شنبه ۳ مرداد ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۴۵ - Jul 24, 2004
ذوب آهن فاتح دووميداني باشگاههاي ايران
دومين  مرحله  از مسابقات  قهرماني  دو و ميداني  باشگاههاي  كشور با حضور ۲۳ تيم  در ورزشگاه  شهيد متقي  ساري  در دو بخش  جوانان  و بزرگسالان  برگزار شد. در رده  بزرگسالان  و در مواد مختلف اين  نتايج  بدست  آمد: در ۸۰۰ متر سجاد مرادي  از باشگاه  ذوب  آهن  توانست  ركورد اين ماده  را كه  با زمان  ۱ دقيقه  و ۴۶ ثانيه  و ۵۵ صدم  ثانيه  در اختيارخودش  بود ۴۹ صدم  ثانيه  كاهش  دهد.احسان  شجاع  مهاجر در اين  ماده  دوم  شد.
در۱۰ هزار متر جعفر باباخاني  از شركت  نفت  اول  شد.
در ماده  ۴ *۴۰۰ متر تيمي نيز دانشگاه  آزاد قهرمان  شد.در ماده۲۰۰متر حسين  تابشي  از شركت  نفت  در جاي  نخست  ايستاد.در ماده  پرش  ارتفاع  حسين  شايان  از دانشگاه  آزاد قهرمان  شد.در ماده۴۰۰ متر با مانع  غلامرضا كريمي از ذوب  آهن  اصفهان  اول  شد.در پرتاپ  چكش  و در رده  سني  بزرگسالان  و جوانان  كاوه  موسوي  به قهرماني  رسيد.در پرتاپ  ديسك  عباس  صميمي ركورددار اين  ماده  در كشور اول  شد.درماده۳۰۰۰ متر با مانع  ابراهيم  مجيد زاده  از گلستان  در جاي  نخست ايستاد.در پرش  طول   هالي  محمد قاندومي  از شركت  نفت  اول  شد.
در پايان  دومين  مرحله  از مسابقات  قهرماني  دو و ميداني  باشگاههاي كشور و رده  بزرگسالان  تيمهاي  ذوب  آهن ،دانشگاه  آزاد و شركت  نفت  به ترتيب  اول  تا سوم  شدند.دومين  مرحله  از مسابقات  قهرماني  دو و ميداني  باشگاههاي  كشور عصر پنجشنبه در ورزشگاه  شهيد متقي  ساري  در رده  جوانان  به  پايان  رسيد و تيمهاي  ذوب آهن ، پيكان ، پيام  مشهد مقامهاي  اول  تا سوم  را به  خود اختصاص  دادند.

پيروزي سوم تيم ملي واليبال كانادا مقابل ايران
خبرنگار همشهري: تيم ملي واليبال ايران در سومين بازي تداركاتي خود در كانادا مغلوب شد.
در اين بازي كه آخرين ديدار ملي پوشان واليبال ايران محسوب مي شد برخلاف دو بازي قبلي «پارك كي ون» از نفرات ذخيره و جوان سود برد، اما همانند بازي نخست اين تيم ميزبان بود كه در سايه استحكام تكنيكي و تاكتيكي به برتري سه بر صفر رسيد. تيم ايران كه با تركيب مهدوي، معززي خواه، نادي، جعفرپور، مقبلي و ظريف بازي مي كرد دو گيم رقابتي پاياپاي با حريف خود داشت، اما ناكامي در لحظات پاياني گيم هاي اول و دوم كه با نتايج ۳۰ بر ۲۸ و ۲۶ بر ۲۴ خاتمه يافت باعث شد تا تيم ايران در گيم سوم راحت تر از دو گيم قبلي با نتيجه ۲۵ بر ۲۰ تسليم شود. تيم ملي واليبال روز پنجم مردادماه از طريق ميلان ايتاليا وارد تهران مي شود و پس از حضوري كوتاه در ايران عازم جام شيخ راشد امارات خواهد شد.

تيم ملي فوتبال ايران به ايتاليا دعوت شد
تيم ملي فوتبال ايران براي شركت در يك دوره رقابت هاي دوستانه فوتبال با حضور چند باشگاه ايتاليايي، به اين كشوردعوت شد.
بنا به دعوت نامه «روزاريو دماتئيس» مشاور فرهنگي منطقه «موليزه» كه پنج شنبه دراختيار ايرنادرشهر رم قرارگرفت،دراين رقابتهاي هشت روزه كه از ۲۲ مرداد ماه نزديك پايتخت ايتاليا آغاز خواهد شد علاوه بر تيم ايران، حضور تيمهاي «لچه»، «آنكونا» و «كمپوبسو» قطعي است.
همچنين شركت تيم آ.اس.رم در اين رقابت ها پيش بيني شده كه هنوز قطعي نشده است.

فوتبال جام ملت هاي آسيا
ايران با شكست عمان صعودش را قطعي مي سازد
007314.jpg
خبرنگار همشهري: با گذشت هر روز از سيزدهمين دوره مسابقات فوتبال جام ملت هاي آسيا در چين حرف هاي «پيتر ولاپان» دبير كل قديمي كنفدراسيون فوتبال قاره مبني بر ورود قدرت هاي جديد رنگ واقعيت و جدي تري به خود مي گيرد. نگاهي به همين چند روز گذشته كافي است تا به خوبي متوجه اين حقيقت بشويم كه ديگر قدرت هاي قديمي همچون ايران، كره، ژاپن، عربستان و كويت آن حاشيه امنيت گذشته را ندارند. عمان حريف امروز ايران هم به همراه اردن را بايد در صدر قدرت هاي جديد فوتبال قاره بدانيم كه با فوتبال متكي بر نظم و سازمان يافته در حال پيدا كردن جايگاه مناسب براي خود هستند. تيمي كه حالا با «ميلان ماچالا» سرمربي سابق تيم ملي كويت كه با فوتبال اين منطقه بخوبي آشناست مي رود تا فروغ رده هاي نوجوانان و جوانان اين كشور را در سطح بزرگسالان تكرار كند.
007356.jpg
نبض بازي تيم ايران در دستان علي كريمي است. در بازي با تايلند روي حركت انفجاري او طلسم دروازه حريف شكست و امروز ميلان ماچالادر انديشه مهار اوست.كريمي با غناي تكنيكي بالا يكي از ستارگان محبوب جام سيزدهم محسوب مي شود.

ژاپن در بازي با عمان بسيار خوش اقبال بود كه توانست با گل غافلگير كننده «ناكامورا» به پيروزي حياتي سه امتيازي برسد، اما عمان جدا از نتيجه، برنده واقعي آن بازي بود كه طي آن تيم مدافع عنوان قهرماني را جان به لب ساخت. عمان در بازي با ژاپن در نيمه دوم كاملا حريف پرقدرت خود را تحت فشار قرار داد، اما شتابزدگي مهاجمان اين تيم درست در لحظات نهايي موجب شد تا اين تيم نتواند به آنچه كه استحقاقش را داشت در بازي اول دست پيدا كند. در حالي كه عمان در اين دوره «هاني الدابت» مهاجم سرشناس خود را به دليل مصدوميت در اختيار ندارد، دل به گلزني دو مهاجم جوانش بدري مبارك و هاشم صالح بسته است. عماد علي و عماد مبارك هم هر كدام بسته به شرايط بازي به خوبي جاي مهاجمان اصلي را پر مي كنند. بدري مبارك استاد زدن ضربات ايستگاهي است و بنا به اعتقاد كارشناسان عمان چندان مشكلي در خط حمله ندارد. «فوزي بشير» در مركز ثقل تيم عمان نقش محوري دارد و به نوعي از او مي توان به عنوان فرمانده «ميلان ماچالا» ياد كرد. احمد حداد وحميد هوبيس هم در خط مياني او را ياري مي دهند. در خط دفاع «محمد ربيعا» در دفاع مركزي كاپيتان اين تيم محسوب مي شود و علي حبشي هم در درون دروازه با قد و قواره اي مناسب توانسته نگاهها را متوجه خود سازد. دروازه باني كه گفته مي شود در حد و اندازه هاي فوتبال باشگاههاي اروپاست.
روحيه عالي تيم ايران
تيم ايران براي رويارويي با تيم عمان در بهترين شرايط روحي خود قرار دارد. پيروزي پر گل بر تايلند در يك نيمه به تيم ايران نشاط لازم را داد تا با پيدا كردن تركيب واقعي اش و قرار گرفتن در شرايط مسابقات حالا راحت تر بتواند حريفان دور مقدماتي اش را كنار بزند.
بازي با تايلند مقدمه خوبي براي درخشش دوباره فوتبال ايران در جام ملت ها بود. پس از تجربه ناموفق و بازي تأخيري كه باعث شد تا تيم ايران با وجود برتري نتواند طي ۴۵ دقيقه دروازه تايلند را باز كند، برانكو را بر آن داشت تا سيستم ديگري اتخاذ كند و جابجايي بازيكنان در نيمه دوم تيم ايران را كاملا متحول ساخت. ايران امروز با وضعيتي كاملا متفاوت برابر عمان قرار مي گيرد. تعداد زيادي از نفرات تيم ايران از جمله دايي، كريمي و مهدوي كيا هنوز خاطره تلخ ناكامي مقابل اين تيم را در بازيهاي آسيايي ۹۸ بانكوك فراموش نكرده اند و شكست خانگي مقابل اردن از جلوي چشمان ملي پوشان ما دور نشده است. با چنين ديدگاهي تيم ايران براي آنكه بازي با ژاپن را بدل به بازي تشريفاتي سازد چاره اي جز غلبه بر عمان ندارد. البته اين كار آساني نيست، اما فوتبال ما به پشتوانه سابقه و قهرماني متعددش در اين جام از نقطه نظر تجربه و اصالت فوتبال بر حريف مي چربد. پيش بيني مي شود كه برانكو همان تركيب روز بازي با تايلند را به ميدان بفرستد و در صورت برخورد با مشكل اقدام به جايگزيني نفرات جانشين كند. ميرزا پور در بازي با تايلند بسيار سرپنجه و عالي عمل كرد ودر چند مورد قبل از زدن گل به اين تيم ناجي دروازه ايران شد. در خط دفاعي سه مدافع ايران نصرتي، يحيي گل محمدي و رحمان رضايي در برابر مهاجمان سرعتي حريف چند بار دچار مشكل شدند ولي در مجموع كار خود را خوب انجام دادند. بداوي و كعبي ضمن پيشروي بايد متوجه برگشت هاي خود باشند و به نوعي در پوشش مناطق خود فضاي لازم را به بازيكنان حريف ندهند. در خط مياني نبض تيم ملي با حركات علي كريمي تنظيم شده است و حركات انفجاري او در بازي با تايلند گره گشا شد و تيم را از بن بست نجات داد. مهدوي كيا و نكونام هم در نيمه دوم كاملا متحول شدند و در خط حمله دايي در كانون توجه مدافعان حريف فضاي لازم را براي برهاني و عنايتي ايجاد مي كرد. هر چند كه عنايتي بهتر و با تجربه تر از برهاني در آن بازي ظاهر شد.
برنامه بازيهاي امروز
ساعت ۳۰/۱۴: ايران - عمان
ساعت ۱۷: ژاپن - تايلند

استقلال و پرسپوليس به تساوي رسيدند
ديدار دو تيم فوتسال استقلال و پرسپوليس تهران، به تساوي ۲ بر ۲ انجاميد.
در اين بازي كه در ورزشگاه ۱۲ هزار نفري آزادي تهران برگزار شد، براي تيم استقلال، هاشم زاده (۲ گل) و براي تيم پرسپوليس محسن زارعي و مجيد رئيسي گلزني كردند، تا ديدار حساس اين دو تيم با تساوي به پايان برسد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش جهان
صفحه آخر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |