يكشنبه ۱۰ آبان ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره۳۵۴۲ - Oct 31, 2004
الزام سهامداران بزرگ بورس به شناور ساختن سهام شركت ها
005196.jpg
گروه بورس: براساس مصوبه هيأت پذيرش اوراق بهادار كليه شركت هاي پذيرفته شده و در شرف پذيرش در بورس موظف اند ۲۰ درصد سهام شناور آزاد در بورس داشته باشند.
به گزارش خبرنگار ما، طبق مصوبه شوراي بورس، سهام دار يا سهام داران عمده شركت هاي متقاضي پذيرش در بورس موظف اند حداكثر ظرف مدت دو سال از تاريخ درج حداقل۲۰ درصد سهم خود را به شكل گسترده توزيع كنند؛ به گونه اي كه شركت حداقل ۲۰ درصد سهام شناور آزاد داشته باشد.
سهام دار يا سهام داران عمده شركت هاي پذيرفته شده در بورس حداكثر ظرف مدت يك سال از ابلاغ اين مصوبه شرايط خود را با شرايط اين مصوبه منطبق كنند.
براساس اين گزارش منظور از سهام شناور آزاد مقدار سهمي است كه انتظار مي رود در آينده نزديك قابل معامله باشد، يعني در مالكيت دارندگاني است كه آماده اند در صورت اخذ قيمت مناسب، آن را براي فروش ارائه كنند. براي محاسبه سهام شناور آزاد، با بررسي تركيب سهام داران، تعيين شده است كه كدام سهامدار، سهامدار راهبردي است و در كوتاه مدت قصد واگذاري سهام خود را ندارد و معمولاً مي خواهد براي اعمال مديريت خود، اين سهام را حفظ كند. با اين فرض، در محاسبه سهام شناور آزاد، تعداد سهام متعلق به دارندگان سهام راهبردي، از تعداد كل سهام موجود كسر مي شود.
در بسياري از بورس هاي دنيا شركت هايي كه كمتر از ۲۵ درصد سهام آنها شناور آزاد باشد، از فهرست شركت هاي بورسي حذف مي شوند. مثال مشخص به كشور تركيه برمي گردد كه از آغاز سال ،۲۰۰۴ تصميم گرفته است شركت هايي را كه سهام شناور آزاد آنها كمتر از ۲۵ درصد باشد، از فهرست خود حذف نمايد.
علت حذف، آن است كه اگر مالكان شركتي نمي خواهند حتي ۲۵ درصد سهام آنها بين مردم توزيع شود و مالكان علاقه مندند سهام را براي خود نگاه دارند، دليلي براي حضور آنها در بازار متشكل سرمايه وجود ندارد.
سازمان بورس در هفته هاي اخير طي اطلاعيه اي از سرمايه گذاران درخواست نموده ارقام محاسبه شده را در تصميمات سرمايه گذاري خود لحاظ كنند.
در صورت وجود نرخ بالاتري از سهم شناور آزاد، به ويژه براي شركت هاي بزرگ،  امكان ريسك دستكاري قيمت و دخالت در نظام قيمت هايي كه بازار تعيين مي كند، كاهش مي يابد. يعني، در شركت هاي بزرگي كه سهم عمده آنها شناور آزاد باشد،  امكان دستكاري در قيمت به شدت كاهش مي يابد و سرمايه گذار با اطمينان بيشتري مي تواند نسبت به سرمايه گذاري تصميم بگيرد. همين اصل در مورد شركت هاي كوچكتر نيز حاكم است، اما با توجه به ميزان سرمايه كم اين شركت ها، امكان دستكاري در شرايط بالا بودن سهم شناور آزاد نيز وجود دارد.

نگراني بورس بازان كويتي از پيروزي كري
ايرنا: پيروزي احتمالي جان كري نامزد حزب دمكرات آمريكا در ا نتخابات رياست جمهوري در بازار بورس اوراق بهادار كويت نگراني ايجاد كرده و باعث شده است ركود شديدي در فعاليت اين بازار طي يك ماه اخير حاكم شود.
طبق آمار رسمي منتشر شده، كل
داد و ستد در بورس اوراق بهادار كويت در هفته گذشته ۳۱ ميليون دينار كويتي بوده در حالي كه اين رقم در همين مدت در سال گذشته ۵۵ ميليون دينار بود.
فهدالشمري يكي از كارشناسان بورس كويت علت اين ركود را هراس كويتي ها از احتمال پيروزي جان كري در انتخابات رياست جمهوري آمريكا دانست و گفت : افكار و انديشه هاي وي به زيان بورس كويت است.
وي افزود: كري برخلاف بوش مخالف جنگ عراق است ودر صورت انتخابش، هر تصميمي را كه در جهت اخراج نيروهاي آمريكايي از عراق اتخاذ كند، تاثير منفي و مستقيمي بر اقتصاد كويت خواهد داشت.
به گفته اين كارشناس كويتي در صورت خروج احتمالي نيروهاي آمريكا از عراق وضعيت امنيت در اين كشور نيز دستخوش تغيير شده و شركت هاي كويتي كه صدها ميليون دلار در عراق در سايه حضور نيروهاي آمريكايي سرمايه گذاري كرده اند و سهام بسياري از آنها در بورس كويت معامله مي شود، زيان مي بينند.
هراس كارشناسان مالي كويت از پيروزي جان كري صرفا به خاطر موضعگيريهاي وي در رابطه با عراق نيست بلكه اظهارات اخير كري در رابطه با عربستان نيز بر فعاليت بورس اوراق بهادار عربستان و كويت تاثير گذاشته است.
كارشناسان مالي كويت معتقدند آسيب رسيدن به ارزش سهام در بورس عربستان اثر مستقيمي بر بورس كويت خواهد گذاشت و اين مساله نگراني معامله گران  كويتي را در بورس اوراق بهادار كشورشان بيشتر كرده است.

سرمايه گذاري پتروشيمي از پيش بيني ها جلو افتاد
گروه بورس: شركت سرمايه گذاري صنايع پتروشيمي امسال قصد دارد ۹۰ درصد سود خالص را بين سهامداران خود تقسيم كند.
به گزارش خبرنگار ما اين شركت طي ۳ ماه منتهي به ۲۷ مهر ماه سال جاري، ۳۴/۲۱۱ ميليارد ريال سود از محل سرمايه گذاري ها، ۴۰۲ ميليارد ريال سود از محل فروش سرمايه گذاري ها، ۲/۵۸۸ ميليارد ريال سود عملياتي و ۵۹۵ ميليارد ريال سود خالص كسب كرده است.
در اين مدت به هر سهم شركت ۴۲۵ ريال سود تعلق گرفته كه نسبت به پيش بيني سود ۵۸۴ ريالي اين رقم ۷۳ درصد بودجه را محقق ساخته است.
بنابراين گزارش سرمايه گذاري صنايع پتروشيمي در سال گذشته ۱۶۱ ميليارد ريال سود از محل سرمايه گذاري و ۳۴۶ ميليارد ريال سود از محل فروش سرمايه گذاري ها كسب كرد. سود خالص اين شركت پارسال ۵۰۵ ميليارد ريال برآورد شد و شركت به ازاي هر سهم ۳۶۱ ريال سود كنار گذاشت.
پيش بيني عملكرد سال مالي منتهي به پايان خرداد ماه ۸۴ در مقايسه با عملكرد واقعي سال مالي مثل به ترتيب به لحاظ سود حاصل از سرمايه گذاري ها ۱۳۹ درصد افزايش، سود حاصل از فروش سرمايه گذاري ها ۳۴ درصد افزايش، سود عملياتي ۶۴ درصد افزايش و سود پس از كسر ماليات ۶۲ درصد افزايش داشته است.

راهكار جلوگيري از افزايش قيمت ها در بورس فلزات
گروه بورس: هشدار دبيركل بورس فلزات تهران درخصوص افزايش قيمت هاي مقاطع فولادي تا پايان سال جاري و كاهش تعرفه ها براي مقابله با افزايش قيمت ها نظر بسياري از كارشناسان را به خود جلب كرده است.
به گزارش مركز تحليل اخبار اقتصادي ايران محمد حسين ديده ور، رييس هيأت مديره بورس فلزات تهران در اين زمينه گفت: «با توجه به روند افزايشي قيمت مقاطع فولادي در جهان و پيروي بازار ايران از بازار جهاني پيش بيني انجام شده توسط دبيركل پيش بيني بسيار كارشناسانه و قابل توجهي است.»
وي خاطرنشان  كرد: «افزايش قيمت مقاطع فولادي در پايان سال گذشته و پيشگيري نكردن از آن توانست زيان هايي به مصرف كننده و حتي به توليدكننده وارد كند، اما با پيش بيني به عمل آمده مي توان از تجربه سال پيش استفاده كرد و از هرگونه ضرر و زيان احتمالي جلوگيري كرد.»
ديده ور افزود: «كاهش تعرفه واردات فولاد تا پايان امسال مي تواند راه حل مناسبي براي پيشگيري از اين افزايش قيمت ها باشد كه متأسفانه طي چند روز گذشته حتي افت هاي زيادي در اين خصوص صورت گرفته است.»
محمدحسين طباطبايي، عضو هيأت مديره بورس فلزات نيز در اين زمينه گفت: «در حال حاضر قيمت هاي مقاطع فولادي در ايران از قيمت هاي مشابه جهاني پايين تر است اما با روند رو به رشد قيمت هاي جهاني امكان هرگونه افزايش قيمت در داخل كشور وجود دارد.»
وي اثر رواني هشدار دبير كل بر بازار را منفي دانست وتصريح كرد: «واقعيت اين است كه قيمت هاي مقاطع فولادي تا پايان سال افزايش خواهد يافت و بايد با اقدامي مناسب سطح عرضه و تقاضا براي اين محصولات را به گونه اي كنترل كرد كه هيچ گونه اختلالي در نظام عرضه و تقاضا و به تبع آن افزايش قيمت ها صورت نگيرد.»

اسامي ۱۰ كارگزار حقوقي بورس فلزات تا آخر آبان اعلام مي شود
005193.jpg
فارس: دبيركل بورس فلزات گفت: اسامي ۱۰ كارگزار بورس فلزات تا آخر آبان ماه امسال اعلام مي شود.
احمد صادقي افزود: كارگزاران بورس فلزات بر خلاف بورس اوراق بهادار، افراد حقوقي هستند كه مدارك و سوابق آنها به تأييد هيأت مديره بورس رسيده و تاكنون نيز از سوي اين بورس ۱۰ مورد از آنها ( از بين ده ها متقاضي) گزينش و واجد شرايط تشخيص داده شده اند.
وي اضافه كرد: ۱۰ شركت مذكور پس از انتخاب به بانك مركزي معرفي شده و در صورت تأ ييد صلاحيت مالي آنها، اين شركت ها به عتوان كارگزار بورس فلزات فعاليت خواهند كرد. بانك مركزي سوابق شركت هاي مذكور را به لحاظ صحت گردش مالي بررسي كرده و در صورت تاييد، آنها را داراي صلاحيت فعاليت معرفي مي كند.
وي افزود: در مرحله دوم، نياز به معرفي مديرعامل از سوي اين شركت ها جهت شركت در آزمون مربوطه است. در صورتي كه شركت فردي را به عنوان نماينده جهت شركت در آزمون معرفي نكند، اين بورس از طريق درج آگهي در روزنامه ها جهت جذب و تعيين مديرعامل اين شركت كارگزاري اقدام خواهد كرد.
وي افزود: از متقاضيان يا نمايندگان شركت هاي مذكور توسط كميته امتحانات شوراي بورس، امتحاني گرفته مي شود كه به اين ترتيب مديرعامل هر شركت كارگزاري مشخص خواهد شد. دبيركل بورس فلزات تاكيد كرد: مديران عامل برگزيده هرگز حكم كارگزار را نداشته و تنها مديرعامل شركت كارگزاري مربوطه محسوب مي شوند.
صادقي خاطر نشان كرد: اسامي ۱۰ كارگزار برگزيده از تهران و شهرستان ها كه همگي اشخاص حقوقي ( و نه حقيقي) هستند، تا پايان آبان ماه امسال اعلام خواهد شد.

آغاز مذاكرات خصوصي سازي  با خريداران بخش خصوصي
گروه بورس: رئيس هيأت عامل سازمان خصوصي سازي گفت: مذاكره اين سازمان براي واگذاري ۴ شركت دولتي با خريداران بخش خصوصي آغاز شده است.
به گزارش مركز تحليل اخبار اقتصادي عبدالله پوري حسيني با اعلام اين خبر افزود: پس از عرضه سهام سه شركت هپكو، كمباين سازي و ماشين آلات تراكتورسازي در بورس و اعلام برنامه واگذاري سهام ماشين سازي اراك در ماه جاري، ۴ خريدار از بخش خصوصي با مراجعه به سازمان خصوصي سازي براي خريد اين ۴ شركت ابراز تمايل كرده اند. معاون وزير اقتصاد تصريح كرد: اين خريداران اشخاص حقيقي و از جمله فعالين خصوصي پرسابقه و متخصص در حوزه فعاليتي ۴ شركت ياد شده هستند.
پوري حسيني افزود: پس از اتمام مذاكرات اوليه مقرر شده تا توافق نهايي براي واگذاري اين ۴ شركت به قيمت پايه با اين خريداران صورت گيرد كه بر مبناي آن اين افراد ابراز تمايل كرده اند تا به عنوان بيعانه، چك تضميني در وجه سازمان خصوصي سازي صادر كنند. رئيس هيأت عامل سازمان خصوصي سازي خاطرنشان كرد: واگذاري اين ۴ شركت تا پايان آذرماه به قيمت پايه تعيين شده دولت انجام خواهد شد.

ارزش معاملات هفتگي بورس فلزات به ۵۷۴ ميليارد ريال رسيد
گروه بورس: هفته گذشته جمعا ۱۱۸ هزار و ۸۰۰ تن انواع فولاد، آلومينيوم، مس و روي به ارزش ۵۷۰ ميليارد و ۴۵۰ ميليون و ۱۴۰ هزار ريال در بورس فلزات داد و ستد شد.
به گزارش اداره اطلاع رساني سازمان بورس فلزات تهران، تالار اين بورس در هفته گذشته شاهد جمعا ۱۲۹ هزار و ۱۲۰ تن عرضه و در مقابل ۱۶۱ هزار و ۶۰۰ تن تقاضا براي محصولات قابل داد و ستد بود، به طوري كه ۱۱۵ هزار و ۱۲۰ تن انواع محصولات فولادي به ارزش ۴۷۵ ميليارد و ۵۴۳ ميليون ريال معامله شد كه به لحاظ وزن و ارزش به ترتيب ۹/۹۶ و ۳۶/۸۳ درصد از كل بازار را به خود اختصاص داده است.
در گروه محصولات مسي نيز ۳ هزار تن مس به ارزش ۸۳ ميليارد و ۸۰۳ ميليون و ۸۴۰ هزار ريال معامله شد كه از نظر وزن و ارزش به ترتيب ۵۳/۲ و ۶۹/۱۴ درصد از كل بازار را به خود اختصاص داده است.
همچنين در گروه محصولات آلومينيومي نيز، ۶۴۰ تن از انواع محصولات آلومينيومي به ارزش ۱۰ ميليارد و ۶۹۹ ميليون و ۳۰۰ هزار ريال معامله شد كه از نظر وزن و ارزش به ترتيب ۵۴/۰ و ۸۷/۱ درصد از كل بازار را به خود اختصاص داده و در جايگاه سوم قرار گرفته است.
در گروه محصولات روي، در هفته مورد گزارش ۴۰ تن به ارزش ۴۰۴ ميليون ريال معامله شد كه از نظر وزن و ارزش به ترتيب ۰۳/۰ و ۰۸/۰ درصد از كل بازار را به خود اختصاص داده و در جايگاه چهارم قرار گرفته است.
براساس اين گزارش، از كل معاملات صورت گرفته در بورس طي هفته گذشته ۹۷ هزار و ۶۲۰ تن به ارزش ۴۰۰ ميليارد و ۶۴۲ ميليون و ۲۰۰ هزار ريال به صورت سلف و ۲۱ هزار و ۱۸۰ تن به ارزش ۱۶۹ ميليارد و ۸۰۷ ميليون و ۹۴۰ هزار ريال به صورت نقدي انجام شد.
در اين گزارش آمده است: آمار كل معاملات بورس فلزات در هفته مورد بررسي نسبت به هفته قبل از آن از لحاظ حجم ۵ درصد و از نظر ارزش يك درصد كاهش نشان مي دهد.

تايد واتر روي تابلوي بورس رفت
گروه بورس: نام شركت خدمات دريايي تايد واتر خاورميانه براي نخستين بار روي تابلوي بورس تهران درج شد.
به گزارش خبرنگار ما اين شركت چهارصد و سومين شركت پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران است كه نام آن روي تابلوي معاملات مي رود.
اين شركت با نماد «حتايد» در تالار فرعي بورس اوراق بهادار حضور خواهد داشت.

تكذيب مشكلات مالي در مهركام پارس
گروه بورس: شركت ايران خودرو رسماً وجود مشكلات مالي در شركت مهركام پارس را تكذيب كرد. به گزارش خبرنگار ما شركت ايران خودرو طي مكاتبه اي با سازمان بورس اعلام كرد شايعات موجود در بازار مبني بر وجود مشكلات مالي در شركت مهركام پارس (از شركت هاي وابسته به شركت گسترش سرمايه گذاري ايران خودرو) صحت ندارد. براساس اعلام ايران خودرو، گزارش حسابرسي داخلي ايران خودرو نشان مي دهد هيچ گونه مشكل مالي در شركت ياد شده وجود ندارد.

سهم ۴۲ درصدي بخش خصوصي در بورس فلزات
گروه بورس: سهم بخش خصوصي در بورس فلزات ۱۵ ماه پس از آغاز فعاليت اين بازار به ۴۲ درصد رسيد.
به گزارش مركز تحليل اخبار اقتصادي ايران تاكنون محصولات ۳۱ كارخانه توليدكننده داخلي شامل ۱۸ شركت دولتي و ۱۳ شركت خصوصي در زمينه فولاد، مس، آلومينيوم و روي در بورس فلزات تهران پذيرش و عرضه شده است كه در اين ميان سهم بخش خصوصي از شركت هاي فعال در بورس فلزات به ۴۲ درصد رسيده است.
برپايه اين گزارش، تاكنون ۱۱ شركت خارجي نيز براي عرضه محصولات فلزي در بورس فلزات پذيرفته شده است. بدين ترتيب مجموع شركت هاي فعال در بورس فلزات به ۴۲ شركت رسيده است.

نحوه تأمين آهن آلات ۸ استان از طريق بورس فلزات
گروه بورس: براساس مصوبه هيات وزيران نحوه تامين آهن آلات مورد نياز ۸ استان از طريق بورس فلزات اعلام شد.
در اين جلسه، هيات دولت نحوه تامين آهن آلات ساختماني استانهاي ايلام، كردستان، بوشهر، كهكيلويه و بويراحمد، كرمانشاه، سيستان و بلوچستان، لرستان و هرمزگان را مشخص كرد.
براساس مصوبه دولت مقرر شد، فهرست نياز واقعي تيرآهن و ميلگرد ساختمانهاي استانهاي يادشده به همراه عاملان خريد، توسط وزارت بازرگاني به واحدهاي توليدي تحت پوشش سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران اعلام شود و اين شركتها براساس قيمتهاي مشخص شده در چارچوب ضوابط بورس فلزات در موقع خريد، فروش مستقيم يا از طريق پاياپاي با عاملان معرفي شده توسط وزارت بازرگاني و رعايت اولويت زماني اقدام كنند.

تغييرات قيمت سهام
شنبه ۹ آبان
درصد تغيير
تغيير قيمت
قيمت
نام شركت
۵
۳۱۷
۶,۶۶۳
قند پيرانشهر
۵
۱۶۴۹
۳۴,۶۳۲
خدمات انفورماتيك
۵
۱۳۷
۲,۸۷۸
كارتن مشهد
۵
۱۲۵
۲,۶۲۷
شيميايي سينا
۵
۸۰۴
۱۶,۸۸۶
پگاه آذربايجان غربي
۴.۹۹
۲۱۱
۴,۴۴۰
داروسازي كوثر
۴.۹۹
۵۳۶
۱۱,۲۶۸
داروسازي اكسير
۴.۹۹
۳۵۵
۷,۴۶۷
داروسازي زهراوي
۴.۹۹
۱۴۹
۳,۱۳۴
شيمي دارويي داروپخش
۴.۹۹
۷۵
۱,۵۷۸
لاستيك البرز
۴.۹۹
۲۸۴
۵,۹۷۶
توسعه فارس
۴.۹۸
۷۲
۱,۵۱۸
شكر شاهرود
۴.۹۸
۱۹۱
۴,۰۲۵
معدني دماوند
۴.۹۸
۱۴۵
۳,۰۵۸
چيني ايران
۴.۹۸
۱۲۵
۲,۶۳۶
پمپ سازي ايران
۴.۹۸
۹۵
۲,۰۰۱
فنرسازي خاور
۴.۹۷
۱۰۶
۲,۲۳۸
صنعتي بوتان
۴.۹۷
۱۳۳
۲,۸۰۸
كابلسازي تك
۴.۹۶
۹۹
۲,۰۹۶
آبفر
۴.۹۶
۱۲۳
۲,۶۰۱
قطعات فولادي
۴.۹۵
۹۶
۲,۰۳۵
پلاستيران
۴.۹۴
۶۷
۱,۴۲۴
توليدي گرانيت بهسرام
۴.۰۳
۴۴
۱,۱۳۷
توليدي بهمن
۳.۳۶
۴۹
۱,۵۰۹
نورد ولوله اهواز
۳.۰۲
۴۸
۱,۶۴۰
پارس متال
۲.۴۱
۴۱
۱,۷۴۰
رادياتور ايران
۲.۳۹
۲۲۸
۹,۷۶۰
سيمان هگمتان
۲.۰۶
۴۳
۲,۱۳۵
تكسرام
۲.۰۴
۹۴
۴,۷۰۰
نورد آلومينيم
۱.۹۵
۱۵۳
۷,۹۹۲
سيمان كارون
۱.۸۱
۱۴۴
۸,۰۸۰
زامياد
۱.۷۴
۳۴
۱,۹۹۲
گرجي
۱.۶۸
۱۷
۱,۰۲۷
پلاستيك شاهين
۱.۶۵
۲۰
۱,۲۳۰
درخشان تهران
۱.۲۸
۱۴۱
۱۱,۱۶۱
توليدي قطعات اتومبيل
۱.۱۸
۶۲
۵,۳۰۱
آلومينيوم پارس
۱.۰۲
۵۱
۵,۰۷۰
ايران خودرو
۰.۷۶
۱۴
۱,۸۴۹
ماشين سازي اراك
۰.۶۲
۱۷۸
۲۸,۹۹۳
سيمان شمال
۰.۵۷
۱۶
۲,۸۳۶
صنعتي آما
۰.۴۵
۱۸
۴,۰۱۰
پاكسان
۰.۴۴
۸
۱,۸۲۰
پارس خودرو
۰.۳۸
۱۵
۳,۹۹۸
تراكتورسازي
۰.۳۸
۲۶
۶,۹۴۰
آذريت
۰.۳۶
۳۶
۹,۹۰۰
پارس دارو
۰.۳۵
۱۲
۳,۴۲۵
بهپاك
۰.۳۴
۳۵
۱۰,۲۹۰
بسته بندي پارس
۰.۳۳
۷
۲,۱۰۰
فيبرايران
۰.۲۷
۵
۱,۸۸۰
لاميران
۰.۱۷
۵
۲,۹۴۹
محور سازان
۰.۱۱
۱۸
۱۶,۱۰۰
صنعتي دريايي(صدرا)
۰.۰۵
۱
۲,۱۲۹
آبسال
۰.۰۳
۱
۳,۹۷۷
شيشه قزوين
۰.۰۲
۱
۴,۶۶۰
ايرا ن گچ
۰.۰۲
۱
۵,۴۶۰
الكتريك شرق
۰.۰۱-
۴-
۴۱,۸۸۰
سيمان دورود
۰.۰۱-
۱-
۸,۲۸۲
دارو پخش
۰.۰۲-
۳-
۱۵,۶۷۵
گروه صنعتي سديد
۰.۰۲-
۵-
۲۳,۴۸۰
سيمان اصفهان
۰.۰۴-
۱-
۲,۵۵۹
معادن بافق
۰.۰۴-
۷-
۱۹,۸۵۹
پتروشيمي فارابي
۰.۰۵-
۵-
۹,۲۷۳
داروسازي فارابي
۰.۰۵-
۳-
۵,۵۲۰
كارخانجات دارو پخش
۰.۰۶-
۱-
۱,۷۲۴
آذرآب
۰.۰۷-
۴-
۵,۷۱۴
قند نقش جهان
۰.۱۱-
۲-
۱,۸۲۸
پلي اكريل
۰.۱۱-
۸-
۷,۳۹۰
معدني املاح
۰.۱۶-
۲۲-
۱۳,۵۱۴
كاشي الوند
۰.۲۴-
۱۰-
۴,۱۶۰
لوله وماشين سازي
۰.۳۱-
۱۵-
۴,۷۵۰
مس شهيد باهنر
۰.۳۳-
۱۱۰-
۳۲,۹۹۹
سيمان غرب
۰.۳۷-
۸-
۲,۱۷۷
نيرومحركه
۰.۵۱-
۵۴-
۱۰,۴۵۷
اقتصاد نوين
۰.۵۶-
۱۰-
۱,۷۹۰
رينگ مشهد
۰.۵۷-
۹۱-
۱۵,۹۹۹
سيمان فارس وخوزستان
۰.۷-
۷۹-
۱۱,۱۹۸
نگين طبس
۰.۷۶-
۴۲-
۵,۵۰۰
لبنيات پاك
۰.۷۸-
۴۵-
۵,۶۹۸
جوشكاب يزد
۱.۰۲-
۳۵-
۳,۳۹۹
موتوژن
۱.۱-
۸۹-
۷,۹۹۸
سايپا آذين
۱.۱۶-
۴۰-
۳,۴۰۹
شهد ايران
۱.۱۷-
۶۵-
۵,۵۰۰
نيروترانس
۱.۱۷-
۱۰۳-
۸,۶۹۶
جابربن حيان
۱.۲۹-
۸۹-
۶,۷۹۰
پگاه اصفهان
۱.۳۷-
۸۲-
۵,۹۰۰
صنعتي بهشهر
۱.۴۷-
۲۰۹-
۱۳,۹۹۸
چرخشگر
۱.۵۸-
۹۵-
۵,۹۰۰
كيميدارو
۱.۷۳-
۱۳۴-
۷,۵۹۳
سرمايه گذاري مسكن
۱.۸-
۴۷-
۲,۵۷۰
توسعه صنعتي
۱.۸۴-
۱۶۱-
۸,۶۰۱
چادر ملو
۱.۸۵-
۹۹-
۵,۲۶۰
سرمايه گذاري صنايع بهشهر
۱.۸۷-
۱۹۴-
۱۰,۱۹۹
سايپا ديزل
۱.۸۹-
۱۶۲-
۸,۴۰۰
سرمايه گذاري توس گستر
۱.۹۵-
۱۳۲-
۶,۶۳۵
معادن منگنزايران
۲.۱-
۷۳-
۳,۳۹۸
فرآورده هاي نسوز آذر
۲.۱۱-
۲۲۱-
۱۰,۲۷۶
فرآوري مواد معدني
۲.۲۴-
۱۶۳-
۷,۱۰۰
فولاد كاويان
۲.۲۶-
۱۸۴۸-
۸۰,۰۰۰
سيمان صوفيان
۲.۴۴-
۷۱-
۲,۸۴۰
كف
۲.۵۵-
۱۴۴-
۵,۵۰۸
سرمايه گذاري غدير
۲.۶۱-
۴۹۵-
۱۸,۵۰۰
سيمان خاش
۲.۶۶-
۲۰۸-
۷,۶۰۰
سرمايه گذاري ملي
۲.۸۴-
۶۹-
۲,۳۶۱
سرمايه گذاري آذربايجان
۲.۸۴-
۱۷۲-
۵,۸۹۵
معادن روي
۲.۸۴-
۱۱۳-
۳,۸۶۰
ايران خودرو ديزل
۲.۹۸-
۴۲۴-
۱۳,۸۰۰
پتروشيمي اراك
۳.۰۵-
۶۲۷-
۱۹,۹۶۲
افست
۳.۰۸-
۹۱-
۲,۸۶۰
موتورسازان تراكتور
۳.۱۳-
۱۸۴-
۵,۷۰۰
سايپا
۳.۱۵-
۹۵-
۲,۹۲۵
نوش مازندران
۳.۵۳-
۱۷۶-
۴,۸۱۶
صنعت و معدن
۳.۵۵-
۳۸۷-
۱۰,۵۰۰
سرمايه گذاري ساختمان
۳.۵۸-
۳۹۷-
۱۰,۷۰۲
بانك كارآفرين
۳.۶۲-
۱۱۱-
۲,۹۵۲
سرمايه گذاري ملت
۳.۶۴-
۳۰۲-
۷,۹۸۹
مخابراتي شهيد قندي
۳.۶۵-
۷۲۵-
۱۹,۱۱۲
پتروشيمي اصفهان
۳.۸۴-
۱۶۸-
۴,۲۰۹
توسعه صنايع بهشهر
۳.۹۳-
۸۶-
۲,۱۰۳
گلتاش
۴-
۱۲۹۲-
۳۰,۹۹۸
نفت بهران
۴-
۲۱۷-
۵,۲۰۴
سرمايه گذاري بازنشستگي
۴.۲۷-
۱۴۵-
۳,۲۵۰
پارس توشه
۴.۳۱-
۷۴۴-
۱۶,۵۰۰
رازك
۴.۵۲-
۳۶۹-
۷,۸۰۱
سرمايه گذاري بانك ملي
۴.۵۴-
۳۱۹-
۶,۷۰۰
حمل و نقل پتروشيمي
۴.۵۶-
۲۲۲-
۴,۶۵۱
سامان گستراصفهان
۴.۶۹-
۱۷۷-
۳,۵۹۹
سرمايه گذاري رنا
۴.۷۲-
۱۴۵-
۲,۹۲۴
سرمايه گذاري سپه
۴.۸۹-
۱۰۴-
۲,۰۲۴
نيرو كلر
۴.۹۳-
۳۰۰-
۵,۷۸۰
سرمايه گذاري صنعت نفت
۴.۹۶-
۱۰۷-
۲,۰۵۰
ريخته گري تراكتورسازي
۴.۹۷-
۱۵۴-
۲,۹۴۲
قند بيستون
۴.۹۷-
۳۷۵-
۷,۱۶۳
معادن و فلزات
۴.۹۷-
۱۷۰-
۳,۲۴۹
هپكو
۴.۹۷-
۱۱۲-
۲,۱۴۱
فارسيت دورود
۴.۹۸-
۲۲۳-
۴,۲۵۲
ايرانيت
۴.۹۸-
۱۶۹-
۳,۲۲۳
جام دارو
۴.۹۸-
۱۸۹-
۳,۶۰۴
نيروي زنگان
۴.۹۸-
۱۸۰-
۳,۴۳۴
لاستيك كرمان
۴.۹۹-
۴۲۸-
۸,۱۴۶
كربن ايران
۴.۹۹-
۱۲۶-
۲,۳۹۸
شيشه وگاز
۴.۹۹-
۲۸۰-
۵,۳۳۲
داروسازي اسوه
۴.۹۹-
۴۰۴-
۷,۶۸۵
سرمايه گذاري پتروشيمي
۴.۹۹-
۱۰۷-
۲,۰۳۸
آريا الكترونيك ايران
۴.۹۹-
۳۰۸-
۵,۸۶۵
سرمايه گذاري البرز
۴.۹۹-
۲۳۹-
۴,۵۵۰
تكنو تار
۴.۹۹-
۵۳۳-
۱۰,۱۳۸
كاشي نيلو
۴.۹۹-
۲۴۳-
۴,۶۲۳
داده پردازي ايران
۴.۹۹-
۲۷۵-
۵,۲۳۷
ويتانا
۵-
۴۰۴-
۷,۶۸۱
كنتورسازي ايران
۵-
۱۷۶۳-
۳۳,۵۰۶
سيمان شرق
۵-
۱۸۱۲-
۳۴,۴۳۲
سيمان شاهرود
۵-
۱۷۱-
۳,۲۵۰
سرمايه گذاري بوعلي
۵-
۷۵۴-
۱۴,۳۲۶
پتروشيمي آبادان
۵-
۱۱۵-
۲,۱۸۶
كارتن پارس
۵-
۶۲۷-
۱۱,۹۲۴
صنايع شيميايي
۵-
۱۵۹۷-
۳۰,۳۵۴
گاز لوله
۵-
۲۶۴-
۵,۰۱۷
آهنگري تراكتورسازي
۱۲.۸۳-
۸۹۸-
۶,۱۰۰
كاغذ سازي كاوه
اشاره : اين جدول نشان دهنده آخرين قيمت سهام تا زمان بسته شدن بازار
(۱۲‎/۳۰ دقيقه ) است.
منبع: سايت رسمي سازمان بورس اوراق بهادار.

بـورس
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
بورس
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |