پنجشنبه ۲۵ تير ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۳۸ - Jul 15, 2004
كادر فني پرسپوليس رسما معرفي شد
سوبل: با اختيار تام كارم را شروع مي كنم
010239.jpg
خبرنگار همشهري: تلفظ صحيح نام سرمربي آلماني پرسپوليس «سوبل» يا «زوبل» چندان مهم نيست كه وقت و نيروي خود را صرف آن كنيم. هركس هرجور كه دوست دارد نام او را بنويسد و صدايش كند. براي ما مهم اين است كه مسوولان پرسپوليس در گزينه موردنظر ملاك هاي گزينش را رعايت كرده و انتخابي درست براي تيمي بزرگ و بحران زده كرده باشند. در چنين صورتي ما به همراه خيل عظيم دوستداران اين تيم پس از مدت هاي مديد شادي را كاملا زير پوست خود حس كرده و به شوق بازي هاي پرقدرت اين تيم هورا خواهيم كشيد. پرسپوليس و استقلال براي ما هيچ فرقي نمي كند، همانطور كه پاس، فولاد، سپاهان، ملوان، برق شيراز و .... براي ما اين چنين هستند. دلمان مي خواهد فوتبال تازه حرفه اي شده باشگاهي ما روند تكاملي اش را درست و روي اصول بپيمايد و به راحتي از هم فرو نريزد.
شايد انتخاب اشتباه در گزينه موردنظر در تيم هايي غير از استقلال و پرسپوليس عوارض چنداني برجاي ننهد، اما اين مهم درمورد دو تيم پرطرفدار و قديمي كشور صدق نمي كند و ميليون ها نوجوان و جوان آمال و آرزوهاي خود را در موفقيت هاي اين دو تيم جست وجو مي كنند. اين نكته را «حجت الله خطيب» به عنوان يك مدير ورزشي باتجربه خوب درك كرده و در جلسه مطبوعاتي معرفي سرمربي جديد پرسپوليس مي گويد: پرسپوليس يك باشگاه مردمي است و داراي اعتبار زيادي در كشور است.
تلاش هايي كه در سطح باشگاه انجام مي گيرد، داراي يك وجه ملي است و من به دليل حمايت هاي همه جانبه مقام محترم رياست جمهوري و رييس سازمان تربيت بدني از اين باشگاه سپاسگزارم. ما هم آرزو مي كنيم كه پرسپوليس با اين سرمربي آلماني و ورود مجدد علي پروين و محمود خوردبين به عنوان مدير فني و سرپرست به همان جايگاه واقعي خود برسد. البته خطيب مديرعامل جديد پرسپوليس در اين جلسه از احداث ورزشگاه در شهر پرند و همچنين فعاليت اين باشگاه در رشته هاي پرطرفدار و جذاب واليبال، بسكتبال، كشتي، تكواندو و هندبال خبر داد. ما نيز مطمئن هستيم كه پرسپوليس با برداشتن صحيح گام هاي نخست در زمينه حل و فصل مشكلات فوتبال و ايجاد امكانات بايسته براي آنكه بتواند مثل دهه هاي گذشته تاثير وجودي اش را در همه رشته هاي ورزشي بگذارد، بايد از قالب فعاليت تك رشته اي در ورزش پرجاذبه فوتبال بيرون آيد ولي همه اين كارها پس از سروسامان يافتن فوتبال ميسر و عملي خواهد بود.
ماحصل صحبت هاي پروين و «راينر سوبل» در نشست مطبوعاتي و راديو و تلويزيوني باشگاه پرسپوليس را مي خوانيد.
همه چيز با نظر «سوبل» خواهد بود
علي پروين مديرفني پرسپوليس با تاكيد بر اينكه تمرينات اين تيم با نظر «سوبل» آغاز خواهد شد گفت: آنچه را كه او بخواهد برايش فراهم مي سازيم تا بتوانيم عنوان قهرماني را در ليگ برتر به دست آوريم.
پروين همچنين از حضور ابراهيم ميرزاپور به عنوان دروازه بان فصل آينده پرسپوليس خبر داد و افزود: با آمدن رهبري  فرد، انصاريان را هم جذب خواهيم كرد.
وي درباره مربيگري استيلي گفت: تمامي دستياران «راينر سوبل» با نظر مستقيم او انتخاب خواهند شد ولي باتوجه به اينكه او اعلام كرد نياز به يك رابط با تيم هاي پايه دارد ما استيلي را به او پيشنهاد داده ايم.
مربيگري پرسپوليس براي من افتخار است
اين مربي ۵۶ ساله درباره سوابق كاري خود گفت: من در اصل مدرس رسمي فوتبال هستم و دوره هاي لازم را در كلن آلمان گذرانده ام.
مربيگري تيم بزرگي مانند پرسپوليس براي من يك افتخار است.
۵ سال قبل در قاهره افتخار سرمربيگري تيم الاهلي را داشتم كه از نظر هواداران ميليوني قابل مقايسه با پرسپوليس است، من از فشارهاي زياد احتمالي نسبت به كار در چنين باشگاه بزرگي كاملا اطلاع دارم و مطمئن هستم كه با ارايه ديسيپلين خاص بتوانيم بازي هاي خوبي را انجام دهيم و تجربيات خود را در عرصه بازيگري و مربيگري انتقال دهيم.
سوبل در ادامه با اشاره به اين كه تاكنون با تيم هايي كه مسئوليت آنها را بر عهده داشته و بازي كرده است سه بار قهرماني آلمان، سه بار قهرماني جام باشگاه هاي اروپا، يك بار قهرماني جام حذفي و سه بار قهرماني با تيم الاهلي و يك بار قهرماني در سوپر كاپ جام عربها را به دست آورده است يادآور شد: در قرارداد خود تمامي اختيارات تيم را برعهده گرفته ام و تمرينات را با نظر خود اداره خواهم كرد.

سريال كانادا فيلم محبوب اردونشينان واليبال
گروه ورزشي: تيم ملي واليبال ايران آخرين مراحل آماده سازي خود را براي سفر به كانادا طي مي كند.
پس از اولتيماتوم رئيس فدراسيون مبني بر ناآماده بودن بازيكنان
«پارك كي ون»تمرينات سفت و سخت تري را در دستور كار قرار داده تا شاگردانش را هر چه زودتر به مرز آمادگي و شرايط مسابقه اي برساند. فشار تمرينات به حدي است كه پيمان اكبري كاپيتان تيم ملي مي گويد: بازيكنان در مقابل شدت تمرينات كم آورده اند.
در حال حاضر جدا از تمرين و بازيهاي تداركاتي سريال بازيهاي كانادا فيلم محبوب اردونشينان است و در پايان هر مرحله از تمرين «پارك كي ون» به اتفاق شاگردانش نقاط قوت و ضعف كانادا را در چارچوب بازيهاي انتخابي المپيك آتن در توكيو مقابل حريفان براي آنان تجزيه و تحليل مي كند. تيم ايران يكشنبه آينده عازم كانادا مي شود.
جدال در رم
مرحله نهايي پانزدهمين دوره ليگ جهاني واليبال از فردا در شهر تاريخي رم ايتاليا آغاز مي شود.
ايتاليا، صربستان مونته نگرو، بلغارستان و برزيل چهار تيم حاضر در اين مرحله هستند كه در روز نخست ايتاليا با صربستان و برزيل با بلغارستان ديدار مي كنند.
سيزده ميليون دلار جايزه در انتظار تيم ها و بازيكنان برتر اين دوره از مسابقات است.

رييس جمهور در جمع ملي پوشان فوتبال:
در جام ملت هاي آسيا از جان مايه بگذاريد
010248.jpg
گروه ورزشي:سيد محمد خاتمي رييس جمهور كشورمان بعدازظهر ديروز در جمع هيات رييسه، مسئولان، مربيان و اعضاي تيم ملي فوتبال ايران گفت: بدون ترديد مبالغي كه براي فوتبال در عرصه اقتصاد جهاني رد و بدل مي شود، همپاي فعاليت هاي بزرگ اقتصادي دنياست.
وي  با بيان  اين  كه  اين  امر نشانه  موقعيت  ممتاز فوتبال  در دنيا در مقايسه  با شاخه هاي  ديگر ورزشي  است ، اضافه  كرد: گرچه  هر ورزشي ، جذابيت ها، ظرافت ها و خواست هاي  خودش  را دارد، اما از نظر كشش ، جذابيت  و امكاناتي  كه در دنيا براي  اين  رشته  مي گذارند، هيچ  يك  از رشته هاي  ورزشي  به  پاي  فوتبال  نمي رسد.
رئيس  جمهوري  خطاب  به  بازيكنان  تيم  ملي  فوتبال  گفت : شما مي توانستيد در هر رشته اي  ورزشكار شويد اما به  رشته  فوتبال  آمديد، لذا وظيفه  شما سنگين تر شده  و خيلي  از دلها به  ساقها، حركت ها و تلاش هاي  شما بسته  شده  است .
وي  با بيان  اين كه  هيچ  چيز به  اندازه  يك  پيروزي  تيم  فوتبال  ما در عرصه مهم  جهاني ، مردم  را خوشحال  نمي كند، اظهار داشت : وظيفه  شما سنگين  است  و شما بايد كمبودها در اين  زمينه  را جبران  كنيد و پيروز شويد.
وي  با بيان  اين كه  با همه  استعدادها و آمادگي  به  جام  جهاني  و المپيك راه  نيافتيم ، گفت : اميدوارم  با همه  همت  خود در جام  ملتهاي  آسيا و بعداز آن در جام  جهاني  موفق  باشيد.
رئيس  جمهوري  افزود: اراده  و همت  به  خرج  دهيد و بايد هم  در جام  ملتهاي آسيا و هم  پس  از آن ، بازيهاي  مقدماتي  جام  جهاني  از جان  مايه  بگذاريد كه حضور شما در جام  جهاني  براي  ملت  ما غرورانگيز و افتخار آفرين  است . ازلحاظ روحي  بر خودتان  مسلط باشيد و انشاءالله  پيروز مي شويد.

دووميداني جوانان جهان
«مهدي شاهرخي» چهارم شد
010251.jpg
گروه ورزشي: «مهدي  شاهرخي» پرتابگر جوان  ايران  كه  در رقابتهاي  دووميداني  جوانـــان جهان  در شهر «گيريستو» ايتاليا شركت  كرده است ، به  مقام  چهارم  پيكارهاي پرتاب  وزنه  دست  يافت .
شاهرخي  در اين  رقابت ها با پرتاب  وزنه  به  مسافت  ۸۰/۱۹متر در رده  چهارم  ايستاد. اين  پرتابگر جوان  كشورمان  در دور مقدماتي  در ميان  ۳۲ پرتابگر بهترين حد نصاب  را كسب  كرد و به  دور نهايي  راه  يافت .
گئورگي  ايوانف  از بلغارستان  با پرتاب  وزنه  به  مسافت  ۲۰ متر و ۷۰سانتيمتر به  مدال  طلا دست  يافت .
وي  سال  گذشته  در رقابتهاي  دووميداني  جوانان  جهان  به  مدال  برنز اين ماده  دست  يافته  بود.
ياكوب  گيز از لهستان  با حدنصاب  ۰۵/ ۲۰ متر به  مدال  نقره  دست  يافت و الكساندر گركوف  از روسيه  با ۹۸/ ۱۹ مدال  برنز اين  ماده  را به  خــــوداختصاص  داد.
رقابتهاي  پرتاب  چكش  و ديسك  كه  در اين  ماده  كاوه  موسوي  و احسان  حدادي از كشورمان  حضور دارند، امروز (پنجشنبه) برگزار خواهد شد.
تيم  دووميداني  جوانان  ايران  براي  شركت  در رقابتهاي  دووميداني  قهرماني جوانان  جهان  هم اكنون  در ايتاليا بسر مي برد.

دكتر رضا قرخانلو:
فدراسيون ورزش دانشجويي تا آخر امسال ايجاد مي شود
010254.jpg
گروه ورزشي: معاون فرهنگي آموزشي سازمان تربيت بدني مي گويد: در اجراي طرح جامع ورزش، چند سازمان و فدراسيون جديد در كشور ايجاد مي شود.
دكتر رضا قرخانلو مي افزايد: فدراسيون ورزش دانشجويي و فدراسيون ورزش كارگري از جمله فدراسيون هاي جديدي هستند كه در كشور ايجاد خواهد شد. به گفته وي، همچنين سازمان ورزش قهرماني و ورزش حرفه اي نيز از سازمان هاي جديدي هستند كه بايد در كشور ايجاد شود.وي گفت: با تشكيل فدراسيون ورزش كارگري كه در وزارت كار و امور اجتماعي ايجاد مي شود زمينه مشاركت بيشتر كارگران در ورزش فراهم خواهد شد.
همچنين ايجاد فدراسيون ورزش دانشجويي نابساماني موجود در ورزش اين قشر از اقشار كشورمان را از بين خواهد برد.
قرخانلو زمان اجراي طرح جامع توسعه ورزش در كشور را از سال ۸۴ همزمان با آغاز برنامه چهارم عنوان كرد و اظهار داشت: اين فدراسيون ها و سازمان ها بايد تا آخر امسال ايجاد شوند.
وي گفت: ورزش قهرماني در كشور هم اكنون از يك آشفتگي برخوردار است كه در طرح جامع اين ورزش ها اولويت بندي و ساماندهي خواهد شد.

دومين سرداور بدمينتون آسيايي ايران
گروه ورزشي:«محمدحسن  حسين  زاده » داور ايراني  كه  در كلاس  سرداوري  آسيا شركــت  كرده بود با قبولي  در اين  كلاس ، عنــــوان  دومين  سرداور آسيايي  بدمينتون  ايران را بدست  آورد.
به گزارش  روز چهارشنبه  روابط عمومي فدراسيون  بدمينتون ، اين  كلاس  در شهر «چائوچن » كره جنوبي  در نزديكي  محل  برگزاري  مسابقات  بدمينتون  جوانان  آسيازير نظر سان  از كشور آمريكا و ماي  مير از جمهوري  چك  برگزار شد.
اين  دوره  از كلاسها با حضور داوراني  از كشورهاي  ايرلند، چك ، اسكاتلند، ولز، مالزي ، اندونزي ، كره جنوبي ، هند، افريقا، فيليپين  و ويتنــــام  برگزار شد.
داوران  شركت كننده  در اين  دوره  در جريان  مسابقات  جوانان  آسيا موفق به  گذراندن  كلاس هاي  تئوري  و عملي  شدند.
براساس  اين  گزارش ، مسئولان  كميته  برگزاري  مسابقات  در شهر چائوچن  كسب  سرداور آسيايي  حسين  زاده  را موفقيت  خوبي  براي  بدمينتون  ايران  دانستند.
«احمد آزادپهلوان » نخستين  سرداور آسيايي  بدمينتون  از ايران  است .

صميمي دومين در آسيا شانزدهمين در جهان
گروه ورزشي:فدراسيون  دووميداني  روز چهارشنبه  اعلام  كرد: عباس  صميمي  پرتابگر ديسك  كشورمان  و نايب  قهرمان  آسيا در آخرين  رده  بندي  جهاني  اين  ماده  كه از سوي  فدراسيون  بين المللي  دو و ميداني  (ياف)  اعلام  شد، در مكان  شانزدهم قرار گرفت .
صميمي  با كسب  ۱۱۴۶ امتياز اين  عنوان  را به  خود اختصاص  داده  و در سطح  آسيا نيز بعد از تائو فو از چين  در مكان  دوم  آسيا قرار دارد.
به  همراه  صميمي ، لوييز مايكل  مارتينز از كوبا و روتگر اسميت  از هلند در مكان  شانزده  رده  بندي  پرتاب  ديسك  جهان  قرار دارند.
براساس  آخرين  رده  بندي  پرتاب  ديسك  جهان  كه  دو روز پيش  اعلام  شده  است ، ويجيليوس  آللكنا از لتوني  با ۱۳۹۵ امتياز در صدر قرار دارد و روبرت  فاژكاس  از مجارستان  با ۱۳۶۳ امتياز در مكان  دوم  ايستاده  است .
لاس  ريدل  از آلمان  نيز با ۱۲۷۵ امتياز در مكان  سوم  اين  رده  بندي  قرار دارد.

قهرمان وزنه برداري مديرعامل جديد ذوب آهن اصفهان شد
گروه ورزشي: طي  حكمي  از سوي  مديرعامل  شركت  سهامي ذوب  آهن  اصفهان ، سعيد آذري  به عنوان  مديرعامل  باشگاه  فرهنگي  و ورزشي  ذوب  آهن  اصفهان  منصوب  شد.
حكم  انتصاب  مدير عامل  باشگاه  ذوب  آهن  اصفهان  درپي  استعفاي  حسين  كفعمي مدير عامل  پيشين  باشگاه  ذوب  آهن  و بنا به  درخواست  هيات  مديره  اين  باشگاه صادر شده  است . سعيد آذري  داراي  مدرك  كارشناسي ارشد تربيت  بدني  است  وتا قبل  از انتصاب به  مديريت  عامل  باشگاه  ذوب  آهن ، سرمربيگري  تيم  وزنه برداري  ايــن  باشگاه را عهده دار بود.
وي  همچنــين  در دوران  فعاليت  ورزشــي  خود دررشته  وزنه برداري  به عنــوان قهرمانــي آسيا رسيد.

تقدير بسيج ورزش كشور از احسان كميلي
گروه ورزشي: بسيج ورزش كشور از «محمد احسان كميلي» تنها ورزشكار آسيايي در اردوي تيم هندبال منتخب جوانان جهان پس از اطلاع از حضور ورزشكار رژيم غاصب صهيونيستي محل اردو را ترك كرده بود، تقدير و تشكر كرد.
به گزارش روز چهارشنبه سازمان بسيج ورزش كشور، به پاس حركت ارزشمند «كميلي» از وي در چهارمين مراسم تجليل از ورزشكاران جوانمرد (حاميان ملت مظلوم فلسطين) كه در آذرماه سال جاري برگزار خواهد شد، تجليل به عمل خواهد آورد.

ركوردگيري از ملي پوشان وزنه برداري
خبرنگار همشهري: در فاصله ۴۸ ساعت تا آخرين فرصتي كه فدراسيون وزنه برداري برايش زمان باقي مانده است تا اسامي ۶ وزنه بردار مورد نظر خود براي حضور در بازي هاي المپيك آتن را به مسئولان كميته ملي المپيك اعلام كند، از ساعت ۱۷ امروز ۸ مدعي پوشيدن پيراهن تيم ملي در شهرستان لنگرود به روي تخته مي آيند تا با شركت در يك ركوردگيري كاملاً جدي شانس خود را مورد آزمايش قرار دهند.
سيدمهدي پانزوان، محمدعلي فلاحتي نژاد، محمدحسين برخواه، شاهين نصيري نيا، اصغر ابراهيمي، سيدهادي پانزوان، محسن بيرانوند و حسين  رضا زاده ۸ وزنه برداري هستند كه در ركوردگيري امروز حضور دارند. اين در حالي است كه از ميان اين جمع ۸ نفره حسين رضا زاده تنها وزنه برداري است كه بدون توجه به اينكه وي امروز چه وزنه  هايي را بالاي سرمي برد، براي حضور در بازي هاي المپيك ۲۰۰۴ آتن انتخاب شده است.
از ميان مدعيان مطرح در وزنه برداري حسين توكلي و كوروش باقري قهرمانان المپيك و جهان كه مدتي است دچار مصدوميت شده اند از جمله نفراتي هستند كه در ركوردگيري امروز حضور ندارند. از سوي فدراسيون وزنه برداري اعلام شده است كه در پايان ركوردگيري امروز دست اندركاران اين فدراسيون و كادر فني تيم ملي وزنه برداري ايران با سنجيدن تمامي جوانب نسبت به چگونگي تركيب تيم اعزامي به آتن تصميم گيري مي كنند.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش جهان
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |