دوشنبه ۶ مهر ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره - ۳۵۰۸
درمان دردها، مشكلا ت عصبي، مفصلي و ...
دواي هر درد، هرم 
شكل فضايي خاص آن باعث جذب و تمركز انرژي هاي مثبت كيهاني و ايجاد فضايي متراكم از انرژي مي  شود
017154.jpg
در داخل هرم سمعك سوت مي  زند، فازمتر بوقدار به صدا درمي آيد، فازمتر ديجيتال جريان الكتريسيته را نشان مي  دهد اگر يك آونگ را از بالا به سمت راست هرم پايين آوريم در يك نقطه مهره فلزي آونگ از حالت شاقولي خارج و ...

آيا اهرام به واقع خواص شگفت انگيز دارند؟ با راهيابي باستان شناسان به اعماق اهرام ثلاثه، سال ها شگفتي هاي كشف شده در اهرام ذهن محققان و دانشمندان را به خود مشغول كرد.

داستان ها و ماجراهاي زيادي درباره اين اهرام جادويي گفته شده كه، بعضا به افسانه شبيه هستند. مثلا اينكه اگر گلي تازه را در مركز يكي از اين اهرام قرار دهيد، هميشه تازه باقي خواهد ماند يا اينكه اگر جسدي بي  جان در مركز هرم قرار گيرد هرگز فاسد نخواهد شد.
از قديم تصور بر اين بود كه هر كدام از اشكال هندسي واجد ويژگي هاي خاص است و از اين ميان هرم يكي از پرخواص ترين اشكال هندسي است! چون شكل فضايي خاص آن باعث جذب و تمركز انرژي هاي مثبت كيهاني و ايجاد فضايي متراكم از انرژي مي  شود. مصريان باستان هم قرن ها بر اين ويژگي اعتقاد داشته و براي نگهداري از اجساد فرعون ها براي آنها هرم هاي عظيم الجثه مي  ساختند.
يك پژوهشگر ايراني هم ادعا مي  كند به دنبال مطالعه همين تجربيات و مقالات مختلف در مورد اهرام ثلاثه به روش جديدي براي تسكين دردها دست يافته است.
فيروز اعظمي مي  گويد: اين روش كه بر خواص ويژه هرم مبتني است نوعي شيوه درمان دردها، مشكلات عصبي، مفصلي و مشكلات رواني انسان است كه بدون هيچ گونه ابزار و دستگاهي به سادگي قابل استفاده است. اين تكنيك همچنين در گندزدايي آب هاي آلوده، تسريع رشد گياهان و ترميم سريع جراحت ها و شكستگي ها كاربرد دارد.
وي افزود: من به دنبال مطالعه مقاله اي در سال 73 درباره هرم خئوپوسكه از ويژگي هاي آن فاسد نشدن لاشه پرندگان است، به اين نتيجه رسيدم كه علت اين امر حالت گندزدايي درون هرم و توقف فعاليت ميكروارگانيسم در آن است. من در تحقيقاتم حدود 250هرم را با زاويه  هاي مختلف ساخته و با آزمايش هاي بسياري متوجه شدم تكه هاي گوشت آزمايشي درون هرم بعد از چند روز فاسد نشده و به سرعت آب خود را از دست داده و خشك مي  شوند. از اين خاصيت هرم، اولين بار فرانسوي ها استفاده كردند و شير را در پاكت هاي سه گوش بسته بندي مي  كردند تا شير به مدت طولاني تري سالم  بماند.
وي در ادامه تحقيقات خود مقداري آب آلوده را درون هرم قرار داد كه بعد از چند روز كاملا پاك شد و بيشترين تغيير در ميكروارگانيسم پروتوزوآو روتيفررخ داد كاهش حدود 77/67 درصد. اين در حالي بود كه آب آلوده خارج از هرم، همچنان آلوده بود.
به گفته اين پژوهشگر، بر اساس آزمايش هاي وي، حتي رشد گياهان نيز در داخل هرم حدود 7 ميلي متر بيشتر از خارج از هرم بوده است.
وي مزيت ديگر اين هرم را سرعت بخشيدن به جوش خوردن شكستگي هاي بدن عنوان و خاطرنشان كرد: تاثير هرم روي انسان، حيوان و گياه قابل مشاهده است. به طوري كه هرگونه جراحت يا شكستگي بدن به وسيله هرم به سرعت ترميم مي  يابد.
اعظمي درباره خصوصيات هرم آزمايشي گفت: ارتفاع هرم حدود 260 سانتي متر بوده و اضلاع۴ 4x متر آن با زاويه معيني از يكديگر قرار گرفته  اند. اين زاويه سبب مي  شود كه انرژي هاي كيهاني در آن متمركز شده و يك ميدان مغناطيسي ايجاد شود، حتي اگر اين زاويه 5 يا 6 دقيقه در مقياس درجه نيز تغيير كند مشكلي به وجود نمي  آيد اما با تغييرات بيشتر خاصيت هرم از بين مي  رود.
اعظمي با بيان اينكه وجود اشياي فلزي مانع از تجمع انرژي درون هرم مي  شود، اضافه كرد: جنس هرم مورد استفاده از يونوليت  است ولي موثرترين ماده براي ساخت هرم، گرانيت است كه ذرات كريستال موجود درآن باعث جذب بيشتر انرژي مي  شود.
اين پژوهشگر افزود: بر اساس آزمايش هاي متعددي كه درون هرم انجام شده به نتايجي دست يافتم از جمله اينكه در داخل هرم سمعك سوت مي  زند، فازمتر بوقدار به صدا درمي آيد، فازمتر ديجيتالي جريان الكتريسيته را نشان مي  دهد كه البته محل ثابتي نداشته و دايما در حال جابه جا شدن است، اگر يك آونگ را از بالا به سمت راست هرم پايين آوريم در يك نقطه مهره فلزي آونگ از حالت شاقولي خارج و بعد شروع به حركت دوراني مي  كند. اين ميدان دوراني در طول شبانه روز يكسان نيست و در بعضي ساعات فاصله مهره تا راس هرم كم و ميدان دوراني كوچك تر شده و در بعضي ساعات عكس اين عمل رخ مي  دهد؛ همچنين در صورتي كه از يك قطب نما به مدت طولاني درون هرم استفاده شود، عقربه آن از كار مي   افتد.
به گفته وي هنگام حضور درون هرم احساس سرگيجه همراه با حالت تهوع به شخص دست مي  دهد كه بعد از خروج، از بين مي  رود و به دنبال رفع اين حالت، امراض روحي و ناراحتي هاي عصبي فرد برطرف مي  شود.
در حال حاضر در هند هم يك مبتكر هندي با استفاده از روش كيهاني هرم، بيماران را معالجه مي  كند در حالي كه اعظمي ادعا مي  كند مزايا و نتايج به دست آمده از هرم آزمايشي وي بسيار كاربردي تر است.
وي در پايان مي  گويد: در صورت دريافت بودجه و همكاري متخصصان، مي  توان امكان درمان بيماري هاي صعب العلاج را نيز با اين روش بررسي كرد.

مسموميت هاي غذايي
017151.jpg
گرد آورنده: سارا ميرزايي
مسموميت غذايي به بيماري حاد ناشي از مصرف غذاي آلوده به باكتري، سم باكتري، ويروس، سموم طبيعي يا مواد شيميايي مضر نظير فلزات سنگين گفته مي شود و در تقسيم بندي بيماري ها جزو بيماري هاي روده اي به حساب مي آيد. در سال هاي اخير نه تنها دركشورهاي در حال توسعه بلكه در ميان كشورهاي پيشرفته هم موارد اين بيماري در حال افزايش بوده است. به طور كلي غذا به دو صورت مي تواند حامل اجرام بيماري زا به بدن ما باشد: حامل فعال و غيرفعال. غذا براي بسياري از باكتري هاي بيماري زاي گوارشي به عنوان حامل عمل مي كنند. يعني جرم بيماري زا در غذا تكثير مي شود و حتي گاهي توليد سم مي كند. اما در عوض عوامل ويروسي و عده كمتري از باكتري ها كه در غذا تكثير نمي شوند، به طريق غيرفعال منتقل مي شوند. در دسته اخير مقادير خيلي كم جرم در غذا نيز مي تواند بسيار بيماري زا باشد. دوره كمون در مسموميت هاي غذايي معمولا كمتر از يك هفته است و علايم باليني آن شامل دل درد، استفراغ، اسهال، سردرد، ضعف و بي حالي شديد است و حتي مي تواند علايمي نظير سندرم هاي نورولوژيك، هپاتيك و كليوي را در موارد شديد در پي داشته باشد.
اسهال شايع ترين علامت عفونت روده اي است كه نشانه بر هم خوردن كاركرد طبيعي روده در جذب آب و املاح است. گاهي در يك مسموميت غذايي به خصوص مسموميت هاي استافيلوكوكي و باسيلوسي به دليل اثر تحريكي توكسين اين اجرام روي مركز عصبي كنترل استفراغ C.T.Z سبب ايجاد اين حالت مي شود.
برطبق مطالعات انجام شده، در مركز كنترل بيماري ها Center for disease control در آمريكا ساليانه 76 ميليون مسموميت غذايي و 5 هزار مرگ و مير ناشي از آن اتفاق مي افتد كه رقم قابل توجهي است. تجارت بين المللي محصولات غذايي ريسك انتقال بيماري هاي عفوني غذايي را خيلي زياد كرده است. به طوريكه همه ساله بيش از هزار ميليون مورد اسهال حاد در بين كودكان زير 5 سال در آفريقا، آسيا به استثنا چين و آمريكاي لاتين اتفاق مي افتد كه به مرگ بيش از 5 ميليون نفر منجر مي شود. فراواني مسموميت هاي غذايي در كودكان به علت كامل نبودن سيستم ايمني و در پيران به علت زوال طبيعي اين سيستم بسيار بيشتر از ديگر افراد جامعه است. اين در حالي است كه تعداد موارد واقعي بروز مسموميت هاي غذايي به علت عدم گزارش يا كمبود آن هنوز نامشخص است.
از ديدگاه اقتصادي هم مسموميت هاي غذايي چه به لحاظ هزينه درمان و چه به لحاظ مرگ و مير كودكان خسارات مادي و معنوي زيادي را به جامعه تحميل مي كند. هزينه اين بيماري ها از نظر اقتصاد ملي گرچه در كشورهاي در حال توسعه كمتر از كشورهاي پيشرفته است، اما هزينه هاي مربوط به آن در مقايسه با توليد ملي به طور قابل توجهي بيشتر استTodd. در يك بررسي در سال 1987 هزينه هر مورد اسهال كودكان شامل هزينه مرگ و مير را 50 دلار تخمين زد وهزينه كل درمان را در سطح جهاني بالغ بر 50 هزار ميليون دلار برآورد كرده است.
از سوي ديگر بروز مسموميت هاي غذايي مي تواند روي روابط عاطفي و اجتماعي افراد اثر بگذارد. در اين مورد مي توان به مثال جالبي اشاره كرد: نايب رئيس شركت هواپيمايي ژاپني كه مسافران هواپيماي آن در طول يك سفر هوايي دچار مسموميت غذايي استافيلوكوكي مي شوند، از شدت احساس گناه اقدام به خودكشي مي كند.
از ميان عوامل ايجاد كننده بيماري هاي غذايي، نوع باكتريايي آن شايع تر است. بيش از 90 درصد موارد اين بيماري را باكتري هاي استافيلوكوك، سالمونلا، ليستريا و اشريشيا كولاي ايجاد مي كنند. اين باكتري ها به طور معمول در اكثر غذاهاي خام حضور دارند. ويروس ها كمتر از راه غذا منتقل مي شوند، اما مواردي از انتقال غذايي ويروس هپاتيت A از راه مصرف غذاي آلوده مشاهده شده است.
يك مسموميت غذايي الزاما به علت آلوده بودن مواد اوليه غذا شامل مواد لبني و گوشتي آلوده اتفاق نمي افتد. بلكه محل فرآوري، توليد و طبخ غذا و افراد متصدي اين امور در آلوده ساختن مواد غذايي به اجرام بيماري ها نقش بسزايي دارند. در اين ميان نقش افراد مسوول تهيه غذا به طور ويژه اي برجسته تر است. چه بسيار آشپزان ناآگاهي كه با عدم رعايت مسايل بهداشت شخصي، ناخواسته غذا را آلوده مي سازند. در اين زمينه داستان خانم ماري مالون Mary Mallon شنيدني است. اين خانم كه در شهر نيويورك شغل آشپزي داشت تنها طي سال هاي۱۹۰۱ تا 1914 حدود يكهزار و 344 نفر را به علت عدم رعايت مسايل بهداشتي در كار خود به تب تيفوئيد مبتلا ساخت. عامل تب تيفوئيد باكتري سالمونلاست كه حاملا ن آن با توجه به بقاي طولاني مدت جرم در روده و صفراي بيماران، معمولا افراد مسني هستند كه سال ها پيش به عفونت حاد يا مزمن روده دچار شده اند و تا مدت ها اين ميكرب از طريق مدفوعي از آنان دفع مي شود. پس رعايت بهداشت فردي نظير شست وشوي دست ها در همگان، به خصوص متصديان تهيه غذا در اماكن عمومي طبخ غذا و آشپزخانه هاي منازل از جهت كنترل به اينگونه عفونت ها بسيار حائز اهميت است.
گاهي منشاء آلودگي غذا مي تواند مواد غذايي خام با منشاء دامي  باشد كه خوب پخته نشده باشد. مثلا عدم رعايت شرايط بهداشتي در كشتارگاه ها و عدم توجه به جداسازي سريع و به موقع امعاء و احشاء از لاشه دام و طيور كشتار شده مي تواند زمينه ساز آلودگي گوشت به انواع ميكرب هاي بيماري زاي غذايي شود. اين ميكرب ها به عنوان فلور طبيعي در امعاء و احشاء و محتويات روده دام ها حضور دارند و در اثر تماس با گوشت در كشتارگاه هاي غير بهداشتي مي توانند آن را آلوده سازند.
مكانيسم و چگونگي بروز مسموميت هاي غذايي برحسب نوع باكتري مولد آن متفاوت اما در عين حال مشابه است. اكثر اين ميكرب ها با ايجاد اختلال در فلور طبيعي مخاط روده انسان جايگزين آن شده ورشد و تكثير مي كنند. براي اكثر اين اجرام استقرار و چسبندگي به سلول هاي مخاطي روده براي بيماري زايي ضروري است. مصرف خودسرانه و بي مورد آنتي بيوتيك ها به دليل اينكه مي تواند باكتري هاي مفيد روده را از بين ببرد، به عنوان فاكتور مستعد كننده بروز مسموميت غذايي عمل مي كند. رشد و تكثير باكتري ها در سطح مخاط روده موجب تخريب و آتروفي سلول هاي روده مي شود و اختلال در عمل جذبي اين سلول ها سبب ايجاد اسهال مي شود. البته بعضي از ميكرب ها كه بيماري زاتر هستند، نظير شيگلا، علاوه بر تخريب سلول هاي مخاطي قدرت نفوذ به بافت هاي زير مخاطي وعمقي تر را هم دارند در نتيجه اسهال خوني متعاقب پارگي عروق اين ناحيه پديد مي آيد.
شيگلا همانند بسياري ديگر ازميكرب ها توانايي توليد نوعي پروتئين سمي را دارد كه در بيماري زايي آنها دخيل است. ارگان هاي هدف براي اين سموم معمولا وسيع است زيرا اين پروتئين خود از زير واحدهايي تشكيل شده كه هر كدام از اين زير واحدها مي توانند اثرات بيولوژيكي مختلفي داشته باشند و علايم باليني متنوعي را نيز موجب شوند. چنانچه شيگاتوكسين اثرات سمي خود را علاوه بر روده، بر بافت هاي عصبي، هورموني و ساير بافت ها نمايان مي كند و اختلالات اين دستگاه ها را موجب مي شود. توكسين بوتولينوم عامل بيماري بوتوليسم - معروف ترين مسموميت غذايي - يكي از مهلك ترين سموم طبيعي است. چنانچه به مقدار 1/0 تا 1 ميكروگرم آن قادر است يك انسان و۳ هزار تا۳۰ هزار موش را از طريق تزريق داخل صفاقي بكشد. البته مسموميت بوتوليسم تنها در كودكان ممكن است از طريق مصرف غذاي حامل ميكرب آن يعني كلستريديوم بوتولينوم ايجاد شود. زيرا فلور طبيعي روده كودكان يعني مجموعه ميكرب هاي مفيد مستقر در مخاط روده آنان هنوز تكميل نشده است،  اما شكل غالب اين مسموميت، مصرف غذاي حاوي سم است كه جرم مولد سم در غذاهايي كه در شرايط بي هوازي تهيه مي شوند مثل كنسروها توليد مي كند. در حقيقت بيماري بوتوليسم ناشي از اثرات متابوليك سم روي دستگاه عصبي است كه به فلجي بافت هاي مختلف بدن منجر مي شوند. علايم مسموميت بوتوليسم كه بر حسب شدت مسموميت مي تواند درجات مختلفي داشته باشد شامل ضعف، سرگيجه، دوبيني، اختلالات عصبي و فلجي، اشكال در بلع وتهوع و استفراغ درعرض چند ساعت تا چند روز پس از مصرف غذاي مسموم بروز مي كند و درصورت عدم مراقبت هاي پزشكي لازم مثل استفاده از آنتي توكسين مربوطه مي تواند منجر به مرگ فرد شود.
مايكوتوكسين ها سموم قارچي در غذا نيز مسوول اپيدمي هاي بزرگ مسموميت در انسان و حيوان در سالهاي اخير بوده است. اثرات سوء اين سموم در انسان مي تواند به فرم هاي مختلفي از مسموميت هاي حاد تا مزمن روده اي يا داشتن نقش مخرب و جهش زا در ژنوم باشد. قارچ هاي توكسين زا در همه جا حضور دارند، حتي در مواد غذايي مثل دانه هاي غلات، حبوبات و خشكبار كه محتوي آب كمي هستند مي توانند رشد كنند. مي توان گفت تمام مواد غذايي چه با منشاء حيواني يا گياهي در طول فرآيند توليد، انبارداري و حمل ونقل نسبت به آلودگي با قارچ هاي توكسين زا،  حساس هستند. كنترل فرآيند توليد ونگهداري مواد غذايي از جهت نامساعد كردن شرايط رشد قارچ ها، دور ريختن غذاهايي كه آثار كپك زدگي دارند و عدم استفاده از محصولات غذايي تاريخ مصرف گذشته در پيشگيري از مسموميت با سموم قارچي بسيارتوصيه شده است.
باكتري هاي بيماري زاي غذايي بر خلاف قارچ ها كه براي رشد به رطوبت ناچيز در مواد خوراكي قانع هستند، به مقاديربيشتري رطوبت نياز دارند. ولي با اين حال به دليل محدوده وسيع دمايي كه مي توانند در آن رشد كنند و تنوع زيادي كه دارند، مسوول بيشتر مسموميت هاي غذايي هستند.
پيشگيري از بروز مسموميت هاي غذايي
قدم مهم در جلوگيري از بروز پاره اي مسموميت هاي غذايي با منشاء دامي، حذف عامل پاتوژن از غذاي دام هاي مولد غذا است. ازجمله درمورد سالمونلا كه براي اطمينان از سلامت گوشت مصرفي ما بايد ابتدا از غذاي دام ها حذف شود، ديگر رعايت اصول بهداشتي در كشتارگاه ها نظير تخليه سريع و كامل امعاء و احشاء از لاشه هاي دام هاي كشتار شده، عدم تماس اين قسمت ها با گوشت و انجام آزمايش هاي ميكربي گوشت براي تعيين سلامت آن در صورت تماس، استفاده از روش هاي فيزيكي از قبيل شست و شو دادن دقيق يا پرتو دهي Radiation لاشه براي زدودن بار ميكربي آن، همه و همه در پيشگيري و كنترل عفونت هاي ميكربي غذايي موثرند.
آگاهي توليد كننده هاي فرآورده هاي گوشتي و افرادي كه به تهيه و طبخ غذا مي پردازند از خطرات ناشي از ميكرب هاي غذايي و نقش مسلم آنها در بروز مسموميت هاي غذايي،  كمك مي كند تا اين افراد، با وسواس و دقت بيشتري در زمينه تهيه غذاي جامعه گام بردارند و ناخواسته سلامت و بهداشت جامعه را از اين بابت به خطر نيندازند. همچنين استفاده از محصولات پاستوريزه ، غذاهاي گوشتي كاملا پخته و فرآورده هاي تخميري مثل ماست، به دليل از بين رفتن اكثر اجرام بيماري زاي غذايي در هر يك از اين فرآورده ها اطمينان بيشتري را به مصرف كننده از لحاظ سلامت غذا مي دهد.

خوابيدن با چراغ هاي روشن
آيا خوابيدن با چراغ هاي روشن واقعا خطرناك است؟
بر اساس تحقيقات راسل ريتر از دانشگاه تگزاس، اين كار مي تواند احتمال ابتلا به سرطان را بالا ببرد. به محض اينكه شب آغاز مي شود، بدن ما شروع به توليد هورموني به نام ملاتونين مي كند كه باعث به كار افتادن مجدد ساعت بيولوژيك بدن ما مي شود. ملاتونين مسوول حفظ ريتم روزانه در تمام حيوانات است. علاوه بر به كار اندازي ساعت بيولوژيك، ملاتونين از ايجاد آسيب سلولي هم جلوگيري مي كند. ريتر كه جديدا نظريه اي مبني بر تاثير نور شبانه بر بالا رفتن احتمال بروز سرطان ارايه كرده است، مي گويد: ملاتونين يك آنتي اكسيدان قوي است كه ژنها  را از آسيب محافظت مي كند.روشن بودن چراغ ها باعث گيجي بدن و در نتيجه كاهش توليد ملاتونين مي شود. آلودگي نور شهري و لامپ هاي روشن داخل منزل، فرصت بدن را براي توليد ملاتونين كاهش مي دهد. ريتر پيشنهاد مي كند كه همه انسان ها بايد در مورد نحوه مصرف نورهاي مصنوعي بيشتر دقت كنند، مخصوصا در مورد بچه ها. والدين نبايد به بچه ها اجازه دهند تا با چراغ روشن بخوابند. دليلي براي ترس از تاريكي وجود ندارد و تمام اين حرف ها در حالي است كه دبرا اسكين از دانشگاه سوري عقيده دارد: شواهد بسيار محدودي مبني بر تاثير ملاتونين بر فيزيولوژي بدن وجود دارد، چه برسد به سرطان زا بودن يا نبودن آن!

مگس ميوه هم انسولين دارد
017148.jpg
حتي دروسوفيلا، حشره 6 پاي كوچك معروف به مگس ميوه، هم سلولي دارد كه عمل آن شبيه به يك پانكراس مينياتوري است. اين كشف كه در نشريه Nature منتشر شده، نور اميدي براي درمان ديابت است.
سئونگ كيم از دانشگاه استانفورد و همكارانش، دو سال پيش سلول هايي در مغز مگس ميوه كشف كردند كه انسولين توليد مي كنند و حالا همين گروه، سلول هايي پيدا كرده اند كه هورموني شبيه به گلوكاگون توليد مي كنند.
لازم به ذكر است كه انسولين و گلوكاگون هورمون هايي هستند كه هر دو از پانكراس ترشح شده و توامان وظيفه كنترل قند خون را برعهده دارند. به اين ترتيب با اين كشف جديد طرف دوم معادله پانكراس هم در مگس ميوه كشف و كامل شد.دكتر كيم مي گويد: بدون انسولين و گلوكاگون بدن ما با مشكل بزرگي روبه رو است و به نظر مي رسد در مگس ها هم همين طور است.اين كشف جديد، اميد جديدي براي كمك به بيماران مبتلا به ديابت نوع 1 است.

ورزش و سرطان سينه
مطالعات محققان آمريكايي نشان مي دهد كه ورزش كردن طول عمر زنان را كه از سرطان سينه جان سالم به دربرده اند، افزايش مي دهد.
مطالعات انجام شده روي بيش از دو هزار 100 زن نشان داد كه حتي انجام تمرينات ورزشي منظم بطور ملايم مانند يك ساعت و نيم پياده روي در هر روز مي تواند خطر بازگشت سرطان سينه را از يك دوم به يك چهارم كاهش  دهد.
اين دانشمندان اظهار كرده اند كه ورزش كردن خطر ابتلا به ساير سرطان ها از جمله روده، بافت آندومتر داخل رحم و كليه را نيز كاهش  داده و فعاليت هاي بدني به طور مستقيم و غير مستقيم در كاهش ابتلا به اين امراض موثر هستند.

زهرمار ضد تومور
مطالعات حاكي از آن است كه تركيبات طبيعي در زهر برخي مارها مي تواند مانع از رشد تومورهاي سرطاني شود.دكتر جان پرز، رئيس مركز تحقيقات سموم طبيعي از دانشگاه تگزاس، در اين زمينه گفت: مارها از زهر خود براي هشدار عملكردهاي بيولوژيك استفاده مي كنند و اين همان عملي است كه داروها انجام مي دهند و به همين دليل زهرها همواره مورد توجه محققان پزشكي بوده است.
امروزه بخشي از تركيبات آزمايشگاهي و داروها از سم مارها تهيه مي شود.
داروهاي شيمي درماني تفاوت ميان سلول هاي سرطاني با ساير سلول هاي سالم را تشخيص نمي دهند، اما سموم طبيعي هدف هاي بسيار ويژه اي را رديابي مي كنند.
در حال حاضر مجموعه اي از داروهاي فشار خون و اختلالات قلبي از سم يك نوع مار برزيلي تهيه مي شوند.

كلاس اولي ها
مادران، كودكان اول دبستاني خود را در صورت لزوم چند روز اول مدرسه همراهي كنند. دكتر بهروز بيرشك، روانشناس، به مادران توصيه كرد: حضور مادران سبب مي شود كودك احساس نكند كه مدرسه عامل جدايي بين او و مادرش است.
وي اعتقاد دارد: آغاز ورود به مدرسه مي تواند انگيزه خوبي را تا انتهاي دوره تحصيل ايجاد كند. برخورد گرم و صميمي و سخنان دلپذير مربيان براي دانش آموزاني كه براي اولين بار محيط خارج از منزل را تجربه مي كنند، مي تواند آنها را به محيط علاقه مند و از استرس آنها بكاهد.وي با بيان اينكه همه افراد استعداد بالقوه براي كسب دانش دارند، گفت: محيط آموزشي و نوع آموزش در تقويت استعداد و توانايي دانش آموزان بسيار كمك كننده است. سخت گيري روز اول مي تواند احساس ناخوشايندي براي هميشه در دانش آموزان به وجود آورد.

درمانگاه
تهرانشهر
خبرسازان
دخل و خرج
در شهر
يك شهروند
|  تهرانشهر  |  خبرسازان   |  دخل و خرج  |  در شهر  |  درمانگاه  |  يك شهروند  |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |