يكشنبه ۱۰ آبان ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره۳۵۴۲ - Oct 31, 2004
دبير فدراسيون بسكتبال:
با تعطيلي ليگ مخالفم
005277.jpg
همشهري: اردوي آمادگي تيم ملي بسكتبال ايران به موازات برگزاري مسابقات ليگ برتر باشگاه هاي ايران آغاز شده است و مربيان اين تيم مي كوشند تا در تداوم موفقيت هاي اخير، تيم بزرگسالان هم بتواند افتخارات تيم جوانان و اميدها را كامل كند.عنايت آتشي دبير فدراسيون بسكتبال با تعطيلي مسابقات باشگاهي مخالف است و اعتقاد دارد كه با راهكارهاي مناسب مي توان هم مسابقات باشگاه ها را ادامه داد و هم تيم ملي تمرينات خود را انجام دهد. وي با اعلام اين كه درهاي تيم ملي به روي بازيكنان مستعد باز خواهد بود گفت: دعوت شدگان به تيم ملي را همان نفرات مسابقات غرب آسيا تشكيل مي دهند و تنها جابر روزبهاني به ليست قبلي اضافه شده است. وي كسب عنوان در مسابقات آسيايي چين تايپه را يكي از اصلي ترين برنامه هاي فدراسيون بسكتبال خواند.

ارائه خدمات به كشتي گيران جوان نبايد مقطعي باشد
جوانان با آتيه كشتي در راهند
تيم كشتي آزاد باشگاه پاس كه غلامرضا محمدي جوان ترين مربي كشتي ايران را دراختيار دارد با تكيه بر جوانان شايسته خود قهرمان مسابقه هاي «جام آسيا» شد.
005271.jpg
همشهري: تأملي كوتاه بر رخدادهاي موجود كشتي بازهم ما را با اين واقعيت روبه رو مي سازد كه اصرار بر برنامه هايي كه يك پاي آن جوانان نباشند، هرگز نمي تواند عايدي قابل توجهي براي اين ورزش عامه پسند داشته باشد. بالطبع اگر در هر برنامه و فعاليتي جوانان ركن اصلي نباشند، نمي توان نگاهي اميدوارانه و دلسوزانه به آن داشت و به آينده چندان خوشبين بود.
در دوره تازه اي كه رقابت هاي ليگ كشتي در ايران اهم فعاليت ها و برنامه هاي اين رشته را تحت الشعاع قرارداده است، حضور يكپارچه و شوق آميز نيروهاي مستعد جوان طراوت و شادابي خاصي به آن بخشيده است و هر هفته شاهد آن هستيم كه اين قشر پرلياقت چگونه شگفتي ساز مي شوند و زنگ خطر را براي بزرگان اين رشته ورزشي به صدا درمي آورند.
در اين ميان آن چيزي كه بسيار نگران كننده است اين است كه ارايه فرصت ها و خدمات به جوانان متاسفانه در حوزه كشتي ايران ممتد و طولاني نيست. هميشه در مقاطع مختلفي كه نياز شديدي به اين گروه احساس مي شود، آن ها مورد توجه قرار مي گيرند و بعد از حضور در يك يا دو دوره مسابقه به امان خدا رها مي شوند. صدالبته كه هرگز حضور يك يا دو دلسوز در كنار آنان هم هيچگاه نمي تواند پشتوانه محكمي بر استمرار حضور پربار اين عده در صحنه كشتي باشد.
با يك آمارگيري ساده به راحتي به اين نتيجه مي رسيم كه در ده سال گذشته به دليل غفلت هاي اساسي به قهرمانان جوان همواره نيمي از آن ها در فاصله دوره موفقيت از رده جوانان تا بزرگسالان هرگز نتوانسته اند در صحنه هاي بين المللي به موفقيتي برسند و آن عده اي هم كه با تلاش هاي ديگران در صحنه باقي مانده اند، در بيشتر وزن ها در سايه اسمي ها انرژي و توانمندي هايشان هدر رفته است.
اولويت با جوانان است
برگزاري دومين دوره پيكارهاي كشتي آ زاد و فرنگي جام آسيا در كرمانشاه كه در آن تيم هاي ايراني در ميان تيم هاي طراز اول آسيايي به مقام قهرماني رسيدند، در حقيقت جولانگاه جواناني بود كه با رسيدن به فرصتي مناسب درپي ابراز شايستگي ها و لياقت خود بودند. خوشبختانه در حوزه كشتي باشگاهي در كشور به صورت كاملا شفاف تفكرات مثبتي وجود دارد كه در برنامه ريزي هاي خود اولويت ها را به جوانان داده اند. حضور يك تيم كامل با نام «جوانان سلام» با پشتوانه فكري سالم و مديريت باشگاهي صحيح نويدبخش اين نكته است كه هنوز هم در دوره پردردسر كشتي جوانان، هستند كساني كه خيلي جدي و اساسي و با حفظ هويت و دور انديشي به دنبال رشد و تعالي كشتي جوانان هستند. اين دقيقا چيزي است كه مي توان با آن به آينده اين ورزش نگاه خوش بينانه تري داشت.اگر تيم هاي كشتي پاس و كردستان با جوانان رعناي خود قهرمان كشتي آسيا مي شوند نتيجه همان باوري است كه مديران و مسوولان اين تيم ها به زيرمجموعه جوان خود داشته اند.
چنين باوري بايد عمومي شده و در كشتي باشگاهي ما بارور شود.
غلامرضا محمدي: نياز به قهرماني
در آسيا داشتيم
سرمربي تيم كشتي آزاد پاس مي گويد: براي حضور موفق در ليگ نياز به قهرماني در جام باشگاههاي آسيا داشتيم.
غلامرضا محمدي در ارزيابي از سطح رقابت هاي جام آسيا در كرمانشاه اظهارداشت: سطح كيفي اين دوره از مسابقات در مقايسه با سال گذشته در قزاقستان كه به عنوان كشتي گير حضور داشتم، كمي پايين تر بود و تيم ها به دليل بازيهاي المپيك با كشتي گيران ملي پوش درجه دوم و سوم خود در مسابقات شركت كرده بودند.
وي از تيم قزاقستان به عنوان اصلي ترين حريف ايران در اين مسابقات نام برد و گفت: هر چند تيم هاي كره جنوبي و مغولستان نيز هماهنگ و با برنامه بودند ولي قزاقستان تيم قدرتمند و خوبي نسبت به ساير تيم ها بود و در اكثر وزن ها از تيم ما برتر بود. محمدي در پايان گفت: خوشحالم از اين كه توانستيم جام قهرماني را در ايران نگه داريم و برتري تيم پاس را ثابت كنيم . ما حالا باقدرت بيشتري خود را براي رقابت هاي ليگ آماده مي كنيم.

بازگشت ملي پوشان مصدوم وزنه برداري از بلغارستان
گروه ورزشي: ۴ تن از ملي پوشان مصدوم وزنه برداري ايران كه براي مداوا به كلينيك تخصصي صوفيه _ بلغارستان اعزام شده بودند، بامداد ديروز به تهران بازگشتند.
حسين توكلي، محمدعلي فلاحتي  نژاد، سيد مهدي پانزوان و كورش باقري چهار وزنه بردار كشورمان بودند كه براي مداوا به صوفيه رفته بودند .
به هنگام حضور اين ملي پوشان، احمد بلاسي دبير فدراسيون وزنه برداري و شماري از دست اندركاران اين فدراسيون و خانواده وزنه برداران با حضور در فرودگاه مهرآباد از آنان استقبال به عمل آوردند.
محمدعلي فلاحتي  نژاد، سيد مهدي پانزوان و كوروش باقري در مدت دو هفته حضورشان در بلغارستان توسط پزشكان اين كشور مورد عمل جراحي قرار گرفتند.

ديدار استقلال  تهران  و ذوب  آهن  اصفهان  به  تعويق  افتاد
گروه ورزشي :ديدار تيم هاي  فوتبال  استقلال  تهران  و ذوب آهن  اصفهان  از هفته  هشتم رقابتهاي  فوتبال  قهرماني  باشگاه هاي  برتر ايران  به  تعويق  افتاد.
فدراسيون  فوتبال  دليل  به  تعويق  افتادن  اين  ديدار را نقص  سيستم  روشنايي ورزشگاه  اختصاصي  ذوب  آهن  و حضور تيم  استقلال  تهران  در رقابت هاي  بين المللي جام  راشد امارات  عربي  متحده  عنوان  كرد. اين  مسابقه  قرار بود رأس ساعت  ۳۰/ ۱۸ دقيقه  روز يكشنبه  ۱۷ آبان  ماه جاري  در ورزشگاه  فولاد شهر اصفهان  برگزار شود كه  به  دلايل  عنوان  شده  به بعد از هفته  دهم  موكول  گرديد.

بازتاب بازيهاي مهم ليگ برتر واليبال
همشهري: ليگ برتر واليبال ايران در هفته چهارم، يك هفته پربار و سازنده را پشت سرگذاشت. هفته اي كه تيم ها به لحاظ فني در شرايط خوب بسر مي بردند و جوانان با آتيه در چند ميدان باعث اميدواري شدند.
بازتاب بازيهاي هفته چهارم را از زبان دست اندركاران اين بازيها مي خوانيد.
پگاه- پيكان بهترين بازي ليگ
شهباز صدري داور سرشناس اصفهاني و قاضي حساس ترين بازي هفته چهارم بازي پگاه و پيكان يكي از سخت ترين قضاوت هاي خود خواند و عنوان داشت: اميدوارم اين بازي و از اين دست بازيها در اين فصل بارها تكرار شود. وي كار فني هر دو تيم برنده و بازنده را ستود و گفت: تماشاگران اروميه اي هم با رعايت شئونات اخلاقي و احترام به تيم ميهمان زيبايي اين بازي را دو چندان ساخته بودند.
بدشانس بوديم
حسين حسيني مربي تيم واليبال پيكان، با اظهار بدشانسي تيمش در سه بازي گذشته به همشهري گفت: در هر بازي يك مصدوم داشتيم كه به كل تيم به خصوص در بازي با پگاه ضربه زد. وي گفت: بعد از منصوري، مصطفي وند هم در اروميه در همان شروع بازي پايش پيچ خورد تا تيم ما از نظر روحي در شرايط بدي قرار گيرد. حسيني افزود: پارك كي ون مسئوليت اين باخت را به عهده گرفت و اعلام داشت: كه به دليل نداشتن فرصت زماني مناسب با تلاش بسيار تيم را به شرايط مطلوب خواهد رساند.
مدعيان جديد در راهند
مصطفي كارخانه سرمربي صنام با رضايت از بازي شاگردانش در اصفهان گفت: ذوب آهن با جوانان مستعدش براي هر تيمي در خانه اش مي تواند يك حريف غيرقابل عبور باشد.وي گفت: صنام به تدريج در حال جا افتادن است و به حتم با گذشت بيشتر از عمر ليگ برتر مدعيان شرايط بهتري پيدا خواهند كرد. وي با قوي خواندن تيم هاي همگروه صنام افزود: در گروه ما نمي توان تيم هاي صعود كننده را به راحتي پيش بيني كرد.

موفقيت هاي هندبال تداوم پيدا مي كند
005274.jpg
همشهري: هندبال ايران در سايه برنامه ريزي و در اختيار گرفتن سالن اختصاصي به موفقيت هاي بدست آمده اخير در جوانان آسيا و باشگاه هاي قاره بسنده نخواهد كرد. دكتر كامران رهبري نايب رئيس فدراسيون هندبال با اعلام اين مطلب به همشهري گفت: تأثير موفقيت هاي اخير را به خوبي مي شود در چهره بازيكنان، تيم ها و مربيان شركت كننده در ليگ باشگاه هاي ايران خواند.وي با اشاره به بهره برداري سالن اختصاصي هندبال و اينكه تيم هاي ملي در سطوح مختلف براي اردوهاي منظم مشكل نخواهند داشت گفت: از اين پس فدراسيون و مربيان تيم هاي ملي بدون دغدغه مي توانند براي سربلندي تيم هاي تحت امر خود برنامه ريزي كنند. وي براي تداوم موفقيت هاي بيشتر ورزشكاران اين رشته حمايت كميته ملي المپيك و سازمان تربيت بدني را مايه دلگرمي خواند.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |