سه شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۶۲ - Aug 10, 2004
سرمربي تيم واليبال جوانان روسيه:
از بازي با تيم هاي ايران استقبال مي كنيم
008601.jpg
خبرنگار همشهري: «سرگئي شلياينيكو» سرمربي تيم واليبال جوانان روسيه در پايان پنج بازي اين تيم با ايران قهرمان جوانان آسيا در گفت وگوي اختصاصي با خبرنگار همشهري بازي بازيكنان ايران را ستود و آرزو كرد كه اين تيم بتواند در رقابت هاي آسيايي دوحه قهرماني دوره قبل خود را تكرار كند. وي با ارزيابي مثبت روابط دوجانبه واليبال ايران و روسيه در سال هاي اخير گفت: ايران هم اكنون يكي از تيم هاي قدرتمند جهان در رده نوجوانان و جوانان است و ما هم هميشه براي قهرماني در اروپا خود را نيازمند بازي تداركاتي با تيم هاي ايران مي بينيم.«شلياينيكو» در جواب اين سئوال كه آيا مي شود روزي شاهد رويارويي تيم هاي ملي بزرگسالان ايران و روسيه در تهران باشيم گفت: چراكه نه، آنطور كه شنيدم تيم بزرگسالان ايران هم اكنون در زمره تيم هاي برتر آسياست و درصورت تقاضاي فدراسيون واليبال ايران مطمئنا مسوولان واليبال روسيه جواب مثبت به اين دعوت خواهند داد.
سرمربي تيم جوانان روسيه دليل عدم حضور تيم ملي اين كشور در ليگ جهاني پانزدهم را كسب آمادگي براي حضور در المپيك آتن ذكر كرد.

پايان المپياد ورزشي دانشجويان
گروه ورزشي: هفتمين المپياد ورزشي دانشجويان پسر دانشگاه و مؤسسات آموزش عالي سراسر كشور كه با شركت ۶۹ دانشگاه از ۱۰ مردادماه در دانشگاه صنعتي اصفهان جريان داشت، با معرفي تيم هاي برتر پايان يافت.
اين رقابت ها در ۱۵ رشته تيمي و انفرادي برگزار شد كه سرانجام در رشته هاي انفرادي، دانشگاه پيام نور با كسب ۱۶ مدال طلا، ۸ مدال نقره و ۱۴ برنز و كسب ۲۵۴ امتياز قهرمان شد، دانشگاه تهران با ۱۰ مدال طلا، ۱۱ نقره و ۸ برنز و ۲۳۲ امتياز عنوان دوم را بدست آورد و دانشگاه تربيت معلم تهران با ۵ مدال طلا، ۸ مدال نقره و ۳ برنز و كسب ۱۲۳ امتياز برسكوي سوم ايستاد.
در بخش تيمي دانشگاه تهران با ۱۲ امتياز اول شد، دانشگاه اصفهان با همين امتياز و تفاضل رنگ مدال عنوان دوم را كسب كرد و دانشگاه پيام نور با ۱۰ امتياز در رده سوم ايستاد. دانشگا ه هاي گيلان و تبريز نيز عناوين بعدي را كسب كردند.
در پايان مراسم، سه دانشگاه شهيد باهنر كرمان، تهران و بوعلي سينا همدان با دريافت پرچم المپياد، آمادگي خود را براي برگزاري هشتمين المپياد ورزشي دانشجويان در سال ۸۵ اعلام كردند.
رقابت هاي تنيس المپياد دانشجويي به پايان رسيد
رقابت هاي المپياد ورزشي دانشجويان پسر كه به مدت يك هفته در دانشگاه صنعتي اصفهان برگزار بود پايان يافت.اين رقابت ها در دو غالب مسابقات تيمي و انفرادي و در رشته هاي مختلف دنبال شد.در رقابت هاي تنيس، تيم دانشگاه شهيد بهشتي درحالي كه تا روز آخر اميد قهرماني مسابقات بود در رقابتي نزديك با دانشگاه كيش به مقام نايب قهرماني دست يافت.


بدمينتون بازان سوريه و ايران در اردوي مشترك
گروه ورزشي:تيم هاي بدمينتون مردان و زنان سوريه روز يكشنبه اردوي مشترك خود با ورزشكاران ايراني را در زنجان آغاز كردند.
به گزارش روز دوشنبه روابط عمومي فدراسيون بدمينتون، تيم سوريه به دعوت فدراسيون بدمينتون ايران به مدت يك هفته در زنجان با ورزشكاران ايران اردوي مشترك برگزار مي كند.
۵ ورزشكار مرد و ۵ ورزشكار زن سوري تمرينات خود را به ترتيب با تيم ملي بدمينتون مردان و بانوان زنجان آغاز كرده اند.
سفر تيم هاي بدمينتون زنان و مردان سوريه به ايران در چارچوب مسئوليت فدراسيون بدمينتون ايران در توسعه اين ورزش در غرب آسيا و آماده سازي تيم هاي ملي ايران انجام مي شود.

علي كريمي چشم ها را خيره كرد
برانكو: ۴۵ روز ديگر با ايران قرارداد دارم
دايي: تيم ايران بهترين تيم جام بود
008592.jpg
گروه ورزشي:برانكو ايوانكوويچ سرمربي ايران پس از پيروزي ۴ بر ۲ مقابل تيم ملي بحرين از عملكرد شاگردان خود ابراز رضايت كرد و گفت: با وجود اين كه هميشه بازي براي كسب مقام سوم دشوار بوده است بازيكنان من كار خود را خوب انجام دادند.
تيم ايران در ديدار نيمه نهايي جام ملت هاي آسيا مقابل تيم چين و نيز ديدار رده بندي در برابر تيم بحرين نتوانست ۱۱ بازيكن خود را در ميدان حفظ كند.
ستار زارع در دقيقه سوم نيمه دوم ديدار با چين با دريافت كارت قرمز از زمين اخراج شد و آرش برهاني و نيز مهدي مهدوي كيا بهترين بازيكن آسيا در سال گذشته ميلادي، بازيكنان اخراجي تيم ايران در ديدار با بحرين بودند.
ايوانكوويچ در ادامه با تأييد اين نكته كه تيم ايران مرحله دشواري را پشت سر گذاشته است، گفت: موانع بسياري بر سر راه ما قرار داشت كه باعث ناراحتي بازيكنان ما شد اما ورزشكاران تيم ايران حرفه اي هستند و از اين كه براي اين تيم بازي مي كنند به خود مي بالند وبا انجام وظيفه خود افتخارات بسياري را كسب كرده اند.
علي كريمي هافبك نفوذي تيم ما با به ثمر رساندن ۵ گل و كسب افتخارات بي شمار ديگر به شايستگي در اين دوره از رقابت ها درخشيد.
وي كه ابتكار و قدرتش در سه هفته گذشته چشم ها را خيره كرده بود در طول اين دوره از رقابت هاي جام ملت هاي آسيا، نامزد كسب عنوان بهترين بازيكن هم شد. به عقيده من، كريمي بهترين بازيكن اين جام است و فكر مي كنم كه اگر بخواهد، به راحتي مي تواند در يكي از تيم هاي اروپايي بازي كند.
وي افزود: كريمي بسيار عالي بازي كرد و از تمام جهات يك كيفيت واقعي را به نمايش گذاشت و با اين كار نتيجه مسابقات را براي تيم ما تغييرداد.
سرمربي تيم ملي فوتبال ايران گفت: مردم ايران اميدوارند علي كريمي همين آمادگي را در ديدار مقابل اردن براي صعود از مرحله مقدماتي جام جهاني حفظ كند.
برانكو ، داشتن بازيكنان خلاق و شايسته اي مثل بازيكنان كشورمان را براي هر مربي يك امتياز دانست و كسب مقام سومي جام ملت هاي آسيا را هم يك افتخار ذكركرد.
دايي به عنوان كاپيتان، رهبري تيم را در داخل زمين به عهده داشت و غير از به ثمر رساندن سه گل حساس، در چندين مورد با تفكر و استفاده از تجربه بالاي خود باعث شد كه تيم لطمه نخورد.
وي درباره ادامه كار خود با تيم ملي افزود: ۴۵ روز ديگر از قراردادم باقي مانده است و با بررسي شرايط و در يك زمان بهتر قطعا همه چيز را اعلام خواهم كرد.
حسين فركي مربي تيم ملي فوتبال نيز، قهرماني را حق مسلم ايران دانست و گفت: با بازي هايي كه به نمايش گذاشتيم همه شاهد آن بودند كه چيزي از يك تيم قهرمان كم نداشتيم.
وي افزود: مردم و مطبوعات چين هم به موفقيت ايران اذعان داشتند و در چندين مورد شاهد بوديم كه مسئولان مسابقات را به مسخره گرفتند.
مربي تيم ايران درباره وضعيت تيم و ادامه كار برانكو گفت: تمام بازيكنان عالي ظاهر شدند و ادامه كار برانكو را هم از خود او سئوال كنيد.
علي كريمي فوق ستاره تيم درباره عدم معرفي او به عنوان بازيكن برتر و آقاي گل بازي ها، گفت: اين تصميمي است كه از سوي كنفدراسيون فوتبال آسيا گرفته شده و من نمي توانم دليل آن را بگويم، اين مسئولان هستند كه بايد با تماس به مراجع مربوطه پيگير موضوع باشند.
وي به دست آوردن مقام سوم را در اين دوره از رقابت ها عالي توصيف كرد و افزود: ما سوم شديم ولي اولي را از ما گرفتند، البته به دست آوردن اين نتيجه هم بسيار دشوار بود.
مهدي مهدوي كيا يكي از بهترين هاي جام سيزدهم، گفت: باز هم آسيا شاهد هنرنمايي و بازي هاي سطح بالاي تيم ايران بود و خود آنها هم اذعان دارند كه برترين تيم آسيا هستيم.
وي افزود: مسائلي در آنجا اتفاق افتاد كه طبيعي بود، بازيكناني كه طي ۳ ماه از خانواده هاي خود دور هستند و فشارهايي را تحمل مي كنند، قطعا در پاره اي از اوقات مسائلي را به وجود مي آورند، ولي ما ديديم كه در تيم ايران با روحيه عالي بچه ها تمام مشكلات خيلي زود سامان گرفت.
اين ستاره فوتبال ايران ادامه داد: مشكلاتي را داوران براي تيم پيش آوردند كه در برخي اوقات باعث اشتباهاتي از سوي بازيكنان ما شد، ولي در كل مسائل غيراخلاقي نداشتيم.
علي دايي كاپيتان تيم درباره سطح مسابقات گفت: در اين دوره تيم هاي قوي شركت داشتند و با تلاش بچه ها به اين مقام دست يافتيم.
وي افزود: البته ما مي توانستيم قهرمان شويم، ولي داوران با قضاوت هاي بد خود تيم ايران را در مرحله نيمه نهايي مقابل ميزبان به شكست وادار كردند.
بهترين گلزن جهان از نظر آمار فيفا ادامه داد: بازيكنان و كادر فني همگي زحمت كشيدند و در كسب مقام و روي سكو رفتن همه نقش داشتند.
دايي گفت: با تيم هاي مطرح آسيا ديدار داشتيم و همه ديدند كه از آنان سرتر بوديم و همه اسير تاكتيك و تكنيك ايراني ها شدند. اما سرنوشت چيز ديگري را رقم زد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |