سه شنبه ۲۲ دي ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۰۹ - Jan 11, 2005
حادثه در جهان
سي سال حبس براي كارمند
گروه حوادث:  دادگاه فلوريدا زني را كه با ريختن مرگ موش داخل نوشيدني رئيس خود قصد به قتل رساندن وي را داشت گناهكار تشخيص داد.
فمتسا فوستر ۳۷ ساله زماني كه مشغول مخلوط كردن مرگ موش با نوشيدني رئيس خود بود به هيچ وجه متوجه دوربين هايي كه در سقف اتاق هاي شركت كار گذاشته شده بودند، نشد. پس از آن كه فمتسا نوشيدني را براي رئيس برد، در حالي كه مارك كارسو در حال نوشيدن آن بود يكي از نگهبانان به دفتر وي مراجعه كرده و وي را از خوردن بيشتر منع كرد. نگهبان مارك را بلافاصله به بيمارستان رساند و پزشكان توانستند جان وي را نجات دهند.
متهم در خصوص انگيزه خود از اين عمل گفت:  تنها مي خواستم مارك كمي احساس كسالت كرده و به منزل برود. چون مي دانستم كه به تازگي چندين فقره چك را در كشوي ميزش گذاشته  است. تنها قصد ربودن آن چك ها را داشتم.
در صورتي كه اعضاي هيأت منصفه اتهام اقدام به قتل را بپذيرند وي به حداقل ۳۰ سال حبس محكوم خواهد شد.
كارمند خاطي رئيس خود را كشت
گروه حوادث: پيشخدمت ۱۹ساله اي كه به دنبال درگيري لفظي با صاحب كار خود وي را مورد ضرب و شتم شديد قرار داده و سپس در حالي كه وي در حال جان دادن در حمام رستوران بوده از مشتريان پذيرايي كرده بود روز گذشته به اتهام قتل عمد بازداشت شد.كريستوفر شاسوي در اولين جلسه بازجويي، اعتراف كرد كه ارين لسپري ۲۰ ساله  را به قتل رسانده است.وي در خصوص شب حادثه به مأموران گفت: با ارين بحثم شد و در حين اين جر و بحث ها ضربه محكمي به سر وي وارد كردم. زماني كه وي نقش بر زمين شد ضربات متعددي را به سر و سينه وي وارد كردم و سوئيچ ماشينش را هم برداشتم. سپس وي را كه خونريزي شديدي داشت در حمام انداخته و در را قفل كردم. پس از آن به رستوران بازگشته و مشغول پذيرايي از مشتريان شدم. زماني كه به حمام بازگشتم وي مرده بود.
پليس، كريستوفر را در يك هتل پيدا كرد. به گفته مأموران تحقيق پرونده، وي قصد داشت با بستن طنابي به سقف اتاق خودكشي كند.
قرار است دادگاه نهايي متهم ظرف چند هفته آينده تشكيل شود.
راننده آمريكايي با چند ميليون سكه پنج سنتي
ناپديد شد

پليس:يك راننده آمريكايي كه با كاميون، سه ميليون و ۶۰۰ هزار سكه پنج سنتي را براي بانك مركزي ايالت «نيوار لاندو» حمل مي كرد، ناپديد شد.
به گزارش خبرگزاري «آسوشيتدپرس» ، يك راننده آمريكايي كه مأموريت داشت محموله اي شامل سه ميليون و ۶۰۰ هزار سكه پنج سنتي را از خزانه ايالت «نيوجرسي» به ايالت «نيوار لاندو» ببرد به همراه محموله ناپديد شد. پليس، كاميون خالي از محموله را در ايالت «فلوريدا» پيدا كرد.بر اساس اين گزارش، محموله مذكور ۴۵ هزار پوند وزن و۱۸۰ هزار دلار ارزش داشته است. گفتني است، پليس آمريكا در حال بررسي علت ناپديد شدن راننده كاميون و سكه ها و نيز به دست آوردن سرنخ هايي از اين ماجراست.
برخورد دو قطار در آمريكا ۹ قرباني گرفت
پليس:انفجاري كه بر اثر برخورد يك قطار حامل مسافران با يك قطار باري حاوي مقادير زيادي كلر و هيدروكسيد سديم، دو روز پيش در جنوب ايالت «كارولينا» ي آمريكا روي داد، جان ۹ نفر را تا كنون گرفته است.
به گزارش شبكه خبري «سي ان ان» ، به دنبال برخورد يك قطار حامل كارمندان يك كارخانه نساجي در جنوب «كارولينا» ي آمريكا با قطاري كه ۹۰ تن كلر و هيدروكسيد سديم  را حمل مي كرد، دو روز پيش انفجار مهيبي در اين منطقه روي داد كه منجر به كشته و مفقود شدن تعدادي از مسافران اين قطار شد. پليس تاكنون جسد ۹ نفر را كشف كرده است.
بر اساس اين گزارش، بر اثر وقوع انفجار و نشت گاز كلر در اين منطقه، ۲۴۰ نفر نيز دچار مسموميت شده اند كه مأموران از تمامي ساكنان اين ناحيه درخواست كرده اند تا اطلاع ثانوي از خانه هاي خود خارج نشوند. گفتني است، هنوز علت اصلي وقوع اين حادثه مشخص نشده است و پليس در حال بررسي آن و كشف اجساد ديگر قربانيان است.
كشف جنازه كودك در ماشين لباسشويي
گروه حوادث: زني كه پليس جنازه كودكش را در ماشين لباسشويي منزل وي پيدا كرده بود روز گذشته به عنوان مظنون به قتل بازداشت شد.به گفته مأمور تحقيق پرونده، روز كشف اين جسد،  منزل استارك ۳۲ ساله آتش گرفته بود و زماني كه مأموران آتش نشاني موفق به حريق آتش شدند يكي از مأموران جنازه پسر سه ماهه استارك را در ماشين لباسشويي پيدا كرد.به گفته شاهدان عيني استارك پس از كشف جنازه پسرش در ماشين لباسشويي با خونسردي كامل برخورد مي كرد و هيچ نشانه اي از ندامت در وي ديده نمي شد. پليس در حال حاضر وي را تا روز تشكيل جلسه نهايي دادگاه در بازداشتگاه موقت لوس آنجلس نگاه داشته است.

برادر شوهر قاتل اعدام خواهد شد
گروه حوادث: فردي كه در پي يك سوءظن مرتكب قتل زن برادرش شده بود هفته آينده اعدام خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ما شانزدهم آبان ماه سال ۷۸ ماموران اداره آگاهي از وقوع يك جنايت در حوالي خيابان آزادي اطلاع پيدا كردند. قاضي محمد سلطان همتيار به همراه كارآگاهان دايره ۱۰ آگاهي در محل حاضر شده و تحقيقات پليسي خود را آغاز كردند.
جسد متعلق به زني به نام پروانه بود كه با ضربات چاقو به قتل رسيده بود. به دستور قاضي كشيك ويژه قتل جسد مقتوله كه در بيمارستان در اثر شدت جراحات جان سپرده بود، به پزشكي قانوني انتقال يافت و بررسي هاي پليس براي شناسايي عامل جنايت آغاز شد.
همسايه ها به ماموران آگاهي كه در حال بررسي برروي اين پرونده بودند گفتند كه در زمان وقوع جنايت برادر همسر مقتوله در منزل آنان حضور داشت و ما او را در حالي كه دستانش خون آلود بود ديديم.
داود برادرشوهر پروانه بازداشت و مورد بازجويي قرار گرفت. وي به طور صريح به ارتكاب قتل عمدي پروانه اعتراف كرد و در خصوص انگيزه انجام اين جنايت به افسر پرونده گفت: «پروانه دچار مشكلات اخلاقي بود و رفتار ناشايست وي آبروي ما را در بين فاميل و اهالي محل برده بود، به همين دليل او را كشتم.»
بررسي بر روي پرونده اين قتل در شعبه ۱۶۰۸ مجتمع امور جنايي تهران به رياست قاضي همتيار برگزار شد. قاضي پرونده به خواسته اولياي دم مقتوله و شواهد مندرج در پرونده حكم قصاص نفس متهم را صادر كرد.حكم صادره از سوي شعبه ۲۰ ديوان عالي كشور تأييد شده و به اجراي احكام ارجاع داده شد.
حكم اعدام داود چهارشنبه هفته آينده در محوطه زندان اوين اجرا خواهد شد.

طلاق از شوهر مجهول المكان
گروه حوادث: يك وكيل براي گرفتن طلاق از شوهر مجهول المكان موكل خود به دادگاه خانواده رفت.
به گزارش خبرنگار ما، مرد جوان برگه درخواست طلاق موكل خود را پر كرد و به دست منشي دادگاه داد. منشي دادگاه نيز با اضافه كردن چند خط به آن پرونده را به قاضي داد.
قاضي شعبه ۲۶۶ پس از قرائت متن دادخواست تصميم دادگاه را گفت و منشي نوشت: نظر به اين كه خواسته طلاق از سوي وكيل خواهان است به استناد ماده واحده قانون اصلاح موارد طلاق مصوب مجمع تشخيص مصلحت نظام، قرار امر به ارجاع داوري صادر مي نمايد. وكيل خواهان ظرف مدت قانوني ۲۰ روز داوران خود را به دادگاه معرفي كند.
برگه ها مهر و امضا شدند. وكيل برگي از يك روزنامه را نشان قاضي داد و برگه اي ديگر كه به تأييد دادگاه كشور سوئد رسيده بود را ضميمه پرونده كرد.
بيرون از دادگاه وكيل به همراه پدر موكل خود براي انجام امور اداري راهي طبقه اي پايين تر شدند.
وكيل مريم گفت: موكل من در كشور سوئد به دليل سوء رفتارهاي شوهرش طلاق گرفت. ما مدركي را مبني بر طلاق آنها و سوء رفتار زوج به دادگاه ارايه داديم. اما از آنجايي كه آنها ۱۰ سال پيش در ايران نيز ازدواج اسلامي- ايراني كرده بودند، اين طلاق نيز بايد در دادگاه هاي ايران به ثبت مي رسيد كه در حال انجام مراحل قانوني آن هستيم.
اين وكيل ادامه داد: موكل من با بذل مهريه خود خواهان طلاق است و از آنجايي كه همسرش مجهول  المكان است پسر ۱۰ ساله شان با او زندگي مي كند. چندي پيش يك آگهي در روزنامه اي كثيرالانتشار مجهول المكان بودن او براي دادگاه محرز شد و رأيي بر اين مبنا صادر كرد.
براساس ماده ۱۱۳۰ قانون مدني در صورتي كه دوام زوجيت موجب عسر و حرج زوجه باشد وي مي تواند به حاكم شرع مراجعه و تقاضاي طلاق كند. چنانچه عسر و حرج مذكور در محكمه ثابت شود، دادگاه مي تواند زوج را اجبار به طلاق نمايد و در صورتي كه اجبار ميسر نباشد زوجه به اذن حاكم شرع طلاق داده مي شود.

مردي با چك هاي جعلي براي همسرش طلا مي خريد
پليس: مردي كه با به دست آوردن يك دسته چك با امضاي جعلي، اقدام به خريد جواهرآلات براي همسرش مي كرد، ديروز در شهرستان مشهد به چنگ قانون افتاد. اين مرد جاعل به اتفاق همسرش در شهرستان مشهد به مغازه هاي طلا فروشي مراجعه مي كرد و بعد از انتخاب طلا، به جاي پرداخت پول، چك جعلي به طلافروش مي داد.بر اساس اين گزارش، زماني اين ماجرا لو رفت كه يك طلافروش، براي نقد كردن چك ها به يكي از شعب بانك در اين شهرستان مراجعه كرد و آنگاه دريافت كه چك ها جعلي است.
اين گزارش حاكي است، با طرح شكايت از سوي اين طلافروش، ماموران، تحقيقات خود را براي شناسايي و دستگيري متهمان آغاز كردند تا اين كه ديروز همسر اين مرد جاعل دستگير شد.به اين ترتيب ماموران به بازجويي از همسر فرد جاعل پرداختند، اما وي منكر هرگونه اطلاعي از اين اعمال شد. با توجه به اظهارات ضد و نقيض همسر جاعل، ماموران وي را مورد بازجويي هاي فني و تخصصي قرار دادند كه او سرانجام لب به اعتراف گشود و از مخفيگاه همسرش پرده برداشت.مرد جاعل پس از دستگيري در شعبه چهارم آگاهي گفت: چك ها را از يك دستفروش تهيه كرده است.گفتني است، پرونده متهم براي تحقيقات بيشتر تحويل مرجع قضايي شد.

دادگاه پرونده فرودگاه پيام به زودي برگزار مي شود
ايسنا: جلسات ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي با حضور سران قوا؛ هر دو ماه يكبار برگزار مي شود.
سرپرست مجتمع قضايي ويژه  امور اقتصادي اظهار داشت: در جلسه  سران براي مبارزه با مفاسد اقتصادي اين گونه مطرح شد كه جلسات با حضور سران قوا هر دو ماه يكبار برگزار شود. رييس جمهور نيز بيان كردند كه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي غير ستاد سران، جلسات خود را تشكيل دهد و موضوعات قابل طرح را در جلسه سران بررسي كنيم. آن جلسه تاكنون برگزار نشده و مسئول برگزاري آن نيز وزير اقتصاد و دارايي هستند.
حميدرضا موحدي درباره  پرونده  موسوم به فرودگاه پيام و روند طي شده در آن گفت: آخرين محموله هاي توقيف شده در اين پرونده در حال بررسي مالياتي و گمركي هستند و بعد از اين مرحله كيفرخواست صادر مي شود. پس از كشف و ضبط محموله سوني  تا به امروز متهم ديگري به پرونده اضافه نشده است و بعد از بررسي ها در اين بخش، كيفرخواست صادر و دادگاه تشكيل مي شود.
وي درباره  پرونده  مورد مناقشه  مجلس و قوه  قضاييه و اينكه بيان شده، بازپرس پرونده مذكور خود يكي از متهمان پرونده است، تصريح كرد: متاسفانه تعابير حقوقي درست و به جا استفاده نمي شوند، نمي دانم كسي كه اين تعبير را به كار برده و مطرح كرده متوجه مفهوم متهم به لحاظ حقوقي هست يا خير، بازپرس در كجا و به چه اتهامي متهم است؟
وي ادامه داد: كسي كه از اين اصطلاح استفاده كرده شايد اطلاعات حقوقي كافي نداشته باشد وگرنه به اين شكل اظهارنظر نمي كرد. شريفي بازپرس ويژه اين پرونده است و با ابلاغ ويژه به اين پرونده رسيدگي مي كند؛ زيرا بخشي از پرونده مخصوصا در شروع آن ماهيت اقتصادي داشت و به اين جهت شريفي كه در مجتمع قضايي ويژه  امور اقتصادي به عنوان قاضي تجديدنظر مشغول فعاليت هستند، با ابلاغ ويژه اين پرونده را رسيدگي مي كنند.
موحدي در پاسخ به اين سئوال كه شكايت عشرت شايق از بازپرس اين پرونده در چه مرجعي در حال رسيدگي است گفت: با اين شكايت برخورد نكردم.
وي در پاسخ به سئوالي درباره ي خبر ارسال پرونده  زمين خواري براي رييس قو ه  قضاييه كه وزير سابق جهاد هم در آن خبر متهم بود، گفت: در اين پرونده اصل واگذاري ها به همان صورتي كه در گزارش آمده بوده، وجود داشته است، اما به جهت وجود نقيصه  قانوني در اين زمينه و در اين پرونده، قاضي به اعتبار اينكه پرونده مشمول مرور زمان شده، قرار موقوفي تعقيب صادر كردند، اين استنباط قضايي قاضي بوده و بر اساس اين استنباط راي صادر شده است.
سرپرست مجتمع قضايي ويژه  امور اقتصادي با بيان اينكه مساله  قابل اهميت براي دستگاه تعقيب كننده  پرونده ابطال اسناد بوده است، خاطرنشان كرد: ابطال اين اسناد به دليل ماهيت حقوقي محتاج تقديم دادخواست بود و نمي شد در پرونده كيفري براي ابطال سند، راي صادر كرد. اين يكي از مشكلات دوره  قبل مبارزه با فساد اقتصادي بود، كه براي جلوگيري از ايجاد اين مشكل، شعبه دادگاه حقوقي در مجتمع قضايي ويژه  جرايم اقتصادي ايجاد شد تا اگر نياز بود دادخواست حقوقي راجع به ابطال اين اسناد داده شده و به آن رسيدگي شود. وي تصريح كرد: فكر مي كنم دستگاه هاي پيگير پرونده، مايل بودند گزارشي از روند پرونده را به رييس قوه  قضاييه ارائه كنند و اين پرونده به اين جهت به ايشان ارجاع شده است.
موحدي در پايان در پاسخ به اين سئوال كه آيا وزير سابق جهاد در اين پرونده متهم است يا خير؟ گفت: موضوع اصلي اتهام چون در حيطه اختيارات و محدوده وزارت جهاد بوده، بله.

گازگرفتگي، عروس و داماد را در خواب به كام مرگ كشاند
ايسنا: گازگرفتگي، عروس و داماد را در خواب به كام مرگ كشاند.
اين حادثه شامگاه يكشنبه به دنبال نشت گاز در طبقه اول يك آپارتمان مسكوني در شهرستان پاكدشت رخ داد.
مأموران پليس زماني از حادثه مطلع شدند كه تماسهاي مكرر مادر عروس با وي براي برگزاري جشن پاگشا به نتيجه نرسيد. مادر عروس و خواهرزاده اش پس از مراجعه به منزل داماد وقتي كسي درب منزل را به رويشان باز نكرد، ناچار شدند از ديوار بالا رفته و درب را باز كنند، اما با ورود به منزل با جسد تازه عروس و داماد روبه رو شده و پليس را مطلع كردند. با تحقيقات پليس مشخص شد اين دو جوان شب گذشته با گاز منواكسيد كربن كه از لوله بخاري به علت نصب بد آن وارد منزل شده است، در خواب دچار خفگي شد ه اند.

دستگيري دو مظنون به قتل پس از ۲ سال
گروه حوادث: با پيگيري پليس جنايي تهران، پرونده قتل خيابان خواجه نظام با دستگيري دو مظنون به قتل، وارد مرحله جديدي شد.
به گزارش خبرنگار ما، اوايل سال ۸۱ در خيابان خواجه نظام قتلي به وقوع پيوست كه در آن جوان ۲۸ ساله اي به نام «فرشيد» در اثر ضربات متعدد چاقو در خانه مسكوني اش توسط افراد ناشناس به قتل رسيده بود.
جنازه فرشيد كه توسط برادرش پيدا شده بود با حضور مأموران اداره آگاهي و قاضي ويژه قتل تهران براي بررسي علت اصلي مرگ به پزشكي قانوني انتقال يافت و تيمي از كارآگاهان مأمور رسيدگي به پرونده شدند.
كارآگاهان فرداي روز حادثه در حالي كه مشغول جمع آوري اطلاعات درباره مرگ دلخراش فرشيد بودند، ناگهان با دو مرد جوان مواجه شدند كه مدعي بودند شاهد قتل هستند.
در آن لحظه كارآگاهان دو مرد جوان را تحت بازجويي قرار دادند و يكي از آنان در تحقيقات اظهار داشت: شب گذشته زماني كه در حال عبور از كوچه فرعي بوديم ناگهان فريادهاي يك مرد را از داخل خانه شنيدم كه به فرد ناشناسي التماس مي كرد به زودي پول هايش را به وي برمي گرداند و از او مي خواست تا او را نكشد، چند دقيقه اي نگذشته بود كه سكوت همه جا را فراگرفت و لحظاتي بعد دو مرد كه يكسري لوازم خانه را پشت وانتي گذاشته بودند از خانه خارج شدند.
سپس از ما پرسيدند كه اين كوچه راه خروجي دارد يا نه كه ما راه را به آنان نشان داديم.
كارآگاهان جنايي تهران با توجه به اظهار نظر دو شاهد ماجرا، آنان را به دايره ۱۰ اداره آگاهي تهران انتقال دادند و اقدام به چهره نگاري كردند.
پس از انجام چهره نگاري و بررسي لوازم شخصي مقتول، كارآگاهان جنايي از آلبوم عكس فرشيد عكسي را پيدا كردند كه شباهت زيادي به تصوير چهره نگاري شده داشت.
بنابراين برادر مقتول را مجدداً تحت بازپرسي قرار دادند و وي با ديدن عكس بيان كرد كه عكس متعلق به فردي به نام «فخر الدين» است. در سال ۷۵ زماني كه برادرم براي كار به ژاپن رفت با او آشنا شد.
برادرم براي فخر الدين كار مي كرد. او با شگردي خاص كارت تلفن هاي قلابي توليد مي كرد و برادرم در ژاپن آنها را مي فروخت. زماني كه پليس ژاپن متوجه اين جريان شد، برادرم را دستگير و از آن كشور اخراج كرد.
اين در حالي بود كه فرشيد مبلغ ۱۵ ميليون تومان به فخر الدين بدهي داشت. با توجه به اطلاعات به دست آمده، رديابي هاي ويژه براي شناسايي و دستگيري فخر الدين آغاز شد تا اينكه كارآگاهان پس از قريب به دو سال متوجه شدند كه فخر الدين در حال ورود به ايران است. بنابراين ۱۵ روز پيش وي را كه در خيابان افسريه سكونت داشت شناسايي و دستگير كردند.
فخر الدين پس از دستگيري منكر هرگونه جنايتي شد و مدعي گرديد كه فرشيد توسط حميد (يكي از دوستانش) به قتل رسيده است. كارآگاهان با توجه به تناقض گويي هاي فخر الدين، شناسايي و دستگيري حميد را ادامه دادند تا اينكه ظهر روز يكشنبه وي را در خيابان آهنگ دستگير كردند.
آخرين اخبار در باره دستگيري اين دو مظنون به قتل حاكي از آن است كه ظاهراً فرشيد در اثر مشكلات مالي به قتل رسيده و دو مظنون دستگير شده، با توجه به تناقض گويي ها از وقوع جنايت اطلاع داشته اند. تحقيقات تكميلي در اين زمينه ادامه دارد.

جزئيات دستگيري سارق قرآن «نگل»
011058.jpg
پليس: نماينده سنندج در مجلس شوراي اسلامي در مراسم انتقال قرآن تاريخي «نگل» گفت: يك واحد انتظامي براي حفاظت از قرآن نگل تشكيل مي شود.
شعباني، نماينده سنندج در مجلس شوراي اسلامي در مراسمي كه به مناسبت انتقال قرآن به سرقت رفته روستاي نگل در اين روستا برگزار شد گفت: مردم از مسوولان مي خواهند كه از اين قرآن تاريخي و نفيس به نحوه شايسته اي محافظت شود.
نماينده مردم سنندج در مجلس، درباره سرقت اين قرآن گفت: قرار شده است با اختصاص۳۰ ميليون تومان و همچنين بودجه اي از محل كمك هاي مردمي اقدامات تاميني براي حفاظت از اين قرآن مهيا شود.
011061.jpg
قرآن «نگل» كه جزو چهار قرآن كتابت شده در صدر اسلام است، پنج ماه پيش براي پنجمين بار به سرقت رفت، اما اين بار نيز توسط نيروي انتظامي كشف و به روستاي نگل در استان كردستان بازگردانده شد. ۲۱ مرداد ماه امسال ۴ سارق مسلح قرآن را از مسجد روستاي نگل دزديدند.در مراسمي كه با حضور جمع زيادي از مردم كردستان و مسئولان استاني برگزار شد سردار خورشيدوند ، فرمانده نيروي انتظامي استان گفت: براي كشف اين قرآن تمام مسئولان استان به صورت شبانه روزي تلاش كردند كه بعد از دستگيري ۳۵ نفر كه در قالب باند فعاليت داشتند سارق اصلي در جهرم دستگير شد.
011064.jpg
سردار خورشيدوند در توضيح نحوه سرقت اين قرآن نفيس گفت: سارق در طول ۳ سال اخير با باندهاي مختلف از استان هاي اروميه، كهگيلويه و بويراحمد به اين روستا مراجعه كرده اما هر بار به دليلي موفق به سرقت آن نشده بود. تا اين كه در۲۱ مردادماه با كمك سه افغاني و با طراحي يك نقشه پيچيده برنامه خود را عملي مي كند.
او در ادامه اظهار داشت: اين سارق كه اهل جهرم است با يك خودروي پژو ۲۰۶ و ۴ دستگاه موتورسيكلت و صرف بيش از۵۰ ميليون تومان موفق شده بود اين قرآن را به سرقت ببرد.

يافته هاي جديد در پرونده شهلا جاهد
011067.jpg
گروه حوادث: پس از گذشت دو سال از حادثه قتل لاله سحرخيزان همسر ناصر محمدخاني و تأييد حكم اعدام متهم به قتل شهلا جاهد توسط ديوان عالي كشور، اعلام نظر پزشكي قانوني فصل جديدي را در اين پرونده گشود.
به گزارش خبرنگار ما،نماينده دادستان در رسيدگي به پرونده قتل لاله سحرخيزان گفت: نتيجه گزارش پزشكي قانوني نكات تازه اي را در پرونده مطرح كرده است كه احتمالاً نياز به رسيدگي دارد.
ديوان عالي كشور هفته گذشته حكم اعدام شهلا جاهد را به اتهام قتل لاله سحرخيزان مورد تأييد قرار داد. اين در حالي است كه شهلا جاهد در جلسه علني دادگاه منكر وقوع هر گونه قتلي شده است.
به نظر مي رسد وكيل پرونده با توجه به يافته هاي جديد پزشكي قانوني بتواند روند اجراي حكم را به تأخير بيندازد.
اين در حالي است كه حكم تأييد اعدام شهلا جاهد صبح ديروز به وكيلش ابلاغ شد. وكيل اين متهم مي تواند ظرف مدت قانوني يك ماه نسبت به حكم اعتراض كند.

افشاي پرونده قتل در محاكمه اعضاي يك شبكه زورگيري
011070.jpg
گروه حوادث: اعضاي يك شبكه زورگيري كه متهم به يك فقره قتل هستند، در شعبه ۲ دادگاه كيفري رودهن محاكمه شدند.
به گزارش خبرنگار ما، رسيدگي به اين پرونده در پي شكايت هاي متعدد از سوي شهروندان به اداره آگاهي دماوند در دستور كار ويژه پليس قرار گرفت. يكي از شاكيان پرونده كه امير نام دارد و راننده مسافركش بود در طرح شكايت خود بيان كرده بود، عصر يكي از روز هاي شهريورماه در بومهن در حال مسافركشي بودم كه دو جوان ۱۹ و ۲۴ ساله را به مقصد رودهن به صورت دربستي سوار خودرو ام كردم. پس از طي مسافتي، زماني كه به محل خلوتي رسيدم، ناگهان يكي از آنها با گذاشتن چاقو زير گلويم مرا تهديد به مرگ كرد و مدعي شد در صورتي كه پول هايم را به او ندهم مرا خواهد كشت. من هم كه بسيار از اين موضوع وحشتزده شده بودم هر چه گفت عملي كردم. سپس دو مرد جوان با زخمي كردنم، از محل متواري شدند.
كارآگاهان اداره آگاهي دماوند با توجه به اظهارات شاكيان پرونده اقدام به چهره نگاري كردند و به خاطر اين كه نحوه سرقت و زورگيري ها به هم شباهت داشت، احتمال دادند كه زورگيري ها توسط اعضاي يك شبكه و به صورت هماهنگ تنها در اطراف شهرستان رودهن و بومهن انجام مي شود. بنابراين با دستور قاضي پرونده- محمدرضا مهري- مكان هايي را كه احتمال مي رفت سارقان در آن جا اقدام به زورگيري كنند تحت پوشش و مراقبت نامحسوس خود قرار دادند و توانستند سركرده اين شبكه را كه كريم (۱۹ ساله) بود، شناسايي و در يك عمليات ضربتي دستگير كنند.
كريم پس از دستگيري در ابتدا با شگردي خاص قصد گمراه كردن ماموران را داشت اما با هوشياري كارآگاهان و مواجهه حضوري با شاكيان زماني كه ديگر راه فراري نداشت لب به اعتراف گشود و اظهار داشت: اين زورگيري ها را با همكاري دو تن از دوستانش به نام هاي جليل (۲۷ ساله) و علي (۲۴ ساله) انجام داده است.
كارآگاهان اداره آگاهي دماوند پس از شناسايي دو متهم ديگر آنان را در مخفيگاهشان در اطراف شهرستان بومهن دستگير كردند.برپايه اين گزارش، چندي قبل اعضاي اين شبكه كه تاكنون به ۷۹ فقره زورگيري و جيب بري اعتراف كرده اند در شعبه ۲ دادگاه كيفري اين شهرستان محاكمه شدند.
يكي از اعضاي اين شبكه در طول جلسه محاكمه ضمن اعتراف به زورگيري در تشريح جزئيات فعاليت اين شبكه گفت: ما معمولاً راننده هايي را كه مورد زورگيري قرار مي داديم از قبل شناسايي كرده و در فرصتي مناسب به عنوان مسافر سوار خودرو وي شده و پس از طي مسافتي با تهديد چاقو اقدام به زورگيري از آنان مي كرديم.
جليل (۲۷ ساله) نيز در اظهاراتش گفت: مدتي بود كه همسرم داراي مريضي سختي شده بود و به خاطر اين كه شغل كارگري كفاف زندگي و مخارج مريضي همسرم را نمي داد، اقدام به اين كار كردم. من در طول پنج ماهي كه زورگيري مي كردم درآمدي بالاي ۲۵۰ هزار تومان داشتم. يكي ديگر از متهمان پرونده نيز با اشاره به وقوع قتلي گفت: يك شب از منطقه رودهن ماشين پيكاني را به مقصد بومهن كرايه كردم و زماني كه قصد زورگيري از راننده را داشتم با مقاومت او روبه رو شدم، به اين ترتيب با چاقو او را زخمي كردم و در حالي كه بي هوش و غرق در خون افتاده بود، از محل گريختم. بعد از مدتي متوجه شدم كه راننده جوان جان باخته است.
اين گزارش حاكي است، قاضي مهري پس از اتمام جلسه محاكمه از مردم خواست تا در صورتي كه توسط اين افراد يا بدين شيوه مورد زورگيري قرار گرفته اند به اداره آگاهي دماوند و يا شعبه ۲ دادگاه كيفري رودهن مراجعه كنند. تحقيق از متهمان در حالي ادامه دارد كه احتمال مي رود وقوع قتل هاي ديگري در اين پرونده وجود داشته باشد.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |