پنجشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۶۴ - Aug 12, 2004
در صورت تأييدمحاكم قضايي برج  جهان نما تعديل مي شود
شهردار اصفهان درباره تعديل برج  جهان نما گفت: اين ساختمان از پول بيت المال ساخته شده و تنها راه تعديل آن مشخص شدن مجرم و حكم قضايي است.
سقائيان نژاد در اين خصوص تصريح كرد: ساختمان جهان نما بيش از هفت سال پيش با گرفتن مجوز و با موافقت ميراث فرهنگي ساخته شده و در هنگام گرفتن مجوز در حريم ميدان امام (ره) نبوده است؛ اما از سال ۶۶ با گسترش حريم ميدان امام (ره) كارشناسان ميراث مدعي شده اند.وي تاكيد كرد: ميراث فرهنگي اگر ادعايي دارد، بايد به مراجع قضايي شكايت كند؛ تا مجرم شناخته شود و در صورت تاييد محاكم قضايي برج جهان نما تعديل خواهد شد؛ در غير اين صورت شهرداري طبق هيچ قانوني حق حيف و ميل و تخريب اموال عمومي را ندارد.

شهردار منطقه هشت مدير نمونه شهري شرق تهران شد
مجتبي قاسمي شهردار منطقه هشت شهرداري تهران به عنوان مدير نمونه شهري در شرق تهران معرفي شد.
نماينده ولي فقيه در شرق تهران در مراسم تجليل از اين شهردار نمونه گفت: شهرداري يك موسسه خدمات رساني است و مدير آن بايد فردي خدمت رسان و لايق باشد.آيت الله جلالي خميني افزود: رسالت بزرگ خدمت رساني كار آساني نيست و نياز به افرادي متعهد و متخصص دارد. وي اظهار داشت: مشاركت خوب شهرداري منطقه هشت با شهروندان سبب اين انتخاب شده است. وي تاكيد كرد: شهردار يك منطقه در وهله اول بايد اعتماد لازم را در بين شهروندان بوجود آورد و بعد از آن بايد پا در عرصه شهري بگذارد. جلالي خميني، شهردار منطقه هشت شهرداري تهران را يكي از نمونه ترين مديران شهري معرفي كرد.
شهردار منطقه هشت تهران گفت: شرق تهران يكي از معدود مناطقي است كه از لحاظ شهرسازي بسيار خوب و مبتني بر اصول شهرسازي مي باشد.
قاسمي به سال ۸۳ كه سال پاسخگويي مسئولان به مردم است اشاره كرد و گفت: شهرداري منطقه هشت با آغوش باز پذيراي شهروندان است.

فرهنگ واژگان شهري
مدير انتشارات سازمان شهرداري ها از تهيه فرهنگ واژگان شهري به منظور توسعه فرهنگ عمومي شهروندي و شهري در جامعه خبر داد.در فاز اول تهيه اين فرهنگ لغات، هزار كلمه و در فاز دوم يك هزار واژه ديگر در حوزه فرهنگ شهري مورد شناسايي قرار مي گيرد. وي گفت: تيراژي كه براي اين فرهنگ واژگان در نظر گرفته شده در حال حاضر ۵ هزار نسخه است.
افتخاري يادآور شد: كل كتاب هاي تهيه شده در طرحي با عنوان «سبد كالاي فرهنگي» براي شهرداران و مديران شهري به صورت رايگان ارسال مي شود.
وي به امضاي تفاهم نامه مابين سازمان شهرداري ها و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اشاره كرد و گفت: در اين تفاهم نامه به بند «ح» تبصره ۶ و ماده ۱۳۶ برنامه ۵ ساله سوم اشاره شده كه در مورد اول ۵/۰ درصد از بودجه سالانه شهرداري ها بايد به احياي بافت هاي تاريخي اختصاص يابد و براساس ماده ۱۳۶ برنامه ۵ ساله سوم، بايد ۲۳ وظيفه به شهرداري ها محول شود.

معاون فرماندار تهران:
طرح تفصيلي ساماندهي آلونك نشيني تهيه مي شود
معاون فرماندار تهران گفت: طرح آسيب شناسي و ساماندهي مناطق حاشيه نشين شهر تهران بخشي از نيازهاي جامعه شهري را پاسخ مي دهد.
به گزارش (ايسنا)، زهرا نژاد بهرام در حاشيه نخستين جلسه آسيب شناسي و ساماندهي حاشيه نشيني و آلونك نشيني شهر تهران با بيان اين كه در برخي مواقع بسياري از مشكلات جامعه شهري تهران نتيجه كم توجهي به مسائل حاشيه  شهر است، تصريح كرد: موضوع آلونك نشيني، شهروندان را حساس كرده است.
وي با اشاره به اين كه در راستاي حل مشكلات حاشيه نشيني طرحي براي ساماندهي و ايجاد فضاي مناسب جهت ادامه زندگي شهري در اين مناطق تهيه شده است، گفت: هدف از اين طرح فراهم كردن حداقل شرايط زيستي چون (آب، برق، روشنايي معابر، مخابرات و...) است.
معاون فرماندار تهران تصريح كرد: بهره گيري از تعامل و شبكه هاي ارتباط محلي در اين حاشيه نشيني ها، دستيابي به امكانات بسياري را براي اين افراد فراهم خواهد كرد.
به گفته وي اجراي طرح آسيب شناسي و ساماندهي مناطق آلونك نشيني شهر تهران پرهزينه بوده و شرايط تغييرات اجتماعي و فرهنگي را در بافت شهري فراهم مي كند.
نژادبهرام افزايش مهاجرت هاي بي رويه را از مشكلات احتمالي اين طرح عنوان كرد و گفت: ايجاد كمربند سبز و تقويت مناطق اصلي منبع حركت براي حضور مهاجرين در مناطق بزرگ شهري بخش اعظمي از اين مشكل را حل خواهد كرد.
وي با بيان اين كه بهترين شيوه براي حل مسئله حاشيه نشيني بهسازي است، تصريح كرد: كليات طرح ساماندهي آلونك نشيني در شهر تهران آماده بوده و براي تبيين وظايف و راهكارهاي مورد نظر جهت انجام عملياتها، تهيه طرح تفصيلي ضروري است، لذا قرار است طرح تفصيلي اين طرح طي يك ماه توسط گروه كارشناسي متشكل از نمايندگان اداره گاز، شوراي شهر، فرمانداري تهران و شركت ساماندهي شهرداري تهيه و شرح وظايف تمام دستگاههاي اجرايي تبيين شود.
معاون فرماندار تهران با بيان اين كه در ابتدا دو نقطه به عنوان پايلوت طرح شناسايي و طرح به صورت آزمايشي در اين مناطق اجرا مي شود، اظهار داشت: اجراي آزمايشي طرح كمكي است تا نقاط ضعف و قوت آن جهت عملياتي كردن در تمامي مناطق حاشيه نشيني ارزيابي شود.
به گفته وي اولين امكانات منبع سرمايه اي اين طرح از سوي دستگاهها تأمين شده و مابقي آن در طرح تفصيلي مشخص خواهد شد.
معاون فرماندار تهران در پايان با بيان اين كه بدون همكاري مردم و شبكه هاي ارتباطي كه در درون مناطق حاشيه نشيني وجود دارند نمي توان از امكانات دستگاهها جهت عملياتي كردن كار استفاده كرد، خاطرنشان ساخت: چنانچه حاشيه نشينان در ساماندهي و بهسازي مناطق خود مشاركت نداشته باشند، در نگهداري و كنترل اين مناطق نيز موفق نخواهند بود.

با همكاري شركت پتروشيمي و سازمان بازيافت و تبديل مواد
۲۰ درصد از ضايعات مواد پليمري بازيافت مي شود
رئيس مؤسسه آموزش عالي محيط زيست گفت: با برنامه ريزي هاي صورت گرفته در سازمان بازيافت و تبديل مواد شهرداري تهران و شركت ملي پتروشيمي قرار است تا دو سال آينده بيش از ۲۰ درصد از ضايعات مواد پليمري بازيافت شوند. دكتر مجتبي اردستاني در بازديد از سازمان بازيافت و تبديل مواد شهرداري تهران، افزود: هم اكنون بازيافت مواد پليمري به صورت «زير پله اي و سنتي» صورت مي گيرد كه با برنامه ريزي هاي انجام شده ساماندهي خواهد شد.
به گزارش روابط عمومي سازمان بازيافت وي تصريح كرد: بازيافت هر نوع پليمر براي رسيدن به مواد مرغوب و با كيفيت، مراحل خاص خود را دارد چرا كه اگر با كيفيت خوب بازيافت شوند اين قابليت را دارند كه چندين بار در وضعيت بازيافت، مورد استفاده قرار گيرند.
اين كارشناس ارشد محيط زيست يادآور شد: بايد روي صنعت بازيافت سرمايه گذاري كلاني صورت گيرد تا ما بتوانيم موادي با طول عمر بالا بدست آوريم و به راحتي اين مواد با ارزش را (پليمرها) از چرخه مصرف خارج نكنيم.اردستاني يادآور شد: در حال حاضر در كشور ما مواد بسته بندي شده پس از استفاده به عنوان مواد ضايعاتي شناخته شده كه اين مواد پس از ارجاع به كهريزك، دفن مي شوند در حالي كه با سرمايه گذاري مي توان اين مواد با ارزش را به صورت صنعتي بازيافت و از دفن آن جلوگيري كرد.

مهلت مسافربرهاي شخصي
008799.jpg
دبير شوراي عالي ترافيك شهرهاي كشور گفت: مسافربرهاي شخصي فقط تا ۱۵ شهريور ماه براي مراجعه به سازمان تاكسيراني و اخذ مجوز فرصت داشته و پس از پايان مهلت تعيين شده، براساس هماهنگي هاي صورت گرفته با راهنمايي و رانندگي، دارندگان مسافربرهاي شخصي فاقد مجوز، جريمه خواهد شد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، مهندس محمد رئوفي با بيان اين مطلب گفت: اين مهلت به هيچ وجه قابل تمديد نبوده و بنابراين به نفع رانندگان مسافربرهاي شخصي است كه هر چه زودتر نسبت به اخذ مجوز اقدام و تحت پوشش سازمان تاكسيراني قرار بگيرند.

توسط شهرداري منطقه ۱۵ انجام شد
ساخت مقبره شهدا در جنوب شرقي تهران
008802.jpg
گروه شهري: شهردار منطقه ۱۵ تهران، از احداث مقبره شهدا در جنوب شرقي تهران خبر داد.
مهندس محمود نصري گفت: در راستاي تجليل از شهدا و تقويت فرهنگ ايثار، شهرداري منطقه ۱۵ به ساخت مقبره شهدا اقدام كرده و به زودي مورد بهره برداري قرار مي گيرد.
وي گفت: مقبره شهدا براي ۵ شهيد گمنام دوران دفاع مقدس در زميني به مساحت ۹۱۸ مترمربع در شهرك خاورشهر احداث شده است.
نصري تصريح كرد: براي ساخت اين مقبره بيش از ۸۰۰ ميليون ريال هزينه شده است و نماي آن متاثر از فرهنگ معماري اسلامي است.
شهردار منطقه ۱۵ افزود: حاشيه و اطراف مقبره شهدا به نحوي ساخته شده كه مي توان از فضاي آن براي انجام برنامه هاي فرهنگي، مذهبي و مناسبت هاي ديني استفاده كرد.

رئيس كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران:
براي راه اندازي بانك شهرداري از تمام راهكارها استفاده مي كنيم
رئيس كميسيون برنامه و بودجه گفت: از تمام راهكارهاي قانوني براي راه اندازي بانك شهرداري از جمله اصلاح قانون تأسيس بانك توسط مجلس، استفاده خواهيم كرد.
نادر شريعتمداري رئيس كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران در گفتگو با خبرنگار فارس در خصوص آخرين اقدامات انجام گرفته براي احداث بانك شهرداري به عنوان يكي از اولويتهاي شورا و شهرداري تهران در سال ۸۳ تصريح كرد: با وجود درخواستها و مذاكرات مكرر هنوز جواب صريحي از سوي بانك مركزي به شورا اعلام نشده است.
وي با تأكيد بر ضرورت احداث اين بانك اظهار داشت: هنوز بانك مركزي زمان مشخصي براي اتمام بررسيهايش اعلام نكرده است اما اميدواريم با كمك مسئولين بانك مركزي اين مساله به نتيجه برسد و ما مجبور به استفاده از ساير راهكارهاي قانوني نشويم.
رئيس كميسيون برنامه و بودجه در خصوص ساختار عملياتي اين بانك گفت: فعلا به دنبال كسب مجوز براي احداث بانك هستيم و براي سيستم مديريتي آن هنوز تعريف مشخصي انجام نداده ايم. در هر صورت عملكرد و مديريت بانك در چارچوب تعريف قانون براي بانكهاي خصوصي خواهد بود.

شهردار منطقه ۲ در جمع جوانان:
بزرگترين ورزشگاه غرب تهران تا پايان امسال افتتاح مي شود
008793.jpg
شهردار منطقه دو با حضور در جمع جوانان و شهروندان اين منطقه گفت: شهرداري منطقه در جهت استفاده جوانان دو مجتمع ورزشي بزرگ و دهها زمين ورزشي به همراه دهها مركز فرهنگي و اجتماعي مهيا كرده است كه تا پايان امسال بزرگترين ورزشگاه غرب تهران آماده بهره برداري مي باشد.
شهردار منطقه دو افزود: تا حدي كه توان و اختيارات شهرداري اجازه دهد در حل مشكل جوانان اقدام خواهيم كرد. طاهايي در پايان اين جلسه كه در پارك سعادت آباد منطقه دو با حضور بيش از ۶۰۰ نفر از جوانان برگزار  شد، گفت: اميدواريم با عنايت خداوند يك هفته در مساجد و يك هفته در پارك ها با مردم و جوانان گفت وگو كنيم.

ملاقات عمومي شهردار تهران ۲ هفته ديگر از سر گرفته مي شود
براساس اطلاعيه شهرداري تهران، با اتمام دومين دور از ملاقات هاي عمومي شهردار تهران؛ دور جديد اين ديدارها از دو هفته آينده مجددا آغاز مي شود.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، در دومين دور از اين ديدارها، دكتر محمود احمدي نژاد در مجموع به ۱۳۴۷۸ پرونده به صورت مستقيم رسيدگي كرده كه از اين ميان كمترين مراجعات مربوط به منطقه ۸ شهرداري تهران با ۳۱۸ مورد و بيشترين رسيدگي به منطقه ۴ با ۱۱۳۸ پرونده بوده است.
اين آمار جدا از پرونده هاي ديگري است كه در كميسيون هاي منطقه اي و با حضور معاونان و مديران شهرداري، اعضاي شوراي اسلامي شهر و نيز كارشناسان مورد بررسي قرار گرفته است.اين گزارش مي افزايد كه پس از تجزيه، تحليل و بررسي نقاط ضعف و قوت اين ديدارها، سومين دور از ملاقات هاي عمومي شهردار تهران با اعمال برخي تغييرات و روشي جديد انجام خواهد شد.

معاون خدمات شهري شهرداري تهران:
«وردآورد» بهترين گزينه براي احداث نمايشگاه بين المللي تهران است
گروه شهري: هنگام بازديد مهندس چمران رييس شوراي اسلامي شهر تهران از مكان جديد برگزاري نمايشگاه هاي شهر تهران در جاده مخصوص كرج، با وي گفت وگو كرديم. حاصل اين گفت وگو ديروز در صفحه ۳ همشهري درج شد. در همان فرصت خبرنگار ما نظر مهندس محمدزاده معاون خدمات شهري شهرداري تهران را درباره موقعيت مكان جديد نمايشگاه ها جويا شد. اظهارات معاون خدمات شهري شهرداري تهران را ازنظرتان مي گذرانيم:
مهندس محمدي زاده معاون خدمات شهري شهرداري تهران در باره مكان يابي نمايشگاه گفت: مطالعات مكان يابي نمايشگاه در سال ۷۶ صورت گرفت و براساس آن چهار گزينه بررسي شد كه عبارت بودند از اراضي عباس آباد، منطقه اي در بزرگراه بابايي ، ورد آورد و منطقه اي در شهرك پرند كه گزينه چهارم يعني شهرك پرند با توجه به واقع شدن آن در نزديكي فرودگاه امام خميني و احداث خط مترو و احداث جاده جديد ساوه گزينه  مناسبي تشخيص داده شد، اما به دليل مشكلات متعدد از جمله تأخير در احداث جاده ساوه و مترو اين گزينه منتفي شد. اما شهرداري معتقد است وردآورد يكي از گزينه هاي بسيار خوب براي احداث نمايشگاه مي باشد. در حال حاضر گزينه ورد آورد در مرحله طراحي است كه به محض به پايان رسيدن مراحل طراحي،  عمليات اجرايي آن آغاز مي شود.
وي در باره نمايشگاه جديد گفت: به رغم آن كه اين نمايشگاه يك مكان موقت و مقطعي است،  اما از لحاظ دسترسي از طريق مترو، جاده مخصوص و چند بزرگراه موقعيت بسيار مناسب براي برپايي نمايشگاه محسوب مي شود، به ويژه آن كه شهرداري در زمان برگزاري نمايشگاه،  تسهيلات ويژه اي براي رفت  و آمد بازديدكنندگان تدارك ديده است. همچنين با برنامه ريزي پاركينگ هايي براي وسايل نقليه شخصي در نظر گرفته شده است.
محمدي زاده تصريح كرد: اين مكان براي نمايشگاه هاي كم ازدحام در نظر گرفته شده و شهرداري معتقد است نمايشگاه هاي پر ازدحام در چند منطقه برپا شود.
وي خاطرنشان كرد: مكان نمايشگاه اصلي كه در منطقه وردآورد احداث خواهد شد، گزينه اي است كه قبلاً توسط مشاوران سازمان مسكن و شهرسازي و اخيراً توسط مشاورين طرف قرارداد شهرداري تهران بررسي و ارزيابي گرديده و قابليت هاي آن براي احداث نمايشگاه محرز شده است. وي امكانات دسترسي، پاركينگ و تأسيسات زيربنايي نمايشگاه اصلي را كه در وردآورد احداث خواهد شد، بسيار مناسب توصيف كرد و افزود: نمايشگاه دايمي جديد از يك سو در مركزيت مجموعه شهري واقع شده و از سوي ديگر نزديكي آن به مراكز و بنگاه هاي اقتصادي و توليدي دسترسي آسان صاحبان اين مراكز را به نمايشگاه فراهم ساخته است.

شهردار منطقه ۱۲ تهران:
طرح نهايي محله سيروس تهران تا پايان امسال تصويب مي شود
008808.jpg
گروه شهري: طرح نهايي، اجرايي و تفصيلي محله سيروس تا آخر امسال در كميسيون ماده ۵ به تصويب مي رسد.
مهندس صابري ظفرقندي شهردار منطقه ۱۲ در گفت و گو با خبرنگار ما، مصوبه كميسيون ماده ۵ در تيرماه سال ۸۲ را موجب سردرگمي مردم محله سيروس دانست و گفت: اين طرح پيشنهادي را ازنظر فني، شهرسازي و همراه نداشتن طرح تفصيلي بسيار ناپخته و خام مي دانم به همين دليل درحال حاضر و براساس نظر مشاورين، پيشنهاداتي براي اصلاح اين نواقص و تكميل اين طرح به كميسيون ماده ۵ ارايه شده است.
وي ساخت و ساز در محله سيروس را درحال حاضر براي كساني كه از يك عرصه مناسب بالاي ۱۰۰ متر استفاده مي كنند، مجاز دانست و افزود: به دليل نبود فرهنگ تجميع سندي در ميان اهالي اين محله و عدم تمكن مالي اغلب متقاضيان تمايل به ساخت در متراژهاي پايين ۷۰ متري را دارند كه كميسيون ماده ۵ با اين درخواست ها مخالف است و نظر بر تجميع در فضايي با حدود ۳۳۰ متر زمين را دارد كه در اين صورت سازندگان از ۳۰ تا ۴۰ درصد تخفيف عوارض برخوردار خواهند بود زيرا هر قطعه اي كه تجميع مي شود از امتيازات خاصي در تخفيف عوارض برخوردار خواهند شد.
ظفرقندي با ذكر اين نكته كه طبقات قبلا متناسب با گذر هر كوچه بود، گفت: گذرهاي پيش بيني شده در منطقه ۱۲ حداقل ۶ متر است كه درصورت تامين پاركينگ سازندگان اجازه ساخت تا ۵ طبقه را خواهند داشت. وي افزود: پروانه ساخت در زمين هاي محله سيروس با ۱۲۰ درصد تراكم (دوطبقه) دربرگيرنده امتياز شهرداري نيز خواهد بود. اين امتياز براساس حذف راه پله ها از تراكم و افزودن آن به زيربنا مي باشد و ۵۰ درصد مساعدت براي باقيمانده تا يك طبقه اضافه (۳ طبقه) نيز شامل دارنده جواز خواهد شد.شهردار منطقه ۱۲ يادآور شد به منظور رعايت حال كساني كه دچار عدم تمكن مالي اند، تا مرحله سفت كاري و اسكلت بندي هيچگونه عوارضي دريافت نمي شود و عوارض قانوني شامل مراحل بعد از سفت كاري در بنا خواهد بود.

شهرداران تهران و كابل يادداشت تفاهم امضاء كردند
008805.jpg
شهرداران تهران و كابل با هدف توسعه مناسبات دوجانبه و براساس رويكردهاي دوستي و همجواري ديني، فرهنگي و تاريخي دو كشور تفاهم نامه اي را به امضاء رساندند.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، براساس اين تفاهم نامه شهرداري تهران در زمينه هايي چون آموزش، توسعه و تغيير نظام اداري، تبادل مقررات و دستورالعمل ها، تأمين منابع، خدمات شهري، اداري و تأسيسات شهري، بازيافت، فضاي سبز، احداث خيابان و پياده رو، ترافيك و مناسبات فرهنگي و هنري با كابل همكاري و نسبت به انتقال تجربيات خود اقدام مي كند.
همچنين براساس اين يادداشت تفاهم مقرر شد شهرداري تهران و كابل كميته هاي مشتركي جهت توسعه همكاري و اجرايي ساختن مفاد تفاهم نامه تشكيل دهند.
بنابراين گزارش دكتر غلام شيخي نورزاد شهردار كابل در اين جلسه با تأكيد بر توسعه قابل توجه تهران در سالهاي اخير نسبت به سالهاي گذشته افزود: از بين سفرهاي زيادي كه به كشورهاي مختلف داشته ام تهران را از لحاظ توسعه يافتگي بسيار برجسته تر از ديگر شهرهاي دنيا ديدم.در اين ديدار همچنين دكتر محمود احمدي نژاد شهردار تهران نيز ضمن ابراز تأسف از ستم هايي كه به ملت افغانستان وارد شده است تصريح كرد: شهرداري تهران با تمامي امكانات و كارشناسان خود آماده هرگونه همكاري با دولت افغانستان و شهرداري كابل جهت آباد كردن شهرها و روستاهاي آن كشور است.

افزايش اتوبوس هاي گازسوز
008796.jpg
تا پايان سال ۸۳، تعداد اتوبوس هاي گازسوز شهر تهران با ۷۰ درصد رشد به ۲۵۰۰ دستگاه افزايش مي يابد.مجيد شفيع پور، مجري طرح كاهش آلودگي هواي تهران در گفت و گو با قلم سبز ايران با اعلام اين مطلب گفت: «از ۵۰۰۰ دستگاه اتوبوس تحت پوشش شركت واحد در تهران تاكنون حدود ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس مجهز به سيستم استفاده از گاز طبيعي فشرده شده اند كه همزمان با توسعه جايگاه هاي سوخت CNG در شهر تهران توسط سازمان بهينه سازي مصرف سوخت كشور اتوبوس هاي گازسوز هم افزايش خواهند يافت.» وي همچنين پيش بيني كرد تا پايان سال جاري ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس ديگر گازسوز شوند .

اصلاح محيط هاي شهري
008811.jpg
اداره كل امور ايثارگران شهرداري تهران اعلام كرد: آيين نامه مناسب سازي محيط شهري براي جانبازان و معلولان تهيه و تدوين شده و در آينده نزديك جهت اجرا به مناطق ۲۲ گانه شهرداري تهران ابلاغ مي شود.
اين آيين نامه توسط كميسيون مناسب سازي اداره كل امور ايثارگران شهرداري تهران تدوين شده تا اصول آن پس از ابلاغ در تمام ساخت و سازها رعايت شود.
در قالب اين طرح و با توجه به تخصيص بودجه ۱۳ ميليارد توماني از سوي شوراي شهر به شهرداري تهران،كارمناسب سازي محيط شهري براي معلولان و جانبازان در مناطق مختلف شهر تهران آغازشده است.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
علمي فرهنگي
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |