شنبه ۳ مرداد ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۴۵ - Jul 24, 2004
ساماندهي ناوگان تاكسيراني تهران
۳۰ هزار دستگاه تاكسي پژو وارد ناوگان حمل و نقل مي شود
007332.jpg
مدير عامل  تاكسيراني  تهران  اعلام  كرد: قرارداد اختصاص  ۳۰هزار دستگاه پژو جي .ال .آي  به ناوگان   تاكسي هاي تهران  منعقد شده  است  و طي  دو ماه  آينده  شيوه  واگذاري  و ورود اين  خودروها به  اطلاع  مردم  مي رسد.
سيد جمال  هاشمي عربي ، در گفت  و گو با ايرنا در اين باره  گفت : اين  قرارداد با مديريت ، پيگيري  و دستور شهردار تهران  با ايران  خودرو به  امضا رسيده  است  و براي  هر دستگاه  پژو ۲ ميليون تومان  از متقاضيان  بصورت  نقدي  دريافت  مي شود و ۵ ميليون  تومان  نيز بصورت  وام  و تسهيلات  بانكي  در اختيار آنان  قرار مي گيرد.
مديرعامل  تاكسيراني  تهران  با بيان  اين كه  پژوهاي  ياد شده ، دوگانه سوزهستند و سوخت  آنها بنزين  و گاز طبيعي است ، گفت : سازمان  بهينه سازي مصرف  سوخت  كشور به منظور اعمال  سياستهاي  بهينه سازي  سوخت  با پرداخت  مبلغي به  توليد اين  خودروها كمك  مي كند.
وي درباره  شيوه  اعطاي  مجوز به  خودروهاي  شخصي  مسافربر در تهران  گفت : خودروهاي  شخصي  مسافربر تا ۱۵ شهريور فرصت  دارند كه  با مراجعه  به تاكسيراني  تهران ، تحت  پوشش  اين  سازمان  قرار بگيرند.
 هاشمي خاطرنشان  كرد: طبق  قانون  و بمنظور تأمين  امنيت  شهروندان ، هر خودرويي  كه  اقدام  به  مسافربري  مي كند بايد داراي  علايم  ويژه  تاكسيراني  و پروانه  و مجوز باشد و كار افرادي  كه  بدون  اين  مجوز اقدام  به  مسافركشي كنند، خلاف  قانون  است  و طبق  مقررات  با آنان  برخورد مي شود.
وي تصريح  كرد: بناي  تاكسيراني  بر اين  است  كه با تسريع  در كارها، مجوز لازم  را به  خودروهاي  شخصي  در كوتاهترين  زمان  ممكن بدهد، اما بدليل  اين كه  تأمين  امنيت  مسافر و الزامات  قانوني  و پاسخگويي  به شهروندان  از وظايف  اوليه  سازمان  نظارت  بر تاكسيراني  تهران  است  لذا اين سازمان  ناچار است  كه  بر اجراي  ضوابط و مقررات  و قوانين  پافشاري  كند.
 هاشمي در عين  حال  گفت : به  سواريهاي  شخصي  مسافربر حتي المقدور مساعدت  خواهد شد و از اختيارات  مديريتي  اين  سازمان  براي  تسهيل  در كار آنان  استفاده  مي شود.
وي گفت : تاكنون  ۱۰هزار مجوز به  خودروهاي  شخصي  داده  شده  كه  براي  آنها پلاك  موقت  و علايم  تاكسي نصب  شده  و صدور پروانه  براي  ۱۰ هزار دستگاه  ديگر نيز رو به  پايان  است .

شهردار تهران: ۵۶ پل غير همسطح براي حل معضل ترافيك طراحي شد
طرح تردد زوج و فرد خودروها فعلا اجرا نمي شود
گروه شهري: اجراي آزمايشي طرح تردد زوج و فرد خودروها تا قبل از فراهم شدن تسهيلات حمل و نقل پيشرفته، ارزان قيمت و سريع به اجرا گذاشته نخواهد شد.
خبرنگار ما به نقل از دكتر محمود احمدي نژاد - شهردار تهران -درباره عزم مديريت شهري در اجراي طرح هاي زوج و فرد كردن خودروها و يا گسترش محدوده طرح ترافيك مي نويسد: هم شوراي شهر و هم شهرداري تهران اصراري به اجراي اينگونه طرح ها ندارند و اميدواريم هيچ وقت هم نيازي به آن نباشد، اما در هر حال اين مجوزي است كه از طرف شوراي شهر تهران به منظور اعمال در شرايط خاص و بحراني به مديريت شهري داده شده است.
شهردار تهران اقداماتي از اين دست را از جمله اهرم هاي كنترلي ويژه مديريت تقاضا در همه دنيا دانست كه مي تواند به عنوان يك مسكن و بطور مقطعي راهي براي كاهش تقاضاي سفر و برون رفت از گره هاي كور ترافيكي بويژه در ساعات اوج آن باشد. اين در حالي است كه به گفته احمدي نژاد، شركت مطالعات و تحقيقات و سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري در حال انجام بررسي ها و مطالعات دقيقي به منظور ارائه يك طرح كامل و جامع در اين باره هستند لذا قبل از اجراي هرگونه محدوديت ترافيكي، تسهيلاتي براي عبورومرور دانش آموزان، بيماران اورژانسي،  سازمانهاي حساس،  معلمين، استادان دانشگاه، پزشكان و كساني كه به شغل رانندگي مشغولند، فراهم خواهد شد. ضمن اينكه در صورت قطعي شدن نيز اين طرح را در يك محدوده زماني مثلا ساعات اوج ترافيك صبحگاهي و بخشي از شهر به اجرا خواهيم گذاشت.
شهردار تهران علت شكست طرح سابق زوج و فرد كردن عبور و مرور خودروها را به دليل عدم برخورداري از كار مطالعاتي و كارشناسي لازم و اجراي آن بدون محدوديت زماني و مكاني (در كل شهر و از صبح تا شب) دانست.
آنچه احمدي نژاد در مصاحبه با خبرنگار ما به عنوان راه حل اساسي معضل ترافيك نام برد و بر آن تأكيد كرد افزايش خطوط ويژه، بهسازي شبكه و توسعه خطوط اتوبوسراني، مترو، قطار هوايي، اصلاحات هندسي، توسعه بزرگراهها، تونل رسالت، تقاطعات غير همسطح و جداسازي محل عبور عابرين پياده بود.
وي در پاسخ به اين سئوال كه اقدامات مورد اشاره زمانبر بوده و در درازمدت تاثير خود را نشان مي دهد بنابراين راه چاره ترافيك تهران در كوتاه مدت چيست، گفت: مديريت شهري پيشنهادي مبني بر تنظيم ساعات كار شهروندان مطرح كرده بطوري كه با توزيع و تقسيم سفرهاي درون شهري در ساعات طولاني تر بويژه در ساعات اوج ترافيك صبحگاهي و عصرگاهي مي توانند در صورت اجرا كمك زيادي در روان سازي ترافيك داشته باشند.
احمدي نژاد افزود: البته يك كار اساسي ديگر در شرايط فعلي توزيع مراكز خدماتي سازمانهاي مختلف در سطح نواحي شهر تهران است تا شهروندان هر ناحيه بدون اينكه نيازي به طي مسافت طولاني به دور از محل سكونت خود داشته باشند با مراجعه به نزديكترين مركز خدماتي تام الاختيار،  موفق به انجام امور اداري خود شوند.
شهردار تهران از طراحي ۵۶ پل غير همسطح به منظور كمك به معضل ترافيك تهران خبر داد و گفت: مديريت شهري با توجه به پتانسيل بالا و توان و دانش مهندسان و متخصصان خود امكان آن را دارد كه حتي ظرف يكسال كار احداث اين پل ها را به پايان برسانند، اما به دليل تعداد زياد خودروهاي موجود در شهر و ضرورت مسدود شدن و يا انحراف مسير خيابانها در هنگام عمليات احداث پل ها نگران راه بندانهاي طولاني و سنگيني هستيم كه خارج از تحمل و حوصله شهروندان بوده و زندگي روزانه آنان را مختل مي كند، بنابراين فعلا كار احداث ۲۲ پل را در دست انجام داريم و به مرور از اول شهريور ماه با افتتاح هر كدام از اين پلها، كار ساخت پل ديگري را آغاز مي كنيم.
وي افزود: مديريت شهري يكي از محورهاي اصلي كار خود را اصلاح وضعيت ترددي و ترافيك شهري قرار داده و در اين باره ضمن رعايت حال شهروندان و فراهم كردن كمترين اسباب مزاحمت همه همت خود را عليرغم تمامي محدوديت ها و مشكلات براي به ثمر رساندن طرح هاي ترافيكي و عمراني در كمترين زمان ممكن معطوف مي دارد.

جرايم سنگين براي آلودگي صوتي
007338.jpg
مايكل  بلومبرگ  شهردار نيويورك  كه  سال  گذشته  با ممنوع  كردن  كشيدن  سيگار در مراكز سرپوشيده  تفريحي  و رستوران  ها خشم  سيگاري  ها را برانگيخت، اكنون  براي  بازگرداندن  سكوت  و آرامش  به  اين  شهر پر هياهو، به  مبارزه  با آلودگي  صوتي  روي  آورده  است . بر اساس  مقرراتي  كه  شهرداري  نيويورك از ماه  آينده  به  اجرا خواهد گذاشت، آلوده  كنندگان  صوتي  در اين  شهر از حداقل ۴۵ دلار تا حداكثر ۲۵ هزار دلار جريمه  خواهند شد.
پارس  كردن  سگ، به  صدا درآمدن  دزدگير خودروها، صداي  بلند موسيقي  پس  از نيمه  شب  و حتي  زنگ  بستني  فروش  دوره گرد نيز از ماه  آينده  در نيويورك  خلاف محسوب  خواهد شد.

سرانجام كودكان خياباني
007335.jpg
رييس كميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي اسلامي شهر تهران از جمع آوري ۶۷۰ كودك خياباني در پايانه ها و سطح شهر تهران طي نيمه دوم تيرماه سال جاري خبر داد و گفت: حدود ۱۵۰ تن از اين تعداد را كودكان افغاني تشكيل مي دهند.رسول خادم در گفت وگو با ايسنا افزود: ۱۵ تن از ۴۶۳ كودك خياباني جمع آوري شده در پايانه ها دختر هستند.وي بيشترين درصد كودكان خياباني جمع آوري شده در ۱۵ روز گذشته را پس از اتباع بيگانه، مربوط به استان هاي خراسان، لرستان و خوزستان به ترتيب با ۹۹، ۴۸ و ۴۷ كودك اعلام كرد و گفت: به منظور ساماندهي اين كودكان، ستاد بدرقه كودكان شهرستاني از سوي دستگاه هاي اجرايي مسئول تقويت مي شود.

پرسه در محله ها
۵ مرداد، روز بهره برداري ز ۲۰ طرح عمراني در شمال تهران
007341.jpg
گروه شهري: ۲۰ طرح عمران شهري در روز ۵ مرداد ماه جاري در محدوده شهرداري منطقه يك تهران به بهره برداري مي رسد.به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه يك بلوار گلريزان، تعريض شماري از خيابان هاي ولنجك، نمازخانه كوهسار و... از جمله اين طرح ها مي باشند.

فرمانده انتظامي تهران بزرگ :
انتظامات پاركها آموزش مي بينند
فرمانده انتظامي تهران بزرگ ضمن تاكيد بر لزوم حفظ امنيت وآسايش جاني و رواني خانواده ها در پاركها اعلام كرد: در حال حاضر بيش از ۱ هزار و ۲۰۰ پارك در سطح تهران وجود دارد كه با توجه به اين تعداد استقرار دايم نيروهاي انتظامي در تمام آنها امكان پذير نبوده و به همين دليل قرار است با همكاري شهرداري تهران عوامل نيروي انتظامي، انتظامات پاركها را تحت آموزش لازم در اين زمينه قرار دهند تا ضمن پررنگ تر شدن حضور آنها در پاركها عوامل نيروي انتظامي را در حفظ امنيت خانواده ها ياري دهند.
سردار مرتضي طلايي در گفتگو با خبرگزاري مهر با بيان اين مطلب گفت: در حال حاضر كلانتري هاي مناطق مختلف تهران موظفند روزانه ۲ تا ۳ بار گشت هاي انتظامي سيار را به پاركهاي محلي منطقه خود اعزام و از نزديك بر حفظ امنيت و آسايش جاني، روحي و رواني شهروندان نظارت و در صورت وقوع مشكل احتمالي سريعا آن را برطرف و با متخلفان برخورد كنند كه اين اقدام علاوه بر تامين امنيت و آسايش در خانواده ها براي متخلفان نيز به نوعي نا امني و نگراني را از جهت اينكه نيروهاي انتظامي ممكن است در هر لحظه سربرسند، ايجاد مي كند.
وي همچنين به طرح ساماندهي ميادين قديمي كه به دليل سابقه و ساختار قديمي بسترهايي از ناامني و وقوع جرم و بزه در آنها فراهم شده اشاره و تصريح كرد: بازار شهرستاني در ميدان امام حسين، پشت شهرداري در ميدان امام خميني و بخشي از بازار تجريش در ميدان تجريش از جمله اين ميادين هستند كه به دليل سابقه و بافت فرسوده و قديمي خود متاسفانه زمينه ايجاد بزه در آنها فراهم است كه نيروي انتظامي تلاش مي كند اين ميادين را ساماندهي و زمينه وقوع جرم و خلافكاري را دراين مناطق از بين ببرد.
سردار طلايي با بيان اينكه تاكنون در اجراي اين طرح شخصي دستگير نشده و تنها هدف ما از بين بردن بسترهاي ناامني در اين مناطق است، اظهار داشت: در اين راستا به عنوان مثال با همكاري اتوبوسراني و تاكسيراني، محل توقف و استقرار اتوبوسهاو تاكسي ها ساماندهي شده، همچنين از مغازه داران خواسته شده كه با سد معبر مانع تردد مردم و ايجاد زمينه شلوغي و ناامني در محدوده نشده و به اين ترتيب بسترهايي را كه زمينه وقوع جرم و بزه در اين مناطق را فراهم مي آورد، ساماندهي و كنترل شود.

محل جديد نمايشگاههاي بين المللي۱۴ماه ديگر به بهره برداري مي رسد
007329.jpg
معاون خدمات شهري شهرداري تهران گفت: محل دائمي نمايشگاههاي بين المللي ۱۴ماه ديگردر غرب پارك چيتگر (منطقه ۲۲) به بهره برداري مي رسد.
محمدي زاده در گفت وگو با ايسنا با اشاره به اين كه احداث محل دائمي نمايشگاههاي بين المللي هم  اكنون در مرحله طراحي است، افزود: طراحي نمايشگاه تا يك ماه آينده به اتمام مي رسد و علي رغم دشواري و عظمت كار، شهرداري نهايت تلاش خود را براي بهره برداري در مدت ياد شده خواهد كرد.
به گفته وي، بر اساس توصيه شهرداري تهران كاربري نمايشگاه بايد به گونه اي باشد كه هيچ گونه مزاحمتي براي مردم ايجاد نكند و به استفاده هاي عمومي اختصاص يابد.
وي در خصوص برپايي نمايشگاهها تا زمان احداث محل جديد در غرب پارك چيتگر گفت: شهرداري اماكني را براي برگزاري نمايشگاهها و اجراي تعهدات وزارت بازرگاني معرفي خواهد كرد و تا كنون ۶ نقطه از شهر تهران به همين منظور تعيين شده است.
وي اعلام كرد: همچنين برخي شهرهاي بزرگ كشور نيز همچون اصفهان، مشهد و شيراز براي برپايي نمايشگاههاي مورد تعهد اعلام آمادگي كرده اند.

عضو شوراي شهر تهران :
زمين هاي شهري بايد در اختيار مديريت شهري قرار بگيرد
يكي از ابزارهاي موفقيت مديريت شهري در اجراي برنامه ها و اهدافش در اختيار داشتن زمين هاي شهري است.
رئيس كميته ايمن سازي و بهسازي ابنيه شوراي اسلامي شهر تهران اين مطلب را در واكنش به اظهارات وزير مسكن وشهرسازي مبني بر منتفي بودن واگذاري مديريت زمين شهري به شهرداري ها در گفتگو با خبرگزاري مهر عنوان كرد و افزود: قاعدتا بايد زمين شهري به عنوان يك ابزار در اختيار طرحهاي شهري قرار بگيرد.
دكتر حمزه شكيب با انتقاد از عدم اين واگذاري، در خصوص پيامدهاي چنين تصميمي گفت: اگر وزارت مسكن بخواهد اين روش را اتخاذ نمايد قطعا طرحهاي شهري اجرا نخواهد شد.
وي در ارتباط با موضع گيري وزارت مسكن در مقابل برنامه هاي مديريت شهري اظهار داشت: وزارت مسكن نبايد نگاه بخشي به مسائل و برنامه هاي شهري داشته باشد.
عضو كميسيون شهرسازي شوراي شهر تهران با اشاره به اين موضوع كه براي رعايت ضوابط شهري مي بايست ابزار آن فراهم باشد، تصريح كرد: بر همين اساس بايستي مصوبه اي باشد كه باعث گردد طرحهاي توسعه شهري به سرانجام برسد.

اعتراض دوچرخه سواران به آلودگي هوا
007344.jpg
بيش از ۷۰۰ دوچرخه سوار در اعتراض به آلودگي هواي تهران و افزايش بي رويه مصرف سوخت، جمعه صبح تا محل برگزاري نمايشگاه بين المللي دوچرخه ركاب زدند.
به گزارش آسمان آبي ايران، اعتراض طرفداران محيط زيست و اعضاي انجمن پروانه سبز با حضور بيش از۷۰۰ دوچرخه سوار از اولين ساعات صبح روز جمعه از محل ميدان تجريش آغاز شد و معترضان درحالي كه ركاب مي زدند با دردست داشتن پلاكاردهايي خواستار توجه مسئولان به توسعه دوچرخه سواري همگاني و كاهش آلودگي هواي تهران شدند.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
علمي فرهنگي
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |