سه شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۶۲ - Aug 10, 2004
روابط عمومي دادسراي عمومي و انقلاب تهران اعلام كرد
توقيف روزنامه نسيم صبا به درخواست مدير مسئول
روزنامه نسيم صبا بنا به شكايت و درخواست كتبي آقاي مجيد قاسمي فيض آبادي مدير مسئول رسمي و قانوني آن روزنامه، به استناد مواد ۸ و ۹ قانون مطبوعات توقيف موقت شد.
به گزارش خبرگزاري مهر،در دستور قضائي بازپرس شعبه ششم دادسراي كاركنان دولت و رسانه ها خطاب به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي براي توقيف اين روزنامه  آمده است:
روزنامه نسيم صبا به مدير مسئولي آقاي مجيد قاسمي فيض آبادي پس از اختلافات حاصله با صاحب امتياز، انتشار آن توسط مسئولان روزنامه متوقف گرديد و در دوره جديد طي سه شماره اخير مجددا شروع به انتشار نمود كه در ستون مشخصات روزنامه نام آقاي رسول منتجب نيا به عنوان مدير مسئول روزنامه درج گرديده است.
در حالي كه مفاد ماده ۱۴ و ۱۵ قانون مطبوعات در خصوص تغيير مدير مسئول نشريه رعايت نشده است و در واقع درج نام آقاي منتجب نيا به عنوان مدير مسئول بدون تصويب هيات محترم نظارت بر مطبوعات و در زماني كه مطابق پروانه صادره توسط آن هيات محترم آقاي فيض آبادي مدير مسئول قانوني اين نشريه هستند نوعي جعل عنوان محسوب مي گردد.
عليهذا با توجه به اينكه مدير مسئول روزنامه نسيم صبا با مراجعه به دادسراي عمومي و انقلاب تهران و اعلام شكايت طي شكواييه شماره ۹۸۷/ ن/ و/۸۳ تقاضا نموده كه آقاي رسول منتجب نيا از دخالت در انجام وظايف مدير مسئول منع گردد و با توجه به مستندات ضميمه از انتشار مجدد روزنامه نسيم صبا توسط افراد غير مسئول برخلاف نظر مدير مسئول رسمي و قانوني جلوگيري به عمل آيد.
لذا به استناد تبصره ۴ و ۷ ماده ۹ و تبصره ۳ ماده ۸ قانون مطبوعات و بند و ماده ۳ اصلاحي قانون تشكيل دادگاههاي عمومي و انقلاب و بند ۵ اصل ۱۵۶ قانون اساسي قرار توقيف موقت روزنامه نسيم صبا صادر و اعلام مي گردد مقرر است از ادامه انتشار روزنامه تا اطلاع ثانوي جلوگيري شود.
دستور قضائي فوق مطابق ماده ۵۷۶ قانون مجازات اسلامي لازم الاتباع مي باشد.

هواي تهران گرمتر مي شود
گروه اجتماعي: با اينكه امسال تهران يكي از خنك ترين تابستان هاي خود را سپري كرد اما چند روزي را نيز با گرماي غيرقابل تحمل روبه رو خواهد شد.
سازمان هواشناسي كشور اعلام كرد: طي ۲۴ ساعت آينده هواي تهران ۲ درجه گرمتر مي شود و به ۳۹ درجه سانتيگراد بالاي صفر مي رسد.اين سازمان اعلام كرد: در نقشه سطح زمين در حال حاضر سيستم كم فشار حرارتي در اكثر نقاط كشور مستقر بوده و در تراز مياني جو نيز شاهد تضعيف زبانه ارتفاع زياد جنب حاره اي بر روي كشور هستيم.نقشه هاي پيش يابي در چند روز آينده روند كاهش نسبي فشار را در سطح زمين و كاهش ارتفاع را در تراز مياني جو نشان مي دهد.

تاكسي تلفني بانوان راه اندازي مي شود
گروه اجتماعي: با موافقت شهرداري تهران و اتحاديه تاكسيراني، مركز تاكسي تلفني بانوان راه اندازي خواهد شد.
اميرسليمي مجري طرح تاكسي تلفني بانوان با بيان اين خبر به ايرنا گفت: اين طرح دو سال است كه مورد بررسي و كارشناسي قرار گرفته و در آن تمام جوانب امنيتي گنجانده شده به طوري كه اين طرح با ۱۱۰ راننده زن كه داراي كارت و پوشش حجاب يكسان و ماشين هاي آرم دار هستند در پنج منطقه تهران اجرا مي شود.وي هزينه اجرايي اين طرح را با ۱۸۰ راننده و كارمند حدود ۱۵ ميليارد ريال عنوان كرد و گفت: سايت مركزي در محل تعاوني ۱۷ شهريور مستقر خواهد شد، مبدأ و مقصد مشترك ثبت مي شود و سرويس دهي تنها از ساعت ۸ تا ۲۰ در محدوده شهر تهران خواهد بود. مديرعامل شركت تعاوني
۱۷ شهريور با اشاره به اينكه قرار نيست آژانس بانوان در سطح شهر مسافركشي كند اظهار داشت: مخالفت مسئولان با اجراي اين طرح غيرمنطقي خواهد بود.
وي با تاكيد بر همه جانبه نگري در اين طرح متذكر شد: نگراني اصلي اين است كه افراد سودجو و منفعت طلب براي استفاده ابزاري از زن و نفع شخصي طرح را به صورت ناقص اجرا كنند.

رئيس جمهور:
نقد سالم موجب شكوفايي جامعه است
احمد مسجد جامعي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و مديران سازمان خبرگزاري جمهوري اسلامي  ايران با حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد خاتمي  رئيس جمهور ديدار كردند.
به گزارش ايسنا، خاتمي در اين ديدار فرارسيدن هفتادمين سالگرد تاسيس سازمان خبرگزاري را تبريك گفت و از تلاش هاي شوراي عالي، مديرعامل و كاركنان سازماني با توجه به مشكلات موجود، قدرداني كرد.
رئيس جمهور بي خبري و ناداني را عامل اصلي فلاكت جوامع و مردم دانست و با بيان اين كه وظيفه حكومت ها زمينه سازي ارتقاي آگاهي مردم است، اظهار داشت: متاسفانه در طول تاريخ همواره سعي شده است ميان مردم و واقعيت فاصله ايجاد شود و مردم، بي خبر از مزاياي مادي و معنوي از يك زندگي شايسته برخوردار نباشند.
خاتمي با تشريح تحولات به وجود آمده در دنياي ارتباطات و اطلاع رساني و در عين حال سانسور و تداوم ناآگاهي مردم از سوي برخي از حكومت ها اظهار داشت: هر گاه صحبت از آزادي بيان و اطلاعات مي شود، بدين معنا نيست كه حد و مرز و ضوابطي در كار خبررساني و بيان وجود ندارد، بلكه در همه جوامع دموكراتيك نوعي ضابطه سنجيده و قانوني وجود دارد.اما مبناي نظم در عرصه هاي گوناگون اقتصادي، سياسي، فرهنگي و خبررساني مصلحت جامعه است، ولي مهم ملاك هاي تشخيص مصلحت عام است و اين كه چه كسي يا نهادي متصدي و مجري آن است.
خاتمي افزود: گاهي به نام مصلحت اعمال سليقه هاي خاص در برخورد با پديده اطلاع رساني صورت مي گيرد، كه جز محدود كردن آگاهي و آزادي جامعه نتيجه اي در بر ندارد و اين امر موضوع خطرناكي است.
رئيس جمهور ادامه داد: در دنياي امروز و با رشد انواع رسانه ها و وسايل ارتباط جمعي و فناوري اطلاعات، ناآگاه نگه داشتن جامعه امري غيرممكن يا دست كم بسيار دشوار است.
خاتمي سپس گسترش فضاي نقد سالم و تقويت قدرت انتخاب و تصميم گيري صحيح به جامعه را ضروري خواند و گفت: نقد سالم موجب شكوفايي جامعه است و نبود آن موجب بسط خودكامگي مي شود و خبرگزاري بايد به ايجاد فضاي نقد سالم در جامعه دامن بزند.
رئيس جمهور با بيان اين كه مقابله با توطئه ها نبايد بهانه ا ي براي محدود كردن و مقابله با آزاديهاي مشروع موجود در جامعه باشد، اظهار داشت: كار وسايل ارتباط جمعي آگاهيبخشي و مقابله با سودجوياني است كه سعي در سوء استفاده از زمينه هاي موجود در جامعه دارند. وي ادامه داد: در عين حال نبايد توجه به مصلحت جامعه ابزاري براي برخي قدرتها و وسيله اي براي اعمال سليقه و سركوب گردد.
خاتمي به نقش مطبوعات و وسايل ارتباط جمعي به عنوان ركن چهارم مشروطيت اشاره كرد و اظهار داشت: اگر در طول تاريخ مطبوعات و رسانه هاي شايسته اي داشتيم، هرگز زمينه نفوذ برخي قدرت هاي داخلي و خارجي كه مانع آزادي، استقلال و پيشرفت جامعه بودند و نيز استقرار نظام هاي خودكامه به وجود نمي آمد.
رئيس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود خبرگزاري را ارگان حكومتي ناميد و با اشاره به نقش مهم آن در برقراري رابطه صحيح ميان حكومت و جامعه گفت: وظيفه خبرگزاري اطلاع رساني و ساماندهي اخبار به جامعه از سوي مسئولان نظام و انعكاس واقعيت ها از جامعه به مسئولان است.
وي با بيان اين كه گاهي بسياري از دستاوردهاي دولت ناديده انگاشته مي شود و نقاط قوت به ضعف مبدل مي گردد، اظهار داشت: مورد هجمه قرار گرفتن دولت از سوي برخي رسانه ها با توجه به كارهاي ارزنده و بزرگي كه دولت انجام داده است، نااميدي را در جامعه تسري مي بخشد.
رئيس جمهور همچنين اهميت حفظ وجاهت بين المللي خبرگزاري با اعمال سرعت و دقت در اطلاع رساني را خاطرنشان ساخت و ايجاد امنيت شغلي و اجتماعي و ارتقاي سطح كيفي و تخصصي نيروهاي شاغل در اين بخش را يادآور شد.

زنان خانه دار از پرداخت سهم حق بيمه اجتماعي معاف مي شوند
008604.jpg
قائم مقام سازمان بهزيستي اعلام كرد: زنان تحت پوشش بيمه اجتماعي و زنان خانه دار در صورت بروز هر گونه حادثه براي خود و يا فوت ناگهاني همسرشان ديگر نيازي به ادامه پرداخت ماهانه ۵ هزار تومان سهم بيمه نداشته و از همان لحظه مي توانند با مراجعه به بيمه به ميزان سال هايي كه حق بيمه خود را پرداخت كرده اند، مستمري به ميزان حداقل حقوق كارمندان دولت دريافت كنند كه اين مبلغ هر سال با توجه به رشد تورم، افزايش مي يابد.
دكتر محمد رضا خباز در مراسم تقدير از ۲۰ زن سرپرست خانوار نمونه كشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعي خبرگزاري مهر با بيان اين مطلب گفت: در صورتي كه اين زنان ۲۰ سال سهم حق بيمه خود را پرداخت كرده باشند، تمام مستمري و در صورت پرداخت ۱۰ ساله تنها نيمي از مستمري را دريافت خواهند كرد.
وي با بيان اين كه طرح بيمه اجتماعي زنان خانه دار سال جاري به ۸۰ شهرستان كشور گسترش مي يابد، افزود: به موجب اين طرح زنان خانه دار با پرداخت ماهانه ۵ هزار تومان به اضافه مبلغ ۵ هزار توماني كه بهزيستي براي هر زن خانه دار در اين طرح اختصاص مي دهد و در مجموع با پرداخت سالانه ۱۲۰ هزار تومان، به مدت حداقل ۱۰ سال و حداكثر ۲۰ سال تحت پوشش بيمه عمر و حوادث قرار خواهند گرفت.

سارق دلارهاي برانكو دستگير شد
يك اتفاق عجيب و در عين حال جالب توجه، سرمربي تيم ملي فوتبال كشورمان را نسبت به عملكرد پليس تهران در برخورد با جرائم شگفت زده كرد. به گزارش مهر ماجرا از اين قرار است كه در روز ورود تيم ملي فوتبال كشورمان به ايران، به جهت ازدحام جمعيت در فرودگاه مهرآباد مقادير قابل توجهي دلار از برانكو ايوانكوويچ به سرقت مي رود. نيروي انتظامي و پليس مستقر در فرودگاه بلافاصله در جريان سرقت از سرمربي تيم ملي قرار مي گيرند و اقدامات خود را براي شناسايي و دستگيري سارق يا سارقان آغاز مي كنند. اين در حالي است كه برانكو با ناراحتي محل فرودگاه را ترك مي كند و عازم هتل محل اقامت خود مي شود.
بر اساس اين گزارش كمتر از ۲۴ ساعت بعد طي تماسي از سوي نيروي انتظامي به برانكو اطلاع مي دهند كه سارق مورد نظر پيدا شده و وي مي تواند با حضور در فرودگاه مهرآباد وجوه به سرقت رفته را تحويل بگيرد. برانكو عصر ديروز با مراجعه به پليس فرودگاه با سارق مورد نظر روبرو مي شود و از اينكه نيروي انتظامي در كمتر از چند ساعت دزد ناجوانمرد را دستگير كرده از نيروي انتظامي بويژه سردار رويانيان رئيس پليس ۱۱۰ و سردار طلايي فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ تشكر و قدرداني كرد. برانكو در اين ديدار گفت: براي من جاي بسيار خرسندي است كه پليس ايران با چنين سرعت عمل بالايي اقدام به دستگيري يك سارق كرده باشد. جا دارد از تلاش هاي پيگيرانه پليس تهران و تمامي كساني كه در اين زمينه تلاش كردند، صميمانه تشكر و قدرداني كنم.

اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |