پنجشنبه ۳۰ مهر ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره ۳۵۳۲ - Oct 21, 2004
ليگ برتر فوتبال كشور پرسپوليس و استقلال
هفت بازي و يك بازي ديدني
004467.jpg
خبرنگار همشهري: هفت بازي و يك بازي در ليگ برتر در هفته ششم، شرايط فوتبال باشگاه هاي كشور را كمي دگرگون مي كند.
هفت بازي در ظاهر روند طبيعي خود را طي مي كند، اما از درون حرفها و حديث هاي فراواني دارد، اما يك بازي كه پرسپوليس و استقلال بايد به ميدان بروند. تغيير مديريت ها، مربيان و سرپرستان در كوران بازيها زيانهاي خود را دارد كه بعضي از تيمها از آن آگاهي ندارند. يك تغيير تمام ارگانيسم فكري و تيمي را بهم مي ريزد، آنهم در فوتبال ما كه بسيار عاطفي و احساسي است، اما اين اتفاقات همچنان در حال وقوع است و دودش هم در نهايت به چشم تيمها مي رود. بهتر است مسئولين باشگاه ها به اين مسئله توجه بيشتري داشته باشند.
سايپا - برق
سايپاي صدرنشين كه بهترين خط حمله را دارد در خانه خود ميزبان برق شيراز است. توانمندي بچه هاي سايپا را ديگر نمي توان يك اتفاق قلمداد كرد. سايپا به موقع يورش مي برد، خوب استقرار پيدا مي كند و در كار پرس و دفاع در تمام نقاط زمين فوق العاده است.
آنچه سايپا را توانمندتر نشان مي دهد، آمادگي جسماني بازيكنان اين تيم است. دوندگي بي امان و حضور در تمام جدالهاي تك به تك، شجاعت سايپا نيز ستودني است. روند طبيعي بازيها نشان مي دهد كه سايپا بايد برق را شكست دهد. اما برق هم تيمي از جنس خود سايپاست، جوان، دونده و باانگيزه، اين بازي ديدني است و شايد خبر اين بازي شنيدني باشد.
ابومسلم -شموشك
ابومسلم تيم چهارم جدول كه هرگز جانب احتياط را فراموش نمي كند از همان هفته هاي اول طرح درازمدت خود را پياده كرد و تلاش مي كند امتيازات لازم را جمع آوري كند تا از ميانه هاي مسابقات ترس و اضطراب از سقوط نگرانش نكند. ميثاقيان اين نوع فوتبال را خوب مي شناسد. حريف شموشك نوشهر است. تيم خاصي كه رفتار خاصي هم دارد، يك مافياي كوچولو كه هميشه به سود تيمش وارد عمل مي شود. ناصر ابراهيمي ساده انديشيد و ساده رفتار كرد، در حاليكه در شموشك در درجه اول بايد سياستمدار بزرگي باشي. فرشاد پيوس بازيكن دوست داشتني دهه شصت فوتبال كشور كه يكي از بهترين مهاجمان تاريخ خود بود، جانشين ابراهيمي شده است. آيا در مشهد فرشاد پيوس جاي پاي خود را محكم مي كند؟ او آمده تا شموشك را نجات دهد. شايد جواني او همراه با شهامت به اين بقا كمك كند. اما ابومسلم براي بالارفتن هرگز به هيچ تيمي رحم نمي كند.
بازي پرسپوليس و استقلال هميشه با حادثه و حساسيت توأم بوده است، عكس مربوط به بازي سال گذشته دو تيم است. درگيري در اين بازي اجتناب ناپذير است، اما آنچه روح بازي و قاعده كلي بازي جوانمردانه را حفظ مي كند رفتار و احترام بازيكنان به قوانين و داور است. فردا بازي خوبي پيش رو داريم و هر دو تيم با حفظ تمام معيارهاي اخلاقي و رفتاري به ميدان مي روند.
004374.jpg

ذوب آهن-ملوان
ذوب آهن تيم پنجم جدول خرسند از سه امتياز هفته پيش با روحيه مناسب تري ميزبان ملوان انزلي خواهد بود. ملواني كه در رده سوم جا خوش كرده است، پيروزي ذوب آهن يعني پريدن به بالاي جدول، كمي بالاتر ازجايگاه فعلي ملوان ، اصفهانيها توقع و انتظار بيشتري از اين تيم متحول و صاحب امكانات خود دارند. پيروزي در مقابل ملوان اين اعتبار را به آنها مي دهد.
پگاه-استقلال اهواز
در رشت پگاه ميزبان استقلال اهواز است. نازكرده هاي هواي گرم اهواز بايد در زمين گل آلود و هواي باراني رشت توانايي هاي خود را نشان دهند. استقلال جايگاه فعلي را در ميانه جدول در دست ندارد، اما پيروزي در رشت كار آساني نيست. پگاه هر سه امتياز بازي را مي خواهد و مي گيرد.
فولاد- پيكان
پيكان تيره روز به اهواز مي رود. پنج بازي، پنج بدشانسي، بدون پيروزي و تنها دو مساوي. پيكان تا به امروز گل نزده است، اما خوب بازي كرده و اشتهاي خود را براي پيروزي نشان داده است. پيكان صبوري پيشه كرده است، اما در خوزستان چگونه مي خواهد از پس تيم پرستاره فولاد بربيايد. فولاد نيز با اين شرايط خود مدعي است و با تمام توان براي پيروزي در مقابل پيكان به ميدان مي آيد.
پاس - سپاهان
يك بازي ديدني هم پاس در ورزشگاه خود با سپاهان دارد. اين بازي هم براي خود حرفها و حديث هاي جداگانه اي دارد. پاس قهرمان اكنون در رده يازدهم جدول قرار دارد. تيمي كه برنامه هاي كلاني براي قهرماني هاي پيوسته دارد. شكست در مقابل استقلال ستون هاي زيرين پاس را لرزاند، وگرنه با اين تعداد بازيكن مستعد و آماده و يك مربي آگاه به علم روز فوتبال پاس بايد بالاترين رده را از آن خود كند. پاس با پيروزي در مقابل سپاهان مسير روحي تيم را هموار و يك حريف ديرينه را نيز با شكست روبه رو خواهد نمود. سپاهان نيز راحت از اين بازي نخواهد گذشت آنها نيز در برنامه هاي كلان خود هرگز به دنبال يك مقام قهرماني نبوده اند و به دور دست نگاه مي كنند. اين بازي نيز از جمله بازي هاي ديدني هفته ششم خواهد بود.
صبا باتري- فجر سپاسي
صبا باتري به شيراز مي رود. جمعي از بهترين مهره هاي فوتبال ما هنوز در يك نقشه (تاكتيك مربي) جاي نگرفته اند.
يكپارچه كردن اين مهره ها كار دشواري است كه مظلومي با تمام تلاشش هنوز به آن دست پيدا نكرده است. مشكل صبا نبود و يا غيبت دايي نيست، اگر روزي تمام اين مهره ها در برنامه تيمي (تيم ورك) گنجانده شدند قول مي دهم صباباتري در رده اول تا سوم بايستد. به همين آساني. در شيراز نيز پيرواني مشكلات تكراري خود را دارد. درد فجر سپاسي هم پيرواني نيست كه هر روز تيتر روز مربيان تعويضي مي شود، فجر به روح تازه بازي بيشتر نياز دارد.
يك بازي _ پرسپوليس و استقلال
آرامش و برنامه ريزي منطقي، وقار مديريت، پرهيز از جنجال و حاشيه و تفكيك مسائل فني از مسائل مديريتي و اداري و قرار گرفتن هر شخصيت در جايگاه و حوزه وظايف خود، از استقلال تيمي ساخته منضبط و قانون پذير. اين فاكتور مهم به استقلال كمك كرده است تا حتي در بازي هاي برابر پيروز از ميدان خارج شود. استقلال در مقابل پاس تحت اين برنامه و عملكرد به پيروزي رسيد، برنامه اي كه تيم مقابل آن را دارا نبود و نوعي تنش دروني آنها را مي آزرد. در استقلال تكليف تيم و مسائل فني اش مشخص است. امير قلعه نويي سرمربي اين تيم است و هر حركتي در محور مسائل فني به وي ارتباط پيدا مي كند و بس. پرسپوليس نيز خارج از اين قاعده نمي تواند ادامه بدهد. تا زماني كه تكليف وظايف فني مشخص نشود و تعريف درستي براي آن صورت نگيرد، آرامش واقعي به دست نخواهد آمد.
... اما بازي فردا
استقلال در خط حمله خود يك تغيير تاكتيكي داشته و دارد. اين تغيير تنها به آمدن سامره در كنار عنايتي ختم نمي شود، بلكه كليت تاكتيكي قلعه نويي از خط دفاع گرفته تا خط مياني نيز بهم مي ريزد. او دوست داشت با يك مهاجم نوك و يك مهاجم دوم رو به ميانه ميدان (اكبرپور) بازي كند، اما به نظر مي رسد شكل تغيير يافته (سامره _ عنايتي) جواب داده است و قلعه نويي بايد براي خط مياني خود فكر ديگري بكند. اتفاقاً نقطه قوت استقلال در همين خط است، دفاع پرتجربه پرسپوليس چگونه قادر خواهد بود تا دو مهاجم سرزن و گلزن را همزمان خنثي كند. رهبري فرد، انصاريان و در پشت اين دو يحيي گل محمدي كار دشواري خواهند داشت. حركات متناوب سامره و عنايتي از ميان درهاي گشوده دفاعي پرسپوليس نتيجه خواهد داد؟ استقلال منصوريان و نيك بخت را پشت اين دو مهاجم با تمايل به ميانه ميدان قرار داده است تا ضرب حملات را بيشتر كند. فكري در مركز ثقل استقلال قرار مي گيرد. امير آبادي (فرزاد مجيدي) و گيلاوري در سمت راست و چپ او. پيروز قرباني و مرتضي صادقي دو دفاع مياني راست و چپ خواهند بود و حق دوست نيز دفاع آخر. آرامش استقلال زماني بيشتر مي شود كه جرج توپالوويچ درون دروازه باشد و فردا اينگونه است.
پرسپوليس در دفاع راست پژمان جمشيدي و در چپ عليرضا امامي فر را دارد. كريم باقري در هافبك وسط و محور تيم پرسپوليس قرار مي گيرد و در جلوي او سه هافبك (ابراهيم اسدي، رضاجباري و عارف محمدوند) بازي مي كنند و سهراب انتظاري نيز در نوك حمله پرسپوليس جولان خواهد داد. پرسپوليس روز به روز به شرايط آرماني مي رسد و زوبل با حوصله و بسيار هوشمندانه تلاش خود را بيرون مي ريزد .اين پرسپوليس اگر دچار مسائل معمولي نشود با زوبل به روزهاي خوش خواهد رسيد. فردا آن را شاهد خواهيد بود.

انتخابات كميته ملي المپيك
يزداني خرم و خسروي وفا به نفع
دكتر قراخانلو كنار كشيدند
004383.jpg
گروه ورزشي: در فاصله دو روز تا انتخابات كميته ملي المپيك؛ محمدرضا يزداني خرم و محمود خسروي وفا در حمايت از دكتر قراخانلو رسماً انصراف دادند.
محمدرضا يزداني خرم عضو هيأت اجرايي كميته  ملي المپيك گفت: با توجه به توافقات انجام شده ،من به همراه محمود خسروي وفا به نفع دكتر قراخانلو از كانديداتوري رياست كميته المپيك انصراف داديم.
وي اظهار داشت: عصر ديروز در نشستي مشترك با كارشناسان محترم ورزش كشور، بنده و خسروي وفا به اين نتيجه رسيديم كه به نفع دكتر قراخانلو كنار رويم.
اميدوارم انتخابات خوبي را در سطح كميته ملي المپيك شاهد باشيم و شايسته ترين افراد براي سمت هاي مختلف اين كميته انتخاب شوند. يزداني خرم با بيان اين كه دكتر قراخانلو تمامي شروط مطرح شده از سوي ما را پذيرفت، يادآور شد: شرط اصلي ما براي انصراف اجراي صحيح شرح وظايف، اساسنامه كميته ملي المپيك و رعايت چارت سازماني اين كميته بود كه دكتر قراخانلو با حسن نيت تمامي اين شروط را پذيرفت.
يزداني خرم در مورد انصراف رمضان زاده نيز يادآور شد: دكتر رمضان زاده نيز با ما هم عقيده است و به احتمال فراوان وي همانند ما عمل خواهد كرد.
رئيس فدراسيون واليبال ادامه داد: من به عنوان عضو هيأت اجرايي كميته ملي المپيك با مهندس  هاشمي طباء نيز مذاكراتي انجام دادم و وي نيز در پي برگزاري انتخاباتي سالم با حضور تمام خدمتگزاران ورزش است.
وي با بيان اين كه تمام رؤساي فدراسيون ها در انتخابات حضور خواهند داشت، گفت: با توجه به مذاكراتي كه طي روزهاي اخير انجام شده تنها رئيس فدراسيون غايب در مجمع، شاهرخ شهنازي خواهد بود و تمامي  رؤساي فدراسيون ها در اين مجمع حضور خواهند داشت.
اين در حالي است كه پيش از اين شايعه عدم حضور برخي رؤساي فدراسيون ها در مجمع انتخابات كميته ملي المپيك مطرح شده بود.

اميررضا خادم:
اميدوارم انتخابات كميته ملي المپيك در فضايي مناسب برگزار شود
004371.jpg
گروه ورزشي: اميررضا خادم  رئيس  فراكسيون  ورزش  مجلس  شوراي  اسلامي گفت : مجلس  آمادگي كامل  براي  تعامل  و تبادل  افكار و رفع  موانع  احتمالي  در راه  رشد ورزش  كشور را دارد.
وي  اين  مطلب  را در جلسه  فراكسيون  ورزش  بيان  كرد. در اين جلسه  كه  به  مناسبت  هفته  تربيت  بدني  و ورزش  درمحل  مجلس  شوراي  اسلامي برگزارشد، رئيس  و قائم  مقام  سازمان  تربيت  بدني ، رئيس  و دبيركل  كميته ملي  المپيك ،تني  چند از رئيسان  فدراسيونهاي  ورزشي  و اعضاي  فراكسيون  ورزش  و نيز شماري از سردبيران  و مديران  رسانه هاي  گروهي  ورزشي  حضور داشتند.
خادم  كه  رياست  كميته  تربيت  بدني  و جوانان  مجلس  را نيز برعهده  دارد،در اين  جلسه  همچنين  گفت : فراكسيون  ورزش  با تشكيل  اين  جلسات  درصدد تعامل مناسب  و برقراري  ارتباط صحيح  در جهت  رشد و اعتلاي  ورزش  كشور است .وي  افزود: رئيس  و اعضاي  هيات  رئيسه  مجلس  نظر بسيار مساعد و مثبتي درجهت  كمك  به  ورزش  دارند كه  نمونه  آن حضور آقاي  حداد عادل  در مراسم گوناگون  ورزشي  در يكي  دو هفته  اخير است .
نماينده  مجلس  شوراي  اسلامي همچنين  در ادامه  اظهار داشت : اميدوارم دولت  و بطور اخص  سازمان  تربيت  بدني  و نيز رسانه هاي  ورزشي  در كنار مجلس ،اين  زمينه  را كه  ديدگاه  مثبت  مجلس  نسبت  به  ورزش  است ، مغتنم  بشمارند تازمينه ساز رشد و اعتلاي  ورزش  كشور شود.اميررضا خادم  در پايان ، درباره  انتخابات  آتي  كميته  ملي  المپيك  گفت :اميدواريم  اين  انتخابات  در فضايي  مناسب  انجام  شود و همگان ، چه  آنهايي  كه نامزد هستند و چه  شركت كنندگان  در مجمع  عمومي ، در فكر حفظ جايگاه  ارزنده ورزش  كشور باشند و ان شاءالله  شاهد انتخاب  افراد اصلح  باشيم  كه  نتيجه  آن رشد و پيشرفت  ورزش  خواهد بود.

داوران بازي هاي فردا
فدراسيون فوتبال كشورمان اسامي داوران رقابت هاي هفته ششم ليگ برتر را اعلام كرد.
بر اين اساس «مسعود مرادي» به عنوان داور ديدار حساس پاس و سپاهان انتخاب شد و «فلورين مه ير» كه پيش از اين نيز اعلام شده بود ديدار سنتي پرسپوليس و استقلال را سوت مي زند.
اسامي  داوران هفته ششم مسابقات ليگ برتر كشور (۸۴-۸۳) به شرح ذيل است:
جمعه ۱/۸/۸۳ و ساعت ۱۵
* سايپا تهران _ برق شيراز، ورزشگاه شريعتي كرج
رحيم رحيمي مقدم(داور وسط)، محمدرضا فلاح، رضا سخندان (كمك داور) حسينعلي يدي (داور چهارم)
* ابومسلم خراسان _ شموشك، ورزشگاه نوشهر
هدايت ممبيني (داور وسط) - حاتم بك پور، حسين نجاتي (كمك داور)، مسعود فرح نيا (داور چهارم)
* ذوب آهن اصفهان _ ملوان انزلي، ورزشگاه فولادشهر
فريدون اصفهانيان (داور وسط) مرتضي كريمي،  يزداني عبدالحسين (كمك داور) ايازي (داور چهارم)
*پگاه گيلان _ استقلال اهواز، ورزشگاه شهيد عضدي رشت
خداداد افشاريان (داور وسط)، حيدر شكور، حسن كرباسفروش(كمك داور) علي اكبر جهاني (داور چهارم)
* فولاد خوزستان _ پيكان تهران، ورزشگاه تختي اهواز
محمود رفيعي (داور وسط)، منوچهر نظري،حسين خانبان (كمك داور)، البرز حاجي پور(داور چهارم)
* پاس تهران _ فولاد مباركه سپاهان، ورزشگاه شهيد دستگردي
مسعود مرادي (داور وسط)، نادر جعفري جواد تقي پور(كمك داور)، عليرضا فغاني (داور چهارم)
* فجر شهيد سپاسي شيراز _ صبا باطري تهران، ورزشگاه حافظيه شيراز
محسن تركي (داور وسط)، اسماعيل صفيري، رسول فروغي (كمك داور)، علي موغلي (داور چهارم)
* پيروزي تهران _ استقلال تهران، آزادي تهران ساعت ۳۰/۱۸
مه ير(داور وسط)، كارستن كاهنر، مارالد ساتر(كمك داور) نويد مظفري (داور چهارم)

۶۵ هزار بليت براي بازي پرسپوليس و استقلال
شصت و پنج هزار عدد بليت به قيمت هاي سيصد، پانصد و هزار تومان براي ديدار دو تيم پرسپوليس و استقلال در نظر گرفته شده است.
فروش اين تعداد بليت به صورت اوليه است و احتمال افزايش آن نيز وجود دارد.
همچنين فروش بليت اين ديدار از ساعت ۸ صبح روز جمعه در گيت هاي بليت فروشي استاديوم يكصدهزار نفري آزادي شروع مي شود.

انتخاب كادر اجرايي كشتي باشگاههاي آسيا
گروه ورزشي: در حكمي از سوي محمدرضا طالقاني، محمدحسين محبي رئيس هيات كشتي استان كرمانشاه به عنوان مسئول برگزاري مسابقات كشتي آزاد و فرنگي باشگاه هاي جام آسيا برگزيده شد.
مسابقات كشتي آزاد و فرنگي قهرماني باشگاه هاي جام آسيا در روزهاي ۷ و ۸ آبان ماه سال جاري در سالن ۶ هزار نفري امام خميني(ره) كرمانشاه برگزار خواهد شد.
در پيكارهاي كشتي آزاد نمايندگان كشورهاي ايران، كره جنوبي، مغولستان و قزاقستان و در رقابت هاي كشتي فرنگي نمايندگان ايران، كره جنوبي، قزاقستان و ازبكستان در مسابقه هاي باشگاههاي آسيا حضور دارند.از سوي ديگر رئيس فدراسيون كشتي طي صدور احكامي مسئولان فني مسابقات كشتي آزاد و فرنگي جام باشگاه هاي آسيا را برگزيد.مهدي خالدي و عزيز اطاعتي به عنوان مسئولان فني در اين دوره از مسابقه ها انتخاب شده اند.

فوتبال جام رسانه ها
گروه ورزشي: برنامه هاي اولين جشنواره ورزشي انجمن صنفي روزنامه نگاران ايران اعلام شد.
طي جلسه اي كه در محل سالن اجتماعات انجمن صنفي روزنامه نگاران ايران و با حضور نمايندگان مطبوعات و خبرگزاري هاي كشور برگزار شد، توضيحات لازم در رابطه با برگزاري اولين جشنواره ورزشي روزنامه نگاران در اختيار فعالان عرصه خبر قرار گرفت.
پيش از اين جشواره ورزشي روزنامه نگاران ورزشي از مردادماه امسال با برگزاري مسابقات دو و ميداني شطرنج و بيليارد آغاز شد و تا پايان سال جاري نيز با برگزاري مسابقات پينگ پنگ، تنيس و فوتبال ادامه پيدا خواهد كرد.

استقلال و پيروزي از نگاه آمار
جمعه، پرسپوليس و استقلال در ديدار بزرگ هفته  پنجم ليگ برتر كه پنجاه و هفتمين نبرد سنتي تيم هاي اين دو تيم تهراني است، به ميدان مي روند.
* نخستين ديدار اين دو تيم شانزدهم فروردين سال ۱۳۴۷ در امجديه برگزار شد. بيست هزار تماشاگر نبرد بدون گل استقلال و پرسپوليس را در ورزشگاه تماشا كردند.
*از پنجاه و شش ديدار گذشته  اين دو تيم سه بازي دوستانه و ساير آنها در چارچوب باشگاه هاي تهران و ليگ كشور (تخت جمشيد، ليگ آزادگان و ليگ برتر) بوده است.
* نه پيروزي براي استقلال و شش پيروزي براي پرسپوليس پيشينه  بيست و يك ديدار اين دو تيم قبل از انقلاب شكوهمند ايران است. بيست و هفت گل پرسپوليس به ثمر رساند، بيست و پنج گل استقلال.
* اين دو تيم سي و پنج بار پس از انقلاب به ميدان رفتند. نه پيروزي براي استقلال، نه پيروزي براي پرسپوليس و هفده بازي تساوي نتيجه  اين ديدارها است. پرسپوليس بيست و نه گل به ثمر رساند و استقلال بيست و شش گل.
* آخرين ديدار اين دو تيم با تساوي يك بر يك به پايان رسيد.
* گلزنان برتر پرسپوليس:
هشت گل صفر ايرانپاك
پنج گل همايون بهزادي
پنج گل حسين كلاني
*گلزنان برتر استقلال:
پنج گل علي جباري
پنج گل غلامحسين مظلومي
*پانزده پيروزي براي پرسپوليس، هجده پيروزي براي استقلال و بيست و سه تساوي.
پنجاه و شش گل زده پرسپوليس. پنجاه و يك گل زده استقلال.

تركيب تيم پرسپوليس و استقلال
004386.jpg

راينر زوبل:كاملا آماده  بازي با استقلال هستيم
سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس تهران، گفت: تيم من به طور كامل آماده بازي در برابر استقلال است و ما پس از اين بازي خود را براي قهرماني آماده مي كنيم.
به طور معمول رسم نيست كه مربيان پيش از ديدارهاي بزرگ زياد صحبت كنند اما همين را مي دانم كه ارزش اين ديدار براي تماشاگران و مسئولان دو تيم بسيار بالاست و با همين ذهنيت روز جمعه به ميدان مي رويم و تمام تلاش خود را خواهيم كرد كه پس از پايان اين بازي تماشاگران ما خوشحال از ورزشگاه بيرون بروند.
وي درباره نوع سيستم بازي پرسپوليس در بازي روز جمعه، خاطر نشان كرد: به شخصه علاقه بسياري براي بازي هجومي دارم اما بايد پذيرفت كه نمي توان در فوتبال كنوني دنيا فقط به فكر حمله بود و ممكن است تهاجمي بودن صرف ديدار برابر استقلال به سود ما نباشد.
زوبل در مورد بازيكنان مصدوم پرسپوليس و وضعيت كاظميان و جوچي، گفت: كاظميان را به طور حتم نمي توانيم در بازي روز جمعه در اختيار داشته باشيم و روي جوچي نيز صد در صد نمي توانم حساب كنم اما وضعيت مهدوي خوب است و وي مشكلي براي بازي كردن ندارد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |