پنجشنبه ۳۰ مهر ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره ۳۵۳۲ - Oct 21, 2004
آگاهي از شروط ضمن عقد
۷۰ درصد مشكلات زنان را كاهش مي دهد
004410.jpg
گروه اجتماعي:ماده ۱۱۱۹ قانون مدني شروطي را براي زن مطرح كرده كه مي تواند هنگام عقد قرارداد بر مرد تحميل كند، اين شروط به استثناي شروطي هستند كه در قباله ازدواج آمده است و عاقد يكايك آنها را براي طرفين مي خواند و در صورت موافقت، آنها را امضا مي  كنند و متعهد مي شوند.
استنكاف شوهر از دادن نفقه، سوءرفتار، ابتلا به امراض صعب العلاج، جنون مرد، عدم رعايت دستور دادگاه مبني بر كنار گذاشتن شغل منافي با شئون خانوادگي، محكوميت شوهر به جرايم خلاف شئون خانوادگي، اعتياد، ترك منزل توسط زوج، محكوميت قطعي ۵ سال يا بالاتر، عقيم بودن، مفقودالاثر شدن مرد و اختيار همسر ديگري از سوي مرد از جمله شروطي هستند كه در عقد نامه آمده و به موجب آنها به زن اجازه داده مي شود كه در صورت بروز اين مشكلات از سوي همسر خود تقاضاي طلاق كند، در تمامي اين شروط پس از مراجعه به دادگاه و اثبات موضوع حق طلاق به زن داده مي شود.
دكتر حسين اميدي خواه ،مدرس علوم فقهي و حقوقي گفت: در جامعه ما استفاده از شروط ضمن عقد به طور كامل براي زنان تشريح نشده و بسياري از آنان نمي دانند كه در هنگام عقد مي توانند براي خود حق و حقوقي قايل شده و حق طلاق را از مردان بگيرند.
وي شروط ضمن عقد را ۱۲ مورد دانسته و اظهار داشت: به موجب اين شروط مرد به زوجه وكالت مي دهد، چنانچه اين ۱۲ مورد به وجود آيد زوجه مي تواند تقاضاي طلاق دهد.وي خاطر نشان كرد: عدم پرداخت ۶ ماه نفقه، داشتن سوءرفتار، سوءمعاشرت و بيماري صعب العلاج، منبع اشتغالي كه با مصلحت خانوادگي در تضاد بوده و عفت عمومي را زير سئوال ببرد، محكوم به ۵ سال حبس يا جزاي نقدي، اعتياد مضر، ۶ ماه غيبت متوالي، انجام جرم هايي كه مغاير با حيثيت خانوادگي و عفت عمومي است، عقيم و مفقودالاثر بودن، انتخاب همسر ديگري بدون اطلاع زوجه و عدم اجراي عدالت در مورد زوجين، از شروط ضمن عقدي است كه قانون قبول كرده و به وجود آمدن آنها منجر به دادن حق طلاق به زنان مي شود.اين مدرس علوم فقهي و حقوقي تأكيد كرد: چنانچه زنان از اين شروط استفاده كنند بيش از ۷۰ درصد مشكلاتشان در زندگي از بين خواهد رفت.
همچنين كارشناسان معتقدند:طرفين ازدواج حق دارند در ضمن عقد شروطي مانند حق طلاق، حق حضانت فرزندان و تعيين تكليف دارايي مشترك، حق سفر ،ادامه تحصيل و اشتغال، مسكن و ... را بياورند كه مي تواند براي زنان پشتوانه نسبتاً محكمي براي داشتن حداقل حقوق باشد، اين شروط كه شروط ضمن عقد نام دارد متفاوت از شروط ذكر شده در قباله ازدواج است.
معاون امور اجتماعي وزارت كشور نيز گفت: با توجه به مشكلاتي كه زنان كشور با آنها دست به گريبان هستند، ضرورت آموزش هاي حقوقي به صورت گسترده برايشان بيشتر از قبل احساس مي شود.
اشرف بروجردي  افزود: در شرايط امروز جامعه لازم است در رابطه با مسائل حقوقي زنان بيشتر در مواردي مانند ازدواج، طلاق، شروط ضمن عقد، ديه، نفقه، حضانت، ارث، تعدد ازدواج، ازدواج موقت و ... آموزش هايي به آنها داده شود تا بدانند در هنگام بروز مشكل چگونه به حق و حقوق خود دست پيدا كنند.وي خاطر نشان مي كند: بر همين اساس سال گذشته از سوي وزارت كشور، آموزش هاي قبل از ازدواج از نظر حقوقي براي آشنا شدن زوجين به وظايف خود در سطح كشور آغاز شد و امسال نيز قصد داريم اين آموزش ها را ادامه دهيم.
بروجردي درباره ضمانت اجرايي قوانين موجود خاطر نشان كرد: هنگامي كه قانوني وضع مي شود ضمنانت اجرايي را در درون خود دارد، بنابراين به جاي اينكه نگران ضعف قوانين موجود و عدم برخورد قاطعانه باشيم نگران عدم اجراي آنها هستيم.

آلودگي هوا ناشي از منابع احتراقي، علت ۵ درصد
از سرطان هاي ناي و ريه در جهان است
بخاري هاي گازي و اجاق گاز هاي بدون سيستم تهويه، عوارض تنفسي جدي
در كودكان و سالمندان ايجاد مي كند
004407.jpg
گروه اجتماعي- مريم غفاري: بخاري هاي گازي و اجاق گازهاي آشپزخانه بدون سيستم تهويه مناسب، منبع عمده آلودگي هوا و مهمترين عامل افزايش بيماريهاي تنفسي به شمار مي روند.
سوختن گاز حين آشپزي و يا سرخ كردن هاي طولاني مدت باعث توليد دي اكسيد نيتروژن مي شود، به علاوه دود وبخارات آزاد شده ضمن پخت و پز مي تواند اين آلودگي را تشديد كند و براي كودكان و سالمندان كه بيشتر وقت خود را در محيط هاي دربسته مي گذرانند، مشكلات حاد تنفسي ايجاد كند.
آلودگي هوا ناشي از منابع احتراقي با طيف گسترده اي از عوارض سلامت حاد و مزمن همراه است كه بسته به نوع مواد آلاينده، تغيير مي كند. گزارش جهاني سلامت حاكي از آن است كه، آلودگي هوا به سبب ذرات معلق (يعني ذراتي كه آنقدر كوچكند كه امكان ورود به ريه را دارند.) رابطه اي ناگسستني و مستقل با اكثر عوارض جدي از جمله سرطان ريه و ساير موارد مرگ و مير ناشي از مشكلات قلبي ريوي دارد. همچنين سرب و ازون نيز عوارض جدي سلامت را در پي دارند و در... بيماري ناشي از آلودگي هواي شهري داراي نقش هستند. براساس گزارش سازمان جهاني بهداشت (WHO)، آلودگي هوا باعث حدود ۵درصد از موارد سرطان  ناي، برونش و ريه، ۲درصد از مرگ هاي مربوط به بيماريهاي قلبي- ريوي و حدود ۱درصد از مرگ هاي ناشي از عضو عفونت تنفسي در سطح جهان باشد كه اين بار بيماري بيشتر در كشورهاي در حال توسعه روي مي دهد.

«ميراث فرهنگي و گردشگري» در دبيرستان ها تدريس مي شود
گروه علمي و فرهنگي: با همكاري و توافق وزارت آموزش و پرورش، درس ميراث فرهنگي و گردشگري جزو دروس انتخابي مقاطع دبيرستاني قرار مي گيرد.
مرتضي احمدي، مديركل دفتر برنامه ريزي آموزشي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري با بيان اين خبر به ايسنا، از تدوين تكميل مباحث ميراث فرهنگي و گردشگري در كتاب هاي درسي مقاطع ابتدايي خبر داد و گفت: مباحث درسي ميراث فرهنگي و گردشگري كتاب هاي درسي مقاطع ابتدايي در كتاب هاي مختلف اجتماعي، تاريخي، زبان و ادب فارسي و ... گنجانده مي شود و از سال آينده در كليه مدارس كشور اجرا مي شود.
احمدي تصريح كرد: قبل از ادغام دو سازمان؛ ميراث فرهنگي و وزارت آموزش و پرورش براي گنجاندن مطالب ميراث فرهنگي و تاريخي در كتاب هاي درسي به توافقاتي دست يافته بودند كه پس از ادغام و در جهت سياست هاي كلان فرهنگ سازي سازمان جديد؛ مباحث گردشگري نيز به اين طرح افزوده شد.

ماهنامه «ايران پاك» با هدف ايران عاري از مواد مخدر منتشر شد
گروه اجتماعي: اولين شماره ماهنامه تخصصي «ايران پاك» ارگان ستاد مبارزه با مواد مخدر رياست جمهوري، به مديرمسئولي دكتر علي هاشمي منتشر شد.
در اولين شماره اين نشريه، كه با هدف اطلاع رساني، آگاهي بخشي و فرهنگ سازي جامعه در خصوص پيشگيري، درمان و مبارزه با سؤ مصرف مواد مخدر انتشار مي يابد، به موضوعاتي چون وظايف و برنامه هاي ستاد، آشنايي با مواد اعتيادآور، آشنايي با اكستازي، توصيه هايي به والدين و مربيان، اعتياد در جوانان و... پرداخته شده است.
علاقه مندان براي كسب اطلاعات بيشتر مي توانند با شماره تلفن ۲۹۰۱۲۰۰ روابط عمومي ستاد تماس بگيرند.

موافق يكسان سازي خدمات تأمين اجتماعي به بازماندگان زن ومرد متوفي هستيم
گروه اجتماعي: عضو هيأت مديره و سرپرست معاونت فني و درآمد سازمان تأمين اجتماعي گفت: عليرغم بار مالي لايحه يكسان سازي خدمات تأمين اجتماعي به بازماندگان زن و مرد متوفي براي سازمان تأمين اجتماعي، موافق تصويب اين لايحه در مجلس هستيم.
فرخ ملكوند عضو هيأت مديره سازمان تأمين اجتماعي افزود: لايحه يكسان سازي خدمات و حمايت هاي تأمين اجتماعي براي بازماندگان زن و مرد متوفي از طرف دولت به مجلس شوراي اسلامي رفته كه در حال حاضر در كميسيون هاي بهداشت و فضايي مجلس در دست بررسي است.
وي در ادامه گفت: اين لايحه در راستاي احياي حقوق زنان است كه منافع زنان بيمه شده متوفي را به دنبال دارد و سازمان تأمين اجتماعي عليرغم مصوبه  هاي اخير مجلس كه بدون در نظر گرفتن منابع، بار مالي فراواني را براي تأمين اجتماعي ايجاد كرد موافق تصويب اين لايحه در مجلس است.
سرپرست معاونت فني و درآمد تأمين اجتماعي افزود: اين لايحه كه در واقع حذف ماده ۸۲ و اصلاح ماده ۸۱ قانون تأمين اجتماعي است به اصل تحقق عدالت بسيار نزديك است.
ملكوند يادآور شد: ماده ۸۱ قانون تأمين اجتماعي بدون اصلاح، بازماندگان واجد شرايط متوفي را كه استحقاق دريافت مستمري دارند، عيال دائم بيمه شده متوفي مادام كه شوهر اختيار نكرده، فرزندان متوفي در صورتي كه سن آنها كمتر از ۱۸ سال تمام باشد يا به علت بيماري با نقص عضو طبق گواهي كميسيون پزشكي قادر به كار نباشند و پدر و مادر متوفي در صورتي كه تحت تكفل بوده و سن پدر ۶۰ سال و سن مادر از ۵۵ سال تجاوز كرده باشد و يا اينكه از كار افتاده باشند اعلام مي كند.

دعوت كميته امداد امام خميني جهت حضور مردم نيكوكار در بازارچه خيريه جشن رمضان
گروه اجتماعي: همزمان با ماه مبارك رمضان و به منظور ايجاد زمينه مشاركت هرچه بيشتر مؤمنين نيكوكار در ياري و كمك به نيازمندان واقعي جامعه بازارچه خيريه جشن رمضان پذيراي خيرين نيكوكار و سخاوتمند است.
كميته امداد امام خميني ضمن دعوت از مردم نيكوكار جهت حضور در بازارچه خيريه جشن رمضان اعلام كرد اين بازارچه با همكاري و همياري شبكه تهران سيماي جمهوري اسلامي ايران و كميته امداد امام خميني در محل مجموعه ورزشي شهيد شيرودي داير گرديده است.
به گزارش روابط عمومي كميته امداد امام خميني اين بازارچه ضمن عرضه محصولات توليدي خانواده بزرگ كميته امداد به مردم نيكوكار كشورمان پذيراي انفاق و احساس آنان نسبت به نيازمندان است.براساس اين گزارش اين بازارچه همه روزه تا پايان ماه مبارك رمضان از ساعت ۱۹ بعد از ظهر در محل مجموعه ورزشي شهيد شيرودي واقع در خيابان شهيد مفتح پايين تر از ميدان هفتم تير پذيراي داوطلبان عزيز و هموطنان نوعدوست مي باشد.
گفتني است، در اين بازارچه غرفه هاي عرضه محصولات فرهنگي، طرح اكرام ايتام جهت مراجعه حاميان داوطلب و غرفه آزادي زندانيان نيازمند جهت دريافت كمك هاي مردمي و غرفه كمك به بيماران صعب العلاج استقرار يافته است.

طرح اشتغالزايي و آموزش مهارت ۱۲۰۰ دختر بمي اجرا مي شود
ايسنا: طرح اشتغالزايي و آموزش مهارت ۱۲۰۰ دختر بمي كه تحت پوشش هيچ سازمان امدادي قرار ندارند، با كمك سازمان بهداشت جهاني در حال انجام است.
دانشور، دبير كميته بانوان و جوانان فرمانداري بم، با اشاره به مسائل و مشكلات زنان و دختران بمي اظهار داشت: بسياري از مادران و دختراني كه در اثر زلزله بم، عزيزان خود را از دست داده و تنها مانده اند، با حالت افسردگي پريشان و نااميدي نسبت به آينده روزگار مي گذرانند.
دبير كميته بانوان و جوانان فرمانداري بم، افزايش آمار طلاق، ازدواجهاي نامناسب و وضعيت نامساعد روحي را از مشكلات زنان بمي برشمرد و گفت: زنان بمي براي به دست آوردن روحيه خود به سالنهاي ورزشي، استخر شنا و محيط هاي تفريحي مناسب نياز دارند.
دانشور در ادامه با بيان اين كه بسياري از زنان و دختران خود سرپرست بمي از مشكل اسكان و اشتغال رنج مي برند، تأكيد كرد: آموزش زنان بي سرپرست بمي بايد به اشتغال منتهي و احساس نااميدي آنها نسبت به آينده برطرف شود.

جزئيات انتخاب رشته مجدد كنكور ۸۳ اعلام شد
۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر در مرحله تكميل ظرفيت پذيرفته مي شوند
گروه علمي فرهنگي: امسال نيز همچون سال هاي گذشته بخشي از ظرفيت پذيرش دوره هاي پيام نور، غيرانتفاعي و شبانه دانشگاه ها تكميل نشده و با راه اندازي دوره هاي جديد روزانه، كار گزينش دانشجو به مرحله تكميل ظرفيت رسيده است.
سازمان سنجش آموزش كشور ديروز با صدور اطلاعيه اي از آغاز مرحله تكميل ظرفيت دانشگاه ها خبر داد و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته را براي انتخابي مجدد فراخواند كه در پي چاپ اين خبر در روزنامه همشهري سؤالات متعددي در خصوص جزئيات و نحوه انتخاب رشته مجدد از سوي خوانندگان روزنامه طرح شد.
محمود بسكامي سرپرست دفتر رياست و روابط عمومي سازمان سنجش آموزش كشور در پاسخ به خبرنگار همشهري در خصوص چگونگي انتخاب رشته مجدد داوطبانه اظهار داشت:
پس از اعلام نتايج دانشگاه هاي آزاد و دولتي، معمولاً بخشي از ظرفيت اعلام شده مؤسسات غير انتفاعي، دوره هاي پيام نور و شبانه به دليل انصراف داوطلبان، خالي مي ماند كه امسال اين ظرفيت به حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ رسيده و از اين رو سازمان فرصت انتخاب رشته مجدد را براي داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در مرحله اول كه يا اصلاً در مرحله نهايي پذيرفته نشدند و يا پذيرفته شده و تمايلي به تحصيل در آن رشته نداشتند را فراهم كرد. وي گفت: داوطلبان مي بايست با تهيه ويژه نامه روز دوشنبه(۲۷/۷/۸۳) پيك سنجش از روزنامه فروشي ها، فرم مندرج را پر كرده و ۱۲ انتخاب خود را مشخص كنند و به آدرس سازمان ارسال نمايند.
بسطامي ادامه داد: امسال حدود ۶۰۰ رشته محل در مرحله تكميل ظرفيت اعلام شده كه عمدتاً مربوط به دوره هاي پيام نور، مؤسسات غيرانتفاعي، شبانه و برخي از رشته هاي جديد روزانه و رشته هاي دبيري هستند.وي گفت: كار گزينش اين دسته از داوطلبان درست مثل مرحله اول بر اساس وضعيت علمي آنها انجام خواهد شد و نتايج گزينش براي ترم دوم تحصيلي سال تا بهمن ماه اعلام خواهد گرديد.
وي در پايان گفت: داوطلبان مي توانند در صورت عدم دسترسي به اصل ويژه نامه و فرم مربوطه، كپي آن را پر كرده و ارسال دارند.

توسط مجمع تشخيص مصلحت نظام
سياست هاي بخش گردشگري بررسي مي شود
ايرنا:معاون  رييس  جمهور و رييس  سازمان  ميراث  فرهنگي  و گردشگري  گفت : سياست هاي  كلان  بخش  ميراث  فرهنگي  و گردشگري  كشور براي  تصويب ، به  مجمع  تشخيص  مصلحت  نظام  ارسال  شده  است .
«سيدحسين  مرعشي» افزود: اين  سياست ها در هفت  بند و براساس  مصوبات  شوراي  عالي  ميراث  فرهنگي  و گردشگري  تهيه  شده  است .
وي  ادامه  داد: اين  سياست ها از سوي  رييس  جمهوري  در اختيار مجمع  قرار گرفته  و هم اكنون  در مرحله  بررسي  در دبيرخانه  مجمع  قرار دارد.
وي  اظهار داشت : اين  سياست ها با هدف  تعيين  خط مشي  كشور براي  دست يابي  به  توسعه  پايدار در بخش  گردشگري  تهيه  شده  است .
مرعشي  در تشريح  اين  سياست ها گفت : بر اساس  سياست هاي  تدوين  شده ، اهتمام به  امر ميراث  فرهنگي ، تاريخي  و طبيعي  كشور وظيفه اي  همگاني  است  و دولت  به  عنوان  مسئول  سياستگذاري  كشور، مقدمات  قانوني  اجراي  اين  وظيفه  را در عرصه هاي  پژوهش ، صيانت ، احيا و معرفي  فراهم  مي كند.
دبير شوراي  عالي  ميراث  فرهنگي  و گردشگري  تصريح  كرد : معرفي  ارزش هاي  پنهان  و آشكار ميراث  فرهنگي  كشور در سطح  ملي  و بين المللي  براي  ابقا و ارتقاي  هويت  فرهنگي  جامعه  از ديگر سياست هاي  كلان  در بخش  ميراث  فرهنگي  و گردشگري  است .مرعشي  افزود: بر اساس  اين  سياست ها، بايد از ظرفيت هاي  آموزشي ، فرهنگي  و رسانه اي  كشور براي  بالابردن  سطح  فرهنگ  عمومي  در اين  بخش  به  نحو مطلوبي  استفاده  كرد.

۲۱ درصد از جمعيت بالاي ۱۵ سال كشور اختلالات رواني دارند
گروه اجتماعي: براساس پژوهشي كه در كشور صورت گرفته؛ ۲۱ درصد از جمعيت بالاي ۱۵ سال كشور اختلالات رواني دارند.
دكتر معصومه امين اسماعيلي، كارشناس اداره سلامت روان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي ، گفت: در بررسي هاي صورت گرفته بيشترين اختلالات افسردگي و اضطراب بوده و ميزان شيوع اختلالات روانپزشكي، ۶ دهم درصد تعيين شده است.
وي افزود: با توجه به شيوع بالاي اختلالات رواني و بار زياد اين بيماريها و درمان پذير بودن آنها، پيگيري و درمان نتيجه بسيار مطلوب تاثير خوبي روي سلامت و عبور روابط اجتماعي دارد.
وي تصريح كرد: امروزه حدود ۴۵۰ ميليون نفر از مردم دنيا از يك بيماري رواني يا رفتاري رنج مي برند و بر طبق آمار سازمان بهداشت جهاني، ۳۳ درصد از عمر سپري شده آنها با بيماري هاي عصبي و روانپزشكي همراه است.
وي يادآور شد: در دنيا ۱ خانوار از هر ۴ خانوار حداقل يك فرد مبتلا به بيماري هاي اختلالات رواني يا رفتاري دارد كه علاوه بر فشار و استرس اين بيماري، هزينه  هاي بالايي نيز بپردازند.

اخبار پزشكي
شامپوهاي تقويت كننده تأثيري در رشد مو ندارند
ايسنا :قرار گرفتن طولاني مدت در معرض نور آفتاب، سبب شكننده  شدن موهاي سر مي شود.اگر به هر دليلي غلاف دور مو آسيب ببيند قدرت نگهداري آن كم و تبخير و در نهايت مو خشك و شكننده مي شود كه علت آن مي تواند شست وشوي زياد، مصرف مواد شوينده نامناسب، استفاده از مواد آرايشي شيميايي و قرار گرفتن به مدت طولاني در معرض نور آفتاب باشد.
مصرف مواد آرايشي بايد در حد اعتدال باشد، اين مواد بر روي پياز مو تاثيري ندارند اما مي توانند به بافت ساقه مو آسيب زده و سبب خشكي، زبري و شكنندگي موها شوند.
شامپوهاي تقويت كننده نيز مانند لايه اي روي ساقه مو را مي پوشانند و باعث ترميم آسيب هاي آن مي شوند و بر رشد مو تاثيري ندارند.
درمان ناباروري و كاهش سرطان سينه
واحد مركزي خبر:محققان مي گويند درمان ناباروري خطر ابتلا به سرطان سينه را كاهش مي دهد.
بر اساس تحقيقات زنان ناباروري كه تحت درمان قرار دارند و براي بچه دار شدن دارو مصرف مي كنند ۲۶ درصد كمتر از ساير زنان نابارور كه تحت درمان قرار ندارند به سرطان سينه مبتلا مي شوند.
كاهش سرطان روده با خوردن روزانه يك عدد سيب
ايسنا :مصرف روزانه يك سيب با پوست خطر ابتلا به سرطان روده را به طور چشمگيري كاهش مي دهد.
سيب علاوه بر داشتن مواد فيبري داراي ماده پكتين در پوست خود است كه اين ماده به وسيله باكتري هاي روده تخمير و به اسيدهاي چرب تبديل مي شود. اين اسيدها از رشد باكتري هاي آسيب رسان روده جلوگيري مي كنند. اين مواد همچنين با حمايت از سلول هاي پوششي ديواره روده ها آنها را در برابر تغييرات محافظت مي كنند.
نخستين سمينار سراسري «ام.اس» برگزار مي شود
ايسنا :نخستين سمينار سراسري «ام.اس» با هدف ارتقاي دانش جامعه پزشكي در زمينه بيماري ام .اس و با همكاري انجمن هاي ام.اس ايران، علوم اعصاب، مركز تحقيقات علوم اعصاب و دانشگاه علوم پزشكي تهران هشتم آذرماه جاري برگزار مي شود.
گربه هاي خانگي و بيماري «خراش گربه»
ايسنا :بيماري خطرناك خراش گربه در بيش از ۹۰ درصد موارد در اثر پنجه زدن و ليس زدن گربه به بدن كودك منتقل مي شود.
اين بيماري معمولاً ۳ تا ۱۰ روز پس از تماس انسان با يك گربه به صورت يك ضايعه پوستي در منطقه آسيب ديده ايجاد مي شود. سپس بيماري به غدد لنفاوي سر و گردن و زير بغل كشيده شده و غدد لنفاوي را بزرگ مي كند. همچنين گاهي تب، بي حالي و ضعف نيز مشاهده مي شود.
كودكان همواره تمايل خاصي به نگهداري انواع پرندگان و جانوران در منزل و محيط اطراف خود دارند كه متأسفانه تقريباً همگي آنها قادرند بيماريهاي مختلف حيواني را به انسان منتقل كنند كه اين انتقال از راه تماس پوستي و يا دهاني صورت مي گيرد.
شير خشك هاي رژيمي و تهديد سلامت شيرخواران
ايسنا :برخي شيرخواران به دليل بيماري و يا مشكلات گوارشي خاص نظير تهوع و استفراغ، اسهال، التهاب روده، برخي موارد آلرژي، كهير شديد و كمبود وزن در هنگام تولد امكان استفاده از شير مادر و يا شير مصنوعي را ندارند و بايد با نظر پزشك متخصص براي دوره زماني مشخص از شير خشك هاي رژيمي استفاده كنند.
مصرف اين شير خشك ها بايد صرفاً در دوره زماني خاص مشخص شده و تحت نظر پزشك باشد، ادامه مصرف اين شيرخشك ها در دوره هاي ديگر ضرورتي ندارد و احتمال ايجاد ضايعات و صدمات جبران ناپذير براي شيرخوار وجود دارد. براي خودكشي كرده اند كه ۲۲ مورد آن منجر به مرگ افراد شده است.

اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |