چهارشنبه ۳۰ دي ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره - ۳۶۱۷
چهاردهمين نمايشگاه بين المللي مبل و دكوراسيون
پيش به سوي مشتري نداري!
بازديدكنندگان با اشتياق از محصولات متنوع شركت ها در نمايشگاه ديدن مي كردند و يكي از دلايل مهم آن، آراستگي مناسب غرفه ها و محصولات اين شركت ها و استفاده هماهنگ از ديگر وسايل و كالاهاي تزئيني مثل پرده، كاغذ ديواري، فرش و ظروف بود
027975.jpg
عكس : هادي مختاريان 
الهام رضاخاني 
بدترين قسمت جايي بود كه بايد دست مبارك را وارد جيب مبارك مي كردي و يك اسكناس تا نخورده سبز كف دست متصدي فروش بليت مي گذاشتي. اين خيرمقدم محترمانه! برگزاركنندگان نمايشگاه مبل تهران به بازديدكنندگاني بود كه برخي از آنها به شيوه مالوف با خانواده محترم به اين مكان مراجعه كرده و از آنجا كه پرداخت 4 هزار تومان به ازاي همسر و دو فرزند برايشان سنگين بود، قيد تماشاي آخرين محصولات مبلمان و دكوراسيون را زدند.
مكان: محل دايمي نمايشگاه ها، جنب اتوبان چمران 
موضوع: چهاردهمين نمايشگاه بين المللي مبل و دكوراسيون اداري وخانگي 
زمان: 20 تا 25 دي ماه 
سوال بي وقت: طرح جابه جايي محل نمايشگاه ها به كجا رسيد؟
پارچه هاي رنگارنگ مقابل در ورودي كه به قصد راهنمايي بازديدكنندگان نصب شده، از شيوه سنتي ناكارآمدتر است؛ شيوه سنتي پرسش از بازديدكنندگان.
ضمنا اگر مي خواستيد محصولات يك توليدي خاص را ببينيد راهي جز بازديد تمام سالن ها وجود نداشت كه اين روش قاعدتا براي رعايت عدالت بين ضعفا و بزرگان به كار گرفته شده بود!
غرفه ها با طرح ها، مدل ها و رنگ هاي مختلف، محصولات از جنس چوب، پارچه، فلز، شيشه و MDF تزئين شده و فروشندگان و راهنمايان با لباس هاي يك شكل كه بيشتر شبيه ميهمانداران هواپيما به نظر مي آمدند با دقت به سوالات خانم هاي موبايل به دست كه قيمت را به اطلاع ساير دوستان بي نصيب مانده از اين بازار مي رساندند، پاسخ مي دادند.
توليدات به دو بخش خارجي و ايراني تقسيم شده كه توليدات خارجي با نام شركت هاي مختلف بيشتر از كشور تركيه و به ندرت چين غرفه هاي قابل توجهي را از نظر تعداد و مساحت به خود اختصاص داده اند و ضمن اينكه ميزان بازديدكنندگاني كه با اشتياق از محصولات متنوع از لحاظ طرح و رنگ اين شركت ها ديدن مي كردند هم كم نيست كه شايد يكي از دلايل مهم آن، آراستگي مناسب غرفه ها و محصولات اين شركت ها و استفاده هماهنگ از ديگر وسايل و كالاهاي تزئيني مثل پرده، كاغذ ديواري، فرش و ظروف بود.
اما در مورد قيمت ها به سختي مي شود قضاوت درستي داشت، اما اگر از قيمت هاي قبل از نمايشگاه باخبر باشيد توي ذوقتان مي خورد. نكته ديگر مجهول بودن درصد تخفيف نمايشگاه است كه صفر تا 20درصد در نظر گرفته شده بود.
تضمين كاركرد و قبول تعميرات، تحويل سريع، انتخاب پارچه و چوب در رنگ هاي مختلف باعث ارجحيت جنس ايراني است 
يعني قيمت برخي محصولات مقطوع و بعضي ديگر با مثلا 20 درصد تخفيف اقدام به فروش مي كردند كه در اين بين تعدادي هم با افزايش به موقع قيمت قبل از نمايشگاه توليدات خودشان را به مشتريان عرضه مي كردند كه حتي با لحاظ درصد تخفيف نمايشگاه، قيمت تمام شده باز هم نسبت به قيمت ارايه شده فروشگاه هاي دايمي در سطح شهر بيشتر به نظر مي رسيد!
توليدات داخلي در بسياري از موارد از زيبايي و استحكام ظاهرا مناسب و قابل قبولي بهره مي بردند و قابل رقابت با محصولات خارجي به نظر مي رسيدند، اما محصولات با كيفيت نه چندان خوب هم يافت مي شد و اين سوال كه اين توليدات چرا و چگونه به نمايشگاه بين المللي راه پيدا كرده اند و آيا با اين كيفيت توان رقابت با توليدات خارجي را دارند يا نه؟ پاسخي نداشت.
مثال: قيمت يك عدد صندلي ناهارخوري در يكي از غرفه ها 110 هزار تومان با تخفيف 7 درصد و در غرفه ديگر 85 هزار تومان با تخفيف 10 درصد بود. به همين دليل خريداران واقعا مطمئن نبودند بعد از صرف اين همه وقت، خريد خوبي انجام داده اند يا نه و اين درست شبيه وضعيتي است كه در بازار مبل ايران براي خريداران وجود دارد.
وقتي برخي محصولات ايراني اينقدر مشابه جنس خارجي است، پس بايد قيمت آنها هم نزديك هم باشد. فروشنده به خريدار مردد توضيح مي دهد كه تضمين كاركرد و قبول تعميرات، تحويل سريع، انتخاب پارچه و چوب در رنگ هاي مختلف باعث ارجحيت جنس ايراني است. اما...!
نكته:
شلوغي برخي غرفه هاي شناخته شده خارجي متاسفانه ترك! نشان دهنده اين است كه توليدكنندگان محترم احتياج به طراحي، توليد فكر و محصولات مناسب شرايط جمعيت جوان كشور دارند. اگر قرار باشد در به همين پاشنه بچرخد، چشم انداز خوبي در انتظار اين صنعت نيست... گيريم كه دو سرباز با شمايل هخامنشي در ورودي غرفه، به نشانه اصالت ايراني، ايستاده باشند!
توضيح اضافه:
ورودي هزار توماني تنها براي تماشاي غرفه ها بود. بعد از اين حظ بصر بي نظير و به مجرد خروج از غرفه ها، برگزاركننده هيچ مسووليتي در قبال بازديدكننده ندارد.يعني اگر در سپاه سرماي زمستان بي ماشين باشيد، به اين نتيجه مي رسيد اصلا شهروند درجه 3 را چه به نمايشگاه مبلمان و دكوراسيون؟

خدمات ارزان پليس در نمايشگاه رسانه هاي ديجيتال
رسانه هاي ديجيتال را در جشنواره نرم افزارهاي چندرسانه اي بيابيد. اين نمايشگاه قرار است از 14 تا 18 بهمن ماه در تهران برگزار شود.
به گزارش خبرنگار ما، نرم افزارها و رسانه هاي ديجيتال كه امروز بخش مهمي از اقتصاد جامعه را تشكيل مي  دهند، در بخش اعظمي از امور امنيتي جامعه مثل پليس نيز نقش اساسي دارند.
مسوولان نمايشگاه نرم افزارهاي چندرسانه اي و رسانه هاي ديجيتال بنا دارند تا خدمات الكترونيك پليس كه حافظ جان و مال مردم است را به نمايش بگذارند.
عليرضا چلويي در اين باره مي  گويد: موسسه توسعه و تحقيقات ناجا سعي خواهد كرد در دو سطح عملياتي و ستادي فعاليت هاي الكترونيك ناجا و توانمندي هاي فني در حوزه فن آوري اطلاعات اين نيرو را به نمايش بگذارد.
به گفته وي، در سطح عملياتي سعي خواهد شد با حضور فيزيكي يكي از دفاتر خدمات الكترونيك ناجا در محل نمايشگاه تمامي خدمات الكترونيك اين نيرو از جمله خدمات گذرنامه، صدور خلافي ماشين و دفترچه الكترونيك نظام وظيفه براي مراجعه كنندگان در نمايشگاه ارايه شود.
وي مي  افزايد: آشنايي عموم شهروندان از سرويس هاي الكترونيك ناجا ضمن اينكه خدمات مفيد، سريع و كم هزينه اي را در اختيار شهروندان قرار مي  دهد، مي  تواند زمينه تعامل دو طرفه شهروندان و متخصصان و كارشناسان براي دريافت نظرات پيشنهادي در بهبود وضع موجود را نيز سبب شود.

تاسيس مركز آموزش ملي خودرو!
ايران خودرو پس از آنكه ابهامات باقيمانده در صنعت خودروسازي در كشور از جمله بلاتكليفي ها را بدون پاسخ گذاشت، تصميم دارد با همكاري فرانسه، مركز آموزش ملي خودرو را براي ارايه آخرين يافته هاي فني و علمي در زمينه خودرو، در تهران راه اندازي كند.
اين مركز با هدف ارايه آموزش هاي تخصصي و نوين خودرو و فن آوري هاي تازه به تمامي فارغ التحصيلان هنرستان هاي كارودانش و صنعتي ايران خودرو تاسيس مي شود.
ابوالحسن افراسيابي، مدير مهندسي خدمات پس از فروش ايران خودرو، مي گويد: بر اساس تفاهمنامه امضا شده بين ايران و فرانسه، مدارك دانش آموختگان اين مركز توسط وزارت آموزش و پرورش ايران تهيه و به تاييد وزارت جوانان، آموزش ملي و تحقيقات فرانسه خواهد رسيد.
وي در خصوص مهارت هاي قابل ارايه در مركز آموزش ملي، مي گويد: اين مهارت ها شامل آشنايي كامل با قطعات و سيستم هاي جديد خودرو، عيب يابي مكانيكي و برقي، تزئينات و امور بدنه، آشنايي با سيستم ارايه خدمات مشتري و مشتري مداري، آموزشي، مديريت و آشنايي كامل با زبان تخصصي خودرو است. وي با اشاره به اينكه تاسيس مركز آموزش ملي خودرو با الگوبرداري از مركز آموزش فني فرانسه انجام مي شود، مي افزايد: آموزش هاي اين مركز، دربرگيرنده آموزش هاي پايه اي مهارتي فارغ التحصيلان هنرستان ها، هنرآموزان و آموزش كاركنان است و آموزش هاي مرتبط با فرآيند توليد، فروش و خدمات پس از فروش را شامل مي شود.
افراسيابي، با اشاره به اينكه مركز ملي آموزش خودرو 24 بهمن ماه رسما افتتاح خواهد شد، تاكيد مي كند: به دانش آموختگان اين مركز مدرك كارداني اعطا مي شود و دامنه فعاليت هاي آن محدوديتي ندارد. مدير مهندسي خدمات پس از فروش ايران خودرو، در پايان افزود: انجام اقدام هاي مشترك تحقيقاتي توسط دو كشور ايران و فرانسه مي تواند در چشم انداز فعاليت هاي اين مركز قرار گيرد.

كانكس هاي باكلاس به ميادين ميوه مي  آيند
027972.jpg
كمبود كانكس ويژه، مناسب و بهداشتي براي ميادين ميوه و تره بار يكي از مشكلات اساسي سازمان متولي اين موضوع بوده اما ظاهرا اين مشكل به زودي قرار است حل شود.
مدير عامل سازمان ميادين و فرآورده هاي كشاورزي به ايرانشهر مي  گويد: اين سازمان 400 كانكس مخصوص عرضه محصولات باغي و زراعي خريداري كرده كه تا پايان سال 100 عدد از اين كانكس ها به بهره برداري مي  رسد.
صلاحي اضافه مي  كند: كانكس هاي جديد به سيستم هاي گرمايشي و سرمايشي مجهز بوده و محصولات آنها نسبت به قبل طول عمر بيشتري خواهند داشت.
او مي  گويد: كانكس هاي جديد مبلمان شهري را زيبا كرده و جلوه اي تازه به شهر مي  بخشند.
مدير عامل سازمان ميادين مي  افزايد: گسترش ميادين ميوه و تره بار در مناطق مختلف شهر با دو هدف قيمت و كيفيت مناسب محصولات كشاورزي و در راستاي دستيابي آسان تر شهروندان به اين كالاها صورت مي  گيرد.
او وعده مي  دهد: قرار است فعاليت ميادين و بازارهاي روز بدون وقفه ادامه داشته باشد.

سهم غير متعارف مسكن از درآمد مردم
چرا هرچه كار مي كنيم، خانه دار نمي شويم؟ سوالي است كه همه مردم به ويژه جوانان همواره مطرح مي كنند، اما جواب اين سوال را مي توان از لابه لاي اظهارات يك نماينده يافت، چون او آمارجالبي مي دهد. او مي گويد: 60 درصد درآمد مردم براي مسكن هزينه مي شود.
خوش چهره با بيان اينكه سياست هاي زمين و مسكن دولت در برنامه اول ، دوم و سوم توسعه ناموفق بوده است، مي گويد: معضل مسكن با انسجام ميان دولت، مجلس و اراده و باور جدي دولت حل مي شود.
وي با اشاره به اينكه قانون اساسي، دولت را موظف به تامين نيازهاي اساسي از جمله مسكن كرده است مي افزايد: بنياد مسكن انقلاب اسلامي و حساب۱۰۰ امام در سالهاي نخست انقلاب بسياري از مشكلات مسكن را برطرف كرد.
اين نماينده ادامه مي دهد: مركز پژوهش هاي مجلس براي حل مشكلات اقتصادي مردم طرح هاي رفع موانع توليد، بازسازي قدرت خريد مردم و حل مسكن را بررسي مي كند.
وي تاكيد مي كند: مجلس با همراهي دولت و تحرك شوراهاي شهر و شهرداري هاي كلانشهر مي تواند مشكل مسكن راحل كند.
خوش چهره با بيان اينكه قيمت زمين و قيمت تمام شده مسكن غير واقعي است مي افزايد: 70 درصد قيمت يك مترمربع آپارتمان در كلانشهرها و شهرهاي بزرگ را قيمت زمين تشكيل مي دهد و اگر سياست هاي زمين شهري مناسب شود، 70 درصد قيمت مسكن كاهش مي يابد.
او مي گويد: در كلانشهرها 60 درصد درآمد مردم براي تامين مسكن هزينه مي شود و اين پديده از برنامه اول توسعه غيرطبيعي شده است.
اين نماينده مجلس خاطر نشان مي كند: دولت سياست قيمت زمين و مسكن را رها كرده و سوداگري در اين بخش سبب بالا رفتن قيمت مسكن شده است.
وي با اشاره به اينكه در كشورهاي توسعه يافته 75 درصد مسكن را براي طبقات كم درآمد و مياني دولت تامين مي كند مي گويد: دولت ما فقط 3 درصد از مسكن مورد نياز جامعه را تامين مي كند.

جايگاه هاي سوخت CNG دو برابر مي  شود
027978.jpg
افزايش جايگاه هاي سوخت سي ان جي براي رانندگاني كه در اين جايگاه ها معطل مي  شوند، خبر خوبي است.
معاون تبديل ناوگان سازمان بهينه سازي مصرف سوخت كشور از دو برابر شدن تعداد جايگاه هاي سوختگيري سي ان جي در كشور خبر داده است.
خاكيان گفته كه تا پايان امسال، تعداد جايگاه هاي سوخت سي ان جي در كشور از 50 جايگاه كنوني به 100 واحد مي  رسد. وي مي  گويد: سازمان بهينه سازي مصرف سوخت براي جلوگيري از آلودگي هوا تا پايان سال آينده 100 هزار دستگاه خودرو به ويژه خودروهاي موجود در شبكه حمل و نقل عمومي را با پرداخت 50 ميليارد ريال يارانه گازسوز خواهد كرد.
وي مي  افزايد: از سال آينده همچنين در اجراي توافقي كه با كارخانه هاي خودروسازي سايپا و ايران خودرو صورت گرفته است، توليد خودروهاي پرايد و پژوي گازسوز در اين شركت ها آغاز مي  شود. گفتني است، نخستين جايگاه سوختگيري گاز طبيعي خودروها در تبريز با مشاركت سازمان بهينه سازي مصرف سوخت و شهرداري تبريز با هزينه 6 ميليارد ريال احداث شده است.

گوشت 2400 توماني در ماكو
لازم نيست ديگر گوشت كيلو 4هزار توماني بخريم، چون در نقطه اي از ايران گوشت گوسفندي به قيمت كيلويي۲۴۰۰ تومان عرضه مي شود.
به گزارش خبرنگار ما ، قيمت گوشت قرمز در شهر شوط شهرستان ماكو از توابع آذربايجان غربي به پايين ترين ميزان خود در چند سال اخير رسيده است.
اين گزارش مي افزايد: اكنون هر كيلو گرم گوشت گوسفند به قيمت 24هزار ريال در قصابي هاي شوط عرضه مي شود كه در مقايسه با روزهاي قبل 11 هزار ريال كاهش يافته است.
قيمت هر كيلوگرم گوشت گوساله در اين شهر هم با 7هزار يال كاهش به 28 هزار ريال رسيده است.
رقابت قصابي ها مهمترين علت اين افت قيمت اعلام شده است.
ماكو در شمالي ترين نقطه آذربايجان غربي قرار دارد و عزيمت به اين نقطه از كشورمان با اتوبوس بيش از 7 هزار تومان و با سواري نزديك به 15 هزارتومان هزينه در بردارد.
با اين حساب همه هموطنان مان به ويژه تهراني ها بهتر است براي تهيه گوشت ارزان از 13 قصابي شوط ماكو به اين شهر سفر كرده و دست كم يك گوسفند همراه خود بياورند. اگر زيادتر از شوط گوشت بياوريد اين اقدام شايد چند صدهزار تومان براي شما استفاده داشته باشد.

حقوق كارمندان استاندارد مي شود
حقوق هاي كارمندان ايراني قرار است به استاندارد جهاني نزديك شود.
رئيس مجلس، چندي پيش در يادداشتي، افزايش بيشتر حقوق كساني را خواستار شده بود كه پايه حقوق آنان پايين است و بين حقوق اين عده و افرادي كه حقوق بالايي دارند، فاصله چشمگيري وجود دارد.
به گزارش خبرنگار ما، بر اساس طرح مركز پژوهش ها كه در اجراي دستور رئيس مجلس شوراي اسلامي تهيه شده است، در صورت اجراي طرح پيشنهادي، اگر بالاترين حقوق و فوق العاده شغل بر پايين ترين حقوق و فوق العاده شغل تقسيم شود، بالاترين دريافتي معادل 1/7 برابر پايين ترين دريافتي خواهد شد كه رقمي در حد استاندارد جهاني است و چون در دستگاه هاي دولتي به ندرت ممكن است بيسواد وجود داشته باشد و حداقل مدرك تحصيلي كاركنان و كارگران پايان دوره ابتدايي است، در چنين حالتي اين نسبت معادل 5/6 برابر خواهد بود.
بر اساس اين طرح، حقوق كارمندان به صورت پله اي افزايش پيدا خواهد كرد.

فروشگاه
قيمت كارت هاي اينترنت
027996.jpg
027993.jpg
027999.jpg
028002.jpg
028005.jpg
چهارشنبه ها روز خوبي است تا براي تعطيلات آخر هفته خود برنامه ريزي كنيم، گشتي در دنياي اينترنت و ارتباطات مي تواند گزينه خوبي براي اين روزها باشد.
ما سعي كرده ايم تعدادي از كارت هاي اينترنت پر مصرفISP هاي مختلف را همراه با قيمت آنها به اطلاعتان برسانيم تا بتوانيد با آگاهي كافي كارت مورد نظر خود را انتخاب كنيد.

درددل
به ما زنگ بزنيد
۲۰۵۲۶۲۷ تماس شنبه تا چهارشنبه 15الي 16
قابل توجه بنياد مستضعفان و جانبازان 
۳ خانواده شهيد حسين عابدي اشلقي حدود 30 سال است در ملك علامه وحيدي واقع در حسين آباد لويزان زندگي و از ملك نگهداري كرده ايم. 5/2 دانگ از ملك در تصرف بنياد و ما در 5/3 دانگ سهم ورثه هستيم. از طرف بنياد اعلام كرده اند كه بايد ملك را تخليه كنيم.
تعيين تكليف ما با وكيل ورثه ملك است يا بنياد؟
رياست محترم كل بنياد مستضعفان دستور رسيدگي فرمايند.
۳ خانواده شهيد حسين عابدي اشلقي 
پل خطرناك 
پل مغان پاسداران به حسين آباد روشنايي ندارد. بريدگي سمت راست آن باريك است و نياز به تعريض دارد. ضمنا محل عبور عابر هم ندارد و بسيار خطرناك است.
اكبر عابدي اشلقي 
حق اشعه 
از پرسنل پدافند نيروي هوايي هستم. 10 سال است كه قرار است به خاطر سروكار داشتن با رادار، حق اشعه به ما بدهند، ولي هنوز نداده اند.
حسني 
يكسان سازي حقوق 
از فرماندهي نزاجا تقاضا دارم بگويند يكسان سازي حقوق پرسنل نزاجا چه زماني اعمال مي شود؟
نبي وندرضايي، بازنشسته سال 73 از اروميه 
اخراج استادان دانشگاه 
رئيس جديد دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران شمال به طور غير قانوني و غير انساني اقدام به قطع همكاري با اعضاي هيات علمي نيمه وقت خود به علت خصومت با رئيس قبلي كرده است.
حسين اشراقي 
عضو هيات علمي گروه شيمي دانشگاه آزاد واحد تهران شمال 
آنتن ندادن موبايل 
در خيابان خواجه نظام الملك شهيد اجاره دار تلفن همراه آنتن نمي دهد.
مظفري 
آزمون استخدامي ثبت 
آزمون استخدامي اداره كل ثبت اسناد در تاريخ 17/7/83 برگزار شد كه قرار بود 2 ماه بعد نتيجه آن اعلام شود. وقتي پيگيري كرديم، مي گويند: بايد سازمان مديريت و برنامه ريزي بودجه آن را تصويب كند تا آگهي  را در روزنامه ها چاپ كنيم.
احمدي 
مهريه بالا
مهريه بالا، جرات ازدواج را از جوان ها گرفته است. اگر تا ديروز مردم به خاطر انواع جرم ها به زندان مي رفتند، امروز به خاطر ازدواج به زندان مي  افتند.
عسگري 
نياز به پارك 
در كوهستان سوم، شهرك البرز، منطقه يك، جنگلكاري عظيمي هست. از شهرداري مي خواهيم آن را به پارك تبديل كنند.
قريشي 

بازتاب
قطع درختان 
عطف به مطلب مندرج، مورخ 13/10/83 تحت عنوان قطع درختان به استحضار مي  رساند:
توسط عوامل منطقه به محل مراجعه شد و هيچ گونه قطع درختي مشاهده نشده. فقط تعدادي تنه و كنده قديمي در باغ متعلق به بانك تجارت و باغ هاي مجاور وجود دارد كه پوسيده است.
شهرداري منطقه 3
معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران
تكميل پل هوايي عابر پياده
در پاسخ به پيام مندرج در مورخ 3/10/83 در خصوص درخواست تكميل پل هوايي عابر پياده  رو به روي ساختمان موسسه اطلاعات واقع در بزرگراه شهيد حقاني، با توجه به توضيحات شهرداري منطقه 3 به آگاهي مي رساند: تكميل پل هوايي عابر پياده در بزرگراه شهيد حقاني، تقاطع خيابان نفت جنوبي و نصب عرشه و پلكان منوط به رفع معارض برق ضلع جنوبي پل است كه به محض حل مشكل، نصب عرشه و پلكان پل مورد تقاضا انجام خواهد پذيرفت.
معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران
تنها 10 هزار تومان كمك 
در پاسخ به درج مطلبي با عنوان تنها 10 هزار تومان كمك مورخ 10/8/83 به آگاهي مي  رساند:
كم بودن مبلغ مستمري پرداختي به خدمات گيرندگان تحت پوشش سازمان مطلبي كه بارها از سوي مسوولان سازمان اعلام شده و همواره سازمان در حال پيگيري و برنامه ريزي براي كاهش اين معضل است. اما در خصوص فرزندان دانشجوي عضو خانواده ها علاوه بر پرداخت كمك هزينه تحصيلي، شهريه دانشجويي آنان نيز در هر ترم پرداخت مي  شود. در ضمن تعداد بي  شماري از خانواده ها، تحت پوشش بيمه خدمات درماني و پرداخت فرانشيز درمان از سوي سازمان هستند.
سازمان بهزيستي كشور

دخل و خرج
آرمانشهر
ايرانشهر
تهرانشهر
خبرسازان
در شهر
درمانگاه
|  آرمانشهر  |  ايرانشهر  |  تهرانشهر  |  خبرسازان   |  دخل و خرج  |  در شهر  |  درمانگاه  |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |