵، ۲۱-۲۵)
داور اول: دي سوزا (برزيل)، داور دوم: توني گاوا (ژاپن)
تيم ايران در بازي با تيم مدعي فرانسه در گيم اول درخششي فوق تصور داشت و چندين بار حريف پرستاره را تا مرز شكست پيش برد، اما عدم دقت و تمركز كافي در امتيازات پاياني بخت ركورد شكني را از تيم ايران گرفت. تيم ايران بنا به گفته «بلين» سرمربي فرانسه بازي قابل تقديري به نمايش گذاشت، اما به ديد ما اگر اندكي بازيكنان ما هشيار عمل مي كردند، گرفتن گيم از فرانسه غيرممكن نبود. «بلين» كه در گيم اول همه مهره هاي كليدي خود را در مقابل بازيكنان ايران گرفتار و عصبي ديد، بهترين تاكتيك را برگزيد و با ميدان دادن به نفرات ذخيره اي چون پاتين، آنتيگا و كاپت باعث سردرگمي مدافعان روي تور تيم ايران شد، چرا كه «پارك كي ون» به خوبي راه مقابله با بازيكنان اصلي فرانسه را به شاگردانش آموخته بود و چنين شد كه دي كرجت، داكوئين، مونيري واسكال چاره اي جز رفتن به روي نيمكت نيافتند. در اين بازي كه باز هم بهنام محمودي اثرگذارترين بازيكن ما محسوب مي شد عنوان بهترين بازيكن به اميرحسين منظمي رسيد.
برنامه بازيهاي امروز
ساعت ۳۰/۶: ايران - الجزاير
ساعت ۳۰/۸: كره جنوبي - كانادا
ساعت ۳۰/۱۰: استراليا - چين
ساعت ۳۰/۱۲: ژاپن - فرانسه

مسعود مرادي در جام ملتهاي پكن قضاوت مي كند
گروه ورزشي:«مسعود مرادي» داور بين المللي كشورمان از سوي كنفدراسيون فوتبال آسيا براي قضاوت در رقابت هاي فوتبال جام ملت هاي آسيا در چين دعوت شد.كنفدراسيون فوتبال آسيا روز جمعه اسامي ۱۴ داور و ۱۴ كمك داور را براي قضاوت در رقابت هاي فوق اعلام كرد.
به گزارش سايت اينترنتي اي اف سي، ۲۸ داور و كمك داور منتخب قرار است روز۱۳ جولاي (۲۳ تير)يعني ۴ روز قبل از شروع رقابت ها در شهر پكن حضور يابند.

قرعه كشي هندبال جوانان آسيا
ايران با قطر، كره، امارات و ازبكستان همگروه شد
گروه ورزشي: مراسم قرعه كشي نهمين دوره مسابقات هندبال قهرماني جوانان آسيا پنجشنبه شب در مقر كنفدراسيون هندبال آسيا در كويت برگزار شد.
اين رقابت ها قرار است از ۷ تا ۱۸ سپتامبر امسال (۱۷ تا ۲۸ شهريور) با حضور ۱۲ تيم از ايران، هند، ازبكستان، امارات، بنگلادش، چين، ژاپن، قطر، كره، كويت، چين تايپه و عمان در هندوستان برگزار شود.
براساس قرعه كشي، تيم هاي قطر، كره، ايران، امارات، ازبكستان، چين در گروه الف و كويت، هند، بنگلادش، چين تايپه، ژاپن و عمان در گروه ب قرار گرفتند.
وي افزود: دو تيم برتر اين مسابقات جواز حضور در مسابقات قهرماني جهان را كه قرار است در سال ۲۰۰۵ در مجارستان انجام شود دريافت خواهند كرد.
وي گفت: كويت و قطر كه قهرمان و نايب قهرمان دوره قبل شده اند به ترتيب قطر سر گروه الف و كويت سرگروه ب
خواهند بود.

ياد و خاطره يولمه گرامي داشته شد
007209.jpg
گروه ورزشي: مراسم هفتمين روز درگذشت ميكائيل يولمه ملي پوش جوان واليبال ايران ديروز با حضور مردم آق قلا و جمعي از مسوولان فدراسيون، نمايندگان باشگاه پيكان و همدوره هاي اين بازيكن برگزار شد. حاضرين جدا از گراميداشت خاطره ميكائيل يولمه با حضور در روستاي صحنه به ديدار خانواده مرحوم خوشگلدي صحنه يكي از مربيان سازنده اين منطقه رفتند كه چند روز پس از يولمه به دليل جراحت وارده در گذشته بود.
مهر عليزاد ه بر بالين صحنه
رييس سازمان تربيت بدني ديروز در بيمارستان مهر بر بالين غياث الدين صحنه ملي پوش سابق واليبال ايران حاضر شد.غياث الدين صحنه كه تنها بازمانده سانحه دلخراش تصادف اتومبيل مسوولان تيم اميد گلستان است، مورد تفقد معاون رييس جمهوري قرار گرفت. مهر عليزاده در اين ملاقات اعلام كرد: سازمان تربيت بدني در راه اعزام اين ملي پوش سابق واليبال براي مداوا به خارج از كشور آمادگي لازم را دارد.

تيم فوتبال هنرمندان و منتخب همشهري به تساوي رسيدند
گروه ورزشي: ديدار دو تيم فوتبال منتخب روزنامه همشهري و هنرمندان ايران با نتيجه تساوي دو بر دو خاتمه يافت. اين بازي كه به ياد كودكان بي سرپرست شهر «بم» در زمين چمن مصنوعي ورزشگاه شهيد كشوري برگزار شد، دو تيم بازي زيبا و هيجان انگيزي ارائه كردند. گل هاي تيم هنرمندان توسط سام درخشاني و محمدرضا مهرانپور به ثمر رسيد و گل هاي همشهري توسط بهادر اسلامي و رضا لطفعليان
زده شد. در تيم هنرمندان بازيكناني مانند علي (دانيال) باقرخان، مجيد سبزي، بيژن طاهري، محمدرضا مهرانپور، سام درخشاني و مهدي حيدري، ايرج نوذري، پويا اميني و ... بازي مي كردند و در تيم منتخب همشهري كيوان آشفته، حسين محمدي، محسن مرادي، ابوالفضل كشاورز، عطاءالله طاهركناره، وحيد اميري، احمد برغمدي، حسن حيدري، حسين ارزشمند، بهادر اسلامي، محمود بخشي، رضا لطفعليان، محمد رسولي،  ماشاءالله آروين، ماركار آقاجانيان، اكبر رستمي، معراج مژده و بهنام نظيري راد به ميدان رفتند.
سرمربيگري تيم منتخب همشهري به عهده سيامك قليچ خاني است.

وزنه بردار جوان ايراني به قولش عمل نكرد
گروه ورزشي: محمود اسمعيل زاده وزنه بردار ۷۷ كيلويي و جوان ايراني كه قبل از حضور در پيكارهاي وزنه برداري قهرماني جهان در شهر مينسك بيلوروسي مي گفت: تمام توانم را براي كسب مدال در اين مسابقه ها به كار مي گيرم تا صاحب مدال شوم حتي به ركوردهاي شخصي خود نيز دست نيافت و با ۱۴۰ كيلوگرم در يكضرب و ۵/۱۷۷ كيلوگرم در دو ضرب و مجموع ۵/۳۱۷ كيلوگرم در مكان ششم قرار گرفت! اسمعيل زاده در تهران ۱۴۵ كيلوگرم در يكضرب و ۵/۱۸۷ كيلوگرم را در دوضرب براي خود ثبت كرده بود. چانليانگ لو وزنه برادر چيني با ۵/۱۵۷ كيلوگرم يكضرب و ۵/۱۸۷ كيلوگرم دوضرب و مجموع ۳۴۵ كيلوگرم صاحب مدال طلاي اين وزن شد.پيش از اسمعيل زاده ديگر وزنه بردار كشورمان غلامرضا كاظمي نيز در دسته ۶۹ كيلوگرم پس از آن كه ۳ بار در مقابل وزنه ۱۲۵ كيلوگرم به دليل استرس زياد نتوانست موفق باشد از دور مسابقات كنار رفت! كاظمي نيز با ركورد يكضرب ۵/۱۳۷ كيلوگرم به اين مسابقه ها اعزام شده بود.

پيروزي پر گل ذوب آهن و شكست سپاهان در اهواز
گروه ورزشي: رقابتهاي فوتبال مرحله يك هشتم نهايي جام حذفي باشگاه هاي كشور عصر روز جمعه در شهرهاي اهواز و فولاد شهر اصفهان برگزار شد و در پايان تيم هاي ذوب آهن اصفهان و فولاد خوزستان برابر حريفان خود به برتري دست يافتند.در فولاد شهر اصفهان دو تيم ذوب آهن اصفهان و پگاه گيلان به مصاف هم رفتند كه در پايان تيم ذوب آهن با نتيجه ۸ بر يك برابر حريف خود به برتري دست يافت.در اهواز نيز دو تيم فولاد خوزستان و فولاد مباركه سپاهان در ورزشگاه تختي اهواز به مصاف هم رفتند كه اين ديدار با نتيجه ۲ بر صفر به سود فولاد خوزستان پايان يافت.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري دانشجو
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |