يكشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۵۳ - Aug 1, 2004
اردوي ملي پوشان ژيمناستيك تشكيل شد
دومين مرحله از اردوي آمادگي تيم ملي ژيمناستيك ايران از ديروز با حضور ۱۲ ملي پوش در سالن شهيد آذرپي تهران آغاز شد.
در اين اردو سروش پولاديان، وحيد ايزدفر، محسن مهرمند، سعيد رضا كيخا، ماهان باژرنگ، علي عزيزي، اسماعيل ادهمي، يونس خدابنده، مرتضي ميرشمسي، وحيدرضا كاكاوند، حميدرضا بابايي و عليرضا فرخ حضور دارند.اين نفرات از بين ۲۰ ملي پوش حاضر در مرحله اول اين اردو انتخاب شده اند تا به مدت ۱۵ روز به تمرين بپردازند.سرپرستي اين اردو را جعفر درويش زاده و سرمربيگري آن را محمد آذرپي و مربيگري آن را حسن طاهرخاني و حميدرضا خيرخواه برعهده دارند.

پاداش ده ميليوني براي ملي پوشان بسكتبال
با قهرماني تيم ملي ايران در پنجمين دوره مسابقات بسكتبال قهرماني مردان غرب آسيا، مهندس مهرعليزاده به قهرمانان تيم ملي، مبلغ ۱۰ ميليون تومان هديه داد.
معاون رييس جمهور و رييس سازمان تربيت بدني در مراسم اهداي كاپ قهرماني پنجمين دوره مسابقات بسكتبال قهرماني مردان غرب آسيا، به هر يك از بازيكنان و اعضاي كادر فني، مبلغ پانصد هزار تومان، جايزه نقدي اهدا كرد.
گفتني است، تيم ملي بسكتبال كشورمان به عنوان قهرماني پنجمين دوره مسابقات بسكتبال قهرماني غرب آسيا دست يافت.

كريمي براي دومين بار بهترين شد
008001.jpg
گروه ورزشي:«علي كريمي» هافبك هجومي تيم ملي فوتبال ايران به عنوان بهترين بازيكن ديدار تيم هاي ملي فوتبال كشورمان و كره جنوبي برگزيده شد.
تيم ملي فوتبال ايران در مرحله يك چهارم پاياني سيزدهمين دوره مسابقات فوتبال جام ملت هاي آسيا عصر روز شنبه در شهر جينان چين مقابل تيم كره جنوبي به برتري ۴ بر ۳ رسيد و گام به مرحله نيمه پاياني گذاشت.
علي كريمي در اين ديدار به تنهايي ۳ گل از ۴ گل تيم ايران را به ثمر رساند و از سوي مسئولان برگزاري اين مسابقات به عنوان بهترين بازيكن برگزيده شد.وي پيش از اين نيز در بازي با ژاپن عنوان بهترين بازيكن را به دست آورده بود.
دست اندركاران اين مسابقات جوايزي به علي كريمي اهدا كردند.

ژاپن با اقبالي بلند به نيمه نهايي رفت
تيم  ملي  فوتبال  ژاپن    با پيروزي  مقابل  تيـم  اردن  در ضربات  پنالتي  به  مرحله  نيمه پاياني  سيزدهمين  دوره  رقابتهاي  فوتبال  جام  ملــت هاي  آسيا راه  يافت .
دراين  ديدار كه  در ورزشگاه  المپيك  شهر چونگ  چينگ  - چين  برگزار شد، تيم  ملي  فوتبال  ژاپن  در ضربات  پنالتي  با نتيجه  ۴ بر ۳ از سد تيم  اردن  گذشت  و راهي  مرحله  بعدي  شد.دو تيم  در پايان  وقت هاي  عادي  و اضافي  اين  ديدار به  نتيجه  تساوي  يك بر يك  دست  يافتند.گل هاي  اين  ديدار را «محمد شلبايه » در دقيقه  ۱۲ براي  تيم  اردن  و «سوزوكي» در دقيقه  ۱۳ براي  تيم  ژاپن  به  ثمر رساندند.تيم  ملي  فوتبال  ژاپن  در مرحله  نيمه  پاياني اين  مسابقات  روز سه شنبه  هفته  جاري  در شهر جينان  به  مصاف  تيم  بحرين  مي رود.

پيروزي هنرمندانه ايران در بازي پرگل با كره
008055.jpg
ايران ۴ - كره جنوبي ۳
گل ها: علي كريمي (۱۱ ، ۲۰ و ۷۶) و پارك جين سوب مدافع كره اي براي ايران و سئول كي هيون (۱۵)، لي دونگ گوك (۲۴) و كيم نام ايل (۶۷) براي كره
داور: سعيد كميل (كويت)
تماشاگر: بيش از چهل هزار نفر
گروه ورزشي: همه خوب بودند، آفرين به بازيكنان پرانگيزه  تيم ايران، آفرين به مربيان ايران، آفرين به تمامي كادر تيم ملي فوتبال ايران. نه هراسي از نام كره داشتيم، نه از مقام چهارم اين تيم در جام جهاني ترسيديم و نه از ناهمواري هاي راه و فضاي حاكم در چين. تيم ما خوب بود، هماهنگ، با تعادل، با اراده و همه آگاه به وظايف فردي و گروهي خود. اين تيم ايران با برنامه، با تاكتيك و سنجيده بر يكي از قدرت هاي بزرگ فوتبال حرفه اي آسيا و جهان پيروز شد.
اين موفقيت ارزش هاي خاص خود را دارد و به آساني نمي توان از كنار آن گذشت. تيم ما از نظر آمادگي جسماني، كارتاكتيكي، حركات فردي و كار همگاني (تيم ورك) بي نظير بود. تيم ايران در بازي حمايتي و آنچه مربي برنامه ريزي كرده بود نيز فوق  العاده بود. دوندگي، سرعت، انتقال صحيح و استقرار همسان بازيكنان ايران نيز مثال زدني بود. علي كريمي سه گل زد و سرآمد بازيكنان ما بود، او با تاكتيك حساب شده برانكو، زماني كه تيم ايران صاحب توپ مي شد جلوتر از دايي به دروازه حريف نزديك مي شد و دايي دو مدافع مياني كره چويي جين چول و لي مين سونگ را با خود تا روي خط محوطه جريمه پيش مي برد تا فضا براي حركت كريمي و مهدوي كيا فراهم شود. علي دايي در اين بازي يكي از مؤثرترين مهره هاي ايران بود، چون ده بازيكن ديگر كه از تمامي توان و قدرت خود استفاده كردند و حداكثر استفاده را از قدرت ذخيره خود بردند. جو بونفرر سرمربي تيم كره جنوبي بسيار هوشمندانه تيم خود را براي اين بازي آرايش داده بود. در واقع براي اين بازي حساس از تمام بازيكنان با تجربه و حاضر در جام جهاني بهره برده بود. لي وون جائه دروازه بان پرسابقه و محبوب كره اي ها درون دروازه بود و در جلوي او چهار مدافع پرآوازه كره (لي پينگ ليون، چوبي جين چول، لي مين سونگ و پارك جي سون) قرار داشتند. بونفرر از چهار بازيكن در خط مياني استفاده كرد، پارك جين سون، كيم جين يو، لي دونگ گوك و كيم نام ايل تمام تلاش خود را به كار بردند، اما در اكثر زمان بازي به دليل آرايش صحيح تيم ما مغلوب شش بازيكن خط مياني  ما شدند.
008052.jpg

سئول كي  هيون و چادوري در خط حمله كره به بازي هوشمندانه خط دفاعي ما باختند. كره كه در سه بازي قبلي خود گلي نخورده بود، در اين بازي به تنهايي چهارگل دريافت كرد. از آغاز بازي تيم ايران به گونه اي شروع كرد كه نشان مي داد تيم برتر ميدان است. در پنج دقيقه نخست سه بار مردان تكنيكي ما در پشت محوطه جريمه حريف پيش تاختند. كريمي، دايي و مهدوي كيا كه نتيجه نداد. اما در دقيقه يازدهم بازي پاس كعبي اين جوان خوش آتيه را علي كريمي با تيز هوشي و پرشي بلند به گل اول ايران تبديل كرد.
ابراهيم تقي پور كه تا دقيقه ۱۵ بازي يكي از بهترين مدافعان ما بود، طي يك برخورد با سئول كي  هيون از ناحيه جمجمه آسيب ديد و يكسره به بيمارستان منتقل شد. با وجود محروميت رحمان رضايي، علي بداوي و نصرتي، برانكو به ناچار مبعلي را به خط مياني آورد و علوي به دفاع رفت. در فاصله اي كه تقي پور به بيرون از زمين انتقال مي يافت كره اي ها توسط كي هيون به گل تساوي دست يافتند. اما از آنجا كه سازمان تيمي ما روي اصول بنا شده بود، بازيكنان ايران با خونسردي تمام بازي را دنبال و در دقيقه ۲۰ دوباره روي خلاقيت كريمي و تاكتيك تيمي به گل دوم رسيدند. اما چهار دقيقه بعد لي
008004.jpg
د ونگ گوك بازي را مساوي كرد. از اين لحظه اين ديدار به يكي از زيباترين بازي هاي جام تبديل شد. برخورد قدرت، سرعت، حركات تكنيكي و رعايت موازنه اي كه كره اي ها دوست داشتند آن را تا پايان نود دقيقه حفظ كنند.
در دقيقه ۵۰ روي فرار مهدوي كيا و فشاري كه روي خط دفاعي كره  وارد شد، ضربه مهدوي كيا را مدافع كره پارك جين سوب وارد دروازه خودي كرد تا ايران از حريف قدرتمند خود پيش بيفتد. كره اي ها ۱۷ دقيقه دويدند تا توانستند توسط كيم نام ايل و روي عكس العمل ضعيف ميرزا پور به گل مساوي برسند.اما از آنجا كه بازيكنان ايران براي پيروزي در اين بازي تصميم خود را گرفته بودند با يورش هاي بي امان بالاخره در دقيقه ۷۶ با ضربه علي كريمي به گل چهارم و پيروزي دست يافتند تا كريمي بهترين بازيكن ميدان و ايران بهترين تيم در اين مرحله شود. سه شنبه در پكن به ديدار چين بزرگ مي رويم تا راه فينال را هموار كنيم.
برنامه بازي هاي نيمه نهايي
سه شنبه ۱۳ مرداد
بحرين - ژاپن ساعت ۳۰/۱۴ در جينان
ايران - چين ساعت ۳۰/۱۷ در پكن

ايران ميزبان رقابتهاي اسكي مقدماتي جهان
007998.jpg
رقابت هاي مقدماتي اسكي روي چمن قهرماني جهان به ميزباني ايران از دهم تا سيزدهم شهريور امسال، با حضور ۸ كشور در پيست اسكي ديزين برگزار مي شود. حميدرضا تفته معاون فدراسيون اسكي و مسئول ستاد برگزاري اين رقابت ها صبح امروز در جمع خبرنگاران با بيان اين مطلب گفت: فدراسيون جهاني اسكي، با توجه به سه دوره برگزاري اين مسابقات توسط ايران، براي چهارمين بار اين ميزباني را به ايران سپرد.
وي افزود: برگزاري اين رقابت ها در ايران موجب رشد و توسعه ورزش اسكي چمن خواهد شد.هر چه بهتر برگزار كردن آن مي تواند نقطه عطفي براي ميزباني مسابقات قهرماني جهان در سال ۲۰۰۵ به ميزباني ايران باشد. تفته در ادامه گفت: اين مسابقات، از اهميت بالايي در فدراسيون جهاني اسكي برخوردار است.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |