چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۵۶ - Aug 4, 2004
۱۵ پل عابر پياده در منطقه ۱۱
به همت معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري منطقه ۱۱ ، ۱۵ پل عابر پياده در خيابان هاي پرتردد نصب مي شود.احمد زارعي معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري منطقه ۱۱ در خصوص اهميت نصب اين پل ها گفت: اين پل ها با رنگ هاي زيبا و مختلف رنگ آميزي گرديده و در خيابان هاي پرتردد مانند وحدت اسلامي و كارگر به عابران كمك مي كند تا با آرامش خاطر از عرض خيابان ها بگذرند.

تابلوهاي رايگان نصب آگهي در منطقه ۶
008247.jpg
۲۵ تابلو تبليغاتي دو طرفه به منظور نصب و الصاق برچسب و آگهي هاي تبليغاتي شركت ها و مؤسسات خدماتي - آموزشي - تجاري و ... در نقاط مختلف سطح منطقه ۶ نصب و در آينده نزديك ۲۵ تابلو ديگر نيز در نقاط مورد نياز نصب خواهد شد. استفاده از اين تابلو براي عموم مجاز و به صورت رايگان مي باشد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه ۶ پيش از اين بيش از ۱۹۰ تابلو ديواري ۲*۲ متر در سطح منطقه وجود داشته و نصب تابلوهاي جديد توسط حوزه معاونت امور شهري و فضاي سبز اين منطقه و در راستاي ايجاد و افزايش فضاهاي مناسب جهت تبليغات شركت ها و مؤسسات يادشده و پيشگيري از الصاق مجدد اينگونه اقلام تبليغاتي در محل هاي غيرمجاز و درب و ديوار منازل به اجرا درآمد.

تهران به توسعه و آباداني بغداد كمك مي كند
008259.jpg
شهردار بغداد در ديدار با شهردار تهران تاكيد كرد: همكاري هاي بين پايتخت هاي دو كشور ايران و عراق، بايد به گونه اي باشد كه براي همه كشورهاي اسلامي الگو شود.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، اعلا محمود حسن التميمي در ديدار با شهردار تهران گفت: قبل از ورود به تهران تصور رويارويي با «شهري پيشرفته و توسعه يافته» را نداشتم؛ اما اين همه رشد و توسعه و به ويژه پاكيزگي شهر تهران حاكي از آن است كه شهرداري فعاليت هاي زيادي در جهت عمران تهران انجام داده است.
وي با اشاره به اينكه وضعيت شهر بغداد به دليل جنگ و بي مديريتي درحال حاضر به شكل نامطلوبي درآمده است، تصريح كرد: شهرداري بغداد درخواست عقد پيمان برادري بين تهران و بغداد را دارد.
دكتر محمود احمدي نژاد نيز در اين ديدار ضمن ابراز تاسف از مشكلاتي كه دامنگير مردم عراق شده است، گفت: شهر بغداد روزي ازجمله بهترين و زيباترين شهرهاي دنيا بوده و اميدواريم با همت مردم و شهرداري بغداد مجددا به شهري آباد و توسعه يافته تبديل شود.شهردار تهران با تاكيد بر اينكه تمام شهرهاي دنياي اسلام نيازمند فعاليت براي توسعه و پيشرفت بيشتر هستند، اظهارداشت: شهرداري تهران آمادگي دارد در تمام زمينه ها اعم از امكانات و تكنولوژي، نيروي انساني، كارشناسان و... با شهرداري بغداد همكاري داشته باشد.

ارتباط شهروندان با شهردار منطقه ۱۵ تهران شفاف تر شد
شهروندان منطقه ۱۵، مي توانند از طريق شماره تلفن ۳۱۵۲۵۰۱ مسايل و مشكلات خود را به شهردار منطقه منعكس كنند.
شهرداري منطقه ۱۵ در راستاي طرح تكريم ارباب رجوع با نصب سيستم ارتباط مستقيم مردم با مسئولان به صورت شبانه روزي آمادگي دارد تا هر گونه اشكال مطرح شده در سطح منطقه و پيشنهادهاي سازنده شهروندان را به طور مستقيم به اطلاع مسئولان ارشد منطقه برساند. اين سيستم در دو بخش دريافت پيشنهادها و انتقادات و پست صوتي خدمات ارائه مي كند.
بنابراين گزارش، صندوق صوتي ايجاد شده اين امكان را به شهروندان منطقه مي دهد كه نتيجه تماس خود را پيگيري كنند.
همين گزارش حاكي است سيستم ديگري به نام سيستم پرونده گويا با هدف كاهش سفرهاي درون شهري و بار ترافيك و رفاه حال شهروندان در منطقه راه اندازي شده است.
در اين سيستم، شهرونداني كه داراي پرونده مفتوح در شهرداري منطقه مي باشند مي توانند با شماره ۳۱۵۲۵۰۵ تماس برقرار نموده و بااستفاده از سيستم ton و وارد نمودن شماره پرونده از آخرين وضعيت پرونده خود مطلع شوند.

پرونده تردد زوج و فرد خودروها در سازمان ترافيك
008253.jpg
دبير شوراي عالي ترافيك گفت: طرح تردد زوج و فرد خودروها در محدوده طرح ترافيك براي انجام مطالعات بيشتر به سازمان ترافيك شهرداري تهران برگردانده شد.
وي افزود: پس از انجام مطالعات تكميلي و پاسخ به سئوالاتي در خصوص شرايط و امكانات، اين طرح به شوراي عالي ترافيك اعاده مي شود. وي گفت: اگر امكانات و تاثيرات اجتماعي طرح به گونه اي باشد كه مشكلي در اين زمينه براي شهروندان پيش نيايد با توجه به محدوده طرح ترافيك كه از قبل موجود بوده، تردد زوج و فرد خودروها در محدوده طرح ترافيك احتمالا قابل اجرا خواهد بود.

با هدف افزايش بهداشت فردي و اجتماعي
طرح كاهش زمان ماندگاري زباله در شمال شرق تهران آغاز شد
008244.jpg
با هدف افزايش بهداشت فرد ي و اجتماعي و صرفه جويي در هزينه هاي خدمات شهري طرح كاهش زمان ماندگاري زباله توسط معاونت اجتماعي شهرداري منطقه چهار با بهره گيري از دانش آموزان داوطلب در شمال شرق تهران آغاز شد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه چهار، كمالي نسب - معاون اجتماعي و فرهنگي شهرداري اين منطقه با اشاره به اينكه بودجه قابل توجهي از اعتبارات شهرداري تهران در امر جمع آوري زباله به تاخير در جمع آوري زباله در خارج از ساعت مقرر اختصاص مي يابد گفت: درصورت همراهي و همكاري شهروندان با اين طرح و الزام شهرداري در جمع آوري به موقع زباله از جلو واحدهاي مسكوني، تجاري و صنفي هر سال ۱۰ ميليارد تومان در بودجه شهرداري براي جمع آوري زباله صرفه جويي خواهد شد. معاون اجتماعي و فرهنگي شهرداري منطقه چهار عوامل انساني ابلاغ پيام هاي آموزشي و اطلاع رساني را دانش آموزان مقاطع ابتدايي و راهنمايي اعلام كرد.
وي گفت: در اين طرح كه با خميرمايه آموزشي و اطلاع رساني همراه است دانش آموزان مشاركت كننده در طرح با حركت در معابر شهر ي و در بافت هاي مسكوني پس از مشاهده كيسه هاي زباله در مقابل واحدهاي مسكوني زنگ درب خانه را به صدا درآورده و با اهداء شاخه گل و جزوه آموزشي به شهروند توصيه مي كنند زباله واحد مسكوني را در ساعت ۲۱ در مقابل واحد مسكوني قرار دهند.
كمالي نسب همچنين از ايجاد شناسنامه بهداشت محيط براي خانواده هاي منطقه شمال شرق تهران خبر داد و گفت: در اين طرح از اعضاي خانواده ها به ويژه كودكان خواسته شده است خطاها و لغزش هاي سهوي والدين را در عدم رعايت بهداشت محيط ليست كرده و سپس در قبال يادآوري آن به اعضاي خانواده جايزه دريافت دارند تا از اين طريق محيط خانواده و فضاي شهري از پاكيزگي بهره مند شده و اين رفتار به تدريج و در گذر زمان نهادينه شود.
وي آموزش براي تفكيك زباله در مبدأ را يكي ديگر از طرح هاي جدي معاونت اجتماعي و فرهنگي منطقه چهار اعلام كرد و گفت: در اين طرح كه در راستاي سياست محوري شهرداري مبني بر تفكيك ۱۵ درصدي زباله تا پايان سال به اجرا درمي آيد ۲۰۰ هزار توپ پلاستيكي خريداري و دراختيار مدارس و مراكز فرهنگي منطقه قرارداده مي شود كه متعاقب آن هريك از بازيكنان تيم هاي فوتبال خياباني بتوانند زباله هاي تفكيك شده اعم از كاغذ، پلاستيك و ساير اقلام را در اين اماكن تحويل و سپس كالاي اهدايي ورزشي دريافت دارند.

دفن زباله هاي تهران
008256.jpg
نايب رييس شوراي اسلامي شهرستان ري با انتقاد از تجمع متعدد مسائل خدماتي شهروندان تهراني در اين نقطه از پايتخت گفت: زباله، محل دفن مردگان، تيمارستان، مراكز نگهداري معتادان، متكديان و صنايع مزاحم شهر تهران در منطقه ري قرار گرفته و اين مساله با توجه به موقعيت مذهبي شهرستان ري غير قابل قبول است .
احمد قدرتي اظهار داشت: روزانه بين ۷ تا ۸ هزار تن زباله شهروندان تهراني به منطقه كهريزك انتقال داده مي شود كه اين موضوع به لحاظ بهداشتي مشكلاتي را براي ساكنان شهرهاي باقرشهر، حسن آباد و كهريزك به وجود آورده است.

مقاوم سازي بناها
008250.jpg
حيدري نژاد رئيس مركز تحقيقات ساختمان و مسكن گفت: روزانه ۲ هزار واحد مسكوني در كشور ساخته مي شود كه تأخير در كنترل كيفيت اين ساختمان ها منجر به انباشته شدن انبوهي از بناهاي غيرمقاوم مي شود و سهم مقاوم سازي ساختمان هاي موجود را سنگين تر مي  كند. وي اولويت اصلي را در ساخت مسكن، مقاوم بودن در برابر زلزله ذكر كرد و گفت: در سال جاري ۸۵ ميليارد ريال در بخش صنعت ساختمان سرمايه گذاري شده، كه در نوع خود عظيم ترين سرمايه گذاري در كشور است و بر اين اساس ضروري است مسكن مورد نياز با قيمت نسبتاً ارزان و سازگار با شرايط اقليمي هر منطقه توليد شود به طوري كه در مقابل بلاياي طبيعي بويژه زلزله مقاوم باشد.

رئيس  شوراي شهر:
نظر شورا درباره نمايشگاه پايبندي بر تفاهم نامه ۳۰ تير است
مهندس چمران: درصدد رويارويي با دولت نيستيم در چارچوب وظايفمان عمل مي كنيم
گروه شهري: رئيس شوراي اسلامي شهر تهران گفت: تصميم براي جابجايي مكان برگزاري نمايشگاه ها نه سياسي و نه حزبي بلكه هدف رفع مشكلات ترافيكي و تلاش براي آرامش و آسايش مردم است. به گزارش خبرنگار ما، مهندس مهدي چمران ديروز در پايان هشتاد و هشتمين جلسه علني شورا افزود: بحث جابجايي نمايشگاه به هيچ وجه سياسي نيست هر چند عده اي سعي مي كنند آن را سياسي جلوه دهند. تمام حرف ما اين است كه طوري رفتار كنيم كه مردم آرامش داشته باشند.
رئيس شوراي شهر با اشاره به تفاهم نامه امضا شده
(۳۰ تيرماه) درباره تعطيلي محل فعلي نمايشگاه ها گفت: اصرار ما اين است كه دوستان در نهادهاي مختلف به امضاي خود در خصوص تفاهم نامه مربوط به تغيير محل نمايشگاه ها پايبند باشند و روي امضاي خود بايستند. به گفته چمران در تاريخ ۳۰ تيرماه در جلسه اي با حضور نمايندگان تهران در مجلس، نماينده شورا، شهرداري و وزير بازرگاني تفاهم نامه اي امضا شد كه به موجب آن مقرر گرديد محل فعلي نمايشگاه ها تعطيل شود. چمران با بيان اينكه شورا قصد ندارد در مقابل دولت قرار گيرد گفت كه در راستاي تفاهم با دولت هستيم و اين برداشت كه دليل تغيير مكان نمايشگاه ها سياسي است، برداشتي غير اصولي، غيرمنطقي و غيراساسي است.
وي درعين حال گفت: اينكه شوراي شهر تعريف كرده است كه نمايشگاه بايد تعطيل و به جاي ديگر منتقل شود از باب تاكيد بوده است.زيرا تعطيلي نمايشگاه لزوما نيازي به مصوبه شوراي شهر ندارد.
چمران گفت: حتي اگر مصوبه شوراي شهر درباره تعطيلي نمايشگاه در هيأت مركزي حل اختلاف نيز رد شود شهرداري موظف است با توجه به بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداري ها درمورد مشاغل مزاحم، نمايشگاه را تعطيل كند.
وي افزود: تمام هم و غم ما اين است كه ناهنجاري ها و مشكلات شهر را برطرف كنيم و مشكل نمايشگاه بين المللي يكي از آنهاست. وي گفت: شهرداري براي اين كار حكم قضايي دارد و موضوع رويارويي با دولت بر اين بحث اصلا مطرح نيست.
وي خاطرنشان كرد: كساني كه جابجايي نمايشگاه ها را سياسي مي دانند پس تصميم دولت در سال ۷۶ براي جابجايي و كلنگ زني محل جديد آن در سال ۷۹ را چگونه توجيه مي كنند. آيا در آن سالها هم موضوع جابجايي نمايشگاه سياسي بود؟
وي با اشاره به برخي اظهارات كه جابجايي نمايشگاه ها را باعث ضربه  زدن به اقتصاد كشور مي دانند، گفت: چرا در آن سالها (۷۶ و ۷۹) موضوع تعطيلي و جابجايي نمايشگاه ضربه اي به اقتصاد كشور تلقي نمي شد، ولي امروز كه شوراي شهر مي خواهد مشكل مردم را حل كند در مقابل آن مي ايستند.
چمران خاطرنشان كرد: انتظار داريم موضوع در صميميت كامل با دولت حل و فصل شود زيرا اين موضوع از نظر ما سياسي نيست بلكه ما مشكل ترافيك و بيماراني را كه به بيمارستان هاي اين منطقه مراجعه مي كنند و نيز مشكل آلودگي هوا و رفت و آمد مردم را مد نظر داريم.
چمران گفت: در سرلوحه كار ما هيچگونه مخالفتي نه تنها با دولت بلكه با هيچ يك از قواي سه گانه كشوري نيست، بلكه تعامل و همكاري ما در حد وظايف مان است و هرگونه برداشتي غير اين نادرست است.
تعيين ۲ عضو هيأت عامل سازمان تاكسيراني
از سوي ديگر در جلسه ديروز شوراي شهر، ۲ تن از اعضاي هيات عامل سازمان تاكسيراني تعيين شدند.
رئيس شوراي شهر با اشاره به بررسي لايحه ۲ فوريتي تعيين اعضاي هيات عامل سازمان تاكسيراني گفت: اين سازمان نزديك به ۲ سال بود كه هيات عامل نداشت.
چمران افزود: در اين جلسه ۳ نفر از سوي شهرداري به عنوان اعضاي اصلي و يك نفر به عنوان عضو علي البدل معرفي شد كه شورا از بين آنها به آقايان سيد جمال هاشمي عربي و بخشي زاده راي داد و قرار شد شهردار براي انتخاب ۲ نفر ديگر (يك عضو اصلي و يك عضو علي البدل) افرادي را معرفي كند.
در جلسه ديروز شورا همچنين اعتراض فرمانداري تهران به مصوبه تهيه طرح كالبدي منطقه ۱۸ بررسي و پاسخ اصلاحي شورا براي فرمانداري تصويب شد.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
علمي فرهنگي
ورزش
ورزش جهان
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |