يكشنبه ۱۰ آبان ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره۳۵۴۲ - Oct 31, 2004
نيويورك تايمز: آمريكا در باتلاق عراق گرفتار شده است
005253.jpg
روزنامه نيويورك تايمز نوشت: آمريكا بزرگترين قدرت نظامي تاريخ را در اختيار دارد، با اين حال اين كشور در باتلاق تحقيرآميز جنگ عراق گرفتار آمده است.
به گزارش ايرنا، باب هربرت در اين مقاله تأكيد كرد:  ما نمي توانيم در اين جنگ پيروز شويم و به طور اسفباري ما نمي دانيم چگونه به آن پايان دهيم.وي افزود: ما كار درستي با اعزام نيروهاي خود به عراق براي نبرد با اين جنگ جنون آميز و وحشتناك انجام نداديم و به آنها مأموريت روشني نداديم و از آنان به خوبي محافظت نكرديم.
شبكه القاعده اسامه بن لادن دشمن مشخص و متفق القول آمريكا در افغانستان بود و ازاين رو ما مردان و زنانمان را براي جنگ و كشته شدن به عراق و در جنگي كاملا بيهوده و غيرضروري اعزام كرديم.وي افزود: اين اقدام اندوهبار با ناكامي آمريكا در اعزام نيروها به منظور برپا داشتن مؤثر جنگي كه ما در عراق شروع كرده بوديم وخيم تر شد.
افرادي كه دستور اين جنگ را دادند هيچ فكري از اين كه آنها چه كاري انجام مي دهند نداشتند. آنها بيش از حد مطمئن بودند و با غرور و خطري كه از ايدئولوژي آنها سرچشمه مي گرفت كور شده بودند. آنها فكر مي كردند كه اين جنگ يك قطعه كيك است.
در همين حال دونالد رامسفلد با اشاره به افزايش عمليات نظامي در عراق اذعان داشت: وزارت دفاع آمريكا پيش از حمله به عراق هيچ طرح مشخصي براي برخورد با عمليات مسلحانه در عراق در دست نداشت.
به گزارش ايسنا، به نقل از پايگاه اينترنتي المحيط، وزير دفاع آمريكا كه در گفت وگو با يكي از راديوهاي محلي در ايالت اوهايو سخن مي گفت: اظهار داشت: ما در طرح هاي خود پيش از حمله به عراق تنها محافظت از چاه هاي نفتي و جلوگيري از منهدم شدن پل هاي عراقي توسط گروه هاي مسلح را ارزيابي كرده بوديم و طرح هاي ما بيشتر بر جلوگيري از وقوع يك فاجعه انساني در عراق متمركز شده بود.
از سوي ديگر ديروز بر اثر حمله يك كاروان نظامي آمريكا در شهر الحصوره به سمت شش خودرو غيرنظامي دست كم يازده نفر كشته و ۱۵ تن ديگر مجروح شدند. در همين روز بر اثر انفجار يك خودرو بمب گذاري شده در نزديك شهر رمادي يك نظامي آمريكايي كشته و سرباز ديگري مجروح شد. در بغداد نيز انفجار يك بمب دست ساز پنج مجروح به جاي گذاشت. در حمله شبه نظاميان به پاسگاه نظاميان آمريكايي در سامرا نيز هشت نفر كشته و هفت عضو گارد ملي عراق زخمي شدند.
در همين حال به گزارش خبرگزاري فرانسه، ارتش آمريكا در آستانه برگزاري انتخابات در عراق شمار نيروهاي خود را در شهر رمادي به دو هزار نفر افزايش خواهد داد. بنا بر آماري كه اخيرا منتشر شده از زمان شروع حمله آمريكا بر عراق تاكنون بيش از يكصد هزار عراقي غيرنظامي به قتل رسيده اند. در اين مدت يك هزارو يكصد سرباز آمريكايي نيز كشته شدند.در همين حال نخست وزير عراق براي آخرين بار به مردم فلوجه مهلت داد تا ابومصعب الزرقاوي و يارانش را تحويل دهند.
به گزارش واحد مركز خبر، اياد علاوي در گفت وگو با راديو و تلويزيون كويت افزود: هم اكنون واحدهاي ارتش آمريكا و گارد ملي عراق در اطراف شهر فلوجه استقرار كامل يافته اند و منتظر دستور نهايي براي حمله گسترده به اين شهر هستند.
نماينده سازمان ملل در عراق با ابراز نگراني خود نسبت به افزايش تلفات در ميان غيرنظاميان در شهر فلوجه اعلام كرد: ما اميدواريم با حل مسالمت آميز بحران فلوجه، عمليات عليه اين شهر هرچه سريع تر متوقف شود.علي رغم ناآراميها كار ثبت نام از رأي دهندگان عراقي براي انتخابات ماه ژانويه از امروز آغاز شود. به گزارش آسوشيتدپرس در اين انتخابات ۲۵ حزب و ميليون ها رأي دهنده شركت خواهند داشت.
بنا به گزارش مذكور كار ثبت نام رأي دهندگان و احزاب سياسي ممكن است شش هفته طول بكشد.
آيت الله سيستاني ديروز بار ديگر بر لزوم شركت شيعيان در انتخابات عراق تأكيد كرد . اين در حالي است كه به گزارش روزنامه فايننشيال تايمز كشورهاي عرب نسبت به تشكيل حكومتي شيعي در عراق بيمناكند .

تهديد تازه بن لادن؛
واكنش بوش و كري
005259.jpg
در شرايطي  كه «تأمين  امنيت  ملي» و «مبارزه  با تروريسم» دو محور اصلي مبارزات  انتخاباتي  رياست  جمهوري  آمريكا را تشكيل  مي دهند، پيام  تهديد «اسامه  بن  لادن» رهبر سازمان  القاعده به  تكرار عملياتي  مشابه  عمليات  ۱۱سپتامبر، موضوع  جديدي  را در اختيار نامزدهاي  رقيب  قرارداد.
به  گزارش  خبرگزاريها، بن  لادن  سعودي  تبار در اين  پيام  كه  شامگاه  جمعه و چهار روز پيش  از برگزاري  انتخابات  از شبكه «الجزيره» قطر پخش  شد، با محكوم كردن  سياست هاي «جرج  دبليو بوش» رئيس  جمهوري  آمريكا در عراق ، وي  را متهم  كرد كه  به  منظور غارت  و چپاول  ذخاير نفتي  عراق ، يكي  از عوامل  ديگر خود را جانشين  صدام  حسين  كرده  است .
بن  لادن  همچنين  با اعلام  اين  مطلب  كه  از نظر آمريكا، بي عدالتي ها و قتل عام  مردم  بي گناه  اقدامي مشروع  تلقي  مي شود، افزود: حملات  ۱۱ سپتامبر به نيويورك  و واشنگتن ، پاسخي  به  اين  بي عدالتي هاي  آمريكا بود. وي  همچنين  با تهديد آمريكا به  انجام  حملات  مشابه  ۱۱ سپتامبر، بوش  را به فريب  دادن  و گمراه  كردن  مردم  آمريكا متهم  كرد و خطاب  به  مردم  آمريكا گفت : امنيت  شما در دستان  كري ، بوش  يا القاعده  نيست  بلكه  در دستان  خودتان است .
بوش  در واكنش  به  اين  پيام ، گفت  كه  آمريكا مرعوب  هيچ  يك  از دشمنان  خود نمي شود.
وي  با بيان  اين  مطلب  كه  قبل  از پخش  اين  پيام  از شبكه  الجزيره  از محتواي  آن مطلع  شده  بود، تأكيدكرد آمريكا مرعوب  هيچ  يك  از دشمنان  خودنخواهد شد و مطمئنا سناتور كري  نيز با اين  امر موافق  است . بوش  افزود: مي خواهم  به  مردم  آمريكا بگويم  كه  ما با اين  تروريست ها مي جنگيم  و به  پيروزي  خودمان  اطمينان  دارم .
تأمين  امنيت  ملي  يكي  از محورهاي  اصلي  مبارزات  انتخاباتي  رياست  جمهوري  آمريكاست  كه  ۲ نوامبر (۱۲ آبان ) برگزار مي شود. به  گفته  يكي  از مقامات  وزارت  خارجه  آمريكا، يك  نسخه  از پيام  بن  لادن قبل  از پخش  از شبكه  الجزيره  در اختيار آمريكا گذاشته  شده  بود و آمريكا از اين  شبكه  خواسته  بود كه  اين  پيام  را پخش  نكند. مقامات آمريكا بر اين باورند كه سخنان بن لادن احتمالاً يكشنبه گذشته ضبط شده است.
«جان  كري» نامزد دمكرات هاي  آمريكا در انتخابات  رياست  جمهوري  نيز با وعده  دستگيري  و نابود كردن  بن  لادن  در صورت  انتخاب  شدن ، به  اين  پيام  واكنش نشان  داد. وي  گفت : بگذاريد روشن  كنم  كه  ما براي  دستگيري  و نابودي  بن  لادن  و تروريست ها متحد و مصمم  هستيم .
آنها وحشي  هستند و من  مانع  از هيچ  اقدامي براي  دستگيري  يا كشتن  آنها در هر جايي  كه  باشند، نمي شوم .
كري  همچنين  گفت:  از اين كه  بوش  از نيروهاي  آمريكا براي  دستگيري  و بازداشت  بن  لادن  در منطقه «تورابورا» در افغانستان  استفاده  نكرد و به  وي  فرصت  زنده  ماندن  داد، متاسف  است . وي  بارديگر تكرار كرد كه  بوش  در سال  ۲۰۰۱ فرصت  فرار را به  بن  لادن  داد.
بوش  نيز اتهاماتي  را كه  كري  در سايه  تهديد جديد بن  لادن  به  وي  واردكرد، شرم آور خواند و گفت:  اظهارات  و اطلاعات  وي  (كري ) در زمينه  دادن  شانس فرار به  بن  لادن  در تورابورا، درست  و واقعي  نيست  و اگر ما از جاي  بن  لادن  اطلاع  داشتيم ، وي  را دستگير مي كرديم . «دان  بارلت» مدير روابط عمومي كاخ  سفيد گفت  كه  اين  نوار و پيام جديد بن  لادن  تأثيري  بر مسير مبارزاتي  بوش  ندارد اما كري  بايد به  مدت  ۱۲ساعت  ميدان  مبارزه  را خالي  كند. بارلت  گفت : احتمالا مردم  آمريكا براي  درك  و هضم  آنچه  امروز اتفاق افتاد، ۱۲ ساعت  وقت  لازم  دارند و كري  بايد انتقاد از بوش  را متوقف  كند، موضوع  اين  است  كه  با اين  پيام  حملات  كري  به  بوش ، بي اعتبار شده  است . يكي  از اصول  اصلي  مبارزات  انتخاباتي  بوش ، مبارزه  و جنگ  با تروريسم  است . طبق  اعلام  مقامات  آمريكايي ، اين  نوار حاوي  تهديد خاصي  نيست .
افزايش محبوبيت بوش
در همين حال براساس  نظرسنجي هاي  اخيري  كه  در آمريكا صورت  گرفته  است ، «جرج  بوش» رئيس  جمهوري  اين  كشور همچنان  سطح  محبوبيت  خود را در برابر «جان  كري» رقيب دمكرات  در انتخابات  رياست  جمهوري  آمريكا حفظ كرده  است . به  گزارش  خبرگزاري  فرانسه  از واشنگتن ، براساس  نظرسنجي  شبكه  تلويزيوني «فاكس  نيوز» آمريكا، ۵۰ درصد از افراد مورد پرسش  قرار گرفته  جرج  بوش  و ۴۵ درصد جان  كري  را برگزيدند.

انتخابات امريكا
خبرنگار همشهري از واشنگتن: پريشب نوار ويديويي اسامه بن لادن انتخابات آمريكا را تحت الشعاع قرار داد و دو نامزد اصلي ناچار شدند نطقهاي
005250.jpg
انتخاباتي خود را معطوف به اعلاميه او كنند كه از آن پس خبر اول رسانه هاي اين كشور شده است. اعلاميه بن لادن كه او را در حالتي عادي، سالم و خونسرد نشان مي داد جمعه از تلويزيون ماهواره اي الجزيره مستقر در قطر پخش شده بود.
در پي پخش اين اعلاميه و تصوير بن لادن كه آن را مي خواند از شبكه هاي تلويزيوني آمريكا، جورج بوش و جان كري كه سرگرم مبارزه انتخاباتي بودند براي مدتي كوتاه نظر خود را هماهنگ كردند و هر دو متفقا گفتند كه آمريكا تحت تاثير چنين مطالبي قرار نخواهد گرفت و نخواهد ترسيد. آمريكا يكپارچه متحد بر ضد تروريسم و بن لادن است. دو نامزد مطالبي را بيان كردند كه نشان مي داد هركدام كه برنده شود سياست آمريكا در قبال تروريسم تغيير نخواهد كرد.ساعتي بعد، دو نامزد به راه خود بازگشتند و جان كري در نطقي با استفاده از مطالب بن لادن گفت: اگر در جريان حمله به «تورا بورا» كه بن لادن به محاصره افتاده بود، جورج بوش ادامه كار را به جنگ سالارهاي افغان كه وضعيتشان روشن است نسپرده بود، رئيس القاعده نابود شده بود و زنده و يا آزاد نبود كه اعلاميه بخواند. انتقال نيروهاي آمريكايي از «تورا بورا» اشتباه بزرگي بود كه بوش مرتكب شد و ما داريم بهايش را مي پردازيم.
در چارچوب مبارزات انتخاباتي آمريكا، ديروز اعلام شد كه از دوشنبه اول نوامبر، يك روز مانده به انتخابات آمريكا، فيلم فارنهايت ۱۱ ‎/ ۹ساخته مايكل مور كه تماما برضد جورج بوش است در اينترنت قرار خواهد گرفت كه گفته شده است هر بيننده آن، درباره دادن راي به بوش، تفكر مجدد خواهد كرد.
مصاحبه هاي خياباني و ميزگردهاي تلويزيوني ديروز نشان داد كه نه تنها
005247.jpg
برخي از مرددها تصميم خود را به انتخاب نامزد گرفته اند، بلكه بسياري از هواداران قبلي دو حزب هم تغيير نظر داده اند و در نظر دارند در اين دوره به نامزد حزب ديگر راي دهند. براي مثال، «لين» يكي از اين تغيير نظر داده ها گفته است مي ترسم كه اگر بار ديگر به بوش راي بدهم، وي به سياست سختگيرانه و يكجانبه خود در قبال مسائل جهاني ادامه دهد و قلدري كند و اين كار باعث اتحاد ساير كشورها برضد آمريكا و دو كشور انگليسي زبان ديگر، انگلستان و استراليا شود.
نيويورك تايمز نيز در تفسير شماره بيست و نهم اكتبر خطاب به رئيس جمهور آينده آمريكا نوشته بود: نيرومند بودن و فروتني داشتن با قلدري كردن تفاوت دارد. بايد روانشناسي دنياي قرن ۲۱ را درك كرد و رفتاري مطابق آن داشت.
آراء پيش افتاده فلوريدايي ها تا آخر وقت ديروز از مرز يك ميليون گذشته بود. در «ارگون» كه راي دادن از طريق پست صورت مي گيرد، تا ديروز نيمي از راي دهندگان آراء خود را ارسال داشته بودند. ناظران امور انتخابات گفته اند كه سرنوشت انتخابات در دست سه ايالت اوهايو، فلوريدا و نيوهمشاير است كه در آنها هواداران دو حزب تقريبا برابرند. در ايالاتي كه قبلا متعلق به كشور مكزيك بودند(به استثناي كاليفرنيا كه هوادار دمكراتها و تگزاس كه طرفدار جمهوريخواهان است) از جمله نوادا، آريزونا، نيومكزيكو و كلرادو در شبانه روز گذشته تغيير نظر زياد بوده است. اين ايالات داراي اقليت سرخ پوست و نفوس چشمگير هيسپانيك هستند.

اخبار متناقض درباره وضعيت عرفات
حماس خواهان تشكيل شوراي عالي رهبري در فلسطين شد
005256.jpg
وضعيت جسماني ياسر عرفات از ديروز از جمله مهمترين خبرهاي جهان بود. اما اخبار ضد و نقيض درباره بيماري وي و امتناع همراهان عرفات از سخن گفتن در اين باره مانع از دسترسي به اخبار دقيق شده است.
شبكه خبري العربيه ديروز از آشفتگي مقامات مسئول و هيات اعزامي همراه ياسر عرفات به فرانسه خبر داد و افزود: احتمال دارد به زودي اخبار نگران  كننده اي درباره وضعيت وي مخابره شود. اين خبرگزاري افزود: هيچكدام از اعضا  و مقامات مسئول فلسطيني حاضر به هيچ نوع اظهار نظري درباره آزمايشهاي به عمل آمده از عرفات نيستند. در مقابل، جبريل رجوب مشاور عرفات به شبكه تلويزيوني الجزيره گفت: عرفات در حال حاضردر وضعيت خوبي بسر مي برد و آزمايش ها هيچ اثري از ابتلاي وي به سرطان خون نشان نمي دهد.
اما خبرگزاري آسوشيتدپرس در خبري متضاد با اظهار نظر جبريل رجوب چنين مخابره كرد: انجام آزمايش خون برروي عرفات نشان مي دهد كه تعداد پلاكت هاي قرمز خون وي كم است كه اين نكته يكي از نشانه هاي سرطان خون يا ساير سرطانها و بيماريهاي ديگر است.
يك مقام فلسطيني كه نامي از وي برده نشده نيز به اين خبرگزاري گفت: به احتمال زياد رئيس ۷۵ ساله تشكيلات خودگردان فلسطين از سرطان خون رنج مي برد و يك تيم پزشكي فرانسوي متخصص اين بيماري او را مورد آزمايش قرار داده اند. روزنامه القدس العربي چاپ لندن نيز با اعلام اين كه علائم بيماري عرفات بسيار شبيه علائم بيماري ملك حسين پادشاه در گذشته اردن است نوشت: عرفات از همان بيماري رنج مي برد. در آخرين خبر پزشكان معالج عرفات اعلام كردند كه در چند روز آينده نتايج كامل آزمايشهاي خود را اعلام خواهند كرد.
از آنجايي كه سلامتي يا بيماري حاد عرفات ارتباط مستقيم با اوضاع سياسي فلسطين و مناطق اشتغالي دارد. تاكنون هيچ مقام رسمي نسبت به وضعيت عرفات اظهار نظر مشخصي نكرده است. در چنين شرايطي كالين پاول از اظهار نظر درباره  اوضاع سلامتي ياسر عرفات خودداري كرد؛ اما از رهبر فلسطينيان خواست تا كنترل امنيت در مناطق فلسطيني نشين را به نخست وزير بدهد تا روند صلح تسريع شود.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، وزير امورخارجه  آمريكا، در گفت وگو با تلويزيون مصر گفت كه اين امر مي تواند در حكم پيشنهادي براي شريك مذاكره با اسراييل باشد.
پاول تاكيد كرد كه سياست آمريكا اين است: ما معتقديم كه مردم فلسطين با وجود يك نخست وزير قدرتمند كه قدرت و اختيارات سياسي داشته باشد و كنترل نيروهاي امنيتي را در دست داشته باشد، اوضاع بهتري خواهند داشت. از سوي ديگراسامه  حمدان  نماينده  جنبش  مقاومت  اسلامي فلسطين  حماس  در لبنان  نيز تاكيدكرد كه  با توجه  به  بيماري  ياسر عرفات  رئيس  حكومت  خودگردان  فلسطين  و سفروي  به  خارج ، تشكيل  يك  شوراي  عالي  رهبري  ضروري  است . وي  ديروز در مصاحبه  با ايرنا اظهار داشت : اكنون  فرصتي  پيش آمده  است  كه  همه  آشكارا درباره  تشكيل  رهبري  جايگزين  به  عنوان  مرجع  عالي مردم  فلسطين  سخن  بگويند و مشاركت  همه  جانبه  مردمي براي  انتخاب  يك  رهبرجديد نخستين  ماموريت  اين  شورا باشد. به  گفته  نماينده  حماس ، با توجه  به  شرايط دشوار منطقه  و خطرهايي  كه  مردم فلسطين  را تهديد مي كند، تلاش هاي  همه  جانبه  مردمي و رسمي براي  رويارويي  بااين  خطرها اجتناب  ناپذيراست  وتحقق  اين  امر نيز به  وحدت ، انسجام  و همبستگي مردم  و همه   گروه هاي  فلسطيني  نياز دارد. وي  در پاسخ  به  پرسشي  درباره  احتمال  تلاش  اسراييل  براي  ايجاد فتنه  داخلي در اين  مرحله  گفت : چيزي  غير از اين  نبايد از رژيم  صهيونيستي  انتظار داشت .با توجه به شرايط مذكور نخست وزير فلسطين گفت: در غياب ياسر عرفات نهادهاي تشكيلات خودگردان فلسطيني امور را اداره مي كنند.وي با اشاره به وجود سازمان آزاديبخش فلسطين، جنبش فتح و تشكيلات خودگردان و نهادهاي وابسته به آنها گفت: علاوه بر اينها، دولت فلسطين نيز با اختياراتي كه دارد، مي تواند وظايف خود را انجام دهد.

با حضور ۲۴ نامزد
انتخابات رياست جمهوري اوكراين امروز برگزار مي شود
انتخابات رياست جمهوري اوكراين امروز (يكشنبه) در اين كشور در حالي برگزار مي شود كه دو رقيب اصلي اين انتخابات از هم اكنون يكديگر را به تقلب در انتخابات متهم مي كنند.
به گزارش واحد مركزي خبر از مسكو، در انتخابات رياست جمهوري اوكراين بيست و چهار نفر نامزد اين سمت هستند كه در مدت حدود چهار ماه از سيزدهم تيرماه تا دهم آبانماه برنامه هاي خود را در كشور چهل و هفت ميليوني اوكراين تبليغ كردند.
در ميان نامزدهاي انتخاباتي رياست جمهوري اوكراين رقابت اصلي ميان ويكتور يانكوويچ نخست وزير كنوني و ويكتور يوشنكو نخست وزير اسبق اين كشور است.
يانكوويچ از حمايت لئونيد كوچما رئيس جمهوري كنوني اوكراين و روسيه برخوردار است در حالي كه از ويكتور يوشنكو كه مخالف دولت است غرب به ويژه آمريكا حمايت مي كند.در انتخابات رياست جمهوري اوكراين سي و هفت ميليون و ششصد هزار نفر واجد شرايط رأي دادن هستند و براي جمع آوري آراي مردم سي و سه هزار شعبه اخذ رأي در اين كشور پيش بيني شده است.
در انتخابات رياست جمهوري اوكراين هر كدام از نامزدها كه بيش از پنجاه درصد آراي شركت در انتخابات را كسب كند به عنوان رئيس جمهوري برگزيده مي شود.
در همين حال ولاديمير پوتين  رئيس  جمهوري  روسيه  ديروز از رئيسان  دوما و شوراي فدراسيون  خواست  تا مشورت  با پارلمان  اوكراين «رادا» را براي  اعطاي تابعيت  دوگانه  به  مردم  دو كشور آغاز كنند.
به  گزارش  خبرگزاري  اينترفكس  پوتين  خطاب  به  بوريس  گريزلف  و سرگيي  ميرونف رئيسان  دوما و شوراي  فدراسيون  گفت : از شما مي خواهم  تا درهفته  آينده ضمن  تماس  با همتايان  خود دراوكراين  كار دراين  زمينه  و به  صورت  حرفه اي  راآغاز كنيد.
وي  افزود: من  همچنين  معتقدم  كه  بايد مباحثات  گسترده اي  در اين  زمينه  دردو كشور آغاز شود.
از سوي  ديگر رشيد نورقلييف  وزير كشور روسيه  در ديدار با پوتين  از امكان رفت  و آمد اتباع  اين  كشور و اوكراين  به  كشورهاي  يكديگر و بدون  دريافت رواديد از اول  ژانويه  سال  ۲۰۰۵ (۱۲ دي  )خبر داد.
از سوي ديگر ريچارد آرميتاژ معاون وزير امور خارجه آمريكا روز جمعه به اوكراين هشدار داد برگزاري نادرست انتخابات رياست جمهوري در اوكراين ممكن است پيامدهاي ناخوشايندي براي روابط اين كشور و غرب داشته باشد.

۹۰۰ مسلمان زنداني تايلندي آزاد مي شوند
نخست وزير تايلند ديروز گفت: مسئولان تايلندي از ديروز آزادي اكثر ۱۲۰۰ مسلماني را كه هفته گذشته دستگير شده اند، آغاز كرده اند.
به گزارش خبرگزاري رويتر، تاكسين شيناواترا با اعلام اين خبر گفت، ۳۰۰ مسلمان در حبس باقي مي مانند و تحت پيگيرد قضايي قرار مي گيرند و ۹۰۰ تن ديگر آزاد مي شوند.
وي همچنين از امكان لغو مقررات منع آمد و رفت شبانه در هشت ناحيه از ايالت ناراتيوات اين كشور خبر داد.
درهمين حال روزنامه بانكوك پست در شماره ديروز خود از دو انفجار به فاصله يك ساعت از هم در يك سالن غذاخوري در استان «يالا» در جنوب تايلند خبر داد.
براساس اين گزارش، در اين انفجارها دو نفر از شهروندان و ۱۰ تن از نيروهاي پليس زخمي شدند.
پنجشنبه گذشته نيز در استان ناراتيوات انفجاري درمقابل مركز پليس رخ داد كه دو كشته و ۲۲زخمي بر جا گذاشت. ناآرامي هاي دوشنبه گذشته در استان ناراتيوات زماني آغاز شد كه جمعي از مردم به بازداشت شش تن از نيروهاي داوطلب بومي به اتهام گزارش دروغ به مقام هاي دولتي و سرقت اسلحه، اعتراض داشتند.
با حضور نيروهاي پليس در منطقه تظاهرات به خشونت گراييد و در انتقال بازداشت شدگان به مركز پليس، ۸۴ مسلمان بر اثر خفگي جان خود را از دست دادند.

خارجي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |