پنجشنبه ۸ مرداد ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۵۰ - Jul 29, 2004
در چهار سال اول اجراي برنامه سوم
۶۴ ميليارد دلار ارز حاصل از صادرات نفت در بودجه دولت مصرف شد
گروه اقتصادي: آمار و ارقام صادرات نفت طي چهارسال اول برنامه سوم حاكي از آن است كه در اين مدت بيش از ۶۴ ميليارد و ۱۰۲ ميليون دلار ارز حاصل از صادرات نفت در بودجه دولت به مصرف رسيده است.
به گزارش خبرنگار ما در حالي اين ميزان ارز به مصرف رسيده كه طبق قانون ابتدايي برنامه سوم طي چهار سال اول اجراي برنامه سوم تنها بايد ۴۴ ميليارد و ۵۹۱ ميليون دلار در بودجه از محل درآمد صادرات نفت خام مصرف مي شد. براساس قانون برنامه سوم كه بعدها توسط دولت و مجلس بارها تغيير يافت درآمد ارزي حاصل از صادرات نفت خام در سال اول برنامه يعني سال ۷۸ در حدود ۱۰ ميليارد و ۹۵۱ ميليون دلار در نظر گرفته شده بود.
اين ميزان در سال دوم و سوم به ترتيب ۱۱ ميليارد و ۸۹ ميليون دلار و ۱۰ ميليارد و ۸۶۵ ميليون دلار در نظر گرفته شده بود. همچنين درآمد دولت طي سال هاي چهارم و پنجم برنامه به ترتيب ۵/۱۱ و ۰۸/۱۲ ميليارد دلار بوده كه در مجموع حدود ۵۶ ميليارد و ۶۷۴ ميليون دلار مي شود.
باتوجه به اين آمار و ارقام تنها در چهار سال اول برنامه ۸ ميليارد دلار بيش از كل ارقام مصوب در قانون اوليه برنامه سوم در بودجه به مصرف رسيده است كه اگر ميزان ارز نفتي سال جاري را به اين ميزان اضافه كنيم اين رقم در حدود ۲۵ ميليارد دلار خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ما صاحبنظران اقتصادي معتقدند اين رويه حاكي از انبساطي عمل كردن نظام مالي دولت نسبت به ارقام مصوب برنامه سوم است
در اين خصوص دولت ماده ۶۰ قانون برنامه سوم كه در زمينه حساب ذخيره ارزي مي باشد را ۶ بار تغيير و هر بار استفاده دولت از اين حساب را افزايش داد.
اين گزارش حاكي است كه يكي از اهداف برنامه سوم كاهش وابستگي بودجه به درآمدهاي نفتي بوده كه با توجه به آمار مذكور دولت در رسيدن به اين هدف خود ناكام مانده است.
البته مطابق برنامه سوم نرخ ارز نيز بايد متناسب با تورم افزايش پيدا مي كرد كه عملكرد بانك مركزي حاكي از آن است كه افزايش نرخ ارز كمتر از ميزان تورم بوده است. اما اين كه طي ماه هاي اخير هر دلار آمريكا از مرز ۸۷۰ تومان گذشته مي تواند نشانه اي از تمايل بانك مركزي براي رسيدن به اين هدف باشد.

با تشكيل پرونده براي ۵۲۶ متخلف
سازمان بازرسي استان تهران مبارزه با گراني را آغاز كرد
گروه اقتصادي: مبارزه با گراني ميوه در شهر تهران از روز يكشنبه۲۸ تير ماه با اجراي يك طرح ضربتي آغاز شده و در اين مدت هزار و ۲۵۰ واحد عرضه كننده ميوه و تره بار در سطح شهر مورد بازرسي قرار گرفته است.
سازمان بازرگاني استان تهران در اطلاعيه اي افزود: ۵۲۶ واحد مرتكب تخلفات گرانفروشي، عدم درج قيمت  ، عدم ارايه فاكتور خريد و ساير تخلفات صنفي تشخيص داده شدند كه كل ارزش جرايم آن ها معادل ۱۶۸ ميليون ريال است و به هيات هاي بدوي رسيدگي به تخلفات صنفي جهت صدور راي نهايي معرفي شدند.

واردات چند قلم كالاي كشاورزي آزاد اعلام شد
واردات چند قلم كالاي كشاورزي بدون مجوز وزارت جهاد كشاورزي آزاد اعلام شد.به گزارش وزارت بازرگاني، براي روانسازي و تسهيل واردات محصولات كشاورزي، واردات الياف كتان، الياف كنف، كنجاله نخل روغني، كنجاله سويا، كنجاله بادام زميني، كنجاله كلزا، كنجاله گلرنگ، كنجاله آفتابگردان با توجه به بررسيهاي به عمل آمده جزو كالاهاي با ريسك كم قرار گرفته و با رعايت شرايط قرنطينه اي نيازي به كسب مجوز ورود موردي نخواهد داشت.

از روز شنبه دهم مرداد
جاده چالوس به شكل محدود بازگشايي مي شود
007884.jpg
گروه اقتصادي: شنبه دهم مرداد ماه جاده چالوس با برقراري محدوديت هايي براي رفت و آمد خودروها گشوده مي شود.
براساس اعلام سازمان پايانه هاي كشور از روز دهم مرداد ماه از ساعت ۸ شب تا ۶ صبح تردد در جاده چالوس ممنوع است. علاوه بر اين خودروهاي سنگين شامل تريلر، كاميون و اتوبوس هاي مسافربري تا اطلاع ثانوي اجازه تردد در اين جاده را ندارند و مأموران پليس راه از تردد اينگونه خودروها جلوگيري خواهند كرد.
در اطلاعيه اي كه در اين زمينه منتشر شده تأكيد شده كه خودروهاي شخصي هنگام عبور از اين جاده بايد با احتياط كامل رانندگي كنند چون گروه هاي متعدد اجرايي براي بازسازي جاده هنوز فعال هستند.
در اين اطلاعيه اشاره اي به دلايل اعمال اين محدوديت ها نشده است ولي رانندگاني كه قصد سفر از طريق جاده چالوس را دارند بايد توجه داشته باشند كه عليرغم فعاليت شبانه روزي عوامل راهداري و پيمانكاران كه تاكنون همه طول جاده را بازسازي و نوسازي كرده اند و سطح جاده در اكثر نقاط آسفالت شده است ولي به دليل ناپايداري سنگ هاي دامنه هاي كوه كه مشرف به جاده است، بويژه در نقاطي كه ريزش در زلزله هشتم خردادماه رخ داده است احتمال ريزش هاي مجدد وجود دارد.از اين رو عبور خودروهاي سنگين منع شده است و رانندگان خودروهاي شخصي نيز بايد در هنگام رانندگي از بوق زدن بويژه بوق ممتد خودداري كنند، علاوه بر اين رانندگان بايد با سرعت مجاز حركت كرده و از حركت با سرعت بالا به شدت پرهيز كنند.
در حال حاضر برخي از نقاط جاده ناهموار است و احتمال وقوع تصادف در صورت حركت خودروها با سرعت بالا بسيار زياد است.
اگرچه جاده چالوس از جمله جاده هاي مهم و پرتردد كشور بويژه در تابستان است و بازگشايي آن ضروري است ولي در اين زمينه بايد به همه مسائل حاشيه اي كه به امنيت جاني سرنشينان خودروهاي عبوري بستگي دارد توجه كرد.
در هفته هاي اخير برخي صاحبان مراكز تجاري حاشيه جاده چالوس با برگزاري تجمع هايي خواستار بازگشايي سريعتر اين جاده شده بودند.در حالي كه توجه به ايمني عبور و مرور خودروها بيش از ديگر مسايل اهميت دارد.

ادامه اظهارات كارشناسان در مورد قيمت بنزين
چالش هاي تازه بر سر قيمت تمام شده بنزين
گروه اقتصادي: پس از اعلام نظر حسن سبحاني رئيس كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي در مورد قيمت بنزين واكنش هاي متفاوتي در اين زمينه بروز كرد و برخي اظهارات وي را رد و برخي نيز تحليل وي از قيمت بنزين را تأييد كرده اند.
ديروز در حمايت از اظهارات دكتر حسن سبحاني، دكتر الياس نادران عضو كميسيون انرژي مجلس گفت: دولت به مفهوم اقتصادي براي بنزين يارانه نمي پردازد.
وي افزود: اين مسئله كه قيمت بنزين توليدي در داخل ارزان تمام مي شود و دولت نيز بنزين ارزان به مردم مي دهد پذيرفتني است، يعني قيمت بنزين نسبت به ساير كالاها و محصولات با توجه به قيمت هاي نسبي كالا در سطح جهاني پايين است ولي به مفهوم اقتصادي دولت يارانه نمي دهد و اسم اين يارانه نيست، بلكه ارزان فروشي است و هر ارزان فروشي پرداخت يارانه نيست.وي گفت: پالايشگاه هاي كشور از محل صادرات حامل هاي نفت مثلا نفت كوره سود مي برند و به اين دليل سعي مي كنند توليد اين محصولات را بالا ببرند، لذا ميزان فراورده هايي كه براي داخل توليد مي كنند كم مي شود و مجبور به واردات مي شوند.
علاوه بر اين دكتر محمد خوش چهره نايب رئيس كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي نيز اعلام كرد كه كيفيت بنزين توليد داخل مرغوب نيست و عدم استفاده از ظرفيت مناسب كارخانه به دليل اختلال هايي كه در روند توليد و نحوه مديريت ها وجود دارد قيمت تمام شده بنزين را بالا برده است.وي در گفتگو با ايسنا تأكيد كرد كه قيمت واقعي بنزين زير ۸۰ تومان است و اين استدلال كه بايد قيمت بنزين افزايش يابد قابل قبول نيست.
در همين حال دكتر احمد توكلي نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي و رئيس مركز پژوهش هاي مجلس نيز ديروز اعلام كرد كه قيمت تمام شده بنزين هر ليتر ۲۵ تومان است.
وي در گفتگو با خبرگزاري فارس افزود: دولت براي فراورده هاي نفتي از جمله بنزين به هيچ وجه يارانه پرداخت نمي كند.
وي گفت: نفت خام به قيمت صفر به پالايشگاه هاي كشور تحويل مي شود و قيمت تمام شده فقط هزينه پالايش است. در مقياس هاي بين المللي هزينه پالايش بنزين ۲۵ تومان است و شركت ملي نفت به ازاي هر ليتر بنزين ۲۵ تومان هزينه مي كند و ۸۰ تومان از مردم پول مي گيرد و دولت از ملت يارانه مي گيرد.
در همين حال مدير برنامه ريزي تلفيقي شركت ملي نفت اعلام كرد: اگر قيمت نفت خام تحويلي به پالايشگاه هاي كشور را صفر در نظر بگيريم، قيمت تمام شده بنزين كمتر از ۸۰ تومان است.
حسين آفريده عضو كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي نيز اعلام كرد كه قيمت هر ليتر بنزين براساس قيمت نفت خام در بازار جهاني۲۵۰ تومان است و مابه التفاوت آنچه را كه دولت ۸۰ تومان مي فروشد در واقع يارانه اي است كه دولت مي پردازد.وي تأكيد كرد كه دكتر سبحاني قيمت نفت خام را صفر ريال در نظر گرفته است در صورتيكه بر مبناي قيمت هر بشكه نفت خام ۳۵ دلار، قيمت هر ليتر بنزين ۲۵۰ تومان مي شود.
نعمت الله عليرضايي نماينده سابق مجلس در اين زمينه مي گويد: آيا ارزش ذاتي و اوليه نفت خام در استدلال دكتر سبحاني صفر فرض شده است، آيا اين ثروت خدادادي فقط به نسل فعلي تعلق دارد كه ما آن را مجاني توزيع كنيم، آيا از اين موهبت الهي اقشار خاصي از مردم بهره مي برند يا همه آحاد جامعه. علاوه بر اين بنزين توليد داخل بخشي از نياز داخلي را تأمين مي كند، علاوه بر اين ايشان براي عدم واردات بنزين راه حلي ارايه نكرده است.
محمدرضا تابش عضو كميسيون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شوراي اسلامي نيز اعلام كرد، اينكه بنزين توليد و سپس با قيمت ۸۵ يا حتي ۳۵ تومان عرضه شود ولي دهك هاي بهره مند جامعه بيشتر از دهك هاي پايين از آن استفاده كنند توجيه منطقي ندارد.

افزايش قيمت نفت
گروه اقتصادي: بهاي نفت به دليل پيش بيني قطع صادرات نفت شركت نفتي يوكوس روسيه كه به اتهام فساد مالي و فرار از ماليات در معرض تعطيلي قرار دارد و انتشار اخبار كاهش ذخاير نفت آمريكا افزايش يافت.به گزارش خبرگزاري فرانسه از لندن هر بشكه نفت برنت درياي شمال براي تحويل در ماه آينده ميلادي معادل ۳۸ دلار و ۶۶ سنت داد و ستد شد. در بازار نيويورك نيزبهاي نفت سبك آمريكا با ۲۲ سنت افزايش ۴۲ دلار و ۶ سنت داد و ستد شد.

هند به خريد گاز ايران از طريق پاكستان رضايت داد
نخست وزير هند گفت : هند به پروژه خط لوله گاز « ايران - پاكستان - هند » متمايل شده است .
به گزارش خبرگزاري فارس مانموهان سينك در گفت و گو با كمال خرازي وزير امور خارجه تصريح كرد: هند ديد مثبتي نسبت به پيشنهاد ايران براي احداث خط لوله گاز ايران - پاكستان - هند دارد.
در پي اظهارات نخست وزير هند در حمايت از اين پروژه، مسعودخان سخنگوي دفتر امور خارجه پاكستان از اين سخنان استقبال كرد و بار ديگر بر تامين امنيت اين خط لوله از سوي پاكستان تاكيد كرد.

ايران از نظر مبارزه با فساد اداري در رده ۷۸ جهان قرار دارد
با توجه به اين كه ايران از نظر مبارزه با فساد اداري در رده ۷۸ جهان قرار دارد، ساختار اداري و مديريتي كشور نياز به اصلاح دارد.
به گزارش ايسنا، محمود عسگري آزاد ـ معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور ـ در گردهمايي معاونان، مديران ستادي و رؤساي سازمان مديريت و برنامه ريزي استان هاي كشور در نوشهر افزود:«  در كشور ما تعامل مناسبي بين دولت و بخش خصوصي و جامعه مدني وجود ندارد.»
وي يكي از مشكلات دولت را حاكميت، تصدي گري و افزايش حجم و اندازه دولت دانست و گفت: « از ويژگي تصويب قوانين و مقررات به نفع دولت، غير رقابتي بودن و مديريت مستقيم است كه موجب كاهش مشاركت مردم، توجه نكردن به شايسته سالاري، افزايش فساد اداري، كاهش مقبوليت قدرت در نزد مردم و ايجاد شكاف بين ملت و دولت مي شود.»
وي خاطرنشان كرد:« براي رفع اين مشكل بايد وظايف دولت حاكميتي در كشور اجرا شود.»
عسگري آزاد افزايش بهره وري، كاهش هزينه ها، افزايش كيفيت كالا، گستردگي آزادي عمل و پاسخگويي متقابل دولت را از ويژگي هاي دولت حاكميتي عنوان كرد.

گفت وگوي امروز
نبود شبكه توزيع منسجم و منظم از عوامل نابساماني عرضه ميوه است
گروه اقتصادي: برخي معتقدند حذف نظارت سازمان تعزيرات حكومتي با تصويب قانون امور صنفي در مجلس ششم و واگذاري آن به اتحاديه هاي صنفي يكي از عوامل موثر در افزايش قيمت ميوه بوده است.
با مسئول روابط عمومي مركز اصناف و بازرگانان ايران پيرامون دلايل افزايش قيمت ميوه و اقداماتي كه اين مركز براي كنترل قيمت ها و عرضه مناسب اين محصول انجام داده است گفتگو كرده ايم.
***
* كاهش عرضه ميوه در سال جاري ناشي از فعاليت دلال ها و واسطه يا شرايط جوي بوده است؟
- وجود دلال ها و واسطه ها برخلاف آنچه در جامعه ما مصداق پيدا كرده و همه مشكلات را به پاي آنها مي نويسيم هميشه بد نيست و دلال و واسطه جزئي از شبكه توزيع است كه در برخي موارد عدم حضور آنها باعث ايجاد اخلال در توزيع يا رشد نرخ خواهد شد.
آنچه باعث افزايش نرخ كالا مي شود واسطه گري و نه وجود واسطه است.
*عمده ترين عامل افزايش قيمت ميوه كدام است؟
- گر چه ممكن است مشكل عرضه ميوه وجود داشته باشد اما نبود يك شبكه توزيع منسجم و منظم و مشكلاتي كه در زمينه بسته بندي، حمل و نقل و ضايعات توليد تا مصرف كه در برخي موارد تا ۳۰ درصد از محصولات توليدي را شامل مي شود اين نابساماني را در بخش ميوه و تره بار تشديد مي كند. اكنون در ميادين ميوه و تره بار نمي توان فاكتور خريد خيلي معتبري از توليدكننده اصلي يعني كشاورز بدست آورد چرا كه عموما اشاره مي كنند خريداران عمده ميوه به شكل سلف خري نسبت به اين كار اقدام نموده و نمي توان رقم مشخصي را براي قيمت خريد آن تعيين كرد. اكنون برخي از ميوه هاي وارداتي مانند موز به دست همين اتحاديه هاي صنفي توزيع مي شود اما ميزان نوسان در قيمت آن بسيار كم است در حالي كه مقدار زيادي از اين محصول از طريق واسطه هاي غيررسمي و قاچاق وارد مي شود اما با قيمت متعادل تري نسبت به ميوه داخلي بدست مصرف كننده مي رسد چون يك شبكه توزيع تعريف نشده و نانوشته اي وجود دارد كه كار خود را به خوبي انجام داده و نيازهاي بازار را تامين مي كند و اگر واردات اين كالا راحت تر انجام شود قيمت آن خيلي پايين تر خواهد آمد.
* اتحاديه هاي صنفي چه اقدامي براي كنترل و جلوگيري از افزايش قيمت ميوه انجام داده اند؟
- تشكيل كميته ويژه در وزارت بازرگاني براي تنظيم بازار ميوه نشانگر آن است كه كنترل قيمت و عرضه اين محصول تنها به مجموعه اصناف وابسته نبوده و مؤلفه هاي مختلفي دارد. بايد اقداماتي توسط وزارت جهاد كشاورزي، ميادين ميوه و تره بار، شهرداري ها و اصناف به عنوان آخرين حلقه توزيع، صورت گيرد تا اين مشكل مرتفع شود. ما نيز با تعيين شاخه هايي از اصناف كه بتوانند توزيع را سريعتر، بهتر و با امنيت و اطمينان بيشتري انجام دهند به اين بخش كمك خواهيم كرد و با جلساتي كه با اصناف مرتبط برگزار شده، سعي كرده ايم تا از توان اتحاديه هاي ذي ربط براي نظارت بر اصناف زير مجموعه آنان استفاده  كنيم.
به استناد ماده ۲۷ قانون نظام صنفي و بند ط ماده ۳۰ اين قانون يكي از وظايف در نظر گرفته شده براي اتحاديه ها، بازرسي  از واحدهاي صنفي و رسيدگي به تخلفات مربوط در اين بخش است. دستورالعمل تشكيل هيات هاي بدوي و تجديدنظر رسيدگي به تخلفات صنفي به استان ها ابلاغ شده و تخلفات واحدهاي صنفي و شكايات مردمي خصوصا در مورد ميوه و تره بار در ارتباط با گرانفروشي، كم فروشي،تقلب، احتكار، عرضه خارج از شبكه، عرضه و فروش كالاي قاچاق، عدم اجراي ضوابط قيمت گذاري و توزيع، درج نكردن قيمت و عدم صدور صورتحساب ابلاغ شده است.

شبكه فيبر نوري ايران به پاكستان متصل مي شود
وزير مخابرات و فناوري اطلاعات پاكستان گفت: پاكستان در پي اتصال به شبكه فيبر نوري است.
به گزارش خبرگزاري فارس خليل سعيد افزود: مذاكرات براي پيوستن پاكستان به شبكه فيبر نوري ايران با هيأتي از شركت مخابرات ايران آغاز شد.دو طرف در خصوص پيوستن پاكستان به شبكه رومينگ تلفن همراه ايران نيز مذاكره كردند كه طي روزهاي آينده نتايج مذاكرات مشخص خواهد شد.

بورس
تغيير قيمت (ريال)
آخرين قيمت (ريال)
نام شركت
۱۳۹۶۴
۴۸,۲۲۶
گاز لوله
۱۱۰۴
۶,۸۷۴
سرمايه گذاري توس گستر
۸۱۲
۱۷,۰۵۳
پتروشيمي فارابي
۳۸۵
۸,۰۸۶
سرمايه گذاري پتروشيمي
۷۳۴
۱۵,۴۲۳
پتروشيمي اصفهان
۱۱۴۸
۲۴,۱۱۲
پتروشيمي آبادان
۶۴۸
۱۳,۶۱۳
تكنو تار
۲۷۹
۵,۸۶۲
معادن روي
۲۰۲
۴,۲۴۵
بهپاك
۵۴۰
۱۱,۳۴۸
سايپا ديزل
۸۳۱
۱۷,۴۶۳
پگاه آذربايجان غربي
۱۸۵
۳,۸۹۲
ايران خودرو ديزل
۲۳۶
۴,۹۶۱
تامين ماسه
۳۲۵
۶,۸۳۵
حمل و نقل توكا
۲۳۳
۴,۹۰۲
سرمايه گذاري صنعت نفت
۱۸۱
۳,۸۰۸
مواد الياف مصنوعي
۲۷۴
۵,۷۶۴
سرمايه گذاري صنايع بهشهر
۱۷۹
۳,۷۷۰
نيروي زنگان
۱۸۵
۳,۹۰۴
آبگينه
۷۸۲
۱۶,۵۶۲
لاستيكي سهند
۱۵۸
۳,۳۵۲
سرمايه گذاري ملت
۸۵
۱,۸۰۴
فارسيت دورود
۱۳۹
۲,۹۷۱
توسعه صنعتي
۴۲۳
۹,۳۰۰
زامياد
۱۲۱
۲,۶۵۹
محور سازان
۸۳
۱,۸۲۶
شيشه وگاز
۷۸
۱,۸۱۲
فنرسازي خاور
۱۸۳۸
۴۲,۹۱۲
خدمات انفورماتيك
۷۵
۱,۷۸۵
نيرومحركه
۱۳۹۳
۳۴,۹۱۴
سيمان شمال
۱۱۹
۳,۰۳۸
شيشه همدان
۱۴۲۱
۳۶,۳۵۲
كربن ايران
۱۳۷
۳,۶۷۲
سرمايه گذاري بوعلي
۶۰
۱,۶۱۳
قند مرودشت
۱۱۶
۳,۱۵۶
معادن بافق
۱۲۳۶
۳۵,۱۲۵
سيمان شرق
۱۸۰
۵,۳۸۱
سرمايه گذاري بازنشستگي
۱۲۷
۳,۹۶۲
شيشه قزوين
۱۱۲
۳,۵۵۹
موتوژن
۲۹۲
۹,۵۹۷
داده پردازي ايران
۳۱۱
۱۰,۶۵۴
سرمايه گذاري ساختمان
۱۰۵۸
۳۶,۱۶۸
تكين كو
۲۰۵
۷,۰۷۶
ملي سرب و روي
۳۰۸
۱۱,۶۳۰
پتروشيمي اراك
۷۸
۳,۱۶۲
سرمايه گذاري بيمه
۸۱
۳,۴۸۳
ساختمان اصفهان
۲۸۵
۱۳,۱۴۹
بانك كارآفرين
۱۵۵
۷,۷۸۲
سرمايه گذاري غدير
۸۰
۴,۰۷۴
سامان گستراصفهان
۳۴۷
۱۸,۱۴۵
سيمان خاش
۲۸۳
۱۷,۸۸۸
سيمان فارس وخوزستان
۱۳۶
۱۲,۰۰۴
سرمايه گذاري بانك ملي
۱۰۶
۹,۵۳۹
اقتصاد نوين
۷۳
۷,۴۵۷
توسعه صنايع بهشهر
۱۱۲-
۳۷,۶۷۸
سيمان شاهرود
۱۲۵-
۱۹,۴۵۳
صنعتي دريايي(صدرا)
۵۰-
۷,۴۰۹
فولاد كاويان
۱۳-
۱,۷۳۲
پلي اكريل
۱۷۳-
۲۱,۴۸۰
لوله سديد
۲۱-
۲,۵۷۵
پمپ سازي ايران
۲۳۰-
۲۲,۴۴۰
نفت پارس
۱۲۵-
۱۲,۰۱۳
فرآوري مواد معدني
۷۴-
۶,۳۶۸
ايران خودرو
۴۸-
۳,۹۷۷
شيميايي فارس
۱۱۲-
۳۷,۶۷۸
سيمان شاهرود
۴۹-
۱,۸۸۹
گلتاش

قيمت طلا و ارز
نوع قيمت فروش (ريال)
يك بهار آزادي(قديم) ۹۵۵۰۰۰
يك بهار آزادي(جديد)۸۴۵۰۰۰
نيم بهار آزادي ۴۴۵۰۰۰
ربع بهار آزادي ۲۹۰۰۰۰
يك گرم طلاي ۱۸ عيار (ساخته نشده)۸۳۹۰۰
يك دلار آمريكا (بازار غيررسمي)۸۷۵۰
يك دلار آمريكا (نرخ رسمي بانك مركزي) ۸۷۰۳
يك يورو (نرخ رسمي بانك مركزي) ۱۰۴۶۹

اقتصادي
اجتماعي
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
بورس
سكه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |