سه شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۹۵ - Sep 14, 2004
دبيري كه دوستش داريم
پهلوانان را شكستگي نباشد
000660.jpg
محمد رضا منصوريان -قهرمانان ورزشي از چنان ارزش هاي بالايي برخوردارند كه در عميق ترين پوسته هاي ذهني مردم در جامعه قرار مي گيرند و منش هاي پهلواني و رفتاري آنها همواره از نسلي به نسل ديگر منتقل شده و در لايه هاي فرهنگي هر عصر و زماني پايدار باقي مي مانند.
«عليرضا دبير» پهلواني از اهالي كشتي و ورزش ما است. به او در راه خدمت به كشتي عارضه اي جسماني مستولي شده كه او را خانه نشين كرده است. اما مي گويند پهلوانان را شكستگي و بستگي و خستگي نباشد. همه ما به بزرگي، شجاعت و دلاوري هاي دبير افتخار مي كنيم و زمان هايي را به ياد مي آوريم كه او مايه لذت و شادي مردم شد. خاطره قهرماني هاي او تا ابد، بر تاريخ هميشه سبز سرزمين ما باقي خواهد ماند. پهلوان دوست داشتني كشتي ما با آن همه شجاعت و اراده اش، با گنجينه اي از ميراث پربهايش، در ميان انبوه مسائل و مشكلات ناشي از يك عمل جراحي سنگين احساس دلتنگي مي كند .براي او كه اين روزها از غربت و تنهايي رنج مي برد اين جمله را مي نويسيم: هيچ قهرماني نمي تواند از اينكه او را نفهميده اند ، احساس عجز و دلتنگي نكند . اين ارزش احساسات است ، من شخصا احساس مي كنم تنها كساني كه ظرفيت اندوه عميق را دارند، مي توانند به اوج خوشبختي برسند. دبير عزيز: تو بايد شجاع باشي. روحيه انسان قادر است بر همه مشكلات و ناتواني ها غلبه كند.

تابلوي نتايج هفته اول ليگ برتر
* شموشك (نوشهر) ۲ _ صبا باتري (تهران)۲
گل ها: محمد جبارپور (۶۴) و اسفنديار محسني (۸۴) براي شموشك و ستار همداني (۳۵-۲۸) براي صبا باتري
*پيكان (تهران) صفر _ پگاه (گيلان) صفر
* برق (شيراز) ۲ _ پاس (تهران) يك
گل ها: ستار زارع (پنالتي _ ۴۷) و محمد اميري (۶۴) براي برق و جوادنكونام (پنالتي _ ۶۷)
* ذوب آهن (اصفهان) صفر _ ابومسلم (خراسان) يك
گل: آندرانيك تيموريان در دقيقه (۲۰)
* استقلال (تهران) يك _ استقلال (اهواز) يك
گل ها: نيك بخت واحدي (۴۰) براي استقلال و آل نعمه (۴۷) براي اهواز
*ديدار تيم هاي ملوان و فجرسپاسي به دليل بارندگي انجام نشد.
برنامه  بازي هاي امروز
* سپاهان _ سايپا ساعت ۱۷ در نقش جهان
* فولاد خوزستان _ پرسپوليس ساعت ۱۷ در تختي اهواز

مهرعليزاده استعفاي علي مرادي را نپذيرفت
خبرنگار همشهري: همانگونه كه براي ما هم قابل پيش بيني بود استعفاي علي مرادي رئيس فدراسيون وزنه برداري به دلايل كاملا روشني نمي توانست مورد قبول مهندس مهرعليزاده رئيس سازمان تربيت بدني قرار گيرد و اين گونه هم شد و مرد اول ورزش ايران با استعفاي وي مخالفت كرد.عيسي اسحاقي سخنگوي سازمان تربيت بدني با تاييد اين موضوع متن كامل پاسخ مهرعليزاده به استعفانامه مرادي را در اختيار ما قرارداد و گفت: بر اين اساس علي مرادي همچنان به عنوان رئيس فدراسيون وزنه برداري
به كارش ادامه خواهد داد.

هندبال جوانان آسيا
ايران امروز در نيمه نهايي با كويت بازي مي كند
گروه ورزشي: تيم  هندبال  فولاد سپاهان  اصفهان  نماينده  ايران  در رقابت هاي  هندبال قهرماني  جوانان  آسيا با شكست  از تيم  كره  جنوبي  به  عنوان  تيم  دوم  گروه اول  به  مرحله  نيمه  پاياني  راه  يافت . در اين  مسابقات  كه  در شهر حيدرآباد هند جريان  دارد، تيم  فولاد سپاهان  اصفهان  مقابل  تيم  كره  جنوبي  با نتيجه  ۲۶ بر ۲۱ بازي  راواگذار كرد و در گروه  خود در رده  دوم  ايستاد. نماينده  كشورمان  با قبول  اين  شكست  پس  از تيم  كره  جنوبي  در رده  دوم گروه  اول  مسابقات  هندبال  قهرماني  جوانان  آسيا قرار گرفت  و به  مرحله  نيمه پاياني  گام  گذاشت . تيم  فولاد سپاهان  اصفهان  در مرحله  نيمه  پاياني  اين  رقابت ها امروز به  مصاف  تيم  كويت ، تيم  اول  گروه  دوم  مي رود و كره  جنوبي  با تيم  ژاپن روبه رو مي شود.

فوتبال نوجوانان آسيا
ايران در نيمه نهايي به ديدار چين مي رود
گروه ورزشي: تيم فوتبال نوجوانان ايران با برتري برابر تيم عراق به مرحله نيمه نهايي يازدهمين دوره رقابت هاي فوتبال قهرماني نوجوانان آسيا (زير ۱۷ سال) راه يافت. ديدار تيم هاي ايران و عراق در ورزشگاه نيهوندايرا شهر شيزوكا ژاپن برگزار شد كه طي آن ملي پوشان نوجوان كشورمان با نتيجه ۳ بر صفر حريف خود را شكست دادند.
تيم فوتبال نوجوانان ايران پيش از اين تيم هاي هند، مالزي و كويت را به ترتيب با نتايج ۱ بر صفر، ۵ بر صفر و ۳ بر ۱ از پيش رو برداشته بود.
ديدارهاي مرحله نيمه نهايي اين پيكارها فردا در ژاپن برگزار مي شود كه تيم فوتبال نوجوانان ايران مي بايست برابر تيم چين به ميدان برود.
اين ديدار رأس ساعت ۳۰/۱۴ دقيقه به وقت تهران برگزار مي شود. ديگر
تيم هاي مرحله نيمه نهايي نوجوانان قطر و كره شمالي اند.
تيم هاي برنده در مرحله نيمه نهايي مستقيم به جام جهاني مي روند.

فوتبال ليگ برتر ايران
قهرمان در شيراز به زانو درآمد
استقلال در تهران مساوي كرد
000651.jpg
خبرنگار همشهري: چهارمين دور ليگ برتر ايران روز گذشته با انجام پنج ديدار آغاز شد تا چهره تيمها در اين دوره براي علاقه مندان تا حدودي شناخته شود.
پنج ديدار و ده گل كه ديدار تيمهاي پيكان و پگاه گلي در بر نداشت. از نكات جالب و شايد شگفتي هفته اول شكست قهرمان دوره گذشته در شيراز بود. پاس در شيراز در دقيقه ۴۷ روي ضربه پنالتي ستار زارع ملي پوش اين تيم يك بر صفر عقب افتاد. محمد اميري، در دقيقه ۶۴ گل دوم شيراز را زد تا پاس از بهت اين شكست بيرون آيد و سه دقيقه بعد جواد نكونام از روي نقطه پنالتي براي پاس گل زد و ۲۳ دقيقه تلاش و حملات اين تيم نتيجه اي در بر نداشت و نهايتا شيرازيها در اولين بازي خود صاحب سه امتياز شدند و قهرمان را نيز به زمين زدند.
تيم برق نشان داد در اين دوره، با تمرينات جدي و انگيزه لازم پا به مسابقات گذاشته اند. اين شكست تلخ ،پاس را نيز بخود خواهد آورد تا در باد قهرماني ننشيند. در اصفهان نيز دومين شگفتي به وقوع پيوست و ذوب آهن در مقابل تماشاگران خود مغلوب ابومسلم شد. نتيجه  اي كه كربكندي قبل از بازي تا حدودي نگران آن بود. آسيب ديدگي بازيكنان و يا جوانگرايي نمي تواند بهانه هاي لازم براي مربيان پاس و ذوب آهن باشد. اكبر ميثاقيان قصد دارد امسال با ابومسلم ،خراسان را به جايگاه واقعي خود برساند. ابومسلم آماده و سرحال بوده و از ابتداي بازي اشتياق خود را براي پيروزي در اين ميدان نشان داد.
ذوب آهن هنوز جا نيفتاده است و شايد در روند بازيها خود را بهتر پيدا كند.
پيكان در تهران در مقابل پگاه به يك مساوي راضي كننده تن داد. هر چند پيكان در مقابل دقايقي برتر از حريف بود اما راه گشودن دروازه را نمي شناخت و سرانجام به تساوي رسيد، ضمن آنكه پگاه دو موقعيت خوب را از دست داد. پيكان تيم يكدست و هماهنگي داشت اما ميل به حمله و گل زدن را در برنامه اين تيم چندان پررنگ نديديم. براي پگاه اين تساوي نتيجه خوبي بود.
تيم نورسيده و پرهياهوي صباباتري در اولين بازي خود در حاليكه بازوبند كاپيتاني را بر بازوي علي دايي بسته بود، خيلي زود توسط ستار همداني به گل دست يافت. ستار در فاصله هفت دقيقه گل دوم خود و تيمش را زد تا صباباتري در اولين بازي خود استارت پيروزي را بزند. يك نيمه و دو گل براي صباباتري به پايان رسيد.
شموشك در نيمه دوم مردان خط حمله خود را بيشتر كرد و با يورشهاي پي در پي از راست و چپ صباباتري را تحت فشار قرار داد تا نهايتا در دقيقه ۶۴ توسط محمد جبارپور به گل اول رسيد. صباباتري كمي عقب كشيد و تا حدي از نفس افتاد. در شش دقيقه مانده به پايان بازي اسفنديار محسني با زيبايي و زيركي گل تساوي را زد. شموشك دست از حملات نكشيد و صباباتري نيز با دفاعي بسته نتيجه مساوي را حفظ نمود تا براي هفته دوم نقاط منفي و مثبت خود را مورد ارزيابي قرار دهد.
در تهران تيمهاي فاميلي استقلال تهران و اهواز نيز پس از نود دقيقه تلاش به تساوي يك بر يك تن دادند. در تيم استقلال تهران از ستاره هاي دوره قبل خبري نبود و تنها نيك بخت واحدي بود كه تماشاگران اين تيم را با خود به سمت دروازه حريف مي برد و در نهايت نيز اين بازيكن كه حالا داراي قدرت سرزني فوق العاده اي شده است، روي اشتباه دروازه بان اهواز و خروج بي موقع او گل استقلال تهران را زد. استقلال تهران براي رسيدن به خواسته هاي خود و ادعاي قهرماني نيازمند بازنگري دوباره به نفرات و تثبيت نمودن بازيكناني است كه روي آنها سرمايه گذاري كرده است. بازي اول است و هزاران كمبود و مشكل هم براي تهران و هم براي اهواز. تيم استقلال اهواز نيز هر چند در تهران به يك امتياز دست پيدا كرد اما بازي خوبي ارائه نداد. قضاوت درباره اين دو استقلال هنوز زود است، اما پتانسيل موجود در جوانان استقلال تهران زمان بيشتري را مي طلبد تا خرج شود.
استقلال تهران به مهاجمان بيشتر و سرزنان قدرتمندتري نياز دارد.
پرسپوليس و سپاهان امروز چهره مي شوند؟
امروز تيم پرسپوليس با زوبل و پروين به اهواز مي رود تا در گرماي شديد اين شهر با فولاد خوزستان روبرو شود. نامي  هاي پرسپوليس همه در اين ديدار به ميدان مي روند. رهبري فرد، فنايي، انصاريان، گل محمدي، كريم باقري، اسدي، خانمحمدي، جمشيدي، جباري، انتظاري، كاويانپور و كاظميان در اختيار زوبل خواهند بود. اما يادمان باشد كه اين يك بازي معمولي نيست. گرماي اهواز و مشكلات هميشگي بازي پرسپوليس با تيمهاي خوزستان، تماشاگران سرخپوش منتظر نتيجه همكاري زوبل وعلي پروين هستند.
شايد امروز محمد محمدي درون دروازه بايستد و گل محمدي، انصاريان و رهبر ي فرد سه خط اصلي دفاع را تشكيل دهند. باقري، اسدي و ايليا به شكل يك هافبك دفاعي و دو هافبك تهاجمي در خط مياني بايستند و جباري، كاظميان، انتظاري در خط حمله بازي كنند. ديدار پرسپوليس و فولاد با داشتن مردان تكنيكي فراوان ديدني خواهد بود.
ديگر بازي امروز را سپاهان و سايپا در ورزشگاه نقش جهان اصفهان انجام مي دهند. كاظمي و سپاهان يك بار ديگر براي قهرماني ليگ يورش برداشته اند. بايد ديد سايپا در فصل تازه بر مسير كدام مدار موفقيت گام برخواهد داشت.
اصفهان به سپاهان مي نازد و قهرماني و موفقيت را در چهره اين تيم زردپوش
جست و جو مي كند. بايد اين بازي را ديد و به قضاوت نشست.

فوتبال نوجوانان آسيا - ژاپن
ايران به نيمه نهايي رسيد
خبرنگار همشهري:تيم نوجوانان ايران با شايستگي تمام خود را به مرحله نيمه نهايي مسابقات فوتبال نوجوانان آسيا رساند. نوجوانان ايران با پيروزي سه بر صفر در مقابل عراق يكي از مدعيان اين دوره، اين تيم را از دور مسابقات خارج كرد تا حريف نوجوانان چين در مرحله نيمه نهايي شود.بچه هاي با انگيزه فوتبال ما اگر از سد چين بگذرند به عنوان يكي از دو نماينده قاره آسيا به جام جهاني راه پيدا مي كنند. در آن سو نوجوانان قطر و كره شمالي به مصاف هم مي روند تا يكي از دو تيم فيناليست و صعود كننده به جام جهاني را معرفي كنند. تيم نوجوانان ايران هماهنگ، زيبا و با سرعت بازي مي كند و تماشاگران ژاپني از طرفداران هميشگي تيم ايران به حساب مي آيند.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
علمي
علمي فرهنگي
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي   |  
|  علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |