شنبه ۳۰ آبان ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره - ۳۵۶۰
ده نكته براي ثروتمند شدن
پيش از ثروتمند شدن سياستمدار شويد!
ثروتمند شدن همچون اسب سواري است. اوايل كار بارها به زمين مي خوريد و صدمه مي بينيد اما از اسب خود پول نترسيد. دوباره شجاعانه برخيزيد، بر پشت اسب بپريد و به هر كجا كه مي خواهيد بتازيد
وقتي اين نكته ها را مي خوانيد حواستان باشد سررشته همه اين عوامل مادي در دست كسي است كه روزي شما را مي دهد. اين نكته ها را به كار بنديد ولي تنها اميدتان به او باشد. اگر زمين و آسمان را به هم بدوزيد تا او نخواهد ثروتمند نمي شويد!
023565.jpg
خب، امروز مي خواهيم براي خريد اقلام روزمره به خريد برويم. قبل از خروج از منزل علاوه بر اسكناس هاي درشت، مقداري هم سكه هاي خرد برداريد. آيا براي خريد كردن ليستي آماده كرده ايد؟ نه! پس باز هم عجله نكنيد، پنج دقيق وقت بگذاريد و از همه افراد خانواده سوال كنيد كه چه چيزي مي خواهند. خودتان هم خوب فكر كنيد تا چيزي از قلم نيفتد. پس از آماده شدن ليست خريد محل هايي را كه بايد از آنها خريد كنيد از دور به نزديك مرتب كنيد زيرا هر چه خريد شما سنگين تر شود رسيدن به خانه سخت تر است و در ضمن احتمال فساد موادي چون گوشت و شير هم زيادتر مي شود. براي خريد كلي خود مبلغي را تخمين بزنيد وآن را نه در داخل كيف پول كه جايي ديگر بگذاريد.
چرا؟ زيرا بعضي وقت ها به علت حواس پرتي امكان دارد كه كيف پول خود را در مغازه جا بگذاريد و تمام كارت هاي شناسايي و مدارك مورد نياز خود را از دست بدهيد. بنابراين پول ها را در محلي قرار دهيد كه دسترسي به آن براي خودتان راحت باشد و براي درآوردن آن نيازي به خارج كردن شيء ديگري هم نباشد. به هر مغازه اي كه سر مي زنيد پس از خريداري اجناس در ليست خود قيمت خريدتان را بنويسيد و مقدار مبلغي را هم كه در هر مغازه پرداخت كرده ايد يادداشت كنيد. مورد اول يعني نوشتن قيمت تك تك اشيا به شما كمك مي كند تا اگر از چند جا خريد مي كنيد بتوانيد قيمت ها را با هم مقايسه كرده و ارزان فروش ترين كاسب را انتخاب كنيد. ثبت كردن كل مبلغ هم به شما كمك مي كند تا اگر احيانا شك كرديد آيا مقداري از پول خود را گم كرده ايد يا نه، به سرعت موضوع را كنترل كنيد. هنگامي كه از خريد به منزل بازگشتيد حتما بالاي برگه خريد خود تاريخ بزنيد و در گوشه اي بايگاني كنيد. آخر ماه با مقايسه دخل و خرج ها به ارزيابي كلي درباره آنچه در طول ماه خرج كرده ايد خواهيد رسيد.
خود شركت را بخريد!
شايد تا به حال اين سوال را از خودتان پرسيده باشيد كه چرا بعضي ها اينقدر پولدار مي شوند، ولي ما همينجور باقي مانده ايم. جواب اين سوال خيلي ساده است. چون ما معمولا عادت داريم محصولات شركت ها را بخريم، ولي آنها عادت دارند خود شركت را بخرند. تعجب نكنيد. نگوييد مگر مي شود يك شركت چند ميلياردي را خريد. چون قرار نيست شما كل شركت را بخريد. منظورمان اين است كه سهمي از شركت را بخريد. تا به حال كلمه بورس كه به گوشتان خورده؟ كار بورس همين چيزهاست، يعني خريد و فروش سهام شركت ها و كارخانه ها. يك نوع سرمايه گذاري كه خيلي هم خوب جواب مي دهد و هم به جيب شما كمك مي كند و هم به اقتصاد كشور. اين سرمايه گذاري چيز عجيبي است و البته صبر و حوصله مي خواهد. اگر مي خواهيد يك ماهه پولدار شويد بايد بي خيال سرمايه گذاري شويد و به دنبال افتادن يك صندوق پول از آسمان و اين جور چيزها باشيد. ولي اگر صبر و تحمل داريد و مي توانيد براي مدتي شرايط سخت زندگي را تحمل كنيد حتما به سمت سرمايه گذاري برويد. حالا بورس يكي از آنهاست. در هر كار يا زمينه اي مي توانيد پول هايتان را خرج كنيد. ربطي هم ندارد كار شما آزاد است، كارمند هستيد يا نويسنده. اين سرمايه گذاري مي تواند كنار زندگي شما وجود داشته باشد. سعي كنيد اصلا فراموش كنيد چنين پولي را در جايي گذاشته ايد. بگذاريد با خيال راحت سرمايه گذاري شما جواب بدهد. البته اين را هم يادتان باشد، سرمايه گذاري هميشه با خطر همراه است. اگر يكدفعه ضرر كرديد، يقه ما را نگيريد. ولي اگر همين امروز به سراغ كساني برويد كه در بورس سرمايه گذاري كرده اند، حرف هاي دلگرم كننده اي درباره سرمايه گذاري خواهيد شنيد.
فراموش كنيد
اگر تا بدان اندازه كه مي خواهيد ثروتمند نشده ايد از همين امروز شروع كنيد. تمام اشتباه هاي گذشته را به دست فراموشي بسپاريد و به اكنون توجه كنيد.
هرگز خود را به خاطر گذشته ها آزار ندهيد. همه ما در گذشته ها تصميماتي خطا گرفته ايم كه موجب خسارت براي ما يا اطرافيانمان شده است. اما غصه خوردن براي گذشته ها هيچ تاثير مثبتي براي وضعيت فعلي ما ندارد، بلكه اثر مخربي هم براي ما به همراه مي آورد و آن چيزي نيست جز از دست دادن زمان حال.
اگر مي خواهيد به عنوان انساني مستقل و مختار، آينده زندگي خود را ترسيم كنيد، تنها راه اين است كه حال را دريابيد.
پس از تمام حوادث خوب و بدي كه داشته ايد اكنون با خود بينديشيد كه چه چيز در دست داريد و چه كار مي خواهيد بكنيد. از نو شروع كنيد و دوباره با تمام جديت و انرژي كار كنيد.
ثروتمند شدن همچون اسب سواري است. اوايل كار بارها به زمين مي خوريد و صدمه مي بينيد اما از اسب خود پول نترسيد. دوباره شجاعانه برخيزيد، بر پشت اسب بپريد و به هر كجا كه مي خواهيد بتازيد.
گهگاه حتي قهرمانان اسب سواري هم به زمين مي خورند و لطمات زيادي متحمل مي شوند، اما خب اين هم قسمتي از كار است. يا سوار اسب نشويد يا با آغوش باز زمين خوردن را بپذيريد. تنها در اين صورت است كه با تمام وجود وارد گود مي شويد. پول هم همچون اسب تنها ابزاري است در اختيار شما، هميشه از آن سواري بكشيد اما به آن سواري ندهيد. چه بسيارند ثروتمنداني كه افسار اراده خود را در دست پول قرار مي دهند و...
مسايل كاري را به خانه ببريد!
اگر مي خواهيد ثروتمند باشيد، بايد تمام افراد خانواده به شما كمك كنند. فرزندان نقش مهمي در ثروتمندشدن شما دارند زيرا درنهايت بخش اعظم مخارج براي آنها صورت مي گيرد. بسياري از كودكاني كه زياد خرج مي كنند هرگز نمي دانند كه درآوردن پول از جنگ با اژدها نيز سخت تر است. پسر يا دختر شما صبح هنگام، وقتي از منزل خارج مي شويد با شما وداع مي كند و تا شب هنگام كه با جيبي پرپول به خانه بازمي گرديد از شما بي خبر است. بنابراين طبيعي است كه فكر كند هركس صبح از خانه به سر كار مي رود و شب به خانه بازمي گردد پول خوبي درمي آورد. البته اين موضوع تا حدودي صحيح است، اما قسمت اصلي ماجرا دقيقا در مدتي اتفاق مي افتد كه نوجوان شما دركنار شما نيست.
چك و چانه زدن با مشتري، رسيدگي به حساب ها، خريد كالا و نظارت بر كارمندان همگي مفاهيم ناآشنا براي كوچكترهاست. بنابراين يك روز كه برنامه كاري آنقدرها هم فشرده نيست، كودك خود را همراه خود به سر كار ببريد. در طول مسير او را با برنامه هاي روزانه خود آشنا كنيد. برايش توضيح دهيد كه بايد با چه كساني ملاقات كنيد و چرا.در محل كارتان از فرزندتان به خوبي پذيرايي كنيد تا به كاركردن علاقه مند شود. در زمان هايي كه وقت استراحت داريد يا كارتان سبك تر شده است، بخشي از كار خود و رويه انجام شدن آن را توضيح دهيد. البته مراقب باشيد كه كودكتان خسته و سرخورده نشود. نزديكي هاي ناهار مي توانيد فرزندتان را به منزل برسانيد و مطمئن باشيد كوچولوي دلبندتان از اينكه آنقدر بزرگ شده است تا همراه مادر يا پدرش به سر كار برود و از همه چيز سردربياورد بسيار خوشحال شده است. اين كار موجب مي شود علاوه بر اينكه فرزندتان به زحمت زيادي كه براي پول درآوردن مي كشيد آگاه شود، به ادامه كار شما هنگامي كه بزرگتر شد علاقه مند شود. فراموش نكنيد هنگامي كه به همراه كودكان به يك اردوي كاري مي رويد تنقلات و هله هوله هم به همراه داشته باشيد.
استفاده از دوستان 
اگر به تازگي تصميم گرفتيد كه ثروتمند شويد و هنوز تجربه زيادي در اين باره كسب نكرده ايد، بهترين راه، معاشرت با دوستاني است كه قبلا اين كارها را كرده اند.
ٍاگر خوب فكر كنيد مي توانيد در ميان دوستان خود افرادي را پيدا كنيد كه پيش از شما تصميم گرفته اند ثروتمند شوند و در اين كار موفق هم شده اند. خب مي توانيد بادوست خود تماس بگيريد و يك روز كه كارهاي دوستتان كمتر است او را به صرف ناهار دعوت كنيد. وقتي كه روز قرار فرارسيد لباس هايي مرتب بر تن كنيد و با صورتي آراسته به پيشواز دوستان برويد. اين كار موجب مي شود تاثير زيادتري روي دوست خود بگذاريد. در طول ناهار با او در مورد سوابق و مهارت هاي خود صحبت كنيد. به او بگوييد تا به حال در چه سازمان هايي كار كرده ايد، چه دوره هاي آموزشي را سپري كرده ايد و به چه كارهايي علاقه داريد. شما مي توانيد از دوست خود براي انتخاب شغل راهنمايي بخواهيد، شايد حتي موفق شويد نزد دوست خود موفقيت شغلي مناسبي پيدا كنيد. به خاطر داشته باشيدكه در طول همفكري با دوستتان به هيچ وجه او را در رودربايستي قرار ندهيد. تنها به عنوان يك دوست از او راهنمايي بخواهيد وبه صحبت هاي دوست خود خوب توجه كنيد. اگر دوست شما در بين اقوامتان باشد احتمال موفقيت شما بيشتر است، زيرا معمولا دوستان فاميلي علاوه بر پيوند دوستي، نوعي تعهد خانوادگي هم در قبال شما احساس مي كنند و اين باعث مي شود كه صادقانه تر به شما كمك كنند.
همين الان به دفتر تلفن خود سري بزنيد و به دنبال دوستان ثروتمند خود باشيد. اگر هم كسي را پيدا نكرديد به عقب تر بازگرديد، دوستان خوب دوران سربازي، دانشگاه يا مدرسه. در بين آنها حتما فردي امين را پيدا خواهيد كرد كه پله هاي ترقي را به شما نشان دهد.
آماده حمله باشيد
دل خود را به دريا بزنيد. سرمايه گذاري پرسود و ريسك كردن دو مفهوم جدايي ناپذيرند. اكثر افرادي كه از هيچ به همه چيز رسيده  اند، شجاعانه تمام مشكلات را به جان خريده اند و از بسياري چيزهاي ارزشمند زندگي خود گذشته اند تا به پول رسيده اند. اسكناس در جامعه امروز قدرت بسيار زيادي دارد و كارهايي انجام مي  دهد كه هيچ موجود ديگري قادر نيست آنها را انجام دهد.
نه اينكه براي پول درآوردن از شرافت و انسان بودن بگذريد و خود را برده پول كنيد، نه! هرگز فكر نكنيد تمام افرادي كه ثروتمند شده اند حق ديگري را خورده اند، هر چند بسياري اين چنين هستند.
كار زياد و در عين حال جمع آوري اطلاعات و نتيجه گيري از آنها به شما كمك مي كند تا موقعيت هايي را كه تاكنون كسي در فكرش نبوده شناسايي كنيد واز آن بهره بگيريد. به خاطر داشته باشيد كه هميشه شانس در جلوي پاهاي شماست ولي بايد خم شويد و آن را به چنگ آوريد.
هر صبح كه بيدار شده و از همان لحظه اي كه از تخت بلند مي شويد به تمام اطراف توجه كنيد. فكر نكنيد امروز هم يك روز عادي و احتمالا بد است مانند روزهاي قبل.
هر بار كه چشمان خود را روي دنيا مي گشاييد يعني فرصتي ديگر يافته ايد تا از مواهب اين دنيا لذت ببريد. بنابراين فرصت را غنيمت شماريد و همچون قهرماني به جنگ مشكلات برويد، مهمترين سلاحي كه در اين نبرد به همراه داريد منطق و درايت است.اگر خوب از شمشير خود استفاده كنيد موفق به شكار موقعيت هاي زيادي در طول روز مي  شويد. پس از همين الان شمشير خود را صيقل دهيد و آماده برخورد با مشكل بعدي باشيد
پيش از ثروتمند شدن سياستمدار شويد!
آگاهي از اخبار اقتصادي و سياسي از ضروريات ثروتمندشدن است. قيمت كالاها و مقررات اقتصادي بستگي مستقيمي به روابط سياسي بين كشورها و تغييرات وسيع اقتصادي در سطح جهان دارد، مثلا وقوع كودتايي در يك كشور آفريقايي صادركننده نفت موجب بالا رفتن بهاي گرانول PETA نوعي ماده اوليه مورد استفاده در صنايع پليمر مي  شود يا وقوع جنگ در هر منطقه اي موجب افزايش قيمت بيمه وارداتي كالا به كشورهاي آن منطقه مي شود. بنابراين كاملا واضح است كه مسايل سياسي جهان كه برخي اوقات خيلي هم بي ربط به نظر مي رسند تاثير زيادي بر بازار داخلي كشور دارند. افرادي موفق هستند كه تحولات داخلي و خارجي را به دقت تعقيب و تحليل كنند. اگر در اين كار مهارت پيدا كنيد، مي توانيد موقعيت هايي استثنايي كه گاهي چند روز بيشتر به طول نمي  انجامند رابه موقع تشخيص دهيد و با استفاده صحيح از اين شرايط ثروت خود را تنها در عرض چند هفته چند برابر كنيد. جمع آوري اطلاعات به دو راه امكانپذير است: اول، برخي افراد دوستاني در موقعيت هاي حساس دارند كه وقوع دگرگوني ها را پيشاپيش به آنها خبر مي دهند. اگر شما فردي معمولي هستيد راه اول را از انديشه خارج كنيد و به راه دوم فكر كنيد. دوم، مطالعه كتاب، خواندن روزنامه هاي مختلف از هر جناحي و با هر ديدگاهي و در ضمن بررسي اخباري كه در مطبوعات خارجي منتشر مي شود.يكي از بهترين راه ها، براي دستيابي به اخبار مطبوعات خارجي استفاده از اينترنت است.
اوايل كار، پيدا كردن اخبار كار سختي است و تشخيص راست و دروغ بودن آنها كاري سخت تر، اما اگر كمي تلاش كنيد و البته مطالعات كتاب را فراموش نكنيد پس از چند ماه مي توانيد به ديد گسترده اي مربوط به ارتباط وقايع سياسي با مسايل اقتصادي دست يابيد.
خارج از فصل خريد كنيد
همانطور كه ميوه ها فصل دارند، كالاهايي هم كه در بازار عرضه مي شوند فصل مربوط به خود را دارند. مثلا فصل فروش لباس هاي تابستاني از اوايل بهار شروع شده و تا اواسط تابستان ادامه پيدا مي كند. اگر قصد داريد ثروتمند شويد يكي از راه هاي رسيدن به هدف شما خريد اجناس خارج از فصل فروش آنهاست. يعني چه؟ مثلا شما تصميم داريد براي منزلي كه در آن زندگي مي كنيد كولر بخريد، فصل خريد كولر هم كه تابستان است در اين مدت به علت افزايش تقاضا قيمت كولر هم بالا مي رود. ارزانترين وقت سال براي خريد كولر زمستان است زيرا به جز افرادي كه كار ساخت و ساز ساختمان انجام مي دهند كسي تمايلي به خريد كولر ندارد وقيمت آن كاهش مي يابد.
يك مثال ديگر، اگر مي خواهيد پتو بخريد بهترين وقت اوايل تابستان است زيرا در اين زمان هيچ كس تمايل ندارد از پتو استفاده كند. پس همانطور كه مي بينيد خريد مايحتاج خارج از فصل موجب پس انداز مقدار زيادي پول براي شما مي شود. مهمترين كاري كه براي اينگونه خريد كردن لازم است، داشتن برنامه سالانه براي مخارج سنگين است. براي تهيه اين برنامه بايد به دقت در خانه قدم بزنيد و ببينيد تا پايان سال چه چيزهايي نيازمند عوض شدن است و همه آنها را در ليست خود وارد كنيد. روش دومي كه مي توانيد اين كار را انجام دهيد اين است كه اگر با وسيله اي مثلا يخچال مشكل داريد، مدتي به صورت كجدار و مريز با آن بسازيد و پس از گذشتن سه ماه ديگر اقدام به خريد وسيله مورد نظر خود كنيد. شايد در آغاز، تشخيص دادن فصل كالاها، كمي سخت باشد، ولي با كمي دقت و تفكر متوجه خواهيد شد كه مثلا فصل رايانه، تعطيلات مدارس و فصل چاي وقهوه نيمه دوم سال است. البته شما مي توانيد بامطالعه قيمت كالاها كه در همين صفحه چاپ مي شود و مقايسه آنها با هم در مدت يك سال به دقت فصل محصولات را تشخيص دهيد.
كار، استراحت، بهره وري 
هرگاه صحبت از موفقيت و ثروتمندشدن پيش ميآيد، توجه همه به كار زياد معطوف مي شود. كار زياد يكي از راه هاي اساسي و ضروري براي ثروتمند شدن است، اما تنها چيزي نيست كه بايد فرد به آن توجه كند. احتمالا افراد ظاهرا موفقي را مي شناسيد كه صبح ها ساعت 8 به كار مي روند و شب ها ساعت 12 به منزل بازمي گردند. اين درست كه هرچه ساعات كاري افزايش يابد درآمد هم بيشتر مي شود، اما براي به دست آوردن بهره بالا در كار، روحيه و انرژي دو عامل تعيين كننده است. افرادي كه براي هفته ها در ساعات كاري طولاني فعاليت مي كنند تدريجا به انسان هايي افسرده، خشك و خسته تبديل مي شوند. برقراري روابط اجتماعي يكي از روش هاي به دست آوردن انرژي است. مثلا اگر فردي شاغل در برنامه روزانه خود چند ساعت را همراه خانواده اش سپري كند، مقدار زيادي انرژي از دست رفته خود را بازمي يابد. همين طور اگر كارمندي روزانه نيم ساعت با همكارانش معاشرت كند و در اين مدت هيچ حرفي از مسايل كاري زده نشود خستگي چند ساعت كار سنگين را از تن به در مي كند. روي سخن ما با عزيزاني نيست كه از 8 ساعت ظاهرا كاري تنها 20 دقيقه كار مفيد انجام مي دهند، بلكه با خوانندگاني است كه به جاي 8 ساعت در روز، 14 ساعت كار مي كنند. گنجاندن استراحت هاي يك ربعي به ازاي هر دو ساعت كار، نه تنها شما را از انجام وظايفتان عقب نمي اندازد، بلكه موجب مي شود براي تمامي روز نيروي لازم براي كاركردن مفيد را به دست آوريد، پس هيچ اشكالي ندارد كه به جاي 7 ساعت كار مداوم و يك ساعت كامل استراحت در آخرين ساعت اداري، وظايفتان را به گونه اي تقسيم كنيد كه پس از هر دو ساعت زمان استراحت داشته باشيد و تا پايان وقت اداري به پرونده ها رسيدگي كنيد. مطمئن باشيد بازده كار شما بالاتر مي رود.
خود را نقد كنيد
سرتاسر تاريخ جهان آكنده از داستان هاي پندآموز است درباره كساني كه پس از پيروزي، مغرور شدند و رفته رفته هيچ كس را به جز خود قبول نداشتند. درتمام اين داستان ها فرد پيروز چون تحمل شنيدن انتقاد را ندارد، همين كار موجب ضعف و شكست او مي شود. نكته اي كه بسيار اهميت دارد اين است كه معمولا موفقيت، چشم انسان را كور مي كند و تشخيص راه درست را از نادرست دشوار مي سازد. اگر مي خواهيد ثروتمند شويد، شنيدن راهنمايي ها و انتقادات ديگران راهگشاي شماست، براي اينكه ظرفيت شنيدن انتقاد بقيه را پيدا كنيد لازم است ابتدا خودتان از خودتان انتقاد كنيد. سعي كنيد مساله اي كه به آن اعتقاد داريد را از ديدگاهي مخالف نظر خود نگاه كنيد. ياد بگيريد برضد خود فكر كنيد. اين كار ساده است. نقاط ضعفي را كه در خود داريد شناسايي كنيد و روي همين نقاط مانور دهيد. اگر مي خواهيد با ضعف هاي خود آشنا شويد تنها كافي است هنگامي كه يك اتفاق ساده را براي فردي تعريف مي كنيد به عبارت هايي كه خيلي بر آن تاكيد مي كنيد توجه كنيد. مثلا اگر داستاني درباره روزي كه در صف بانك ايستاده بوديد و با شخصي پررو كه بدون رعايت نوبت به اول صف رفت برخورد كرديد را تعريف مي كنيد و بارها بر اينكه با شجاعت تمام دربرابر او ايستاده ايد تاكيد مي كنيد. شايد آدمي ترسو هستيد كه تلاش مي كنيد، در برقراري ارتباط با ديگران خود را قدرتمند و شجاع نشان دهيد. پس از آنكه ياد گرفتيد خود را نقد كنيد مي توانيد با خيال راحت با منتقدان و عيب جويان مواجه شويد و از راهنمايي هاي آنها استفاده كنيد.

فرهنگ مصرف
سرانه مصرف بنزين در ايران 5/2 برابر تركيه و پاكستان است
فارس- يك كارشناس اقتصادي گفت: سرانه مصرف بنزين در ايران 5/2 برابر تركيه و پاكستان است.
اسماعيل مفيدي افزود: در ايران روزانه 65 ميليون ليتر بنزين مصرف مي شود. در حالي كه بالاترين ميزان مصرف بنزين در ايران بايد روزانه 40 ميليون ليتر باشد، اين رقم با 25 ميليون ليتر اختلاف، به هرز رفتن و قاچاق اين كالا منجر شده است.
اين كارشناس اقتصادي و صنعتي خاطر نشان كرد: همچنين عدم افزايش قيمت بنزين، عملي ضد تورمي است.
مفيدي مهمترين عامل تورم را كسري بودجه دانست و افزود: تورم فعلي منتج از كسري بودجه است كه خود در بزرگي دولت و بالا بودن هزينه هاي جاري آن ريشه دارد. كاهش هزينه هاي جاري دولت ناشي از كوچك سازي آن و جلوگيري از استخدام هاي جديد از راه هاي مقابله با كسري بودجه و تورم است.
در حالي كه تورم 3 تا۴ درصدي در جهان قابل قبول بوده و تغيير قيمت ها به توسعه منجر مي شود، در ايران، تورم عاملي ضد توسعه و باعث گراني تلقي مي شود. مفيدي اظهار داشت: متوسط نرخ تورم در ايران 15 درصد بوده، در حالي كه اين نرخ در بخش ساختمان به 27 درصد رسيده است.

خرج 1
خودروي چيني بيشتر از 10 ميليون!
فارس- دبير انجمن خودروسازان گفت: ورود خودروهاي چيني با قيمتي كمتر از 10ميليون تومان امكانپذير نيست.
داوود ميرخاني رشتي اظهار داشت: ادعاي واردات خودروي 4 ميليون توماني از چين بدون احتساب عوارض گمركي، هزينه پلاك گذاري، خدمات بعد از فروش و مواردي از اين دست است.
با احتساب موارد ياد شده قيمت خودروهاي چيني كمتر از 10 ميليون تومان نخواهد شد.
با اين حال روزنامه كره تايمز نوشت: شركت خودروسازي جيلي امسال 2 هزار خودرو به ايران صادر خواهد كرد و اين مساله را يك هشدار براي شركت هاي خودروسازي كره اي ارزيابي كرد.
كارشناسان معتقدند از آنجايي كه نرخ مالكيت خودرو در ايران يك به 21 است و تقريبا۲۵ درصد خودروهاي ايران بالاي۲۵ سال قدمت دارند، بازار خودرو در ايران قابليت رشد بالايي دارد. بد نيست بدانيد در كشورهاي پيشرفته از هر دو نفر، يك نفر مالك خودرو است.

درد دل
به ما زنگ بزنيد
۲۰۵۲۶۲۷ تماس شنبه تا چهارشنبه 15الي 16
چراغ از كار افتاده 
چراغ راهنمايي خيابان آزادي تقاطع استادمعين از كار افتاده است. از مسوولان راهنمايي و رانندگي تقاضاي رسيدگي داريم.
بوي ماهي ها
بوي ماهي هاي مغازه هاي فروش ماهي خيابان آذربايجان بين قصرالدشت وخوش غير قابل تحمل شده است. با وجود تماس هاي بسيار با شهرداري منطقه۱۰ هيچ اقدامي صورت نگرفته است.
حقوق كم است
حقوق كاركنان قراردادي شركت بيمه آسيا بسيار ناچيز است. يك نان آور خانه با اين حقوق چه كار مي تواند بكند؟
روشنايي ندارد
خيابان جوادالائمه شهر قدس فاقد روشنايي است.
شير توزيع نمي شود
با وجود اين همه تبليغات براي توزيع شير در مدارس دبستان دخترانه و پسرانه شهيد گرامي منطقه،۴ بعد از يكبار توزيع، حدود يك ماه است كه ديگر شير توزيع نمي شود .
تنبيه دانش آموزان
چرا مدير و ناظم دبستان پسرانه... منطقه 6 اقدام به تنبيه دانش آموزان با سيم ميكروفون مي كنند و بعد هم مي گويند ديه آن را مي پردازيم.
نام مدرسه در دفتر روزنامه موجود است
خدمات را بهبود دهيد
مسوولان بانك ملي به جاي اين همه تبليغات بهتر نيست خدماتشان را بهتر كنند و توجهي به اين شعب خراب خود پرداز سيبا بكنند يا تلفن بانك خود را بهبود ببخشند يا يك سايت مناسب راه اندازي كنند.
حقوق را نمي دهند
اين همه مسوولان دم از سال خدمتگزاري به مردم مي زنند. چرا حقوق كاركرد مرا در پارك گفت وگو نمي دهند و مرا سر مي دوانند؟
برچسب هاي دوباره
چرا شهرداري منطقه۲ ناحيه 6، تدبيري براي جلوگيري از نصب دوباره برچسب هاي تبليغاتي روي در و ديوارها نمي انديشد.
حقوق كم است
كاركنان پيماني آموزش و پرورش حقوق بسيار كمي دارند. لطفا به دادمان برسيد.

بازتاب
پل عابر در تقاطع آزادي - استاد معين
در پاسخ به پيام مندرج در روزنامه همشهري مورخ 14/7/83 در خصوص درخواست نصب پل هوايي عابر پياده در تقاطع آزادي- استادمعين، با توجه به توضيحات اداره كل هماهنگي حوزه معاونت حمل ونقل و ترافيك شهرداري تهران براساس پاسخ شهرداري منطقه 2 به آگاهي مي رساند: نصب پل مذكور در برنامه كاري آن منطقه قرار دارد و در صورت تامين اعتبار لازم اقدام خواهدگرديد.
روابط عمومي معاونت حمل ونقل و ترافيك
سنگفرش چند پاره
احتراما پيرو درج مطلبي در آن روزنامه مورخ 14/8/83 تحت عنوان سنگفرش چندپاره به اطلاع مي رساند، يك بار قسمتي از كف سازي، جمع آوري شد كه آن هم به دليل كيفيت غير قابل قبول اجرا بوده و هزينه اي نيز به پيمانكار مربوطه پرداخت نشده است و اين عمل كاملا منطقي است كه از سوي شهرداري به عنوان نظارت انجام مي پذيرد و عنوان دلايل شخصي به جاي نظارت بر امور كم لطفي است.
به هر صورت هم اكنون عمليات اجرايي در حال انجام است.
روابط عمومي شهرداري منطقه 11
بيمه تاكسيرانان

احتراما، به استحضار مي رساند طرح بيمه رانندگان تاكسي توسط شوراي محترم اسلامي شهر تهران تصويب و چگونگي اجراي آن در دست بررسي مي باشد تا در آينده اي نزديك مشكل رانندگان محترم مرتفع شود.
سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني تهران

گزارش هفتگي
023571.jpg
023574.jpg

دخل و خرج
آرمانشهر
ايرانشهر
تهرانشهر
خبرسازان
در شهر
درمانگاه
|  آرمانشهر  |  ايرانشهر  |  تهرانشهر  |  خبرسازان   |  دخل و خرج  |  در شهر  |  درمانگاه  |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |