سه شنبه ۲۲ دي ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۰۹ - Jan 11, 2005
تا پايان امسال
۲۷۵ زن به سازمان آتش نشاني مي پيوندند
مدير عامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران با بيان اينكه تاكنون ۲ هزار زن براي جذب در آتش نشاني ثبت نام كرده و تست هاي مربوطه براي گزينش آنها در حال انجام است، اظهار داشت: در مرحله نخست جذب آتش نشان زن، ۲۷۵ نفر انتخاب خواهند شد كه پس از تكميل پرونده و كسب آموزش ها و مهارت هاي لازم در اين زمينه تا پايان امسال به مجموعه كادر آتش نشاني ملحق خواهند شد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران احمد ضيائي داشتن روحيه لازم براي آتش نشان شدن، ميل به نوع دوستي، آمادگي جسماني و در حد امكان ورزشكار بودن و بويژه آگاهي با فوريتهاي پزشكي را از مهمترين ملاكهاي گزينش آتش نشانان زن دانست و تصريح كرد: آتش نشانان زن از ميان سه رشته ليسانس پرستاري، فوق ديپلم هوش بري و ديپلم تجربي گزينش و پس از تأييد صلاحيت، در مجموعه آتش نشاني جذب خواهند شد.
وي تأكيد كرد: از آنجا كه اين گروه نخستين گروه آتش نشانان زن هستند كه بايد فعاليت آنها هم در مجموعه آتش نشاني و هم در سطح جامعه به خوبي جا بيفتد، كه در صورت موفقيت آميز بودن فعاليت آنها احتمالاً سال آينده تا ۴ برابر اين تعداد به عنوان آتش نشان زن به اين مجموعه اضافه خواهد شد.
مدير عامل سازمان آتش نشاني در خصوص نحوه فعاليت زنان آتش نشان تأكيد كرد: زنان آتش نشان در ايستگاه هاي آتش نشاني محل مستقلي داشته و حتي سالن غذا خوري، محل ورزش و استراحت آنها نيز كاملاً مجزا از آتش نشانان مرد خواهد بود، همچنين آتش نشانان زن خودروهايي شبيه به آمبولانس دارند كه در داخل آنها علاوه بر وسايل امدادرساني و كمك هاي اوليه، وسايل اطفاي حريق نيز تعبيه شده است.

۴۴ مركز عرضه دام زنده در آستانه عيد سعيد قربان
شهرداري تهران آماده  پذيرش مسئوليت نظارت بر كشتارگاه هاي دام است
011118.jpg
گروه شهري- جمشيد پوراسكندر:در آستانه عيد سعيد قربان، شهرداري تهران از راه اندازي ۴۴ مركز عرضه دام زنده و ذبح شرعي و بهداشتي در نقاط مختلف تهران خبر داد.
مهندس حسن طاهري - مدير عامل سازمان سردخانه و كشتارگاه هاي شهرداري تهران اخيراً اعلام كرد: با همكاري سازمان دامپزشكي، يك روز پيش از عيد سعيد قربان، دامداراني كه قصد عرضه دام زنده خود را دارند در اين مراكز مستقر شده و نيز كانكس هايي با حضور دامپزشكان مجرب و شماري از مسئولان سازمان سردخانه و كشتارگاه براي ذبح شرعي و بهداشتي دام زنده در نظر گرفته شده است و شهروندان مي توانند پس از خريد دام مورد نظرشان كه توسط دامپزشك مستقر در مركز از صحت و سلامت آن مطمئن شده اند، در همانجا نسبت به ذبح و عرضه بهداشتي آن اقدام كنند.
از سوي ديگر، مدير عامل سازمان سردخانه و كشتارگاه هاي شهرداري تهران با بيان اينكه اين سازمان پيشنهاد واگذاري مسئوليت نظارت بر تمام كشتارگاه هاي صنعتي و نيمه صنعتي شهر تهران را مطرح كرده است، گفت: اين پيشنهاد در ستادي متشكل از سازمان سردخانه ها و سازمان دامپزشكي در حال بررسي است و اگر چه پذيرش اين مسئوليت بسيار سنگين است اما براي اطمينان از عرضه بهداشتي مواد پروتئيني به شهروندان تهراني اين كار را انجام مي دهيم.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، طاهري افزود: در حال حاضر ۲۲ كشتارگاه در سطح شهر تهران وجود دارد كه متأسفانه فقط ۴ تاي آنها صنعتي و بقيه نيمه صنعتي است و كشتارگاه نيمه صنعتي نيز به اين معني است كه حداقل نظارت و كنترل بر كشتار بهداشتي دام زنده در آنها رعايت نمي شود، بنابراين بايد در كنار تلاش براي به روز كردن مابقي كشتارگاه هاي شهر تهران، اقدامات اساسي در زمينه نظارت و كنترل بيشتر بر فعاليت آنها انجام داد.
وي با اشاره بر اينكه در صورت واگذاري اين مسئوليت به سازمان سردخانه و كشتارگاه شهرداري تهران، مطمئنا وضعيت عرضه مواد پروتئيني ارتقاء خواهد يافت، تأكيد كرد: در شرايط فعلي به طور معمول وزارت بهداشت از نظر نظارت محيطي و سازمان دامپزشكي به لحاظ نوع عرضه مواد پروتئيني بر اين كشتارگاه ها نظارت مي كند. طاهري تصريح كرد: همچنين كمبود پزشك به تعداد مورد نياز متناسب با بيش از ۴ هزار فروشگاه و ۱۳۰ ناحيه عرضه گوشت، معضل ديگري است كه بحث نظارت وكنترل بر كيفيت عرضه مواد پروتئيني سالم را با مشكل مواجه مي كند كه در اين راستا بحث دريافت عوارض گوشت از اين كشتارگاهها در شوراي شهر تصويب شده كه اين عوارض صرف بهينه سازي و بهبود وضعيت كشتارگاه ها، ايجاد مركز عرضه بهداشتي دام و ساير خدمات خواهد شد.

نگاه
شركت هاليبرتون (متعلق به معاون رئيس جمهور آمريكا)
برنده مناقصه حفاري در پارس جنوبي شد
فريد مرتضوي
011106.jpg

آيين نامه ضوابط زيست محيطي براي معادن
011115.jpg
آسمان آبي ايران: آ يين نامه ضوابط زيست محيطي براي معادن كشور دو هفته آ ينده در دولت تصويب مي شود.
معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست در گفتگو با آسمان آبي ايران با اعلام اين مطلب گفت: «اين آيين نامه در برگيرنده نكات جامع از راهكارها، ضوابط و مقررات زيست محيطي براي توسعه فعاليت معادن كشور است و معادن بايد اين ضوابط را رعايت كنند و يا با سازمان محيط زيست در فعاليت هاي معدن كاوي هماهنگ باشند.»

۳۵۰ سرويس بهداشتي
011112.jpg
معاون خدمات شهري شهرداري تهران از بهره برداري ۳۵۰ سرويس بهداشتي در سطح پاركها و معابر عمومي شهر تهران خبر داد و گفت:  اين تعداد سرويس بهداشتي تا فروردين ماه سال آينده به بهره بر داري خواهد رسيد. محمدجوا د محمدي زاده افزود: سرويس هاي بهداشتي با توجه به نياز شهروندان در مناطق پرجمعيت و معابر اصلي شهر ساخته شده و در زمينه مكا ن احداث آنها نيز هماهنگي لازم با شهرداري هاي مناطق صورت گرفته است.
وي تصريح كرد: سرويس هاي جديد بهداشتي كه در سطح شهر احداث مي شود به گونه اي طراحي شده اند كه امكان استفاده جانبازان و معلولين از آ نها به راحتي ميسر باشد.

توزيع كارت هاي اعتباري پاركومتر
011109.jpg
سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران اعلام كرد: سري جديد كارت هاي هوشمند اعتباري پاركومتر آماده توزيع است.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران متقاضيان مي توانند جهت دريافت كارت ها، روزهاي شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۳ به روابط عمومي اين سازمان مراجعه كنند.
گفتني است، كارت هاي پاركومتر در راستاي ساماندهي توقف حاشيه اي و براي استفاده آسان تر شهروندان و رفع مشكل كمبود سكه، ويژه پاركومترهاي كارتي_ سكه اي، تهيه شده است. اين كارت به منظور توقف تا سقف ۲۰ ساعت طراحي شده و قيمت آن ۳ هزار تومان است.

شهردار تهران در مراسم اولين سالگرد تأسيس اداره كل امور ايثارگران شهرداري تهران:
فقط در عمل مي توانيم ثابت كنيم خدمتگزار ايثارگران هستيم
شهردار تهران در مراسم اولين سالگرد تاسيس اداره كل امور ايثارگران شهرداري تهران گفت: آن بخش از خدماتي كه براي هميشه ماندگار خواهد ماند، خدمت به ايثارگران است.
در اولين سالگرد تاسيس اداره كل امور ايثارگران شهرداري تهران، دكتر محمود احمدي نژاد با اشاره به اينكه ايثارگران همه وجودشان را در راه خدا هديه كرده اند، خاطرنشان ساخت: با زبان و قلم قادر به سپاسگزاري از خدمات اين عزيزان نيستيم.
وي افزود: تلاش كنيم با عمل خودمان اثبات كنيم كه مي خواهيم خدمتگزار ايثارگران باشيم زيرا فقط خداوند متعال مي تواند پاسخ ايثارگري آنها را بدهد.
همچنين مشاور شهردار تهران در امور ايثارگران نيز با اشاره به مقام رفيع شهداي انقلاب و ۸ سال دفاع مقدس گفت: يكي از آرزوهاي ديرينه ما تجليل از مقام والاي شهدا و ايثارگران در حوزه شهرداري تهران بود كه در اين دوره شاهد شكوفايي اين سنت حسنه هستيم.حبيب كاشاني افزود: بايد هريك از ما اين باور در ذهنمان شكل بگيرد كه خادم خانواده هايي هستيم كه همه چيز خود را براي اسلام فدا كرده اند.

ديدار اعضاي شوراي شهر تهران با شهروندان
مسعود زريبافان عضو هيات رئيسه شوراي شهر، روز پنج شنبه با شهروندان منطقه ۱۸ديدار خواهد داشت.
همچنين دكتر معتمدي عضو شوراي اسلامي شهر تهران، چهارشنبه با شهروندان منطقه ۹ ديدار خواهد داشت.شهروندان مي توانند براي ثبت نام ديدار با اعضاي شوراي شهر به روابط عمومي شهرداري هاي يادشده مراجعه كنند.

توضيح درباره نامه استاد ستاري
در صفحه ۲۲ همشهري امروز (ضميمه ايرانشهر) نامه اي چاپ شده است از استاد جلال ستاري خطاب به آقاي مهندس پور دبير جشنواره سراسري تئاتر، شايان ذكر است كه تلقي استاد ستاري از اين نامه، يك نامه خصوصي بوده و به قصد چاپ در روزنامه آن را به نگارش در نياورده اند. رونوشت نامه نيز نه از سوي ايشان يا آقاي مهندس پور، بلكه از مجراي ديگري در اختيار همكاران ما قرار گرفته است. البته همكارانمان قبل از چاپ نامه با استاد ستاري تماس گرفتند و ايشان ضمن ابراز شگفتي از دسترسي شماري از روزنامه نگاران به نامه، اعلام كردند تمايل به چاپ آن در روزنامه ندارند، ولي چاپ آن را نيز مورد هيچگونه پيگيري قرار نخواهند داد زيرا در نحله فكري ايشان دستور عدم چاپ يك مطلب، دستوري اخلاقي نيست.

مصوبه دولت درباره تضمين وام نوسازي بافت هاي فرسوده ۶ كلانشهر
گروه شهري: سخنگوي دولت، ديروز از تصويب منابع مالي طرح تجميع و تكميل، نوسازي و بهسازي بافت هاي فرسوده ۶ كلانشهر كشور توسط هيأت وزيران خبر داد.
سخنگوي دولت گفت: هيأت وزيران در مصوبه اي به وزارت امور اقتصادي و دارايي اجازه داد به منظور تأمين مالي طرح تجميع و تكميل، نوسازي و بهسازي بافت هاي فرسوده شهرهاي تهران، اصفهان، اهواز، تبريز، كرمانشاه و مشهد توسط شهرداري هاي اين شهرها، تسهيلات اعتباري ميان مدت و بلندمدت را از طريق شبكه بانكي كشور تا سقف ۲۴۰ ميليون دلار تضمين بازپرداخت كند.

شهرداري ها موظف به ايجاد تشكيلات ساماندهي فضاهاي تاريخي شدند
گروه شهري: رئيس كميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي اسلامي شهر تهران از تصويب طرح ساماندهي، حفظ و نگهداري بافتها و اماكن تاريخي شهرها خبر داد و گفت: بر اساس اين طرح شهرداري ها موظفند مجموعه تشكيلات اجرايي و ساز و كارهاي مديريتي لازم را براي ساماندهي فضاهاي مذكور فراهم كنند.
رسول خادم افزود: در اين طرح با استناد به ماده ۱۶۶ برنامه سوم توسعه فرهنگي، اقتصادي، اجتماعي كشور كه در برنامه چهارم نيز لحاظ شده مقرر شده است تا به منظور تقويت رويكرد مجموعه مديريت شهري در حفظ و نگهداري، مرمت، بازسازي و چگونگي بهره برداري از اماكن تاريخي شهرها، همكاري و تعامل جدي ميان شهرداري و سازمان ميراث فرهنگي گردشگري و ساير دستگاههاي ذيربط مسئول ايجاد شود. وي افزود: بر اساس اين تعامل، همچنين شهرداريها با هماهنگي ساير دستگاه ها با اقداماتي همچون تغيير، بازسازي، بهسازي، مرمت يا توسعه فضاهاي تاريخي شهري كه مغاير با ضوابط و مقررات باشد، برخورد قانوني مي كنند. همچنين با توجه به جايگاه ويژه اماكن تاريخي، تعلق شهروندان به مجموعه هاي شهري و تقويت هويت شهري در مقياس هاي جغرافيايي مختلف مقرر شد تا دستورالعمل لازم در خصوص چگونگي بهره برداري از فضاهاي تاريخي با هماهنگي دستگاههاي اجرايي مرتبط تنظيم شود.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |