چهارشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۹۶ - Sep 15, 2004
براي ايجاد Data Center برنامه اي نداريم
000801.jpg
در حال حاضر ايجاد ديتاسنتر در كشور در حد يك پيشنهاد و طرح بوده و براي اجراي آن برنامه اي درنظر گرفته نشده است.
ايجاد ديتا سنتر در كشور علاوه بر ظرفيت هاي فيزيكي به ظرفيت هاي قانوني نياز دارد.
خسرو سلجوقي در گفت وگو با ايسنا در مورد ملزومات ايجاد ديتاسنتر در كشور اظهار داشت: ايجاد اين مقوله در كشور يك اقدام ملي است و به آساني نمي توان با اختصاص يك مركز، آن را مورد استفاده قرار داد، زيرا براي وجود يك ديتا سنتر بايد ظرفيت هايي كه مقررات و قوانين و شرايط مربوطه در آن تعريف شده نيز ايجاد شوند.
وي افزود: در حال حاضر ايجاد اين مركز در كشور در حد يك پيشنهاد و طرح بوده و براي اجراي آن برنامه اي درنظر گرفته نشده است.
در بحث علوم اسلامي، محتوياتي براي ايجاد ديتاسنتر و ارائه آن وجود دارد، اما در ساير بخش ها تقريباً چيزي به نام اطلاعات نداريم تا براي آن ديتاسنتر ايجاد كنيم.
وي يادآور شد: صرف ايجاد ديتاسنتر يا وجود هاستيگ و غيره كافي نيست، اگر محتوا وجود نداشته باشد اين مقوله بي استفاده خواهد بود، بنابراين وجود محتوا و اطلاعات لازم و قوانين و مقرراتي كه براي دسترسي آزاد به اطلاعات دستگاه هاي مختلف كه در حال تهيه شدن است، در اين رابطه ضروري است.

دانشگاه صنعتي شريف ميزبان كنفرانس توسعه  دانش  و فناوري
كنفرانس توسعه  دانش وفناوري در ايران (عوامل، موانع و راهكارها) در روزهاي ۲۶ تا ۲۸ آبان ماه سال جاري در دانشگاه صنعتي شريف برگزار مي شود.
دكتر مهدي گلشني دبير كنفرانس توسعه  دانش و فناوري در گفت وگو با ايسنا، با اعلام اين خبر، اظهار داشت: اين كنفرانس با هدف بررسي عوامل توسعه دانش و فناوري در كشور همچنين مقايسه  وضعيت پيشرفت فناوري در ايران با ساير كشورها و شناسايي چالش هاي موجود در اين حوزه برگزار مي شود.

دو اختراع جديد در سيستم دارورساني بر پايه نانو ذرات
پژوهشگران يك شركت تحقيقاتي موفق به ثبت دو اختراع جديد شده اند كه با بهره گيري از آنها دامنه كاربرد نانو ذرات تيتانيوم به عرصه دارورساني گسترش مي يابد.
به گزارش ايسنا، به نقل از ستاد ويژه توسعه فناوري نانو، مطالعات نشان داده است كه با قرار دادن دارو درون و روي نانو ذرات اكسيد تيتانيوم امكان كنترل رهايش آن فراهم مي شود. از اين قابليت مي توان در طراحي انواع گوناگوني از سيستم هاي دارورساني استفاده كرد.

مدير امور نظارت آزمايش و كنترل شركت زيرساخت:
با تكميل شبكه فيبر نوري وضعيت ارتباطات كشور مناسب مي شود
000810.jpg
ظرف چند ماه آينده ۲ هزار كيلومتر باقي مانده از طرح توسعه ۳۱ هزار كيلومتري فيبر نوري كشور تكميل خواهد شد.
احمد پورنگ نيا مدير امور نظارت، آزمايش و كنترل شركت زيرساخت در گفت وگو با ايسنا اظهار داشت: در راستاي فراهم كردن زيرساخت هاي مورد نياز كشور، كليه شهرها، استان ها و نقاط مرزي كشور طي يك طرح مانند تور ماهيگيري به هم متصل خواهند شد.وي افزود: يكي از طرح ها كابل نوري است كه از بندر گناوه در ايران تا كشور كويت كشيده مي شود تا از اين طريق ارتباطات به سمت ساير كشور نيز توسعه پيدا كند. بدين ترتيب در راستاي توسعه شبكه فيبر نوري با آذربايجان، ارمنستان و افغانستان نيز ارتباط خواهيم داشت.
وي خاطرنشان كرد: بيش از ۹۰ درصد از پروژه انجام گرفته، به طوري كه تاكنون نيز به ۲۹ هزار كيلومتر فيبر نوري، علاوه بر فيبرهاي كشيده شده از سوي مخابرات خود استان ها كه براي ارتباطات خودشان استفاده مي شود، كشيده شده است.
پورنگ  نيا ادامه داد: تجهيزات جديد طي آخرين مناقصه از آلكاتل خريداري شده و تماماً در شبكه كل كشور نصب خواهد شد كه با اجراي طرح مذكور، وضعيت ارتباطات كشور بسيار بهتر از شرايط فعلي خواهد شد.

آن لاين
طراحي و توليد نرم افزار اطلس ايران
000807.jpg
نرم افزار اطلس جمهوري اسلامي ايران توسط متخصصان دانشگاه صنعتي خواجه نصيرالدين طوسي طراحي و توليد شد.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه صنعتي خواجه نصيرالدين طوسي اين بسته نرم افزاري كه توسط متخصصان دانشكده نقشه برداري اين دانشگاه طراحي و توليد شده است، حاوي نقشه يك دويست و پنجاه هزارم پوششي كشور بوده كه شامل لايه هاي اطلاعاتي مختلفي نظير تقسيمات كشوري در سطوح مختلف (استان، شهرستان، بخش و دهستان) ۱۲۰ هزار نقطه جمعيتي، راه ها، درياها، درياچه ها، رودخانه ها، پمپ بنزين ها، پارك ها، نقاط توريستي، كوه ها و... است.
همچنين در اين بسته نرم افزاري نقشه هاي بزرگ مقياس شهرهاي مهم كشور موجود بوده و نقاط مهم هر شهر نظير داروخانه ها، مراكز آموزشي، تفريحي، اداري، توريستي و... روي آن ها علامت گذاري شده و امكان دسترسي سريع به اين نقاط وجود دارد و نيز تصاوير ماهواره اي IKONOS و LANDSAT و عكس هايي از نقاط توريستي كشور تهيه شده و در اين نرم افزار نمايش داده مي شود.
از قابليت هاي اين نرم افزار، امكان انجام پرسش و پاسخ و جست وجوهاي ساده و نيز مشخص كردن بهترين مسير حركت از يك نقطه، به نقطه ديگر است و همچنين اين نرم افزار داراي محيط نرم افزاري فارسي و كاربر پسند بوده و به سادگي توسط عموم مردم قابل استفاده است.
آموزش هاي الكترونيكي بايد فراگير شوند
000804.jpg
معاون آموزشي جهاد دانشگاهي واحد تهران ضمن توصيف شكاف ديجيتالي در جامعه هاي مختلف، راهكارهاي اساسي در پر كردن اين شكاف را بيان كرد.
مهندس عزيز آشنا در گفت وگو با خبرگزاري «مهر» ، گفت: در دنيايي زندگي مي كنيم كه خيلي از كلمات در حال كاربرد با پيشوند E هستند، مثل Ebanking, Elearning و... در واقع شكلي از زندگي در حال شكل گيري است كه به آن Elife يا زندگي الكترونيكي گفته مي شود. در عصر جديد كالاي گرانبها اطلاعات است و اگر اطلاعات كافي در دست داشته باشيم ابزار تجارت و قدرت را در دست گرفته ايم. حال اگر فقط افراد خاصي در جامعه به اين اطلاعات دسترسي داشته باشند و بقيه افراد جامعه بي خبر باشند، شكاف ديجيتالي پديد مي آيد.
در كشورهاي مختلف مثل كشور ما تاكنون شكاف و فاصله طبقاتي وجود داشته اما در آينده اي نزديك شكاف ديجيتالي احساس مي شود. در دنيايي شكاف ديجيتالي به وجود مي آيد كه برخي انسان ها قدم به مرزهاي جديد تكنولوژي گذاشته اند و در دنيايي به سر مي برند كه اطلاعات حرف اول را مي زند در حالي كه برخي ديگر از انسان ها با اين دسته بسيار فاصله دارند. بايد براي پركردن و از بين بردن شكاف ديجيتالي تمهيداتي در نظر گرفت.
معاون آموزش جهاد دانشگاهي واحد تهران تصريح كرد: پهناي باند اينترنت در كل آفريقا برابر پهناي باند موجود در سائوپولو برزيل است. اين يك مثال عميق از شكاف ديجيتالي در دنيا است. در ايران هم بايد به موضوع ايجاد شكاف ديجيتالي حساسيت نشان دهيم و ساده از كنار اين موضوع نگذريم. دولت بايد به وظايف خود در اين زمينه عمل كند و شهروندان را به صورت يكسان با مفاهيمي چون IT و ICT آشنا كند. سازمان هاي آموزشي نيز وظايف خاص خود را بايد انجام دهند و به آموزش هاي فراگير عمومي و اطلاعات دهي به جامعه بپردازند.
وي افزود: جرايد و رسانه هاي عمومي نقش عمده اي را ايفا مي كنند چون مخاطبين عام تري دارند. ارائه آموزش هاي آشنايي با مباحث فناوري اطلاعات در بخش هاي مختلف كاري در جامعه به نوبه خود بسيار مفيد است اما رسالت نبايد اين باشد. ما بايد آموزش هايي را ارائه كنيم كه عموم مردم از آن استفاده كنند. يكي از راه هاي پر كردن شكاف الكترونيكي آموزش هاي الكترونيكي است. اما اقشار محروم جامعه را نيز بايد در نظر گرفت و آموزش هاي ارزان قيمت الكترونيكي راهي مؤثر براي جلوگيري از عميق شدن شكاف ديجيتالي در جامعه است.

اخبار اميدواركننده از فضا پيماي «جنسيس»
000798.jpg
با ادامه ارزيابي ها بر روي كپسول فضا پيماي «جنسيس» ، متخصصان نسبت به دستيابي به اهداف پيش بيني شده در اين ماموريت اميدوارتر مي شوند.
به زعم اين كارشناسان ذرات جمع آوري شده توسط «جنسيس» هنوز قابل بررسي است و شايد بتوان با بررسي هاي بيشتر به بخش  عمده اي از اطلاعات مورد نظر در اين ماموريت دست يافت.
يكي از مسئولان بلندپايه ناسا در واشنگتن مي گويد: «ما از يك فرود سخت ،سالم برگشتيم و اكنون خرده ها در حال بازگرداني اند.»
دكترRoger Wiens، يكي از متخصصان تيم جنسيس نيز با اعتماد به نفس مي گويد:«ما اين نتيجه موفقيت آميز را از دهان شكست قاپيديم.»
به گزارش ايسنا از پارس اسكاي، بنابر اولين بررسي ها، هنوز اين احتمال وجود دارد كه يكي از مخزن هاي حاوي ذرات جمع آوري شده از سقوط جان سالم به در برده باشد كه مطمئناً جامعه علمي را براي مدتي مشغول خواهد كرد.
سين اوكيف، رييس ناسا در اين زمينه مي گويد: «ما از نتيجه اولين بررسي ها بسيار خوشنود و دلگرم شديم. طراحي برجسته و ساختار تنومند جنسيس شايد نتايج علمي را كه انتظار ما از اين ماموريت بود به ما پيشكش كند».
Andrew Dantzler، مدير بخش منظومه شمسي ناسا در واشنگتن نيز گفت: «من مي خواهم نسبت به كار دقيق تيم تعيين مسير فضاپيما به دليل هدايت دقيق كپسول به محل مورد نظر، به عنوان رمز موفقيت ما در بازيابي موارد علمي ماموريت، تاكيد كنم. افزون بر آن، طراحي استوار و تنومند فضاپيما باعث شد تا پس از فرودي چنين سخت شانسي دوباره براي بازسازي ذرات پيدا كنيم.»
با توجه به نقش اساسي اكسيژن در شكل دهي منظومه خورشيدي، اولويت اصلي ماموريت، اندازه گيري ايزوتوپ هاي اكسيژن به منظور تاييد و يا رد نظريه هاي مختلف است.
متخصصان اميدوارند كه قادر به تشخيص ايزوتوپ ها بر روي چهار صفحه مخصوص جمع آوري بادهاي خورشيدي جنسيس باشند.
به گفته Wiens ، در نگاه اول به نظر مي رسد كه دو صفحه از چهار صفحه جمع آوري ذرات، در جاي خود ثابت مانده اند و هيچ يك از چهار صفحه آسيب جدي نديده اند.
مرحله بعدي بررسي ايزوتوپ هاي نيتروژن است كه در درك چگونگي تشكيل و نمو و همچنين جو سيارات منظومه خورشيدي به ما كمك خواهد كرد.
Wiens در اين زمينه گفت:«اين ايزوتوپ ها با استفاده از فويل هاي طلايي بررسي مي شوند كه آنها نيز نسبتاً سالم اند. بقيه نمونه هاي جمع آوري شده، بر روي صفحات ريز شش ضلعي قرار دارند كه به نظر مي رسد همگي يا اكثر آنها از بين رفته باشند ولي تكه هاي درشت تر قابل بازگرداني هستند در حالي كه تكه هاي زيادي هنوز در درون صفحات كوچك شش ضلعي قرار دارند .
بررسي هاي بيشتري در روزهاي آتي پيش بيني شده است كه نتايج آنان به مراتب دقيق تر خواهد بود. فويل هاي ديگري كه به منظور جمع آوري ايزوتوپ هاي ديگر طراحي شدند، در كلاهك كپسول جاسازي شده بودند و پس از سقوط به نظر مي رسد كه ذرات جمع آوري شده اين قسمت ها در معرض عناصر صحراي Utah قرار گرفته اند ولي با اين حال ۴/۳ آنها قابل بازگرداني است.
فضاپيماي جنسيس در سال ۲۰۰۱ به منظور جمع آوري بادهاي خورشيدي به فضا پرتاب شد و در ۱۸ شهريورماه جاري به زمين بازگشت، ولي در مرحله فرود به علت بروز نقص فني چترهاي فضاپيما باز نشد و كپسول حاوي ذرات با سرعت ۳۲۰ كيلومتر در ساعت به زمين سقوط كرد.

كوتاه از هوافضا
000795.jpg
سهم شركتهاي چيني
در پروژه E7 ۷
دو مجتمع بزرگ صنعت هوايي چين قرار است براي شركت بوئينگ قطعات هوايي از جمله قطعات هواپيماي جديد ۷E7 را توليد كنند.
شركتهاي دولتي صنايع هوايي I و II چين كه هر يك از چند ده شركت تحقيقاتي، توليدي تشكيل شده اند طي توافقنامه اي كه با شركت بوئينگ امضا كرده اند قرار است چند صد ميليون دلار قطعات هواپيما براي هواپيماهاي بوئينگ توليد كنند.
بوئينگ اميدوار است با اعطاي سهمي از هواپيماي جديد خود به شركتهاي صنعتي هوايي چيني موفق شود كه شركتهاي هواپيمايي چيني كه تحت كنترل دولت هستند را متقاعد كند سفارش هايي را براي خريد هواپيماهاي بوئينگ بدهند.
بوئينگ معتقد است كه چيني ها نقش مهمي در پروژه ۷E7 دارند و قرار است گروه صنايع هوايي چنگدو (چين I) سكان عمودي ۷E7 و صنايع هوايي هافي (چين II) قطعات فلزي و كامپوزيت و توليد برخي مجموعه ها را براي جت هاي مسافربري بوئينگ از جمله ۷E7 توليد كنند.
سفارش بزرگ چين براي بوئينگ ۷E7
شركتهاي هواپيمايي بزرگ چين تلاش دارند تا تأييد دولت اين كشور را جهت سفارش بزرگي براي خريد حدود ۵۰ فروند هواپيماي بوئينگ۷E7 جلب كنند.
بوئينگ اخيراً در كنفرانسي در پكن كه براي معرفي هواپيماي ۷E7 برگزار شده بود تفاهم نامه اي را با چهار شركت هواپيمايي بزرگ چين شامل: China Southern Airlines Hainan Airlines,China Eastern Airlines,Air China براي اين سفارش بزرگ به امضا رسانده است.
هر يك از اين شركتها حداقل ۱۰ فروند هواپيما سفارش خواهد داد كه اغلب آنها از نوع هواپيماي دوربرد۸ - ۷E7 با ظرفيت ۲۳۰ نفر است.
بازهم اشتباه در توليد
شركت هواپيماسازي Newpiper ۷۶ فروند از هواپيماهاي خود را از سرويس خارج كرد. علت اين تصميم استفاده از يك بسته ورق استيل براي ساخت اين هواپيماهاست كه گفته مي شود در تهيه اين ورقها عمليات حرارتي به طور صحيح اعمال نشده است.
۳۹ فروند از اين هواپيماها در دست مشتريان و بقيه در مرحله فروش بودند. قرار است هواپيماها يك به يك تست شده و قطعات معيوب تعويض شوند. با توجه به اهميت حياتي سازه در ايمني پرواز، برخورد سازمان هواپيمايي كشور مربوطه بسيار سازنده و در جهت انجام شدن فعاليتهاي هوايي در آن كشور است.
Tu-334 تأييد شد
بيست و سوم ژوئن سال جاري در مراسمي كه با حضور رئيس كميته بين الدولتي هواپيمايي كشوري كشورهاي CIS برگزار شد، گواهينامه تأييد هواپيماي جت منطقه اي توپولفTu-334 تحويل شركت توپولف شد. اين هواپيماي يك صد نفره تشابهات زيادي با هواپيماي ۲۰۰ نفره توپولف Tu-204 دارد كه اكنون در خطوط هوايي در حال بهره برداري است. اين هواپيما براي جايگزيني هواپيماهاي Tu-134و تا حدودي Tu-154 طراحي و ساخته شده است.
جت منطقه اي سوخو و بوئينگ وارد تونل باد شد
تست تونل باد روي مدلهاي جت منطقه اي روسيه (RRJ) كار مشترك سوخو و بوئينگ در دو سايت ژوكوسكي و نووسيبيرسك آغاز شد. اين تستها شامل هر سه عضو اين خانواده از اين جتهاي منطقه اي يعني RRJ-95,RRJ-75,RRJ-۶۰ با ظرفيت به ترتيب ،۶۰ ۷۵ و ۹۰ نفر مي شود. نخستين پرواز اين جت منطقه اي قرار است در سال ۲۰۰۶ انجام شود و نخستين نمونه در اواخر سال ۲۰۰۷ به بازار عرضه خواهد شد.
برنامه تست خستگي
بدنه ايرباس A380
تست خستگي هواپيماي جديد A380 در مؤسسه IABG در شهر درسدن (آلمان) انجام خواهد شد. سومين سازه هواپيماي ايرباس A380 جهت انجام برنامه تست خستگي (Fatigue-test) در نظر گرفته شده است. در اين تست سازه هواپيما تا سال ۲۰۰۸ تحت آزمايشاتي معادل با ۶۰ هزار سيكل پرواز قرار مي گيرد. در طي اين برنامه بالها، بدنه جلويي، مياني و عقبي هواپيما از هم جدا شده و به در سدن انتقال مي يابد. سپس كاركنان مونتاژ ايرباس نيز به همراه تجهيزات لازم براي مونتاژ مجدد اين قسمتها در درسدن از تولوز به اين شهر اعزام مي شوند.
تست خستگي قرار است از اكتبر سال ۲۰۰۵ آغاز شود و تا ژانويه سال ۲۰۰۶ ، ۵ هزار پرواز شبيه سازي شده را پشت سر مي گذارد و طي ۲۶ ماه تست تا سال ۲۰۰۸ ، ۵۰۰/۴۷ سيكل پرواز كامل خواهد داشت. پس از هر ۴ هزار پرواز، سازه از نظر آسيب بررسي مي شود. هر پرواز به طور متوسط شامل ۴۸۰ طرح بارگذاري (Ioad case) بوده و از عمليات اعمال بار گسترده فشاري (Pressurisation) بر بدنه نيز استفاده مي شود.
منبع:ماهنامه كميته مطالعات هوايي

نخستين همايش آموزش و شناخت دستاوردهاي جديد فناوري اطلاعات
نخستين همايش آموزش و شناخت دستاوردهاي جديد فناوري اطلاعات، ۲۸ شهريور، توسط سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور برگزار مي شود.اين سازمان در نظر دارد نخستين همايش آموزش و شناخت دستاوردهاي جديد فناوري اطلاعات و ايجاد مراكز آموزش فناوري اطلاعات را با حضور مديران سازمان هاي ذي ربط، استادان دانشگاه ها و ارگان هاي آموزشي و مديران شركت هاي كامپيوتري، در محل هتل المپيك تهران برگزار كند.

آموزش مجازي دانشگاه علم و صنعت ايران آغاز مي شود
آموزش مجازي دانشگاه علم و صنعت ايران از بهمن در سه رشته مختلف و با پذيرش يك هزار دانشجو آغاز مي شود.
دكتر عرب خابوري در گفت وگو با خبرگزاري «مهر» افزود: دانشگاه علم و صنعت ايران در بخش آموزش مجازي از بهمن ماه رسماً به پذيرش دانشجو در مقطع كارشناسي مي پردازد. مهندسي فناوري اطلاعات، مهندسي كامپيوتر- نرم افزار و علوم كامپيوتر رشته هايي هستند كه به صورت مجازي آموزش آنها آغاز خواهد شد. عضو هيأت علمي دانشگاه علم و صنعت تصريح كرد: همچون سال هاي گذشته پذيرش دانشجويان كارشناسي ارشد در دانشگاه علم و صنعت از طريق اينترنت صورت گرفت.

آغاز فعاليت نشريه الكترونيكي «اينجا ايران است»
نشريه الكترونيكي «اينجا ايران است» از امروز براي استفاده علاقه مندان، فعال شد. به گفته مسئولان اين نشريه الكترونيكي، آشنا كردن جوانان با فرهنگ كار مطبوعاتي و بويژه كار گروهي سالم، از جمله اهداف راه اندازي اين نشريه است.
اين نشريه همچنين در راستاي گسترش فرهنگ IT و ICT در بين نوجوانان و جوانان، توسط گروهي و با حمايت فرهنگسراي تفكر راه اندازي شده است.
بيشتر بدانيم، هنر- تاريخ و زندگي، فرهنگ  از نگاهي ديگر، علم _ حياتي دوباره، زنيرو بود مرد را راستي، من يك دختر ايراني و من يك پسر ايراني از جمله بخش هاي تشكيل دهنده نشريه الكترونيكي «اينجا ايران است» مي باشد.
علاقه مندان به منظور دسترسي به مطالب ارائه شده در نشريه الكترونيكي فوق مي توانند به نشاني: www.injairanast.com مراجعه كنند. يادآور مي شود مراسم افتتاح رسمي نخستين نشريه الكترونيكي جوانان ايران، امروز در فرهنگسراي ارسباران برگزار مي شود.

همايش ها و سمينار ها
پنجمين همايش امنيت آي تي (IT)
۱- زمان برگزاري: ۲۰-۱۸ اكتبر ۲۰۰۴
۲- مكان برگزاري: سوييس/ مونت ركس
۳- پست الكترونيكي: julitaB@marcusevansnl.com
۴- صفحه الكترونيكي: http://www.securit-summit.com
۵- نيم نگاه: اين همايش پنجمين همايش بين المللي بررسي و ارائه راهكارهاي علمي و عملي براي حفظ امنيت IT است. همايش كارگاه عملي نيز دارد.
همايش بين المللي انرژي استراليا ۲۰۰۴
۱- تاريخ برگزاري: ۱۲-۱۱ اكتبر ۲۰۰۴
۲- مكان برگزاري: استراليا/ ملبورن
۳- پست الكترونيكي: kristy.allen@terrapinn.com
۴- صفحه الكترونيكي:
http://www.powergeneration world.com/2004/powergen-au
۵- تلفن: ۶۱۲۹۰۰۵۰۷۴۴+
۶- نيم نگاه: در اين همايش درباره انرژي ها و منابع انرژي تجديد پذير، بازار فروش بين المللي و فرصت هاي مناسب فروش منابع انرژي، از بين بردن زباله هاي ناشي از سوخت هاي فسيلي، تجهيزات و راه حل هاي علمي و عملي براي حفظ و استفاده بهينه از منابع انرژي و... بحث و گفت وگو خواهد شد.
ششمين همايش بين المللي بررسي ارتباطات و قوانين امنيتي
۱- زمان برگزاري: ۲۹-۲۷ اكتبر ۲۰۰۴
۲- مكان برگزاري: اسپانيا/ ماگالا
۳- پست الكترونيكي: icis04@icc.ima.es
۴- صفحه الكترونيكي: http://icics04.icc.uma.es
۵- نيم نگاه: اين همايش هرساله از سال ۱۹۹۷ تاكنون (به جز يك سال) به منظور بررسي مسايلي چون؛ هكرها و حفظ امنيت سيستم ها.
همايش بررسي امنيت id ۲۰۰۴
۱- زمان برگزاري: ۲۷-۲۶ اكتبر ۲۰۰۴
۲- مكان برگزاري: استراليا/ سيدني
۳- پست الكترونيكي: fionat@ iqpc.com.au
۴- صفحه الكترونيكي: http://www.iqpc.com.au/au-f10773
۵- نيم نگاه: در اين همايش به بررسي راه هاي كنترل قيمت، بازار فروش و توليد محصولات كامپيوتري، مديريت و افزايش توانايي سيستم هاي كامپيوتري در انتقال اطلاعات و... مي پردازند.
همايش و كارگاه بررسي تحصيل از راه دور (perel ۲۰۰۵)
۱- زمان برگزاري ۱۲-۸ مارس ۲۰۰۵
۲- مكان برگزاري: آمريكا/ كويينزلند
۳- پست الكترونيكي: pere105 @ informatik.uni-rostock.de
۴- صفحه الكترونيكي:
http://wwwra. informatik.uni-rostock.de/pere2005
۵- نيم نگاه: اين همايش در واقع زمينه اي براي ارائه روش ها، مراكز، رشته هاي تحصيلي و بررسي آينده تحصيل از راه دور است.
مهتاب صفرزاده خسروشاهي

انفورماتيك
اقتصادي
بـورس
حوادث
خارجي
رسانه
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اقتصادي   |   انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   رسانه   |   سياسي   |   شهري   |  
|  علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |