|
|
|
|
|
|
|
|
در حاشيه روز پاكسازي كوهستان
ثروتي كه بر باد مي رود
اگر هر ساله يكي ازNGO ها كه صرفا در حد تشريفات، اين روز را زيبا گرامي مي دارند به شهرداري تهران پيشنهاد مي كرد و نظافت كوه را به شكل انحصاري در اختيار مي گرفت، بي گمان علاوه بر اشتغالزايي، بستر كوهستان براي درآمدزايي هاي پايدار بيشتر در كانون توجه قرار مي گرفت
ايمان مهدي زاده
شهروندان ايران ضمن عدم استفاده بهينه از ثروت هاي كلان طبيعي، معمولا در تخريب آن نيز بر مي آيند.
مردم ديگر
در اينكه كوهستان منبع ثروت است، شكي نداريم. بي هيچ ترديدي تاكنون بهره وري هاي متعدد از محيط آن در سراسر دنيا آنقدر رشد كرده كه اين همه مورد توجه قرار گرفته است. سوددهي مالي كوهستان به شهروندان بسيار زياد است.
جداي از معادن و ذخاير زيرزميني كه در انواع سنگ ها يافت مي شود، امروز بحث اكوتوريسم مطرح است. گردشگران مختلفي از كشورهاي متعدد با تبار ونژاد متفاوت كوه هاي دنيا را درهم مي نوردند و قله ها را يكي يكي فتح مي كنند. رفتار اين عده با محيط طبيعت ويژه خودشان است. آنان آموزش هاي لازم براي سپري كردن اوقاتشان دركوه را آموخته اند و به كار مي بندند.
بسياري از كوه هاي دنيا امروزه، صرفا محل تردد كوهنوردان است. مسوولان امر در اين سرزمين ها كوشش مي كنند، محيط كوهستانشان را بكر نگه دارند تا بتوانند ساليان متمادي از سوددهي اين مقوله پول به جيب بزنند. يكي از راه ها، اجازه ندادن ورودي هاي زياد است. به اين شكل جاده در كوه شكل نمي گيرد و راه پاكوب باز نمي شود. معمولا براي صعود به اين ارتفاعات گروه بايد پس از برنامه ريزي وهماهنگي قبلي به آنجا عزيمت كند. ميزان ورودي هرگروه مشخص شده، برنامه و راه سفر به راهنما تحويل داده مي شود.
يعني از قبل مسيرتان مشخص مي شود و در كوهپيمايي آن مناطق خبري از شيوه باري به هر جهت به چشم نمي آيد. طي مسير كوهنوردان موظفند، زباله هاي خود را به كمپ هاي ويژه تحويل دهند و در بازگشت زباله ها را به پايين منتقل كنند. چند سالي است كه ورزشكاران ظرف مخصوصي جهت بازگرداندن ادرار و مدفوع تحويل مي گيرند و در بازگشت آن را تحويل ستاد تخليه زباله مي دهند.
يكي از دوستان كوهنورد كه مدام در كوه هاي مختلف دنيا سير مي كند، از چند اروپايي كه راجع به نكته آخر اطلاع نداشتند خاطره اي نقل مي كرد. به هنگام پايين آمدن از كوه وقتي دريافتند آن ظرف ها براي چه كاري تحويلشان شده متعجب و حيرت زده شدند. آنها آنقدر تلاش كردند تا توانستند ادرار و مدفوع از يك گروه آسيايي خريداري كنند.
كوه هاي ما
ما مثل جالبي داريم:چيزي كه عيان است، چه حاجت به بيان است؟
مصداق اين ضرب المثل صحبت كردن از محيط كوهستان در ايران است. متاسفانه بسياري از مردم اين حرف ها را مي پسندند ولي در مرحله عمل و كاربردي، هيچ حركت سودمندي از خود نشان نمي دهند. گويا وظيفه نگهداري و بهداشت كوهستان صرفا كاري است ويژه تشكل هاي غير دولتي.
NGO ها هر ساله، چند روز قبل از فرا رسيدن روز پاكسازي كوهستان اقدام به چاپ بيانيه و اطلاعيه مي كنند كه در نهايت بازدهي در خور اعتنايي ندارد. بحث كوهستان و كوه در ايران بسيار متفاوت با ديگر كشورهاست. برخي كشورهاي آفريقايي در بهره برداري اقتصادي از منابع خدادادي، بسيار توسعه يافته تر از ايران عمل مي كنند.
هنگامي كه درروستاي زيباي كوهستاني دربند، تيغه لودرها به جان طبيعت بي زبان مي افتد و دلش را مي شكافد و جگرش را مي خراشد وسپس آپارتمان و ساختمان جاي سنگ ها و گل سنگ ها مي كارند، خشك و بي روح، لحظه به لحظه مشغول پيشروي و ناكارآمد كردن طبيعتند.
ويرانگران طبيعت تنها اين عده سودجو نيستند كه آگاهانه تن مادر زندگي را مورد تعرض قرار مي دهند. مديران ايراني در بهره برداري از اينگونه منابع به توسعه پايدار نمي انديشند و گرنه به خاطر حمايت از نسل هاي آينده ، برنامه منسجمي تدوين مي كردند. گروه سوم مردم هستند، ما شهروندان بي خيال كه براي يك روز تفريح و استراحت محيط كوهستان را آكنده از زباله مي كنيم.
اسراف نكنيد
نكته جالب ماجرا در اسراف بي رويه اين تفرج است. ظرف هاي يكبار مصرف قابل بازيافت است، برخي تجزيه مي شوند كه به محيط كوهستان آسيبي نمي رسانند. برخي مواد اما! قابل تجزيه نيستند ولي چند فرسنگ پايين تر از كوه به قيمت خوبي خريداري مي شوند. از سويي براي نهادينه كردن هر فرهنگي نياز به توجيه مزاياي آن براي مردم است. مقوله بازيافت از اين دست موارد است. اگر هر ساله يكي ازNGO ها كه صرفا در حد تشريفات، اين روز را زيبا گرامي مي دارند به شهرداري تهران پيشنهاد مي كرد و نظافت كوه را به شكل انحصاري در اختيار مي گرفت، بي گمان علاوه بر اشتغالزايي، بستر كوهستان براي درآمدزايي هاي پايدار بيشتر در كانون توجه قرار مي گرفت.
به هر حال فردا روز پاكسازي كوهستان است و اگر قصد تفريح و سفر داريد، پيشنهاد مي كنيم به كوهستان بياييد. از هواي پاك و تميز آن لذت ببريد زباله ها را با خود پايين بياوريد و بستر محيطي را براي درآمدزايي ضمن اشتغالزايي بيشتر آماده كنيد.
|
|
|
نظارت
خدمات پس از فروش مشكل دارد
به دليل پيروي از لجستيك سنتي، بيشتر سازمان هاي ما خدمات نامناسبي را به مردم ارايه مي كنند. به گزارش ايسنا، دكتر سيدمسعود ميركاظمي، رئيس انجمن لجستيك ايران - گفت: افزايش هزينه ها در بخش تامين مواد اوليه، ذخيره سازي، حمل و نقل هاي اضافي، ضايعات توزيع غير استاندارد و قيمت تمام شده بالا سبب شده تا سازمان هاي ما خدمات نامناسبي را به مشتريان عرضه كنند. وي با اشاره به اينكه امروزه بيشتر سازمان هاي ما با لجستيك سنتي قادر به ادامه فعاليت در كلاس جهان نيستند، يادآور شد: مجموعه چنين شرايطي سبب شده است تا اين سازمان ها به غير از موفق نبودن در عرصه جهاني، نتوانند پاسخگوي تغيير و تحولات محيط اطراف خود باشند. در حاليكه هم اكنون سازمان هاي موفق در جهان به طور معمول طي 48 ساعت نياز مشتري را شناسايي كرده و محصول مورد نظر را طراحي، توليد، توزيع و سپس خدمات پس از فروش آن را ارايه مي كنند در كشور ما پس از اعلام نقص كالا از سوي مشتري، به علت وجود ارتباط نامناسب با فن آوري روز، ماه ها يا سال ها طول مي كشد تا نقص موجود بر طرف شود.
|
|
|
بازار 1
بازار لوازم بهداشتي تهران درتسخير كالاهاي قاچاق
|
|
رئيس تعاوني توليدكنندگان فرآورده هاي بهداشتي، صنعتي و آرايشي گفت : با برآوردهاي به عمل آمده به نظر مي رسد بيش از 30 درصد بازار لوازم بهداشتي آرايشي تهران در تسخير كالاهاي قاچاق و 35 درصد واردات بي رويه اين محصولات باشد. شرايط اقتصادي حاكم بر جامعه ناامني خاصي را براي توليد كنندگان ايجاد كرده است ، به گونه اي كه به هيچ عنوان ثبات فكر و آرامش انديشه در يك واحد توليدي وجود ندارد. نبود ضوابط كنترلي لازم از يك سو و سياست هاي به بيراهه رفته ازسوي ديگر، بازار مصرف داخلي را به روي محصولات خارجي گشوده و اين درحالي است كه واردات آنها به هيچ وجه تابع ضوابط بهداري و استاندارد ايران نيست .
تعاوني هاي مرزنشين داراي 7ميليون نفر عضو فعال هستند كه از انجام ثبت سفارش معاف هستند در نتيجه تمام اقلام وارداتي در جايي ثبت نمي شود و ازسوي ديگر اين مرزنشينان در زمينه پرداخت حقوق و عوارض گمركي نيز بين 30 تا 100درصد معاف هستند. در هيچ يك از نقاط مرزي كه اصطلاحا بازارچه هاي مرزي ناميده مي شوند، هيچ گونه كنترل بهداشتي و استاندارد روي اين اقلام صورت نمي گيرد. در نتيجه اين گونه واردات نه تنها اقتصاد كشور، بلكه بهداشت و سلامت مردم را نيز هدف قرار داده است . اگر آمار واردات رسمي و غيررسمي سال 1382 را درنظر بگيريم ، نسبت واردات غير رسمي بيش از يك سوم واردات رسمي ايران بوده كه اگر اقلام مصرفي مانند فرآورده هاي غذايي، نوشيدني،بهداشتي و آرايشي را جزوبيشترين اقلام قاچاق بدانيم، به عمق فاجعه پي خواهيم برد. به علت پايين بودن قدرت خريد مردم و نبود نقدينگي لازم در واحدهاي توليدي قيمت فروش كالا اجبارا از شرايط غيرمتعارف تبعيت مي كند. حد پايين ، شرايط استاندارد توليد است كه توليد كننده رسمي نمي تواند از آن خارج شود و با يك قيمت تمام شده مشخص مواجه است .بااين وجود توليدكننده داخلي همواره در لبه پرتگاه و درمعرض هزينه هاي غيرمترقبه افزايش قيمت توليد، افزايش نرخ تعرفه ها و هزاران عامل ناپيداي ديگر قرار دارد.
|
|
|
بازار۲
پوشاك چيني
|
|
بالاخره پاييز سررسيد. هواي خنك اين روزها نويد بارندگي و رشد پاييزه را دارد. هواي خنك و مطبوع، باران هاي دل انگيز سرشب و ابرهاي سياه بالاي سرمان، گرد هم مي شوند نوستالوژي پاييز؛ برگ هاي رنگارنگ خزان زده و خش خش زيرپا. همه اينها آدم را تشويق مي كند به پياده روي و نفس كشيدن و لذت بردن. ولي قبل از تمام اين مباحث خوب و خوش و رنگارنگ، وضعيت پوشاكتان را روشن كنيد. بسياري از مردم دنيا فصل پاييز و زمستان را به خاطر پوشيدن لباس هاي خاص، فصل خوش تيپ ها مي دانند. از اين رو بازار پوشاك هر سال در اين فصل رونق تازه اي مي گيرد. طرح ها و رنگ هاي جديد پشت ويترين مغازه ها جا خوش مي كند و وسوسه پوشيدنشان را به جانتان مي اندازد.امسال رنگ هاي تند و شاد وارد بازار شد. به گفته برخي دوستان رنگ جيغ. ولي به هر حال اين رنگ هاي گرم و تند كه در زبان رنگ شناسي به آن رنگ گرم دهاتي مي گويند، مد سال شده است. تاكنون بازار اين رنگ ها پر رونق بوده است. با شروع فصل بارندگي و حضور چاله چوله هاي زياد در خيابان ها كه در نهايت به گل آلودي لباس مي انجامد، رنگ هاي ديگري وارد بازار خواهد شد.
اين روزها فروشندگان لباس، ويترين مغازه هايشان را تغيير مي دهند و لباس پاييزه رسما وارد بازار مي شود. قيمت پوشاك نسبت به ديگر كالاها چندان افزايش پيدا نمي كند. از قضا اين مناسبت قيمت را مرهون بازار چيني ها هستيم. چيني ها با اقتدار سعي دارند بازارهاي جهاني را قبضه كنند. وقتي پوشاك چين در اروپا براي خود مشتري پيدا كرده، تصاحب بازارهاي جهان سوم چندان سخت نمي نمايد. بله، امسال به مدد پوشاك چيني مي توان با هزينه اي نه چندان زياد از تيپ و پوشاك خوب بهره مند شد. البته پوشاك ايراني ارزان، كيفيت محصولات چيني را ندارد و پوشاك با كيفيت ايراني، قيمتي در حدود دو برابر پوشاك وارداتي از چين دارد. شايد اگر توليد كنندگان روي طرح و رنگ و كيفيت تجديد نظر كنند، بتوانند شاهد پوشيده شدن لباس هاي توليدي شان به تن هموطنان باشند.
|
|
|
بازار 3
قيمت فروش انواع خودرو
قيمت/ميليون ريال
|
مدل
|
71 تا 5/70
|
پژو۱۶۰۰ آر.دي سفيد 83
|
73 تا 72
|
پژو۱۶۰۰ آر.دي يشمي 83
|
71 تا 5/70
|
پژو 1600 آر.دي عدسي 83
|
118 تا 117
|
پژو 1800 جي.ال.ايكس 83
|
160 تا 158
|
پژو پارس 83
|
175 تا 173
|
پژو پارس۱۶ سوپاپ جديد 83
|
157 تا 156
|
پژو پارس پرشيا مشكي 83
|
103 تا 102
|
پژو 206 نقره اي مشكي 83
|
116 تا 115
|
سمند مشكي توكرم 83
|
۵۷ تا 56
|
پيكان انژكتوري سفيد 83
|
۵۳ تا 5/52
|
وانت پيكان 83
|
۵ /24 تا 24
|
وانت پيكاپ 83
|
۵ /48 تا 49
|
سپند پي.كي 83
|
30 تا 5/29
|
رونيز 83
|
392
|
ماكسيما اتوماتيك 83
|
352
|
ماكسيما دنده اي 83
|
143
|
پروتون چهار در 83
|
147
|
پروتون پنج در 83
|
۹۴
|
سيناد يك رنگ 83
|
۵/۹۷
|
سيناد دو رنگ 83
|
۳/۱۰۱ تا 10
|
وانت مزدا تك كابين 83
|
12 تا 1680/11
|
وانت مزدا دو كابين 83
|
23 تا 215
|
مزدا 83
|
۶۷
|
پرايد صبافول جي.تي.ايكس 83
|
230 تا 228
|
زانتيا سوپردولوكس 83
|
435 تا 430
|
موسو۶ سيلندر فول 83
|
83 تا 82
|
وانت نيسان 83
|
70 تا 69
|
ماتيزمشكي 83
|
123 تا 122
|
دوو سي يلو سفيد 83
|
124 تا 122
|
دوو سي يلو مشكي 83
|
124 تا 122
|
دوو سي يلو بژ جديد 83
|
|
اتحاديه صنف دارندگان نمايشگاه ها و فروشندگان خودرو تهران ، قيمت انواع خودرو در بازار تهران را طي هفته جاري اعلام كرد. قيمت خودروهاي اعلام شده از سوي اين اتحاديه مربوط به خودروهاي صفركيلومتر سالم و داراي ضمانت گارانتي است.
بهاي فروش خودروهاي جدول زير با توجه به نوع رنگ متفاوت بوده و قيمت هاي ياد شده ، ميانگين حداقل و حداكثر قيمت خودروها است و برحسب ميليون ريال است.
|
|
|
درد دل
به ما زنگ بزنيد
۲۰۴۷۳۳۶ تماس 9 الي 12
آسفالت
وضعيت آسفالت كوچه ها در شهرك مشيريه منطقه 15 شهرداري افتضاح است. شهرداري منطقه 15 فكري به حال كوچه ها بكند.
نصب سرعتگير
خيابان قيطريه 2 در ضلع غربي پارك قيطريه كه وارد ميدان صبا مي شود با اينكه مسكوني است، اما ماشين ها با سرعت زيادي عبور مي كنند. از مسوولان ترافيك درخواست مي شود در اين منطقه سرعتگير نصب كنند.
خودروهاي قديمي را عوض مي كنيد؟
يك پيكان 30 سال پيش كه در تست هاي معاينه فني قبول مي شود با پيكان امروزي چه فرقي دارد؟ تكنولوژي آنها كه عوض نشده. خيلي از مردم سرمايه هاي كوچكي دارند و دلخوشي هاي كوچك. چرا آنها را از حقوق خود محروم مي كنيد؟
اتوبوس و پل
خط اتوبوس سيدخندان - امام حسين را برداشتند و مردم سرگردان هستند. در خيابان دماوند هم پل هوايي را برداشته اند.
جاده كرج
جاده مخصوص كرج در پل دوم بعد از اكباتان روشنايي ندارد و تصادف زياد مي شود. مسوولان پيگيري كنند.
جواديه
توي بازارچه جواديه 4 سال است تير برق شكسته و خطرناك است. در همين بازارچه گاز پيك نيك را هم پر مي كنند كه خيلي خطرناك است و امنيت ندارد. مواد مخدر هم بيداد مي كند. اين بازارچه در بين سرپل جواديه و نهرفيروزآبادي است.
باز هم كوپن پنير!
كوپن شماره 935 را تمديد كرده اند و كوپن شماره 939 هم هست ولي هنوز از پنير خبري نيست. لطفا مردم را اذيت نكنيد.
ميدان پونك
وضعيت ترافيك در اين ميدان خراب است. شبيه ميدان صنعت شهرك غرب، جنوب ميدان را ببندند تا از بار ترافيكي كاسته شود. در اشرفي اصفهاني به جنوب دوربرگرداني دارد براي همت شرق ولي شهرداري درست نكرده و مجبوريم مسير طولاني را با آسفالت خراب طي كنيم.
حقوق معوقه جانبازان
خيلي از جانبازان فوت مي كنند ولي حقوق معوقه آنان پرداخت نشده. مسوولان رسيدگي كنند.
لتمال كن
۳۰ و اندي سال است كه منتظر دريافت 500 متر زمين لتمال كن هستيم. از مسوولان محترم اوقاف كن و آقاي شهردار احمدي نژاد و شهرداري منطقه 22 استدعاي بذل عنايت بيشتري را داريم.
تعدادي از زمين داران لتمال كن.
تشكر از شهرداري
از شهرداري محترم منطقه 5 و آقاي فخاري رئيس درآمدها و آقاي نجاتي رئيس گروه درآمد به خاطر رفتار خوب با مردم سپاسگزارم.
اميدي
جانباز شيمايي
از من خواسته اند براي اثبات جانبازي مدارك باليني خود را بدهم ولي خود بيمارستان ارتش كه من در آنجا بستري بودم، اين مدارك را ندارد.
۲۵ سال بدون حقوق
۲۵ سال است حقوق بازنشستگي شوهرم را قطع كرده اند. با گرسنگي و بي آبرويي چه كار كنيم؟
ماشين 31 ساله
با اين ماشين من چه كار كنم؟ در خيابان نمي آورم چون متوقفش مي كنند. در خانه هم مانده و فضاي پاركينگ را اشغال كرده است.
نصب سرعت گير
در خروجي همت به عدل جنوبي اتومبيل ها با سرعت زياد وارد منطقه مسكوني مي شوند و لازم است سرعت گير نصب شود. ضمنا زميني در گلستان دوم است كه در آن چند درخت كاشته اند كه جلوي ديد رانندگان را در سر تقاطع كم مي كند.
جانبازان
از شهردار تشكر مي كنم كه دستور پيگيري كار من را دادند درحالي كه مديران رده پايين از انجام كار جلوگيري مي كردند.
|
|
|
فروشگاه
قيمت قطعات كامپيوتر در تاريخ 30/06/83
MOR DC
|
قيمت/ تومان
|
۵ CEN2MEO X
|
۰۰۰۵۱
|
۵ CEN2liater X
|
۰۰۵۵۱
|
۵ CEN2kcalb X
|
۰۰۵۵۱
|
۵ CEN2revlis X
|
۰۰۵۵۱
|
۴*32*48 WRDC CEN8MEO
|
۰۰۰۲۳
|
۴*32*48 WRDC CEN8liater
|
۰۰۵۳۳
|
۴*32*48 WRDC CEN8revlis
|
۰۰۵۳۳
|
۱ CEN6MOR DVD X
|
۰۰۰۹۲
|
MOR DVD
|
۰۰۰۲۳
|
evird obmoc CEN
|
۰۰۵۸۴
|
DRAC SCIHPARG
|
|
۳۱ SIS6
|
۰۰۵۷۱
|
۳۰ SIS6
|
۰۰۰۶۲
|
۶ 4000 XM4BM
|
۰۰۰۲۳
|
۱۲ 4000 XM8BM
|
۰۰۰۶۴
|
۱۲ 4000 XM5IVD/BM
|
۰۰۰۷۴
|
۲۵ 5200 XF6BM
|
۰۰۰۳۸
|
DRAC SCIHPARG
|
|
۱۲ 5200 XF8IVD /BM
|
۰۰۰۰۶
|
۱۲ 5200 XF8BM
|
۰۰۵۶۵
|
۱۲ 5200 XF8DAPEMAG + BM
|
۰۰۰۰۷
|
۵۲۰ XF AMENIC LANOSREP0
|
۰۰۰۲۲۱
|
۵۹۵ XF0ARTLU
|
۰۰۰۰۹۳
|
۱۲ WEN 5500 X F8BM
|
۰۰۰۷۶
|
۲۵ WEN 5500XF6BM
|
۰۰۰۸۹
|
۲۵ WEN EL 5700 XF6BM
|
۰۰۰۸۳۱
|
۱۲ WEN TX 5600 X F8BM
|
۰۰۰۷۰۱
|
MAR
|
|
۶۵۲MA 333 RDD BM 1
|
۰۰۵۳۳
|
۲۱۵MA 333 RDD BM 1
|
۰۰۰۰۷
|
۶۵۲MA 400 RDD BM 1
|
۰۰۵۴۳
|
۳۳۶۵۲ RDD BM 3RECAPA
|
۰۰۰۸۳
|
۴۰۶۵۲ RDD BM 0RECAPA
|
۰۰۰۹۳
|
۳۳۲۱۵ RDD BM 3RECAPA
|
۰۰۰۴۷
|
۴۰۲۱۵ RDD BM 0RECAPA
|
۰۰۰۵۷
|
MAR
|
|
۲۱۵YROMEM.GeR CCE BM
|
۰۰۵۱۱۱
|
۱YROMEM.GeR CCE BG
|
۰۰۰۵۵۲
|
SEIROMEM HSALF
|
|
BM 128 LATIGID ERUCES
|
۰۰۵۸۲
|
BM 256 LATIGID ERUCES
|
۰۰۰۵۴
|
BM 512 LATIGID ERUCES
|
۰۰۰۵۶
|
۶ AIDEM TRAMS4BM
|
۰۰۰۲۲
|
۱۲ AIDEM TRAMS8BM
|
۰۰۰۳۳
|
۱۲ AIDEM ITLUM8BM
|
۰۰۰۸۲
|
۲۵ AIDEM ITLUM6BM
|
۰۰۰۸۴
|
۵۱ AIDEM ITLUM2BM
|
۰۰۰۵۶
|
۶ KCITS YROMEM4BM
|
۰۰۰۲۳
|
۱۲ KCITS YROMEM8BM
|
۰۰۰۹۳
|
ROTXAM KSID DRAH
|
|
۵۴۰۰۴ BG 0MPR
|
۰۰۵۴۴
|
۷۲۰۰۴ BG 0MPR
|
۰۰۰۵۴
|
۷۲۰۰۸ BG 0MPR
|
۰۰۰۳۵
|
ROTXAM KSID DRAH
|
|
۷۲۰۰۲۱ BG 0MPR
|
۰۰۰۲۷
|
۷۲۰۰۶۱ BG 0MPR
|
۰۰۰۷۸
|
۷۲۰۰۵۲ BG 0BB MPR
|
۰۰۰۵۷۱
|
۰۸ MPR 7200 BG 8BM
|
۰۰۰۴۶
|
۰۲۱ MPR 7200 BG 8BM
|
۰۰۰۹۷
|
۰۶۱ MPR 7200 BG 8BM
|
۰۰۵۳۹
|
۰۰۲ MPR 7200 BG 8BM
|
۰۰۰۸۱۱
|
۰۵۲ MPR 7200 BG 8BM
|
۰۰۰۸۷۱
|
۰۸HCUOT ENO BG
|
۰۰۰۰۴۱
|
۰۲۱HCUOT ENO BG
|
۰۰۰۸۶۱
|
۰۶۱HCUOT ENO BG
|
۰۰۰۵۰۲
|
۰۰۲HCUOT ENO BG
|
۰۰۰۰۴۲
|
۰۵۲HCUOT ENO BG
|
۰۰۰۶۶۲
|
۰۰۳HCUOT ENO BG
|
۰۰۰۶۹۲
|
LETNI UPC
|
|
.2 NORELEC4ZHG
|
۰۰۵۳۶
|
.2 NORELEC6ZHG
|
۰۰۰۰۸
|
LETNI UPC
|
|
.2 NORELEC8NAF + YART ZHG
|
۰۰۵۹۹
|
.2 VIP4HG
|
۰۰۰۲۱۱
|
.2 VIP8NAF + YART HG
|
۰۰۰۲۵۱
|
XOB HG 8.2 VIP1HSAC BM
|
۰۰۰۸۵۱
|
.3 VIP0HO
|
۰۰۰۹۶۱
|
.3 VIP2HO
|
۰۰۰۰۱۲
|
.3 VIP4HO
|
۰۰۰۰۷۲
|
LLIW I DRAOB REHTOM
|
|
P4TC
|
۰۰۰۵۳۱
|
P4DLOG - ES
|
۰۰۰۱۱۱
|
P4ES
|
۰۰۰۶۸
|
ES4P2
|
۰۰۰۹۷
|
P4ETIL - ES
|
۰۰۵۹۵
|
TH4P2
|
۰۰۰۳۶
|
G4PM2
|
۰۰۰۳۵
|
P4E
|
۰۰۰۸۶
|
P4GS
|
۰۰۰۴۹
|
|
|
|
|