شنبه ۹ آبان ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره۳۵۴۱ - Oct 30, 2004
كانكس هاي ميادين ميوه و تره بار در تمامي محله ها راه اندازي مي شود
۵۲۵ زمين ورزشي براي محله هاي تهران احداث مي شود
گروه شهري: كانكس هاي ميادين ميوه و تره بار در سطح همه محلات تهران احداث خواهد شد.
دكتر محمود احمدي نژاد، شهردار تهران در حاشيه ملاقات مردمي خود در منطقه يازده گفت: با توجه به نوسانات سنگين بازار قيمت ها در نظر داريم با اجراي اين طرح، اين نوسانات را حتي الامكان به حداقل ممكن برسانيم. وي همچنين از تصميمات اتخاذ شده در حوزه مديريت شهري مبني بر احداث ۵۲۵ زمين ورزشي كوچك به تعداد محلات تهران سخن گفت و افزود: اين زمين هاي ورزشي به گونه اي محلي و در برد حداكثر ۵ دقيقه اي خانواده ها واقع خواهد شد.
وي بر لزوم احداث سرويس هاي بهداشتي مجهز براي شهروندان تهران در سطح شهر تأكيد كرد و گفت: امسال كار احداث ۳۴۵ مجموعه سرويس بهداشتي برخوردار از ۸ تا ۱۶ چشمه در دستور كار قرار دارد، زيرا اين سرويس ها نقش مهمي در حفظ و تأمين سلامت عمومي شهروندان دارد.
خبرنگار ما به نقل از شهردار تهران مي نويسد: اين هفته ضلع غربي بزرگراه نواب به طول ۵/۲ كيلومتر كه از پادگان قلعه مرغي مي گذرد، آماده بهره برداري خواهد شد. با تكميل بزرگراه نور در سال جاري شهروندان مي توانند از طريق بزرگراه نواب به طور مستقيم به بزرگراه قم راه يابند.
دكتر احمدي نژاد با اشاره به ديگر طرحهاي ترافيكي شهر تهران از جمله اصلاح هندسي بزرگراه شهيد چمران و ميدان توحيد گفت: با حذف چراغ راهنما در تقاطع يمن و سؤل، يك تقاطع غيرهمسطح در ميدان توحيد تا ميدان جمهوري احداث خواهد شد.
وي افزود: از آنجايي كه اجراي تقاطع غير همسطح از طرح هاي زمان بر است لذا به دليل شرايط خاص ترافيكي و تأسيسات زيربنايي ميدان توحيد، ضروري است در كوتاه مدت با اعمال مديريت ترافيكي و احتمالاً يك يا دو طرفه شدن برخي مسيرها كه جزئيات آن متعاقباً اعلام خواهد شد، كار اصلاح هندسي اين نقطه را به انجام برسانيم.
وي از تهيه طرح ساماندهي ميدان پاستور كه از مراكز مهم اداري كشور و در جوار نهاد رياست جمهوري است به همراه طرح ساماندهي ميدان انقلاب خبر داد كه به زودي شاهد اجراي اين دو طرح مهم خواهيم بود.
شهردار تهران خاطرنشان ساخت، با آغاز آبگيري تونل بهمنيار تا شنبه هفته آينده بخش مهمي از شهر تهران از آلودگي هاي زيستي ناشي از روان آب ها و فاضلاب هاي سطح شهر رهايي خواهد يافت.
احمدي نژاد ضمن اعلام اين خبر كه امسال ادامه يادگار امام به انبار نفت واقع در منطقه يازده خواهد رسيد گفت: بالاخره بعد از مدت ها طي توافقي با وزارت نفت كار آزادسازي انبار نفت منطقه يازده (ضلع غربي بيمارستان بهارلو) به پايان رسيد لذا محوطه وسيع و قابل توجه انبار نفت در خدمت فضاهاي عمومي منطقه قرار خواهد گرفت.
احمد ي نژاد اظهار نظر و انتقادات سه شنبه گذشته اعضاي شوراي شهر را در باره پروژه مونوريل، امر مباركي دانست و تأكيد كرد: شهرداري تهران اجراي مصوبات و تصميمات شوراي اسلامي شهر تهران را وظيفه خود دانسته و با قدرت و قوت سعي در انجام اين مصوبات دارد.
وي تأكيد كرد اساساً شوراي اسلامي شهر اختيار دارد بر تمام فعاليت هاي شهرداري نظارت كامل كند و ما اين نظارت را مكمل كار شهرداري مي شناسيم. اعضاي شوراي شهر حق سؤال دارند و تمام اجزاي شهرداري بايد پاسخگو باشند و دقت كنند از مسير مصوبات شوراي شهر ذره اي تخطي نكنند.
وي افزود: قطعاً تذكرات و نقطه نظرات اعضاي شوراي شهر را به دقت مورد بررسي قرار خواهيم داد و در هر جا كه كوتاهي يا تخطي از مصوبه شوراي شهر شده باشد، اصلاح خواهد شد.
احمدي نژاد حتي ساير مخالفت هاي اعمال شده در جريان پروژه مونوريل از طرف برخي مسئولين خارج از شوراي شهر و شهرداري را نيز كاملاً طبيعي دانست و گفت: آزادي اظهار نظر در كشور ما به رسميت شناخته شده است . نظارت، گفت  و گو و انتقادات باعث بهتر و كامل تر شدن تصميمات مديريت شهري خواهد شد. ضمن اينكه همواره كارها و تصميمات بزرگ و تحول آفرين با سختي همراه بوده، ولي بايد سختي ها را تحمل كرد و در مسير قانوني ،اهداف خويش را به پيش ببريم.
شهردار تهران افزود: در هر حال بحث توقف پروژه مونوريل مطرح نيست و تنها بعضي از اعضاي شوراي شهر تهران راجع به نحوه اجراي مصوبه تذكراتي داشته اند كه به مسئولين مربوطه منتقل شد تا به سرعت رسيدگي كرده و گزارشي تطبيقي با مصوبه شورا را ارائه دهند.

توسعه حمل و نقل همگاني تنها راه نجات تهران است
پيكان ۵۵ برابر استاندارد «يورو۴» منواكسيد كربن توليد مي كند
005127.jpg
گروه شهري:ميزان انتشار منواكسيد كربن پيكان ۵۵ برابر خودروهاي استاندارد «يورو۴» است . به گزارش شبكه خبري قلم سبز ايران نتيجه تست ۳۲۳ خودروي داخلي و خارجي نشان داد، پيكان هر كيلومتر پيمايش ۹/۵۴ گرم منواكسيد كربن در هوا منتشر مي كند، اين در حاليست كه خودروهاي پيشرفته اي كه استاندارد يورو ۴ را گذرانده اند در هر كيلومتر تنها يك گرم منواكسيد كربن در هوا انتشار مي دهند.
اين مطالعه نشان داد، ميانگين منواكسيدكربن منتشره توسط خودروهاي در حال تردد كشور ۵/۴۹ گرم در كيلومتر است.
همچنين ميزان هيدروكربن ها و اكسيد هاي نيتروژن (HC+NOX) منتشره از اگزوز پيكان ۳/۶ گرم در كيلومتر است در حالي كه خودروهايي كه چرخه سوخت آنها مطابق استاندارد يورو ۳ و يورو ۴ مي باشد هيچ يك از آلاينده هاي فوق را منتشر نمي كنند.
***
گره ترافيك تهران كورتر مي شود. اين واقعيتي است كه همه دستگاههاي مسئول نيز نظاره گر آنند و در عين حال تلاش پيگيري را براي خروج از معضل كنوني به خرج مي دهند. اما مشكل ترافيك سنگين تهران ريشه  در عوامل و علل گوناگوني دارد و تا زماني كه به اين علت ها و عوامل توجه دقيق مبذول نگردد، روند روبه رشد بحران ترافيك پايتخت همچنان ساكنان اين شهر بزرگ را آزار خواهد داد.
از ميان داده ها ي تحليلي، خودروهاي فرسوده به عنوان يكي از عوامل مهم سنگيني ترافيك و آلودگي هواي پايتخت معرفي شده اند و از زبان مسئولان به كرات شنيده شده است كه بايد خودروهاي فرسوده از چرخه ترافيك تهران حذف شوند تا حمل ونقل شهري از بحران كنوني خلاصي يابد. اما كارشناساني كه افق دورتري از مشكلات كلان شهر تهران در حوزه حمل ونقل را بررسي كرده اند، مي گويند، مسئله خودروهاي فرسوده تنها يكي از عوامل پديدآمدن گره ترافيك در تهران است،زيرا، با توجه به روند توليد خودرو و تزريق درصد بالايي از اين خودروها به پايتخت، قابل پيش بيني است كه با محاسبه افزوده شدن هر روز دستكم ۱۴۰۰ دستگاه خودرو جديد به شبكه حمل ونقل شهري تهران، بحران ترافيك نه تنها با خروج خودروهاي فرسوده حل نمي شود، بلكه همچنان روبه رشد خواهد بود. بنابراين تنها راه سرمايه گذاري سريع و حمايت هاي همه جانبه براي توسعه حمل ونقل همگاني به ويژه حمل ونقل ريلي در تهران مي باشد.
اما چگونگي جمع آوري و حذف خودروهاي فرسوده در تهران نيز اين روزها به مسئله غامضي تبديل شده است. بسياري از كارشناسان براين باورند كه روش شناسايي، جمع آوري و حذف خودروهاي فرسوده بايد مبتني بر تجارب مفيد جهاني و حفظ حقوق صاحبان اين قبيل خودروها باشد، در غيراين صورت هراقدامي به زيان اقشار كم درآمد جامعه و پيامدهاي گوناگون آن خواهد شد. بسياري از خودروهاي قديمي، وسيله اي براي امرار معاش خانواده ها ست و همچنين شماري از خودروهاي قديمي عليرغم آنكه زماني طولاني از توليد آنها سپري شده به دليل مراقبت و تعمير و نگهداري مطلوب در وضعيت رضايتبخشي قرار دارند و ميزان آلايندگي آنها از بعضي از خودروهاي جديد توليد داخل نيز به مراتب كمتر است. بنابراين، بايد بادرنظرگرفتن تمامي جوانب و ملاحظات حقوقي، نسبت به حذف خودروهاي فرسوده اقدام كرد.

نگاه
فريد مرتضوي
نخست وزير تايلند: كشته شدگان مسلمان احتمالا به خاطر ضعف ناشي از روزه توان تظاهرات را نداشته و به اين علت كشته شدند
005130.jpg

نياز تهران به خيابان هاي جديد
005124.jpg
معاون  حمل  و نقل  و ترافيك  شهرداري  تهران  اعلام  كرد: تهران  روزانه نيازمند ساخت  ۱۰ كيلومتر خيابان  براي  خودروهاي  جديد است  و چنين  كاري امكان  پذير نيست . حميد بهبهاني  گفت : تهران سالانه  ۴۰۰ هزار خودروي  جديد مي پذيرد. وي  گفت : شبكه حمل  و نقل  شهري  تهران  تنها ظرفيت  ۸۰۰ هزار خودرو را داردكه  در وضع  فعلي  با وجود دو برابر ظرفيت  و عدم  خارج  شدن  خودروهاي  قديمي ، تا سه  سال  آينده ، تهران  به  پاركينگ  خودرو مبدل  خواهد شد. وي  افزود: تغيير آرام  الگوي  حركت مردم  با يكپارچه  نمودن  سيستم  تاكسيراني ، اتوبوسراني ، مونوريل  و مترو ازبرنامه هاي  شهرداري  است  تا شهروندان  تشويق  به  استفاده از خودروهاي  عمومي شوند.

پليس محله در بازار تهران تشكيل مي شود
005121.jpg
شهرداري منطقه ۱۲ تهران اعلام كرد: ساماندهي بازار به عنوان بزرگترين مركز تجاري تهران كه حدود بيش از ۷۰ هزار واحد تجاري و صنفي در آن مشغول به كار هستند با همكاري نيروي انتظامي و كسبه بازار انجام مي شود.
به گزارش خبرگزاري آنا همچنين كميته اي متشكل از مسئولان شهرداري منطقه ۱۲ ، نيروي انتظامي و كسبه با هدف سياستگذاري و تعيين راهبردهاي ساماندهي بازار، مقابله با مشكلاتي از قبيل عبور و مرور، سد معبر و جمع آوري حفاظهاي فلزي اطراف بازار و ... تشكيل شده است.

آلودگي صوتي در تهران، ۸۰ درصد بيش از استاندارد
005118.jpg
اگر افراد روزانه تنها ۸ ساعت در معرض صدايي با شدت ۹۰ دسي بل قرار گيرند پس از گذشت ۲۰ سال دچار ناشنوايي مي شوند.بررسي ها نشان مي دهد آلودگي صوتي در بسياري از نقاط پررفت وآمد تهران بسيار بيشتر از استاندارد است. حد استاندارد مجاز صدا براي انسان ۵۰ دسي بل در شب و ۵۵ دسي بل در روز است در حالي كه اين ميزان در محدوده مركزي تهران به علت تراكم بالا و تردد بسيار خودروها به ۹۰ دسي بل مي رسد كه ۸۰ درصد از حد استاندارد بيشتر است. اگر انسان همه روزه در معرض صدايي با شدت ۷۵ دسي بل قرار گيرد پس از سپري شدن ۴۰ سال دچار ناشنوايي مي شود.

شهردار تهران:رسانه هايي با حوزه تأثيرگذاري جهاني پايه گذاري كنيم
مهر:امروز كار رسانه فقط اطلاع رساني صرف نيست، بلكه در كنار آن كاركردهاي فرهنگي، اجتماعي و اخلاقي نيز دارد، لذا فارغ از دوران هيجانات اوليه، بايد با نگاه به افق هاي بلند، رسانه هايي در خور شأن نام ايران اسلامي با حوزه فعاليت جهاني پايه گذاري كنيم.
دكتر احمدي نژاد شهردار تهران كه پنجشنبه شب در مراسم افطار اعضاي تعاوني مطبوعات سخن مي گفت، افزود: امروز اصحاب مطبوعات با توجه به حضور نسل جوان پرنشاط و با انگيزه مي توانند سرمايه ارزشمندي براي كشور باشند. شهردار تهران وجود برخي محدوديت ها را به عنوان يك امر طبيعي برشمرد و خاطرنشان كرد: وزارت ارشاد، تشكل هاي صنفي مطبوعاتي و ديگر ارگان ها در كنار يكديگر ضمن شفاف و مشخص كردن عرصه هايي از كار مطبوعات كه در برخي موضوعات مبهم است، مشكلات را از سر راه اين گروه بردارند.به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، دكتر احمدي نژاد ضمن اعلام آمادگي مديريت شهري براي همكاري با اصحاب مطبوعات در تمام زمينه ها، گفت: رسانه ها و اصحاب قلم و مطبوعات به عنوان يك جريان توانمند و باارزش مي توانند آينده اي درخشان را با قلم هاي خود رقم بزنند.

حذف چراغ قرمز تقاطع هاي شهربازي تا ولنجك
چراغ راهنماي تقاطع هاي شهربازي و ولنجك در بزرگراه شهيد چمران تا دو هفته آينده حذف مي شود.
آقايي از مسئولان سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران افزود: به منظور حذف چراغ قرمز در تقاطع چمران با سئول و تابناك طرح احداث دوربرگردان در ضلع جنوبي تقاطع چمران و سئول و همچنين در ضلع شمالي تقاطع برابر در شمالي نمايشگاه بين المللي درحال احداث است.
به گفته وي با اجراي اين دو طرح همه تقاطع هاي چراغدار بزرگراه چمران حذف مي شود، اما درعين حال به سبب وجود تاسيسات زير زميني ازجمله كابل فيبر نوري، كابل برق ۲۰ كيلووات فشارقوي و همچنين كابل مخابرات، اين طرح با تاخير به بهره برداري مي رسد.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |