چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۴۹ - Jul 28, 2004
احتمال اقامه دعوا عليه وزارت بازرگاني
گروه اقتصادي: پس از اعلام و انتشار خبر تعطيلي نمايشگاه بين المللي تهران برخي گروه هايي كه براي برگزاري نمايشگاه با شركت نمايشگاه هاي بين المللي قرارداد بسته اند با مشكلات گوناگوني مواجه شده اند كه موجب واردآمدن ضرر و زيان به آنان شده كه انتظار مي رود برخي در اين زمينه در مراجع قانوني اقامه دعوا كنند.
در اين زمينه دبير انجمن صنايع شيريني و شكلات كشور كه حدود ۱۸۰ عضو دارد ديروز با تاكيد بر خسارات ناشي از توقف برگزاري اين نمايشگاه كه به اعتبار اقتصادي كشور لطمه وارد مي شود خواهان برخورد جدي با اين مساله شد.

درخواست مديرعامل زمزم از مديرعامل صدا و سيما
محمدرضا تقوي منش مديرعامل شركت زمزم با ارسال نامه اي به مهندس ضرغامي مديرعامل سازمان صدا و سيما، خواستار برگزاري ميزگرد علمي و فني در شبكه هاي اين سازمان درباره مصرف نوشابه شد.
در اين نامه آمده است: همانگونه كه استحضار داريد اخيرا تبليغات منفي گسترده اي عليه مصرف نوشابه در كشور در جرايد و رسانه ها به ويژه شبكه هاي مختلف سيماي جمهوري اسلامي ايران در جريان است. مواضع يك سويه و بعضا غيرفني و حرفه اي كه اثرات قابل توجهي نيز بر مصرف كنندگان مي گذارد در هر محكمه اي غيرمنصفانه و غيرمنطقي است. اين شركت به عنوان عمده ترين توليدكننده محصولات نوشيدني در كشور كه صاحب نام معتبر بين المللي زمزم است حق خود مي داند كه در آن رسانه ملي با ارائه ديدگاه هاي فني و اقتصادي و علمي خود، مخاطبين را در موضع عادلانه و واقعي قضاوت قرار دهد.
گروه كارخانجات زمزم آمادگي دارد تا با حضور كارشناسان خود در يك ميزگرد با حضور مدعيان اصلي موج اخير ضد نوشابه ديدگاه هاي خود را در معرض عموم جامعه قرار دهد. لذا مستدعي است دستور فرماييد در هر يك از شبكه هاي پربيننده سيماي جمهوري اسلامي ايران كه مصاحبه ها و گزارش هاي عديده ضدنوشابه پخش شده است ميزگرد علمي و فني با حضور كارشناسان اين صنعت و متخصصان محترم با مواضع مخالف برگزار شود.

گفت وگوي امروز
استراتژي توسعه صنعتي فاقد جنبه قانوني و اجرايي است
گروه اقتصادي: با تدوين استراتژي توسعه صنعتي كشور ديدگاه هاي مختلفي درخصوص نقاط قوت و ضعف اين استراتژي از سوي كارشناسان مسايل اقتصادي كشور مطرح شد.با حميدرضا كاتوزيان عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي پيرامون چگونگي تدوين و شرايط اجرايي و قانوني شدن اين استراتژي گفت وگو كرده ايم.
***
* آيا استراتژي توسعه صنعتي با واقعيت هاي اقتصادي كشور هماهنگ است؟
- اين استراتژي كه به سفارش وزارت صنايع و معادن و توسط دانشكده اقتصاد و مديريت دانشگاه صنعتي شريف تهيه شده ضمن اينكه در نوع خود كار ارزشمندي است و اطلاعات خوبي جمع آوري شده كه قبلا در اين زمينه كاري نشده بود، اما در مجموع اين استراتژي براي نتيجه گيري و ارايه راهكارها نقايص عمده اي دارد.بخش عمده اي از ايرادات گرفته شده به اين استراتژي بدان علت است كه استراتژي توسعه صنعتي براساس نظريه اقتصادي نئوكلاسيك تدوين شده كه در آن نقش دولت در حاكميت و كنترل موضوعات اقتصادي بسيار حاشيه اي و فرعي است و عملا دولت به پاسدار منافع بخش خصوصي و حقوق مالكيتي اشخاص، سازمان ها و شركت ها تبديل شد. طراحان هيچ گونه نقش نظارتي در اين خصوص براي دولت قايل نيستند و معيار اصلي رشد اقتصادي، افزايش درآمد سرانه است.درحالي كه افزايش درآمد سرانه مي تواند رشد را بوجود آورد بدون آنكه تامين كننده عدالت اجتماعي باشد.
* در اين استراتژي نحوه تعامل با اقتصاد جهاني چگونه پيش بيني شده است؟
- در اين استراتژي،جهاني شدن به عنوان يك اصل شناخته شده و بر همين مبنا هضم  و حل شدن ايران در اقتصاد جهاني به عنوان يكي از اصول اساسي مطرح است. معتقدم ضمن اينكه نبايد بحث جهاني شدن را ازنظر دور داريم اما نبايد تا آن حد به اين موضوع اصالت دهيم كه ارزش هاي فكري و فرهنگي از يك سو و از سوي ديگر منافع ملي كشورمان قرباني اين موضوع شود. همچنين در اين سند صراحتا سلطه ستيزي و زيربار قدرت هاي جهاني و انحصارات بزرگ سرمايه داري نرفتن رامورد نقد قرارداده و معتقدند كه بايد برخورد با آنها متوقف شود تا بتوانيم به دهكده جهاني بپيونديم و نبايد با جريان هاي قدرت جهاني كه عموما درصدد مخدوش كردن منافع ملي ما هستند درگير شويم. معتقدم اين موضوعي است كه با منافع ملي كشورمان در تضاد است.
* وزارت صنايع و معادن اعلام كرده به زودي راهكارهاي اجرايي اين استراتژي تدوين و استراتژي توسعه صنعتي به قانون تبديل مي شود، نظر شما چيست؟
- اين استراتژي هنوز به شكل قانون درنيامده و تا زماني كه قانوني نشده و رابطه مشخص دولتي و كشوري پيدا نكند هيچ كس نمي تواند آن را اجرا كند. استراتژي توسعه صنعتي فعلا در حد يك نظريه در سطح كشور مطرح و قدرت اجرايي ندارد. اگر قرار باشد تا اين استراتژي شكل اجرايي به خود گيرد بايد ابتدا در مجلس تصويب شود گرچه در مجلس اقتصاددان هايي هستند كه انتقادات جدي به اين استراتژي دارند.

شركت هاي برتر بورس موظف به اطلاع رساني الكترونيكي شدند
معاونت نظارتي سازمان بورس اوراق بهادار تهران طي بخشنامه اي ۲۰ شركت برتر از نظر اطلاع رساني را ملزم به اطلاع رساني مكانيزه به بازار كرد.
اين بخشنامه قبل از هرچيز به منظور انعكاس سريع تر اطلاعات در بازار صادر شده است. ۲۰ شركت برتر ازنظر اطلاع رساني در بورس اوراق بهادار تهران عبارتند از: سرمايه گذاري صنعت بيمه، سرمايه گذاري ملي ايران، معادن منگنز ايران،  سامان گستر اصفهان، داروسازي جابربن حيان، كارخانجات داروپخش، پتروشيمي اراك، صنعتي كيميدارو، ساختمان اصفهان، سرمايه گذاري صنعت و معدن، سرمايه گذاري ساختمان ايران، ايران گچ، ماشين سازي نيرومحركه، سيمان سپاهان، داروسازي فارابي، سرمايه گذاري بانك ملي، شيمي دارويي داروپخش، شهد ايران، فرآورده هاي نسوز آذر، قند پيرانشهر.

واكنش به سخنان رئيس كميسيون تلفيق در مورد قيمت بنزين
گروه اقتصادي: سخنان رئيس كميسيون تلفيق مجلس در مورد قيمت تمام شده هر ليتر بنزين در كشور، با واكنش هاي مختلف مواجه شد. دكتر سبحاني گفته بود: قيمت تمام شده هر ليتر بنزين در كشور ۳۵۰ ريال است كه بيش از دو برابر قيمت تمام شده به شهروندان عرضه مي شود.
حسين آفريده، عضو كميسيون انرژي مجلس در گفت وگو با ايرنا سخنان سبحاني را غيركارشناسي خواند و گفت: قيمت تمام شده بنزين حدود ۲۰۰ تومان است.
علاوه بر اين «محمد آقايي» معاون وزير نفت در امور پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي نيز در واكنش به سخنان سبحاني، حداقل قيمت تمام شده هر ليتر بنزين توليدي در پالايشگاههاي كشور را ۲۵۰۰ ريال و حداقل هزينه هر ليتر بنزين وارداتي را ۲۸۰۰ ريال اعلام كرد.
وي افزود: اگر كسي مي تواند بنزين را ليتري ۱۰۰ تومان بفروشد، دولت مشتاق است، نفت خام را صادر كند و از او بنزين خريداري كند.
تثبيت قيمت بنزين
در همين حال عضو كميسيون  اقتصادي  مجلس  شوراي  اسلامي  نيز پيشنهاد كرد: اقدامات  لازم  براي  تثبيت  قيمت  بنزين  توسط مجلس  شوراي  اسلامي انجام  شود.
غلامرضا مصباحي  مقدم  ديروز به ايرنا گفت: اين  اثر رواني  در جامعه  بوجود آمده  كه  افزايش  قيمت  بنزين  سبب  افزايش  ديگر كالاها خواهد شد، لذا مجلس  موظف  است  قيمت  بنزين  را تثبيت  كند تا اثر رواني  بوجود آمده  در جامعه  از بين  برود، مشروط بر اين كه  با تثبيت قيمت  بنزين ، با افزايش  قيمت  ديگر كالاها مواجه  نشويم .
وي  خاطر نشان  كرد: قيمت  تمام  شده  فرآورده هاي  نفتي  در كشور ارزان  و قابل  مقايسه  با ديگر كشورها نيست  و واردات  بنزين  نيز بر اساس  قيمتهاي  بين المللي  انجام  مي شود.

براي هجدهمين بار در چهار سال گذشته درخواست عضويت ايران در سازمان جهاني تجارت رد
براي هجدهمين بار در چهار سال گذشته درخواست عضويت ايران در سازمان جهاني تجارت رد شد
نمايندگان ۱۴۷ كشور عضو سازمان جهاني تجارت در نشست ديروز شوراي عمومي اين سازمان كه در ژنو مقر اين سازمان برگزار شد در خصوص پذيرش درخواست عضويت ايران در آن سازمان به اجماع نرسيدند. منابع خبري علت عدم دستيابي اعضاي سازمان جهاني تجارت براي پذيرش عضويت ايران را مخالفت آمريكا كه در هفده بار قبل نيز مانع قبول درخواست ايران از سوي اعضاي آن سازمان شده بود اعلام كرده اند.
از سوي ديگر در نشست ديروز شوراي عمومي سازمان جهاني تجارت به دليل موافقت آمريكا با ورود ليبي به اين سازمان ۱۴۷ كشور عضو در خصوص پذيرش درخواست عضويت ليبي به اجماع دست يافتند و زمينه تشكيل گروه كاري الحاق اين كشور فراهم شد.

وزير نفت:
اگر مجلس تكليف كند اساسنامه شركت ملي نفت را اصلاح مي كنيم
اگر مجلس مكلف كند، اساسنامه شركت ملي نفت را اصلاح مي كنيم.
بيژن زنگنه وزير نفت به خبرگزاري فارس گفت: اگر مجلس دستور دهد و ما را مكلف كند، اين كار را انجام مي دهيم.
وي در پاسخ به اين سئوال كه «باتوجه به حذف ماده ۳ از لايحه برنامه چهارم توسعه، آيا وزارت نفت برنامه اي براي جايگزيني آن دارد يا خير؟»  گفت: بايد منتظر باشيم تا كار مجلس بر روي لايحه برنامه چهارم تمام شود و سپس در اين رابطه تصميم لازم را اتخاذ مي كنيم.

مديركل دفتر اقتصاد كلان سازمان مديريت و برنامه ريزي:
احتمال پس گرفتن برنامه چهارم توسعه ضعيف است
درپي اظهارات رمضانزاده، سخنگوي دولت، درباره احتمال پس گرفته شدن برنامه چهارم توسعه از مجلس، مديركل دفتر اقتصاد كلان سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور در گفت وگو با ايسنا احتمال بازگشت برنامه چهارم به دولت را منتفي دانست.
وي گفت: تغييرات صورت گرفته در كميسيون تلفيق روي لايحه برنامه چهارم توسعه شاكله اصلي آن را تغيير نمي دهد.
سخنگوي دولت تغيير روح حاكم بر برنامه از سوي مجلس را عامل احتمالي بازگشت برنامه به دولت دانسته بود.
محمد كردبچه گفت: درصورت پس گرفتن لايه برنامه چهارم توسعه از مجلس، بايد لا يحه استردادي را به مجلس تقديم و مصوبه آن را دريافت كنيم.
وي شاكله اصلي برنامه را جداول كمي آن دانست و گفت: به نظر من با توجه به اينكه شاكله كلي برنامه چهارم حفظ شده، احتمال پس گرفتن آن از مجلس بسيار ضعيف است.

روابط اقتصادي ايران و تركيه سرعت مي گيرد
وزير راه و ترابري در آستانه سفر نخست وزير تركيه به تهران گفت: در صورت به نتيجه رسيدن مسائل ترك سل، تاو، و ترانزيت گاز از ايران به تركيه، روابط دو كشور در شيب تندي قرار مي گيرد.
وي در هجدهمين كميسيون مشترك اقتصادي ايران و تركيه با اشاره به دو برابر شدن حجم مبادلات تجاري ميان دو كشور در سال گذشته افزود: «قراردادهاي اجلاس هاي گذشته در مورد ترجيحات تجاري، مبادله فهرست كالاهايي كه بايد تعرفه آن كاهش پيدا كند، ايجاد سه مركز تجاري مرزي براي ساماندهي تجارت مرزي اجرا مي شود.»
وي خواستار گسترش همكاري هاي بين دو كشور در زمينه فعاليت هاي صنعتي، سرمايه گذاري در بخش خودروسازي و قطعه بندي، ساخت لوكوموتيو و واگن و تأسيس واحدهاي نساجي شد و گفت: ايران آمادگي خود را براي مشاركت در احداث راه آهن درياچه وان در تركيه اعلام مي كند.
خرم افزايش تعداد پروازها بين دو كشور تا سقف ۱۰ پرواز در هفته را يادآور شد و تصريح كرد: «دو كشور در زمينه همكاري هاي جاده اي، ريلي و هوايي در نقطه مطلوبي به سر مي برند كه اميدوارم با تشكيل كميته مشترك دريايي، همكاري ها در زمينه دريايي نيز گسترش يابد.
وي با اشاره به حجم كالاهاي وارداتي به كشور از تركيه، بيان كرد: اخيراً صادرات نفت و گاز به تركيه حجم قابل توجهي از مبادلات اقتصادي بين دو كشور را به خود اختصاص داده است كه اين امر موجب ايجاد تعادل در موازنه اقتصادي ميان دو كشور مي شود.
وزير راه و ترابري گفت: «ايران و تركيه در اجراي پروژه در كشورهاي ثالث نبايد به صورت دو رقيب عمل كنند، بلكه بايد با يكديگر در اجراي پروژه ها مشاركت داشته باشند.»

مديرعامل شركت ملي نفت در گفت وگو با همشهري:
تغيير بازار صادرات نفت ،درآمد دولت را افزايش داد
گروه اقتصادي: مديرعامل شركت ملي نفت ايران گفت: با تغيير تدريجي سهم بازار كشورهاي شرقي و غربي از صادرات نفت ايران، درآمد دولت به طور ساليانه ۲۵۰ ميليون دلار افزايش يافته است.
مهدي ميرمعزي در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: طي سه سال گذشته يكي از سياستهاي كشور در خصوص صادرات نفت تغيير تدريجي سهم بازار از كشورهاي غربي به سمت كشورهاي شرقي بوده است كه اين مساله طي سه سال گذشته ۷۵۰ ميليون دلار به درآمدهاي كشور افزوده است.
وي در اين خصوص خاطرنشان كرد: اين امر نشان مي دهد كه اگر به سمت تجاري شدن شركت ملي نفت حركت كنيم كارايي نيز افزايش خواهد يافت و دراين صورت درآمدهاي دولت نيز رشد مي يابد.
ميرمعزي همچنين در پاسخ به اين سئوال كه چه زماني بايد منتظر افتتاح رسمي فاز يك پارس جنوبي باشيم گفت: فاز يك داراي يك مشكل تكنولوژيك بود كه در خط يك فاز يك اين مشكل حل شد و اكنون خط يك با توليد اسمي خود فعال است اما اين مشكل در خط دو هنوز وجود دارد كه با رفع مشكل از اين خط حداكثر ظرف يك ماه ديگر توليدات فاز يك پارس جنوبي به ظرفيت اسمي خود خواهد رسيد.
مديرعامل شركت ملي نفت ايران در خصوص بحث ادغام شركت پتروپارس و پترو ايران اظهار داشت: ادغام اين دو شركت فعلا منتفي شده و ممكن است درآينده بحثهاي آن مطرح شود.
در يك سال گذشته بحث ادغام شركت پتروپارس و پترو ايران در مطبوعات كشور مطرح شده بود كه از اين ادغام به عنوان «تشكيل غول نفتي» ايران نام برده شده بود كه ظاهرا فعلا اين بحث در وزارت نفت مطرح نيست.
ميرمعزي در پايان در خصوص دارائيها و سود سالانه شركت ملي نفت اظهار داشت: شركت ملي نفت ايران با ۲۵ ميليارد دلار دارايي اكنون تنها ۲۰۰ ميليون دلار سوددهي دارد.

براساس مصوبه شوراي عالي بيمه
نرخ بيمه منازل در برابر خطر زلزله كاهش يافت
گروه اقتصادي: شوراي عالي بيمه ديروز نرخ بيمه زلزله را بين ۳۰ تا ۴۵ درصد كاهش داد.
به گزارش خبرنگار ما دكتر عبدالناصر همتي رئيس شوراي عالي بيمه در پايان جلسه ديروز با اعلام اين مطلب افزود: براساس مصوبه شورا، مناطق ايران به دو منطقه كم خطر و پرخطر و ساختمان ها نيز به سه دسته شامل ساختمان هايي كه آئين نامه ۲۸۰۰ را رعايت كرده اند، ساختمان هاي اسكلت  فلزي و يا بتوني و ساختمان هاي گلي و آجري تقسيم شده است.
براساس اين تقسيم بندي نرخ بيمه منازل در مقابل زلزله نيز متفاوت است. براساس اين تصميم نرخ حق بيمه زلزله براي ساختمان هاي واقع در مناطق كم خطر كه آئين نامه ۲۸۰۰ را رعايت كرده اند از ۳/۰ در هزار به ۲/۰ در هزار و در مناطق پرخطر از ۷/۰ در هزار به ۴/۰ در هزار كاهش يافته است.نرخ بيمه زلزله براي ساختمان هاي بتوني و اسكلت فلزي نيز در اين منطقه به ترتيب از ۶/۰ در هزار به ۴/۰ در هزار و ۰۵/۱ دهم در هزار به ۷/۰ در هزار كاهش يافته است.
نرخ بيمه خطر زلزله براي ساختمان هاي آجري و گلي نيز از ۱ در هزار به ۸/۰ در هزار و در مناطق پرخطر از ۶/۱ در هزار به ۲/۱ در هزار كاهش يافت.

بوستون گلاب:
ايران آشفتگي سياسي ندارد آمريكا احتياط كند
روزنامه بوستون  گلاب در گزارشي با اشاره به انتخابات رياست جمهوري آمريكا نوشت: ارائه سياست آمريكا در قبال ايران وظيفه خطير رئيس جمهور آتي اين كشور خواهد بود.
به گزارش ايسنا، اين روزنامه در ادامه  گزارش داد: اتخاذ مطمئن ترين نگرش در قبال برخورد با ايران از افراط در خصوص تغيير رژيم در ايران و يا سازش تحقيرآميز با اين كشور جلوگيري خواهد كرد.
اين روزنامه در ادامه مي افزايد: رئيس جمهور آينده آمريكا بايد به دنبال راه هاي عملي و اصولي در خصوص تعامل با ايران باشد.
بوستون گلاب هم چنين با اشاره به سياست هاي جورج بوش، رئيس جمهور فعلي آمريكا در قبال ايران گزارش داد: سياست بوش در قبال تهران داراي نوسان بوده است به طوري كه در دوراني همراه با گفت وگو و همكاري هاي آغازين بوده كه قطع شده است. بوستون گلاب هم چنين با اعلام اين كه اين وضعيت نمي تواند ادامه داشته باشد، مي نويسد: پاسخ به سوالي در خصوص چگونگي تعامل با ايران مربوط به گزارش شوراي روابط خارجي آمريكاست، از آنجا كه ايران در وضعيت آشفته سياسي به سر نمي برد، واشنگتن بايد به دنبال تعاملي محدود و گزينشي با تهران باشد.

بورس
تغيير قيمت (ريال)
آخرين قيمت (ريال)
نام شركت
۵۶۲
۹,۳۳۳
گروه بهمن
۷۹۲
۱۶,۶۳۲
پگاه آذربايجان غربي
۶۱۷
۱۲,۹۶۵
تكنو تار
۲۲۵
۴,۷۲۵
تامين ماسه
۳۱۰
۶,۵۱۰
حمل و نقل توكا
۱۷۱
۳,۵۹۱
نيروي زنگان
۶۹۹
۱۴,۶۸۹
پتروشيمي اصفهان
۱۰۹۳
۲۲,۹۶۴
پتروشيمي آبادان
۳۱۵
۶,۶۱۹
تولي پرس
۸۳
۱,۷۴۳
شيشه وگاز
۲۲۶
۴,۷۴۸
صنعتي اردكان
۳۶۶
۷,۷۰۱
سرمايه گذاري پتروشيمي
۴۲۲
۸,۸۷۷
زامياد
۵۱۳
۱۰,۸۰۸
سايپا ديزل
۱۲۰
۲,۵۳۸
محور سازان
۲۶۴
۵,۵۸۳
معادن روي
۱۶۴۶
۳۴,۹۳۱
كربن ايران
۸۰
۱,۷۱۹
فارسيت دورود
۱۵۸
۳,۴۴۷
موتوژن
۱۸۳
۴,۰۴۱
ايرانيت
۱۵۱۱
۳۵,۱۱۰
تكين كو
۳۲۷
۷,۶۲۷
سرمايه گذاري غدير
۲۰۰
۴,۶۶۹
سرمايه گذاري صنعت نفت
۴۷۸
۱۱,۳۲۲
پتروشيمي اراك
۷۳۳
۱۷,۶۰۵
سيمان فارس و خوزستان
۲۸۶
۶,۸۷۱
ملي سرب و روي
۹۳
۲,۲۵۴
مهرام
۱۶۶۹
۴۱,۰۷۴
خدمات انفورماتيك
۱۱۳
۲,۸۳۲
توسعه صنعتي
۶۴
۱,۶۲۲
كابلسازي تك
۱۴۲۵
۳۷,۷۹۰
سيمان شاهرود
۱۲۱
۳,۲۰۵
فرآورده هاي نسوز آذر
۳۴۸
۹,۳۰۵
داده پردازي ايران
۱۰۰
۲,۹۱۹
شيشه همدان
۳۱۷
۱۰,۳۸۵
نگين طبس
۴۲
۱,۴۳۰
رينگ مشهد
۴۶۰
۱۵,۷۸۰
لاستيكي سهند
۲۸۸
۱۰,۳۴۳
سرمايه گذاري ساختمان
۳۱۸
۱۲,۱۳۸
فرآوري مواد معدني
۲۲۶
۹,۴۳۷
چادر ملو
۸۰
۳,۷۰۷
ايران خودرو ديزل
۴۲
۲,۰۲۸
شيمي دارويي داروپخش
۱۶۱
۹,۴۲۲
كالسيمين
۱۲۴
۷,۳۸۴
توسعه صنايع بهشهر
۶۶
۳,۹۹۴
سامان گستراصفهان
۴۵
۳,۰۸۴
سرمايه گذاري بيمه
۱۲۵
۹,۴۳۳
اقتصاد نوين
۵۹۰
۴۵,۱۰۵
سيمان سپاهان
۸۰
۶,۴۴۲
ايران خودرو
۳۲
۳,۵۱۰
جوشكاب يزد
۱۵۰
۱۶,۶۴۱
گروه صنعتي سديد
۲۵۳
۳۳,۵۲۱
سيمان شمال
۱۵
۲,۰۵۸
صنعتي بوتان
۱۹
۳,۱۹۴
سرمايه گذاري ملت
۴۹-
۱,۸۸۹
گلتاش
۵۴-
۲,۰۲۸
لاميران
۵۹۲-
۲۱,۶۵۳
لوله سديد
۴۸-
۱,۷۴۵
پلي اكريل
۹۷-
۳,۰۴۰
معادن بافق
۳۹۲-
۱۲,۱۰۸
آلومتك
۱۹۷-
۵,۲۰۱
سرمايه گذاري بازنشستگي
۴۸۰-
۱۱,۸۶۸
سرمايه گذاري بانك ملي
۳۳۳-
۷,۲۶۹
سرمايه گذاري ملي
۱۸۸-
۴,۰۴۳
بهپاك
۳۰۳-
۵,۹۶۷
كنتورسازي ايران
۴۹-
۱,۸۸۹
گلتاش

قيمت طلا و ارز
نوع قيمت فروش (ريال)
يك بهار آزادي(قديم) ۹۵۰۰۰۰
يك بهار آزادي(جديد)۸۵۰۰۰۰
نيم بهار آزادي ۴۴۵۰۰۰
ربع بهار آزادي ۲۹۰۰۰۰
يك گرم طلاي ۱۸ عيار (ساخته نشده)۸۴۳۰۰
يك دلار آمريكا (بازار غيررسمي) ۸۶۷۰
يك دلار آمريكا (نرخ رسمي بانك مركزي) ۸۶۹۵
يك يورو (نرخ رسمي بانك مركزي) ۱۰۵۹۷

اقتصادي
اجتماعي
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
بورس
سكه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |