پنجشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۶۴ - Aug 12, 2004
آيين نامه برخورد با تخلفات تبليغاتي پزشكي تدوين شد
گروه اجتماعي- مريم غفاري: رئيس سازمان نظام پزشكي گفت: آيين نامه برخورد با تخلفات تبليغاتي پزشكي و دارويي تدوين شده و براساس آن اشخاص آگهي دهنده و رسانه هايي كه بدون مجوز سازمان نظام پزشكي اقدام به درج آگهي كنند تحت پيگرد قانوني قرار مي گيرند.
به گزارش خبرنگار ما دكتر ظفرقندي در يك مصاحبه مطبوعاتي به مناسبت روز پزشك در جمع خبرنگاران ضمن اعلام اين مطلب افزود: براساس بند ب ماده ۳ قانون سازمان نظام پزشكي، تنظيم و تأييد آگهي هاي پزشكي، دارويي، بهداشتي و آرايشي برعهده سازمان نظام پزشكي است و با توجه به هماهنگي انجام شده با دادگاه ويژه رسيدگي به جرايم پزشكي درج اين آگهي ها بدون استعلام از سازمان نظام پزشكي جرم است. وي گفت: گاهي آگهي هاي تبليغاتي ممكن است موجب بروز خسارتهاي جبران ناپذيري شود لذا به وزارت ارشاد و صدا و سيما اعلام كرده ايم بدون مجوز از سازمان نظام پزشكي هيچگونه آگهي را در حوزه مسائل پزشكي پخش نكنند.
دكتر ظفرقندي افزود: بنابر مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي، يكم شهريورماه زادروز حكيم «ابوعلي سينا» به عنوان روز پزشك تعيين شده و اين امر موجب آشنا شدن جوانان با پيشينه تاريخي و علمي كشور و ايجاد حس خودباوري در آنان خواهد شد.
دكتر ظفرقندي با تأكيد بر اينكه اگر پزشكي با اخلاق، معنويت و دلسوزي براي بيمار همراه نباشد، نتيجه اي مطلوب در پي نخواهد داشت، افزود: در روز ۳۱ مرداد ماه از چهره هاي برجسته پزشكان در سراسر كشور تجليل خواهد شد. وي مهمترين ملاك هاي انتخاب پزشكان نمونه را اينگونه ذكر كرد: معاينه دقيق و تشخيص صحيح، آموزش راهنمايي هاي ضروري به بيمار، دلسوزي، فعاليت هاي علمي، پركاري، قانونمندي، تواضع، گشاده رويي، انصاف، رعايت مسايل شرعي و خدمت به محرومان و حضور در صحنه هاي انقلاب مي باشد.
دكتر ظفرقندي يكي ديگر از برنامه هاي روز پزشك را، بررسي معضل اشتغال پزشكان، بهبود اقتصاد درمان (با هدف افزايش سهم دولت و كاهش سهم مردم در هزينه هاي درماني) و طرح مديريت صحيح در نظام خدمات درماني اعلام كرد.
دكتر ظفرقندي افزود: در جشنواره معرفي پزشكان نمونه از پزشكان، دندانپزشكان، داروسازان، متخصصين علوم آزمايشگاهي و مامايي و همچنين ايثارگران جامعه پزشكي (پزشكان جانباز، رزمنده، خانواده و شهداي جامعه پزشكي) تجليل و قدرداني خواهد شد.
رئيس سازمان نظام پزشكي، با اشاره به تصويب اصلاحيه جديد قانون سازمان نظام پزشكي گفت: بي شك تصويب نهايي قانون جديد سازمان نظام پزشكي، گام بلند و ارزنده اي در جهت رفع محدوديت هاي جامعه پزشكي در روند ارائه خدمات بهداشتي و درماني به مردم بوده، شكوفايي بيشتر استعدادهاي درخشان اين قشر در جهت توسعه پزشكي كشور، ارتقاي سطح جامعه و استقرار جامعه پزشكي در جايگاهي مناسب در صحنه جهاني را به دنبال خواهد داشت.
گفتني است: برنامه هاي روز پزشك با دو محور تجليل از شخصيت ابوعلي سينا و تكريم از قداست مقام پزشكان كشور در روز ۳۱ مرداد ماه در سالن همايش هاي رازي با حضور اعضاي جامعه پزشكي برگزار خواهد شد.

ديدار فراكسيون زنان مجلس با همسر رئيس جمهور در كاخ سعدآباد
جايگاه زنان ايراني در عرصه هاي مختلف در جلسه ديروز فراكسيون زنان با زهره صادقي، همسر رئيس جمهور مورد بحث و بررسي قرار گرفت.
مهرانگيز مروتي، عضو فراكسيون زنان مجلس شوراي اسلامي در گفتگو ايسنا با بيان اين مطلب گفت: به مناسبت هفته گراميداشت مقام زن، جلسه اي در كاخ سعدآباد با حضور همسر رئيس جمهور، اعضاي فراكسيون زنان مجلس ششم و هفتم، رئيس مركز مشاركت زنان و همسر سفير مالزي برگزار شد. در اين جلسه خانم شجاعي، رئيس مركز مشاركت زنان، ارقام و اعدادي در مورد پيشرفت زنان ايراني بعد از دو دهه از پيروزي انقلاب ارايه داد.
وي افزود: همچنين همسر سفير مالزي درخصوص جايگاه زنان در ايران و مالزي و ميزان پيشرفت آنها سخنراني كرد.
در ادامه اين نشست، خانم صادقي درخصوص ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)  صحبت هايي ايراد كرد و فاطمه زهرا(س)  را الگوي زنان ايران دانست.
مروتي در پايان گفت: همچنين در مورد جايگاه زنان ايران در عرصه هاي مختلف مديريتي و پيشرفت آنها در طول دو دهه بعد از پيروزي انقلاب اسلامي بحث و گفتگو شد.
ايجاد مراكز مشاوره خانواده
گزارش ديگري حاكي است عضو فراكسيون زنان مجلس گفت: به منظور كاهش مشكلات خانوادگي طرح ايجاد مراكز مشاوره خانواده يكي از اقداماتي است كه فراكسيون زنان در ابتداي كار خود انجام و طرح نيز اعلام وصول شده و در دستور كار مجلس قرار خواهد گرفت.
عفت شريعتي در گفتگو با خبرگزاري مهر با بيان اين مطلب گفت: مراكز مشاوره با هدف راهنمايي و كمك به خانواده هاي مشكل دار پيش از اينكه كار آنها براي طلاق به دادسرا بيفتد، ايجاد شده تا بوسيله مشاوره هاي مفيد و ارزنده به زندگي خود ادامه داده و بدين وسيله از فروپاشي زندگي آنها جلوگيري شود.
وي افزود: با توجه به اينكه طرح شوراي عالي خانواده در مجلس ششم مطرح و پس از آن از سوي شوراي نگهبان ايرادات و اشكالاتي به آن گرفته شد اين طرح مجددا در كميته بانوان و جوانان مجلس هفتم مطرح و در حال حاضر نيز مشغول كار كارشناسي بر روي آن و رفع اشكالات موجود هستند تا دوباره به شوراي نگهبان فرستاده وتأييد شود.

يونيسف، لوله هاي آب مورد نياز شهر بم را تأمين مي كند
گروه اجتماعي: صندوق كودكان سازمان ملل متحد (يونيسف) ديروز ا ولين قسمت محموله لوله هاي چدني آب را در اختيار ستاد بحران اين شهر قرار داد. تحويل اين محموله را مي توان گام بزرگي در بازسازي شبكه آبرساني اين منطقه به شمار آورد.
هنگام ورود تريلي هاي حامل اين محموله، استيون لاورير، مسئول هماهنگي برنامه هاي مربوط به شرايط اضطراري در يونيسف گفت: «تامين ميزان كافي آب سالم، براي حصول اطمينان از سلامت و رفاه كودكان الزامي است.» او همچنين افزود: «ما از اينكه يونيسف از اين پروژه حمايت مي كند بسيار خرسنديم و اميدواريم كه نصب لوله ها به نحوي سريع و كارآمد انجام شود.» 
اميني رئيس شبكه آب و فاضلاب شهري بم و صديقي نماينده ستاد بحران در محل حاضر و بر امر تخليه و تحويل محموله يونيسف نظارت داشتند. اجراي پروژه بازسازي شبكه آبرساني در هجده ماه آينده بر عهده سازمانهاي فوق الذكر خواهد بود.
طبق برآوردهاي فعلي اين طرح، براي بازسازي كامل شبكه آبرساني شهر بم ۵۰۰ كيلومتر لوله مورد نياز است. يونيسف در نظر دارد حدود ۷۰ درصد اين لوله ها و ديگر وسايل مورد نياز را تامين نمايد و به همكاري نزديك خود با ستاد بحران و شركت آب و فاضلاب در اين زمينه تا حصول اطمينان از كاربرد مفيد اين لوله ها ادامه خواهد داد.
تلاشها و فعاليتهاي يونيسف از پشتيباني و حمايت DFID، دولت بلژيك و چند كشور ديگر و كميته هاي ملي در كشورهاي مختلف برخوردار بوده است.
اين حمايت مالي همچنين اين امكان را به يونيسف داده است تا بتواند سرويسهاي بهداشتي را در خانه هاي مردم بم بازسازي و تعمير كند و در كنار اين امر به مدارس در تأمين امكانات بهداشتي كافي براي شروع سال تحصيلي جديد كمك نمايد.

رييس سازمان ملي جوانان:
نرخ بيكاري جوانان ۲۷ درصد است
008790.jpg
بررسي وضعيت جمعيت ايران نشان مي دهد جمعيت جوان كه طي سالهاي ۷۵ تا ۸۲ با رشدي حدود ۴ درصد روبه رو بوده، تا سال ۸۵، به بيش از ۲۴ ميليون نفر رسيده و ۳۵ درصد كل جمعيت كشور را شامل مي شود. در همين مدت جمعيت ۱۵ تا ۲۹ سال كشور نيز به ۷ ميليون و ۴۰۰ هزار نفر خواهد رسيد.
بر اين اساس، ايران به لحاظ جمعيت در مقايسه با ساير كشورها در جايگاه ويژه اي قرار دارد؛ به گونه اي كه به لحاظ جمعيت ۱۵ تا ۲۹ سال در رتبه اول، در گروه سني ۲۰ تا ۲۴ سال در رتبه چهارم و در جمعيت ۲۵ تا ۲۹ سال در جايگاه ۹۲ جهاني قرار داشته و در مجموع پس از اردن بالاترين نسبت جمعيت جوان را داراست.
رحيم عبادي، رئيس سازمان ملي جوانان در گفت وگويي كه به مناسبت ۲۲ مرداد ماه «روز بين المللي جوان» با ايسنا انجام داده است، «بيكاري جوانان» را مهم ترين چالش كشورهاي جهان خواند و تصريح كرد: بر اساس آمار، جوانان۴۰ درصد بيكاران جهان را تشكيل مي دهند و در ۵۰ كشور، نرخ بيكاري جوانان بيش از ۱۵ درصد است و اين مسئله باعث شده كه جوانان به بخش هاي غيررسمي اقتصاد همچون اشتغال موقت، پاره وقت و غيررسمي بدون مزايا جذب شوند.
وي نرخ بيكاري جوانان در ايران را نسبت به كل جمعيت، حدود ۲۷ درصد اعلام و بيان كرد: بر اساس بررسي هاي انجام شده حداكثر ۴۱ درصد نيروي فعال اقتصادي كشور را جمعيت گروه سني ۱۵ تا ۲۹ سال تشكيل مي دهند.
عبادي با بيان اين كه دولت خاتمي وارث نرخ بالاي بيكاري از سال ۷۵ بوده است، گفت: در عين حال علي رغم افزايش جمعيت و تقاضاي اشتغال، بيكاري تا حدودي مهار و كنترل شده است.
به گفته وي نرخ بيكاري جوانان طي سال هاي ۷۵ ، ۸/۱۴ ، ۷۶ ، ۶/۲۳ ، ۷۷ ، ۳/۲۳ ، ۷۸ ، ۴/۲۵ ، ۷۹ ، ۵/۲۶ ، ۸۰ ، ۵/۲۷ و در سال ۸۱ نيز ۸/۲۵ درصد بوده است.
عبادي يادآور شد: اين درحاليست كه كشور ما بالاترين نرخ رشد جمعيت جوان (۸/۴ درصد) طي سالهاي گذشته، رشد ميانگين سني جمعيت از ۱۹ سال به ۲۲ سال و افزايش افراد واجد شرايط براي اشتغال را شاهد بوده است.
به گفته وي طي سالهاي گذشته دولت قدمهاي اساسي براي اشتغال جوانان برداشته و هم اينك تنها در حوزه سازمان ملي جوانان برنامه اشتغال ۳۰۰ هزار جوان در دست اقدام است.
رئيس سازمان ملي جوانان با اشاره به اين كه هم  اكنون جوانان كشورهاي جهان با ۱۶ چالش دسته بندي شده مواجه هستند «درگيري هاي قومي و قبيله اي»، «رشد بزهكاري هاي اجتماعي»، «مشكلات اخلاقي» و «شكاف بين نسل ها» را عمده ترين چالش هايي دانست كه جوانان جهان به ويژه كشورهاي اروپايي را با خود درگير كرده است.
وي افزود: اين دو چالش در ايران به نسبت كشورهاي اروپايي كمتر مشاهده مي شود و آنچه جوانان ايراني با آن مواجهند، «تفاوت نسل ها» است كه اگر فكري اساسي براي آن نشود، تبديل به چالش «شكاف نسلها» مي شود.

در همايشي با عنوان يوسف تباران برگزار مي شود
پاسداشت بازگشت آزادگان در تهران
008787.jpg
گروه اجتماعي: نخستين همايش تجليل از آزادگان سرافراز به همت اداره كل امور ايثارگران شهرداري تهران جمعه ۲۳ مرداد با عنوان «يوسف تباران» در فرهنگسراي بهمن برگزار مي شود.
به گزارش خبرنگار ما در همايش يوسف تباران كه ساعت ۱۸ فردا در تالار شهيد آويني فرهنگسراي بهمن برگزار مي شود.
دكتر محمود احمدي نژاد شهردار تهران و اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران حضور خواهند يافت و از پرسنل آزاده شهرداري تهران و خانواده هاي آن ها تجليل و هدايايي به رسم يادبود به آن ها اهدا مي شود.
همايش يوسف تباران به همت اداره كل ايثارگران شهرداري تهران براي نخستين بار برگزار مي شود و از اين پس هر سال با هدف پاسداشت آزادگان سرافراز مراسمي برپا خواهد شد.
شايان ذكر است، ۲۶ مرداد سالروز بازگشت پيروزمندانه آزادگان كشور است كه پس از صدور قطعنامه ۵۹۸ در ۲۷ تير ماه ۱۳۶۹ و اعلان پايان جنگ، اولين گروه از اسيران دربند ۲۵ ماه پس از پذيرش قطعنامه به خاك پاك ميهن اسلامي قدم گذاشتند و عنوان آزادگان را به خود اختصاص دادند.
تجليل از آزادگان، تجليل از بزرگمردي ها، ستيزه جويي آگاهانه و تجليل از مقاومت و پايمردي است.

از سوي پليس راه ناجا اعلام شد
محدوديت هاي ترافيكي آخر هفته در مسير تهران - شمال
گروه اجتماعي: از سوي پليس راه ناجا محدوديت هاي ترافيكي آخر هفته جاري در مسير تهران - شمال و بالعكس در جاده  هاي كرج - چالوس، هراز و قزوين رشت اعلام شد.
به گزارش خبرنگار ما به نقل از اطلاعيه پليس راه ناجا عبور وسايل نقليه تا اطلاع بعدي هر روز از ساعت ۲۰ تا شش بامداد روز بعد از محور كرج - چالوس و بالعكس ممنوع است. همچنين عبور وسايل نقليه در روز جمعه «فردا» از ساعت ۱۴ تا ۲۰ از شهرستان كرج به سوي چالوس ممنوع و عبور اين وسايل از ساعت ۳۰/۱۶ تا ۲۰ در همين روز از مرزن آباد به طرف كرج يك طرفه خواهد بود.
در محور هراز عبور وسايل نقليه از ساعت ۱۶ تا ۲۳ در روز جمعه از دوراهي رودهن دماوند به طرف آمل ممنوع و از ساعت ۳۰/۱۷ تا ۲۳ از محل «آب اسك» در محور هراز به طرف رودهن يك طرفه خواهد بود.
همچنين در محور جاده هراز عبور موتورسيكلت ها و وسايل نقليه باربري (كاميون - كاميونت) در امروز از ساعت ۱۳ تا ۲۲ ممنوع است.
پليس راه ناجا همچنين يادآور شده است اين محدوديت ها و ممنوعيت ها در محورهاي هراز و قزوين رشت شامل كاميون هاي حامل مواد سوختي نمي شود.

دعوت از نيكوكاران براي مشاركت در جشن زندگي
گروه اجتماعي: ستاد برگزاري جشن زندگي با دعوت از كليه اقشار جامعه براي برگزاري هر چه باشكوه تر اين جشن، مشاركت و مساعدت تمامي علاقه مندان و هموطنان عزيز را خواستار شد.
جشن زندگي كرمان با محوريت تلاش در راه تسكين آلام و تقويت روحيه اميد به زندگي در هموطنان زلزله زده بم از نهم لغايت ۲۰ شهريورماه برگزار خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ما: جشن زندگي داراي بخشهاي متنوع و جذاب فرهنگي، هنري، ورزشي علمي همراه با برگزاري نمايشگاه عكس و جشنواره فيلمهاي جهانگردي در كرمان برگزار خواهد شد.
در همين زمينه مسئولين برگزاركننده اين جشن ضمن دعوت عمومي از تمامي شركت هاي توليدي و خدماتي سراسر كشور، حضور در جشن زندگي را وظيفه اي ملي و انساني در قبال مردم مصيبت ديده بم دانستند.

در جلسه علني ديروز مجلس
فوريت طرح بازنشستگي پيش از موعد بيمه شدگان تصويب شد
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني ديروز، فوريت طرح بازنشستگي پيش از موعد بيمه شدگان تامين اجتماعي را تصويب كردند.
به گزارش خبرگزاري فارس، در صورت تصويب نهايي طرح مذكور، بيمه شدگان تامين اجتماعي در صورت داشتن حداقل ۲۵ ساله سابقه پرداخت بيمه، در هر سني كه باشند، بازنشسته محسوب مي شوند و حقوق و مزاياي سي روز به آنها تعلق خواهد گرفت.
براساس يكي ديگر از مواد اين طرح كارفرمايان موظفند ۲۵ درصد كارگراني كه بازنشسته مي شوند را از كارگران جديد جايگزين كنند.
ايران به كنوانسيون توسعه منابع انساني مي پيوندد
گزارش ديگري حاكي است در صورت تصويب مجلس شوراي اسلامي، ايران به كنوانسيون توسعه منابع انساني براساس اساسنامه سازمان بين المللي كار مي پيوندد.
به گزارش خبرگزاري فارس،براساس اين كنوانسيون هر يك از كشورهاي عضو مي بايست نسبت به تاسيس و تدوين سيستم هاي عمومي باز، انعطاف پذير و تكميلي، آموزش فني  و حرفه اي، راهنمايي شغلي و آموزش فني  و حرفه اي اقدام نمايند.
سياست ها و برنامه هاي كنوانسيون به منظور تشويق و توانمند ساختن همه مردم، برپايه برابري و بدون هر نوع تبعيض اتخاذ و تدوين خواهد شد، تا ظرفيت هاي خود را براي انجام كار در راستاي كسب منافع بيشتر و مطابق با ميل خود و با توجه به نيازهاي جامعه توسعه داده و مورد استفاده قرار دهند.
طبق يكي از مفاد اين كنوانسيون، سياست ها و برنامه هاي راهنمايي شغلي و آموزش حرفه اي با همكاري سازمانهاي كارگري و كارفرمايي تهيه و اجرا خواهد شد.
عضويت در كنوانسيون توسعه منابع انساني به مدت ده سال خواهد بود.
براساس گزارش ديگري مخبر كميسيون قضائي و حقوقي مجلس شوراي اسلامي گفت: با تصويب قانون جديد شهروندان ايراني مي  توانند از تابعيت كشوري ديگر بهره  مند شوند.

حاجي خواستار گسترش خدمات درماني به فرهنگيان شد
وزير آموزش  و پرورش  در مراسم  معارفه رئيس  جديد بيمارستان  فرهنگيان ، خواستار گسترش  خدمات  درماني  اين  بيمارستان  به جامعه  يك  ميليون  نفري  فرهنگيان  كشورشد.
به گزارش  روابط عمومي وزارت  آموزش  و پرورش ، مرتضي  حاجي گفت : بيمارستان  فرهنگيان  بايد با بكارگيري  نيروي هاي  پزشك  مجرب  و متخصص  به مركزي  مورد اعتماد براي  فرهنگيان  تبديل  شود.
وزير آموزش  و پرورش ، گسترش  بيمارستان  فرهنگيان  را منوط به  ميزان  توفيق آن  در ارايه  خدمات  و جلب  نظر فرهنگيان  دانست  و تصريح  كرد: چنانچه  نظرسنجي از مراجعه كنندگان ، نتايج  مطلوبي  داشته  باشد، اين  بيمارستان  در تهران  وشهرستان ها توسعه  خواهد يافت . در اين  مراسم  محمدعلي  كوزه گر نماينده  مردم  شهريار در ششمين  دوره  مجلس شوراي  اسلامي به  عنوان  رئيس  جديد بيمارستان  فرهنگيان  معرفي  شد.
شهاب الدين  غندالي  معاون  برنامه ريزي  و توسعه مديريت  وزارت  آموزش  و پرورش نيز در اين  مراسم  گفت : شوراي  درمان  فرهنگيان  با اهدافي  از جمله  بررسي  وضعيت بيمه  فرهنگيان  و تجميع  بيمه هاي  موجود تشكيل  شده  است . وي  گفت : هم اكنون  ۴۶ واحد دندانپزشكي  و ۱۲۲ درمانگاه  در سراسر كشور خاص فرهنگيان  مشغول  كار هستند كه  سالانه  حدود چهار ميليون  و ۵۰۰ هزار نفر مراجعه كننده  دارد.
غندالي  در اين  مراسم  همچنين  از خدمات  دكتر پاك نژاد طي  دوران  رياستش  در بيمارستان  فرهنگيان  قدرداني  كرد.

دكتر احمدي نژاد:
شهرداري تهران خود را رقيب هيچ گروهي نمي داند
مديريت شهري هيچ شأني جز كار و خدمت صادقانه به شهروندان و تلاش در جهت تأمين و حراست از منافع و حقوق مردم براي خود قائل نيست و خود را رقيب يا در نقطه مقابل هيچ فرد، گروه يا جرياني در كشور احساس نمي كند.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، دكتر احمدي نژاد ديروز در نشست هفتگي معاونين و مشاورين شهرداري تهران با بيان اين مطلب گفت: وقت و انرژي و امكاناتي كه در اختيار مديريت شهري است و فرصتي كه مردم در اختيار مديريت جديد قرار داده اند امانتي است كه فقط بايد براي خدمت رساني به مردم استفاده قرار گيرد و هر دستي كه روند خدمت رساني به مردم را مخدوش كند، اگر از روي جهل و بي خردي نباشد، حتما يك عامل تحريك شده از سوي دشمنان و بدخواهان مردم محسوب خواهد شد.
شهردار تهران به همكاران خود درباره ضرورت مراقبت از ابزارهاي منحرف كننده هشدار داد و گفت: تهمت، افترا، فضاسازي و ايجاد تنش كاذب، تمسخر و بازي با كلمات تحريك آميز از جمله ابزارهايي بوده است كه طي ساليان اخير براي منحرف كردن مسئولان از خدمت رساني به مردم به كار گرفته شده و امروز مديريت شهري با اين ابزار پيچيده آماج يك هجوم حساب شده قرار گرفته است تا از مسير خدمت رساني به مردم منحرف شود.
دكتر احمدي نژاد افزود: امكاناتي كه در اختيار مديريت شهري قرار دارد، متعلق به همه شهروندان با هر سليقه و ديدگاه و گرايشي است و ما خود را بدون استثناء در خدمت همه آنان مي دانيم و جهت گيريها و موضعگيريهاي ما نيز مبتني بر رعايت همين اصل است.
شهردار تهران بر نياز شهر تهران به خدمات گسترده تأكيد كرد و گفت: بايد با همه توان و با سرعت زياد از تمامي فرصت هايي كه در اختيار داريم براي خدمت به مردم استفاده كنيم و حتي يك دقيقه از آن نبايد از دست برود. اين يك وظيفه قطعي براي مديريت شهري است و هيچ مسئله اي نبايد ما را از اين هدف مهم منحرف كند.
وي همچنين از مقامات و مسئولان شهرداري تهران خواست تا هرگونه نامهرباني، كم لطفي، توهين و تهمتي را براي خدا تحمل كنند، مطلقا درصدد پاسخگويي به آن بر نيايند و با آگاهي و بصيرت و تقواي الهي مراقب دامهاي خطرناكي كه در سر راه خدمت رساني به مردم مي گسترند، باشند.
شهردار تهران اضافه كرد: امروز تحمل ناملايمات و نامهرباني ها براي حفظ وحدت و حقوق عمومي مردم يك ضرورت جدي و اساسي است.
دكتر احمدي نژاد افزود: ادبيات مديريت شهري ادبيات كساني است كه شان خدمتگزاري براي خود قائلند و خادمان واقعي مردم هرگز به عرصه منازعات ساختگي و مخربي كه عقب ماندگي كشور و ملت را به دنبال دارد، وارد نخواهند شد.وي تأكيد كرد: شهر بزرگ تهران براي جلو زدن از تحولات زمان و فراهم ساختن شرايط مطلوب زندگي شهري، نيازمند تصميمات بزرگ و تحول آفرين است و براي اين منظور بايد بسياري از روندها، اصلاح و به روز شود.
شهردار تهران از حاكم بودن روحيه به شدت محافظه كارانه بر بخشهايي از مديريت كشور ابراز تأسف كرد و گفت: لايه هايي از سطوح تصميم گيري در كشور، كوچكترين تحولي را بر نمي تابند و گويي براي آنها حفظ وضع موجود يك امتياز محسوب مي شود و اين از ويژگيهاي مديريت محافظه كار و ايستا است. اين نوع مديريت هر نوع تغيير و تحول و حتي جابه جايي هاي كوچك را به سرنوشت كل كشور و انقلاب گره مي زند و عملا مانع ترقي و پيشرفت كشور مي شود.
وي تأكيد كرد كه مديريت شهري براي اداره امور مربوط به زندگي شهري تنها از سخن، تصميم و نگاه علمي تبعيت مي كند و تصميمات خود را نيز به طور علني در معرض قضاوت كارشناسان و مردم قرار مي دهد و از هرگونه نقد منصفانه اي نيز با آغوش باز استقبال مي كند.
دكتر احمدي نژاد بر ضرورت فاصله گرفتن از فضاسازيهاي كاذب در حوزه شهري تأكيد كرد و گفت: ايران عزيز بيش از هر چيز نيازمند آرامش، وحدت، حاكميت منطق و علم و اتخاذ تصميمات شجاعانه و تحول آفرين است و هر كس بخواهد فضا را آشفته سازد يا آشفته بنماياند حتما به جريان اصيل خدمت رساني آسيب خواهد رساند.
وي همچنين به عوامل بحران ساز در فضاي عمومي كشور نصيحت كرد تا هر مساله كوچك را به يك جنجال قومي و قبيله اي تبديل نكنند و متوجه زيانهايي كه اين رويه به منافع و مصالح عمومي وارد مي كند، باشند و ضرورت رعايت ادب و نزاكت ملي را مد نظر قرار دهند.شهردار تهران تأكيد كرد كه ميليونها جوان دلسوز، تحصيلكرده و عاشق كشور چشم اميد به آينده دوخته اند و تمامي رفتارها را نيز زير نظر دارند. بنابراين نبايد اجازه دهيم اين سرمايه عظيم ملي در نتيجه برخي غفلتها و خودخواهي ها آسيب  ببيند.

اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |