يكشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۵۳ - Aug 1, 2004
احمدي نژاد اعلام كرد:
با پديده بازار بايد اصولي برخورد كرد
شهردار تهران گفت: انتقال بازار تهران امري نشدني است و از نظر شهرسازي اين موضوع بي پايه و ريشه است.
دكتر محمود احمدي نژاد، شهردار تهران، در گفت و گو با ايلنا، در پاسخ به اين سئوال كه با توجه به بافت سنتي بازار و عدم امدادرساني به موقع در صورت بروز حادثه در اين بازار، آيا امكان انتقال بازار وجود دارد يا خير، گفت: نگاه به بازار با يك واژه نگاه درستي نيست ؛ چرا كه بازار پديده اي اقتصادي و اجتماعي است كه با كل زندگي شهري پيوند دارد.
به اعتقاد احمدي نژاد، در صورتي كه كسي تصميم به انتقال بازار گرفته و اين تصميم را عملي كند، اين فعاليت بدترين كار ممكن است.شهردار تهران با تاكيد بر اين نكته كه بايد بازار را تجزيه و تحليل كرد،گفت: بر اين اساس بايد با برقراري ارتباط منطقي با بازار، هر جا كه ارتباط اين پديده به مجموعه شهري خدشه وارد كرده، آن را برطرف كنيم.
وي گفت: براساس اين رابطه ممكن است برخي از بخش هاي بازار نياز به جا به جايي داشته باشد ؛ ولي اين انتقال بازار به معناي عام واژه درست نيست.شهردار تهران در پايان گفت: براي برخورد با پديده بازار بايد منطقي و اصولي عمل كرد.

شهردار منطقه ۱۸ تهران:
ساخت وساز در زمين هاي كشاورزي غيرقانوني است
008034.jpg
شهردار منطقه  ۱۸ با بيان  اين كه كاربري  حريم  شهر تهران  كشاورزي  تعريف  شده است ، تأكيد كرد: ساخت  و ساز در زمينهاي  كشاورزي  غيرقانوني  است .
مجيد شايسته  از اجراي  ۱۰ طرح  تعريض  خيابان  براي  حل  مشكلات  ترافيكي  منطقه  ۱۸تهران  خبر داد و گفت : اعتبار و قيمت  تعيين  شده  براي  املاكي  كه  در محدوده  طرح  تعريض  قرار گرفته اند بطور كارشناسي  محاسبه  شده  است.
 شهردار منطقه  ۱۸ تهران  از افتتاح  چند طرح  عمراني  خبر داد و خاطرنشان  كرد: مجموعه  ورزشي  بدر با۳۰ هزار متر مربع  شامل  زمين  چمن  فوتبال  با جايگاه  ۵هزار نفر  تماشاگر، استخر، سونا و سالن  چند منظوره  ورزشي  از طرحهايي  است  كه  در اين  هفته  با حضور شهردار تهران  افتتاح  مي شود. وي  تصريح  كرد: مجموعه هاي  ورزشي  سعيدآباد، خادم آباد، شهيد چمران  و ساختمان  شماره  ۳ شهرداري  منطقه  ۱۸ از ديگر طرحهايي  است  كه  در اين  هفته  افتتاح  مي شود.
شايسته  افزود: شهرداري  منطقه  ۱۸ در بوستانهاي  محلي  اقدام  به  ساخت  نمازخانه هاي  روباز كرده  است . شهردار منطقه  ۱۸ با بيان  اينكه  در محدوده  اين  شهرداري  ۴۸ روستا وجود دارد خاطرنشان  كرد: هر سال  طبق  قانون  ۳ درصد توسعه  روستايي  مي  توان  به  روستاييان  اجازه  ساخت  و ساز داد.
وي  افزود: شهرداري  منطقه  ۱۸ به  شدت  با متخلفان  بخش  ساخت  و ساز برخورد مي  كند.
شايسته  يادآور شد شهرداري  منطقه  ۱۸ اجازه  تخريب  و نوسازي  به  صاحبان  اماكن  مسكوني  كه  در محدوده  كمربند سبز اين  منطقه  قرار دارند را نمي دهد.

نگهداري ۱۴۰ هكتار جنگل كاري مجموعه آزادي به شهرداري منطقه ۲۲ واگذار شد
008031.jpg
بر اساس تفاهم نامه اي مسئوليت حفظ و نگهداري حدود ۱۴۰ هكتار جنگل كاري موجود در مجموعه ورزشي آزادي به شهرداري منطقه ۲۲ تهران سپرده شد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه ۲۲ تهران، بر اساس تفاهم نامه ميان اين منطقه و مدير مجموعه ورزشي آزادي، شهرداري منطقه موظف شد نسبت به تأمين سرانه فضاي سبز منطقه و كاهش آلودگي هوا و نيز جمع آوري درختان خشك شده و جايگزيني آنها و بازسازي نهرها در مجموعه ورزشي آزادي اقدام كند.
در اين تفاهم نامه، تأمين آب مناسب و كافي و احداث سرويس هاي بهداشتي به مسئولان مجموعه ورزشي آزادي محول شده و شهرداري منطقه ۲۲ بايد تا دهه مباركه فجر امسال جايگزيني نهال ها و درختان و بازسازي جنگل را انجام دهد.
اين گزارش حاكي است: در اين تفاهم نامه كه در ده بند تنظيم شده، شهرداري مي بايست پس از آماده شدن جنگل با كنترل حفاظتي، آن را براي استفاده و دسترسي عموم مهيا و به غير از ايام برگزاري مسابقات حساس كه با هماهنگي مجموعه ورزشي آزادي معين خواهد شد در اختيار مردم قرار دهد.
همچنين در بند ديگري از اين تفاهم نامه، مسئوليت احداث هرگونه بنا، غرفه، تأسيسات ساختماني، مكانيكي، فضاهاي فرهنگي، تفريحي و ورزشي براي استفاده خانواده ها در محدوده مورد توافق با مجموعه ورزشي آزادي است و با توجه به لزوم آمادگي همه نهادهاي كشور در مقابل خطرات و بحران هاي شهري (مانند زلزله)، مقرر شد كميته اي مركب از نمايندگان شهرداري منطقه و مجموعه ورزشي آزادي ضمن بررسي سايت مجموعه و امكان سنجي لازم، مكانهايي را براي استقرار نهادهاي امدادي و اعمال تمهيدات اورژانسي مشخص نمايند.

جمع آوري سگ هاي ولگرد و گربه هاي سرگردان
008037.jpg
از طرح هاي شهرداري تهران كه در ادامه طرح مبارزه با حيوانات موذي اجرا خواهد شد، طرح معدوم نمودن سگ هاي ولگرد و گربه هاي سرگردان شهر تهران است. معاون خدمات شهري شهرداري تهران گفت: شهرداري تهران در مرحله دوم قصد دارد سگ هاي ولگرد و گربه هاي سرگردان را نيز از سطح شهر جمع آوري و نسبت به معدوم نمودن آنها اقدام كند.
وي همچنين از اجراي طرح نابودي سوسك خبر داد و افزود: شهرداري تهران در نظر دارد براي مبارزه با سوسك كه به شدت در بعضي از مناطق آزار دهنده است و موجب ناراحتي شهروندان گرديده است طرحي را اجرا كند.

ترافيك تهران تا ۵۰ درصد كاهش مي يابد
008040.jpg
معاون بهره برداري شر كت راه آهن شهري تهران و حومه ( مترو ) گفت : در صورت راه اندازي ۸ خط متروي تهران ، روزانه با بيش از ۷ ميليون سفر سهم مترو در حمل و نقل عمومي افزايش خواهد يافت و ترافيك كلان شهر تهران تا بيش از ۵۰ درصد كاهش مي يابد.
در حال حاضر روزانه ۷۰۰ هزار سفر توسط مترو انجام مي شود و اين تعداد سفر يك چهارم ظرفيت مترو بوده و در صورتي كه واگن كافي دراختيار داشته باشيم ، اين تعداد به ۴ برابر ميزان فعلي افزايش يافته و از مرز ۵/۱ ميليون مسافر در روز خواهد گذشت .

۶۰ پروژه عمراني در منطقه ۱۰
008043.jpg
۶۰ پروژه عمراني، ترافيكي، فرهنگي، ورزشي و فضاي سبز امسال با اعتبار ۱۲ ميليارد تومان در منطقه ۱۰ تهران به بهره برداري خواهد رسيد.
محمود حسيني شهردار منطقه ۱۰ گفت: اين طرح ها شامل بازگشايي معابر و شريانهاي اصلي از جمله بزرگراه يادگار امام(ره)، خيابان امام خميني و بازگشايي انتهاي خيابان مرتضوي است. حسيني افزود: تملك فاز يك و دو املاك طرح يادگار امام(ره) به مقدار ۹۸ و ۷۰ درصد به اتمام رسيده و فاز ۳ و ۴ نيز ۳۷ و ۴۶ درصد تملك شده است.وي اضافه كرد: عمليات عمراني فاز يك ادامه بزرگراه يادگار امام آغاز شده و بعد از اجراي اين فاز عمليات اجرايي فاز ۲ آغاز خواهد شد.

شهردار تهران در مراسم سالگرد شهيد قناعت در آمل:
جمهوري اسلامي بدون نظارت و مشاركت مردم معنا ندارد
شهردار تهران مهمترين حربه استكبار جهاني در مقابله با انقلاب اسلامي را، بي تفاوت ساختن اقشار ملت نسبت به نقاط ضعف و فوت نظام دانست و گفت: جمهوري اسلامي بدون مشاركت و نظارت دائم مردم معنا ندارد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، دكتر محمود احمدي نژاد در يادمان شانزدهمين سالگرد شهادت بسيجي شهيد، مهندس يوسف قناعت كه در حسينيه چهارده معصوم شهر آمل برگزار شد، افزود: اينكه مردم حكومت را متعلق به خود بدانند و در مقابل فساد، مشكلات و نيز موفقيتها و دستاوردهاي كشور حساسيت داشته باشند، بزرگترين قدرت و انرژي براي ماست و بدين جهت است كه، دشمن، ملت را به عنوان اصلي ترين هدف خود نشانه گرفته است.
وي تأكيد كرد: دشمنان جمهوري اسلامي به ويژه آمريكا، در طول اين سالها خراب كردن چهره هاي انقلابي، ناكار آمد جلوه دادن نظام، جلوگيري از اقدامات سازنده و نيز تهاجم فرهنگي را در دستور كار خود قرار داده اند؛ اما بيش از هر چيز درصدد از بين بردن احساس مالكيت مردم نسبت به انقلاب، دولت و نظام هستند.
همچنين شهردار تهران ضمن ملاقات با خانواده شهيدان نصرالله زاده خراساني، خاطرنشان كرد: رمز ماندگاري اسلام و شيعه، تنها راه موفقيت نظام و نيز استحكام مقاومت و تثبيت استقلال كشور، پيروي از فرهنگ شهادت است.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، دكتر محمود احمدي نژاد با حضور در منزل شهيدان نصرالله زاده خراساني، ضمن ملاقات با خانواده اين شهيد، از پدر بيمار اين دو شهيد بزرگوار عيادت كرد.وي در اين ديدار صميمانه افزود: دشمن درصدد جداكردن فرهنگ شهادت از مردم و مسئولان است؛ اما ما بايد با هوشياري و توسل به منش و روش شهيدان، انقلاب را به عنوان يك امانت به صاحب اصلي آن حضرت وليعصر(عج) برسانيم.

اعطاي وام ازدواج در هيأت مركزي حل اختلاف تأييد شد
خزانه  دار شوراي اسلامي شهر تهران، با اشاره به تاييد مصوبه اعطاي وام ازدواج به جوانان در هيات مركزي حل اختلاف، گفت: مخالفت فرمانداري و وزارت كشور با اين مصوبه شوراي شهر، بوي سياسي مي  داد.
مهندس اميررضا واعظي آشتياني، خزانه دار و عضو هيات رييسه شوراي اسلامي شهر تهران، در گفت و گو با ايلنا  ، با تاكيد بر اينكه از ابتداي تصويب اين مصوبه، نيت اعضاي شوراي شهر خدمت به جوانان بود ،گفت: شوراي شهر تهران براي حل معضلات اجتماعي از جمله بالا رفتن سن ازدواج، درصدد برآمد تا با همكاري شهرداري تهران وام ازدواج يك ميليون توماني را به جوانان اعطا كند.
به اعتقاد آشتياني، مخالفت فرمانداري و وزارت كشور با مصوبه شوراي شهر تهران مخالفت سياسي بوده و كار كارشناسي در اين خصوص صورت نگرفته بود.
وي با اشاره به اينكه شوراي شهر حتي مطابق نظر فرمانداري نحوه پرداخت وام را به جوانان اصلاح كرد گفت: ولي با وجود اين اصلاحات همچنان فرمانداري با اين مصوبه مخالفت مي  كرد.
خزانه دار شوراي شهر تهران يادآور شد: تاييد اين مصوبه در هيات مركزي حل اختلاف نشان از حقانيت مي  دهد كه شوراي شهر برآن پافشاري مي  كرد.

ملاقات اعضاي شوراي خليفه گري ارامنه تهران با شهردار تهران
چند تن از اعضاي شوراي خليفه گري ارامنه تهران ضمن ملاقات با دكتر محمود احمدي نژاد، از فعاليت هاي شهرداري تهران در جهت خدمت رساني به اقشار مختلف مردم تقدير و تشكر كردند.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، كشيش كوميتاس قاراخانيان، نايب رئيس شوراي خليفه گري و نيز تني چند از اعضاي جامعه ارامنه، در حاشيه ملاقات عمومي شهردار تهران با ساكنان منطقه ۸، به بيان ديدگاه هاي خود در زمينه فعاليت هاي شهرداري تهران پرداختند. اين هيأت همچنين از شهردار تهران دعوت كرد تا از طرح توسعه انجمن فرهنگي ورزشي سيپان در شرق تهران بازديد به عمل آورد.

رئيس كميته ايمن سازي شوراي تهران:
ساخت و ساز در حريم گسلها امكانپذير است
رئيس كميته بهسازي و ايمن سازي شوراي شهر تهران گفت: ساخت و ساز در حريم گسلها براساس ضوابط و قوانين مربوط به اين حريم، امكانپذير است.
حمزه شكيب در پاسخ به اين سئوال كه آيا تدوين ضوابط در حريم گسلها آغاز شده است، گفت: تدوين چنين ضابطه اي يكي از وظايف وزارت مسكن و شهرسازي است و براساس اطلاعات موجود، هنوز اقدامي براي تدوين ضوابط ساخت و ساز در حريم گسلها آغاز نشده است.رئيس كميته بهسازي و ايمن سازي شوراي شهر تهران يكسان بودن ضوابط براي ساخت و ساز در تمام مناطق شهر را نادرست دانست و تأكيد كرد: علاوه بر ضرورت وجود ضوابط مشخص ساخت و ساز براي اطراف گسلها، تعيين مختصات دقيق گسل ها و فاصله استاندارد براي ساخت و ساز حائز اهميت است، فقدان اين دو عامل موجب شده است كه ضوابط طراحي شده براي گسلهاي غيرفعال باشد و ساخت و ساز در حريم گسل با ساير نقاط شهر يكسان باشد.

جشنواره طراحي لباس ملي
گروه شهري: رئيس گروه مشاوران جوان شهردار تهران از برگزاري نخستين جشنواره طراحي لباس ملي خبر داد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، مهرداد بذرپاش گفت: با توجه به ضرورت طراحي لباس ملي، گروه مشاوران جوان با همكاري فرهنگسراهاي دانشجو، جوان و ساير فرهنگسراها و مراكز فرهنگي هنري تهران، پاييز امسال نخستين جشنواره طراحي لباس ملي را برگزار مي كند.وي افزود: اين جشنواره نقطه آغازي براي تكميل برنامه هاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي و شوراي فرهنگ عمومي كشور براي طراحي لباس ملي است. طراحي لباس ملي مانند طراحي پرچم و سرود ملي نيازمند كار كارشناسي عميق و درازمدت است و نمي توان به سرعت آن را انجام داد. برنامه اي كه در اين طرح پيش بيني شده تا به طراحي يا تعيين لباس ملي منتهي شود حداقل يك سال و نيم طول خواهد كشيد.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
علمي فرهنگي
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |