يكشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۵۳ - Aug 1, 2004
تفكر و مهرباني
پيامبر اكرم(ص): دلهاي خود را به نرمي و مهرباني عادت دهيد، و بسيار فكر كنيد. (بحار ۷۳/۸۱)
امروز با حافظ
كه در هواي تو برخاست بامداد پگاه
خنك نسيم معنبر شمامه دلخواه
كه ديده آب شد از شوق خاك آن درگاه
دليل راه شو اي طاير خجسته لقا
بهارستان
پس آنگاه، در شبي توفاني
كه برف مي گستراند
قبايي نرم بر كوهستان ها
آن جا، در دوردست
نگريستم و رفيقم آن جا بود
پابلو نرودا- ترجمه فيروز شيروانلو

نگارستان
008028.jpg
رامبراند
«درس تشرح دكتر تالپ» - ۱۶۳۲
۵/۲۱۶ * ۵/۱۶۲ سانتي متر- موري شوئيس / لاهه
نقاشي تاريخي رامبراند فقط به شرح يك رويداد منحصر به فرد نمي پردازد، اما هميشه شخص و احساساتش را در همان زمان نشان مي دهد. رامبراند با طفره رفتن از طرحهايي با ساختار سنتي، موضوعات را در سبكي مستقل دوباره تفسير مي كرد.
او اغلب به فضاي درون منظره هايش مي پرداخت و عملكردي از نور را با روش ويژه خود در آنها نشان مي داد. تأكيد رامبراند بر استفاده از نور و سايه او را قادر ساخت تا به اشارات وسوسه آميز و نمايش تأثير احساسات در آثارش دست يابد.رامبراند استفاده زيادي از نور نمي برد، ولي از اينكه بخشهاي بزرگ تصاويرش را در تاريكي نشان دهد نيز پرهيز مي كرد. به عبارتي تقريبا فضاهاي روشن، نور بيش از اندازه نداشتند و تنها يك منشأ نور بر آنها احاطه داشت. به نظر مي رسد نور از درون مي تابد و داراي يك شخصيت سمبليك است. به اين ترتيب رامبراند سنت كاراواجيو را در آثارش دنبال كرده است.

تازه  هاي دنياي رسانه ها
فقر، بيكاري و تبعيض بزرگترين سلاح كشتار جمعي
روزنامه هاي آمريكا دو روز پس از پايان كنوانسيون حزب دمكرات اين كشور، نكات مهم و جالب نطق ناطقين جلسات چهار روزه اين اجتماع را استخراج و به چاپ رسانده بودند تا در ذهن مردم اين كشور بماند. از جمله، جان كري (نامزد حزب) گفته بود: : قوي بودن چيزي وراي با خشونت حرف زدن است و جورج بوش تنها مي تواند با خشونت و تهديد سخن بگويد و چهره خشن به خود بگيرد. ما بايد اعتماد و اعتبار آمريكا را كه با جنگ غير ضروري عراق آسيب ديده است ترميم كنيم. تجربه جنگ ويتنام به من كه خودم در آن يك افسر دريايي بودم آموخت كه جنگ ارزان نيست. لذا نبايد بر پايه گزارش هاي نادرست و نيات شخصي به آن دست زد. ما از جنگ عراق چه نتيجه اي به دست آورده ايم؟ تا به امروز ۹۰۰ كشته، ۶۰۰۰ مجروح، ميلياردها دلار هزينه، رسوايي، آبروريزي و بي اعتبار شدن در جهان و خريدن دشمن براي خود. جنگ وقتي لازم مي آيد كه راه ديگري براي رسيدن به مقصود باقي نمانده باشد. براي رسيدن به هدف، راه هاي متعدد وجود كه جنگ آخرين آنهاست. بوش با ورود مصرانه به جنگ عراق، آمريكا را از متحدان قديمي اش (فرانسه و آلمان) جدا ساخت. او از افراد و وسايلي كه در اختيار داشت براي پيش بيني وضعيت امروز استفاده نكرد. من سازمان هاي اطلاعاتي را اصلاح خواهم كرد. اين سازمان ها در خدمت منافع آمريكا هستند نه فرد، و سياست نبايد در كار آنها مداخله كند. هيچ مقامي نبايد بتواند سازمان هاي اطلاعاتي را مجبور به تحريف حقايق و دادن گزارش خلاف واقع كند. اين سازمان ها بايد شخصيت مستقل داشته باشند و آلت دست هيچ مقامي نباشند. كمپاني هاي بزرگ نبايد تنها سود خود را در نظر بگيرند، بايد به كشور و آينده آن هم بيانديشند. آنها با هدف سودجويي نبايد مشاغل را از آمريكا خارج كنند، آمريكاييان مردماني سختكوش هستند و شايسته وضعيتي بهتر، نه زندگي در بحران درماني و بعضاً خانه بدوشي. بوش به وضعيت محيط زيست در آمريكا توجه نكرده است كه مسئله روز است. از همه مهمتر اين بار اجازه داده نخواهد شد كه برخي آراء هدر رود. دنيس كوسينچ نماينده پارلماني اوهايو كه به نفع كري از نامزدي حزب انصراف داده بود گفته است: جورج بوش با ايجاد ترس و با فريب حكومت مي كند. او نمي داند كه فقر، بيكاري و تبعيض بزرگترين اسلحه كشتار جمعي است، و اينها در اينجا هستند و نه در عراق. شرپتون نامزد انصرافي ديگر نيز اظهار داشته است: حزب جمهوريخواه ما ۳۲ ميليون سياهپوست را هدف قرار ندهد، آراء ما سياهپوستان براي فروش نيست، ما را نمي شود خريد.
براي وزير امنيت ملي آمريكا ۱۵ هزار دلار حقوق در ماه كافي نيست
به گزارش ديروز روزنامه هاي آمريكا، تام ريج وزير امنيت ملي اين كشور اشاره به كناره گيري اش پس از انتخابات دوم نوامبر كرده است. وي به نزديكان خود گفته است كه پس از انجام انتخابات و اطمينان از برگزاري آن بدون خرابكاري القاعده، كناره گيري خواهد كرد، زيرا كه ۱۷۵ هزار و ۷۰۰ دلار حقوق سالانه اين مقام برايش كافي نيست و چون دو پسرش به دانشگاه خواهند رفت نياز به درآمد بيشتري دارد و مجبور است كه اين سمت را ترك و به كار غير دولتي بپردازد. ريج همچنين گفته است كه وزارت امنيت، شغلي استرس زا ست و در ۵۸ سالگي نبايد خود را دچار استرس دائمي كند، چون برايش نمي ارزد. از روز برگزاري انتخابات تا پايان دوره رياست جمهوري ۸۰ روز فاصله است كه تام ريج گفته است ممكن است اين فاصله را هم صبر نكند.
۴۴۵ ميليارد دلار كسر بودجه يكساله!
اعلاميه كسر بودجه ۴۴۵ ميليارد دلاري آمريكا براي سال جاري در صفحه اول شماره پريروز روزنامه هاي اين كشور انتشار يافته بود. اين روزنامه ها در پاراگراف دوم اين خبر نوشته بودند كه در آخرين سال رياست جمهوري كلينتون، دولت آمريكا نه تنها كسر بودجه نداشت، ۲۶۲ ميليارد دلار هم مازاد داشت و تورم پايين آمده بود. نگراني اقتصادي ديگر كه روزنامه ها از آن خبر داده بودند اين بود كه رشد اقتصادي اين كشور در فصل بهار ۳ درصد بود كه طبق پيش بيني بايد ۳ و ۸ دهم باشد.
مهاجرت يهوديان فرانسه به اسرائيل
رسانه هاي اروپا اين روزها پر است از گزارش هاي مهاجرت يهوديان فرانسه به اسرائيل و عكس هاي آنان در صف مسافران هواپيماها. اين روزنامه ها نوشته اند كه در پي تخريب و ونداليسم قبور يهوديان و مؤسسات عمومي مربوط به آنها از جمله كنيسه ها در فرانسه، نخست وزير اسرائيل آنان را ترغيب به مهاجرت كرده و دسته ـ دسته خاك فرانسه را ترك مي گويند. ترك خاك فرانسه دليل ترك تابعيت اين كشور نيست. فرانسه پانصد هزار يهودي و چهار ميليون مسلمان (عمدتاً عرب) دارد. گسترش احساسات ضد يهود در اروپاي غربي در پي تشديد جنگ و كشتار در فلسطين و مخصوصاً كار ديواركشي و انعكاس اين گزارش ها در رسانه ها افزايش يافته است.
مشخصات و آدرس اعراب و عرب تبارهاي آمريكا در دست وزارت امنيت
انجمن هاي عرب تبارهاي آمريكايي و سازمان هاي مدافع حقوق مدني شديداً به اين امر كه اداره سرشماري آمريكا آدرس و مشخصات اعراب و عرب تبار هاي اين كشور را در اختيار وزارت امنيت آمريكا قرار داده است اعتراض كرده اند. به اظهار اين انجمن ها، با اين عمل، عرب تبارها در فهرست كساني قرار گرفته اند كه در آمريكا بايد پاييده شوند. اين انجمن ها گفته اند كه در دوران جنگ جهاني دوم هم با ژاپني تبار هاي آمريكا ،اول همين رفتار را كردند و سپس آنان را به داخل كمپ هاي محصور فرستادند تا احياناً براي ژاپن جاسوسي نكنند و با آن كشور ارتباط نداشته باشند.

انتشار بولتن «كتاب و ادبيات ايراني در اينترنت»
بولتن  «كتاب  و ادبيات  ايراني  در اينترنت » از سوي  دفتر پژوهش  و بررسي هاي  خبري  سازمان  خبرگزاري  جمهوري  اسلامي  گردآوري  و منتشر شد.
بولتن  حاضر متن  پياده شده  نواريست  كه  از ميزگرد «كتاب  و ادبيات  ايراني  در اينترنت » استخراج  و تنظيم  شده  است .
ميزگرد مذكور در پي  سلسله  نشست هاي  دفتر پژوهش  و بررسي هاي  خبري  درباره  اطلاع رساني  و مسائل  رسانه اي  در ۲۶ ارديبهشت ماه  سال  ۱۳۸۳ در سالن  كنفرانس  ايرنا برگزار شد.
علاقه مندان  به  دريافت  بولتن  مي توانند با  تلفن  ۸۹۰۵۰۶۶ تماس  بگيرند.

بزرگداشت «تيمور ترنج» در بوشهر برگزار مي شود
خانه شاعران بوشهر هفته اول شهريور ماه براي «تيمور ترنج» - شاعر فقيد- مراسم بزرگداشت برگزار مي كند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين مراسم با حضور شاعران و نويسندگاني از جمله ضياءالدين شفيعي، عليرضا قزوه، بهمن ساكي و مجيد زماني اصل و با حضور احتمالي منوچهر آتشي، هفته اول شهريور ماه به همت خانه شاعران بوشهر و علي هوشمند- شاعر و روزنامه نگار اهل بوشهر- در مجتمع فرهنگي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي اين شهر برگزار مي شود.

چشم اسفنديار در دوسالانه جهاني ايتاليا
جمشيد مراديان  هنرمند مجسمه ساز كشورمان  با مجسمه  «اسفنديار» يكي  از اساطير ايراني  در دومين  دوسالانه  رويدادهاي  هنري  در كشور ايتاليا شركت  مي كند.
دومين  دوسالانه  رويدادهاي  هنري  با شركت  ۱۷ كشور غربي  و فقط يك  كشور شرقي از ۱۱ شهريورماه  (يكم  سپتامبر) در ايتاليا برگزار مي شود.
اين  مجسمه ساز   به  ايرنا گفت  كه  وي  در اين  رويداد هنري  مجسمه اي  چوبي  از اسفنديار را با يك  چشم  فلزي  مي سازد.مراديان  قرار است  اين  اثر را به  مدت  ۱۲ روز و به  همراه  «فرح  اردكي » دستيار خود ارايه  دهد.
وي  افزود: در نظر دارم  اين  اسطوره  ايراني  را با چوب  ايتاليايي  و با سه  متر ارتفاع  بسازم .
مراديان  در پاسخ  به  اين كه  چه  عاملي  باعث  شده  تا وي  چشمي  فلزي  براي  يك  اثر چوبي  انتخاب  كند، گفت : اين  نگاهي  است  كنايه آميز به  اسطوره هاي  تاريخي  ما كه  پيوسته  زندگي  قديم  بر زندگي  جديد مسلط بوده  است .

بودجه يك ميليارد توماني مركز موسيقي حوزه هنري
انتقادات يكي دو هفته اخير اهل موسيقي از وضعيت مركز موسيقي حوزه هنري سبب شد تا مدير اين مركز در يك مصاحبه مطبوعاتي ضمن اشاره به فعاليتهاي اين مركز، از افزايش هزار درصدي بودجه موسيقي و رسيدن آن به رقم يك ميليارد تومان در سال جاري خبر دهد.
رضا مهدوي مدير مركز موسيقي حوزه هنري در نشست مطبوعاتي روز گذشته خود با خبرنگاران ضمن اشاره به برگزاري جلسه اي مشترك ميان استادان موسيقي و مراجع عظام قم در آينده نزديك گفت: در دو ساله اخير بالاترين آمار توليد را داشته  ايم، كه شامل توليد ۵۰ نوار و ۱۰ عنوان كتاب است و ۹ مورد ديگر نيز تا پايان سال، توليد خواهد شد. به دليل توليد انبوه و مفيد اين مركز، حوزه هنري بودجه ما را ۱۰ برابر افزايش داده است و در حال حاضر ما با بودجه يك ميلياردي، فعاليت هايمان را در زمينه موسيقي اداره مي كنيم.
وي در ادامه خبر از برگزاري جشنواره «منقبت خواني» در ماه رمضان داد و گفت: اين برنامه  براي اولين بار در ايران برگزار مي شود و دبيري آن را «هوشنگ جاويد» به عهده دارد. همچنين در بهمن ماه امسال دومين جشنواره موسيقي زنان نواحي، در تهران گشايش مي يابد و در آن بانوان موسيقيدان استان هايي كه سال گذشته در جشنواره شركت نكردند، امسال حضور مي يابند. خوشبختانه و برخلاف تصور ما، سال گذشته اين جشنواره با استقبال فراواني روبرو شد و بسياري از علاقه مندان، پشت درهاي بسته سالن ها، منتظر ماندند.
«مهدوي»، در ادامه عمده ترين فعاليت مركز موسيقي حوزه هنري را، الگوسازي براي ديگر نهادها خواند و افزود: همانطور كه تا به حال مركز موسيقي وزارت ارشاد از جشنواره هايي نظير «آئين و آواز»، «هفت اورنگ» و «ني نوازان» حوزه هنري، الگوبرداري كرده است، اميدواريم باز هم بتوانيم الگوهاي مناسبي را ارائه كنيم.

پاسخ به پرسش پزشكي
سالخوردگان و پشت ميز نشستن
در پرسش به سئوالي، دكتر روزنفلد به سالخوردگان توصيه كرده است كه اگر كار آنان نشستن پشت ميز را ايجاب مي كند هر دو ساعت يك بار از جاي خود بلند شوند و كمي قدم بزنند و ماهيچه ساق پا و اطراف قوزك را ماساژ بدهند. بكوشند كه پشت ميز نشستن آنان باعث تورم ناحيه مچ پا و قوزك نشود كه البته موقتي است. صندلي نبايد نسبت به ميز كار كوتاه باشد و زانو زياد خم بشود. اگر در منزل با كامپيوتر كار مي كنند، كامپيوتر دسك تاپ را با لب تاپ عوض كنند تا بتوانند در حال دراز كشيدن از آن استفاده كنند. سالخوردگي بر حسب سلامت و روش زندگي افراد متفاوت است كه ميانگين آن از ششمين دهه عمر حساب مي شود.

برگي از تاريخ
بپاخيزي مردم نيكاراگوئه
اول اوت در طول تاريخ، علاوه بر بپاخيزي مردم نيكاراگوئه كه شرح آن در زيرخواهد آمد، شاهد رويدادهايي متعدد بود كه برخي از آنها از اين قرار است: در سال دهم پيش از ميلاد كلاديوس كه در ۴۱ سالگي امپراتور روم شد و در سناي اين كشور گفت كه روم استطاعت جنگ با ايران را ندارد به دنيا آمد. در سال۱۶۱۹ نخستين دسته بردگان سياهپوست مركب از ۲۰ نفر به آمريكاي شمالي (ايالات متحده امروز) منتقل شدند كه اينك جمعيت سياهپوستان اين كشور ۳۲ ميليون نفر است. در سال۱۷۷۸ نخستين بانك پس انداز در هامبورگ آلمان تاسيس شد. در سال۱۷۹۳ دولت انقلابي فرانسه نظام سنجش متريك را تصويب كرد. در سال ۱۸۱۹ « هرمان ملويل» داستان نويس آمريكايي به دنيا آمد. در سال۱۹۱۴ آلمان به روسيه اعلان جنگ داد. در سال ۱۹۳۶ هيتلر بازي هاي المپيك برلين را گشود. در سال ۱۹۵۰ دولت آمريكا جزاير گوام در اقيانوس آرام را جزيي از قلمرو خود اعلام كرد. در سال ۱۳۳۱ دكتر مصدق جمعي از بستگان شاه از جمله خواهر او اشرف را كه با پارتيبازي و اعمال نفوذ از موقعيت خود سوء استفاده مي كردند از كشور اخراج كرد. در سال۱۹۵۷ دولت آمريكا از فرصت آزمايش موشك قاره پيماي شوروي استفاده كرد و با كانادا پيمان ايجاد يك فرماندهي هوايي مشترك منعقد كرد. در سال ۱۹۷۵ موافقتنامه مراعات حقوق بشر در هلسينكي امضاء شد و در سال ۱۹۹۵ كمپاني وستينگهاوس شبكه تلويزيوني سي.بي.اس را خريد و به اين ترتيب هر سه شبكه بزرگ آمريكا متعلق به كمپاني هاي غيرحرفه اي شدند.
اينك بپا خيزي مردم نيكاراگوئه به عنوان برگ امروز: اول اوت ۱۹۷۸ آن دسته از مردم نيكاراگوئه كه ضد حكومت خانواده ساموزا بودند، در سراسر اين كشور دست به اعتصاب و راهپيمايي زدند و مخالفت خود را كه از سال ۱۹۷۲ (روز وقوع زمين لرزه مرگبار شهر ماناگوئه) آغاز كرده بودند به اوج رسانيدند. اعتراض مردم به اين بود كه چرا بستگان ساموزا مقام هاي دولتي، شركت هاي انتفاعي و منابع ثروت را در انحصار خويش قرار داده اند. دوهفته بعد ،از ميان مخالفان كه از قشرهاي مختلف بودند، گروه مسلح چپگراي ساندينيست ها كاخ دولت را تصرف كرد و ۱۵۰۰ كارمند آن را به گروگان گرفت. اين وضعيت همزمان با اوجگيري انقلاب ايران بود. ساموزا در ۲۵ ژوئيه سال ۱۹۷۹ براثر فشار مخالفان كناره گيري كرد و به پاراگوئه گريخت، زيرا در آخرين لحظه دولت آمريكا حاضر نشده بود به او پناهندگي دهد و دوماه بعد در شهر آسانسيون پاراگوئه هدف گلوله بازوكا قرار گرفت و كشته شد.
www.iranianshistoryonthisday.com

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: شهرداري تهران
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵
شماره نمابر
شماره تلفن
۲۰۴۶۰۶۷
(۹ خط) ۲۰۵۹۳۸۶
دفتر مركزي
پيام گير: ۲۰۴۲۴۹۰
۲۰۵۱۴۹۲
دفتر ارتباطات توزيع و اشتراك
۲۰۵۸۸۱۱
۲۰۴۲۴۹۰
دفتر ارتباطات تحريريه
۶۴۸۰۴۰۰
۳۴۱۲۰۱۷
اشتراك
۲۰۴۶۰۶۷
۲۰۱۲۷۰۰
اشتراك الكترونيكي
نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني اينترانت: http://www.Hamshahri.net
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۸۸۰۶۶۶۶


داستانك
به همين سادگي
چراغ راهنما قرمز است. پسرك تمشك فروش زيرا آفتاب داغ ظهر تابستان به سوي ديگر خيابان مي رود. سواري مشكي از چراغ قرمز مي گذرد. پسرك مي ماند. سواري به او مي خورد. پسرك پرتاپ مي شود. تمشك ها روي زمين مي ريزد. سواري لحظه اي آهسته مي  كند، اما بعد مي  گريزد. صداي پخش ماشين شنيده مي شود: «ديگه خورشيد، چهره ات رو نمي سوزونه ...»
جليل  حق شناس

گشتي در دنياي خبرها
تنبيه معلمان
توكيو: ۲۵۰ معلم در شهر توكيو ژاپن به علت سرپيچي از خواندن سرود ملي اين كشور بايد در كلاس هاي آموزشي شركت كنند.
بر اساس قوانين موجود در اداره آموزش و پرورش توكيو، معلماني كه در حين پخش سرود ملي ژاپن نشسته باشند و متن سرود را نخوانند، جريمه نقدي خواهند شد و علاوه بر آن بايد به مدت ۹۰ دقيقه در كلاس هاي آموزشي آداب و رفتار اجتماعي شركت كنند.
در اين كلاس، وظايف اجتماعي معلمان به آنان گوشزد مي شود و آنها بايد در پايان كلاس گزارش كاملي در مورد موارد مطرح شده در كلاس درس ارائه نمايند.
بازگشت به عقب
لندن: اخيراً يك شهروند انگليسي با متصل كردن يك گوشي تلفن بسيار قديمي به خود، باعث حيرت مردم شهر لندن شده است.اين مرد يك گوشي تلفن قديمي مشكي و سنگين را با خود حمل و از طريق آن تماس تلفني برقرار مي كند. شهروندان در نگاه اول او را يك ديوانه مي پندارند اما با اندكي دقت بيشتر درمي يابند كه تلفن مرد موردنظر واقعي است. وي اين تلفن قديمي را به گوشي تلفن همراه امروزي خود كه در جيب شلوارش پنهان كرده متصل نموده است.
اما هدف او از انجام چنين كاري چيست؟
اين مرد قصد درآمدزايي ندارد بلكه هدف او مطرح شدن در سطح جهان است. تاكنون چندين مجله و روزنامه آمريكايي و ايتاليايي، تصوير وي را در صفحه اول خود در حين مكالمه با اين گوشي قديمي، منتشر كرده اند.
سلام تنبلي
پاريس: يكي از كارمندان شركت برق فرانسه اخيراً كتابي با عنوان «سلام تنبلي» منتشر كرده و به خاطر آن با مسئولان اين شركت درگير شده است.در اين كتاب نويسنده به تشريح شيوه هايي كه از طريق آن مي توان كمترين كار را در يك اداره انجام داد و درعين حال مورد بازخواست قرار نگرفت، پرداخته است.او مدعي شده است كارمندان كم كار و غيرمفيد اداره ها و شركت ها اغلب در پست هاي مديريتي مشغول به كار مي شوند كه وي به نمونه هايي بارز در شركت محل كارش اشاره كرده است.قرار است اين كارمند در كميته انضباطي شركت برق فرانسه از خود دفاع كند.
پرستار قاتل
برلين: يك پرستار مرد در آلمان اعتراف به قتل ۱۰ تن از بيماران بدحال خود كرد.اين پرستار ۲۵ ساله پس از دستگيري اعتراف كرد، طي يكسال گذشته ۱۰ بيمار بسيار بدحال را كه بين ۶۰ تا ۸۹ سال سن داشتند با تزريق آمپول به قتل رسانده است.
اين پرستار گفت: بيماراني كه آنها را كشتم بسيار بدحال بودند و رنج مي كشيدند. حتي خود آنان نيز آرزو مي كردند كه زودتر بميرند. به همين دليل براي اينكه آنها بيش از اين رنج نكشند، چنين كاري را انجام دادم.طي چند هفته اخير مسئولان بيمارستان متوجه ناپديد شدن داروهاي كندكننده ضربان قلب شده بودند به همين دليل پليس را خبر كردند كه تحقيقات پليس نشان داد، پرستار موردنظر اين داروها را بسرقت برده و با تزريق آنها به بيماران بدحال باعث مرگ آنان شده است.
سرقت از رئيس پليس
ليسبون: هفته گذشته سارقان به خانه رئيس پليس پرتغال دستبرد زدند و اسلحه و دو زنجير طلاي او را به سرقت بردند.هنگامي كه وي، منزلش را براي صرف قهوه ترك كرد، سارقان وارد محل سكونت رئيس پليس شدند اما بلافاصله پس از اينكه صاحبخانه را شناسايي كردند پا به فرار گذاشتند.رئيس پليس پس از اطلاع از سرقت با خونسردي گفت: اين واقعيت زندگي است و نمي توان از آن فرار كرد. از هر ۱۵۰۰ شهروند يك نفر مورد سرقت قرار مي گيرد كه اين بار، من قرباني سرقت شده ام.

ساعات شرعي
اذان ظهر امروز:ساعت ۱۳ و ۱۱ دقيقه
اذان مغرب امروز:ساعت ۲۰ و۳۰ دقيقه
اذان صبح فردا:ساعت ۴ و ۳۵ دقيقه
طلوع آفتاب فردا:ساعت ۶ و ۱۳ دقيقه

بر ديوار نگارخانه ها
* نگارخانه نقش: نمايشگاه نقاشي گروهي «عصر فن» / تا ۱۶ مرداد / انتهاي خيابان جشنواره فلكه دوم تهرانپارس، فرهنگسراي اشراق / تلفن: ۳-۷۳۲۴۱۱۲
* نگارخانه خانواده: نمايشگاه هنرهاي دستي به مناسبت ولادت حضرت فاطمه (س) / نارمك، ميدان هلال احمر، خيابان گلستان / تلفن: ۷۸۱۹۴۶۸
* نگارخانه اثر: نمايشگاه گروهي عكس / تا ۲۱ مرداد / خيابان ايرانشهر، كوي بروفروشان، شماره ۱۳ / تلفن: ۸۳۲۶۶۸۹
* نگارخانه سعدآباد: نمايشگاه زيورآلات گروهي / ۱۰ تا ۲۰ مرداد / خيابان ولي عصر، زعفرانيه، خيابان طاهري، شماره ۵۰، تلفن: ۲۷۲۶۰۴۲
* خانه هنرمندان: نمايشگاه عكس حسن رجبي نژاد (مجموعه اي از مستندنگاري و منازل شهري كشورهاي ايتاليا و فرانسه و قهوه خانه هاي ايران) / از ۱۰ مرداد به مدت يك هفته / خيابان طالقاني، خيابان موسوي، باغ هنر / تلفن: ۸-۸۳۱۰۴۵۷
*گالري خاك: نمايشگاه نقاشي گروهي از هنرمندان «مروري بر هنر نوگراي نقاشي» / تا ۱۵ مرداد / خيابان شريعتي، دوراهي قلهك، خيابان بصيري، كوچه ژيلا / تلفن: ۲۶۰۵۴۶۵
* گالري سيحون: نمايشگاه نقاشي هاي غزال صلح طلبان و كيانوش محبي / ۱۷ تا ۲۲ مرداد / خيابان خالد اسلامبولي، كوچه چهارم، شماره ۳۰ / تلفن: ۸۷۱۱۳۰۵

گل و گياه
بورونيا
008025.jpg
نام علمي: Boronia Serrulata
خانواده: RUTACEAE
درختچه هميشه سبز به بلندي ۹۰-۴۵ سانتي متر و گستردگي ۵/۱-۱ متر است. داراي برگ هاي بيضي شكل و در حاشيه دندانه دار بوده و گلهاي معطر زنگوله اي شكل آن به صورت خوشه اي و به رنگ صورتي مايل به ارغواني و گاهي سفيد رنگ از اواخر زمستان تا تابستان ظاهر مي شوند.
نيازها: به مكان آفتابي و خاك شني، خنثي تا اسيدي نياز دارد و حداقل دماي قابل تحمل آن ۱۰-۷ درجه سانتي گراد مي باشد.
ازدياد: ازطريق كاشت بذر در بهار و يا تهيه قلمه نيمه رسيده در اواخر تابستان امكان پذير است. سازمان پارك ها و فضاي سبز شهر تهران
www.tehranparks.org
tehranparks@tehranparks.org

صفحه آخر
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
ورزش جهان
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
شناسنامه
داستانك
دنياي خبرها
ساعات شرعي
برديوارنگارحانه ها
گل و گياه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |