پنجشنبه ۳۰ مهر ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره ۳۵۳۲ - Oct 21, 2004
شش ماه حبس براي جراح پلاستيك
004401.jpg
گروه حوادث: روز گذشته يك متخصص جراحي پلاستيك از سوي شعبه ۱۹ دادگاه تجديد نظر به حبس و پرداخت ديه محكوم شد.
اولين شكايت
بيست و هشتم شهريورماه سال ۸۰ دختر جواني به نام نفيسه براي جراحي پلاستيك به يك پزشك متخصص مراجعه كرد تا عمل زيبايي بر روي بيني خود انجام دهد. پزشك مذكور بعد از معاينه وي زمان عمل را مشخص كرده و بعد از عكسبرداري و طي مراحل اوليه نفيسه به اتاق جراحي انتقال يافت. ۸ ساعت تمام عمل جراحي نفيسه به طول انجاميد و در نهايت بعد از انجام عمل جراحي مذكور و گذشت زمان در اتاق ريكاوري به بخش انتقال يافت. ولي هنوز چند ساعتي از خروج وي از اتاق عمل نگذشته بود كه وضعيت جسمي نفيسه به شدت به هم خورد. پزشكان مركز جراحي پلاستيك بعد از معاينه وي دستور انتقال سريع او را به بيمارستان رامتين دادند. نفيسه به بيمارستان مذكور انتقال يافت. ولي در نهايت تمام تلاش ها براي بهبود وضعيت جسمي دختر بي فايده بود و نفيسه قبل از مشاهده تغييراتي كه بر روي بدنش ايجاد شده بود فوت كرد.
جسد نفيسه مورد بررسي قرار گرفت و پزشكان مركز پزشكي قانوني كشور علت مرگ را تزريق بيش از اندازه آب به بدن وي در زمان عمل عنوان كردند.
طبق نظريه مذكور در ۸ ساعت زمان عمل تنها يك ليتر آب بايد به نفيسه داده مي شد كه بر خلاف آن ۸ ليتر آب به وي تزريق شده بود كه خفگي بيمار را موجب شده بود.
خانواده نفيسه بعد از وقوع اين حادثه شكايتي از پزشك مذكور در دادگاه ويژه جرايم پزشكي تشكيل دادند. پزشك در دادگاه حضور يافت و متهم اصلي را پزشك بيهوشي معرفي كرد كه اصلاً در اتاق عمل حضور نداشت و سهل انگاري از سوي خود پزشك جراح پلاستيك بود.
دومين شكايت
۱۸ فروردين ماه سال ۸۲ فاطمه كه در سالهاي مياني زندگيش به سر مي برد به دليل بيماري قلبي و اضافه وزن به پزشك مراجعه كرد. پزشك بعد از معاينه بيمار، به وي اعلام كرد، علت بيماري قلبي وي وزن ۱۱۵ كيلويي وي و فشاري است كه از اين طريق به قلب بيمار وارد مي شود. پزشك به بيمار پيشنهاد عمل ساكشن داد و فاطمه نيز قبول كرد. روز عمل تعيين شد و فاطمه وارد اتاق جراحي شد. وي در طول زمان عمل دچار افت شديد فشار خون شده و زنده از اتاق عمل خارج نشد.
پرونده شكايت خانواده فاطمه نيز در دادگاه جرايم پزشكي تشكيل شد و اين بار نيز پزشك در دادگاه حضور يافت و در توضيح گفت: «بيمار به عنوان مريض قلبي به من كه جراح پلاستيك بودم مراجعه كرد و من نيز سنگيني وزن او را علت بيماري قلبي او تشخيص دادم. پيشنهاد عمل ساكشن دادم.»
شكايت سوم
اوايل سال جاري خانم جواني كه بيني وي توسط همين پزشك سه بار تحت عمل جراحي قرار گرفته بود و در نهايت هم بيني وي كج شده و هم چند برآمدگي بر روي آن ايجاد شده بود به دادسراي جرايم پزشكي مراجعه كرد و شكايت خود را از نادرست عمل شدن بيني آن هم در طي سه عمل جراحي به دادگاه تقديم كرد.
روز گذشته پزشك مذكور از سوي قاضي حميد محمدي رئيس شعبه ۱۹ دادگاه تجديد نظر به ۶ ماه حبس و پرداخت ديه به شكات محكوم شد.

به خاطر عدم حضور مستشاران
دادگاه متهم به قتل پدر برگزار نشد
004404.jpg
گروه حوادث: صبح ديروز نخستين جلسه محاكمه پسري كه متهم به قتل پدرش است به علت عدم حضور مستشاران در شعبه ۷۴ دادگاه كيفري استان برگزار نشد.
به گزارش خبرنگار ما، «مصطفي، الف» جوان ۱۹ ساله متهم است كه بهمن ماه سال گذشته پدرش را كه علي اكبر نام داشت را در پي برخي اختلافات خانوادگي و مالي به طرز فجيعي به قتل رسانده و پيكر بي جانش را به مدت ۱۲ روز در يخچال نگهداري كرده است كه پس از كشف جنازه، بلافاصله مأموران انتظامي «مصطفي» را به خاطر اعتياد به مواد مخدر شناسايي و دستگير كردند.
مصطفي در بازجويي هاي مقدماتي به قتل پدرش اعتراف كرد و تنها انگيزه خود را اختلافات مالي عنوان كرد.
قرار بود، صبح ديروز نخستين جلسه محاكمه مصطفي به صورت علني در شعبه ۷۴ دادگاه كيفري استان برگزار شود اما به خاطر عدم حضور مستشاران وقت رسيدگي به اين پرونده تجديد و مقرر شد كه تاريخ رسيدگي به اين پرونده متعاقباً از سوي شعبه اعلام شود.
اين گزارش حاكي است، خواهر وبرادران مصطفي كه صبح ديروز در دادگاه حضور داشتند، معتقد بودند كه مصطفي پدرش را به قتل نرسانده است، آنها مدعي اند كه ۴ نفر از دوستان مصطفي اقدام به قتل پدرشان كرده اند كه در همين رابطه با اعلام شكايت عليه آنها خواهان تحقيقات تكميلي از سوي شعبه ۷۴ شده اند كه در همين راستا هر چهار متهم به همراه خانواده شان در دادگاه حضور داشتند.
مادر يكي از دوستان مصطفي كه عليه فرزندش اقامه دعوا شده بود در اين باره به خبرنگاران گفت: پسرم در بازجويي ها اعتراف كرده كه از قتل پدر مصطفي و نگهداري آن در يخچال اطلاع داشته است اما در قتل هيچ گونه مشاركتي نداشته است.
اين در حالي است كه خانواده مصطفي معتقدند كه وي نمي توانسته به تنهايي علاوه بر قتل پدر با جابجايي يخچال از يك طبقه به طبقه ديگر مقتول را در آن جاسازي كند.
همچنين يكي از خواهران مصطفي كه درخواست قصاص براي برادرش كرده است عقيده دارد با طرح چنين درخواستي شايد مصطفي واقعيت را در دادگاه بگويد.

از سوي رياست قوه قضاييه
رئيس كل دادگستري آذربايجان شرقي
مسئول رسيدگي به يك پرونده شد
004395.jpg
حوادث- رئيس سازمان پزشكي قانوني در سمت خود ابقا شد. به دستور رئيس قوه قضائيه دكتر شهاب الدين صدر به مدت دو سال به سمت رياست سازمان پزشكي قانوني ابقا شد.
همچنين در جلسه ملاقات مردمي آيت الله سيد محمود هاشمي شاهرودي به پرونده ۵۰ نفر از كساني كه در روند رسيدگي به پرونده شان دچار مشكل قضايي شده اند رسيدگي شد.
تاجر «بلاروس» به همراه همسرش روبه روي رئيس قوه قضاييه نشست و گفت: مدتهاست كه با تاجران ايراني به تجارت مشغولم. سال ۷۷ از بلاروس نخ پلي استر به ارزش ۱۶۸ هزار دلار وارد كردم. قرار بود اين دفعه به جاي دريافت وجه نقد از يك تاجر ايراني مقداري سيب زميني و انار خريداري و به كشورم ببرم. ارزش خريدي كه من از تاجر تبريزي كردم ۱۴ هزار دلار بود. تاجر تبريزي نامه اي جعلي به اسم من ساخت و طي آن مدعي شد كه علاوه بر اين كه به مقدار ۱۶۸ هزار دلار جنس به من داده است، من ۵۰ هزار دلار نيز به او بدهكارم.
مترجم ترك زبان اين تاجر، همه را براي رئيس قوه قضاييه ترجمه كرد و ادامه داد: نامه كه مدرك مرد تاجر تبريزي بود به اداره تشخيص هويت رفت و در آنجا جعلي بودن آن تأييد شد. اما به علت نفوذ و قدرت مرد تاجر ايراني رسيدگي به پرونده متوقف شده است.
آنها كه از طريق مطبوعات متوجه شده بودند رئيس قوه قضاييه ايران به درخواست هاي حقوقي مردم رسيدگي مي كند به اينجا آمده بودند تا اگر بشود كاري بكنند.
رئيس قوه قضاييه پس از شنيدن صحبت هاي تاجر بلاروس دستور داد تا رئيس كل دادگستري آذربايجان شرقي شخصاً موضوع را پيگيري كند.
پيرمرد تا رسيد به آن قسمت از داستان زندگيش كه در آن مي بايست از پسر كوچكش داوود بگويد، شروع كرد به گريه كردن. او گفت: اول تابستان امسال بود. دنبال نقد كردن چك به بيرون از مغازه رفته بودم با من تماس گرفتند كه بيا پسرت را بازداشت كرده اند. وقتي خودم را به كلانتري رساندم پسر كوچكم داستان را اين گونه برايم تعريف كرد. داخل مغازه نشسته بودم كه دو نفر با لباس شخصي به داخل آمدند و گفتند بگو دوچرخه هاي داخل مغازه را از چه كسي خريده اي. اين اموال دزدي است. بحث و به دنبال آن درگيريشان بيشتر شد و به خارج از مغازه كشيده شد. همسايه ها با سر و صداي آنها به آنجا آمدند و گفتند كه اينها آدمهايي نيستند كه دزدي كنند. حرف آنها را قبول نكردند و پسرم را كشان كشان به سمت ماشين بردند.
پسر بزرگترم كه آن طرف خيابان مشغول كار بود به سمت آنها رفت و موضوع را پرسيد. آنها به او گفتند: به تو ربطي ندارد. درگيري لفظي آنها و كشيدن پسر كوچكم داوود از طرف ديگر باعث شد آنها هر دو را سوار ماشين كنند.
هاشم برادر بزرگتر به آنها گفته بود داوود را رها كنيد او مريض است و تشنج مي كند. درون ماشين پارچه اي را دور گردن هاشم مي اندازند و هر دو فرد لباس شخصي پوش از يك طرف تظاهر به كشيدن مي كردند تا بلكه داوود اعتراف كند دوچرخه ها را از كجا آورده است. داوود بيماريش عود مي كند و آنها مي فهمند كه او هيچ كاره است در بين راه او را رها مي كنند و مي گويند برو و به جاي او برادر بزرگتر را به جرم فروش اموال مسروقه بازداشت مي كنند. و چند مدت بعد يك سال حبس و ۷۰ ضربه شلاق برايش در نظر مي گيرند. داوود در اين مدت بيماريش بيشتر شد. شبها در خواب داد مي زد و مي گفت تو را به خدا برادرم را نكشيد، ولش كنيد. شروع كرديم به مداوايش ولي تأثيري نداشت تا اين كه يك روز دوباره به من تلفني خبر دادند او خود را از طبقه سوم خانه به بيرون پرت كرده است.
پيرمرد از كلانتري شكايت كرده بود ولي به نتيجه اي نرسيده بود. رئيس قوه قضاييه دستور داد كه كل پرونده در يك شعبه ديگر رسيدگي شود.

مردي اتومبيل خود را به آتش كشيد
004398.jpg
ايسنا: صبح ديروز(۲۹ مهر ماه) مردي اتومبيل خود را در ميدان راه آهن به آتش كشيد.
شاهدان عيني كه از لحظه هاي اوليه در ميدان حضور داشتند، شاهد درخواست هاي مكرر و التماس راننده به افسر راهنمايي رانندگي مبني بر اين كه او را جريمه نقدي نكند، بودند.
آنها گفتند: وقتي مرد موفق نشد اين افسر را راضي كند در اوج عصبانيت و درماندگي گالون بنزين را از صندوق عقب ماشين برداشته و اتومبيلش را به آتش  كشيده است.
به گفته شاهدان عيني، پليس راهنمايي رانندگي و ماموران آتش نشاني اين راننده ميانسال در محدوده پارك ممنوع توقف كرده بود.
از طرفي اين حادثه از ساعت ۹ صبح تا حدود ساعت ۳۰/۱۰ در محدوده ميدان راه آهن، ترافيكي سنگين ايجاد كرد.
افسر راهنمايي رانندگي حاضر در محل حادثه از گفت وگو با خبرنگار ايسنا خودداري كرد.

هشدار نسبت به فعاليت گلدكوئيست
ايرنا :رييس  كل  دادگستري  مازندران  با انتشار اطلاعيه اي  نسبت  به فعاليت  غيرقانوني شركت «گلدكوئيست» دراستان  هشدار داد.
در اطلاعيه «محمدرضا فولاد آملي» آمده است : اين  شركت  با وعده  فريبنده «كسب  سود قابل  توجه» مردم  را به  سرمايه گذاري  در شركت  تشويق  كرده  و براي  ايجاد طمع ، سود مقطعي  از درآمدهاي حاصل  از سرمايه گذاري  فريب  خوردگان  را به  آنها پرداخت  مي كند.
وي اضافه  كرد: اما در مراحل  بعد، شركت  ديگر وجهي  به  سرمايه گذاران  نمي دهد.اين  اطلاعيه  اضافه  كرد: عوامل  اين  شركت  با حضور در ميان  مردم  بر ادعاي قانوني  بودن  خود به  فعاليت  قمارگونه  و كاذب  خود ادامه  مي دهند در حاليكه اينگونه  اقدامات  جرم  عمومي  محسوب  مي شود كه  سبب  خروج  ارز از كشور شده  وخسارت  به  سرمايه  هم ميهنان  وارد آورده است .وي  دراين  اطلاعيه  ازشهروندان  اين  استان  خواست  به  انگيزه  كسب  سود آسان در دام  دست  اندركاران  اينگونه  شركت ها قرارنگيرند.مركز اين  شركت  اينترنتي  در هنگ  كنگ  مي باشد و اقدام  به دادن  وعده هاي  كاذب به  مردم  كشورهاي  درحال  توسعه  از جمله  ايران  كرده است .

دانستني هاي قانوني
وظايف و اختيارات ضابطين دادگستري
عباس زرگر
در هفته هاي گذشته نگاهي داشتيم به تفاوت هاي دعاوي حقوقي و كيفري از نظر اهميت و چگونگي ورود به دعوا و تشكيلات قوه قضائيه براي رسيدگي و حل و فصل اين دعاوي.
در اين هفته با توجه به آشكار شدن جنايات تلخ و هولناك پاكدشت و مشخص شدن اين مطلب كه نيروهاي انتظامي حاضر در آن حوزه قضايي مرتكب سهل انگاري شده بودند و حتي نيروي انتظامي نيز طي اطلاعيه اي از برخورد قضايي با اعضايي كه مرتكب تخلفات فوق شده بودند خبر داد، قصد داريم نگاهي داشته باشيم به وظايف و اختيارات نيروي انتظامي در مواجهه با جرايم. يكي از نكاتي كه به نظر مي رسد در ريشه يابي حوادث پاكدشت بايد مورد توجه قرار گيرد نوع برخورد نيروهاي انتظامي در مواجهه با جرايم است.
به نظر نگارنده نيروي انتظامي نيازمند برگزاري كلاس هاي توجيحي و آموزش براي فراگرفتن مسئوليت و اختيارات قانوني مأموران خود است. اينجانب شخصاً بارها شاهد بوده ام كه مأموران نيروي انتظامي در مواجهه با برخي جرايم رفتارهايي ناشي از بي اطلاعي از مسئوليت هاي خود نشان داده اند. به عنوان مثال هنگامي كه فردي به نيروي انتظامي مراجعه مي كند و خبر از وقوع جرمي همانند ضرب و جرح يا دزدي مي دهد، مأموران اين نيرو در برخي موارد به مراجعه كننده مي گويند: «برو ضارب را پيدا كن و بياور اينجا.»
علاوه بر مشاهدات شخصي در حادثه پاكدشت نيز نظير همين اتفاق رخ داده است. زماني كه يكي از اولياء كودكان به نيروي انتظامي مراجعه مي كند و خبر از گم شدن فرزند خود مي دهد مأموران به وي مي گويند: «برو فرد مورد نظر را پيدا كن و به اينجا بياور.»
در حالي كه براساس قانون مأموران نيروي انتظامي موظف اند تمامي اقدامات لازم را به منظور حفظ آلات و ادوات، آثار و علائم و دلايل جرم و جلوگيري از فرار متهم و يا تباني، معمول و تحقيقات مقدماتي را انجام و بلافاصله به اطلاع مقام قضايي برسانند.
به نظر مي رسد كه اگر نيروي انتظامي قصد دارد از وقوع چنين جرايمي پيشگيري كند بايد برنامه هاي گسترده آموزشي را براي پرسنل و مأموران خود تدارك ببيند كه حداقل تخلفات ناشي از بي اطلاعي نباشد. در هر حال مي پردازيم به وظايف ضابطين دادگستري در مورد كشف جرم و تحقيقات مقدماتي. در ابتدا بايد گفت كه لفظ ضابطين دادگستري به مأموراني اطلاق مي شود كه تحت نظارت و تصميمات مقام قضايي در كشف جرم و بازجويي مقدماتي و حفظ آثار و دلايل جرم و جلوگيري از فرار و مخفي شدن متهم و ابلاغ اوراق و اجراي تصميمات قضايي به موجب قانون اقدام مي نمايند.
اين ضابطين عبارتند از: ۱- نيروي انتظامي ۲- رؤسا و معاونين زندان نسبت به امور مربوط به زندانيان ۳- مأموران نيروي مقاومت بسيج كه به موجب قوانين خاص و در محدوده وظايف محوله ضابط دادگستري محسوب مي شوند ۴- ساير نيروهاي مسلح در مواردي كه شوراي عالي امنيت ملي تمام يا برخي از وظايف ضابط بودن نيروي انتظامي را به آنان محول  كند.۵- ساير مقامات و مسئوليني كه به موجب قوانين خاص ضابط محسوب مي شوند مانند مأموران وزارت اطلاعات
ضابطين دادگستري مكلفند دستورات مقام قضايي را اجرا كنند و در صورت تخلف به سه ماه تا يك سال انفصال از خدمات دولتي و يا از يك تا شش ماه حبس محكوم خواهند شد.
براساس قانون آئين دادرسي كيفري ضابطين دادگستري وظيفه دارند به محض اطلاع از وقوع جرم در جرايم غير مشهود مراتب را جهت كسب تكليف و اخذ دستور لازم به مقام ذي صلاح قضايي اعلام كنند و در خصوص جرايم مشهود تمامي اقدامات لازم را به منظور حفظ آلات و ادوات جرم و جلوگيري از فرار متهم معمول و تحقيقات مقدماتي را انجام و بلافاصله به اطلاع مقام قضايي برسانند.
در قانون جرايم غيرمشهود تعريف نشده است اما جرايم مشهود تعريف شده و در نتيجه در هر موردي كه جرم شرايط زير را نداشته باشد جرم غير مشهود تلقي مي شود.
۱- جرمي كه در منظر و حضور ضابطين دادگستري واقع شود و يا بلافاصله مأ موران ياد شده در محل وقوع جرم حضور يافته و آثار جرم را بلافاصله پس از وقوع مشاهده كنند.
۲- در صورتي كه دو نفر يا بيشتر كه ناظر وقوع جرم بوده اند و يا مجني عليه بلافاصله پس از وقوع جرم شخص معيني را مرتكب جرم معرفي نمايد.
۳- بلافاصله پس از وقوع جرم علائم و آثار واضحه يا اسباب و دلايل جرم در تصرف متهم يافت شود يا تعلق اسباب و دلايل يادشده به متهم محرز شود.
۴- در صورتي كه متهم بلافاصله پس از وقوع جرم قصد فرار داشته يا در حال فرار يا فوري پس از آن دستگير شود.
۵- در مواردي كه صاحبخانه بلافاصله پس از وقوع جرم ورود مأموران را به خانه خود تقاضا نمايد.
۶- وقتي كه متهم ولگرد باشد.
البته در مورد آخر جاي سؤال وجود دارد كه چگونه مي توان ولگردي فردي را پيش از تحقيقات و مشاهدات دلايل و شواهد اثبات كرد و بعد آن را به عنوان جرم مشهود مورد تعقيب قرار داد.
در مورد ضابطين دادگستري اين نكته را بايد افزود كه ضابط عام قوه قضائيه نيروي انتظامي است و ساير نيروها تحت شرايط خاص و با اخذ مجوزهاي قانوني مي توانند به عنوان ضابط قوه قضائيه شناخته شوند. مثلاً در مورد نيروي مقاومت بسيج بايد گفت مأ موران اين نيرو تنها پس از مواجهه با جرايم مشهود و عدم حضور ضابطين ديگر و يا عدم اقدام به موقع آنها و يا اعلام نياز آنها مي توانند اقدامات قانوني را در جهت جلوگيري از امحاء آثار جرم انجام دهند و مأموران نيروي مقاومت بسيج در مورد جرايم غير مشهود يا در شرايطي كه در محل حضور دارد هيچ گونه وظيفه و اختياري نكردند.
نحوه عمل ضابطين ديگر نيز تقريباً به همين گونه است. بدون شك آموزش بيشتر ضابطين قوه قضاييه مي تواند موجب پيشگيري از وقوع بسياري از جرايم و بزهكاري ها شود.
همچنين اين آموزش ها مانع بسياري از تخلفات در اين نيروها مي شود. راه ديگر كاهش تخلفات ضابطين قوه قضاييه گسترش آموزش هاي عمومي است زيرا در بسياري از موارد شهروندان مي توانند مانع وقوع يا گسترش تخلفات احتمالي ضابطين دادگستري شوند. البته در حال حاضر اطلاعات شهروندان در اين زمينه بسيار كم و اندك است و ريشه بسياري از تخلفات را مي توان در همين آگاهي كم شهروندان جستجو نمود.

سرقت مسلحانه از يك داروخانه
گروه حوادث، ساعت ۲۴ روز سه شنبه هفته جاري دو پسر جوان در حالي كه در دستانشان يك قمه بزرگ و چاقو بود وارد يك داروخانه شبانه روزي در خيابان نبرد شدند.
مالك داروخانه يك پزشك داروساز بود كه در حال جمع آوري وجوهات نقدي داخل صندوق بود كه با دو سارق مسلح مواجه شد. سارقان كه نقابي نيز بر چهره نداشتند، بدون هيچ درنگي درخواست وجه نقد داخل صندوق را كردند. مالك داروخانه به تصور اين كه با مقاومت در برابر سارقان مي تواند از مال خود حفاظت كند، درخواست سارقان را اجرا نكرد و اين مسأله موجب شد سارقان عصباني شده و با چندين ضربه چاقو او را مجروح كنند.
با سر و صدايي كه ايجاد شده بود همسايه ها از ماوقع بااطلاع شده و به سمت داروخانه آمدند. سارقان مسلح كه اوضاع را نامساعد ديدند، بدون اين كه قادر به انجام نقشه خود باشند فراري شدند.اهالي محل به سرعت مالك داروخانه را كه به شدت مجروح شده بود به بيمارستان انتقال دادند. مراتب به اطلاع ماموران كلانتري محل رسيد. تحقيقات پليس براي شناسايي سارقان مذكور آغاز شده است.پزشك مجروح هم اكنون در بخش CCU بستري است و وضعيت جسمي وي در شرايط نامناسبي قرار دارد.بررسي بيشتر در اين خصوص در دادسراي امور جنايي تهران ادامه خواهد يافت.

جسد حلق آويز شده مقابل دبيرستان دخترانه
ايلنا: مقارن صبح ديروز، جسد حلق آويز شده مردي مجهول الهويه در مسير عبور و مرور خيل عظيمي از دانش آموزان مقاطع مختلف تحصيلي، رعب و وحشت آفريد.
اين جسد كه حدوداً ۵۰ ساله بوده، لباس محلي به تن داشته و از درخت كهنسالي واقع در كوچه فرعي روبه روي دبيرستان دخترانه پروين، با ظاهري تقريباً مرتب به وسيله نخ هاي نايلوني محكم حلق آويز شده بود، توسط مردم و مأمورين پيدا شد.
جسد اين مرد حلق آويز شده، براي تحقيقات بيشتر و علت مرگ وي به پزشك قانوني، اعزام شده است.
كشف اين جسد در محدوده اي كه داراي چندين فضاي آموزشي، فرهنگي و هنري است؛ موجبات نگراني اهالي محل و خانواده ها را فراهم كرده است و قرار دادن اين جسد يا خودكشي وي، در اين محل جاي سؤال دارد.

جسد پسر ۱۲ ساله در چاه
گروه حوادث: صبح روز گذشته جسد يك پسر ۱۲ ساله در چاهي واقع در منطقه شهر ري كشف شد.
خانواده اين پسر ۱۲ ساله كه تبعه افغانستان است، چند روز پيش فقدان فرزندشان را به اداره آگاهي شهر ري اطلاع داده بودند. مأموران در بررسي بر روي اين پرونده به جسد كودك مذكور كه داخل يك چاه افتاده بود رسيدند.كارآگاهان در تحقيقات اوليه پليسي به يك مرد در ارتكاب اين جنايت مشكوك شده اند كه داراي اختلاف خانوادگي با والدين اين فرزند بوده است.

دستگيري قاتل در ايرانشهر
گروه حوادث: مأموران نيروي انتظامي شهرستان ايرانشهر عصر روز سه شنبه هفته جاري در حال گشت زني در سطح شهر به يك موتورسوار مشكوك شدند.
دستور توقف به موتورسوار داده شد. مرد جوان براي پاسخگويي به مأموران ايستاد و در نهايت جوابهاي ضد و نقيضي كه به مأموران داد موجب شد او را براي انجام تحقيقات بيشتر به اداره آگاهي آن شهرستان انتقال دادند.
مرد موتورسوار در جريان بازجويي ها راز يك جنايت را فاش كرد.
متهم به افسر پرونده گفت: «چندي پيش به دليل اختلافات خانوادگي مرتكب قتل خواهرم شده ام.»
با روشن شدن اين مطلب تحقيقات پليسي ابعاد تازه اي به خود گرفت.
متهم در خصوص قتل خواهرش تحت بازجويي است و تحقيقات قضايي، پليسي از وي ادامه خواهد يافت.

پسر ۱۲ ساله روس پدر و مادرش را كشت
گروه حوادث: يك دانش آموز ۱۲ ساله روس والدينش را با شليك گلوله به قتل رساند.
به گزارش رويتر پدر يك دانش آموز ۱۲ ساله روس كه براي آگاه شدن از وضعيت تحصيلي فرزندش به مدرسه وي رفته بود، پس از اطلاع از نمرات پايين پسرش او را به شدت تنبيه كرد. اين تنبيه سبب شد پسر نوجوان شب هنگام، زماني كه والدينش در خواب بودند، با شليك گلوله آنها را به قتل رساند.
بنابر اين گزارش زماني كه دوست پسر قاتل حاضر نشد براي انداختن اجساد به رودخانه به او كمك كند، او اجساد را در كمد منزل مخفي كرد و روي آنها را پوشاند.
راز جنايت زماني فاش شد كه دختر بزرگ خانواده عصر روز بعد به منزل پدرش آمد و با باز كردن در كمد با اجساد غرق در خون والدينش مواجه شد.
هر چند معاينه رواني پسر قاتل توسط روانپزشكان آغاز شده است اما بر اساس قوانين كشور روسيه چون سن اين پسر كمتر از سن قانوني است، وي محاكمه نخواهد شد.

بازداشت قاتلان دانش آموز انگليسي
گروه حوادث: سه قاتل يك دانش آموز انگليسي بازداشت شدند.
به گزارش بي بي سي شنبه گذشته دانيل ۱۴ ساله به دليل اصابت گلوله از ناحيه شكم در بيمارستان كواين واقع در ناتينگهام انگليس بستري شد. اما علي رغم درمان هاي پزشكي، وي ساعتي بعد جان سپرد.
بنا بر اين گزارش با پيگيري هاي پليس انگليس، دو مرد و يك زن به اتهام قتل اين پسر دانش آموز دستگير شدند. پليس آنها را به مشاركت در قتل دانيل ۱۴ ساله متهم كرده است.
بازجويي از اين افراد براي مشخص شدن انگيزه قتل آغاز شده است.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |