دوشنبه ۷ دي ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۵۹۴ - Dec 27, 2004
پرونده مرگ آنديا به دادسراي جنايي تهران بازگشت
009882.jpg
گروه حوادث: به علت نقص در تحقيقات در مورد پرونده مرگ آنديا دختر جواني كه توسط پسر مورد علاقه اش به قتل رسيده بود، پرونده صبح ديروز قبل از رسيدگي به دادسراي امور جنايي تهران ارسال شد.
به گزارش خبرنگار ما، فراز متهم است كه ۱۵ بهمن ماه سال گذشته، دختر مورد علاقه اش را كه آنديا نام داشت و ۱۶ ساله بود را به زور سوار خودرو خود كرده به منطقه اي در اطراف كرج برده و پس از درگيري او را با ضربه سنگي به سرش به قتل رسانده است.
اين پرونده پس از تحقيقات و بازجويي تكميلي براي برگزاري جلسه محاكمه به شعبه ۷۴ دادگاه كيفري استان فرستاده شد و قرار بود ظرف هفته آينده، فراز به اتهام قتل عمدي با حضور ۵ قاضي محاكمه شود. اما قضات اين پرونده پس از مطالعه جزئيات حادثه متوجه سه نقص عمده در پرونده فراز شدند و آن را مجددا به دادسراي امور جنايي تهران ارسال كردند.
يكي از قضات پرونده در باره نقص هاي موجود در بازجويي ها به خبرنگار ما گفت: در طول تحقيقات انجام گرفته هرگز از فراز (متهم به قتل) پرسيده نشد كه سگ آنديا (مقتول) كه زمان خروج وي از خانه مادربزرگش همراه وي بود كجاست يا چه بلايي به سرش آمده است؟ دوم اينكه فراز در تمام جلسات بازجويي خود مدعي شد كه در پي درگيري با آنديا او را هول دادم و پس از بيهوشي با سنگي به سرش كوبيدم در صورتي كه در نظريه پزشكي قانوني هيچ گونه آثار شكستگي بر روي جمجمه آنديا مشاهده نشده تنها آثاري از سيم به دور گردن وي مشهود بوده است.
سوم اينكه اصلا از فراز پرسيده نشد كه آنديا در كدام نقطه از مسير سرش را به شيشه خودرو كوبانده است و حتي حادثه قتل دقيقا كجا اتفاق افتاده است.
وي در ادامه گفت: با توجه به اين نواقص فاحش در پرونده، ۵ قاضي دادگاه كيفري استان تصميم گرفتند تا با ارسال مجدد پرونده به دادسراي امور جنايي، تحقيقات تكميل تري درباره مرگ آنديا كه احتمال مي رود فرد ديگري نيز به غير از فراز در اين جنايت حضور داشته باشد، صورت گيرد.
بر پايه اين گزارش، آنديا ۱۶ ساله دانش آموز سال دوم دبيرستان روز پانزدهم بهمن ماه سال گذشته پس از بيرون آمدن از خانه مادر بزرگش ناپديد شد و هرگز به منزلشان برنگشت. صبح روز بعد پدر آنديا به اداره يازدهم پليس آگاهي تهران رفت و اطلاع داد كه دخترش از شب قبل ناپديد شده است. اين مرد به افسر بازجو گفت: «فراز خواستگار دخترم بوده و از يك سال پيش اصرار داشته كه به خواستگاري آنديا بيايد. ولي من با اين ازدواج مخالف بودم. چون اين پسر بيكار و بدخلق بود.» ماموران از فراز بازجويي كردند كه او پس از چند روز سكوت به قتل آنديا اعتراف كرد و گفت: روز جنايت ،او سوار ماشين شد و به سمت فرديس رفتيم بعد از چند ساعت كه با هم صحبت كرديم از من اصرار و از او انكار براي ادامه دوستي و ازدواج بود. يك لحظه عصباني شدم و سرش را محكم به شيشه ماشين كوبيدم كه همان جا از حال رفت و ديگر به هوش نيامد. با سنگ به سرش كوبيدم و وحشت زده او را سوزانده و داخل چاهي انداختم. فراز در بازجويي هاي خود جنايت عليه ميت را پذيرفت و آن را ناشي از ترس دانست.

قاچاقچيان عتيقه به دام افتادند
009885.jpg
پليس: شش قاچاقچي عتيقه كه در شهرستان «سارتپه» شهرستان مراغه بر اثر بارش برف از حفاري بازمانده بودند، در «گلشهر» دستگير شدند.
ماموران انتظامي مراغه از توابع استان آذربايجان شرقي، روز گذشته به سرنشينان يك دستگاه خودرو شورلت مشكوك شده و آنان را تعقيب كردند.
بر پايه اين گزارش، اين خودرو در منزلي در گلشهر متوقف شد. ماموران كه واقف شده بودند اين افراد در قاچاق عتيقه و زير خاكي فعاليت دارند با نيابت قضايي اين منزل را كه متعلق به فردي به نام «حميد» بود، بازرسي كردند.
اين گزارش مي افزايد، ۶ متهم كه همگي اهل تهران بودند در منزل «حميد» دستگير شدند. از اين افراد مقداري وسايل شامل يك دستگاه فلزياب كامل، دوربين عكاسي، دوربين صحرايي، يك قمه ، چراغ قوه، يك جلد كتاب قديمي به خط عربي، تلفن همراه و تعدادي ساك به دست آمد.
گفتني است، در بازجويي از متهمان مشخص شد، آنان براي به دست آوردن زير خاكي، چند روزي در روستاي سارتپه شهرستان مراغه در منزل يكي از آشنايان خود اقامت داشته اند؛ ولي به دليل بارش برف سنگين موفق به حفاري نشدند.

شناسايي قاتل در زندان
گروه حوادث: يكي از شروران خيابان سرچشمه كه اوايل آذرماه مرتكب يك جنايت شده بود با تحقيقات پيگير پليس در زندان شناسايي شد.
نهم آبان ماه مرد دستفروشي همانند هر روز به قصد فروش جنسهاي خود كه در يك چرخ دستي چيده شده بود وارد خيابان سرچشمه شد. مرد آرام آرام در حال راندن چرخ دستي خود بود كه ناگهان يك مرد جوان كه از افراد شرور و سابقه دار محل نيز به شمار مي آمد مقابل چرخ دستي وي نمايان شد. مرد دستفروش نتوانست چرخ دستي خود را كنترل كند و يكي از چرخهاي آن به پاي مرد جوان برخورد كرد. مرد جوان كه مهدي معروف به علي بابا بود بدون توجه به تصادفي بودن اين حادثه برافروخته شده و با عصبانيت شروع به فحاشي به دستفروش كرد.مرد دستفروش سعي در آرام كردن مهدي كرد ولي گويا پوزش خواستن وي بي فايده بوده و مهدي با چاقويي كه همراه خود داشت به مرد دستفروش كه روح الله نام داشت حمله كرد و با چند ضربه چاقو او را به قتل رساند.
مراتب به اطلاع بازپرس كشيك ويژه قتل رسيد. پرونده به دايره ۱۰ اداره آگاهي ارجاع داده شد تا جست وجوي پليس براي يافتن مخفيگاه مهدي آغاز شود. تحقيقات ادامه يافت تا در نهايت مأموران آگاهي متوجه شدند مهدي چند روز پس از وقوع جنايت به اتهام شرارت توسط مأموران انتظامي بازداشت شده و به همين اتهام در زندان به سر مي برد.
شاهدان صحنه حادثه در تحقيقات اوليه به مأموران آگاهي گفته بودند كه مهدي در زمان درگيري پيراهن خود را از تن درآورده بود و بر روي بدن وي آثار چند ضربه چاقو وجود داشت. مهدي بعد از انتقال از زندان به دايره ۱۰ مورد بازرسي بدني قرار گرفت و آثار جراحت هايي كه شاهدان گفته بودند بر روي بدنش مشاهده شد. در ضمن مهدي در بازجويي هاي پليس به ارتكاب قتل روح الله اعتراف كرد.تحقيقات قضايي بر روي اين پرونده در دادسراي امور جنايي تهران ادامه خواهد يافت.

سرقت مسلحانه خونين در خيابان انقلاب
گروه حوادث: جست وجوي پليسي براي دستگيري دو سارق مسلح كه به يك رستوران در خيابان انقلاب حمله كرده بودند آغاز شده است.
عصر روز شنبه هفته جاري زماني كه كارگران يك رستوران واقع در خيابان انقلاب در حال آماده شدن براي پذيرايي از مهمانان شامگاهي خود بودند ناگهان دو مرد مسلح به سلاح كلاش وارد رستوران شدند.مردان مسلح كه از قبل با صاحب رستوران دچار اختلافات مالي بودند به محض ورود به سالن پذيرايي شروع به تيراندازي كردند كه منجر به مجروح شدن چهار نفر از كارگران آن رستوران شد.سارقان مسلح بعد از تخريب رستوران و سرقت وجوهات نقدي صندوق رستوران، متواري شدند.موضوع سرقت مذكور به اطلاع مأموران دايره ۱ آگاهي مركز رسيد. كارآگاهان اين اداره در محل حادثه حاضر شده و تحقيقات پليسي خود را آغاز كردند.
جست وجو براي يافتن مخفيگاه سارقان مسلح كه هويت آنان براي مأموران دايره ۱ مشخص شده است ادامه خواهد يافت.

آتش سوزي مرگبار در منطقه فرمانيه
گروه حوادث: پرونده دو پسر جوان كه يك ساختمان نيمه كاره را به آتش كشيده و منجر به مرگ سرايدار آن ساختمان شده اند در دادسراي ويژه اطفال در دست بررسي است.
يازدهم آذرماه خبر وقوع يك آتش سوزي بزرگ در يك ساختمان نيمه كاره حوالي منطقه فرمانيه به اطلاع ماموران انتظامي رسيد. در پي اين حادثه يك مرد تبعه افغانستان كه به عنوان سرايدار در آن خانه حضور داشت در ميان شعله هاي آتش گرفتار شد و بعد از خاموش شدن آتش توسط ماموران آتش نشاني،  به بيمارستان مطهري انتقال يافت ولي در اثر شدت سوختگي، تلاش براي بهبود وي بي ثمر بوده و مرد افغاني جان سپرد.نحوه و وقوع آتش سوزي و مرگ مرد افغاني مورد ظن ماموران انتظامي قرار گرفت. موضوع حادثه مذكور به اطلاع بازپرس هنرمند رسيد.
به دستور بازپرس پرونده تحقيقات پليسي آغاز شد. بعد از گذشت چند روز داوود ۱۷ ساله و مرتضي ۱۵ ساله مورد شناسايي ماموران قرار گرفته و طي يك عمليات پليسي بازداشت شدند.
دو متهم در جريان بازجويي ها به ارتكاب آتش سوزي ساختمان نيمه كاره اعتراف كردند. رسيدگي تكميلي بر روي اين پرونده به دليل سن كم متهمان به دادسراي ويژه اطفال ارجاع داده شد.متهمان در بازجويي هاي بعدي عنوان كردند كه به وسيله كارتن، چوب و ۲۰ ليتر گازوئيل ساختمان نيمه كاره را به آتش كشيدند ولي هيچ كدام از متهمان تاكنون در خصوص علت اصلي ارتكاب به اين عمل منجر به مرگ مرد تبعه افغانستان اعتراف درستي نكرده اند.
متهمان با قيد ضمانت از سوي دادسراي ويژه اطفال آزاد شده اند. بررسي قضايي بر روي اين پرونده ادامه خواهد يافت.

درخواست نفقه از سوي اعضاي يك خانواده
گروه حوادث- سه دختر به همراه مادرشان براي گرفتن نقفه از پدر به دادگاه خانواده رفتند.
به گزارش خبرنگار ما، دخترك خنده اش گرفت وقتي از او پرسيدم براي چه به دادگاه آمده است. خواهر بزرگتر ادامه داد: آمده ايم با دادن «دادخواست نفقه» از پدرمان خرجي بگيريم. يازده سال پيش با مادرمان خانه را ترك كرديم. درخواست نفقه داديم دادگاه ماهي ۱۵ هزار تومان براي هر كداممان در نظر گرفت. الان اين مبلغ كفايت نمي كند. من دانشگاه مي روم و خواهر بزرگترم خواستگار دارد و بايد جهيزيه بخريم.
مادرشان به جمع ما پيوست. او معلم يك مدرسه غيرانتفاعي در مركز شهر بود. زن ادامه داد: خانه اي كه با تلاش همديگر ساخته بوديم را به دوستان و برادرهايش بخشيد. من همه طلاهايم را براي خانه فروخته بودم. پس اندازم را هم به او دادم. قبل از اين كه ازدواج كنم معلم بودم. ازدواج كه كردم مرا در خانه حبس كرد. نگذاشت سر كار بروم. بدبين بود. يازده سال است كه ديگر با او زندگي نمي كنم.هنوز مهريه ام را دريافت نكرده ام.
پرسيدم مگر هنوز در عقد اويي؟ گفت: بله. خانه اش در توقيف براي مهريه ام است. طلاق نمي خواهم اميدوارم روزي برگردد.
او در مورد روند دادگاهش گفت: سه سال پيش كه درخواست نفقه كرديم، دادگاه نفقه از زمان تسليم دادخواست به دادگاه تا صدور حكم را ماهي ۱۵ هزار تومان در نظر گرفت. اين بار از دادگاه مي خواهم تا علاوه بر اين كه زمان صدور حكم را ديرتر در نظر بگيرد ميزان نفقه را هم بالاتر ببرد تا مبلغي كه پس از صدور حكم دستم را مي گيرد، بيشتر باشد.
در باز شد و مادر برگه درخواست نفقه سه دختر ۱۷ ، ۲۶ و ۲۴ ساله و پسر ۲۲ ساله را به قاضي شعبه ۲۴۲ تسليم كرد.

حادثه در جهان
راز قتل تاجر ژاپني پس از يك سال كشف شد
ديلي يوميوري : پليس ژاپن پس از گذشت يك سال از مفقود شدن يك تاجر، سرانجام متوجه شد كه او به دست همكارانش به قتل رسيده و جسد سوخته وي را در جنگل كشف كرد.
پليس ژاپن پس از گذشت يك سال از مفقود شدن يك تاجر ۵۶ ساله به نام «كوندو» ، به يكي از همكاران وي مظنون شد و او را دستگير كرد. اين فرد پس از دستگيري به قتل تاجر اعتراف و پليس را به محل دفن وي كه در يك جنگل بود، برد.
بر اساس اين گزارش، پليس در بازجويي از متهم متوجه شد كه «كوندو» قبل از كشته شدن توسط او و پنج همكار ديگرش ربوده شده و به قتل رسيده است.
قاتل انگيزه خود را از قتل «كوندو» ، فسخ يك قرارداد توسط وي اعلام كرد و در اين باره گفت: كوندو سال پيش بدون هماهنگي با ساير شركاء، با پرداخت ۴۰ ميليون ين خسارت ،يك قرارداد را فسخ كرده بود كه ما از اين موضوع عصباني شديم و او را به قتل رسانديم.
پليس در حال حاضر «ساكائي» و پنج همدست ديگر وي را براي ادامه تحقيقات بازداشت كرده است.
قتل با آب داغ
گروه حوادث: پليس ايالت ميشيگان روز گذشته زن بارداري را كه با سوزاندن دختر ۲۲ ماهه دوست پسر خود باعث مرگ وي شده بود به اتهام قتل عمد بازداشت كرد.
لتيتا جانسون ۲۷ ساله متهم است كه جاسمين فيليپ ۲۲ ماهه را با آب داغ سوزانده و سپس وي را بي توجه به جراحت هاي شديدش در منزل تنها رها كرده است.
به گفته مامور تحقيق پرونده لتيتا جانسون روز حادثه جاسمين را به حمام برد و پس از آن كه وي را با آب داغ سوزانده است بي توجه به فريادهاي كودك وي را در تخت خوابي گذاشته و چند پتو را هم روي وي انداخته است. پدر جاسمين، بدن نيمه جان كودكش را صبح روز بعد در رختخواب پيدا كرده و وي را بلافاصله به بيمارستان مي رساند. اما به گفته پزشك قانوني سوختگي هاي درجه سوم جاسمين به دليل دير رساندن وي به بيمارستان باعث مرگ وي شده است.دادستان پرونده در اين خصوص گفت: سوختگي هاي درجه سوم بيش از ۴۰ درصد از بدن وي را فرا گرفته بود و پدر وي، جاسمين را ۱۰ ساعت پس از اين حادثه به بيمارستان انتقال داده است و همين تأخير باعث مرگ وي شده است.لتيتا جانسون خود داراي شش فرزند است كه در حال حاضر همگي در بهزيستي به سر مي برند.
مخترع دستگاه خودكشي درگذشت
ايسنا: يك جوان انگليسي پس از اختراع دستگاه خود كشي و امتحان آن بر روي خود درگذشت. «بويد تايلر» انگليسي پس از ۳ ماه تلاش توانست يك دستگاه خودكشي غير عادي، بدون درد و صدا بنحوي كه كسي از اقدام به خودكشي فرد مطلع نشود را اختراع كند.
اين دستگاه كه از يك گيوتين پيشرفته داراي يك چارچوب چوبي، تيغهاي تيز و يك سنگ بزرگ براي وارد كردن فشار بيشتر ساخته  شده است،بر اساس تصميم به خودكشي شخص و با تعيين زمان قبلي بواسطه جريان برق كار مي كند.
«بويد» كه قصد امتحان كردن اختراع خود را داشت زمان مرگ را ۳ و۳۰ دقيقه صبح انتخاب كرده و  پس از بلعيدن بيش از ۱۲ قرص خواب آور براي تكان نخوردن حين خواب، دستگاه را روشن كرد. دستگاه در زمان مشخص شروع به كار و سر اين جوان انگليسي را قطع كرد.
پدر «بويد» كه بر اثر صداي دستگاه از خواب بيدار شده بود، به تصور اين كه اين صدا از بيرون آمده دوباره به خواب رفت و ظهر روز بعد درحالي كه از محل كار خود به خانه باز مي گشت، با جسد غرق به خون فرزندش روبه رو شد.

مرد مهاجم، به قتل رسيد
گروه حوادث: فرد مهاجمي كه با تهديد چاقو، قصد تجاوز به حريم خانوادگي يك زوج جوان در شهرستان قزوين را داشت، با چاقوي خودش به قتل رسيد.
ماموران كلانتري ۲۰ «اقباليه» شهرستان قزوين ديروز از طريق گزارش هاي مردمي از وقوع يك فقره قتل در خيابان معلم اين شهرستان مطلع شدند.
برپايه اين گزارش، پليس پس از حضور در صحنه قتل با جسد مردي به نام «محمد» كه وسط حياط خانه افتاده بود، روبه رو شد.
اين گزارش حاكي است، ماموران در تحقيقات به يك زوج جوان كه در همان حوالي حضورداشتند مظنون شدند.
اين زن و شوهر پس از انتقال به اداره آگاهي در مراحل بازجويي اظهار داشتند: «اين مرد قصد شومي داشت و ما با چاقوي خودش او را كشتيم» .
كارآگاهان با اين فرضيه كه احتمالاً انگيزه متهمان از ارتكاب به قتل، دفاع از حريم خانواده و دفع تجاوز به عنف بوده است، تحقيقات خود را آغاز كردند.

دستگيري سارقان مسلح در بازار تهران
گروه حوادث: دو مرد و يك زن جوان كه در اقدامي مسلحانه در اطراف بازار تهران از مردم زورگيري مي كردند، با هوشياري مأموران كلانتري ۱۱۳ بازار دستگير شدند.
به گزارش خبرنگار ما، صبح روز شنبه زماني كه مأموران كلانتري ۱۱۳ بازار در حين گشت زني در حوزه استحفاظي خود بودند، ناگهان متوجه حركات مشكوك دو مرد و يك زن در يكي از خيابان هاي اطراف بازار تهران شدند. بنابراين آنان را تحت مراقبت شديد قرار دادند و پس از گذشت چند ساعت تعقيب متوجه شدند كه مردان جوان، مسلح به كلت كمري هستند. بنابراين بعد از اعلام گزارش به مسئولان مربوطه، دو مرد و يك زن زماني كه وارد مخفي گاهشان شدند، در يك عمليات ضربتي دستگير شدند.
برپايه اين گزارش، پس از انتقال متهمان به كلانتري، بازجويي از آنان ادامه دارد.

آزادي گروگان پس از ۹ ماه
ايسنا:فردي كه ۹ ماه پيش در اروميه به گروگان گرفته شده بود، در مشهد از چنگال آدم ربا رهايي يافت.
در پي كسب اطلاع مأموران از محل اختفاي عوامل يك باند كه مبادرت به ربودن فردي در اروميه كرده بودند، تيم عمليات ويژه مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوي موفق شد با هماهنگي مقام قضايي وارد عمل شده و طي اقدام ضربتي غافلگيرانه يكي از آدم رباها كه به مشهد گريخته بود را دستگير كند.
گروگان ياد شده با قفل و زنجير در حمام محل اختفاي آدم ربا زنداني بود.
در بازرسي از محل اختفاي آدم ربا يك قبضه سلاح جنگي و ۲ قبضه خشاب و مقاديري مواد مخدر كشف و ضبط شد.
تحقيق و بازجويي از اين فرد ادامه دارد.

دستگيري اعضاي باند جاعلان پزشكي
قسط: اعضاي باند جاعلين حرفه اي پزشكي در شهرستان بردسير استان كرمان دستگير شدند.
به گزارش شبكه خبري قسط، ماموران فرماندهي انتظامي شهرستان بردسير با برقراري ايست و بازرسي و كنترل خودروهاي عبوري در محور كرمان - سيرجان، به يكدستگاه خودرو به رانندگي رضا. الف ۳۵ ساله و عبدالله. ن ۴۹ ساله هر دو اهل و ساكن شيراز مشكوك و پس از توقف و بازرسي دقيق خودرو موفق به كشف ۴ عدد مهر پزشك و تعدادي فرم و سر برگ بيمارستان شدند.
بنا بر اين گزارش اين مهرها متعلق به دكتر( حبيب. ن) فوق تخصص خون و آنگولوژي، دكتر( رضا .ف) متخصص داخلي و فوق تخصص بيماري هاي گوارش ، دكتر (ماني .ر ) متخصص داخلي و فوق تخصص خون، مهر تحقيقات پزشكي خون شناسي يكي از بيمارستانها بود.
همچنين در اين بازرسي ۱۴۵ برگ آرم دار سفيد متعلق به بيمارستان هاي مختلف، ۴ فرم سفيد متعلق به دانشكده علوم پزشكي ، ۲ تيغ مخصوص جعل، يك پرونده شرح حال بيمار در بيمارستان، يك برگ سازش تصادف ،چندين فقره چك و چند كارت شناسايي و ۸ برگ جعل شده بيمارستان از نامبردگان كه جاعل حرفه اي مي باشند به دست آمد.
متهمين جهت اقدامات بعدي تحويل كارآگاهان آگاهي كرمان شدند.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |