سه شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۹۵ - Sep 14, 2004
اينجا
عروس با گونه سوخته به خانه بخت رفت
انفجار چراغ گردان در شب عروسي حادثه آفريد. چراغ هاي رنگي، دور تا دور خانه عروس مي چرخيدند و نور پخش مي كردند. همه خوشحال بودند و در حال پايكوبي. عروس چرخيد و ناگهان يك صداي مهيب همه را به سكوت و سكون وادار كرد. چراغ گردان رنگي منفجر شد و مايع داغ درون آن به روي عروس بيچاره و ميهمانان ريخت.
عروس 24 ساله به درمانگاه نزديك محل عروسي برده شد، ولي دير بود. مايع درون لامپ هاي رقص نور سوختگي شيميايي را بر روي گونه ها، گردن و صورت ايجاد كرده بود. همراه عروس 4 نفر ديگر هم آمده بودند، آنها نيز سوختگي از نوع درجه يك داشتند. سرم آب سرد و پانسمان كاري بود كه دكترهاي آن درمانگاه براي تازه عروس 24 ساله انجام دادند. عروس با صورت سوخته به همراه دامادي كه در اين حادثه يك خراش هم بر نداشته بود به خانه بخت رفت.
ريزش ساختمان جان دو نفر راگرفت
براثر گودبرداري غير اصولي در حوالي خيابان ابوذر يك ساختمان 6طبقه نيمه كاره فرو ريخت و 7 نفر كشته و زخمي شدند. به گزارش خبرنگار ما، صبح ديروز از طريق مركز پليس 110 تهران به بازپرس ويژه قتل -  هنرمند- اطلاع داده شد كه در اثر سقوط يك ساختمان در اطراف خيابان ابوذر دو نفر كشته شده اند. پس از اعلام گزارش، بلافاصله ماموران كلانتري 161 ابوذر در محل حضور يافتند و پس از بررسي  هاي مقدماتي متوجه شدند كه اسكلت نيمه ساخته يك ساختمان در اثر بي دقتي در اصول اوليه، فرو ريخته و دو نفر از كارگران جان باخته  اند. بازپرس هنرمند در خصوص وقوع اين حادثه به خبرنگار ما گفت: اين حادثه ساعت۱۰ صبح گزارش شده است و دو مرد افغان كه تاكنون هويت آنان مشخص نشده است، جان باخته  و پنج نفر از كارگران زخمي شده اند كه توسط اورژانس به بيمارستان شماره 2 يافتآباد انتقال يافته اند. وي در ادامه افزود: ظاهرا تحقيقات مقدماتي نشان مي دهد كه گودبرداري غير اصولي باعث وقوع اين حادثه شده است. همچنين مهندس ناظر و كارفرما به عنوان مطلع احضار شده اند تا بررسي هاي مقدماتي از آنان صورت گيرد.
قتل دختري با چكش 
ايسنا-پدري كه دخترش را با چكش و سيم جاروبرقي به قتل رسانده بود، توسط ماموران آگاهي شهرستان بابلسر دستگير شد. به گزارش مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي استان مازندران، بنابر گزارشي در تاريخ 11 شهريورماه دختري به نام افسانه با ضربات چكش و سيم جارو برقي به قتل رسيد كه به محض اطلاع ماموران آگاهي بابلسر از و قوع قتل به محل اعزام وتحقيقات همه جانبه اي را در اين مورد آ غاز كردند. با توجه به وضعيت جسد و قرائن ومدارك موجود درصحنه، ماموران نسبت به ارتكاب عمل توسط يكي از آشنايان يا اقوام مقتوله مظنون شده و درهمين راستا تحقيقات تخصصي را ازخانواده مقتوله آغاز و در بازجويي از پدرش به اين نتيجه رسيدند كه مسووليت قتل متوجه وي است. پدر مقتوله ضمن اعتراف به قتل در تشريح اين اقدام گفت: وقتي دخترم براي گرفتن شناسنامه وارد منزل شد با او دعوا كردم و لذا با هدف حفظ آبروي خانوادگي و با توجه به انحراف اخلاقي وي با وارد كردن سه ضربه چكش به سرش و سپس با پيچاندن سيم جاروبرقي به دور گردنش ، وي را به قتل رساندم. اين گزارش مي افزايد: مقتوله فرزند طلاق و داراي سابقه سرقت وجرايم اخلاقي بوده است.
جزئيات تازه از قتل زن 50 ساله
رديابي هاي ويژه كارآگاهان در مورد قتل زن 50 ساله در خيابان جلفا به نتايج تازه اي رسيده است.
به گزارش خبرنگار ما ، رسيدگي به اين پرونده در پي كشف جسد يك زن 50 ساله به نام محترم  در دستور كار ويژه كارآگاهان جنايي تهران قرار گرفت ، اواسط شهريور ماه وقتي ماموران آب و فاضلاب براي رفع مشكل يك لوله در خانه اي شروع به كار كردند با كمال ناباوري با پيكر بي  جان و مثله شده يك زن روبه رو شدند كه به قتل رسيده بود . در ادامه رديابي ها هويت مقتوله به نام محترم كه باز نشسته يك مركز فرهنگي بود شناسايي شد و مشخص شد كه خانواده اين زن با مراجعه به آگاهي فقدان وي را اعلام كرده اند. كارآگاهان با رديابي ويژه ،گوشي تلفن همراه مقتوله را كه در اختيار پسر صاحب خانه بود شناسايي كردند وپس از بازجويي از وي مشخص شد گوشي تلفن را از فردي به نام داود خريداري كرده است . در ادامه تحقيقات آشكار شد كه داود يك فرد سابقه دار در زمينه سرقت است و به تازگي به همراه يكي از دوستانش به نام محمد در چند ساختمان آن طرف تر از محل وقوع حادثه به عنوان نگهبان مشغول به كار بوده است و دقيقا از زمان كشف جسد به طور ناگهاني ناپديد شده اند.
هم اكنون تحقيقات و بازجويي از وي در حالي ادامه دارد كه داود تحت تعقيب است.

نيمروزي در حوالي منزل متهم رديف دوم جنايت پاكدشت
پلا ك 215، خانه نفرت انگيز
000774.jpg
اثاثيه منزل علي متهم رديف دوم.
عجيب نيست
000771.jpg
پدر علي، نگاه شماتت بار
حاضران تا عمق جان او نفوذ
مي  كرد. مي  شود برايش
نوشت طفلك. راستي مي شود؟
000768.jpg
محل سكونت علي،
متهم رديف دوم.
000765.jpg
دشتي كه در آن
كودكان به قتل رسيدند
000762.jpg
محمدغلاميان، يكي از پسر
بچه هاي نجات يافته. به شكاف
سر او بيشتر دقت كنيد.
000759.jpg
كوچه اي كه خانه ۳ نفر
از مقتولان در آن قرار دارد.
000756.jpg
مردي به دنبال لباسهاي
فرزندش ميگشت نيافت
000753.jpg
دوستان احمد،
عكس او را با خود به
همه جا مي  برند
000750.jpg
000747.jpg
تنها اتاق خانه علي
منزلي پر از خنزر و پنزر
عكس ها: گلناز بهشتي 
ما احتمال زيادي مي دهيم كه عاملان اين 26 جنايت بيش از دو نفر بازداشت شده باشند. ما در تلاش هستيم ديگر متهمان اين پرونده را شناسايي ودستگير كنيم. زيرا با ماندن حتي يك متهم، اين نوع جنايات ادامه خواهد يافت
آزاده مختاري 
ما احتمال زيادي مي دهيم كه عاملان اين 26 جنايت بيش از دو نفر بازداشت شده باشند. چاپ خبر درنشريات باعث شد عمليات پليس خراب شود. ما در تلاش هستيم ديگر متهمان اين پرونده را شناسايي و دستگير كنيم. زيرا با ماندن حتي يك متهم اين نوع جنايات ادامه خواهد يافت.
اين سخنان سرهنگ قورچي، فرمانده انتظامي شهرستان پاكدشت بود. وي كه تنها مرجع قانوني و دولتي بود كه حاضر به پاسخگويي به خبرنگار ما شد، در خصوص اين كه چرا در طول اين دو سال كه اين دو متهم شناسايي شده مرتكب اين جنايات شده اند آنها را شناسايي و دستگير نكرده اند گفت: من تنها 9 ماه است كه در اين سمت قرارگرفته ام و اين سوالاتي است كه در آينده به آن پاسخگو خواهيم بود.
در اين لحظه زنگ تلفن همراه سرهنگ قورچي به صدا درآمد و وي در پاسخ به فردي كه پشت خط بود گفت: مگر نگفتم نگذاريد اهالي در محل كشف اجساد جمع شوند. آنها را متفرق كنيد. اين سخن سرهنگ قورچي معلوم كرد كه در ساعت 13 روز يكشنبه هفته جاري يك جسد ديگر با راهنمايي محمد يكي از عاملان 26 جنايت منطقه پاكدشت از زير خاك بيرون آورده شده است.
به گفته سرهنگ قورچي، رسيدگي به پرونده اين متهمان به دليل مهم بودن پرونده بعد از هماهنگي با پايتخت و در صورت لزوم اعزام قاضي به پاكدشت در اولين فرصت ممكن انجام خواهد شد. وي تاكيد داشت كه مردم خواهان رسيدگي سريع و اجراي حكم در خصوص اين متهمان هستند.
مادر ميلاد امانپور 13 ساله در مورد چگونگي به قتل رسيدن پسرش گفت : ساعت 18 روز دوشنبه هفته گذشته پسرم به قصد بازي فوتبال با دو نفر از دوستانش به نام هاي كيوان و احمد به كوچه رفت. هنوز يك ساعت نگذشته بود كه پسري همسن و سال وي به جلو در خانه ما آمد و خبر از ربوده شدن پسرم به همراه دوستانش با تهديد چاقو توسط يك پسر جوان داد. محكم بر سر كوبيدم. بلافاصله چادر بر سر گذاشته و به سوي بياباني كه در نزديك خانه ما است رفتم. پسر نوجوانم همراهم بود. ميلاد را پيدا نكردم. هراسان به سمت پاسگاه 174رفتم تقاضاي كمك كردم ماموران به همراهم نيامدند. آنها گفتند بدون داشتن مجوز نمي توانند با من بيايند. تا ساعت 4 بامداد به همراه همسرم و خانواده كيوان و احمد سوار بر سه موتور سيكلت و دو خودروي سواري تمام منطقه را گشتيم ولي هيچ اثري از بچه ها نيافتيم.
پدر كيوان خسروي مقتول 13 ساله ديگر در خصوص قتل فرزندش گفت: وقتي فهميدم فرزندم به همراه ميلاد و احمد دزديده شده بلافاصله با خانواده هاي آنها مشغول جست وجوي منطقه شديم، در ابتدا به كلانتري مراجعه كردم.  ماموران تنها تا سر خاكريزآمدند و مدت كمي جست وجو كرده سپس كار را به روز ديگر موكول كردند. آن شب تا صبح هراسان به دنبال فرزندانمان بوديم صبح به سراغ پسري رفتيم كه شاهد ربوده شدن آنها بود. او نشاني رباينده را داد. 48 ساعت جست و جو طول كشيد و در نهايت من و ساير پدرها. علي يكي از متهمان را از روي نشاني هايي كه پسر شاهد داده بود درهمان بيابان نزديك خانه پيدا كرديم و تحويل ماموران كلانتري منطقه داديم علي در ابتدا منكر بود ولي وقتي فرزاد جمشيدي پسر 14ساله اي را كه شاهد صحنه ربوده شدن سه كودك بود به كلانتري فراخوانده و او از بين چند متهم علي را شناسايي كرد. او اعتراف كرد كه چگونه پسرم را به همراه متهمي به نام محمد كه در منطقه كوره پزي زندگي مي كند كشته و سوزانده اند. بعد از آن توانستند 5 نفر را بازداشت كنند.
فرزاد جمشيدي كه شاهد صحنه ربوده شدن سه كودك مذكور بود به خبرنگار ما گفت: با دوستانم نزديك شهرك انقلاب بازي مي كرديم كه يك پسر كه موهاي سرش را از ته زده بودند و يك چشمش نيز كور بود به ما نزديك شد، او با وعده اينكه مي خواهد به كيوان، احمد و ميلاد خانه خرگوش نشان دهد آنها را با خود همراه كرد، قيافه خلافي داشت وقتي بعد از مدتي بچه ها برنگشتند متوجه شدم آنها را دزديده است. به خانه ميلاد رفتم و ماجرا را براي مادرش تعريف كردم. مادرش باور نمي كرد . حتي بر سرم داد كشيد كه دروغ مي گويي و مرا از خانه بيرون كرد. وي بعد از چند دقيقه چادر بر سر به دنبال فرزندش آمد.
محمد غلاميان پسري كه هفته قبل از دستگيري متهمان مورد حمله محمد قرار گرفته بود گفت:        ساعت۳۰: 4 جمعه سه هفته پيش بود كه در مزرعه درحال پيوند گل رز بودم كه محمد به من نزديك شد، قصد آزار مرا داشت كه مقاومت كردم .با يك سنگ بزرگ بر سرم كوبيد بيهوش شدم. در دهانم گل فرو كرده بود تا خفه شوم ولي كشاورزان بعد از رفتن او در حال عبور از آن منطقه بودند كه مرا ديده و به بيمارستان هفت تير منطقه شاه عبدالعظيم انتقال دادند.
سر اين كودك به شدت از چندناحيه مجروح شده بود و در اثر ضربه سنگ به سرش يكي از چشمانش پراز خون بود. محمد غلاميان پسري بود كه بعد از دستگيري محمد او را در كلانتري شناسايي كرده بود. پسري كه بعد از وارد شدن 8 ضربه چاقو از سوي محمد به بدنش از مرگ نجات يافته بود گفت: خانه مادر خاتون آباد  است . صبح در حاليكه ظرف غذايم را در دست داشتم به سوي كارخانه اي كه در آن مشغول به كار هستم مي  رفتم كه ناگهان محمد با چاقويي در دست سد راهم شد. او قصد تعرض به مرا داشت. وقتي مرا به دنبال خود روي زمين مي  كشيد شروع به داد و فرياد كردم. او وقتي متوجه شد نمي  تواند مرا با خود همراه كند 8 ضربه چاقو به بدنم وارد كرد تا بميرم ولي اهالي آن منطقه به كمكم آمدند و بعد از انتقال به بيمارستان از مرگ نجات يافتم.
زنم را جن و پري كشت
خانه علي متهم رديف دوم پرونده پاكدشت در ميان بياباني قرار داشت .
چهار ديوار آجري كه حتي پنجره بر آن وجود نداشت. خانه اي كه به محل جمع آوري زباله ها بيشتر شبيه بود تا خانه .مردي مسن كه لباس هاي بسيار كثيف بر تن و چهره اي آشفته داشت در ميان انبوهي از زباله و اندك وسايل زندگي كه بسيار فرسوده و كهنه بود بر فرشي پاره نشسته بود . او پدر علي بود ،متهمي كه طبق اعترافاتش با همدستي محمد دوستش 26 قتل را رقم زده بود . 26 زندگي را از 23كودك ودو مرد و يك زن گرفته بود . آيا اين پسر جوان كه حالا  يكي از متهمان مهمترين پرونده جنايي ايران است معناي زندگي را مي  داند؟
او در اين ويرانه ها لذت زندگي را چگونه حس كرده بود تا معناي التماس 22 كودك را براي زنده ماندن بفهمد؟
پدر علي به سوالاتم اينگونه پاسخ مي    دهد:
-چند سال است كه در اين خانه زندگي مي كنيد؟
۲۰ سال پيش ازگنبد به اينجا آمديم و از آن زمان به همراه يك دختر و دو پسر و همسرم در همين خانه زندگي مي     كرديم . 15 سال پيش همسرم به بيابان رفت تا براي خرگوش هايمان غذا بياورد كه جن و پري به او حمله كردند و او بيمار شد و بعد از چند روز مرد! چند سال قبل دخترم ازدواج كرد و رفت يكي از شهرهاي شمالي كشور . پسر 22 ساله ام نيز چند ماه قبل ازدواج كرد و از اين خانه رفت ، من ماندم و علي.او در مزرعه هاي اطراف كار مي   كرد و من نيز نگهبان چند زمين اطراف خانه ام هستم.
- از ارتكاب جنايتي كه پسرت انجام داده است خبر داشتي ؟
نه، باور نمي  كنم او اين قتل ها را انجام داده باشد .
در اين لحظه پدر ميلاد بر سر پدر علي داد كشيد كه تو خود سردسته آنها هستي و پدر علي كه در كنار ديوار آجري خانه اش روي خاك ها نشسته بود جواب داد : من باور نمي  كنم كه پسرم قاتل است بايد ثابت كنيد!
- مي  دانستي كه علي مواد مخدر مصرف مي كند؟
گاهي كمي ترياك مي   خورد، علي براي خودش پسر بزرگي بود نمي   توانستم به او امر و نهي كنم .
- علي تا كلاس چندم درس خوانده است ؟
سه كلاس بيشتر سواد ندارد ، بعد از آن مدرسه نرفت و در مزرعه كار مي   كرد .
- پسرت رفتار خشني داشت ؟
نه خيلي هم مهربان بود . صبح ها بر سر زمين كار مي    كرد و شب ها به خانه مي آمد . هراز چند گاهي دوستانش به خانه ما مي   آمد ند.
- چرا از گنبد به قائم دشت آمديد؟
در گنبد پنبه كاري مي   كرديم . 20 سال پيش برادر زنم نزديك شهرك انقلاب قائم دشت يك زمين خريد و ما نيز براي كار روي آن زمين به پاكدشت آمديم .
- دوستان پسرت چه كساني بودند؟
محمد كه در منطقه كوره پزي كار مي   كرد و معروف به محمد فشنگي است و رضا كه كمي بالاتر از خانه ها چرخ فلك دارد.
- بعد از دستگيري علي او را ديده اي ؟
چند بار به همراه ماموران آگاهي براي شناسايي محل خاك كردن اجساد به اين محل آمدند آن زمان او را ديدم .
- ديگر فرزندانت از جناياتي كه برادر شان مرتكب شده است خبر دارند؟
دخترم كه شمال است . از هيچ چيز خبر ندارد ولي پسرم چند خيابان بالاتر از ما زندگي مي   كند و مردم به او گفته اند .
كشف 17 جسد سوخته
تا كنون با اعتراف( محمد بيجه ) و( علي غلام پور ) دو متهمي كه تا كنون در اين پرونده دستگير شده اند محل دفن 17 جسد قرباني سوزانده شده توسط ماموران كشف شده است .
حضور دو متهم پرونده در محل جنايات ، پرده از برخي ابهامات موجود در پرونده برداشته است . آنان ضمن مستند سازي اعمال جنايتكارانه خود به توضيح نحوه شكار قربانيان ، چگونگي به قتل رساندن آنها و همچنين نحوه دفن يا از بين بردن اجساد قربانيان پرداختند.
از تعداد افرادي كه تاكنون هويت آنها مشخص شده  8 نفر توسط بيجه و 9 نفر مابقي توسط هر دو متهم به قتل رسيده اند.
محمدحسن جعفري، سجاد ستوده، وحيد اميني، عيوض  اسكندرزاده، احسان زارع، ميلاد امانپور، احمد عظيمي، كيوان خسروي، مسعود شراكت، غلامحسين، محمدرضا بربري، ميلاد طهمان، محمدقديمي، حميد جعفري، خانم كنيز- د، يونس حلاكي و باقي نوري هويت 17 نفر افرادي است كه اين دو متهم تاكنون به قتل آنها اعتراف كرده اند. سن و تاريخ قتل هر يك از اين مقتولان به زودي اعلام خواهد شد.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
بـورس
خارجي
سياسي
شهري
علمي
علمي فرهنگي
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي   |  
|  علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |