سه شنبه ۹ تير ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۲۲ - Jun 29, 2004
فينال جام  حذفي، رفت در اصفهان و برگشت در تهران
تيم ملي فوتبال ايران راهي آلمان  شد
008973.jpg
گروه ورزشي: تيم ملي فوتبال ايران در آخرين مرحله آماده سازي قبل از حضور در جام ملت هاي آسيا،اردوي تداركاتي اش را در آلمان آغاز مي كند. تيم ملي باوجود قهرماني در غرب آسيا هنوز به انسجام لازم نرسيده. اصرار بيش از حد به استفاده از سيستم (۱-۳-۲-۴) و همچنين عدم انتخاب نفرات واجدشرايط براي چهار مرد خط دفاعي و دو عنصر دفاعي خط مياني باعث شده تا تيم ملي سردرگم در نوع سيستم نقص هايي داشته باشد اما با اين حال قهرماني در غرب آسيا مي تواند اثرات منفي شكست مقابل اردن را پاك كند تا تيم ملي در روزهاي آتي بهتر نفس بكشد.
تيم ملي راهي مونيخ شد
تيم ملي فوتبال بزرگسالان براي شركت در اردوي آمادگي آلمان و چند بازي تداركاتي امروز تهران را به مقصد مونيخ ترك كرد.
ابراهيم ميرزاپور، مهدي واعظي، مهدي رحمتي، حسن رودباريان، ستار زارع، مهدي اميرآبادي، يحيي گل محمدي، جلال كاملي مفرد، ابراهيم تقي پور، محمد نصرتي، رحمان رضايي، علي بداوي، حسين كعبي، حامد كاويانپور، جواد نكونام، محمد علوي، ايمان مبعلي، علي كريمي، عليرضا واحدي نيكبخت، علي دايي، آرش برهاني، رضا عنايتي و مهدي مهدوي كيا.
همايون شاهرخي (مدير تيم)،  برانكو ايوانكوويچ (سرمربي)، حسين فركي، داود بگوويچ و سيداحمد سجادي (مربي)، پرهان خانلري (پزشك) و مجيد ساعدي فر (فيزيوتراپ) تيم ملي را همراهي خواهند كرد. تيم ملي روز بيستم تير به كشور بازمي گردد.
گفتني است كه رضا عنايتي و عليرضا واحدي نيكبخت دو بازيكن تيم استقلال به دليل بازي اين تيم در فينال جام حذفي به آ لمان نخواهند رفت و پس از بازي فينال جام حذفي راهي اين كشور مي شوند.
ديدار جام حذفي قرعه كشي شد
با انجام قرعه كشي جام حذفي كشور مشخص شد كه ديدار رفت دو تيم در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار مي شود. همچنين براساس اين قرعه كشي بازي برگشت دو تيم سه شنبه هفته آينده در ورزشگاه آزادي بين تيمهاي استقلال و سپاهان انجام خواهد شد.
باشگاه استقلال اعلام كرد:
بدون ملي پوشان در فينال جام حذفي شركت نمي كنيم!
باشگاه فرهنگي ورزشي استقلال تهران اعلام كرد كه بدون حتي يك ملي پوش خود در فينال جام حذفي شركت نخواهد كرد.
طبق توافقاتي كه بين مديرعامل باشگاه و رييس فدراسيون فوتبال صورت گرفته بود،  مقرر شد؛ تا پايان مسابقات جام حذفي، تيم فوتبال استقلال تمام بازيكنان خود را در اختيار داشته باشد،  كه اين توافق عملي شده است. اما باتوجه به اردوي تيم ملي در كشور آلمان و حضور ۲ ملي پوش تيم استقلال (عليرضا واحدي نيكبخت و رضا عنايتي) در اين اردو مشكلاتي را براي اين تيم به وجود  آورده است.
به اين ترتيب باشگاه استقلال درخواست تعويق زمان برگزاري فينال جام حذفي و يا عدم همراهي ملي پوشان اين تيم را در اردوي آلمان كرده است.

رئيس هم رفت
008979.jpg
رئيس هم رفت. ديگر صداي رساي كرمانشاهي او را هيچكس نخواهد شنيد. محمد رنجبر، كاپيتان دهه چهل فوتبال ايران، مربي تيم ملي، رئيس و سرپرست و مديري كه نظم و انضباط برايش در اصول گرايي ورزش اول بود.
او را از ابتدا رئيس مي ناميدندش، او از همان روزهاي فوتبال رهبري تيم را به عهده داشت. دفاع قدرتمند و پرجاذبه تيم پاس و ملي ايران خيلي زود از جامعه ورزش خداحافظي كرد. مرد روزهاي سخت در اين اواخر خيلي تنها شده بود. آن تنومندي كه بر سينه اش نقش ايران بود چنان نحيف و نزار شده بود كه هرگز در باور نمي گنجيد. به راستي كه سرنوشت، كلاف هاي زندگي را به گونه اي به هم مي بافد كه بايد با بهت به آن نگريست و گريست. رئيس ديگر نيست. او به دياري ديگر شتافت بدون آن كه خود بخواهد. مرد روزهاي سخت فوتبال در آخرين وداع خود در مقابل مرگ تسليم شد. دفاعي كه هيچ زمان به آساني سر فرود نمي آورد. ژنرال فوتبال ايران هم رفت. اين ضايعه تأسف بار را به خانواده مرحوم محمدرنجبر تسليت مي گوييم. تاريخ فوتبال ايران هرگز او را فراموش نخواهد كرد.
جهانگير كوثري

ملي پوشان ژيمناستيك به تركيه مي روند
گروه ورزشي: كميته مربيان تيم هاي ملي ژيمناستيك، در محل اين فدراسيون تشكيل جلسه داد.
اين نشست با حضور دكتر اسدي، مسعود سليماني، حسام الدين نواب، محمد آذرپي، حسين طاهرخاني، محمدرضا خيرخواه و شاهرخ نور برگزار شد. در اين جلسه مقرر شد در پايان شهريور ماه سال جاري از ميان ۲۰ ورزشكاري كه هم اكنون در اردو به سر مي برند ۱۲ ملي پوش برتر در اردو باقي بمانند تا فدراسيون بتواند با ارزيابي ركورد حاضرين تعدادي از آنها را براي شركت در تورنمنت بين المللي جام بسفر تركيه، برگزيند.
ملي پوشاني كه بتوانند امتياز خود را به بيش از ۴۸ برسانند از طرف فدراسيون پاداش دريافت خواهند كرد.

دو و ميداني جايزه بزرگ آسيا
۲ طلا و ۲ نقره براي قهرمانان ايران
گروه ورزشي: دومين مرحله مسابقات دووميداني جايزه بزرگ آسيا با قهرماني عباس صميمي در رشته پرتاب ديسك و نايب قهرماني سجاد مرادي در رشته ۱۵۰۰ متر به پايان رسيد.
در ادامه دومين مرحله مسابقات دووميداني جايزه بزرگ آسيا در سري لانكا، عباس صميمي در رشته پرتاب ديسك با ركورد ۶۳ متر و ۷۷ سانتي متر مدال طلاي رقابت ها را بر گردن آويخت.
همچنين سجاد مرادي، ديگر دونده كشورمان كه سهميه ورودي به المپيك آتن را كسب كرده است، در رشته۱۵۰۰ متر با زمان ۳ دقيقه و ۴۱ ثانيه و ۷۴ صدم ثانيه به مدال نقره دست يافت.
اين در حالي است كه ركورد كشور به ميزان ۳ دقيقه و ۴۱ ثانيه و ۶۶ صدم ثانيه در اختيار حميد سجادي است و مرادي در فاصله ۸ صدم ثانيه اي ركورد ايران است.
وي همچنين در اين رقابتها ركورد خودش را به ميزان ۵ ثانيه شكست.
دور سوم مسابقات دووميداني جايزه بزرگ آسيا، روز چهارشنبه هفته جاري در فيليپين برگزار خواهد شد.
تا پايان مرحله دوم مسابقات دووميداني جايزه بزرگ آسيا دووميداني كاران ايراني دو مدال طلا و دو مدال نقره كسب كرده اند.

حسن رنگرز هم در مجارستان ناكام شد
گروه ورزشي: حسن رنگرز هم در مسابقه هاي كشتي فرنگي جايزه بزرگ مجارستان مقابل حريف روسي اش شكست خوردتا پرونده ناكامي هاي اخير كشتي ايران در هر دو رشته آزاد و فرنگي كامل شود.شوك شكست ها و ناكامي هاي فرنگي كاران ايران در مجارستان و آزادكاران در پيكارهاي بين المللي جام اوماخانوف در روسيه آن هم در شرايطي كه تمامي اين قهرمانان به دليل در پيش بودن بازي هاي المپيك مي بايستي از يك آمادگي نسبي برخوردار باشند مورد حيرت و تعجب دوستداران كشتي در سراسر كشور شده است.
جواد رفوگر: باخت هاي كشتي گيران در جام اوماخانوف مهم نيست
دبير فدراسيون كشتي معتقد است، عملكرد ناموفق نمايندگان اوزان ۵۵ و ۸۴ كيلوگرم در جام اوماخانوف، كار انتخاب كشتي گيران اين دو وزن را سخت تر كرده.
جواد رفوگر با اشاره به رقابت هاي جام اوماخانوف روسيه اظهار داشت: با توجه به سنگيني اين جام و حضور اكثر قهرمانان جهان و المپيك، شكست كشتي گيران ما كاملا قابل پيش بيني بود. ولي،  اين باخت ها مهم نيست؛ بلكه حضور نمايندگان ما در اين رقابت ها و آگاهي آنها از حريفان المپيكي داراي ارزش بود.وي تصريح كرد: از اين باخت ها نبايد مأيوس شويم بلكه بايد از آنها استفاده كرده و در جهت رفع نقاط ضعف بهره ببريم.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش جهان
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |