چهارشنبه ۲۲ مهر ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره ۳۵۲۴ - Oct 13, 2004
حراج بزرگ سهام هفته آينده آغاز مي شود
003600.jpg
گروه بورس: مهرماه جاري را مي توان ماه تبلور عزم جدي دولت براي كاهش تصدي گري خود دانست.
به گزارش خبرنگار ما در اين ماه بانك ها و سازمان هاي دولتي بلوك هاي مديريتي ۸ شركت را عرضه خواهند كرد. در اولين عرضه سهام بلوك مديريتي شركت ليفت تراك سازي سهند در روز ۱۵ مهرماه توسط شركت سرمايه گذاري سپه و شركت مديريت سرمايه گذاري اميد به بخش خصوصي واگذار شد.
بر اساس اين گزارش بانك صنعت و معدن در نظر دارد ۵۱ درصد از سهام شركت سرمايه گذاري صنايع شيميايي ايران را به ارزش پايه بيش از ۱۷۰ ميليارد تومان واگذار كند.
سازمان خصوصي سازي نيز قصد دارد بلوك مديريتي ۵ شركت دولتي را به وكالت از طرف سازمان هاي دولتي عرضه كند.
اين بلوك ها شامل بلوك ۵۱ درصدي شركت سيمان هرمزگان متعلق به سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران به ارزش پايه ۲۲۸ ميليارد تومان، بلوك ۵۱ درصدي سهام شركت سيمان اردبيل و آهك آذرشهر متعلق به سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران به ارزش پايه حدود ۱۰۷ ميليارد تومان و بلوك ۵۱ درصدي سهام شركت هپكو متعلق به سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران به ارزش پايه ۷/۴۹ ميليارد تومان است.
همچنين بلوك ۵۱ درصدي سهام شركت ماشين آلات صنعتي تراكتورسازي متعلق به سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران با ارزش پايه حدود ۴ ميليارد تومان و بلوك مديريتي سهام شركت كمباين سازي ايران متعلق به سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران به ارزش تقريبي ۴/۹ ميليارد تومان نيز در فهرست بلوك هايي هستند كه توسط سازمان خصوصي سازي عرضه مي شوند.
اين گزارش حاكي است: بلوك مديريتي شركت آزمايش توسط صندوق بازنشستگي كشوري و شركت سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي كشوري به ارزش تقريبي ۱۶ ميليارد تومان واگذار خواهد شد.
رئيس هيأت عامل سازمان خصوصي سازي در اين باره گفت: مزايده هاي بزرگ سازمان خصوصي سازي طي روزهاي دوشنبه تا چهارشنبه هفته آينده در بورس برگزار مي شود.
پوري حسيني افزود: در ۳ روز يادشده سهام ۱۲ شركت سيمان هرمزگان، سيمان اردبيل، هپكو، كمباين سازي اراك، سيمان كارون و موتورسازي و تراكتورسازي تبريز به فروش مي رسد.
اين گزارش حاكي است طبق برنامه سوم توسعه بايد ۲۵۰ شركت دولتي در نيمه دوم امسال واگذار شوند.

ديروز در كميته فرعي شوراي بورس
آيين نامه فعاليت مشاوران سهام نهايي شد
گروه بورس: آيين نامه ارائه خدمات مشاوره و سبدگرداني سهام روز گذشته در كميته فرعي شوراي بورس نهايي شد.
به گزارش خبرنگار ما در حال حاضر مشاوران سرمايه گذاري در بورس به صورت غيررسمي فعاليت دارند، آيين نامه ياد شده مي تواند ارائه اين گونه خدمات ضروري به سهامداران را تحت ضوابط و چارچوب هاي مشخص درآورد. به اين ترتيب مي توان اميدوار بود با شكل گرفتن نهاد ياد شده و ارائه تحليل هاي درست و به موقع به فعالان بازار ريسك سرمايه گذاري در بورس به شدت كاهش يابد. دبير كل بورس اوراق بهادار پيش از اين كاهش ريسك سهامداران كوچك را از مهمترين اهداف اين سازمان در برنامه دو ساله بورس اعلام كرده بود.
اين گزارش حاكي است: با نهايي شدن آيين نامه ارائه مشاوره و سبدگرداني در كميته فرعي شوراي بورس پيش بيني مي شود طي جلسات آينده اين آيين نامه در شوراي بورس به تصويب نهايي برسد.
براين اساس آيين نامه ياد شده براي كاهش ريسك فعاليت سرمايه گذاران در بازار سرمايه، جذب طيف گسترده تري از شهروندان به اين بازار ، فراهم كردن استفاده قانونمند سهامداران از دانش و تجربه واسطه هاي مالي، هم تراز كردن بازيگران بازار سرمايه از سوي هيأت مديره سازمان بورس به شوراي بورس ارائه شده است.
اين آيين نامه در ۲۴ ماده تهيه شده كه شامل ضوابط و شرايط اعطاي مجوز ارائه خدمات مشاوره و سبدگرداني اوراق بهادار، الزامات ارائه خدمات مشاوره و سبدگرداني اوراق بهادار، دفاتر حسابداري و گزارش هاي نظارت و بازرسي و شرايط تعليق مجوز مدير سبد دارايي است.

بيشتر مردم از مزاياي بورس بي اطلاعند
ايسنا: يك عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: اكثريت مردم و كاركنان بخشهاي دولتي و خصوصي از مزايا و فرايند بورس بي اطلاعند.
هادي حق شناس گفت: بورس در كشورهاي جهان سوم همواره در فرايند خصوصي سازي و تقويت آن موثر و كارساز بوده  و يك مرحله خصوصي سازي يا واگذاري كار و امور به بخش خصوصي را در اين كشورها تسهيل مي كند.وي افزود: ترديدي نيست كه بخش عمده اي از بورس در دست دولت و شركتهاي دولتي است؛ زيرا سهامداران اصلي بورس شركتهاي دولتي هستند و بخشهاي خصوصي سهام ناچيزي را در بورس به خود اختصاص داده اند.
حق شناس تصريح كرد: شركتهاي دولتي ترازنامه مالي، سهام و ساز و كار مالي خود را به گونه اي تنظيم مي كنند كه ابتدا وارد بورس شده و به تدريج سهام خود را واگذار كنند. اما با تفسيري كه از اصل ۴۴ قانون اساسي در حال انجام است، انتظار مي رود كه سهام شركتهاي دولتي در بورس به بخشهاي عمومي و در قالب افراد حقيقي يا تعاوني واگذار شود.وي گفت: همانگونه كه در مورد بانكها تبليغات بسياري انجام مي شود تا نقدينگي هاي دست مردم و بخشهاي مختلف كشور جذب شود، بايد اين كار را در خصوص بورس نيز انجام داد. متاسفانه عامه مردم اطلاع چنداني در مورد بورس و مزاياي آن ندارند به نحوي كه اكثريت كاركنان دولت و بخش خصوصي از فرايند بورس و محاسن و مزاياي آن بي اطلاعند.

نظارت بر بازار سرمايه فعلاً سليقه اي است
گروه بورس: رئيس هيأت مديره بورس گفت: خلأ اصلي در قانون فعلي بازار سرمايه، نظارت بر اين بازار است.
به گزارش سايت خبري وزارت اقتصاد، حيدر مستخدمين حسيني افزود: نظارت بر بازار سرمايه در شرايط فعلي به صورت كامل و جامع نبوده و در بسياري موارد سليقه اي انجام مي شود و سيستم منسجم و با اراده اي بر اين بازار حاكم نيست. وي با اشاره به ارائه لايحه قانون بازار اوراق بهادار به مجلس تصريح كرد: در اين لايحه سعي شده است با توجه به فراگيرشدن بورس در سراسر كشور و حضور گسترده مردم در اين بازار مسأله نظارت بر بازار سرمايه به صورت سيستمي درآمده و از اراده فردي خارج شده و قانونمند شود.

ايران خودرو ديزل ۱۰۰ درصد سود خالص را بين سهامداران تقسيم مي كند
گروه بورس: شركت ايران خودرو ديزل قصد دارد ۱۰۰ درصد سود خالص سال ۸۳ را بين سهامداران خود تقسيم كند.
به گزارش خبرنگار ما اين شركت طي ۵ ماه نخست سال ۱۳۰ ميليارد ريال سود خالص كسب كرد و به هر سهم شركت ۱۳۳ ريال سود خالص تعلق گرفت.
ايران خودرو ديزل درآمد خالص هر سهم خود را براي سال مالي جاري ۵۰۴ ريال پيش بيني كرده بود كه بر اين اساس ۲۷ درصد آن محقق شد.
براساس اين گزارش اين شركت قبلاً پيش بيني سود امسال خود را در تاريخ ۲۸ تيرماه ۸۳ مبلغ ۴۳۸ ريال اعلام كرده بود كه دلايل تعديل را عمدتاً كاهش بهاي تمام شده كالاي فروش رفته ناشي از پيش بيني عدم افزايش قيمت دلار و تعديل قيمت فولاد، همچنين افزايش هزينه هاي مالي به دليل پيش بيني افزايش تأمين مالي از طريق سيستم بانكي با توجه به افزايش سطح فعاليت و كاهش درآمد حاصل از سرمايه گذاري ها ناشي از انصراف از فروش دارايي هاي شركت اعلام كرده است. ضمناً افزايش درآمد هاي متفرقه به دليل پيش بيني فروش اقلام بدون گردش و كم گردش موجود در انبارهاي شركت نيز از ديگر دلايلي است كه باعث تعديل پيش بيني سود شركت شده است.
اين گزارش حاكي است ايران خودروديزل طي ۵ سال نخست امسال دو هزار و ۲۹۰ ميليارد ريال درآمد حاصل از فروش، يك هزار و ۸۶۹ ميليارد ريال بهاي تمام شده كالاي فروش رفته تا ۲/۹۰ ميليارد ريال هزينه و ۳۳۱ ميليارد ريال سود عملياتي داشته است. اين شركت در پايان سال مالي گذشته ۳۴۰ ميليارد ريال سود خالص كسب كرد و به هر سهم شركت ۵۲۵ ريال سود خالص تعلق گرفت.
پيش بيني عملكرد امسال شركت در مقايسه با پيش بيني عملكرد سال مالي قبل به ترتيب به لحاظ فروش ۹۷ درصد افزايش، بهاي تمام شده كالاي فروش رفته ۱۲۳ درصد افزايش، سود عملياتي ۴۲ درصد افزايش و سود پس از كسر ماليات ۴۴ درصد افزايش داشته است.

شوراي بورس تشكيل نشد
گروه بورس: جلسه روز دوشنبه شوراي بورس تشكيل نشد و مباحث در نظر گرفته شده براي اين جلسه به هفته بعد موكول شد.
به گزارش سايت خبري وزارت اقتصاد، جلسه اين هفته شوراي بورس به دليل عدم حضور رئيس كل بانك مركزي و چند تن از اعضاي شوراي بورس، تشكيل نشد.
عدم حضور شيباني در جلسه روز دوشنبه شوراي بورس مربوط به حضور وي در جلسه مشترك دولت و مجلس بود كه همزمان با جلسه شوراي بورس برگزار شد.ضمن آن كه ديروز كميسيون فرعي در شوراي بورس تشكيل شد كه به بررسي مباحث هفته هاي گذشته پرداخت. پيش از اين يكي از اعضاي شوراي بورس از بحث در مورد جايگزين كردن برخي از اعضاي اين شورا در جلسه هفتگي شوراي بورس خبر داده بود.

كاهش هزينه ها سود «شيشه و گاز» را افزايش داد
گروه بورس: شركت شيشه و گاز درآمد خالص هر سهم خود را براي سال مالي جاري ۲۲۴ ريال پيش بيني كرد.
به گزارش خبرنگار ما اين شركت قبلاً پيش سود هر سهم خود را در تاريخ ۶ ارديبهشت ماه ۸۳ مبلغ ۷۰ ريال و در تاريخ ۲۴ تيرماه ۸۳ مبلغ ۱۵۶ ريال اعلام كرده بود كه دلايل تعديل را افزايش مقدار و نرخ فروش و كاهش هزينه ها عنوان كرده است.
بر اساس اين گزارش شيشه و گاز طي ۵ ماه نخست امسال ۷۸ ميليارد ريال درآمد حاصل از فروش، ۵۳/۶۳ ميليارد ريال بهاي تمام شده كالاي فروش رفته، ۴ ميليارد ريال هزينه عملياتي و ۶/۴ ميليارد ريال هزينه مالي داشته است.
ضمناً ميزان سود عملياتي و سود خالص اين شركت به ترتيب ۵/۱۰ ميليارد ريال و ۵ ميليارد ريال برآورد شده و به هر سهم شركت نيز ۹۳ ريال سود تعلق گرفته است.
اين گزارش حاكي است: شيشه و گاز در پايان سال مالي گذشته ۱۲۳ ميليارد ريال درآمد حاصل از فروش، ۱۱ ميليارد ريال سود عملياتي و ۲/۳ ميليارد ريال سود خالص كسب كرد و به هر سهم شركت نيز ۱۴۹ ريال سود اختصاص يافت.
پيش بيني عملكرد امسال شركت در مقايسه با عملكرد واقعي سال مالي قبل به ترتيب به لحاظ فروش ۳۸ درصد افزايش، بهاي تمام شده كالاي فروش رفته ۴۲درصد افزايش، سود عملياتي ۱۱۸ درصد افزايش و سود پس از كسر ماليات ۲۷۶ درصد افزايش داشته است.
در اين گزارش آمده است: شيشه و گاز امسال بين سهامداران خود ۱۰ درصد سود قابل تقسيم را پخش مي كند.

البرز دارو افزايش سرمايه را به ثبت رساند
گروه بورس: شركت البرز دارو افزايش سرمايه خود را به ثبت رساند.
به گزارش خبرنگار ما ثبت افزايش سرمايه اين شركت در تاريخ ۱۵ مهرماه جاري صورت گرفت.
براساس تصميم مجمع عمومي فوق العاده سرمايه اين شركت از مبلغ ۸ ميليارد ريال به ۱۶ ميليارد ريال افزايش يافته است.اين مبلغ شامل ۱۶ ميليون سهم عادي يك هزار ريالي با نام است كه از محل مطالبات حال شده تأمين مي شود.

سرمايه گذاري بيمه بين سهامدارانش ۲۵ تومان سود تقسيم مي كند
گروه بورس: شركت سرمايه گذاري صنعت بيمه طي سال مالي منتهي به پايان شهريور ماه ۸۳ ، ۱۰۰ درصد پيش بيني هاي خود را محقق ساخت.
به گزارش خبرنگار ما اين شركت طي سال مالي گذشته مبلغ ۳۱/۸۱ ميليارد ريال سود خالص و ۳/۸۵ ميليارد ريال سود عملياتي كسب كرد و به هر سهم شركت ۳۳۹ ريال سود اختصاص يافت.
براساس اين گزارش در اين مدت سرمايه گذاري صنعت بيمه از محل سرمايه گذاري ها ۶/۳۳ ميليارد ريال و از محل فروش سرمايه گذاري ها نيز ۴/۵۳ ميليارد ريال سود به دست آورد.
اين گزارش حاكي است سرمايه گذاري بيمه در سال مالي ،۸۲ مبلغ۴۹ ميليارد ريال سود خالص كسب كرد و به ازاي هر سهم نيز ۳۰۵ ريال سود خالص كنار گذاشت. در اين سال سود حاصل از سرمايه گذاري هاي شركت ۱۸ ميليارد ريال و سود حاصل از فروش سرمايه گذاري هايش ۳۴ ميليارد ريال بود.
براساس اين گزارش سرمايه گذاري صنعت بيمه در سال ۸۲ نيز ۱۰۰ درصد پيش بيني هايش را پوشش داد.
پيش بيني عملكرد سال مالي ۸۳ در مقايسه با عملكرد واقعي سال مالي ۸۲ به ترتيب به لحاظ سود حاصل از سرمايه گذاري ها ۸۶ درصد افزايش، سود حاصل از فروش سرمايه گذاري ها ۵۸ درصد افزايش، سود عملياتي
۷۳ درصد افزايش و سود خالص ۶۷ درصد افزايش داشته است.
اين شركت قصد دارد سود قابل تقسيم سال ۸۳ بين سهامداران را به ميزان هر سهم ۲۵۰ ريال به مجمع عمومي عادي سالانه پيشنهاد كند.

داروسازي ابوريحان نيمه دوم سال جبران مي كند
گروه بورس: شركت داروسازي ابوريحان طي نيمه نخست
سال جاري ۹/۸ميليارد ريال سود خالص كسب كرد.
به گزارش خبرنگار ما، بر اين اساس به هر سهم اين شركت ۵۹۴ ريال سود خالص تعلق گرفت، كه نسبت به پيش بيني سود يك هزار و ۸۴۲ ريالي، ۳۲ درصد آن محقق شده است. داروسازي ابوريحان طي ۶ ماه نخست امسال ۵۶ ميليارد ريال درآمد حاصل از فروش، ۴/۴۱ ميليارد ريال بهاي تمام شده كالاي فروش رفته، ۱۳/۲ ميليارد ريال هزينه عملياتي و ۵/۵ ميليارد ريال هزينه مالي داشته است. اين شركت در دوره ياد شده به لحاظ درآمد حاصل از فروش ۳۹ درصد بودجه را پوشش داده است و شركت دليل عمده عدم تناسب پوشش فروش را كاهش ميزان اقلام درخواستي شاخه بهداشتي در اين مدت عنوان كرده و خاطرنشان كرده، در نيمه دوم سال جبران شود.
بر اساس اين گزارش شركت براي تسريع در تكميل و راه اندازي ماشين آلات به منظور بهره برداري كامل از پروژه بهسازي خطوط توليد و برخورداري از ساختار مالي مناسب قصد دارد امسال سرمايه خود را ۱۰۰درصد افزايش دهد.
بر اين اساس سرمايه شركت از مبلغ ۱۵ ميليارد ريال به ۳۰ ميليارد ريال تغيير مي كند و اين مبلغ از محل اندوخته توسعه و تكميل تأمين مي شود.
ضمناً اين شركت تصميم دارد امسال بين سهامداران خود ۸۰۰ريال سود تقسيم كند و مبلغ ۴/۱۶ميليارد ريال نيز براي اندوخته طرح و توسعه در نظر گرفته است. اين گزارش حاكي است: با توجه به سياست و خط مشي هيأت مديره در مورد سرعت بخشيدن به گشايش اعتبارات و خريد سريع تر ماشين آلات مورد نياز پروژه در ۶ ماه اول سال جاري از تسهيلات بانكي بيشتري استفاده شده است.
داروسازي ابوريحان اعلام كرده دليل عمده عدم تناسب پوشش فروش، كاهش ميزان اقلام درخواستي شاخه بهداشتي در نيمه نخست سال بوده كه در ۶ ماه دوم جبران خواهد شد.

نبض بازار
پيام ديروز هم در بالاي جدول تقاضا جا خوش كرد
گروه بورس: روز گذشته در جريان مبادلات بورس اوراق بهادار تقاضا براي خريد سهام صنعتي پيام به نحو قابل ملاحظه اي افزايش پيدا كرد.
به گزارش خبرنگار ما در اين روز ۳۶۷ نفر با مراجعه به شركت هاي كارگزاري براي تعداد ۳ ميليون و ۵۳۹ هزار و ۶۱۵ سهم به ارزش ۷/۱۳ ميليارد ريال دستور خريد صادر كردند.
ديروز شركت سرمايه گذاري صنعت نفت نيز از جمله شركت هايي بود كه نظر فعالان بازار را به خود جلب كرد.
در اين روز ۱۱۸ نفر براي ۹۳۳ هزار و ۸۷۱ سهم سرمايه گذاري صنعت نفت برگه دستور خريد پر كردند. ارزش تقاضاهاي موجود براي سهام اين شركت ديروز در مجموع به ۹/۵ ميليارد ريال رسيد.
طي روز گذشته در كفه عرضه ۷۹ نفر از سهامداران سايپا ديزل براي فروش ۳۴۲ هزار و ۶۴۳ سهم اين شركت در مجموع به ارزش ۸/۳ ميليارد ريال در صف ايستادند.
سيمان دورود و موتورسازان تراكتور نيز از جمله شركت هايي بودند كه ديروز نامشان در فهرست جدول عرضه قرار گرفت.
براساس اين گزارش طي روز گذشته ۸ شركت داروسازي رهرافري،  لاستيك كرمان،  آبگينه،  پارس سرام، فروسيليس و همچنين الكترونيك شرق، شيميايي سينا و داروسازي كوثر سقف ۵ درصدي افزايش قيمت را پر كردند.
از سوي ديگر ديروز قيمت سهام شركت هاي خدمات انفورماتيك، صنايع شيميايي،  سيمان، خزر، سيمان كارون،  قند نقش جهان و پلي اكريل ۵ درصد افت كرد.
دو شركت نوردولوله اهواز و آزمايش نيز روز گذشته بيش از ۱۰ درصد كاهش قيمت را تجربه كردند.

شاخص
افت دوباره شاخص ها در بورس تهران
گروه بورس: در پايان معاملات روز گذشته بورس اوراق بهادار شاخص كل قيمت سهام با ۲۱ واحد افت مواجه شد.
به گزارش خبرنگار ما در اين روز به استثناي شاخص مالي، تمام شاخص هاي اصلي بورس تهران روند نزولي در پيش گرفتند.بر اساس اين گزارش عملكرد خوب شركت هاي سرمايه گذاري حاضر در بورس اوراق بهادار باعث شد ديروز شاخص مالي افزايش ۵۸ واحدي را تجربه كرده و به رقم ۴۳ هزار و ۶۷۵ واحد نزديك شود.روز گذشته شاخص كل تالار اصلي و فرعي هر كدام به ترتيب با ۱۷ واحد و ۳۷ واحد كاهش قيمت روي رقم هاي ۱۳ هزار و ۶۷۹ واحد و ۱۰ هزار و ۸۴۲ واحد ايستادند.
اين گزارش حاكي است، ديروز شاخص صنعت كه بيانگر عملكرد شركت هاي صنعتي بورس اوراق بهادار است با ۳۰ واحد كاهش به رقم ۹ هزار و ۸۳۸ واحد نزديك شد.
در اين روز كاري شاخص گروه كاني و ساختمان نيز هر كدام به ترتيب ۳۱ واحد و ۵/۹ واحد افت قيمت را تجربه كردند.طي روز گذشته شاخص گروه وسايل نقليه، دو واحد افزايش يافت و رقم ۵ هزار و ۱۲۸ واحد را براي خود به ثبت رساند.
رونق بورس، اشتغال را افزايش مي دهد
ايسنا: تحقق خصوصي سازي واقعي در كشور مستلزم كاهش تصدي دولت، فراهم كردن شرايط كار و اشتغال مفيد، جلوگيري از اسراف و تبذير، بهبود كيفيت، افزايش توان رقابت و كم كردن قيمت تمام شده است.
ناصر عاشوري، عضو كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: «مسلما نقش دولت در اقتصاد كشور بسيار پررنگ است، در حالي كه بخشهاي تعاوني و خصوصي سهم بسيار پاييني در اقتصاد ملي دارند. در بورس نيز اين شاخصها با يك سري متغيرها به همين سبك و سياق وجود دارد. اما چنانچه بتوان سرمايه هاي دولت، شركتهاي دولتي، بانكها و بنيادها و سازمانهايي كه با سهام كار مي كنند و در خريد و فروش سهام نقش دارند را به سمت بورس هدايت كرد، گام مثبت و مفيدي را در اقتصاد كلان و به ويژه توليد و صنعت كشور برداشت هايم.»

تغييرات قيمت سهام
EPS
تغيير قيمت
قيمت
نام شركت
۵
۳۳۹
۷,۱۲۵
داروسازي زهراوي
۵
۱۶۱
۳,۳۸۴
لاستيك كرمان
۵
۲۵۷
۵,۴۰۲
آبگينه
۵
۱۹۰
۳,۹۹۲
پارس سرام
۵
۲۵۲
۵,۲۹۳
فروسيليس
۵
۲۵۴
۵,۳۳۵
الكتريك شرق
۴.۹۹
۱۱۷
۲,۴۶۳
صنعتي آما
۴.۹۹
۱۳۷
۲,۸۸۰
ماشين آلات تراكتورسازي
۴.۹۹
۴۰۰
۸,۴۱۹
كنتورسازي ايران
۴.۹۹
۸۶
۱,۸۰۸
آبفر
۴.۹۹
۱۹۷
۴,۱۴۴
داروسازي كوثر
۴.۹۹
۲۹۹
۶,۲۹۳
سرمايه گذاري صنعت نفت
۴.۹۹
۱۱۶
۲,۴۴۲
شيميايي سينا
۴.۹۸
۱۸۴
۳,۸۷۷
صنعتي پيام
۴.۹۸
۶۸
۱,۴۳۴
پارس متال
۴.۹۸
۱۲۱
۲,۵۵۱
جام دارو
۴.۹۸
۱۰۵
۲,۲۱۵
پمپ سازي ايران
۴.۹۷
۶۶
۱,۳۹۵
ارج
۴.۹۷
۱۵۳
۳,۲۳۰
معدني دماوند
۴.۹۶
۸۷
۱,۸۴۲
آذرآب
۴.۹۶
۱۰۷
۲,۲۶۵
قطعات فولادي
۴.۹۶
۸۶
۱,۸۲۱
نيرو كلر
۴.۹۵
۷۸
۱,۶۵۴
بلبرينگ ايران
۴.۴۶
۳۹۷
۹,۲۹۰
مخابراتي شهيد قندي
۴.۴۴
۸۵
۱,۹۹۹
نيرومحركه
۴.۴
۲۵۳
۶,۰۰۰
جوشكاب يزد
۴.۲۶
۴۹۹
۱۲,۲۰۰
چرخشگر
۴.۰۱
۱۴۹
۳,۸۶۶
مهركام
۳.۷۷
۲۹۳
۸,۰۶۵
سايپا آذين
۳.۶۴
۷۰
۱,۹۹۲
گرجي
۳.۵۵
۸۵
۲,۴۸۰
ماشين سازي نيرو محركه
۳.۳۱
۱۴۰
۴,۳۶۵
مس شهيد باهنر
۳.۲۳
۱۵۵
۴,۹۵۳
كارتن البرز
۳.۱۵
۱۳۴
۴,۳۹۰
هپكو
۲.۹
۲۸۲
۹,۹۹۰
اقتصاد نوين
۲.۶۱
۳۱۸
۱۲,۵۰۰
سرمايه گذاري ساختمان
۲.۳۸
۱۴۷
۶,۳۲۳
سرمايه گذاري البرز
۲.۱۵
۲۳۲
۱۱,۰۰۰
فرآوري مواد معدني
۲.۱۲
۸۱
۳,۹۰۰
ايران خودرو ديزل
۱.۸۶
۱۴۶
۸,۰۰۰
معادن و فلزات
۱.۸۲
۴۸
۲,۶۸۱
شيشه وگاز
۱.۳۱
۲۶
۲,۰۱۷
گلتاش
۱.۳
۷۰
۵,۴۴۹
آهنگري تراكتورسازي
۱.۲۱
۹۸
۸,۲۲۴
پارس دارو
۱.۱۶
۳۶
۳,۱۴۰
محور سازان
۱.۰۹
۹۴
۸,۷۰۰
سرمايه گذاري توس گستر
۱
۵۰
۵,۰۳۰
ايران خودرو
۰.۹۷
۵۵
۵,۷۴۷
نيروترانس
۰.۹۵
۱۹
۲,۰۲۹
قند مرودشت
۰.۹۱
۲۸
۳,۱۲۰
سرمايه گذاري سپه
۰.۷۳
۲۰
۲,۷۵۰
شيمي دارويي داروپخش
۰.۷۳
۵۳
۷,۳۲۰
معادن منگنزايران
۰.۴۳
۲۷
۶,۲۵۰
كيميدارو
۰.۴
۴
۱,۰۰۵
پارس الكتريك
۰.۳۷
۱۰۰
۲۷,۱۸۰
سيمان شمال
۰.۳۵
۲۱
۶,۱۰۰
تامين ماسه
۰.۳۱
۱۴
۴,۶۰۰
كمباين ايران
۰.۳
۸۸
۲۹,۱۰۰
سيمان غرب
۰.۲۸
۸۷
۳۱,۴۰۰
سيمان شرق
۰.۲۸
۴۳
۱۵,۵۸۰
سيمان تهران
۰.۱۹
۶۰
۳۱,۱۷۵
سيمان شاهرود
۰.۱۲
۵
۴,۳۰۱
صنعتي پارس مينو
۰.۱۱
۲
۱,۸۰۹
پلاستيران
۰.۱
۱
۱,۰۱۹
صنعتي ملاير
۰.۰۹
۱۴
۱۴,۸۶۰
پتروشيمي اراك
۰.۰۴
۱
۲,۶۹۶
توسعه صنعتي
۰.۰۳
۹
۳۱,۲۰۲
نفت بهران
۰.۰۳
۱
۳,۸۳۰
ايرانيت
-۰.۰۴
۳-
۷,۷۶۰
سرمايه گذاري مسكن
-۰.۰۴
۲-
۵,۰۰۱
داروسازي امين
-۰.۰۶
۵-
۹,۰۵۰
جابربن حيان
-۰.۰۶
۲-
۳,۲۰۶
ساختمان اصفهان
-۰.۰۸
۷-
۸,۳۰۰
تولي پرس
-۰.۰۸
۱۲-
۱۵,۵۷۵
گروه صنعتي سديد
-۰.۱۳
۱۹-
۱۵,۰۰۰
سيمان فارس وخوزستان
-۰.۱۴
۸-
۵,۸۹۰
داروسازي اسوه
-۰.۱۸
۲۹-
۱۶,۰۱۱
داروسازي سبحان
-۰.۱۹
۱۲-
۶,۳۵۰
معادن روي
-۰.۲۵
۱۷-
۶,۶۶۳
خدمات كشاورزي
-۰.۳۶
۱۴-
۳,۸۹۵
نيروي زنگان
-۰.۳۶
۲۱-
۵,۸۵۰
سرمايه گذاري صنايع بهشهر
-۰.۴۲
۳۵-
۸,۲۹۰
دارو پخش
-۰.۴۵
۸۱-
۱۷,۸۹۰
ابوريحان
-۰.۴۶
۲۶-
۵,۶۴۸
كارخانجات دارو پخش
-۰.۵۳
۱۷-
۳,۱۹۹
سرمايه گذاري ملت
-۰.۵۶
۲۸-
۵,۰۰۰
دارويي لقمان
-۰.۵۹
۳۷۱-
۶۲,۰۰۰
سيمان كرمان
-۰.۶۴
۳۵-
۵,۴۰۵
سرمايه گذاري بازنشستگي
-۰.۷
۱۳-
۱,۸۳۶
پارس خودرو
-۰.۸۶
۳۰-
۳,۴۷۰
پارس توشه
-۰.۸۹
۳۷-
۴,۰۹۹
پاكسان
-۰.۹۷
۷۷-
۷,۸۵۰
زامياد
-۰.۹۹
۴۹-
۴,۹۰۰
صنعت و معدن
-۱.۰۳
۱۶۰-
۱۵,۳۵۰
صنعتي دريايي(صدرا)
-۱.۰۵
۳۷-
۳,۴۸۰
مواد الياف مصنوعي
-۱.۰۸
۴۶-
۴,۱۹۵
تراكتورسازي
-۱.۰۹
۹۰-
۸,۲۰۰
ايران ترانسفو
-۱.۲۴
۱۱۲-
۸,۹۳۰
كالسيمين
-۱.۲۸
۲۵-
۱,۹۲۴
لاميران
-۱.۲۹
۳۴-
۲,۶۰۷
سرمايه گذاري آذربايجان
-۱.۳۱
۱۱۱-
۸,۳۵۰
سرمايه گذاري بانك ملي
-۱.۳۷
۸۲-
۵,۹۰۰
شيشه همدان
-۱.۴۳
۲۰-
۱,۳۷۷
توليدي گرانيت بهسرام
-۱.۵۷
۱۴۴-
۹,۰۵۳
چادر ملو
-۱.۶۴
۱۸۵-
۱۱,۱۱۰
بانك كارآفرين
-۱.۶۹
۱۹۳-
۱۱,۲۰۰
نگين طبس
-۱.۷
۳۸-
۲,۲۰۰
قند ثابت
-۲.۰۵
۸۲-
۳,۹۱۰
پارس خزر
-۲.۰۷
۳۲۱-
۱۵,۱۵۹
پتروشيمي خارك
-۲.۳۴
۸۳۱-
۳۴,۷۰۰
گاز لوله
-۲.۵۶
۳۴۱-
۱۳,۰۰۰
صنايع شيميايي
-۲.۷۴
۱۰۳-
۳,۶۵۰
سرمايه گذاري بيمه
-۲.۸۴
۲۶۳-
۹,۰۰۰
سيمان هگمتان
-۳.۰۹
۱۵۰-
۴,۷۱۱
تكنو تار
-۳.۱۳
۱۲۰-
۳,۷۱۰
فرآورده هاي نسوز آذر
-۳.۱۵
۱۳۰-
۳,۹۹۹
لوله وماشين سازي
-۳.۲۴
۱۲۱-
۳,۶۱۰
شهد ايران
-۳.۴۷
۱۲۵-
۳,۴۸۰
موتوژن
۳۷۷-
۹,۰۴۹
كربن ايران
-۴.۰۵
۶۹۳-
۱۶,۴۰۰
پتروشيمي آبادان
-۴.۱۱
۸۶۶-
۲۰,۱۸۷
افست
-۴.۲۱
۸۱-
۱,۸۴۴
فنرسازي خاور
-۴.۲۵
۳۱۴-
۷,۰۷۸
باما
-۴.۳۳
۳۳۳-
۷,۳۶۱
فولاد كاويان
-۴.۴۷
۱۳۷-
۲,۹۲۶
نوش مازندران
-۴.۷۲
۲۸۵-
۵,۷۵۰
سايپا
-۴.۷۸
۸۸۴-
۱۷,۶۲۵
سيمان سپاهان
-۴.۸۲
۱۰۳۴-
۲۰,۴۰۰
پتروشيمي فارابي
-۴.۸۵
۱۲۴-
۲,۴۳۴
روغن نباتي پارس
-۴.۹۱
۷۹-
۱,۵۳۰
سرما آفرين
-۴.۹۴
۱۵۲-
۲,۹۲۲
معادن بافق
-۴.۹۵
۷۷-
۱,۴۸۰
رينگ مشهد
-۴.۹۷
۱۳۹-
۲,۶۵۸
مهرام
-۴.۹۸
۲۰۳-
۳,۸۷۳
سرمايه گذاري رنا
-۴.۹۸
۱۶۲-
۳,۰۹۱
كف
-۴.۹۸
۱۹۳-
۳,۶۷۹
شيشه قزوين
-۴.۹۸
۲۶۴-
۵,۰۳۳
داده پردازي ايران
-۴.۹۹
۱۸۴-
۳,۵۰۴
موتورسازان تراكتور
-۴.۹۹
۱۸۰-
۳,۴۲۴
بهپاك
-۴.۹۹
۹۴-
۱,۷۸۹
بسته بندي ايران
-۴.۹۹
۱۰۸-
۲,۰۵۶
ماشين سازي اراك
-۴.۹۹
۹۲-
۱,۷۵۳
پلي اكريل
-۴.۹۹
۴۱۵-
۷,۸۹۵
كاشي اصفهان
-۴.۹۹
۱۵۱-
۲,۸۷۵
چيني ايران
۵-
۱۶۵۳-
۳۱,۴۲۴
خدمات انفورماتيك
۵-
۱۷۵۵-
۳۳,۳۵۶
سيمان خزر
۵-
۳۹۲-
۷,۴۵۵
سيمان كارون
۵-
۲۸۷-
۵,۴۵۷
قند نقش جهان
اشاره : اين جدول نشان دهنده آخرين قيمت سهام
تا زمان بسته شدن بازار(۱۲‎/۳۰ دقيقه ) است.
منبع: سايت رسمي سازمان بورس اوراق بهادار.

بـورس
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
ورزش جهان
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
بورس
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |