يكشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۱۳ - Jun 20, 2004
در صورت عدم ارائه مدارك لازم
مسافركش هاي شخصي از فردا جريمه مي شوند
جريمه مسافركشهاي شخصي فاقد مجوز از روز دوشنبه (فردا) آغاز مي شود.
دبير شوراي عالي ترافيك گفت: مهلت باقيمانده براي شروع برخورد راهنمايي و رانندگي با مسافركشهاي شخصي بدون مجوز امروز به پايان مي رسد.
مهندس رئوفي در گفت وگو با ايسنا با اشاره به اين كه تاكنون هيچ درخواست رسمي از سوي شهرداري و سازمان تاكسيراني تهران مبني بر تمديد مهلت ثبت نام مسافركشهاي شخصي براي دريافت مجوز، به شوراي عالي ترافيك ارائه نشده است، اظهار داشت: با توجه به اين امر، مهلت باقيمانده براي شروع برخورد راهنمايي و رانندگي با مسافركش هاي شخصي بي مجوز ۳۱ خرداد ماه جاري به پايان مي رسد.
رئوفي همچنين تا كيد كرد: بر اساس مصوبه هيات دولت كه از ابتداي تير ماه سال جاري لازم الاجرا مي شود، جريمه حمل مسافر با وسيله نقليه شخصي غيرمجاز در شهرهاي بزرگ (شهرهايي كه بر اساس تاييد مركز آمار ايران داراي جمعيت بيش از يك ميليون نفر باشند)،
۱۳۰هزار و در ساير شهرها ۷۰ هزار ريال است كه مأموران راهنمايي و رانندگي با هر بار مشاهده، مي توانند اين دسته خودروها را در روز تا چندين بار جريمه كنند.
از سوي ديگر ،به گفته مدير عامل سازمان تاكسيراني تهران، درخواست تمديد مهلت يك ماهه ثبت نام خودروهاي مسافركش شخصي براي دريافت مجوز، روز چهارشنبه به معاونت راهنمايي و رانندگي ناجا و شوراي عالي ترافيك ارسال شده است.
سيدجمال هاشمي عرب گفت: تا كنون بيش از ۹ هزار و ۸۰۰ نفر براي اخذ مجوز مسافركشي با خودروي شخصي به اين سازمان مراجعه كرده اند.
هاشمي عرب در خصوص شرايط اعطاي مجوز مسافركشي به خودروهاي شخصي گفت: صلاحيت اخلاقي، گواهينامه رانندگي معتبر، داشتن حداقل۲۳ سال تمام، برخورداري از سلامت جسماني، دارا بودن كارت پايان خدمت يا معافيت دائم، از شرايط احراز دريافت اين مجوز است.
مديرعامل سازمان تاكسيراني تهران خاطرنشان كرد: صدور مجوز به مسافركش هاي شخصي و بررسي شرايط مذكور نيازمند زمان است

تلاش شهرداري براي ارتقاي بهداشت شهر
طرح ضربتي مبارزه با موش در تهران از فردا اجرا مي شود
008373.jpg
گروه شهري- جمشيد پوراسكندر: شهرداري تهران از فردا (دوشنبه) طرح ضربتي مبارزه با موش را اجرا مي كند.
به گزارش خبرنگار ما، شهرداري تهران در راستاي ارتقاي سطح بهداشت عمومي، جامع  ترين طرح مبارزه فيزيكي و شيميايي عليه حيوانات موذي از جمله موش را با مشاركت نهادهاي اجرايي، خدماتي و علمي در يك دوره سه ماهه به مورد اجرا درمي آورد. مهندس محمدجواد محمدزاده، معاون خدمات شهري و فضاي سبز شهرداري تهران در اين باره گفت: در اجراي اين طرح ۱۱۰ چادر در سطح شهر تهران برپا مي شود و كارشناسان با استقرار در اين چادرها، سموم و تله موش را در اختيار ماموران اين طرح و شهروندان قرار مي دهند.
وي مدت اجراي طرح را سه ماهه تابستان اعلام كرد و افزود: براي اجراي اين طرح حدود ۱۰ ميليارد ريال اعتبار پيش بيني شده است. از سوي ديگر مهندس تقوي - مديرعامل شركت ساماندهي صنايع و مشاغل شهرداري تهران گفت: در اجراي اين طرح، برخي دستگاه ها از جمله اداره برق، مخابرات و وزارت بهداشت همكاري مي كنند.
وي با اظهار اين مطلب كه عمده ترين دليل افزايش تعداد موش در تهران، وجود زباله در نهرها، مسيل ها و خيابانهاست، از عموم شهروندان خواست در اجراي طرح ضربتي مبارزه با موش مشاركت كنند.همچنين مهندس تابش فر - معاون خدمات شهري شهرداري منطقه ۸ تهران اعلام كرد: براي نخستين بار مبارزه با موش به دو صورت فيزيكي و شيميايي انجام مي گيرد كه در مرحله فيزيكي، ضمن شناسايي محل زيست و تجمع زباله، لانه موش ها تخريب مي شوند و به  منظور جلوگيري از تبعات منفي ناشي از بكارگيري سم، سعي خواهد شد موشها زنده گيري شوند.
وي توضيح داد: سمي كه در اين طرح مورد استفاده قرار مي گيرد از نوعي است كه موش پس از ۳ تا ۴ روز دچار خونريزي داخلي شده و از بين مي رود بدين طريق از كوچ موشها به مكاني ديگر و ادامه زندگي آنها جلوگيري مي شود. همچنين موشهاي زنده پس از اينكه در آب خفه مي شوند در محلولي شيميايي آلوده زايي و از بين مي روند.
گزارشگر ما مي نويسد: براساس نظر كارشناسان محيط زيست شهري، وجود موشها در عرصه زندگي شهري مي تواند دست كم ۳۰ نوع بيماري از جمله طاعون، تب و تيفوس را به انسان منتقل كند.
مطالعات كارشناسان شهري نشان مي دهد كه در تهران حدود ۲۵ ميليون موش وجود دارد كه اغلب در مسيل ها، انبارها و كانالهاي آب ، ميادين ، مراكز تجمع ضايعات و زباله ، اماكن مخروبه، فضاهاي باز، كارگاه ها و برخي منازل مسكوني قديمي زندگي مي كند. اين گزارش مي افزايد: براساس آمار سازمان بهداشت جهاني، هر سال ۳۳ ميليون تن مواد غذايي از طريق موشها از دست  مي رود كه چنانچه در چرخه مصرف باقي بماند مي تواند ۱۳۰ ميليون انسان گرسنه را سير كند.

نگاه ‎/ داوود كاظمي
008388.jpg

نقاشي هاي ديواري
008385.jpg
شهرداري به منظور زيباسازي افق شهري، طرح ديوارنوشته ها و نقاشي ديواري را در شمال شرق تهران آغاز كرد. كاظم كمالي نسب، معاون فرهنگي - اجتماعي شهرداري منطقه ۴ تهران با اعلام خبر فوق افزود: ديوارنوشته ها و نقاشي هاي ديواري داراي مضامين هنري و ريشه در فرهنگ ايراني - اسلامي دارند.
وي گفت: توجه و تشويق شهروندان به طبيعت و تلاش در صيانت از محيط زيست و برخورداري از محيط زندگي عاري از آلودگي ها از پيام ها و مضامين نقاشي هاي ديواري است.

ساماندهي برج آزادي
008379.jpg
رئيس كميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي اسلامي شهر تهران گفت: طرح ساماندهي برج آزادي در جلسه اي با حضور اعضاي شوراي شهر تهران و جمعي از مسئولان و كارشناسان هفته آينده بررسي مي شود . وضعيت ترافيكي، شرايط فرهنگي تاريخي، عملكرد اجتماعي، اقتصادي و همچنين عملكرد كالبدي و كيفيت بصري برج آزادي در ساختمان اين برج مورد ارزيابي دقيق قرار مي گيرد.رسول خادم در گفت وگو با ايسنا افزود: به منظور رفع مشكلات مذكور پيشنهادهايي ارائه شده كه از جمله آنها نحوه ساماندهي معضل ترافيك ميدان آزادي، بررسي وضعيت پايانه مسافربري مستقر در اطراف ميدان، نحوه ارتباط ميان بزرگراه يادگار امام(ره) و ميدان فتح، چگونگي ايجاد راه هاي دسترسي جديد و كارا به فرودگاه مهرآباد است.

كارت بليت مدت دار مترو
008376.jpg
معاون  بهره  برداري  شركت  مترو تهران  از ارائه  دو نوع  كارت  بليت  مدت  دار در ايستگاه هاي  مترو تهران  خبر داد.جعفر ربيعي  در مصاحبه  با واحد مركزي  خبر با بيان  اينكه  فروش  كارت  بليت  هاي  جديد در باجه  هاي  فروش  بليت  مترو از هفته  آينده آغاز مي شود، گفت : مدت  اعتبار براي  كارت  بليت  ها يك  هفته  و يك  ماه  است  و دارنده  كارت  مي تواند تا پايان  اعتبار كارت  بليت  روزانه  به  هرتعداد و بدون  محدوديت  از مترو استفاده  كند.وي  مبلغ  كارت  بليت  يك  هفته اي  را شش  هزار ريال  و كارت  بليت  يك  ماهه  را۲۵ هزار ريال  اعلام  كرد.ربيعي  با اشاره  به  اينكه  كارت  بليت  هاي  مبلغ  دار نيز در مترو همچنان عرضه  مي شود افزود: شهروندان  مي توانند در كنار كارت  بليت ها ازبليت  هاي  عادي  نيز براي  رفت  وآمد در شهر استفاده  كنند.

تبليغ در سطح شهر تهران بايد تابع مقررات باشد
شهردار تهران با اشاره به مصوبه شوراي اسلامي شهر تهران در خصوص واگذاري اخذ مجوز از سوي سازمان زيباسازي براي شركتها و سازمانهايي كه مي خواهند از فضاي عمومي شهر بهره برداري تبليغاتي كنند، گفت: سازمان زيباسازي به نيابت از شهرداري تهران وظيفه صيانت از حوزه عمومي شهر تهران را به عهده دارد.
دكتر محمود احمدي نژاد با اعلام اين مطلب در گفتگو با خبرگزاري «مهر» افزود: براساس مصوبه اخير شوراي شهر تهران كل تبليغاتي كه در سطح شهر انجام مي شود بايد تابع مقررات سازمان زيباسازي باشد.
وي تأكيد كرد: هر شركت و سازماني كه مايل به استفاده از فضاي عمومي شهر تهران براي تبليغات مورد نظر خود مي باشد بايد در ابتدا مجوز خود را از مديريت شهري دريافت كند و سپس به وزارت ارشاد برود.
شهردار تهران گفت: طبق قانون سازمان زيباسازي و آيين نامه اي كه براي تبليغات شهري تدوين شده است شهرداري بايد ضوابط استفاده از محيط هاي شهري براي تبليغات را با قوانين مصوب تطبيق دهد.
احمدي نژاد تصريح كرد: تبليغات در حوزه عمومي شهر شامل همه موارد و موضوعات تبليغي مي شود و شهرداري مي بايست در خصوص محتواي تبليغات دقت نظر و نظارت كافي و دقيق داشته باشد تا مانع تضييع حقوق شهروندان گردد.

مجموعه فرهنگي - ورزشي شهداي دارآباد بزودي افتتاح مي شود
008382.jpg
بزودي زمين هاي روباز مجموعه فرهنگي- ورزشي شهداي دارآباد طي مراسمي فردا با حضور مسئولين، قهرمانان و ورزشكاران در شمال تهران به بهره برداري مي رسد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه يك اين مجموعه داراي زمين فوتبال به مساحت ۴ هزار و ۵۰۰ مترمربع و زمين هاي بازي واليبال، بسكتبال، تنيس و فوتسال به مساحت ۳ هزار و ۵۰۰ مترمربع است كه با هزينه اي بالغ بر ۳ ميليارد و ۵۰۰ ميليون ريال طراحي و احداث شده است.
از سوي ديگر، معاون فرهنگي اجتماعي شهرداري گفت: به زودي اداره كل سلامت شهروندي و اداره كل ورزش در شهرداري تهران  ايجاد خواهد شد.
وي گفت: بايد تمامي مناطق شهرداريهاي تهران در شمال شهر كليه امكانات ورزشي مراكز را با ۳۰ درصد تخفيف و در مناطق جنوبي با ۵۰ درصد تخفيف به شهروندان محترم ارايه دهند و تلاش مي شود كه در آينده امكانات ورزشي فرهنگي مناطق را با تخفيف بيشتري ارايه دهند.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
ورزش
ورزش جهان
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   يادداشت   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |