چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۴۹ - Jul 28, 2004
تيم كاراته دانشگاه آزاد اسلامي به ژاپن مي رود
گروه ورزشي:تيم  منتخب  كاراته  دانشگاه  آزاد اسلامي ايران  براي  حضور در هفتمين  دوره  رقابت هاي  جهاني  ۲۰۰۴ ژاپن  روز يكشنبه  ۱۱ مرداد ماه  جاري  عازم  توكيو پايتخت اين  كشور مي شود.
به  گزارش  روابط عمومي اداره  كل  تربيت  بدني  دانشگاه  آزاد اسلامي ، اين مسابقات  در روزهاي  ۱۷و ۱۸مرداد ماه  با حضور بيش  از ۵۰ كــشور در سالن  بزرگ ورزش هاي  رزمي توكيو بودوكان  برگزار مي شود. اين  در حالي  است  كه  نمايندگان  دانشگاه  آزاد اسلامي با ۲۰ ورزشكار پس  از پشت  سر گذاشتن  سه  مرحله  اردوي  تداركاتي  و آماده سازي  دراين  پيكارها با مربيگري  احمد صافي  سرمربي  تيم  دانشگاه  آزاد تمرينات  خود را پي  مي گيرد.

بازگشت دوباره ناظريان به كاراته
گروه ورزشي:حبيب الله  ناظريان  رئيس  فدراسيون  كاراته  كه  مدتي  در اين  فدراسيون به  صورت  جدي  حضور نداشت ، ادامه  فعاليت  خود را با اين  فدراسيون  از سر گرفت .
به  گزارش  فدراسيون  كاراته ، ناظريان  در گفت  وگويي  با روابط عمومي  اين  فدراسيون ، خانواده  فدراسيون  كاراته  را جمعي  قوي  و محكم  دانست  و از اعــضاي آن  خواست  تا مثل  گذشته  و حتي  بهتر از آن بــراي  پيشبرد امور فدراسيون  تلاش  كنند.

بسكتبال غرب آسيا
ايران و اردن در فينال زود هنگام
007644.jpg
گروه ورزشي: تيم ملي بسكتبال ايران امروز در دومين ديدارش در چارچوب مسابقات غرب آسيا به مصاف اردن يكي از حريفان قديمي و آشناي خود مي رود. اردن هم همانند ايران كه در گام نخست  سوريه را مغلوب كرد توانست از سد لبنان يكي از مدعيان بزرگ اين رقابت ها بگذرد. اين بازي را شايد بتوان فينال زود هنگام نام نهاد، فينالي كه تيم پيروز تقريباً حضورش در مرحله نهايي قطعي خواهد شد. تيم ايران در بازي با سوريه اميدوار كننده نشان داد. اگر آشفتگي دقايق اوليه را ناشي از بار رواني شروع بازي ها بدانيم، تيم ايران به رغم تركيب جوانترش نسبت به مسابقات قهرماني آسيا در چين كمتر نشان نداد و حتي به اعتقاد «بوسيناك» در بسياري از زمينه ها پيشرفت هم داشت. البته سرمربي صربستاني تيم ملي هنوز نگران خط حمله است. او افزود: تيم ايران در دفاع خوب عمل كرد و درصد بالاي موفقيت تيم در شوتزني نشان از آمادگي اين تيم داشت. در بازي با سوريه كرم احمديان يك كاپيتان مقتدر بود كه به همراه صمد نيكخواه بهرامي باعث شد تا تيم ايران كنترل بازي را در اختيار داشته باشد.
سامان ويسي، جواد داوري هم وظايف خود را به نحو احسن انجام دادند. پويا تاجيك در ريباندها موفق بود و عليرضا هنردوست و حامد حدادي هم مهره هاي كارساز بودند.
برنامه 
بازي هاي امروز (سالن آزادي)
ساعت ۳۰/۱۷:
ايران - اردن
ساعت ۳۰/۱۹:
سوريه - عراق

انتخاب مدير كشتي مؤسسه فرهنگي ورزشي پرسپوليس
گروه ورزشي: از سوي حجت الله خطيب مديرعامل موسسه فرهنگي ورزشي پرسپوليس، الله مراد زريني به عنوان مدير سازمان كشتي موسسه فرهنگي - ورزشي پرسپوليس منصوب شد.موسسه فرهنگي ورزشي پرسپوليس در راستاي گسترش و توجه بيشتر به ديگر رشته هاي ورزشي و همچنين توجه خاص به كشتي به عنوان ورزش اول كشور، الله مراد زريني كه از پيشكسوتان اين رشته است را به عنوان مدير سازمان كشتي پرسپوليس منصوب كرده است.

احكام سنگين كميته انضباطي فدراسيون فوتبال براي استقلال
فكري شش ماه و قلعه نويي، چهار جلسه محروم شدند
گروه ورزشي:كميته انضباطي فدراسيون فوتبال، مربيان و بازيكنان تيم استقلال تهران را به دليل درگيري هاي بازي رفت آبي پوشان پايتخت برابر فولاد مباركه سپاهان، از ۲ جلسه تا شش ماه محروم كرد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، كميته انضباطي فدراسيون فوتبال، امير قلعه نويي سرمربي تيم استقلال تهران به ۴ جلسه محروميت از همراهي تيم و ۳۰ ميليون ريال جريمه نقدي محكوم كرده است.
محمود فكري، نيز به شش ماه محروميت از همراهي تيم و ۵۰ ميليون ريال جريمه نقدي محكوم شده است.
صمد مرفاوي، مربي، پيروز قرباني، امير حسين صادقي، مسعود قاسمي و سعيد لطفي ساير بازيكنان تيم استقلال تهران نيز هر كدام به دو جلسه محروميت تعليقي محكوم شده اند.
حسن تيموري عضو كميته انضباطي فدراسيون فوتبال ضمن تاييد اين خبر افزود: محكوميت تعليقي بازيكنان استقلال در صورت تكرار جرائم انضباطي قابل اجرا خواهد بود. به گفته تيموري، نظري جويباري سرپرست تيم استقلال تهران نيز به دليل ضعف مديريتي توبيخ كتبي شده است.

تيم ملي واليبال فردا به امارات مي رود
گروه ورزشي: تيم ملي واليبال ايران براي شركت در مسابقات بين المللي امارات جام شيخ راشد فردا با ۱۲ بازيكن و ۴ همراه عازم ابوظبي مي شود.
تيم ملي واليبال ايران كه با تيم هاي ملي بزرگسالان همگروه است، روز شنبه آينده به مصاف هند مي رود. تركيب تيم اعزامي به امارات را همان نفرات و كادر همراه اعزامي به سفر كانادا تشكيل مي دهند.
آغاز واليبال ساحلي در رودسر
رقابت هاي واليبال ساحلي ايران از امروز با حضور تيم هاي برتر كشور در ساحل شهر رودسر آغاز مي شود. با وجود ثبت نام ۱۸ تيم در اين بازي ها احتمال افزايش تيم هاي شركت كننده نيز مي رود. رودسر در ميزباني قبلي خود كه با استقبال عالي تماشاگران همراه بود از هر نظر يك ركورد از خود بر جاي گذاشت. شصت ميليون ريال جايزه براي ۸ تيم برتر اين بازي ها در نظر گرفته شده است. ايران اواخر شهريورماه امسال ميزبان مسابقات ساحلي قهرماني آسيا است.
نعلبندي و نائيني نامزدهاي مربيگري تيم نوجوانان
در شرايطي كه قرار است از روز دوازدهم همين ماه تيم واليبال نوجوانان ايران نخستين اردوي آماده سازي خود را آغاز كند، هنوز دستياران ايوان بوگانيكوف معرفي نشدند. از اكبر نائيني و يوسف نعلبندي به عنوان نامزدهاي احتمالي مربيگري تيم نوجوانان ياد مي شود.

فوتبال جام ملت هاي آسيا ‎/ ايران - ژاپن برخورد دو مدعي قديم و جديد
همه در انتظار آخرين تيم صعودكننده
007638.jpg
گروه ورزشي: پرونده دور مقدماتي سيزدهمين دوره فوتبال جام ملت هاي آسيا امروز با انجام دو بازي حساس از گروه چهارم اين رقابت ها در شهرهاي «چنگ دو» و «چونگ چينگ» بسته خواهد شد. پس از صعود تيم هاي چين و بحرين از گروه اول، كره جنوبي و اردن از گروه دوم و ازبكستان و عراق از گروه سوم و صعود قطعي ژاپن از گروه چهارم نوبت به شناسايي تنها تيم باقي مانده از ميان ايران و عمان رسيده است. ايران در قياس با عمان موقعيت بهتري در اختيار دارد، اما به همان نسبت حريف سخت تري چون ژاپن تيم مدافع عنوان قهرماني را پيش رو دارد و عمان به مصاف تايلند ضعيف ترين تيم اين گروه مي شتابد كه هيچ انگيزه اي براي مقاومت ندارد.
ايران با تساوي صعود مي كند
ايران در غياب سه بازيكن محروم خود نصرتي، رضايي و بداوي اگرچه با تساوي هم به جمع ۸ تيم برتر صعود مي كند، اما اگر برانكو خواهان رويارويي با كره جنوبي در مرحله يك چهارم نهايي نباشد چاره اي جز غلبه بر ژاپن ندارد. كره اي ها روز گذشته با چهار گل كويت را از پاي درآورند. اگرچه شايعات زيادي پيرامون تيم ژاپن و ديدارش با ايران به گوش مي رسد، اما نمي توان چندان به اين خبرها دل بست. اين كه ژاپن با توجه به صعودش با ذخيره هايش به ميدان مي آيد و يا اين كه چندان براي پيروزي به آب و آتش نخواهد زد فقط در حد حاشيه خبري مي توان به آنها تكيه كرد. شايد «زيكو» هم خواهان روبه رو شدن با كره جنوبي در مرحله يك چهارم نهايي نيست و او هم با همه قوا و براي اعتبار فوتبال ژاپن فقط به برد مي انديشد كه اين مطلب بيشتر به منطق و واقعيت نزديك تر است.
ايران با تركيب جديد
طبيعي است كه تيم ايران پس از دو بازي به اجبار تركيب جديدي را تجربه مي كند. از تقي پور، جلال كاملي مفرد و ستار زارع به عنوان ياران جديد ايران در اين بازي ياد مي شود. اين امر در صورتي اتفاق مي افتد كه برانكو با همان شيوه روزهاي قبل تيم خود را در ميدان آرايش دهد. اما اگر او قصد تغيير شيوه بازي تيم ايران را از (۱-۳-۲-۴) به
(۱-۲-۴-۳) داشته باشد شايد كاملي بر تقي پور ترجيح داده شود.
احترام زيكو به فوتبال ايران
زيكو ستاره درخشان فوتبال برزيل كه هم اكنون سرمربي تيم ژاپن است در تمام طول اين چند روز و قبل از رويارويي با تيم ايران از آن با احترام ياد كرده است. او در آخرين اظهارنظرش گفت: اگرچه تيم ايران با محروميت سه بازيكن خود مواجه شد، اما حضور دايي، كريمي و مهدوي كيا براي شكست هر تيمي كافي است. او با ستايش از تكنيك بالاي كريمي گفت: براي او يك لحظه كافي است كه همه چيز را بهم بريزد.
وي افزود: تيم ايران تيم باتجربه اي است و نمي توان اين تيم را حريف آساني تلقي كرد.
ايران - ژاپن از نگاه آمار
دو تيم تاكنون ۱۳ بار در ميادين رسمي به مصاف يكديگر رفته اند. جدول كامل بازي هاي ايران و ژاپن به شرح ذيل است:
۱۹۵۱: ايران صفر - ژاپن صفر (بازي هاي آسيايي - دهلي نو)
۱۹۵۱: ايران ۳ - ژاپن ۲ (بازي هاي آسيايي - دهلي نو)
۱۹۶۶: ايران يك - ژاپن صفر (بازي هاي آسيايي - بانكوك)
۱۹۶۶: ايران يك - ژاپن صفر (بازي هاي آسيايي - بانكوك)
۱۹۸۲: ايران صفر - ژاپن يك (بازي هاي آسيايي - دهلي نو)
۱۹۸۶: ايران ۲ - ژاپن صفر (بازي هاي آسيايي - دايه جون)
۱۹۸۸: ايران صفر - ژاپن صفر (جام ملت هاي آسيا - دوحه)
۱۹۸۹: ايران ۲ - ژاپن ۲ (بازي دوستانه - تهران)
۱۹۹۰: ايران يك - ژاپن صفر (بازي هاي آسيايي - پكن)
۱۹۹۲: ايران صفر - ژاپن يك (جام ملت هاي آسيايي - هيروشيما)
۱۹۹۳: ايران ۲ - ژاپن يك (مقدماتي جام جهاني ۹۴ - دوحه)
۱۹۹۷: ايران ۲ - ژاپن ۳ (مقدماتي جام جهاني ۹۸ - جوهور بارو مالزي)
۱۹۹۹: ايران يك - ژاپن يك (بازي دوستانه - يوكوهاما)

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |