پنجشنبه ۸ مرداد ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۵۰ - Jul 29, 2004
بسكتبال غرب آسيا
ايران در يك قدمي صعود قرار گرفت
007845.jpg
گروه ورزشي: تيم ملي بسكتبال ايران در پنجمين دوره مسابقات غرب آسيا با شكست دادن اردن تنها تيم بدون باخت بازي ها باقي ماند. تيم ايران ديروز در روز سوم اين رقابت ها با نتيجه ۸۲ بر ۶۸ از سد اردن گذشت. تيم ايران همانند روز بازي با سوريه شروع خوب نداشت و بازيكنان جوان ايران در ابتدا نظاره گر قدرت نمايي حريف شده و نزديك به ده امتياز از حريف عقب افتادند. با گذشت بيشتر بازي و تايم اوت هاي به موقع «بوسنياك» و تغيير تاكتيكي تيم ايران به تدريج باعث شد تا بازي متعادل شود و تيم ايران با تلاش ديدني حامد حدادي و سامان ويسي نيمه اول را با تساوي ۴۱ بر ۴۱ به پايان ببرد. شروع نيمه دوم با برتري تيم ايران توأم بود. در كسب اين برتري استفاده درست از مهره ها از سوي «بوسيناك» نقش عمده اي داشت و با جابجايي هاي صورت گرفته و ورود آفاق و احمديان و هنردوست تيم ايران در رقابتي نزديك اردن را به دنبال خود كشاند و در لحظات پاياني با سرعت دادن به بازي و شوت هاي سه امتيازي موفق شد با ۱۴ امتياز اختلاف از سد اردن هم عبور كند. تيم ايران با اين پيروزي اميد اول صعود در اين منطقه براي راهيابي به مرحله نهايي شد.
برنامه بازي  هاي امروز و فردا
پنج شنبه ۸ مرداد (سالن آزادي )
ساعت ۳۰/۱۷: عراق - ايران
ساعت ۳۰/۱۹: لبنان - سوريه
جمعه ۹ مرداد
ساعت ۳۰/۱۹: ايران - لبنان
ساعت ۳۰/۲۱: اردن - عراق
ساعت ۲۲‎/۳۰: مراسم اختتاميه

سخنگوي باشگاه استقلال:
فدراسيون فوتبال مي خواهد افكار عمومي را منحرف كند
گروه ورزشي: پس از اعلام راي كميته انضباطي در خصوص مسايل پيش آمده در بازي رفت تيم هاي استقلال و سپاهان در ديدار رفت فينال جام حذفي باشگاههاي كشور، سخنگوي باشگاه استقلال در اين خصوص توضيحاتي را ارايه كرد.
به گزارش خبرگزاري مهر كامران منزوي سخنگوي باشگاه استقلال تهران در مورد اين احكام گفت: به نظر من فدراسيون فوتبال با اين احكامي كه صادر كرده قصد سرپوش گذاشتن به مسايل اخلاقي ايجاد شده در تيم ملي را دارد و مي خواهد افكار عمومي را به نحوي از اين جريانات منحرف نمايد. آنهايي كه با صدور اين احكام دنبال اخلاق  گرايي در فوتبال هستند بهتر است نگاهي نيز به تيم ملي داشته باشند و به دنبال سرپوش گذاشتن به اين مسايل نباشند. آنها با اين كار مي خواهند همانند سال گذشته قهرماني را از ما بگيرند.
منزوي افزود: موضع گيري بازيكن ۱۹ساله تيم ملي مقابل كاپيتان تيم، گروه بندي هاي موجود در تيم ملي و درگيري دو بازيكن ملي پوش مقابل ديدگان ميليونها نفر مسائلي است كه فدراسيون فوتبال با حكم صادره عليه باشگاه استقلال قصد سرپوش گذاشتن به آن را دارد.
وي خاطرنشان كرد: باشگاه استقلال خود از نحوه قضاوت و برخوردهاي صورت گرفته در اصفهان شاكي است و به طور جدي در مورد احكام صادره اعتراض داشته و خواستار تغيير آن است.

ليگ برتر پينگ پنگ از امروز آغاز مي شود
مسابقات  پينگ  پنگ  ليگ  برتر باشگاه هاي  كشور با حضور ۹تيم  و با انجام  چهار ديدار از امروز آغاز خواهد شد.
به گزارش  فدراسيون  پينگ  پنگ ، در اين  دوره  از مسابقات  ۹ تيم  ريخته گري  تبريز، تراكتورسازي  تبريز، صنعت  نفت  آبادان ، تايد واتر بندرعباس ، راه آهن  تهران ، پتروشيمي  بندر امام ، نفت  تهران ، آبفاي  تهران  و صنعت  نفت  اهواز حضور دارند كه  در يك  گروه  بصورت  دوره اي  رفت  و برگشت  باهم  به  رقابت  مي پردازند.
در همين  چارچوب  امروز پنج  شنبه  به  طور همزمان  در شهر تبريز دو ديدار انجام  مي شود كه  طي  آنها تيم  ريخته گري  تبريز ميزبان  صنعت  نفت  اهواز بوده  و تيــم تراكتورسازي  نيز پذيراي  آبفاي  تهران  خواهد بود.
در بندرعباس ، تايد واتــر اين  شهر به  مصاف  صنعت  نفت  آبادان  مي رود و در تهران ، تيم هاي  نفت  تهران  و پتروشيمي  بندر امام ، مبارزه  خواهند داشت .
ضمنا تيم  راه آهن  تهران  در اين  دوره  استراحت  دارد.

آخرين ركوردگيري تيم ملي دووميداني جانبازان و معلولين
آخرين ركوردگيري تيم ملي دووميداني جانبازان و معلولين با حضور ۱۰ داور بين المللي كشور، ۲۳ مردادماه در زمين شماره  ۲ و ۳ مجموعه ورزشي آزادي برگزار مي شود.
اين ركوردگيري به منظور رده بندي نفرات اول تا ۳۲ ورزشكاران اعزامي به رقابت هاي پارالمپيك انجام مي شود. ورزشكاراني كه بتوانند ركورد نفر اول مسابقات جهاني ۲۰۰۲ فرانسه و پارالمپيك سيدني را جابجا كنند، مجوز شركت در بازي هاي پارالمپيك آتن را كسب مي كنند.

اصفهان ميزبان سومين مرحله ليگ دووميداني ايران
سومين مرحله رقابتهاي دووميداني قهرماني بزرگسالان و جوانان باشگاه هاي كشور روز ۱۵ مردادماه جاري در پيست تارتان مجموعه ورزشي انقلاب اصفهان برگزار خواهد شد.
در اين پيكارها دوندگان ۲۳ تيم باشگاهي در ۱۲ ماده با يكديگر به رقابت خواهند پرداخت.
در پايان دومين مرحله اين رقابتها كه روز اول مردادماه جاري در شهرستان ساري برگزار شد، در رده سني بزرگسالان تيم ذوب آهن اصفهان با كسب ۹۷ امتياز در صدر جدول قرار گرفت و تيم هاي دانشگاه آزاد اسلامي و شركت ملي نفت ايران با ۷۹ و ۷۳ امتياز به ترتيب در مكانهاي دوم و سوم ايستادند.
در رقابتهاي دووميداني جوانان نيز تيم ذوب آهن اصفهان با كسب ۸۱ امتياز در اين مرحله در صدر جدول قرار گرفت و تيم هاي پيام مشهد و پيكان تهران با كسب ۵۵ و ۵۱ امتياز به ترتيب مقام هاي دوم و سوم جدول را به خود اختصاص دادند.

تركاشوند در آخرين لحظه به تيم ملي واليبال پيوست
007851.jpg
گروه ورزشي: پيوستن دوباره محمد تركاشوند بازيكن مؤثر تيم ملي واليبال ايران در آخرين لحظات سفر به امارات خشنودي «پارك كي ون» را به همراه داشت.
تركاشوند كه به دليل مشكلات نتوانست تيم ملي را در سفر به كانادا همراهي كند، ديروز با موافقت رئيس فدراسيون واليبال در تمرينات اين تيم شركت كرد و امروز هم در كنار ساير بازيكنان عازم ابوظبي خواهد شد. اين بازيكن خوب تيم ملي جايگزين بهرام جعفرپور شد. تيم ايران در مسابقات جام شيخ راشد با چهار تغيير نسبت به بازيهاي انتخابي المپيك آتن در ابوظبي به مصاف هند و عربستان دو حريف آشناي خود مي رود. ايران و هند از جمله مدعيان قهرماني در اين بازيها هستند كه دو سال قبل نيز عناوين اول و دوم را به خود اختصاص دادند.
هداياي نفيس دارالقران به ملي پوشان واليبال
در پي پخش تصاوير مربوط به آموزش قرآن كريم به ملي پوشان واليبال، محمد خواجوي رئيس سازمان دارالقرآن الكريم با ارسال قرآني نفيس و تعدادي قرآن جيبي از اين حركت ارزشي و معنوي فدراسيون تقدير كرد.
در بخشي از نامه رئيس سازمان درالقرآن به رئيس فدراسيون واليبال آمده است: اقدام شايسته و قابل تقدير شما مؤيد اين مسئله است كه اهتمام جنابعالي و همكارانتان در جهت پرورش روحي و معنوي ورزشكاران در كنار پرورش جسم با عنايت به آموزه هاي متعالي و انسان ساز قرآن كريم از عوامل بسيار مهم موفقيت ها و افتخارآفريني هاي جوانان واليبال در چند سال اخير بوده است.
اردوي تيم جوانان تعطيل شد
همزمان با اعزام تيم ملي بزرگسالان به امارات، «سوتيكوويچ» سرمربي صربستاني تيم جوانان اردوي اين تيم را به مدت ۴۸ ساعت تعطيل كرد. اردوي مجدد تيم جوانان از روز شنبه مجددا در سالن آزادي داير خواهد شد.

با تساوي در مقابل ژاپن و صعود به دور بعد
ايران شنبه به ديدار كره مي رود
ايران و ژاپن با يك هدف مشترك براي مرحله دوم
007854.jpg
جوانان در تيم ملي موقعيت خود را تثبيت مي كنند، زارع، علوي، مبعلي، كعبي و نكونام در كنار با تجربه هاي تيم ملي به شرايط آرماني نزديك مي شوند. در جدال با حرفه ايهاي ژاپن، علوي و نكونام جزو بهترين ها بودند، اين ميدانها براي ايجاد پشتوانه هاي تيم ملي بسيار مهم است. جوانان تيم ملي شنبه در مقابل كره جنوبي هم ارزشهاي خود را نشان خواهند داد.
گروه ورزشي: تيم فوتبال ايران به مرحله يك چهارم نهايي صعود كرد اما نه با اقتدار و آنچنان كه فكر مي كرديم. آثار بازي مقابل عمان- كه معتقديم ارايه بازي ضعيف در آن ميدان اثرات منفي تري نسبت به عكس العملهاي زشت بازيكنان خواهد داشت- هنوز در اين بازي مشخص بود. زماني كه بعداز چهار ماه به يكباره نوع بازي تغيير مي كند و سيستم عوض مي شود معلوم است كه در فوتبال احساسي ما هر چه معتقد به نظم و ارائه طرح هاي تاكتيكي باشي در نهايت تسليم احساسات خواهي شد و نه به اراده عقل و تدبير بلكه به ميل تمايلات حركت خواهي كرد. از همان ابتدا كه قرار شد استفاده از ۳ دفاع مثلثي كنار گذاشته شود و رو به بازي با چهار دفاع خطي بياوريم تا ضعفهاي ملموس خط دفاع تيم ملي برطرف شود فكر اين روز را نكرديم كه براي استفاده از چهار مدافع و دفاع زنجيره اي نياز به نفراتي داريم كه سرعت فوق العاده و قدرت قابل قبول و توانايي حمل توپ و ارسال پاسهاي بلند داشته باشند. اما در ايران،برانكو نيز اسير جو دروني تيم ملي شد و ابتدا بازيكنان اصلي انتخاب شدند سپس سيستم برگزيده شد بدون آنكه مثلاً باور داشته باشيم دراين نوع دفاع خطي، يحيي گل محمدي آيا مي تواند بازي كند ويا اينكه جواد نكونام به عنوان يكي از هافبك هاي مركزي در كدام حفره  خط دفاعي توان بازي دارد. در مقابل ژاپن پنج ماه برنامه ريزي براي استفاده از روش (۱-۳-۲-۴) كنار گذاشته شد و ترس از حذف ،عاملي بود تا تيم ملي ابتدا با ترس و اضطراب كامل و با روش (۱-۴-۵) به ميدان رود. يحيي گل محمدي يك مدافع آخر كامل شد، تقي پور و كاملي مفرد نيز مدافعان يار گير بودند .كعبي و زارع با حداقل ريسك اجازه نفوذ داشته و بيشتر چسبيده به مدافعان مركزي بازي مي كردند. محمد علوي و نكونام هافبكهاي مياني بودند، كريمي و مهدوي كيا اضلاع ديگر چهارضلعي ميانه ميدان را تشكيل مي دادند و علي  دايي به تنهايي در نوك حمله بازي مي كرد. بعد از بيست دقيقه نحوه بازي ژاپن نشان داد كه نهايت زهرش ضد حمله با كمترين تعداد نفرات است و اين نوع بازي حريف به ايران اجازه داد تا به روش (۱-۲-۴-۳) تغيير آرايش دهد. حضور علي دايي چسبيده به مدافع آخر ژاپن- حريف نيز كاملا ۲-۵-۳ بازي مي كرد،بهترين نوع استفاده از دايي بود تا ميان خطوط سه گانه ژاپن خلل ايجاد شود. دايي خود را فداي تاكتيك تيمي كرد هر چند نگاه عوامانه اين گونه بود كه دايي در خط حمله كارايي لازم را ندارد. به هر صورت ايران در مرحله يك چهارم نهايي به مصاف كره جنوبي مي رود. آيا اين صعود كمرنگ مشكلات روحي ايران را برطرف مي كند، خلأ رحمان رضايي، بداوي و نصرتي هنوز محسوس است و كره جنوبي از نظر سرعتي بهتر از ژاپن كه نه اما آماده تر در اين مسابقات حضور پيدا كرده است.
با اين وجود به اين تيم ناقص ايران اميدداريم تا به مراحل بالاتر صعود كند.
در گروه چهارم، ژاپن با هفت امتياز در رده اول قرار گرفت و بايد با اردن پيكار كند و ايران با ۵ امتياز دوم شد تا مانند مرحله يك چهارم نهايي دوره قبل جام ملتهاي آسيا به ديدار كره جنوبي  رود.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |