چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۶۳ - Aug 11, 2004
تحسين ورزشكاران المپيكي از امكانات ورزشي آتن
با حضور ورزشكاران كشورهاي مختلف به شهر آتن، كليه مكان هاي ورزشي در دهكده المپيك اين شهر مورد تحسين ورزشكاران قرار گرفته است.
رئيس كاروان المپيك يونان درمورد امكانات ورزشي شهر آتن گفته است: «دهكده اين بازي ها فضاي باز بيشتري نسبت به بازي هاي المپيك قبلي دارد و امكانات موجود، توجه تمامي ميهمانان را برانگيخته است.»
اين دهكده، امروز (چهارشنبه)
۱۱ آگوست و زماني كه ورزشكاران اكثر كشورهاي جهان وارد آن مي شوند، به طور رسمي توسط شهردار دهكده افتتاح مي شود.
احتمال جلوگيري از ورود سرپرست كاروان بلاروس
به گزارش ايسنا، دولت يونان اعلام كرد: احتمال دارد از ورود مسئول كاروان المپيك بلاروس به يونان جلوگيري كنند.
همچنين دولت يونان علت اين امر را شركت وي در نقض حقوق بشر اعلام كرده است.در اين راستا، شوراي اروپا از بلاروس درخواست كرد درمورد «يوري سيواكس» اطلاعات بيشتري  را اعلام كنند.

صنام و برق آخرين حريفان تداركاتي ملي پوشان جوان واليبال
خبرنگار همشهري: تيم واليبال جوانان ايران در ادامه بازيهاي تداركاتي خود براي حضور در مسابقات قهرماني آسيا در روزهاي آينده با تيم هاي باشگاهي برق و صنام ديدار مي كند. بازيهاي تداركاتي با تيم جوانان روسيه جدا از برد و باخت نتايج ارزشمندي براي كادر فني اين تيم به همراه داشت، هر چند كه «ست كوويچ» در بازي آخر دچار اشتباه شد و در ديداري كه از نظر روحي و رواني مي توانست تيم را يك قدم به جلو ببرد و اعتماد به نفس را در كالبد تيمش بدمد با عدم استفاده از ياران اصلي اين موقعيت را به ميهمان صاحب نام خود بخشيد.
به هر روي تيم جوانان ايران با نمايش خوبي كه به جز بازي آخر با روسيه داشت، نشان داد كه از فرصت پنج ماهه آماده سازي نهايت استفاده را برده و توانسته است از نظر جسماني به شرايط خوبي برسد و حالا با رفع نقايص تكنيكي و تاكتيكي در حال رسيدن به شرايط مطلوب مسابقاتي است.
فرانسه در رقابتهاي اسكي روي چمن در ديزين
قائم مقام ستاد برگزاري مسابقات مقدماتي اسكي چمن قهرماني جهان در پيست ديزين تهران گفت: با اعلام آمادگي تيم فرانسه براي شركت در اين مسابقات، تعداد كشورهايي كه حضورشان در اين رقابتها قطعي شده است به ۶ تيم رسيد.مسابقات اسكي چمن مقدماتي قهرماني جهان از روز ۱۱ شهريورماه سال جاري به مدت ۳ روز با شركت ۶ تيم خارجي و دو تيم از ايران در دو قسمت زنان و مردان در پيست بين المللي ديزين آغاز مي شود.اين رقابتها به عنوان مسابقات مقدماتي قهرماني جهان در سال ۲۰۰۵ در پيست بين المللي ديزين محسوب مي شود.«حميدرضا تفته» افزود: پيش از اين حضور تيم هاي اتريش، جمهوري چك، سوييس، آلمان و ايتاليا در اين مسابقات قطعي شده بود كه با اعلام آمادگي تيم فرانسه، تعداد اين تيم ها به ۶ تيم افزايش يافت.
مسابقات دو وميداني انتخابي پارالمپيك آتن
در ششمين مرحله اردوي دووميداني جانبازان و معلولين اعزامي به پارالمپيك آتن انتخاب نهايي افراد صورت مي پذيرد.
به گزارش خبرنگار مهر اين فدراسيون در نظر دارد ششمين مرحله اردوي آمادگي وانتخاب نهايي تيم ملي دووميداني جانبازان و معلولين را از روز ۲۳ مرداد ماه جاري و به مدت يك هفته در تهران برگزار نمايد.ورزشكاران مدعو بايد در روز ياد شده رأس ساعت ۱۶ در محل اسكان واقع در ورزشگاه آزادي خود را به مربيان ذيربط معرفي كنند.ضمن اينكه از صبح روز ۲۴ مرداد ماه ركوردگيري رسمي از كليه ورزشكاران به عمل خواهد آمد.

برانكو ايوانكوويچ در ملاقات با مهرعليزاده
زبان مشترك بين كادر فني تيم ملي و مربيان
008661.jpg
گروه ورزشي: نشست مشترك مهندس محسن مهرعليزاده معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان تربيت بدني، دكتر محمد دادكان رئيس فدراسيون فوتبال، علي كفاشيان معاون ورزشي سازمان تربيت بدني، برانكو ايوانكوويچ سرمربي تيم ملي فوتبال و حسين فركي مربي تيم ملي فوتبال عصر ديروز در محل سازمان تربيت بدني برگزار شد.
برانكو ايوانكوويچ سرمربي تيم ملي فوتبال كشورمان پس از پايان اين نشست اظهار داشت: عمده مباحث مطرح شده در اين نشست، آناليز كلي مسابقات جام ملت هاي آسيا بود و تنها در اين مورد به تبادل نظر پرداختيم.
از جمله
008658.jpg
موارد مهم ديگر مورد بحث در اين نشست ،نحوه تدارك تيم براي مقابله با تيم ملي فوتبال اردن بود. وي با تأكيد بر اين كه صحبتي درمورد تمديد قرارداد من صورت نگرفت، خاطرنشان كرد: در اين نشست هيچ صحبتي درمورد تمديد قرارداد نداشتيم. تمام نيروي خود را براي برنامه ريزي مسابقات آتي فوتبال ايران گذاشته بوديم. اما به هر حال قرارداد من دهم مهرماه به پايان خواهد رسيد. سرمربي تيم ملي فوتبال ايران در ادامه افزود: من در مصاحبه هايم هيچگاه نگفته ام، قصد ترك تيم ملي را دارم.

عيسي اسحاقي سرپرست فدراسيون گلف شد
008655.jpg
گروه ورزشي: طي حكمي از جانب مهندس «محسن مهرعليزاده» معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان تربيت بدني «عيسي اسحاقي» به عنوان سرپرست فدراسيون گلف منصوب شد.
در حكم صادره آمده است: با توجه به استعفاي آقاي «محمود گلشن شيرازي» رئيس فدراسيون گلف و با استناد تبصره ۲ ماده ۱۰ اساسنامه فدراسيون ورزشي آماتوري، به موجب اين حكم به عنوان سرپرست اين فدراسيون منصوب مي شويد. در ادامه آن نيز آمده است: با توجه به ضرورت تسريع در تعيين رئيس جديد فدراسيون مقتضي است حداكثر ظرف سه ماه آينده نسبت به تشكيل مجمع عمومي جهت انتخابات اقدام فرماييد. اسحاقي در حال حاضر، مديركل روابط عمومي و بين الملل و سخنگوي سازمان تربيت بدني است.

بدمينتون ايران در راه بلغارستان، هند و پاكستان
008679.jpg
خبرنگار همشهري: رسانه ها و مطبوعات نقش پررنگي در شفاف سازي و سلامت و ارتقاي سطح ورزش كشور دارند. مهدي كرباسيان رئيس فدراسيون بدمينتون كه بزودي جهت شركت در اجلاس هيأت رئيسه فدراسيون جهاني عازم آتن مي شود با اعلام اين مطلب روز خبرنگار را تبريك گفت و اظهار اميدواري كرد كه جايگاه خبرنگاران بيشتر مورد توجه مردم و مسئولان قرار گيرد. وي افزود: جامعه خبررساني را بايد به ديده مستقل نگاه كرد و مطبوعات در الگوسازي و فرهنگ سازي نقش مهمي دارند. كرباسيان مهم ترين برنامه فدراسيون بدمينتون را آماده سازي تيمي قدرتمند براي بازيهاي آسيايي دوحه ۲۰۰۶ ذكر كرد و عنوان داشت در اين راستا برنامه ريزي لازم صورت گرفته و جوانان و نوجوانان مستعدي هم اكنون تحت نظر مربيان اندونزيايي مشغول تمرين هستند. وي اعزام تيم اميد به بلغارستان و تيم بزرگسالان به هند و پاكستان را از ديگر برنامه هاي اين فدراسيون اعلام كرد.

باشگاه عقاب در اروپا
تيم فوتبال باشگاه عقاب تهران به منظور حضوري باصلابت در ليگ دسته اول باشگاههاي ايران، اردويي دوهفته اي در اسلواكي و اتريش برپا خواهد كرد. اعضاي اين تيم روز جمعه ۲۳ مردادماه جاري راهي شهر «دونايسكا» اسلواكي مي شوند و در مدت اقامت يك هفته اي خود در اين شهر، سه بازي تداركاتي خواهند داشت.
اين تيم روز دوم شهريور در شهر«گراتس» اتريش با باشگاه «اشتورم گراتس» ديداري دوستانه برگزار مي كند و در شهر وين نيز دو بازي تداركاتي با دو تيم اتريشي خواهد داشت. «روبرت فلوگ» مربي اتريشي عقاب و «آگوست هابرل» دستيار وي كه هم اكنون در وين حضور دارند، همزمان با برپايي اردو در دونايسكا به اسلواكي سفر مي كنند و به ساير اعضاي اين تيم ملحق خواهند شد.حسن امين بخش عضو هيأت مديره باشگاه به عنوان مدير كاروان و محمد فنايي به عنوان سخنگو و سرپرست تيم، باشگاه عقاب را در سفر تداركاتي به اروپا، همراهي مي كنند.

بازيهاي المپيك ۲۰۰۴ آتن
مدعيان پنج قاره در يونان
فوتبال المپيك آغاز مي كند
008664.jpg
جهانگيركوثري :فوتبال نيروي قدرتمندي براي تأمين يكپارچگي اجتماعي است. قالب مناسبي براي برجسته ساختن بسياري از جنبه هاي زندگي مردم. فوتبال نشان دهنده آن است كه بازيكنان فوتبال براي دستيابي به پيروزي مي توانند دست در دست يكديگر به شيوه هاي هماهنگ عمل كنند. در واقع اين نوع يگانگي آشكار و مثبت در زندگي روزانه مردم پديده نادري است. در اين زندگي به نظر مي رسد كه بيشتر نهادها زير فشارهاي اقتصادي و سيستمي از روابط كه شهروند معمولي را دلسرد مي سازد راه خود را گم كرد ه اند. فوتبال همچنين از اين لحاظ كه همگان را قادر مي سازد در تجربه پيروزي و نيل به هر آن چيزي كه واژه سحرآميز موفقيت تداعي مي كند، شركت داشته باشند، به تقويت يكپارچگي كمك مي كند كه جنبه كم اهميتي نيست. شوروحال جمعيتي كه عليرغم همه غمها و ناراحتي هاي روحي و جسمي خود به دعا برخاسته و با همه وجود، حامي تيم خود و ستارگان آن است. استفاده ماهرانه از ويژگي هاي يك گروه مي تواند عامل پيروزي باشد و اعتماد به نفس لازم را در روح پر مايه مردم يك كشور بدمد.
فوتبال در المپيك تنها يك نظام در بين ساير نظامهاي ورزشي به شمار مي رود. نظامي مهار شده توسط قانوني كه فقط بازيكنان زير بيست و سه سال را مجاز به شركت در اين رقابت ها مي سازد. كميته بين المللي المپيك همواره اميد داشته كه تيم هاي رويايي در سراسر جهان در ضيافت المپيك حضور داشته باشند و اتفاقا كشورهاي صاحب سبك از اين برنامه استقبال و با تمام توان در مسابقات شركت مي كنند.
پس از دوران حكومت اروپايي ها و كشورهاي انگليس، بلژيك و هلند، در دهه بيست تا سي نوبت به اروگوئه و ايتاليا رسيد كه اين درخشش همزمان شد با قهرماني آنها در جام جهاني.
آماتورهاي يوگسلاوي، چكسلواكي، مجارستان و  شوروي نيز در فوتبال المپيك اقتدار كامل داشتند.اما در چند دوره آخر المپيك آرژانتين و برزيل از تمام توان خود در اين بازيها بهره بردند، اسپانيا، آلمان، انگليس، ايتاليا نيز اين بازيها را جدي گرفتند و سپس نوبت به آفريقايي ها رسيد. نيجريه در آتلانتا همه را غافلگير كرد و قهرمان شد و كامرون نيز در سيدني آنرا تكرار نمود و كميته ملي المپيك شادماني خود را از اين درخشش پنهان نكرد و آنرا اتفاق بزرگي در رويداد المپيك دانست. در بيست و هشتمين دوره بازي هاي المپيك آتن، آرژانتين، يونان، كره جنوبي، پرتغال، غنا و ايتاليا با اميد قهرماني به يونان آمده اند و جاي ايران خودمان در اين بازيها خالي است.
برنامه  بازي هاي امروز
فوتبال المپيك
*آرژانتين- صربستان (پاتراس)
*يونان- كره جنوبي (سالونيكا)
*مالي- مكزيك (وولوس)
* تونس - استراليا (هراكليون)

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |