پنجشنبه ۳۰ مهر ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره ۳۵۳۲ - Oct 21, 2004
معاون عمراني وزير كشور در مراسم بهره برداري از ۱۳ طرح عمراني-ترافيكي:
فعاليت هاي شهرداري تهران
مورد حمايت دولت است
004449.jpg
عكس:محمد كربلايي احمد
ديروز با حضور مهندس محمدحسين مقيمي معاون فني عمراني وزارت كشور و مهندس حسن بيادي نايب رئيس شوراي اسلامي شهر تهران ۱۳ پروژه ترافيكي با هزينه اي حدود يك و نيم ميليارد تومان به بهره برداري رسيد. از جمله اين طرح ها، راستگرد پل شيان واقع در شمال شرقي تهران است كه از اهميت ويژه اي برخوردار مي باشد. به گزارش خبرنگار ما از آنجا كه نبود دسترسي هاي محلي در شرق و غرب پل شيان مانع برقراري ارتباط مناسب بين محلات لويزان، شيان، مبارك آباد و خيابان ريحاني شده و اين كمبود براي رفت و آمد اهالي اين مناطق مشكلاتي به بار آورده بود،اكنون احداث راستگرد پل شيان شرايط دسترسي مناسب از غرب به شرق و برعكس را براي ساكنان اين مناطق فراهم كرده است.
بنا بر اين گزارش، احداث رمپ بزرگراه چمران به بزرگراه حكيم (رسالت) دسترسي جنوب بزرگراه چمران به شرق و غرب بزرگراه حكيم و دسترسي محور شرقي بزرگراه چمران به محور غربي آن فراهم شد.
همچنين لوپ بزرگراه همت به كردستان كه حركت غرب همت به شمال بزرگراه كردستان را ميسر كرده منجر به كاهش بار ترافيكي همت و در نهايت پل توانير شده است. اجراي رمپ و لوپ لشكرك به امام علي(ع) نيز علاوه بر اين كه موجب امتداد اين بزرگراه تا زير پل ارتش شده، امكان دسترسي ادامه بزرگراه به سمت دارآباد (شمال) را نيز فراهم و موجب پاكسازي و ساماندهي منطقه شمال پل ارتش از معارضين و نخاله هاي بسيار شده است.
از جمله پروژه هاي ديگري كه ديروز توسط حوزه معاونت عمراني شهرداري تهران مورد بهره برداري قرار گرفت. رمپ و لوپ خيابان جعفريان به بزرگراه امام علي(ع)، احداث رمپ ساقدوش به بزرگراه زين الدين ، رمپ و لوپ شمال غربي و جنوب غربي تقاطع استقلال و امام علي(ع)، رمپ شيراز جنوبي، لوپ بزرگراه زين الدين به صياد شيرازي، راستگرد شمال غربي تقاطع بلوار پاكنژاد و يادگار امام(ره) و رمپ و لوپ جنوب غربي تقاطع بزرگراه اشرفي اصفهاني و نيايش بود.
مهندس مقيمي معاون فني عمراني وزارت كشور، افتتاح طرح هاي تكميلي از اين دست را از يك طرف باعث روان شدن ترافيك و از طرف ديگر فراهم شدن دسترسي هاي محلي به سمت بزرگراه هاي شهر دانست و گفت: وزارت كشور براساس وظايف خود بايستي از همه فعاليتهاي عمراني كه در سطح كشور انجام مي شود حمايت كند كه از جمله آنها فعاليتهاي شهرداريهاست. وي تأكيد كرد: اصرار وزارت كشور بر اين است كه هر نوع كاري كه در سطح شهرداريهاي سراسر كشور انجام مي شود در چارچوب ضوابط قانوني و فني و مهندسي باشد كه خوشبختانه تاكنون طرح هاي اجرا شده توسط شهرداري تهران همه در چارچوب مصوبات و طرح جامع و تفصيلي شهر تهران بوده است. بنا بر اين مورد حمايت همه از جمله دولت و وزارت كشور مي باشد.
مهندس علي آبادي معاون فني عمراني شهرداري تهران نيز در اين مراسم طي سخناني گفت: بسياري از بزرگراه هايي كه به دليل وجود معارض از مدتها قبل معطل مانده و ارتباطات و دسترسيهاي آن برقرار نشد و موجب شده بود شهروندان با انحراف و تغيير مسير فواصل طولاني را تا رسيدن به مقاصد خود طي  كنند، صرف هزينه هاي لازم به شهرداري تهران هم اكنون به بهره برداري رسيده اند.
وي بر اجراي يكسري طرح هاي ترافيكي كوچك كه اجراي آنها نيازمند زمان كوتاه اما در عين حال برخوردار از تأثيرات مهم ترافيكي و روان سازي تردد شهروندان است تأكيد كرد و گفت: براي انجام اين قبيل پروژه هاي ترافيكي، يك معاونت فني اجرايي در سازمان مهندسي شهرداري تهران راه اندازي كرديم كه ضمن جستجو و شناسايي گره هاي ترافيكي براي گشودن آنها اقدامات لازم رانيز به عمل آورد.
به گفته علي آبادي تاكنون ۵۰ گروه ترافيكي در تهران شناسايي شده كه امروز شاهد اصلاح ۱۳ نقطه آن هستيم و تا پايان امسال كار اصلاح ترافيكي ۱۲ گره و تا سال آينده ۲۴ نقطه ديگر به پايان خواهد رسيد.
وي از شهروندان خواست، در سطح شهر نقاط ديگري كه نيازمند اصلاحات هندسي ترافيكي مي باشد به شهرداري معرفي كنند، تا در اسرع وقت انجام شود.
ديروز مهندس مقيمي معاون فني عمراني وزارت كشوردر حاشيه مراسم افتتاح طرح هاي عمراني و در گفت و گو با خبرنگار همشهري پس از اذعان به اين نكته كه تاكنون طرح هاي اجرا شده توسط شهرداري تهران همه در چارچوب مصوبات طرح جامع و تفصيلي و منطبق با ضوابط قانوني و فني و مهندسي و مورد حمايت دولت بوده است، در پاسخ به اين سئوال خبرنگار ما كه دليل مخالفت وزارت كشور و شوراي عالي ترافيك با پروژه (مونوريل) قطار هوايي چيست؟ گفت: هنوز طرحي با اين نام به منظور اظهارنظر به وزارت كشور فرستاده نشده و وزارت كشور در جريان پروژه مونوريل نيست.
وي اظهار نظر در اين زمينه را منوط به طرح اين پروژه در وزارت كشور و انجام بررسي هاي لازم دانست تا چنانچه از نظر فني، مهندسي، اقتصادي و مالي و محيط زيستي از توجيهات لازم برخوردار بود مورد حمايت قرار گيرد وگرنه تذكرات لازم توسط وزارت كشور ارائه خواهد شد.
مهندس مقيمي خاطرنشان كرد: كليه فعاليت ها در تهران تحت مديريت شوراي شهر و شهرداري است ،اما براساس قانون طرح هاي مربوط به شهرسازي و ترافيك در تهران بايد در شوراهايي كه براساس وظايف قانوني تشكيل شده اند، مطرح و تصويب شود و در نهايت پس از تعيين بودجه آنها در شوراي شهر تهران توسط شهرداري به اجرا درآيند.

برنامه هاي آموزشي براي كاهش بزهكاري در بوستان ها
004461.jpg
رئيس  فرهنگسراي  طبيعت ، با اشاره  به  حضور افراد معتاد و بزهكار در برخي بوستان ها گفت : كاهش  بزهكاري  در بوستان ها نيازمند يك  برنامه  مدون  فرهنگي ، اجتماعي  است . كمالي  نسب  روز چهارشنبه  در گفت وگو با خبرنگار ايرنا مركز استان تهران  افزود: وجود بزهكاري  و خلاف  در برخي  بوستان هاي  شهر، سبب  دوري خانواده ها از اين  مكان ها شده  است .
وي ، بوستان ها را مكاني  عمومي براي  گذران اوقات  فراغت  اقشار مختلف  جامعه دانست  و گفت : اجراي  برنامه هاي  آموزشي  در بوستان ها سبب  گرايش  جوانان  به مسائل  فرهنگي  شده  است .به  گفته  كمالي  نسب ، تئاتر، نمايش  فيلم هاي  سينمايي  به صورت  رايگان ، آموزش قرآن  و بهداشت  عمومي  از عمده ترين  برنامه هاي آموزشي  است  كه  مي توان  در بوستان ها براي  عموم  اجرا كرد.

امروز با حضور شهردار تهران
فروشگاه شهروند در شمالغرب تهران افتتاح مي شود
004464.jpg
گروه شهري: دهها طرح خدماتي و رفاهي، امروز با حضور شهردار تهران در منطقه ۲۲ تهران افتتاح مي شود.
به گزارش خبرنگار ما، امروز
همزمان با بازديد دكتر محمود احمدي نژاد -شهردار تهران-از منطقه ۲۲ و ديدار و گفت وگو با شهروندان و رسيدگي به مسايل آنها، دهها طرح خدماتي و رفاهي ازجمله فروشگاه موقت شهروند و بازار روز موقت ميوه و تره بار زيبادشت افتتاح مي شود.
صيفي كاران مديرعامل فروشگاه هاي زنجيره اي شهروند در اين باره گفت: اين فروشگاه در راستاي گسترش و توسعه خدمت رساني به شهروندان، با همكاري شهرداري منطقه ۲۲ در زميني به وسعت ۶ هزار مترمربع و سطح زيربناي حدود ۴۰۰۰ مترمربع با اعتباري بالغ بر ۴۰ ميليارد ريال در ۵ طبقه ساخته مي شود.
وي تصريح كرد: در اين بنا پيش بيني لازم براي استقرار ميدان ميوه و تره بار، فروشگاه شهروند و همچنين خدمات جنبي ديگر نظير شهربازي كودكان و ارايه غذاهاي  آماده در نظر گرفته شده است.مديرعامل فروشگاه هاي زنجيره اي شهروند درباره فروشگاه موقت شهروند گفت: اين فروشگاه با صرف هزينه اي بالغ بر ۵ ميليارد ريال ساخته شده و انواع محصولات پروتئيني و خواربار، پوشاك، لوازم منزل، كيف و كفش و ساير محصولات موردنياز شهروندان عرضه مي شود.گفتني است بازار روز ميوه و تره بار زيبادشت نيز كه امروز توسط شهردار افتتاح مي شود، داراي هشت كانكس است كه به صورت موقت ساخته شده است تا عمليات بازار ثابت درحال ساخت- كه در كنار آن واقع شده- به پايان برسد. اين بازار براساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته طي مدت يك سال آينده ساخته مي شود.

آتش سوزي در پارك هاي خجير و سرخه حصار
004455.jpg
حدود ۹۲ هكتار از اراضي پارك هاي ملي خجير و سرخه حصار در چند هفته گذشته طعمه حريق شد.
به گزارش خبرنگار ايلنا، از ابتداي سال ۱۳۸۳ تاكنون ۲۶ بار پارك هاي ملي خجير و سرخه حصار طعمه حريق شده كه كليه موارد با تلاش محيط بانان منطقه و مأمورين آتش نشاني مهار شده است. اين گزارش مي افزايد: در آتش سوزي اخير در پارك هاي ملي خجير و سرخه حصار پوشش گياهي اين مناطق اعم از گرامينه، درختچه هاي بنه، تنگس، بادام تلخ، سنجد، تمشك، گراس و غيره از بين رفته است. براساس اين گزارش،علت اكثر آتش سوزي هاي غير عمدي بوده است.

مقاوم سازي ۱۰ پل هوايي
004458.jpg
معاون فني و مهندسي سازمان مشاور فني و مهندسي شهر تهران از مطالعه و مقاوم سازي ۱۰ پل هوايي تهران خبر داد.وي با اشاره به تقسيم بندي طرح مطالعاتي بر روي پل هاي هوايي شهر تهران به خبرگزاري «مهر» گفت: طرح مطالعه مقاوم سازي در سه مرحله الف، ب و ج از سوي سازمان مشاور فني مهندسي شهر تهران دنبال مي شود كه هم اكنون دو مرحله ابتدايي مطالعه آن به پايان رسيده است.
بر اساس اين گزارش وي در عين حال وضعيت پل هاي هوايي تهران را مطلوب توصيف كرد و افزود: انجام طرح مطالعاتي بر روي پل ها به اين معني نيست كه حتماً نياز به مقاوم سازي دارند.

بهشت زهرا زمين وقفي ندارد
004446.jpg
مدير عامل سازمان بهشت   زهرا اعلام كرد: در بهشت   زهرا (س) حتي يك سانت هم زمين وقفي وجود ندارد ووجود زمين وقفي در اين مكان شايعه است. محمود رضائيان، مديرعامل سازمان بهشت زهرا، در گفت و گو با خبرنگار ايلنا، گفت: تمام زمين  هاي بهشت  زهرا با تأييد نماينده رسمي دادگستري متعلق به خود بهشت  زهراست.
به گفته وي، سازمان بهشت  زهرا از زمين  هايي كه وقف شود استقبال مي  كند، اما تاكنون چنين اتفاقي نيفتاده است.
رضاييان يادآور شد، سازمان بهشت زهرا به افراد بي بضاعت كمك مي كند، اما اين به معناي وجود زمين وقفي در بهشت زهرا نيست.

نگاه
داوود كاظمي
از بهمن ماه واردات بنزين با مشكل روبرو مي شود
004452.jpg

براي نخستين بار در كشور
توليد و پخش آسفالت با قير اصلاح شده در شهر تهران انجام شد
گروه شهري: رئيس مركز مطالعات ژئوتكنيك و مقاومت مصالح سازمان مشاور فني و مهندسي شهر تهران ديروز اعلام كرد: هفته گذشته مرحله دوم طرح مطالعاتي توليد و پخش آسفالت با استفاده از قير اصلاح شده با موفقيت در بخشهايي از روكش آسفالت انتهاي اتوبان صالح آباد انجام شد. مهندس محمدرضا معماريان با بيان اين مطلب كه تا پايان سال جاري نيز اين نوع آسفالت با نظارت اين مركز در ساير نقاط شهر تهران براي ارزيابي كاملتر از نحوه عملكرد اجرا خواهد شد، افزود: يكي از روشهاي متداول در بهبود خواص آسفالت علاوه بر افزايش كيفيت سنگدانه و نظارت در توليد و پخش، افزايش خواص مثبت در قير مورد استفاده مي باشد. براي اين منظور چون قيرهاي مورد استفاده در مخلوط هاي آسفالتي داراي محدوديتهايي در خواص مقاومت در مقابل سرما يا گرما، مقاومت كششي، مقاومت در مقابل تغيير شكل و يا چسبندگي مي باشند مي توان با اضافه نمودن يك يا چند ماده قابل امتزاج با قير محدوده اين خواص مثبت را افزايش داد تا بدنبال آن محصول توليد شده با اين قير اصلاح شده نيز در مجموع از دوام و پايداري بيشتري برخوردار شود.
معماريان تصريح كرد: شهرداري تهران مطالعات توليد و پخش آسفالت با دوام را كه از دو سال پيش در منطقه بيست آغاز شده بود در سال جاري به شكل وسيعتر و كامل تري در مركز مطالعات ژئوتكنيك و مقاومت مصالح سازمان مشاور فني و مهندسي شهر تهران دنبال كرد. به گفته معماريان از مزيت هاي اين روش در مقايسه با روش متداول خارجي مي توان به عدم نياز به خريد و وارد نمودن مواد اصلاح كننده و ماشين آلات توليد، كاهش شديد هزينه تمام شده و همچنين امكان تغيير هر يك از پارامترهاي مثبت قير، بسته به شرايط خاص مصرف اشاره كرد.

در ديدار اعضاي شوراي اسلامي شهر با شهروندان مناطق ۵ و ۲ گفته شد:
صدور پروانه ساخت مستلزم ارائه سند رسمي است
اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران امروز با حضور در مناطق ۵ و ۲ شهرداري به مشكلات شهروندان اين مناطق رسيدگي كردند.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، حبيب كاشاني عضو شوراي اسلامي شهر تهران ضمن بررسي مشكلات شهروندان منطقه ۵ تهران ضمن تاكيد بر پرداخت مطالبات شهرداري از سوي دستگاه هاي ذيربط خواستار همياري همه مسئولان در برطرف كردن مشكلات شهر و شهروندان تهراني شد.
كاشاني همچنين افزود: بسياري از مراجعه كنندگان به شهرداري تهران درخواست برگشت و عطف قانون به گذشته را دارند تا بتوانند برخي از مشكلات خود را حل كنند و اين در حالي است كه قانون عطف به ماسبق نمي شود. لذا اگر شهروندان درخصوص حل امور شهرداري خود در زمان مربوط اقدام كنند دچار مشكلات آتي نخواهند شد.
به گفته وي، بسياري از شهروندان كه صاحب زمين هاي قولنامه اي هستند با مراجعه به شهرداري درخواست صدور پروانه ساخت دارند و اين در حالي است كه صاحبان اين زمين ها مي توانند پس از تهيه سند از طريق اداره ثبت به شهرداري مراجعه كنند.
وي گفت: متاسفانه بسياري از مراجعه كنندگان كساني هستند كه به علت بيكاري به شهرداري هاي مناطق و شوراي شهر جهت پيداكردن كار مراجعه مي كنند. اشتغال بحثي اساسي است و مربوط به دولت مي شود.
همچنين دكتر خسرو دانشجو عضو و معاونت گروههاي نظارت شورا و منظر خير حبيب اللهي ديگر عضو شورا با حضور در منطقه ۲ به بررسي و مشكلات شهروندان پرداختند.

۵۰ درصد خودروها
در مرحله اول معاينه فني رد مي شوند
مدير عامل ستاد مركزي معاينه فني خودرو شهر تهران با بيان اين كه بر اساس آمار موجود ۹۶ درصد خودروهاي مراجعه كننده به مراكز معاينه فني خودرو موفق به اخذ معاينه فني مي شوند، گفت: تنها ۴۵ درصد خودروها در مراجعه اول به اين مراكز قبول شده و بيش از۵۰ درصد خودروها به دليل اشكال در سيستم آلاينده هايشان در مرحله اول رد مي شوند.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، مهندس محمد رضا اميري صفت با بيان اين كه ۶۱ درصد خودروهايي كه در مرحله اول معاينه فني رد مي شوند، به دليل بالا بودن ميزان آلاينده ها و تنظيم نبودن سيستم سوخت است، اظهار داشت: در مراكزمعاينه فني خودرو سرويس جانبي تنظيم موتور وجود دارد كه بابت آن فقط ۲ هزار تومان از مراجعان اخذ مي شود.
همچنين در ازاي تعويض قطعه با ارائه فاكتور هزينه آن از صاحب خودرو گرفته مي شود.
وي با بيان اين كه در اين مركز خودروها از نظر چهار نوع گاز CO، CO2 ، O2 و HO مورد معاينه قرار مي گيرند، افزود: هر خط معاينه فني داراي يك مسئول و تعدادي كارشناس است كه به عنوان نمونه بررسي اصالت خودرو بر عهده كارشناس راهنمايي و رانندگي و در مراحل بعد بازبيني عيوب ظاهري، اندازه گيري ميزان آلاينده ها و معاينه سيستم ترمز و چرخها هر يك برعهده كارشناس مجرب آن خواهد بود كه پس از طي اين مراحل مسئول هر خط اطلاعات دريافت شده از كارشناسان بخشهاي مختلف را جمع آوري كرده و با توجه به آن توصيه هاي لازم را در اختيار صاحب خودرو قرار مي دهد.
اميري صفت ادامه داد: در ۶ ماه اول امسال از تعداد ۶۲ هزار مورد خودرويي كه در مرحله اول معاينه فني رد شدند، ۵۱ درصدشان به دليل استاندارد نبودن ميزان آلاينده ها بوده است كه ازتعداد خودروهاي مردودي تعداد ۵۷ هزار مورد در مراكز معاينه فني رفع نقص شده و پس از تاييد سلامت خودرو مجوز لازم را اخذ نموده اند.
وي همچنين در توضيح خبر منتشر شده به نقل از وي در تاريخ ۲۲ مهر ماه جاري، گفت: طبق مصوبه شوراي اسلامي شهر تهران، مبلغ دريافتي از مراجعين در نوبت اول مبلغ ۵۲۰۰ تومان است كه در آن خبر ۵۵۰۰ تومان عنوان شده بود.

بهمن قبادي خطاب به وزير آموزش و پرورش:
در كنار مدارس سينما بسازيد
بهمن قبادي طي نامه اي از وزير آموزش و پرورش خواستار تهيه يك كتاب و واحد درسي نمايش فيلم و آموزش فرهنگي از طريق سينما شد.
به گزارش ايسنا، بهمن قبادي كارگردان فيلم «لاك پشت ها هم پرواز مي كنند» طي نامه اي به مرتضي حاجي وزير آموزش و پرورش خواستار حضور هرچه بيشتر سينما در بين دانش آموزان و ايجاد سالن هاي سينما در كنار مدارس شد.
او به حاجي پيشنهاد داد: «از فرصت استفاده كنيد و افتخار فرهنگي اجراي يك طرح متفاوت در حوزه مسئووليتتان را به خود اختصاص دهيد. طرحي كه طي آن، سالن هاي نمايش فيلم در سراسر كشور، بخصوص در شهرهاي كوچك و محروم كه متعلق به آموزش و پرورش باشد. در اين سالنها براي كودكان و نوجوانان اين سرزمين پر از استعداد، دو يا سه بار در هفته فيلم هاي متفاوتي به نمايش بگذاريد.»
وي افزود: «خلاصه به غير مستقيم ترين شكل ممكن، پيام اخلاقي، فرهنگي و آموزشي خود را با تماشاگران كوچك ،اما با هوش خود در ميان بگذارند. قطعا تاثير تماشاي چنين آثاري، از خواندن ده ها صفحه كتاب، شنيدن سخنراني هاي نه چندان مفيد در صف هاي كلاس ها و نظاير آن، بسيار بيشتر خواهد بود.» قبادي ايران را يكي از كشورهاي صاحب سينما خواند و گفت: «بگذاريد عنوان«صاحب سينما بودن» ما، در چنين عرصه  خطيري، يعني نظام آموزش كشور، حضوري شايسته و موثر داشته باشد. اجازه بدهيد نمايش فيلم و آموزش فرهنگي از طريق سينما، در نظام آموزشي كشور صاحب كتاب و واحد درسي باشد.»

پلاك خودروهاي فرسوده در سراسر كشور غيرمجاز مي شود
معاون سازمان حفاظت محيط زيست و رئيس كميته اجرايي كاهش آلودگي هواي تهران با اعلام غيرمجاز بودن پلاك كليه خودروهاي فرسوده با عمر ۳۰ سال از ابتداي برنامه چهارم توسعه ابتداي آذر ماه سال جاري، خودروهاي فرسوده در صورت تردد در ۷ شهر آلوده كشور با هر بار مشاهده ۱۳۰ هزار ريال جريمه مي شوند.
دكتر يوسف حجت در گفت وگو با ايسنا تصريح كرد: طرح ممنوعيت تردد خودروهاي فرسوده با عمر ۳۰ سال از ابتداي آذر ماه كه به امضاي ۸ وزير رسيده، با همكاري نيروي انتظامي در تهران، مشهد، تبريز، اراك، اصفهان، شيراز و اهواز اجرا مي شود.
به گفته وي همچنين از ابتداي سال آينده، نقل و انتقال خودروهاي فرسوده در ۷ شهر آلوده كشور به عنوان خودرو ممنوع بوده و تنها به عنوان آهن قراضه خريد و فروش خواهند شد.
معاون محيط زيست انساني سازمان حفاظت محيط زيست خاطرنشان كرد: بر اساس مصوبه جديد دولت، كليه موتورسيكلتها با سن ۱۰ سال، خودروهاي سواري و سواري كار با پلاك شخصي تا چهار سيلندر تك ديفرانسيل با سن ۳۰ سال، بيش از چهار سيلندر و يا دو ديفرانسيل ۲۵ سال و ساير پلاكها از جمله پلاكهاي عمومي با سن ۵ سال، انواع وانت با سن ۲۰ سال، اتوبوس شهري و انواع ميني بوس با سن ۲۰ سال، اتوبوس بين شهري و انواع كاميون و تريلي با سن ۲۵ سال به بالا فرسوده محسوب مي شوند.
به گفته حجت، بر اساس مصوبه دولت همچنين خودروهايي كه برچسب معاينه فني اخذ نكرده باشند، بدون توجه به سن، فرسوده محسوب شده و با آنها نيز همانند خودروهاي فرسوده برخورد مي شود.
وي تأكيد كرد: خودروهاي سواري تهران با سريال پلاكهاي تهران «الف» ، «ب» ، «ج» ، «د» ، «س» و قسمتي از «ص» در سال جاري با عمر ۳۰ سال مشمول قانون جريمه خواهند بود.
رئيس كميته اجرايي كاهش آلودگي هواي تهران، علت اصلي اين اقدام را غيراقتصادي كردن استفاده و معامله اين خودروها دانست و گفت: با اين اقدام قيمت و بازار كاذب خريد و فروش خودروهاي فرسوده شكسته مي شود و مالكان اين دسته از خودروها به جايگزيني و از رده خارج كردن آن تشويق خواهند شد.

انتصاب در شهرداري تهران
سيد مهدي هاشمي معاون امور مناطق شهرداري تهران ديروز در گفت وگو با واحد مركزي خبرگفت مرتضي دادخواه شهردار منطقه ۹ با حكم شهرداري تهران براي تصدي پست شهرداري منطقه۱۰ تهران معرفي شد.وي گفت: قرار است قوام نوذري نيز به عنوان شهردار جديد منطقه ۹ تهران معرفي شود.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |