دوشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۵۰۱ - Sep 20, 2004
ليگ كشتي قرعه كشي شد
قرعه كشي رقابت هاي ليگ برتر كشتي آزاد كشور ديروز انجام شد.
دومين دوره ليگ برتر كشتي آزاد با حضور دوازده تيم و در دو گروه، تيم هاي پاس تهران، پرسپوليس تهران، كرمانشاه، آهن بافق، آدنيس خراسان و جوانان سلام قرار گرفتند. در گروه دوم تيم هاي راه آهن خراسان، سلام جويبار، نفت تهران، پيام ارتباطات ساري، نيروي زميني تهران و آلومينيوم سازي اراك با يكديگر رقابت خواهند كرد.

مهدي خالدي در جمع تصميم  گيرندگان اصلي
داوري كشتي جهان
001350.jpg
خبرنگار همشهري: مهدي خالدي يكي از مردان با سابقه در كشتي ايران است كه داراي شخصيت منحصر به فردي است و به دليل استمرار و حضورش در اين رشته ويژگي ها و توانايي هاي خاصي دارد كه نمي توان به سادگي از كنار آنها گذشت. كشتي دنيا با به روي كارآمدن رافي ما رتينتي مرتباً در حال تغيير و تحول است و در اين مسير تجربيات فراوان خالدي از چشم مقامات فيلا دور نمانده و او را به عنوان يكي از اعضاي ده نفره كميته داوران فدراسيون جهاني انتخاب كرده  اند. حالا خالدي به همراه كيم كره اي دو عضو آسيايي اين كميته هستند كه اين مي تواند در راه تحول داوري كشتي آسيا بسيار پرفايده باشد. جالب اينجاست كه در تغييرات ايجاد شده غازاريان وسيميچ دو عضو قديمي اين كميته كنار گذاشته شده اند . خالدي با شرح جديدي از ساختار تشكيلاتي مدرسين و اعضاي كميته داوران فيلا مي گويد: با كنار رفتن داوران بلوك شرق كه نفوذ بسياري در فيلا داشتند، قاعدتاً حق كشي ها بايد به حداقل برسد و ديگر مسائل مالي پنهاني و... مطرح نباشد.
وي اضافه مي كند: با اجراي مقررات جديد، درجات داوري نيز تغيير كرده و ديگر داور ممتاز يا بين الملل نخواهيم داشت. كميته جديد داوران فيلا، داوران كشورهاي مختلف را به سه درجه C و B و A تقسيم كرده كه با توجه به اهميت هر مسابقه، داوران يكي از اين سه گروه را براي قضاوت انتخاب خواهد كرد.

تداوم درخشش جوانان بسكتبال در بنگلور كره جنوبي هم تسليم ايران شد
خبرنگار همشهري: تيم بسكتبال جوانان ايران چهارمين بازي خود را نيز در چارچوب هجدهمين دوره رقابت هاي جوانان آسيا در بنگلور هند با پيروزي پشت سرگذاشت. ديروز نوبت كره جنوبي يكي از قدرت هاي هميشه مطرح آسيا بود كه پس از ژاپن و تايوان دست ها را برابر تيم ايران و جابر روزبهاني به علامت تسليم بالا برد. مثل تمامي بازيهاي گذشته دلگرمي بازيكنان ايران در دفاع به «جابر» بود، كه در لحظات بحراني باحضور درزير حلقه تيم خودي و حريف گره گشا ظاهر مي شد. علي باهران، آرن داودي، مهرداد آتشي، اصغر كار دوست و اوشين ساهاكيان جدا از تكنيك خوب، جنگندگي و كار گروهي و از همه مهم تر ميانگين قدي صاحب اعتماد بنفس مثالزدني بودند. اين عوامل دست به دست هم داد تا كره اي ها طعم نخستين شكست را از تيم ايران با (۱۸) امتياز اختلاف بچشند. تاكتيك كره اي ها روي سرعت و پرتاب هاي از راه دور استوار بود، اما تيم ايران موفقيت خود را مرهون پرتاب هاي دو امتيازي و دفاع خوب و پنالتي ها بود.اين بازي ۸۴ بر ۶۸ به سود ايران تمام شد.
ايران براي راهيابي به جمع چهار تيم برتر حالا به يك برد ديگر مقابل قزاقستان يا هند نياز دارد.

ليگ برتر فوتبال ايران ‎/توقف پرسپوليس در برابر برق جوان
سايپا تنها در صدر
001356.jpg
خبرنگار همشهري: هفته دوم رقابت هاي ليگ برتر فوتبال ايران ديروز با انجام چهار بازي باقيمانده پرونده اش بسته شد. در تهران پرسپوليس در برابر برق با وجود برتري محسوس در نيمه اول، در نيمه دوم كاملا در برابر قدرت حريف جوان خود واداد تا جايي كه برق بيش از انگشتان يكدست موقعيت هاي مناسب گلزني را از دست داد. پرسپوليس بعد از شكست مقابل فولاد در حضور نزديك به چهل هزار تماشاگر در دقيقه ۱۵ روي شوت ديدني و از راه دور كريم باقري به گل رسيد و پس از آن تنها در يك نيمه موفق به اداره حريف شد. نيمه دوم پرسپوليس با از دست دادن ميانه ميدان كاملا عقب نشست و حتي تعويض هاي صورت گرفته هم نتوانست مانع از تركتازي برق شود كه بازيكنانش توپ را خوب به گردش در مي آوردند. برقي ها پس از آنكه در دقايق ،۶۵ ۷۵،۷۰ و۸۰ چهار گل مسلم را توسط آقا محمدي، عيني، غلامعلي تبار و پاك نيت از دست دادند، در دقيقه ۸۲ گل مساوي را به ثمر رساندند.
در اين دقيقه روي ارسال توپ زارع، پاك نيت برخلاف دقايق قبلي با ضربه سري دقيق دروازه محمدمحمدي را فرو ريخت. محمدي تا قبل از پذيرش گل تساوي بارها ناجي دروازه پرسپوليس شده بود.
دومين اصفهاني مغلوب سايپا شد
سايپا شگفتي ساز هفته اول كه در اصفهان سپاهان را با نتيجه عجيب چهار بر يك شكست داده بود، در كرج بر ذوب آهن هم غلبه كرد تا آغازي متفاوت با دوره هاي پيش پيدا كند. سايپا با اين برد به تنهايي صدرنشين شد. فرهاد بوستاني زننده تك گل برتري سايپا در ورزشگاه شريعتي كرج بود.
تساوي استقلال _ سپاهان در اهواز
سپاهان در اهواز بعد از اخراج طالب نسب در دقيقه ۲۵ مي توانست در انتظار يك حادثه تلخ ديگر باشد اما سپاهان با دوندگي بيشتر با پوشش دادن يك بازيكن كمتر در نيمه اول توانست دروازه استقلال را هم باز كند. محمود كريمي در دقايق پاياني نيمه دروازه ايليچ را گشود. استقلال در نيمه دوم سراپا حمله شد و خيلي زود با گل عيدي زاده عطش گلزني اش فروكش كرد. اين بازي در نهايت يك بر يك خاتمه پذيرفت.
بازي بدون گل ابومسلم و فولاد
بازي ابومسلم و فولاد خوزستان هم برنده نداشت. هر دو تيم بازي متعادلي را از خود به نمايش گذاشتند و در يك بازي كاملا برابر به تساوي بدون گل رضايت دادند.
در اين بازي مدافعان و دروازه بان دو تيم با بازي حساب شده امتيازي به مهاجمان ندادند. ابومسلم و فولاد هر كدام با اين تساوي چهار امتيازي شدند.
تابلوي نتايج بازيهاي ليگ برتر
*ابومسلم خراسان صفر _ فولاد خوزستان صفر
*استقلال اهواز يك _ سپاهان اصفهان يك
گل ها: محمود كريمي (۴۳) براي سپاهان و غلامرضا عيدي زاده (۴۹) براي استقلال
*سايپا كرج يك _ ذوب آهن اصفهان صفر
گل : فرهاد بوستاني (۴۳) براي سايپا
*پرسپوليس تهران يك _ برق شيراز يك
گل ها: كريم باقري (۱۵) براي پرسپوليس و بهروز پاك نيت (۸۲) براي برق

استقبال باشكوه از تيم هندبال جوانان ايران
خبرنگار همشهري: تيم هندبال جوانان ايران با كسب مقام سومي آسيا بامداد ديروز وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد و مورد استقبال پرشور مردم قرار گرفت. اين نخستين عنوان باارزش تيم جوانان طي دو دهه اخير بود.
عليرضا رحيمي نايب رئيس كنفدراسيون هندبال آسيا و رئيس كميته فني اين رقابت ها در فرودگاه و در گفت و گو با خبرنگاران عنوان كرد: اين تيم استحقاق راهيابي به جام جهاني را داشت ولي افسوس كه برخي از مشكلات اين موقعيت را از بازيكنان شايسته ايران گرفت.

اردن ميزبان واليبال انتخابي جوانان جهان شد
خبرنگار همشهري: اردن به عنوان ميزبان مسابقات انتخابي واليبال جوانان جهان در قاره آسيا انتخاب شد. اين انتخاب در حالي در آخرين لحظات از سوي فدراسيون بين المللي واليبال FIVB صورت گرفت كه پيش تر اين فدراسيون به طور تلويحي خبر از برگزاري اين رقابت ها در تهران داده بود. ايران و اردن نامزدهاي برگزاري اين پيكار بودند كه با توجه به حجم مسابقات جهاني انجام شده در ايران فدراسيون جهاني راي به شهر امان داد. اين مسابقات ارديبهشت ماه سال آينده با حضور تيمهاي برتر قاره از جمله ايران برگزار مي شود.هند ميزبان مرحله نهايي سيزدهمين دوره مسابقات قهرماني جهان در سال ۲۰۰۵ شد و حضور اين تيم به همراه كره جنوبي در مسابقات اين دوره قطعي است.
پارك كي ون هفته آينده در تهران است
پارك كي ون سرمربي كره اي تيم ملي واليبال ايران با گذشت نزديك به يك ماه استراحت در ايتاليا هفته آينده در تهران است. پارك كي ون براساس توافق باشگاه پيكان با فدراسيون واليبال در اين فصل قرار است اين تيم را در رقابت هاي ليگ برتر هدايت كند.

اولين مدال ايران از بازي هاي پاراليمپيك
خبرنگار همشهري: كاروان ورزشي ايران در دومين روز از دوازدهمين دوره بازي هاي پاراليمپيك آتن توسط هاني عساكره صاحب يك مدال برنز شد. اين مدال برنز در پيكارهاي جودو به دست آمد. عساكره جودوكار نابيناي ايران در وزن ۷۳ كيلوگرم پس از شكست دادن حريفاني از روسيه و آلمان به اين مقام رسيد. وي در هنگام توزيع جوائز درحالي كه قرآني در دست و شال سبزرنگي كه منقوش به نام مبارك ائمه اطهار بود بر گردن داشت روي سكو حاضر شد.

پيروزي نمايندگان تبريز در آغاز فوتبال دسته اول
تيم هاي تراكتورسازي، ماشين سازي تبريز و پاسارگاد تهران در اولين ديدار خود از هفته اول رقابتهاي فوتبال قهرماني دسته اول باشگاه هاي ايران برابر حريفان شان صاحب برتري شدند.
در اين سه ديدار كه عصر ديروز برگزار شد، تيم تراكتورسازي در برابر اكباتان و پاسارگاد در برابر راه آهن با نتيجه مشابه يك بر صفر به برتري دست يافتند و ماشين سازي هم با همين نتيجه در آبادان از سد صنعت نفت گذشت.
همچنين در همين چارچوب دو تيم عقاب تهران و ايران جوان بوشهر در تهران به مصاف هم رفتند كه اين بازي در پايان ۹۰ دقيقه با نتيجه مساوي بدون گل خاتمه يافت.در رقابتهاي فوتبال دسته اول باشگاههاي ايران ۲۴ تيم حضور دارند.

اولين جشنواره ورزشي روزنامه نگاران
گروه ورزشي: اولين جشنواره ورزشي روزنامه نگاران با برگزاري مسابقات بيليارد، تنيس روي ميز و فوتبال دنبال خواهد شد. در ادامه اولين جشنواره ورزشي روزنامه نگاران كه با همت انجمن صنفي روزنامه نگاران برگزار مي شود، رقابتهاي بيليارد از ۷ مهر در مجموعه ورزشي ايرانيان و مسابقات تنيس روي ميز نيز ۲۸ آبانماه برگزار خواهد شد. هفته گذشته رقابتهاي شطرنج پايان يافت و مسابقات فوتسال نيز قرار است پس از پايان ماه مبارك رمضان آغاز شود.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
بـورس
حوادث
خارجي
رسانه
سياسي
شهري
علمي
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   رسانه   |   سياسي   |   شهري   |  
|  علمي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |