شنبه ۲۷ تير ۱۳۸۳ - - شماره ۳۴۴۰
جستجوي زندگي در لايه هاي مرگ
اشاره: مهدي حيدري خليلي دانشجوي رشته شيمي دانشگاه شريف كه از طبقات خوابگاه پرت شده بود به علت شدت جراحات وارده جان باخت. پيكر اين دانشجو صبح روز چهارشنبه با حضور وكلا و خانواده اش تشييع و سپس به زادگاهش فرستاده شد. اين گزارش زماني در صفحه قرار گرفت كه اين دانشجو هنوز در قيد حيات بود و پزشكان براي نجات جان او تلاش مي كردند.
000780.jpg
مهري ياوري
اتاق ICU و يك دانشجوي ۲۱ ساله، يك مشت لوله تنفسي كه صورت او را پوشانده و يك دستگاه كه با خطوط متحرك خود، نشان مي دهد وي هنوز زنده است.
پنجره كوچك يكي از اتاقك هاي ICU ، تختي را نشان مي دهد كه يك نفر روي آن به خواب عميقي فرو رفته است. وي در اثر سقوط از طبقه دوم خوابگاه دچار مرگ مغزي شده و چند روزي است كه جز نفس كشيدن هيچ علائمي از حيات در او مشاهده نمي شود.
ذهنت ياري نمي كند اين صحنه را تصور كني. چون او را نديده اي. نه بدن لخت اش را كه از زير ملافه اي بيرون زده؛ و نه آن نگاهي كه رويش خم شده بود و آرام صدايش مي كرد تا چشم هايش را باز كند. نگاهي كه شكنجه شده از ديدن اين صحنه، در جستجوي علائمي از زندگي، چهره پسر را مي كاويد.
اگر مجبور باشي جلوي آن پنجره بايستي، احتمالاً آن كسي كه در مقابلت دراز كشيده و با مرگ مبارزه مي كند، ترا به گريه وامي دارد، چون آشنايي است كه براي ديدنش به اتاق ICU آمده اي. اما من اولين بار بود كه ديدمش. رفتم براي ديدن پسري كه شنيده بودم پدرش او را سالم به دانشگاه تحويل داده، رفتم كه خودم از نزديك ببينم و يادم بيايد او اولين كسي نيست كه به شهر ديگري رفته تا درس بخواند و بعد مادر و پدرش، به اين شكل تنها شبه جنازه اي از او را بازپس گرفته اند. ابتداي شب بود. مي گويند ساعت ۸ و ۵۰ دقيقه. عده اي از دانشجويان خوابگاهي در محوطه باز، فوتبال بازي مي كردند. صداي فريادي شنيده مي شود و بعد آنها مشاهده مي كنند، مهدي دانشجوي مهندسي شيمي ورودي ۸۲ روي زمين افتاده است. با پشت سر به زمين برخورد كرده بود. بدنش در آن لحظه مي لرزيده و از گوش هاي او خون بيرون مي آمده. چند ثانيه بعد شروع مي كند به خر خر كردن و يكي از دانشجويان حاضر، سرش را كمي بلند مي كند تا بتواند راحت تر نفس بكشد.
دانشجوياني مي گويند قبل از اين حادثه، عمل تعقيب و گريز- و يا چيزي مثل آن- را از پايين مشاهده كرده اند و بعد كسي كه نقطه مقابل مصدوم بوده (متهم به هل دادن دانشجوي پرت شده)، بدون اين كه دچار التهاب و نگراني بشود، در حالي كه به موهايش دست مي كشيده، قدم زنان صحنه را ترك مي كند.
او كه دانشجوي ورودي ۸۱ رشته مهندسي برق است، به عنوان متهم رديف اول از سوي نيروي انتظامي دستگير شده و هم اكنون تا بررسي هاي كامل و افشاي حقيقت در بازداشت به سر مي برد. اين در حالي است كه افراد ديگري نيز مقصر شناخته شده و به عنوان متهمين رديف هاي بعد معرفي شده اند.
دكتر غلامرضا رفيعي عضو تيم وكلايي كه توسط پدر مهدي، براي رسيدگي به پرونده پسر وي دعوت شده اند، با اشاره به اظهارنظر مسئولين حراست دانشگاه و كسان ديگري كه پرت شدن اين دانشجو را تصادفي و در اثر شوخي دو هم اتاقي و يا دو دوست عنوان كرده اند، اين سخن را به شدت رد كرده و مي گويد: از نظر حقوقي تفاوت هايي بين پرت شدن و پرت كردن وجود دارد و از نظر ما به عنوان وكلاي شاكيان، اين دانشجو از بالكن توسط كسي پرت گرديده و همچنين انتشار اين خبر كه در بعضي خبرگزاري ها به نقل از بعضي مسئولين دانشگاه و وزارتخانه منتشر شده مبني بر اين كه دانشجوي ياد شده در اثر شوخي هم اتاقي اش پرت گرديده، كاملاً كذب محض بوده و مردود است. زيرا هيچ كدام از متهمين كه تاكنون به بازپرسي و اداره آگاهي احضار گرديده اند، هم  اتاقي وي نبوده اند و علاوه بر آن دانشجوي مذكور نيز با متهمان رابطه عادي هم نداشته، چه رسد به رابطه دوستانه، چون به گفته متهمين، آنها همديگر را نمي شناختند. وي ادامه داد: بايد اين سؤال را مسئولين حراست پاسخ بدهند، متهم با وجودي كه فاقد كارت تردد به خوابگاه بوده، در اتاق مصدوم و موكل من چه مي كرده است؟
وانتي به شكل آمبولانس
به گفته دكتر رفيعي وكيل خانواده مصدوم؛ اين حادثه در ساعت ۸ و ۵۰ دقيقه رخ داده، در حالي كه مسئولين بيمارستان رسول اكرم(ص) كتباً اظهارنظر كرده اند ساعت ۱۰ و ۲۰ دقيقه شب، مصدوم را در بيمارستان بستري كرده و اولين اقدامات درماني را بر روي وي انجام داده اند؛ يك ساعت و نيم تأخير براي بيماري كه فاصله چنداني تا مرگ ندارد، بدون آن كه كسي بتواند در اين فاصله زماني، امكاناتي چون اكسيژن و غيره را به او برساند.
يكي از دانشجويان خوابگاهي مي گويد: پس از آن كه آمبولانس با تأخير به خوابگاه آمد، علاوه بر آن كه بهياري در آن نبود، برانكارد هم براي برداشتن دوستمان نداشتيم. او را در پتو گذاشتيم تا درون آمبولانس قرار دهيم. هدايت آمبولانس را هم، يك راننده اتوبوس به عهده داشت نه يك فرد متخصص كه بتواند ما را راهنمايي كند.
دكتر رفيعي با اعتراض به عملكرد بهداري دانشگاه مي گويد: آنها مي دانستند يك نفر به اين شكل دچار حادثه شده، چون دانشجويان اطلاع داده بودند، با اين وجود توجهي به اين قضيه نكردند. اگر دانشگاه چيزي به اسم بهداري نداشت، لااقل از بيرون آمبولانس مي آمد و مصدوم را به بيمارستان مي رساند. هنگامي كه فردي در خوابگاه است، مسئولين دانشگاه نسبت به امنيت جاني وي تعهد دارند و بايد در مقابل آن پاسخگو باشند. دكتر رفيعي در پاسخ به اين كه، نوع انتقال اين دانشجو تا چه حد در وخامت حالش تأثير گذاشته، گفت: بهتر است پزشكي قانوني در اين باره اظهارنظر كند.
پاسخي نداد
«اين پرونده يك پرونده كاملاً عادي است و انتخاب تعدادي از وكلا به منظور پيگيري قضايي اتفاق پيش آمده توسط دستگاه قضايي مي باشد.»
دكتر رفيعي با بيان اين مطلب مي افزايد: «با توجه به اين كه بايد تحقيقات جنايي توسط بازپرس و اداره آگاهي، به دور از هرگونه حواشي و قضاوت زودرس انجام شود، كسي حقي نسبت به افشاي تحقيقات ندارد. بنابراين برخي از مسئولين دانشگاه ها هم به جاي اين كه زودتر از دستگاه قضايي به اعلام نظر بپردازند، به حوادث پس از وقوع اين عمل مجرمانه بيانديشند.»
با وجود مطالب بيان شده توسط دكتر رفيعي، عليرغم تمايل بسيار همشهري دانشجو، به گفتگو با مدير حراست دانشگاه شريف، وي علاقه اي به مصاحبه نشان نداد و تماس هاي مكرر روزنامه با دفتر حراست بي نتيجه ماند.
نه اميدي، نه پرسشي
امتحان كنكور امسال؛ هفته پيش تمام شد. سال قبل در چنين روزهايي، مادر مهدي خوشحال بود. پسر او ساكش را بسته تا بيايد تهران و در يكي از بهترين دانشگاه ها درس بخواند.
نپرسيدم برايش جشن گرفته اند يا نه... نمي شد اين را از پدري پرسيد كه مفاتيح به دست، مي لرزيد و جملات را به سختي ادا مي كرد. يا مادري كه هفته ها فرزندش را نديده بود و حالا او را به شهر ديگري خوانده اند تا بيايد بدني را به جاي پسرش تحويل بگيرد كه فقط مي تواند نفس بكشد.
او روي تخت دراز كشيده و به خواب عميقي فرو رفته است. دستمال سبزي كه مادر به مچ دست چپ اش بسته، از زير ملافه بيرون آمده و لاي دستهاي خواهر كه برايش دعا مي خواند و بالاي سرش گريه مي كند، خودش را گم كرده.
مادر مرتب او را صدا مي كند، با لحني آرام: «مهدي! ديگر نگران نباش، من اينجام.»
«از تمام كساني كه مستقيم و غيرمستقيم در اين واقعه دخيل هستند، شكايت داريم. من پسر خودمو سالم تحويل دانشگاه دادم و سالم تحويل مي گيرم.»

انتقال پيكر دانشجوي جانباخته دانشگاه شريف به زادگاهش
يكي از وكلاي پرونده اين دانشجو: مسئوليت جان دانشجو در دانشگاه و خوابگاه با كيست؟
000783.jpg
محمدرضا زماني يكي از وكلاي پرونده دانشجوي جان باخته دانشگاه صنعتي شريف در حاشيه مراسم تشييع جنازه اين دانشجو، از مسئولان وزارت علوم و به ويژه دانشگاه شريف خواست تا پاسخ دهند كه مسئوليت حفظ جان دانشجو در دانشگاه و خوابگاه با كيست؟
هنگام تشييع پيكر «مهدي حيدري خليلي» دانشجوي رشته شيمي دانشگاه صنعتي شريف صبح روز چهارشنبه ۲۴ تير ماه از مقابل بيمارستان حضرت رسول(ص) به شهرستان خود منتقل شد. محمدرضا زماني درباره اين حادثه گفت: خانواده مهدي بر لزوم شناسايي، تعقيب و مجازات تمامي عوامل مستقيم و غيرمستقيم موثر و دست اندركار در وقوع جرم در دانشگاه صنعتي شريف كه متاسفانه منجر به از دست رفتن و فوت يكي از نخبگان كشور شده است، تأكيد دارند.
وي خاطر نشان كرد:  اساسا اين سوال مطرح است كه اگر مجني عليه، دانشجو مهدي حيدري خليلي، فرزند وزير يا رئيس دانشگاه  بود، آنها در اين شرايط چه احساسي داشتند و چه عكس العملي نشان مي دادند.
همچنين چه توقع و انتظاراتي از دستگاه هاي ذيربط به ويژه محاكم دادگستري خواهند داشت؟!
زماني  افزود: بر اساس تحقيقات به عمل آمده و مستندات موجود، وكلاي پرونده با عمده عوامل موثر و مسبب در وقوع بزه مزبور، شناسايي جهت تعقيب قانوني مربوطه به مراجع قضائي جهت كشف تحقيقات و اجراي عدالت، تصريحا معرفي و جهت برخورد قانوني و پاسخگويي به دستگاه مقدس عدالت، با آن ها اقدام خواهد شد. وي با بيان اين كه اگر چه ضايعه از دست رفتن يا پرت كردن مشكوك و قابل تعمق مجني عليه موجب تاثر فراوان خانواده، آشنايان و جامعه دانشجويي و دانشگاهي كشور شده، ولي همچون سابق اين سوال و ابهام وجود دارد كه آيا وزارت علوم و مخصوصا دانشگاه صنعتي شريف، شايستگي تأمين امنيت و اعمال مديريت كارآمد نسبت به دانشجويان و دانش پژوهان را داشته و به واقع بايد به عدم وقوع موضوعاتي اين چنيني در حريم مقدس دانشگاه خوشبين بود و آيا خانواده هاي دانشجويان با طيب خاطر و اطمينان به اين مهم توجه كرده و نگران آتيه تحصيلي و سلامتي فرزندان خود، نباشند؟!!
زماني،  با تشكر از بازپرس رسيدگي كننده به پرونده و اداره آگاهي تهران براي رسيدگي و راهبردي حقوقي و قانوني پرونده، اظهار كرد: مجددا به خواسته خانواده مجني عليه در كشف حقيقت و اجراي دقيق و كامل عدالت كه يقينا مورد توجه و تأكيد مرجع قضائي بوده و خواهد بود، تأكيد مي شود.
وي اعلام كرد: همچنين بر تقاضاي مكرر پدر و مادر داغديده اين نخبه از دست رفته، تأكيد مي شود كه والدين اين دانشجو معتقدند فرزند خود را صحيح و سالم به دانشگاه صنعتي شريف سپرده و صحيح و سالم نيز از دانشگاه مي خواهند.
وكيل دانشجوي جان باخته، در پايان خاطر نشان كرد: هم اكنون تمام مراحل قانوني براي ترخيص مجني عليه انجام شده و جنازه پس از بيمارستان به پزشكي قانوني و از آنجا به بهشت زهرا منتقل مي شود و در نهايت نيز به زادگاه خوديعني گلوگاه در شهرستان بهشهر استان مازندران منتقل مي شود.
در حاشيه: ـ معاون حراست دانشگاه صنعتي شريف و چند تن از مسئولان اداره آگاهي و پليس در محوطه بيمارستان در زمان ترخيص پيكر مجني عليه حضور داشته اند.
- هنگام تشييع پيكر اين جوان دانشجو، تنها خانواده و وكلاي پرونده وي حضور داشتند.




با دانشگاهها
شهريه ثابت دانشجويان دوره هاي نيمه حضوري دانشگاه الزهرا(س) ثابت مي ماند
مسئول دوره نيمه حضوري دانشگاه الزهرا(س) با رد هرگونه تغيير ميزان شهريه ثابت دانشجويان در ترم جديد، شهريه ثابت رشته هاي علوم اجتماعي ۳۶۰ هزار ريال و رشته هاي علوم پايه را ۵۴۰ هزار ريال بيان كرد.
دكتر رحيم حكمت شعار، افزود: دانشگاه براي نيمه اول سال جديد در رشته هاي علوم اجتماعي، اقتصاد، حسابداري، مديريت بازرگاني و شيمي و براي نيمه دوم سال در رشته هاي زبان انگليسي و زبان فرانسه دانشجو مي پذيرد.
وي با اشاره به پذيرش ۳۰۰ دانشجو در اين دوره، گفت: پذيرش در دانشكده علوم اجتماعي و اقتصاد را مشروط به حل مشكل در سايت شرقي دانشگاه و افزايش مكان آموزشي و كلاس دانست.
تقويم آزمونهاي ۸۳ دبيرخانه شوراي آموزش پزشكي و تخصصي وزارت بهداشت منتشر شد
تقويم آزمونهاي دبيرخانه شوراي آموزش پزشكي و تخصصي وزارت بهداشت براي سال جاري اعلام و منتشر شد.
بيست و سومين دوره آزمون ارتقاي گواهينامه تخصصي وزارت بهداشت روز پنجشنبه ۲۵ تير ماه برگزار مي شود و نتايج نهايي آن طي دو هفته پس از برگزاري آزمون اعلام مي شود.
همچنين پنجاه و يكمين دوره آزمون دانشنامه تخصصي و هجدهمين دوره آزمون دانشنامه فوق تخصصي، از ديگر آزمونهاي دبيرخانه است كه مراحل كتبي آن روز پنجشنبه پنجم شهريور و مراحل شفاهي آن طي روزهاي هفتم الي نهم شهريور ماه برگزار خواهد شد.
بر اساس اين گزارش، سي و چهارمين دوره آزمون پيش كارورزي نيز روز پنجشنبه ۱۹ شهريور ماه برگزار مي شود و آزمون پذيرش فلوشيپ نيز روز پنجشنبه ۱۶ مهر برگزار و نتايج نهايي آن نيز سه هفته پس از برگزاري آزمون اعلام مي شود.ثبت نام سي و يكمين دوره آزمون پذيرش دستيار تخصصي وزارت بهداشت نيز در روزهاي ۱۴ الي ۳۰ آذر ماه انجام و آزمون آن روز پنجشنبه ۱۵ بهمن ماه برگزار مي شود.
از سوي ديگر مرحله كتبي بيست و دومين دوره آزمون پذيرش دستيار فوق تخصصي وزارت بهداشت روز پنجشنبه ۱۳ اسفند و مرحله شفاهي آن ۱۴ و ۱۵ اسفند ماه برگزار مي شود و نتايج آن نيز همان ماه اعلام مي شود.
سي و پنجمين دوره آزمون پيش كارورزي در روز پنجشنبه ۲۰ اسفند ماه و آزمون پذيرش فلوشيب نيز روز شنبه پانزدهم همان ماه برگزار و نتايج آن نيز تا سه هفته پس از برگزاري آزمون اعلام مي شود.
علاقه دختران به دانشگاه رفتن بيشتر از پسران است
نتايج يك پايان نامه نشان داد كه جنس دانش آموزان در گرايش آنها به ورود به دانشگاه مؤثر است.
فريده عقيلي در پايان نامه كارشناسي ارشد پژوهش علوم اجتماعي خود با عنوان «سنجش گرايش دانش آموزان سال سوم دبيرستان نسبت به ورود به دانشگاه و بررسي علل و عوامل آن»، به اين نتيجه رسيده است كه: عدم گرايش ورود به دانشگاه در بين پسران بيشتر از دختران است. به طوري كه اين نسبت در بين پسران  ۵/۲۵ درصد و در بين دختران  ۴/۱۵ درصد است.
بر اساس نتايج اين پايان نامه، عدم گرايش در بين دانش آموزان رشته تحصيلي كار  و  دانش بيشتر از ديگر رشته ها است. به طوري كه  ۱/۳۰ درصد از دانش آموزاني كه در رشته كار و دانش تحصيل مي كنند، گرايشي براي رفتن به دانشگاه ندارند. مي توان گفت از آنجايي كه جهت گيري رشته كارودانش اشتغال است، اين رشته تا حدي توانسته است مانع از گرايش دانش آموزان شود. شايد يكي از دلايل آن، اين است كه آنان خود را آماده اشتغال در جامعه مي دانند و بدين ترتيب گرايشي براي ادامه تحصيل ندارند. در اين پايان نامه آمده است: وجود مدرك گرايي در جامعه، در گرايش دانش آموزان براي ورود به دانشگاه مؤثر است.
مطابق با نظريه ديويس و كالينز، مدرك گرايي در ايران، وضعيتي است كه مدارك تحصيلي براي غربال كردن داوطلبان هر شغل مورد استفاده قرار مي گيرد و مدارك تحصيلي به صورت غير توليدي استفاده مي شود. وجود مدرك گرايي در ايران باعث شده است كه دانشگاه از نهادهاي محوري جامعه تلقي شود و تورم ناموزون و كنترل نشده در نظام آموزش عالي ايران به وجود آيد. در نتيجه دانش آموزان رفتن به دانشگاه را مسيري مطمئن براي زندگي بهتر تلقي مي كنند.
نتايج اين پايان نامه نشان مي دهد كه۱۰۰ درصد از دانش آموزاني كه نسبت به خود  داراي خود پنداره منفي هستند گرايشي نيز براي رفتن به دانشگاه ندارند. همچنين  ۳/۳۳ درصد از دانش آموزاني كه ديگران برايشان مهم نبوده و نقشي نداشتند، گرايشي هم براي رفتن به دانشگاه ندارند.
تسهيلات كتابخانه دانشگاه تربيت مدرس به اعضاي هيأت علمي
معاون پژوهشي دانشگاه تربيت مدرس از اختصاص تسهيلات ويژه اي به اعضاي انجمن هاي علمي كشور خبر داد. دكتر ميرفضل الله موسوي، در اين باره گفت: بر اساس مصوبه شوراي پژوهش دانشگاه، اعضاي انجمن هاي علمي كشور با ارائه كارت معتبر انجمن و يا معرفي نامه از تسهيلات كتابخانه مركزي و كتاب فروشي دانشگاه با ۲۵ درصد تخفيف بهره مند مي شوند.
وي اضافه كرد: همچنين حق عضويت دانشجويان و اعضاي هيأت علمي دانشگاه تربيت مدرس كه متقاضي عضويت در انجمن هاي علمي هستند، از سوي دانشگاه پرداخت مي شود.
دكتر موسوي در خاتمه با اشاره به حمايت دانشگاه از اين انجمن ها در برگزاري كنگره هاي علمي، خاطر نشان كرد: دانشگاه همچنين كمكهايي در انتشار مجلات به انجمن هاي علمي ارائه مي دهد.
قرارداد همكاري دانشگاه خواجه نصير با هشت دانشگاه خارجي
دانشگاه صنعتي خواجه نصير الدين طوسي با هشت دانشگاه خارجي ، همكاريهاي علمي برقرار كرده است. دوره هاي مشترك در مقطع كارشناسي ارشد در رشته مهندسي خودرو با دانشگاه كينگزستون انگلستان و همچنين دوره مشترك كارشناسي هوافضا با همكاري دانشگاه تكنولوژي هوانوردي روسيه (MATI) از جمله دوره هاي بين المللي است كه دانشگاه صنعتي خواجه نصيرالدين طوسي در پي برگزاري آنها در آينده نزديك است. همكاري علمي با دانشگاه هانوفر آلمان، امضاي تفاهم نامه همكاريهاي علمي با دانشگاه هاي راه و خودرو مسكو (MADI)، ساوت استراليا، لفك قبرس، كارديف انگلستان و مونيخ آلمان از ديگر همكاريهاي علمي بين المللي دانشگاه صنعتي خواجه نصير الدين طوسي است.
دوره هاي شبانه دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي حذف مي شود
دوره هاي شبانه دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي طي پنج سال آينده به طور كلي حذف مي شود.
در يكصد و شصت و سومين نشست شوراي گسترش دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور، پيشنهاد رئيس دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي مبني بر حذف دوره هاي شبانه اين دانشگاه به تصويب رسيد كه اين كار به تدريج طي پنج سال صورت مي گيرد.
حذف ظرفيت كارداني رشته اطاق عمل و كارداني بيهوشي نيز ديگر پيشنهاد اين دانشگاه بود كه اين نيز به تصويب نهايي رسيد. مسئولين دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي بايد در مورد هزينه سرانه دانشجويان دوره شبانه بررسي هاي كارشناسي را به عمل آورند و نتيجه را به هيأت امنا اعلام كنند.
دكتراي بايوانفورماتيك در دانشگاه تهران
دوره دكتري رشته بايوانفورماتيك در مؤسسه IBB دانشگاه راه اندازي مي شود سرپرست دفتر مالكيت فكري دانشگاه تهران اعلام كرد: دوره دكتري رشته بايوانفورماتيك مهر ماه سال جاري در موسسه تحقيقاتي بين المللي بيوشيمي و بيوفيزيك (IBB) داير مي شود. دكتر مجيد مشيري، افزود: اين مؤسسه تحقيقاتي همچنين با همكاري يونسكو، يك كارگاه تخصصي را كه تلفيقي از مباني بيوانفورماتيك و مباني كامپيوتر و نرم افزاري است به منظور آشنايي با تكنيك هاي جديد در شهريور ماه سال جاري برگزار مي كند.
دانشجويان  كاشاني  در آزمون  جامع  علوم  پايه  پزشكي  كشور اول  شدند
معاون  آموزشي  دانشگاه  علوم  پزشكي  كاشان  گفت : دانشجويان  اين  دانشگاه  در سي امين  دوره  آزمون  جامع  علوم  پايه  پزشكي  كشور مقام  اول  را به  دست  آوردند. اسماعيل  فخاريان افزود: در اين  آزمون  كه  در اسفند ماه  سال  گذشته  برگزار شد و نتايج  آن  درچند روز اخير اعلام  شده  ۳۵ نفر از دانشجويان  اين  دانشگاه  شركت  داشتند. وي  گفت :اين  آزمون  دردو گروه  كمتر از ۵۰ و بالاي  ۵۰ نفر از دانشجويان  سراسر كشور برگزار شد و دانشجويان  اين  دانشگاه  در گروه  كمتر ۵۰ نفر توانستند بين  ۲۳ دانشگاه  هم گروه  خود مقام  اول  را به  دست  آورند.
وي  اظهار داشت : دانشجويان  اين  دانشگاه  در آزمون  جامع  علوم  پايه  در گروه  بالاي  ۵۰ نفر نيز كه  ۴۰ دانشگاه  كشور در آن  شركت  داشتند، بعد از دانشگاه  علوم  پزشكي  تهران  و شهيد بهشتي  مقام  سوم  را در كشور احراز كردند.
دانشگاه  علوم  پزشكي  كاشان  كه  فعاليت  خود را از سال  ۷۲ بطور رسمي  آغاز كرده  است  اكنون  داراي  دوهزارو ۴۰۰ دانشجوي  دختر و پسر در ۲۲ رشته  تحصيلي  است .






دانشجو-۳
دانشجو-۲
دانشجو-۴
دانشجو-۵
|  دانشجو-۲  |  دانشجو-۳  |  دانشجو-۴  |  دانشجو-۵  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |