چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۰۲ - Jun 9, 2004
بازي هاي پلي آف فوتبال باشگاههاي كشور
سايپا و شموشك نوشهر در ليگ برتر فوتبال باقي ماندند
گروه ورزشي: تيم هاي فوتبال باشگاههاي سايپا و شموشك نوشهر مجددا به رقابت هاي ليگ برتر كشور راه يافتند. ديروز در ادامه مسابقه هاي پلي آف كه در شهر تبريز برگزار مي شود اين دو تيم با كسب دومين پيروزي خود جواز حضور در دوره آينده بازي هاي ليگ برتر را به دست آوردند. ديروز ابتدا شموشك با دو گل از سد صنعت نفت آبادان گذشت. يونس گرايلي (۴۰) از روي نقطه پنالتي و مجيد نورمحمدي (۵۴) گل هاي شموشك را در اين بازي به ثمر رساندند. لطيف جنامي و علي بختياري زاده بازيكنان اخراجي صنعت نفت در اين ديدار بودند.
در دومين مسابقه ديروز نيز سايپا با يك گل بر تيم فوتبال شهيد قندي يزد غلبه كرد. براي سايپا ابراهيم فارسي در دقيقه ۷۰ گلزني كرد.
در ادامه بازي هاي فردا سايپا با شموشك نوشهر ديدار مي كند و بازي دوم نيز بين تيم هاي شهيد قندي يزد و صنعت نفت آبادان برگزار مي شود كه نتايج حاصله از اين دو ديدار هيچ تأثيري در صعود تيم هاي سايپا و شموشك نوشهر به ليگ برتر نخواهد داشت.

فوتبال مقدماتي جام جهاني ۲۰۰۶ آلمان
ايران با شكست اردن راه صعود را هموار مي كند
علي كريمي در شرايط فعلي آماده ترين و مثبت ترين مهره براي خط مياني و حمله فوتبال ماست. او امروز در مقابل اردن نيز مي تواند با آزادي عملي كه برانكو برايش فراهم كرده است بهترين نتيجه را به دست آورد. كريمي مرد تكنيكي ايران با علي دايي خط دفاع اردن را خواهند شكافت.
007740.jpg
گروه ورزشي: تيم ملي فوتبال ايران در راه حضور در مسابقات مقدماتي جام جهاني ۲۰۰۶ آلمان امروز در مصاف با اردن نزديك ترين و جدي ترين حريفش در انديشه صدرنشيني و همواركردن راه صعود به مرحله دوم است.
اين درست كه تيم ما از آخرين ديدارش با اردن در «امان» خاطره خوشي ندارد ولي اردن با همه سروصداهاي ايجاد كرده پيرامون خود با «محمود الجوهري» سرمربي مصري اش در آزادي در برابرشخصيت تيمي و بين المللي ايران مغلوب خواهد شد. حرف هاي قبل از بازي با قطر را هنوز فراموش نكرده ايم كه «فيليپ تروسيه» مربي فرانسوي چگونه جنگ رواني راه انداخت و در ميدان چه جوابي از برانكو و شاگردانش گرفت. صحبت هاي الجوهري را هم از اين زاويه بايد ديد و چندان اعتنايي به آن نكرد.
همانقدر كه الجوهري طي ماه هاي اخير همه حركات تيم ايران را زيرنظر داشت دقيقا بيانگر ترس و واهمه او از تيم ايران است. برعكس اردن كمتر گوشه ذهن ايوانكوويچ را به خود مشغول داشته بود.
سرمربي كروات ايران به ميدان ها و حريفان مهم تر و باسابقه تري همچون ژاپن در جام ملت ها و مرحله دوم جام جهاني در قاره آسيا فكر مي كند. ايران با عبور از سد اردن يكه تاز گروه خود خواهد شد و حريف امروز آن با تاكتيكي كاملا دفاعي در انديشه متوقف كردن اين تيم در آزادي است. بازيكنان ايران به خصوص ياران باتجربه آن هنوز خاطره تلخ آن شكست را در امان فراموش نكرده اند و همانطور كه الجوهري گفت: بازيكنان ايران با درس گرفتن از آن بازي انگيزه كافي را براي شكست دادن اردن دارند.در اين بازي اگرچه يكي دو بازيكن كليدي تيم ايران با مصدوميت مواجهند و حضورشان در اين بازي در پرده ابهام است، اما تيم ايران با پشتوانه قوي ازنظر نيروهاي زبده هيچ مشكلي در خطوط مختلف حس نمي كند. البته قبول داريم كه تيم ايران پس از خاتمه ليگ برتر و بازگشت لژيونرهاي اروپايي و اماراتي ازنظر هماهنگي دچار مشكل بود و اثرات خستگي باعث شد تا بازيكنان قبل از رويارويي با اردن در مقابل حريفان متوسط داخلي چندان چنگي به دل نزنند،اما تجربه نشان داده است كه بازيكنان ايران هنگامي كه پاي بازي هاي ملي فرا مي رسد سراپا انگيزه و نشاط خواهند شد.
اگر ميرزاپور به بازي امروز نرسد، رحمتي سنگربان تيم ايران خواهد بود. رحمان رضايي، يحيي گل محمدي و محمد نصرتي سه مدافع متمركز تيم ايران هستند كه در كنار آنها حسين كعبي و نيكبخت واحدي در نقش دو پيستون راست و چپ ظاهر مي شوند. مهدي مهدوي كيا، جواد نكونام، حامد كاويانپور و علي كريمي هم مردان خط مياني محسوب مي شوندكه در هنگام حمله كريمي در كنار دايي قرار خواهد گرفت. البته در طول بازي احتمال تغييرات نيز در تركيب تيم ايران مي رود كه برانكو براساس موقعيت بازي از نفرات آماده روي نيمكت سود مي جويد .اين بازي ساعت ۳۰/۱۸ در ورزشگاه آزادي انجام مي شود و بازي برگشت دو تيم شهريورماه در شهر امان خواهد بود.

نماينده دبيركل سازمان ملل متحد با «مهرعليزاده» ديدار كرد
نماينده  دبيركل  سازمان  ملل  متحد در تهران  با معاون  رئيس  جمهوري  و رئيس  سازمان  تربيت  بدني  ديدار و در خصوص  گسترش  همكاري هاي  ورزش  ايران  و ايـــن  سازمان  گفت  وگو كرد.
به  گزارش  روز سه شنبه  روابط عمومي  سازمان  تربيت  بدني ، دراين  ديــــدار مهندس  «محسن  مهرعليزاده » از توجه  ويژه  دبيركل  سازمان  ملل  متحد و نماينده  وي  در تهران  به  امر توسعه  ورزش  براي  گسترش  مناسبات  بين المللي  و ابلاغ  پيام  صلح ، دوستي  و مودت  بين  ملل  مختلف  به  بحث  ورزش  در كمك  به  توسعه  همكاري هاي  كشورهاي  مختلف  در مواقع  حساس  و بحراني  قدرداني  كرد.

تيم ايران دربوكس بين المللي تايلند سوم شد
تيم ملي بوكس ايران كه با ۵ بوكسور در رقابت هاي بين المللي جام پادشاهي تايلند شركت كرده بود، با كسب يك مدال طلا، دو نقره و دو برنز در رده سوم اين مسابقات قرار گرفت.تيم هاي تايلند و روسيه عناوين اول و دوم اين مسابقات را كه با شركت ۳۶ بوكسور از ۷ كشور در بانكوك برگزار شد، به خود اختصاص دادند.
در آخرين روز اين مسابقات، دوشنبه شب «اكبر احدي» كاپيتان تيم ملي بوكس ايران با پيروزي بر حريف تايلندي خود به مدال طلاي وزن ۵۷ كيلوگرم دست يافت.
«محمد عاشري» و «سلمان كريمي» ملي پوشان دسته هاي ۶۰ و ۶۹ كيلوگرم تيم ملي بوكس ايران كه جواز حضور در بازي هاي المپيك ۲۰۰۴ آتن را كسب كرده اند، با شكست مقابل حريفان تايلندي خود به مدال نقره دست يافتند.
«مرتضي سپهوند» و «مهدي قرباني» بوكسورهاي اوزان ۶۴ و ۷۵ كيلوگرم كشورمان نيز به مدال برنز اين مسابقات دست يافتند.

رئيس فدراسيون كشتي:
وجود حاشيه ها زيبنده كشتي نيست
007737.jpg
گروه ورزشي:محمدرضا طالقاني رئيس فدراسيون كشتي در تازه ترين اظهارات خود گفته است: فدراسيون كشتي با توجه به رسالتي كه براي خود قائل است وجود حاشيه و پرداختن به اين نوع از مسايل را از هر ناحيه اي كه باشد، زيبنده نمي داند و اميدواريم با توجه به فرصت باقي مانده كه به المپيك داريم، بهترينهاي كشتي عازم اين رقابتها شوند.
طالقاني گفت: كشتي محدود به يك شهر و يا استان نيست، استعدادهاي فراواني در جاي جاي ايران در اين رشته وجود دارد كه همه بايد همت كنيم و ضمن شناسايي، شرايط مساعد براي پرورش و بالندگي آنها را مهيا نماييم.وي افزود: به لطف الهي و همت ورزشكاران و مربيان دلسوز و همراهي كه از سوي رسانه ها خواهيم شد، انتظار داريم در المپيك بتوانيم لبخند شادي را بر لبان مردم خوب و قدرشناسمان بكاريم.
نكته: آقاي طالقاني عزيز بارها گفته ايم و باز هم مي گوئيم مادام كه هر كس در كشتي تنها در چارچوب وظايف و اختيارات قانوني خود حركت كند از هيچ ناحيه اي حاشيه بوجود نمي آيد و رسانه ها نيز براساس رسالتي كه براي خود قائل هستند مطمئنا در راه بالندگي كشتي چنانچه عملي خلاف آن را نبينند پرداختن به حاشيه ها را زيبنده فعاليت هاي خود نمي دانند.

افشارزاده: خبرنگاران بازوان
توانمند مسئولان ورزش هستند
007743.jpg
گروه ورزشي:«بهرام  افشارزاده » دوشنبه  شب  در مراسم  تجليل  از سه  تن  از پيشكسوتان  رسانه هاي  ورزشي  ايران  كه  در محل  كميته  ملي  المپيك  برگزار شد، در سخنـان  كوتاهي  خواستار تداوم  و گسترش  همكاري  بيشتر اربابان  جرايد و مسئولان  ورزش  براي  اعتلاي  بيشتر ورزش  كشورمان  در صحنه هاي  آسيايي  و جهاني  شد.دراين  مراسم  از «اردشير لاردوي »، «پرويز زاهدي » و «علي  كاوه » سه  تن  از خبرنگاران  و عكاسان  ورزشي  ايران  به  خاطر سال ها فعاليــت  در عرصه  ورزش  كشور با اهداي هدايايي  تجليل  شد.

تقدير قهرمانان از صندوق حمايت از قهرمانان
گروه ورزشي: شماري از مدال آوران المپيك و پارالمپيك رشته هاي مختلف ورزشي با ارسال نامه اي به رييس جمهوري و نمايندگان مجلس از حمايت ايشان، نمايندگان و معاون رييس جمهوري و رييس سازمان تربيت بدني در راه اندازي صندوق حمايت از قهرمانان و پيشكسوتان ورزشي كشور تشكر و رضايت خود را از اين طرح اساسي و بنيادين در حمايت از جامعه ورزش اعلام كردند.در بخشي از اين نامه آمده است بي شك بدون حمايت هاي رييس جمهوري و برنامه ريزي ها و تلاش هاي معاون رييس جمهوري و رييس سازمان تربيت بدني و دلسوزان ورزش كشور، اين امر مهم نمي توانست جامه عمل به خود بپوشد و در تاريخ ورزش كشور اين قدم نه تنها جزو باقي صالحات بلكه به عنوان برگ زرين و درخشاني در ورزش اين مرز و بوم ثبت خواهد شد و آيندگان از آن به نيكي ياد خواهند كرد.

سوپر ليگ واليبال شايد با ۱۲ يا ۱۴ تيم برگزار شود
حسن كبيري گفت: هيچ لزومي ندارد كه ما رقابت هاي سوپر ليگ واليبال را حتما با ۱۶ تيم آغاز كنيم به طوري كه ممكن است مسابقات امسال با ۱۲ يا ۱۴ تيم برگزار شود.عضو هيأت رئيسه فدراسيون واليبال در گفت وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ضمن تأكيد بر مطلب فوق اظهار داشت: سقف افزايش تيم هاي حاضر در سوپر ليگ دقيقا براساس توانايي هاي اقتصادي و فني تيم ها مي باشد. تا زماني كه فدراسيون و كميته فني نظر نهايي خود را در خصوص حضور يا عدم حضور تيم ها در سوپر ليگ اعلام نكرده است، هيچ تيمي نمي تواند حضور خود را قطعي بداند.
وي افزود: تيم هايي در سوپر ليگ امسال حضور خواهند داشت كه به هيچ عنوان زنگ تفريح ساير تيم هاي ديگر محسوب نشوند ،ضمن اينكه داشتن توانايي هاي مالي لازم براي حضوري قوي در سوپر ليگ از ديگر معيارهاي ما براي انتخاب نهايي تيم ها در سوپر ليگ واليبال است.

مربي تيم ملي وزنه برداري:
كسب مدال از بازي هاي المپيك شوخي نيست
گروه ورزشي: مربي تيم ملي وزنه برداري ايران مي گويد: حسين رضازاده براي آنكه بتواند در بازي هاي المپيك ۲۰۰۴ بر سكوي نخست بايستد، مي بايست بر فشار تمرينات خود بيفزايد.«اكبر خورشيدي» با بيان اين مطلب گفت: رضا زاده به خوبي مي داند، رقابت هاي بازي هاي المپيك با تمامي رويدادهاي اين رشته ورزشي متفاوت است و تمامي بهترين هاي اين رشته ورزشي در آتن حضور خواهند يافت.وي با اشاره به زمان باقي مانده به  آغاز بازي هاي المپيك ۲۰۰۴ آتن اظهار داشت: كسب مدال از بازي هاي المپيك شوخي نيست و هر وزنه برداري كه مي خواهد از اين بازي ها با دستي پر به ميهن اسلامي باز گردد مي بايست از زمان باقي مانده كمال استفاده را ببرد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
علمي
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |