دوشنبه ۴ آبان ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره۳۵۳۶ - Oct 25, 2004
نخستين موضع رسمي ايران در قبال مذاكرات وين
پيشنهادهاي اروپا كافي نيست
مذاكره مي كنيم
004773.jpg
پنجشنبه گذشته ديپلمات هاي ايراني اعزامي به وين سند پيشنهادي اروپا را بدون هيچگونه مذاكره اي دريافت نمودند.
محل ديدار هيات ايراني با هيات هاي سه كشور اروپايي در نقطه اي اعلام نشده صورت گرفت تا بدور از دسترس نمايندگان رسانه ها باشد. با وجود اين تدابير همزمان با دريافت پيشنهادهاي محرمانه اروپا خبرگزاري فرانسه تنها رسانه اي بود كه خبري از متن پيشنهادها را مخابره نمود و موضوع تعليق نامحدود غني  سازي تا توافق نهايي را به عنوان محور اصلي پيشنهاد اروپا مخابره كرد.
واكنش هاي صورت گرفته داخلي و خارجي در اين خصوص طي روز گذشته حجم وسيعي از صفحات اول مطبوعات جهان و خبر خبرگزاري هاي بين المللي را به خود اختصاص داد. مقامات عاليرتبه كشورمان ضمن تاكيد بر عدم توقف دائم غني سازي از سوي ايران باب مذاكره را نبسته و ادامه مذاكره با اروپائيان را مطرح نمودند. رئيس مجلس شوراي
اسلامي احتمال پاسخ ايران را تا پايان هفته اعلام نمود و بي شك ايران نيز طرحي براي ارايه به اروپا در اين زمينه خواهد داشت و مذاكرات براساس اين طرح ها تا رسيدن به نتيجه مثبت و قابل قبول ادامه خواهد يافت . سخنگوي وزارت امور خارجه نيز ضمن مثبت خواندن طرح اروپايي ها آنرا ناكافي خوانده و بر موضع ايران مبني بر عدم توقف دائم غني سازي تاكيد نمود. وي اين پيشنهادها را اوليه ارزيابي نمود كه با مذاكره نهايي مي شود. از طرفي مقامات آمريكايي بعد از ارايه طرح اروپا طي سه روز گذشته بر عدم موفقيت مذاكره همچنان بر ارجاع پروژه هسته اي ايران به شوراي امنيت تاكيد مي نمايند و مقامات اروپايي نيز اظهارنظرهاي گوناگوني در اين زمينه مطرح مي سازند.
آصفي: پيشنهادات اروپا مثبت است ولي كافي نيست
004776.jpg
004779.jpg
ايرنا: سخنگوي وزارت امور خارجه، مذاكرات هيأت ديپلماتيك ايران با هيأتهاي سه كشور اروپايي در وين را نامتوازن ارزيابي كرد و گفت: ما پيشنهادات اروپايي ها را «اوليه» و «نه نهايي» ارزيابي مي كنيم.
حميدرضا آصفي در جلسه هفتگي خود با خبرنگاران داخلي و خارجي، مذاكره را راه درستي دانست كه اروپا انتخاب كرده و اظهار داشت: بايد به يك راه حل مرضي الطرفين برسيم كه هم نگراني هاي اروپايي ها را برطرف كند _ اگر نگراني وجود دارد _ و هم حقوق ما را در چارچوب ان.پي.تي به رسميت بشناسد.آصفي تأكيد كرد: اروپايي ها بايد ما را مطمئن كنند و اين اطمينان خاطر را به ما بدهند كه اگر به يك توافقي مي رسيم، آنها بتوانند آن را عملي كنند و به منصه اجرا درآورند.آصفي در ادامه گفت: ما پيشنهادات اروپايي ها را بررسي كرده ايم و بررسي ها هنوز ادامه دارد، پيشنهادات خودمان را نيز در روز چهارشنبه به اروپايي ها ارائه خواهيم داد.
سخنگوي وزارت امور خارجه در پاسخ به اين سئوال كه آيا ايران تعليق دائمي غني سازي را خواهد پذيرفت يا نه گفت: اصلاً بحث تعليق غني سازي به صورت دائم نيست.آصفي افزود: در پيشنهادات اروپايي ها نيز به تعليق نامحدود غني سازي تا رسيدن به توافق اشاره شده است.وي با اشاره به اين كه خود اروپايي ها هم اعلام نكرده اند كه به دنبال تعليق دائمي و نامحدود هستند، اضافه كرد: اين از سوي جمهوري اسلامي ايران پذيرفته نيست و تعليق غني سازي از طرف ايران به صورت داوطلبانه و موقتي و براي اعتمادسازي بوده است.
سخنگوي وزارت امور خارجه در پاسخ به سئوالي درخصوص مذاكرات ايران با سه كشور اروپايي و ديگر كشورها درخصوص پرونده هسته اي ايران گفت: ما علاوه بر گفت و گو با سه كشور اروپايي با كشورهاي ديگر اروپايي نيز گفت و گو داشته ايم و از ظرفيت ديپلماسي و امكانات ديپلماسي تا آنجائيكه ممكن و ميسر است جمهوري اسلامي ايران استفاده كرده و خواهد كرد.
وي در پاسخ به سئوال ديگري در خصوص پيشنهاد اروپايي ها درخصوص ارسال سوخت به ايران، گفت: دادن سوخت به ايران مثبت است ولي به معناي آن نيست كه كافي هم هست و ما به آن اكتفا مي كنيم.
آصفي افزود: دادن و گرفتن سوخت حتماً مثبت است اما كافي نيست و ما خودمان امكانات ديگري را نيز بايد بررسي كنيم.
حدادعادل: ايران احتمالاً اين هفته به اروپا پاسخ مي دهد
رئيس  مجلس  شوراي  اسلامي گفت : شايد نمايندگان  ايران  در مذاكرات  وين ، اواخر همين  هفته  در جلسه اي  شركت  كنند و پاسخ  تهران  را به  پيشنهادهاي  سه كشور اروپايي  بدهند. به  گزارش  خبرنگار پارلماني  ايرنا، غلامعلي  حداد عادل  ديروز در جمع خبرنگاران  پارلماني  اظهار داشت : نمايندگان  ايران  در مذاكرات  وين ، پيشنهاد سه  كشور اروپايي  را دريافت  كرده اند.
وي  خاطرنشان  كرد: هم  اكنون  اين  موضوع  در تهران ، در دست  بررسي  است .
حدادعادل  درباره  تعليق  غني سازي  و دائمي بودن  آن گفت : اگر تعليق نامحدود غني سازي  باشد، به  معناي  گرفتن  حق  مسلم  ايران  است  و ما با آن موافق  نيستيم .
رئيس  مجلس  درعين  حال  گفت : آنچه  كه  در دست  بررسي  است  اين  است  كه  تعليق  غني سازي  انجام  شود تا مذاكره  براي  يافتن  راه  حل  آغاز گردد. وي  در پاسخ  به  سئوالي  درباره  احتمال  ارجاع  پرونده  هسته اي  ايران  به شوراي  امنيت  سازمان  ملل  گفت : دليلي  براين  كار نمي بينيم .
رئيس  مجلس  تأكيد كرد كه  مسئله  اصلي  براي  ما اين  است ، نه  منافع اقتصادي ، البته  در اختيار داشتن  فناوري  هسته اي  مانند هر فناوري  ديگر مي تواند سود اقتصادي  هم  داشته  باشد. مسلما نيروگاه  هسته اي  توجيه  اقتصادي هم  دارد. وي  در پاسخ  به  اين  سئوال  كه  آيا پافشاري هاي  ايران  دراين  زمينه ، كشور را دچار چالش  با اروپا و آمريكا نخواهد كرد، گفت : همه  تلاش  مسئولان كشور اين  است  كه  تأمين  حق  ايران  با كم  هزينه ترين  راه  صورت  گيرد.
هاشمي رفسنجاني:
ايران نهايت تلاش را براي جلب اعتماد دنيا به كار خواهد برد
محروم كردن جمهوري اسلامي ايران از توليد سوخت هسته اي مورد نياز خود، مي تواند به نقطه اي سياه در تاريخ عصر حاضر بدل شود.
آيت الله هاشمي رفسنجاني در ديدار با آقاي يوسف سلوجي سفير جديد آفريقاي جنوبي در تهران با بيان اين مطلب، افزود: رسميت دادن به رويه هاي غيرقانوني و محروم نمودن كشورها از حقوق حقه خود و محدودنمودن استفاده از تكنولوژي هاي سطح بالا به ويژه در زمينه انرژي هاي جديد به چند كشور استعماري، آينده دنيا را مي تواند با مخاطره مواجه كند.
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام تصميمات اخير اتحاديه اروپا و آمريكا را در جلوگيري از فعاليت هاي قانوني دولت جمهوري اسلامي ايران، مساله اي جدي براي كليه كشورهاي در حال توسعه دانست و از كشورهاي دنيا، به ويژه كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد درخواست كرد با تلاش مضاعف، با اين ظلم فاحش مقابله كنند.
آيت الله هاشمي رفسنجاني افزود: جمهوري اسلامي ايران نهايت تلاش خود را براي جلب اعتماد دنيا در زمينه استفاده از انرژي هسته اي به كار خواهد برد.
بروجردي: پيشنهاد توقف دائم غني سازي، عبور از خط قرمز
ايران است
فارس: رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: اگر اروپايي ها بحث توقف دائم غني سازي اورانيوم را مطرح كنند، عبور از خط قرمز جمهوري اسلامي ايران است و ما به هيچ وجه آن را نمي پذيريم.
علاءالدين بروجردي روز گذشته در حاشيه جلسه مجلس در جمع خبرنگاران درباره پيشنهادات اخير اروپايي ها درباره فعاليت هاي هسته اي ايران اظهار داشت: دستيابي به انرژي هسته اي حق طبيعي ايران است و ما از آن دفاع مي كنيم و بر اساس ماده چهار «ان.پي.تي» اروپائي ها بايد به ايران در اين تكنولوژي كمك كنند. بروجردي تصريح كرد: چنانچه اروپائي ها همكاري نكنند به معناي تخلف از قوانين «ان.پي.تي» است و حضور ما در اين معاهده به معناي صلح آميز بودن فعاليت هاي ماست.
عضو هيات رئيسه مجلس:
آمريكا با قيمت ۵۶ دلار نفت نمي تواند پرونده ما را
به شوراي امنيت بفرستد
حميدرضا حاجي بابايي  عضو هيات  رئيسه  مجلس  شوراي  اسلامي گفت : ملت  ايران هرگونه  مذاكره اي  را كه  كشورمان  را از غني سازي  اورانيوم  و چرخه  سوخت  آب سنگين  محروم  كند، محكوم  و خيانت  ملي  محسوب  مي كند.
وي  تهديد اتحاديه  اروپا مبني  براين كه  در صورت  عدم  پذيرش  شرايط موجودپرونده  ايران  به  شوراي  امنيت  ارجاع  خواهد شد را نه  به  صلاح  آمريكا و نه اروپا دانست  و گفت : با قيمت  هر بشكه  نفت  ۵۶دلار قطعا شرايط دنيا براي  اتخاذ چنين  تصميمي آماده  نيست .
اعلمي: پيشنهاد اروپا دخالت در امور د اخلي ماست
مهر-اكبر اعلمي، عضو فراكسيون اقليت مجلس هفتم گفت: پيشنهاد اروپا در واقع نه تنها امتياز جديدي براي ايران قائل نشده بلكه مصداق دخالت در امور داخلي كشور ماست. وي افزود: اين پيشنهادات به نوعي متضمن تهديد يك كشور عضو سازمان ملل و مغاير با توافقنامه ۱۹۶۱ وين در خصوص حقوق معاهدات، همچنين در تنافر با ان پي تي و منشور سازمان ملل متحد است.نماينده مردم تبريز تاكيد كرد: پيشنهاد اروپايي ها به هيچ وجه متضمن منافع ملي ما نيست.
موسويان: اروپاييها تعليق دائم غني سازي را نخواسته اند
فارس:موسويان كه شنبه شب  در گفتگوي ويژه خبري شبكه دو سيما شركت كرده بود، افزود: پيشنهاد اروپايي ها در مورد فعاليت هاي هسته اي ايران جديد نيست و از اجلاس پاريس تاكنون روند يكطرفه اي اتخاذ كرده بودند كه جمهوري اسلامي ايران پيشنهاد كرد كه مذاكرات، اقدامات و تصميمات بايد متقابل و بر اساس اجلاس تهران باشد.
وي با بيان اين كه تعليق غني سازي دائم خواست اروپايي  ها نيز نيست گفت: رعايت حقوق كامل ايران بر اساس خواست جمهوري اسلامي ايران است و تعليق نامحدود و دائمي ،حقوق ايران را خدشه دار مي كند و اروپايي ها نيز خواهان توقف و انصراف دائمي ايران نيستند اما زماني براي مدت تعليق تعيين نشده است و مرجع تصميم گيري نهايي آژانس است.
موسويان تصريح كرد: اگر قرار است ايران تعليق غني سازي را براي مدتي به منظور اعتماد سازي ادامه دهد اروپايي ها نيز بايد اقدامات متقابلي انجام دهند.
هانس بليكس:
غني سازي اورانيوم
حق قانوني ايران است
ايسنا: به گزارش يك شبكه خبري آلماني، بليكس غني سازي اورانيوم در ايران را حق قانوني ايران دانست.هانس بليكس، رئيس سابق تيم بازرسي سازمان ملل در عراق در گفت و گو با شبكه خبري آ.آر.دي تاگس شاو آلمان گفت: ايران قانونا حق دارد اورانيوم را براي توليد مواد سوختي هسته اي غني كند.وي ادامه داد: اگر جهانيان از ايران بخواهند از غني سازي اورانيوم دست بكشد، مانند آن است كه ايران را از چيزي كه حقش است، منع كنند.
سولانا و تعيين پيش شرط همكاري هسته اي با ايران
به نوشته يك روزنامه چاپ آلمان، سولانا براي همكاري هسته اي با ايران و جلوگيري از ارجاع پرونده ايران به شوراي امنيت سازمان ملل پيش شرط تعيين كرد. خاوير سولانا، هماهنگ كننده سياست خارجي اتحاديه اروپا در گفت وگو با روزنامه آلماني زبان «بيلدآم زونتاگ» گفت: نمي توانيم بپذيريم كه ايران سلاح هاي اتمي توليد كند. وي افزود كه اوضاع منطقه به حد كافي متشنج است و ايران را متهم به متشنج تر كردن اوضاع منطقه كرد(!)
سولانا با ابراز اين ادعا كه ايران بايد عدم دستيابي اش را به سلاح هسته اي به اثبات برساند افزود: همچنين ايران بايد همكاري هاي لازم را انجام دهد و غني سازي اورانيوم را براي مدت طولاني كنار بگذارد؛ در اين صورت اتحاديه اروپا حاضر است با ايران براي به دست آوردن فناوري صلح آميز اتمي همكاري كند. وي در ادامه گفت: در صورتي كه ايران اين پيشنهاد را نپذيرد، امكان ارجاع پرونده هسته اي اين كشور به شوراي امنيت وجود دارد.
انگليس براي ارائه پيشنهادات جديد به ايران آماده مي شود
روزنامه ساندي تايمز مدعي شد كه ايران درخواست هاي بين المللي براي رها كردن برنامه هسته اي خود را نخواهد پذيرفت.
اين روزنامه چاپ انگليس در ادامه مدعي شد: ايران در مذاكراتي كه چهارشنبه هفته جاري با مقامات اروپايي خواهد داشت از متوقف كردن سريع برنامه غني سازي اورانيوم خودداري خواهد كرد. با اين حال در ادامه اين مطلب به نقل از يك ديپلمات عالي رتبه غربي كه نامي از وي برده نشد، آمده است: مذاكره كنندگان انگليسي براي ارائه پيشنهادات جديد به ايران آماده مي شوند.
كنترل برنامه هسته اي ايران
از پايگاه هاي تركيه و آذربايجان توسط آمريكا
يك مجله تركي از اعمال فشارهاي جديد آمريكا به تركيه جهت موافقت با استفاده از پايگاه هاي نظامي و دريايي اين كشور براي شنود فعاليت هاي هسته اي ايران خبر داد.روزنامه البيان، چاپ امارات، به نقل از مجله تركي «ايدنلك» ادعا كرد كه آمريكا درصدد استفاده از پايگاه هاي نظامي و دريايي تركيه و نيز برخي از پايگاه هاي نظامي در آذربايجان جهت كنترل برنامه هاي هسته اي ايران است.
ديدار وزير خارجه انگليس
با جاسوسان درباره برنامه
هسته اي ايران
روزنامه انگليسي تايمز فاش كرد: يك گروه از جاسوسان سري با جك استراو، وزيرخارجه انگليس درخصوص برنامه   هسته  اي ايران ديدار و گفت  وگو كردند. اين   گروه از جاسوسان در اين ديدار مدعي شدند: ايران از توليد مواد هسته  اي كه براي ساخت تسليحات به كار مي  رود دست نمي  كشد. آنها ادعا كردند كه ايران در مقابل آنچه خواست بين  المللي براي دست  كشيدن از برنامه  هاي هسته  اي خود خواندند و باعث نگراني غرب شده مقاومت مي  كند و اين كار، خطر بي  ثباتي در خاورميانه را بدتر و وخيم  تر مي  سازد.

عربستان ادعاي تامين مالي گروههاي مسلح در عراق را تكذيب كرد
عربستان  سعودي  ادعاي  آمريكا مبني  بر كمك  مالي  آن كشور به  گروههاي  مسلح در عراق  را تكذيب  كرد.
به گزارش ايرنا مطبوعات  ديروز عربستان  به  نقل  از عادل  جبير مشاور سياسي  وليعهد اين  كشور در آمريكا نوشتند: مسئولان  آمريكا حتي  يك  دليل  هم  براي  متهم كردن  عربستان  در اين  زمينه  ندارند.
روزنامه  الرياض  نيز به  نقل  از يك  مقام  سعودي  كه  نامش  را اعلام  نكرد، نوشت : احتمال  داده  مي شود پولهايي  كه  گروههاي  مسلح  عراق  در اختيار دارند، باقيمانده  وجوهاتي  است  كه  پيشتر در اختيار سازمان  القاعده  بود.
وي  با بيان  اين كه  دولت  عربستان  تدابير شديدي  براي  جلوگيري  از تأمين مالي  سازمان  القاعده  اتخاذ كرده  است  افزود: پولهايي  كه  سازمان  القاعده  در اختيار مقاومت  عراق  قرار داده  بسيار كمتر از ميزاني  است  كه  آمريكايي ها ادعا مي كنند.
روزنامه  نيويورك  تايمز در شماره  روز جمعه  خود، سعودي ها را به  تأمين  مالي گروههاي  مقاومت  در عراق  متهم  كرد.
برخي  سياستمداران  آمريكا از جمله  اعضاي  كنگره  و جان  كري  نامزد دمكراتها براي  انتخابات  آتي  رياست  جمهوري  معتقدند كه  عربستان  در برخورد با سازمان  القاعده  به  قدر كافي  تلاش  نمي كند.
نايب رئيس مجلس اعلاي شيعيان لبنان:
امام موسي صدر و همراهانش
در ليبي هستند
شيخ عبد الأمير قبلان نايب رئيس مجلس اعلاي شيعيان لبنان اعلام كرد، امام موسي صدر و دو همراهش به هيچ وجه به ايتاليا نرفته اند و همچنان در ليبي بسر مي برند.
به گزار ش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه خبري شيعه، شيخ قبلان گفت: عده اي در روزنامه ها با تمسك به وجود گذرنامه و ويزاهاي ايتاليايي براي موسي صدر و همراهانش مي گويند وي در ليبي نيست و از اين كشور خارج شده است در حالي كه قضيه گذرنامه و ويزا كاملاً ساختگي و دروغ است.
قبلان افزود : «معتقدم معمر قذافي براي سرپوش گذاردن بر عمل خود مبني بر مخفي كردن امام موسي صدر و دو همراهش، سه نفر از اعضاي سازمان اطلاعاتش را به لباس امام موسي صدر و همراهانش درمي آورد و شخصيت و هويت آنان را جعل مي كند، سپس با تهيه گذرنامه و ويزاي ايتاليايي آنها را روانه ايتاليا مي كند و به اين ترتيب اين طور وانمود مي كند امام موسي صدر در كشورش بسر نمي برد.
قبلان تأكيد كرد: ما مطمئن هستيم امام موسي صدر و دو همراه ربوده شده اش همچنان در ليبي اند و در اين زمينه بسياري از دولتمردان ليبي نيز اعلام كرده اند كه آنها از كشور خارج نشده اند.

اخبار كوتاه
خرازي امروز به عربستان مي رود
سيد كمال خرازي وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران امروز به منظور گفت وگو با وليعهد عربستان وارد رياض خواهد شد.خرازي در اين سفر با امير عبدا... وليعهد عربستان، درباره تحولات منطقه اي، اوضاع در عراق و بحران فلسطين گفت وگو خواهد كرد.
دستگيري ۲۱ ايراني و افغاني در عراق
پليس  مرزي  استان  سليمانيه  عراق  از دستگيري  بيست  و يك  تبعه  ايراني  وافغان  كه  غير قانوني  وارد عراق  شده اند، خبر داد. به  گزارش  خبرگزاري  شينهوا از بغداد روزنامه  المشرق  ديروز به  نقل  از يك  منبع  مسئول  در پليس  سليمانيه  گفت  اين  افراد غيرقانوني  از منطقه  مرزي  مشترك  عراق  با ايران  وارد خاك  عراق  شده اند واسلحه  و مواد مخدر به  همراه  داشتند.
گفتني  است  پليس  عراق    طي  چند ماه  گذشته  صدها ايراني ، افغاني و مليت هاي  ديگر را كه  غيرقانوني  وارد عراق  شده اند، دستگير كرده است.
كميسيون اصل نود مجلس «مقداد نجف نژاد» را منتخب بابلسر و فريدون  كنار شناخت
ايسنا: نايب رئيس كميسيون اصل ۹۰ مجلس شوراي اسلامي، خبر داد: از طرف كميسيون اصل نود، «مقداد نجف نژاد» به عنوان «نماينده مجلس» به وزارت كشور معرفي مي شود.
تيمور علي عسگري با اشاره به بررسي پرونده شكايت نجف نژاد گفت: كميسيون اصل نود مجلس در رابطه با اين پرونده به اين نتيجه رسيد كه وي نماينده قانوني بابلسر و فريدون كنار در مجلس است.
نخست وزير هند اتهام انتقال فناوري هسته اي به ايران را تكذيب كرد
ايلنا: نخست وزير هند گفت: اتهام آمريكا مبني بر انتقال فناوري هاي حساس هسته اي از هند به ايران، بر مدارك ناقص استوار بوده و بايد لغو شود.«مانموهان سينگ» ، با بيان اينكه هند، هيچ گونه فناوري حساسي را به ساير كشورها منتقل نكرده است، تأكيد كرد: هند، مركزي براي گسترش فناوري هاي حساس نيست.

اخبار سياسي
امضاء نهايي منشور وفاق احزاب در حضور رئيس جمهور
مهر - رئيس خانه احزاب گفت: در مراسم افطاري كه با رئيس جمهور هفته آينده خواهيم داشت منشور وفاق احزاب به امضاي نهايي خواهد رسيد.
غفوري فرد افزود: در ديداري كه اعضاي خانه احزاب با رئيس جمهور خواهند داشت گزارشي از عملكرد چهارساله خانه احزاب به وي ارائه مي شود.
وي درخصوص مطرح كردن كانديداتوري خاتمي به عنوان دبيركل سازمان ملل نيز گفت: در اين خصوص نيز با رئيس جمهور مذاكره خواهيم كرد و اميدواريم وي نيز اين پيشنهاد را بپذيرد.
رئيس خانه احزاب با اشاره به اين كه در جهان ۵۵ كشورمسلمان وجود دارد اظهار داشت : با توجه به اين موضوع ، خاتمي به عنوان دبير كل سازمان ملل از سوي خانه احزاب مطرح شده و مورد استقبال بسياري از مسئولين داخلي و خارجي نيز قرار گرفته وما اميدواريم رئيس جمهوري نيز از اين موضوع استقبال كند.
مخالفت آمريكا با انتخاب مجدد البرادعي
همزمان  با بحث هاي  داغ  انتخابات  رياست  جمهوري  در آمريكا از يك  سوي  و مذاكرات  نمايندگان  سه  كشور آلمان ، فرانسه  و انگليس  با ايران  بر سر فعاليت هاي  هسته اي  كشورمان  از سوي  ديگر، واشنگتن  مخالفت  خود را با انتخاب  محمدالبرادعي  براي  سومين  بار در كسوت  مدير كل  آژانس  بين المللي  انرژي  اتمي اعلام  كرده  است .
البرادعي  كه  تنها يك  سال  ديگر از دوره  مديريتش  بر آژانس  بين المللي  انرژي  اتمي  باقي  مانده  است ، اخيرا تمايل  خود را براي  ابقا در اين  سمت  با كانديداتوري  مجدد خود آشكار ساخت .
«جان  بولتون» معاون  وزير امور خارجه  آمريكا چندي  قبل  اعلام  كرد: «محمد البرادعي» در برابر كشورهايي  چون  جمهوري  اسلامي ايران ، كره  شمالي  و برخي ديگر كه  در صدد توليد سلاح  اتمي هستند، واكنش  قاطع  و تأثيرگذاري  نداشته  است .

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |