چهارشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۹۶ - Sep 15, 2004
ليگ برتر فوتبال ايران
پرسپوليس و سپاهان هم به زانو درآمدند
000930.jpg
خبرنگار همشهري: اين آغاز ليگ برتر را چگونه ارزيابي كنيم؟ خوشحال باشيم كه فاصله هاي عميق يكي دو تيم با ديگر تيمها كم شده است و يا نگران سقوط و افول تيمهاي بزرگ باشيم . ذوب آهن در خانه اش مي بازد، استقلال در تهران به تساوي مي رسد، پرسپوليس سه گل از فولاد مي خورد و سپاهان نيز با چهار گل مغلوب سايپا مي شود.
اين همه تضاد و تفاوت را چگونه ارزيابي كنيم . خواب خرگوشي تيمهاي بزرگ را دليل اصلي بدانيم يا شرايط بازيهاي اول را؟ پرسپوليس با زوبل و پروين هيچ كاري نكرده بود. تيم هنوز از نظر جسماني آماده نيست، تيم برنامه نداشت، تيم بدون هويت بود و انگار شناسنامه خود را گم كرده بود. بهانه اي نيست تمام ملي پوشان قديم و جديد هم بودند، حالا بايد متوجه شويم بگوويچ سال گذشته چه كشيد و از اين آشفته بازار و ملوك الطوايفي بازيكنان چه آزارها ديد و نهايتا تسليم شد.
پرسپوليس در مقابل فولاد هيچ نشاني از پرسپوليس آشناي ما نداشت. قافيه باخته و تسليم، رنجور و ضعيف، بي برنامه و سردرگم و پير و شكننده. نه ، هرگز اين پرسپوليس دوست داشتني سالهاي نه چندان دور ما نبود و برخلاف آن فولاد در هواي مطلوب خودش!! خوب بازي كرد، پرسپوليس را نديد، نامش را فراموش كرد و با جسارت تمام سه گل به اين غول پايتخت نشين زد.
اين تازه آغاز راه براي فوتبال خوزستان است كه امسال با دو تيم خود نقشه ها دارد. غرور به سراغتان نيايد. زمينه مساعدي داريد، كمي معقول تر ادامه بدهيد. شايد فولاد و استقلال بتوانند قدرت هاي چند سال اخير فوتبال خوزستان را جبران كنند.
سپاهان قهرمان جام حذفي گذشته و قهرمان دو سال پيش ليگ در اصفهان چهار گل از سايپا خورد .عجب حكايتي است اين فوتبال سپاهان و سايپا و پنج گل كه سهم سايپا چهار گل باشد. باورتان مي شود. اين هم جزو راز و رمز فوتبال است.
فولاد خوزستان ۳ _ پرسپوليس تهران يك
گلها: ايمان مبعلي، احمد مومن زاده و لفته حميدي براي فولاد و جواد كاظميان (۶۵) براي پرسپوليس.
فولاد در مقابل پرسپوليس آغازي توفاني داشت و با تهاجمات بي وقفه ميهمان را به عقب نشيني وادار ساخت. پرسپوليس كه تركيب جديدي را تجربه مي كرد فاقد آن هماهنگي و انسجام لازم بود. با گذشت هر لحظه از بازي اشتهاي تيم ميزبان فزوني مي گرفت تا اينكه ايمان مبعلي از درون محوطه جريمه با ضربه اي سركش دروازه پرسپوليس را فروريخت. پرسپوليس در غياب علي انصاريان در عمق دفاع لنگ مي زد و اين بهترين فرصت براي فولاد بود تا از همين نقطه حريف را در منگنه قرار دهد. هنوز پرسپوليس از شوك گل نخست دريافتي فارغ نشده بود كه با خطاي دروازه بانش روي ميثم سليماني مهاجم فولاد يك پنالتي به حريف داد. از خوش اقبالي محمدي سنگربان كارت گرفته پرسپوليس ضربه مبعلي فضاي بالاي دروازه را شكافت تا فولاد از گل دوم محروم شود. پرسپوليس بعد از گذشت سي دقيقه از بازي با تك ضربه هاي بلند كريم باقري و نفوذهاي پژمان جمشيدي صاحب چند موقعيت شد كه روي شتابزدگي سهراب انتظاري نتيجه اي نداد. درست در دقايق پاياني نيمه اول بود كه احمد مومن زاده در قلب دفاع پرسپوليس با ضربه اي حساب شده گل دوم فولاد را زد. پرسپوليس نيمه دوم را با يك تغيير آغاز كرد.
ورود جباري به ميدان باعث شد كه در اين نيمه فولاد همان تيم نيمه اول نباشد. پرسپوليس مزد بازي خوب نيمه دوم خود را با گل زيباي جواد كاظميان در دقيقه ۶۵ از روي ضربه ايستگاهي گرفت و در حالي كه بعد از اين گل بارها به يكقدمي زدن گل مساوي هم نزديك شد در نهايت در لحظات پاياني اسير ضدحمله سريع تيم ميزبان شد و دروازه اش براي بار سوم توسط لفته حميدي فرو ريخت. پرسپوليس هم شروع بازيهاي اين فصل را با زوبل مربي آلماني خود با شكست آغاز كرد.
سپاهان اصفهان يك _ سايپا۴
گل ها: عليرضا عباسفر (۳)، ابراهيم صادقي (۳۰ و ۷۵) و اميرحسين يوسفي (۶۵) براي سايپا و عباس آقايي (۱۷) از نقطه پنالتي براي سپاهان.
باخت سنگين سپاهان قهرمان جام حذفي و قهرمان دوره دوم ليگ برتر را آنهم در خانه كمتر كسي باور مي كند. سايپا متحول شده چهار بار دروازه سپاهان را گشود تا پرونده هفته اول ليگ برتر با ناكامي مدعيان بزرگ دوره قبل تكميل شود.
سپاهان تنها تا دقيقه ۳۰ قادر به بازي پاياپاي با سايپا شد و پس از آن در گرداب حريف در حاشيه زاينده رود غرق شد. اين عجيب ترين شكست چند سال اخير سپاهان در ليگ برتر فوتبال بود.

هاشمي  طبا: نامزد رياست  كميته  ملي  المپيك  هستم
000864.jpg
گروه ورزشي:رئيس  كميته  ملي  المپيك  گفت : علي القاعده  خود را براي  رياست  دوباره اين  كميته  نامزد خواهم  كرد.
مهندس  مصطفي  هاشمي طبا روز سه شنبه  با بيان  اين  مطلب  به  خبرنگار ايرنا گفت : در انتخابات  رياست  كميته  ملي  المپيك  كه  به زودي  برگزار مي شود، به عنوان  نامزد شركت  خواهم  كرد و نتيجه  اين  انتخابات  هرچه  خدا بخواهد، همان  خواهد بود.
هاشمي طبا در خصوص  عدم  نامزد شدن  محسن  مهرعليزاده  معاون  رئيس جمهوري  و رئيس  سازمان  تربيت  بدني  براي  تصدي  پست  رياست  كميته  ملي  المپيك اظهار داشت : در اين  خصوص  نمي توانم  ابراز نظري  كنم ، قطعا ايشان  با سنجيدن تمامي جوانب  و دلايل  خود را نامزد تصدي  اين  پست  نكرده  است .

مهرعليزاده نامزد رياست كميته ملي المپيك نيست
000858.jpg
گروه ورزشي:سخنگوي سازمان تربيت بدني گفت: مهندس مهرعليزاده معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان تربيت بدني كانديداي كميته ملي المپيك نخواهد شد. عيسي اسحاقي گفت: مهندس مهرعليزاده يك مدير تحول گرا، كلان نگر و با سابقه مديريت اجرايي درخشان است و اعتقاد دارد استقلال مديريت در دو بخش دولتي و غير دولتي در ورزش، قدرت تعامل مديريتي را در مديران افزايش داده و موجب استفاده از تمام ظرفيت هاي ورزش خواهد گرديد. وي افزود: به نظر مي رسد تصدي رياست كميته ملي المپيك توسط رئيس سازمان تربيت بدني به عنوان عالي ترين مسئول ورزش كشور كه در سنوات گذشته به صورت يك فرهنگ و رويه درآمده است، نوعي تنازل مسئوليت و درگير كردن دستگاه برنامه ريز ورزش به امور اجرايي و پشتيباني است.

سي ويكمين مجمع دوم آبان برگزار مي شود
رئيس و دبيركل،كميته ملي المپيك انتخاب مي شوند
گروه ورزشي:سي و يكمين مجمع عمومي كميته ملي المپيك به منظور انتخاب رئيس و دبير كل اين كميته ظهر روز دوم آبان امسال در محل آكادمي ملي المپيك برگزار مي شود. ۷۲ عضو مجمع كميته ملي المپيك، حدود ۴۰ روز ديگر گرد هم مي آيند تا رئيس و دبير كل اين كميته را به مدت ۴ سال انتخاب كنند.
در اين مجمع اعضاي هيات اجرايي كميته ملي المپيك، رئيس سازمان تربيت بدني و معاونين سازمان، روساي فدراسيون هاي ورزشي، نمايندگان وزارتخانه هاي كار و امور اجتماعي، آموزش و پرورش، علوم، تحقيقات و فناوري، دفاع و جهاد كشاورزي، نمايندگان ورزش بانوان، نمايندگان مدال آوران المپيك، نمايندگان مسئولان ايراني در مجامع بين المللي، نمايندگان باشگاه ها و نمايندگان داوران، اعضاي اصلي مجمع عمومي كميته ملي المپيك را تشكيل مي دهند.

ميزباني واليبال جوانان جهان به هند رسيد
000927.jpg
خبرنگار همشهري: ميزباني سيزدهمين دوره مسابقات واليبال جوانان جهان براي دومين بار پياپي در قاره آسيا و به ميزباني كشور هند برگزار مي شود. محمدرضا يزداني خرم رئيس فدراسيون واليبال با اعلام اين خبر به همشهري گفت: با احتساب ميزباني هند سهميه آسيا در دوره آينده مسابقات قهرماني جهان چهار تيم خواهد بود كه تاكنون حضور هند به عنوان ميزبان اين بازي ها و كره جنوبي قهرمان قاره در آن قطعي شده است. وي شانس ايران، چين و ژاپن را براي كسب دو سهميه ديگر بيشتر از ساير تيم ها دانست و اعلام داشت: ما همه تلاشمان را به كار خواهيم گرفت تا ايران ميزبان مسابقات انتخابي قهرماني جهان در قاره آسيا شود.يزداني خرم در ارزيابي مسابقات اخير جوانان آسيا در قطر گفت: به ديد من نايب قهرماني در بيرون از خانه ارزشي بالاتر از كسب طلا در تهران داشت و كار «ست كوويچ» باتوجه به عدم شناختش از حريفان قابل تحسين بود. وي ضمن مثبت خواندن كار اين مربي خارجي عنوان داشت، هنر «ست كوويچ» در مسابقات جهاني رؤيت خواهد شد.
سايپا امروز پرواز مي كند
تيم واليبال سايپا براي شركت در مسابقات جام اتحاد و دوستي امارات صبح امروز عازم دبي مي شود. اين تيم قرار است به نمايندگي از باشگاه ايرانيان در اين بازي ها كه ۱۲ تيم از جمله دو تيم خارجي هند و لبنان شركت دارند حضور پيدا كند. حمزه زريني ملي پوش جوان سايپا تنها بازيكن جامانده اين تيم محسوب مي شود كه روز يكشنبه آينده به جمع ديگر بازيكنان سايپا خواهد پيوست. مسابقات جام اتحاد و دوستي از فردا آغاز مي شود.

ملي پوشان فوتسال ايران عازم مسكو مي شوند
تيم  ملي  فوتسال  ايران  امروز براي  حضور در رقابت هاي فوتسال  چهارجانبه  روسيه  عازم  مسكو مي شود. اعضاي تيم  ملي  فوتسال  ايران  با ۱۲ بازيكن  و ۶ همراه  ساعت  ۳ و ۴۵ دقيقه  امروز تهران  را به  مقصد مسكو ترك  خواهند كرد. در پايان  اردوي  آمادگي  تيم  ملي  فوتسال  ايران ، ۶ بازيكن  از فهرست نفرات  اعزامي كنار رفتند.
اسامي نفرات  اعزامي به  شرح  زير است :
رضا ناصري ، حميد رضا ابراري نيا، بابك  معصومي ، كاظم  محمدي ، سيامك  داداشي ، وحيد شمسايي ، محسن  زارعي ، مجيد رئيسي ، امير حنيفي ، فرهاد فخيم ، محمد طاهري  و محمدرضا حيدريان . تيم  ملي  فوتسال  ايران  خود را براي  حضور در پنجمين  دوره  رقابتهاي  فوتسال  جام  جهاني  در تايوان  آماده  مي كند. اين  مسابقات  در روزهاي  اول  تا پانزدهم  آذرماه  سال  جاري  در تايپه  برگزار خواهد شد و در آن تيم  ملي  فوتسال  ايران  در گروه  چهارم  با تيم هاي  پرتغال ، آرژانتين  و كوبا همگروه  است .

بسكتبال جوانان آسيا
ايران با شكست ژاپن آغاز كرد
خبرنگار همشهري: در آغاز رقابت هاي بسكتبال قهرماني جوانان آسيا، تيم جوانان ايران در گام نخست با شكست ژاپن بازيهايش را مقتدرانه آغاز كرد.
مغلوب كردن ژاپن آن هم با ۳۴ امتياز اختلاف از عزم و اراده ملي پوشان جوانان بسكتبال ايران براي تكرار نايب قهرماني و چه بسا قهرماني آنان حكايت مي كند.
در اين بازي تيم ايران در شهر بنگلور هند زنگ خطر را براي همه مدعيان قهرماني از جمله چين و كره جنوبي به صدا درآورده است. تيم ايران روز پنج شنبه هفته جاري به مصاف قرقيزستان مي رود. تايوان هم حريف ديگر تيم ايران در دور مقدماتي محسوب مي شود.
گروه بندي مسابقات اين دوره به شرح زير است:
گروه الف: چين، قزاقستان، عربستان، سنگاپور
گروه ب: ايران، ژاپن، قرقيزستان، تايوان
گروه ج: كره جنوبي: فيليپين، كويت، لبنان
گروه د: هند، هنگ كنگ، قطر و يمن

يازدهمين دوره مسابقات فوتبال نوجوانان آسيا
نوجوانان ايران در انتظار قهرماني
000924.jpg
000855.jpg
000873.jpg
خبرنگار همشهري:فوتبال نوجوانان آسيا يا زير هفده ساله هاي اين قاره از سال ۱۹۸۴ به طور جدي و پيگير آغاز شد و از همان سالهاي اول، كشورهاي عربي اين بازيها را با برنامه ريزي و خواسته قهرماني شكل دادند. در سال ۱۹۸۴ كه بازيها در دوحه قطر برگزار شد، تيم عربستان موفق شد ميزبان بازيها (قطر) را (۳-۴) شكست دهد و جام را براي اولين بار به عربستان ببرد. حال بيست سال از آن تاريخ گذشته است، نوجوانان ما غافل از اين جام كه اساس و پايه فوتبال هر كشور را مي سازد به مرحله نيمه نهايي دهمين دوره اين بازيها رسيدند و...
حتماً اطلاع داريد كه بازيهاي قهرماني آسيا در رده سني زير ۱۷ سال هر دو سال يك بار انجام مي شود. نوجوانان ايران ابتدا بازيهاي خود را در زير گروه با تيمهاي تاجيكستان و تركمنستان انجام داد و با يك پيروزي (۲-۴) مقابل نوجوانان تركمنستان و يك تساوي (۱-۱) با تاجيكستان به عنوان تيم اول گروه پنجم به مرحله مقدماتي راه پيدا كرد. چهارده تيم ديگر به اتفاق ايران به مرحله نهايي آمدند كه به اتفاق ژاپن ميزبان بازيها در چهار گروه قرار گرفتند و ايران با نوجوانان كويت، هندوستان و مالزي در گروه C قرار گرفت.
نوجوانان ايران با اقتدار در هر سه بازي خود كه در ژاپن برگزار مي شد به پيروزي رسيد. نوجوانان ما ابتدا هندوستان را يك بر صفر، سپس مالزي را پنج بر صفر و در بازي آخر كويت را سه بر يك شكست داد و به عنوان تيم اول گروه C به مرحله يك چهارم راه پيدا كرد.از گروه A نوجوانان چين و كره شمالي، از گروه B نوجوانان كره و عمان و از گروه D نوجوانان قطر و عراق صعود نمودند كه ايران به عنوان تيم قهرمان گروه C با تيم دوم گروه D(عراق) روبه رو شد و طي يك بازي توفاني (۰-۳) بر عراق پيروز و خود را به مرحله نيمه نهايي رساند. چين بر عمان پيروز شد و قطر نيز كويت را شكست داد و در نهايت قطر با كره شمالي و ايران با چين روبه رو مي شوند.

نوجوانان ايران دو سال پيش نيز كه بازيها در ويتنام انجام مي شد راه يافته بود كه يك بر صفر در مقابل نوجوانان عمان شكست خورد و به مقام دوم رسيد.
در يازدهمين دوره مسابقات نوجوانان آسيا كلاً ۳۹ تيم شركت داشتند كه قهرمان آن، روز شنبه ۲۸ شهريور معرفي مي شود.

اعضاي جديد هيأت رئيسه فدراسيون دو و ميداني
000933.jpg
گروه ورزشي: از سوي  حسين  جلالي  رئيس  فدراسيون  دو و ميداني  اعضاي  هيات  رئيسه  اين  فدراسيون  مشخص شدند. به  گزارش  روابط عمومي  فدراسيون  دووميداني ، علي  كفاشيان  معاون  ورزشي سازمان  تربيت  بدني ، علي  محمد نوريان  معاون  وزير راه  و رئيس  سازمان  هواشناسي  كشور، اسفنديار رحيم  مشائي  معاون  اجتماعي  شهردار و رئيس سازمان  فرهنگي هنري  شهرداري  تهران  و اكبر عباسي  ملكي  قائم  مقام  بانك  تجارت  و بنيانگذار ورزش هاي  روستايي  تا پايان  دوره  رياست  حسين  جلالي ، عضو هيات  رئيسه  فدراسيون  دووميداني  جمهوري  اسلامي ايران  خواهند بود.

اقدام شايسته وحيد هاشميان و بايرن مونيخ
000849.jpg
گروه ورزشي:روز گذشته هنگامي كه سايت رسمي باشگاه بايرن مونيخ آلمان از الزام وحيد هاشميان براي سفر به اسرائيل غاصب خبر داد، بلافاصله سوالات و ابهامات فراواني پيرامون اين مسئله به وجود آمد كه با عنايت به مسلمان و ايراني بودن هاشميان و مغايرت قانوني سفر اتباع ايران به اسرائيل و همچنين مواضع ملتهاي مسلمان نسبت به رژيم صهيونيستي، آيا الزام باشگاه بايرن مونيخ اقدامي منطقي و دورانديشانه است؟
مسئولان حقوقي ورزش ايران در گفت وگو با ايسنا اعلام كردند كه سفر اتباع ايران به اسرائيل غاصب ممنوع است و تيم بايرن مونيخ به هنگام عقد قرارداد با هاشميان از اين موضوع مطلع بوده است و نبايد به هاشميان براي اين سفر الزام كند.
كارشناسان نيز در گفت وگو با ايسنا ضمن تأكيد بر منع قانوني سفر هاشميان، يادآور شدند باشگاه بايرن مونيخ با توجه به مسلمان بودن هاشميان و مواضع مسلمانان نسبت به رژيم صهيونيستي نبايد او را در موقعيتي قرار دهد كه به لحاظ وجداني و روحي و اخلاقي تحت فشار قرار گيرد.
ساعتي پس از انتشار خبر سايت باشگاه بايرن مونيخ و اعلام نظر مسئولان و كارشناسان ايراني، اخباري مبني بر وقوع اختلاف نظر بين مسئولان بايرن مونيخ در اين باره منتشر شد و سپس اعلام شد كه وحيد هاشميان مصدوم است و نهايتا خبرگزاري رويترز گزارش داد كه هواپيماي بازيكنان بايرن از فرودگاه مونيخ بدون وحيد هاشميان به سوي تل آويو پرواز كرد. به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مصدوميت دليل اصلي غيبت مهاجم ايراني عنوان شد.به گزارش ايسنا، مسئولان باشگاه بايرن مونيخ با احترام به قوانين ايران و معتقدات بازيكن ايراني خود در تصميمي دورانديشانه با اعلام مصدوميت هاشميان وي را از سفر به تل آويو معاف كردند كه قطعا در اين تصميم شخص وحيد هاشميان نيز دخالت تعيين كننده و موثر داشته است و لازم است از هاشميان و باشگاه بايرن مونيخ براي اين تصميم سنجيده تشكر شود.

ورزش
اقتصادي
انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
رسانه
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اقتصادي   |   انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   رسانه   |   سياسي   |   شهري   |  
|  علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |