پنجشنبه ۱ بهمن ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۱۸ - Jan 20, 2005
خاتمي در زيمبابوه:
براي ارتقاي جايگاه ايران و تأمين امنيت،
نيازمند سرمايه گذاري و فناوري بين المللي هستيم
000591.jpg
ايسنا: ارتقاي جايگاه ايران و تأمين امنيت كشورمان نيازمند سرمايه گذاري و فناوري است. حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد خاتمي، رئيس جمهور كشورمان طي سخناني در جمع كاركنان سفارت ايران در حراره، پايتخت زيمبابوه با اشاره به كاهش ريسك، افزايش سرمايه گذاريهاي خارجي و رشد اقتصادي در ايران طي سالهاي اخير، افزود: امروز مديريت، دانش و توانايي فرزندان ايراني سبب شده تا شركتهاي ايراني به رقابت با شركتهاي بزرگ در مناقصه هاي بين المللي بپردازند و در جاي جاي دنيا، در طرح هايي نظير سدسازي، راه آهن، صنايع نفت و گاز مشاركت داشته باشند.
رئيس جمهور با اشاره به چشم انداز بيست ساله كشورمان گفت: اين چشم انداز بلندمدت است ولي بلندپروازانه نيست و كشور به رشد اقتصادي ۸ درصدي در برنامه چهارم توسعه همه جانبه خواهد رسيد.
خاتمي با تأكيد بر اين كه براي ارتقاي جايگاه ايران و تأمين امنيت، نيازمند سرمايه گذاري و فناوري بين المللي هستيم، اظهار داشت: تحقق درآمدهاي ناشي از سرمايه تجديدناشدني نفت را در بخش عمراني براي توسعه و پيشرفت هرچه بيشتر هزينه كنيم.
امضاي ۱۰ سند ميان ايران و زيمبابوه
ايران  و زيمبابوه  روز گذشته با امضاي  ۱۰ سندهمكاري ، بر گسترش روابط و همكاريهاي  فيمابين  تأكيد كردند.
اين  ۱۰ سند با حضور سيد محمدخاتمي ورابرت  موگابه  روساي  جمهوري  ايران  و زيمبابوه  به امضاي  مقامات  دوكشور رسيد. بيانيه  مشترك  سياسي  دو كشور، يادداشت  تفاهم  همكاري  فناوري  وارتباطات ، موافقتنامه  توليد و مونتاژ تراكتور، يادداشت  تفاهم  تأمين  مالي نيروگاه  انرژي  در زيمبابوه ، يادداشت  تفاهم  همكاري  در زمينه  اتاقهاي بازرگاني  ايران  و زيمبابوه ، يادداشت  تفاهم  همكاري  درزمينه  احداث  خط راه آهن ، يادداشت  تفاهم  در زمينه  انتقال  خطوط مخابرات ، يادداشت  تفاهم سرمايه گذاري  در بخش  نيرو زيمبابوه ، يادداشت  تفاهم  در زمينه  تأمين  مالي طرح  تجهيزات  مخابراتي  و موافقت  نامه  اجتناب  از اخذ مالياتي  مضاعف  بين دوطرف ، به  امضاي  مقامات  ايران  و زيمبابوه  رسيد.
خاتمي و موگابه در جمع خبرنگاران
رئيس جمهور كشورمان پس از مراسم يادداشت اسناد و تفاهم همكاري بين ايران و زيمبابوه با بيان اين كه در سرزمين آفريقا ناشدني ها شدني است، اظهار داشت كه به نظر مي رسيد ستم، تجاوز و فساد از سوي استعمارگران به مردم آفريقا تمام شخصيت معنوي آنها را بشكند اما خيز مقاومت سبب شد كه هويت، حيثيت و شأن خود را حفظ كند. وي همچنين با اشاره به اين كه حضور قدرتهاي بزرگ و استعمارگران در آفريقا طي قرون گذشته دائمي به نظر مي رسيد ولي مبارزه جانانه ملت آفريقا با رهبري رهبران شايسته اي مانند آقاي رابرت موگابه معجزه دوم را تحقق بخشيد و استعمارگران از سرزمين آفريقا بيرون رانده شدند.
رئيس جمهور كشورمان با بيان اين كه معجزه و ناشدني  سوم در حال تحقق است در اين باره گفت: آفريقا با توجه به استعدادهاي مردمي و خدادادي كه دارد بايد به پا خيزد و قدرت شايسته اي در عرصه بين المللي باشد.
آفريقا بايد به يك قاره ثروتمند و تأثير گذار در صحنه جهاني تبديل شود و در اين زمينه زيمبابوه مي تواند يك نيروي بسيار برجسته باشد. خاتمي با اشاره به استقلال كشور زيمبابوه و دارا بودن زمينه جهش و پيشرفت در اين كشور،  رهبري موگابه، را تأثيرگذار دانست و گفت: ايران در كنار دولت زيمبابوه بر اساس احترام متقابل در راستاي حركت سريع و كم هزينه براي توسعه گام برخواهد داشت. وي با اشاره به توافقات انجام شده بين دو دولت ايران و زيمبابوه از آن به عنوان دريچه اي به روي افقي باز براي در بر گرفتن همكاري ها ياد كرد.
همچنين رابرت موگابه، رئيس جمهور زيمبابوه با تشكر صميمانه از حضور رئيس جمهور كشورمان و هيات همراه وي در زيمبابوه اين ديدار را تاييد سياستهاي دو طرف براي همكاري بيشتر كمك به كشورهاي در حال توسعه و گسترش روابط دوجانبه دو كشور در زمينه هاي مختلف دانست.
وي اين ديدار را با اشاره به موافقتنامه هايي براي اجراي پروژه هاي عملي بين دو كشور پر محتوا دانست و با اشاره به موقعيت، توسعه و سابقه جمهوري اسلامي ايران نسبت به زيمبابوه مشاركت و همكاري بين دو كشور را بر اساس منافع متقابل عنوان كرد.
وي با اشاره به علاقه كشورش براي پيشرفت با توجه به آگاهي از موقعيت خود، ايران را يكي از دوستان بزرگ زيمبابره دانست و با تاكيد بر اينكه هيچگاه اين موقعيت را از دست نخواهند داد ، در تلاش براي اجراي موافقتنامه ها تاكيد كرد.
موگابه خواهان روابط بيشتر دولت ايران و زيمبابوه در عرصه هاي مختلف شد و به مقام معظم رهبري و ملت ايران سلام رساند.

گزارش مجلس:
لايحه الحاق دولت به پروتكل كيوتو تصويب شد
گروه سياسي: نمايندگان  مجلس  شوراي  اسلامي  «لايحه  الحاق  دولت  جمهوري  اسلامي ايران  به پروتكل  كيوتو در مورد كنوانسيون  چارچوب  سازمان  ملل  متحد درخصوص  تغيير آب و هوا» را تصويب  كردند.
بر اساس  اين  لايحه  كه  در جلسه  علني  ديروز مجلس  تصويب  شد، به  دولت  اجازه  داده  مي شود به  پروتكل  كيوتواز ملحقات  كنوانسيون  تغيير آب  و هوا (۱۳۷۱ هجري  شمسي ) مشتمل  بر يك  مقدمه و ۲۷ ماده  الحاق  و اسناد مربوط را تسليم  كند.
دولت  معتقد است : با توجه  به  لازم الاجرا شدن  پروتكل  كيوتو متعاقب  تصويب دولت  روسيه ، آثار و تبعاتي  را براي  جمهوري  اسلامي ايران  در بر خواهد داشت .
به  اعتقاد دولت ، باقي  ماندن  در خارج  از اين  معاهده  هيچ  دستاورد مثبتي به  همراه  ندارد و صرفا مانع  از تأثيرگذاري  مثبت  بر فرآيند مذاكرات  مربوط و بهره مندي  از فرصت ها و منافع  پيش  بيني  شده  در پروتكل  خواهد شد.
گفتني است دولت  يازدهم  مردادماه  ۸۳ اين  لايحه  را تصويب  كرد.
حداد عادل:
سكولارها جلوه هاي سياسي اجتماعي دين اسلام را در حج ببينند
رئيس مجلس شوراي اسلامي ديروز  ضمن تبريك عيد سعيد قربان در سخنان پيش از دستور خود گفت: كساني كه دائما بر طبل سكولاريزم مي كوبند و مي خواهند الگوي كليسا را براسلام تحميل كنند لازم است به حج نگاه كنند تا جلوه هاي سياسي اجتماعي دين اسلام را ببينند.
رئيس مجلس با اشاره به پيام روز گذشته مقام معظم رهبري به كنگره حج گفت: مقام معظم رهبري با پيام هاي خود مسلمانان را با وظايف سياسي خود آشنا مي سازند و در يك كلام ايشان امت اسلامي را به بازيابي عزت خود فرا مي خوانند.
نطق هاي پيش از دستور
* نماينده  مردم  كاشمر در مجلس  گفت : در شرايط كنوني  كه  استكبار جهاني  براي سست  كردن  پايه هاي  نظام  جمهوري  اسلامي مي كوشد، مسئولان  نظام  با برنامه ريزي  وسامان بخشي  به  اقتصاد كشور، مشكلات  معيشتي  مردم  را حل  كنند.
احمد بلوكيان  در سخنان  پيش  از دستور خود افزود: ضرورت  دارد گروههاي  سياسي  و نامزدها، برنامه هاي  خودرا در زمينه هاي  مختلف  سياسي ، اقتصادي  و اجتماعي  با تكيه  بر واقعيت هاي موجود جامعه  ارايه دهند تا زمينه  ترغيب  مردم  به  مشاركت  در انتخابات  فراهم  شود.
* جعفر آئين پرست نماينده مهاباد تذكر آيين نامه اي به نطق كريميان نماينده سردشت كه در نطق خود به انتقاد از نارسايي ها و مشكلات در مناطق كردنشين اشاره كرده بود، داد.
* تيمورعلي عسگري نماينده مشهد هم در نطق خود گفت: مذاكره كنندگان ايراني بايد توجه كنند كه سگ زرد برادر شغال است و فريب مذاكره كنندگان اروپايي را نخورند.
وي به مذاكره كنندگان ايراني گفت كه به طرح «چماق و هويج» اروپاييان دست رد بزنند و از موضع اقتدار مذاكره كنند.
* «سيداحمد رسولي نژاد» ، نماينده دماوند نيز در نطق قبل از دستور خود به لايحه بودجه اشاره و تصريح كرد: مجلس بدون توجه به تحركات برخي روزنامه هاي زنجيره اي و جريانات سياسي به وظايف و تعهدات خود به ملت ايران عمل كند.
در كنار طرح هاي مهمي چون تثبيت قيمت ها، كاهش سود بانكي و اشتغال، مسكن و تسهيلات ازدواج جوانان بايد از ريخت و پاش ها و هزينه هاي غيرضروري جلوگيري شود و سامان دهي امور اقتصادي و اداري در اولويت قرار گيرد.

باهنر : ما هيچ  موقع  راه  را براي
 حضور كانديداي  جديد نمي بنديم
ايرنا: محمدرضا باهنر عضو كميته  هفت  نفره  منتخب  شوراي  هماهنگي  نيروهاي انقلاب  گفت : ما تحليلمان  اين  است  كه  هاشمي رفسنجاني  نمي آيد و براساس همين  تحليل  داريم  عمل  مي كنيم .
باهنر كه  ديروز در جمع  خبرنگاران  پارلماني  سخن  مي گفت ، در پاسخ  به  اين  پرسش  كه  «اگر  هاشمي در دقيقه  ۹۰ وارد عرصه  انتخابات  شود چه خواهيدكرد؟» گفت : هرزمان  كه  آقاي  هاشمي بيايد اين  موضوع  را در شوراي هماهنگي  بررسي  خواهيم  كرد.
باهنر در خصوص  احتمال  مخالفت  برخي  از گروههاي  عضو شوراي  هماهنگي  با بررسي  نامزدي   هاشمي رفسنجاني  از سوي  اين  شورا، گفت : اين  احتمال  وجود دارد كه  برخي  از دوستان  ناراحت  شوند و بخواهند تفاهم  را بر هم  بزنند، ولي  مهم اين  است  كه  ما احتمالات  متفاوت  را پيش  بيني  كنيم  و براي  هر احتمالي  يك سناريو طراحي  كنيم .
از رئيس  فراكسيون  اصولگرايان  پرسيده  شد «از نشست  فرمانيه  چه  خبر؟» باهنر پاسخ  داد: ما شب  و روز نشست  داريم  تا ببينيم  چه  مي شود و به  كار خود ادامه  مي دهيم .
باهنر در خصوص  اختلاف  ديدگاه  اعضاي  شوراي  هماهنگي  گفت : اميدواريم  با نزديك  كردن  نظرات  متفاوت ، جمع  بندي  مناسبي  داشته  باشيم .
از باهنر سؤال  شد: «آيا زمان  معرفي  كانديداي  اصولگرايان  دير نشده است  ؟» كه وي  پاسخ  داد: هنوز چهار، پنج  ماه  تا انتخابات  مانده  است .
از باهنر در خصوص  تحليل  يكي  از روزنامه ها در خصوص  نشست  شوراي  هماهنگي پرسيده  شد، او پاسخ  داد: تحليلهايي  كه  بعضي  رسانه ها دارند به  «رمان» شبيه  است  و من  نيز شب  آن را مي خوانم  و لذت  مي برم .
از باهنر سئوال  شد كه  آيا شوراي  هماهنگي  به  جز ۵ نامزد مطرح  كسان ديگري  را هم  بررسي  خواهد كرد؟ او پاسخ  داد: ما هيچ  موقع  راه  را براي حضور كانديداي  جديد نمي بنديم .
وي  افزود: اگر يك  زمان  مشخص ، يك  «خورشيد جديد» طلوع  كرد، ما نبايد دست  خود را ببنديم  و بگوييم  بر همان  تصميم  شش  ماه  قبل  خود پايداريم .
باهنر تصريح  كرد: راه  برون  رفت  و تجديد نظر هست ، مگر اين  كه  زمان  ثبت نام  از نامزدها بگذرد، در غير اين  صورت  تا زمان  ثبت  نام  قانوني  نامزدها اين  امكان  وجود دارد كه  اگر خورشيد جديدي  طلوع  كرد، ما آن را بررسي  كنيم .
باهنر در خصوص  رقابت  جناحها در انتخابات  گفت : اصولا در ميدان  رقابت ، يكسري  قراردادهاي  نوشته  شده  و نانوشته  وجود دارد و طبيعي  است  كه  هر جناح و طيف  فكري  و هر حزبي  تلاش  مي كند كه  در درون  خود وحدت  ايجاد كند و از تشتت  در نيروهاي  مقابل  لذت  مي برد.
از باهنر پرسيده  شد: «آيا شما هم  از تشتت  در جناح  مقابل  لذت  مي بريد؟» او پاسخ  داد: وقتي  مي گويم  همه ، خود من  بيرون  از اين  «همه» نيستم .
وي  ادامه  داد: ما فكر مي كنيم  عقلاي  رقيب  مي نشينند و تلاش  مي كنند كه اين  تشتت ها به  حداقل  برسد.
باهنر ادامه  داد: ما هم  در شوراي  هماهنگي  اين  كار را مي كنيم  كه  به وحدت  برسيم  و اين  بستگي  دارد كه  كدام  جناح  در اين  زمينه  موفق  تر باشد.
از باهنر درخصوص  احتمال  كانديدا شدن  آقاي  قاليباف  سؤال  شد، او پاسخ داد: من  تاكنون  نشنيده ام  البته  هر احتمالي  وجود دارد.
باهنر در خصوص  كانديداتوري  مستقل  آقاي  ولايتي  و كنارگذاشتن  شوراي هماهنگي  گفت : ما علاقه  نداريم  كسي  ما را كنار بگذارد.
از باهنر سؤال  شد كه  «شما چطور اعلام  مي كنيد كه  هاشمي  نمي آيد ولي خبرها حاكي  از عزم  ايشان  براي  ورود به  عرصه  انتخابات  است ؟» او پاسخ داد: ما خبرها را از رسانه هاي  رسمي و طرق  غير رسمي و غير رسانه اي  دنبال  مي كنيم  و طبيعي  است  اگر  هاشمي بيايد ما از اولين  گروههايي  هستيم  كه  از آن  مطلع  خواهيم  شد.
از باهنر پرسيده  شد: «نظرتان  در مورد حمايت  يك  نهاد نظامي از آقاي  لاريجاني  چيست ؟» او پاسخ  داد: سپاه  اصلاً قرار نيست  روي  مصاديق  بحث  كند.

لاريجاني: تا زماني كه حضورم در انتخابات
قطعي نشده بحث كابينه را مطرح نخواهم كرد
لاريجاني: تا زماني كه حضورم در انتخابات قطعي نشده بحث كابينه را مطرح نخواهم كرد
ايسنا: نشست خبري علي لاريجاني كانديداي احتمالي انتخابات رياست جمهوري با اصحاب مطبوعات، ديروز در اروميه برگزار شد.
نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي، موضع خاتمي را در قبال مسائل هسته اي، موضع نظام دانست و گفت: تدبيري كه هم اكنون براي گفت وگو با اروپا وجود دارد همان تصميم شوراي عالي امنيت ملي به رياست رئيس جمهور است. لاريجاني به عدم كارآيي تحريم هاي آمريكا عليه ايران اشاره كرد و گفت: بوش در يكي از سخنراني هاي خود اظهار داشت كه آمريكا قدرت نفوذش را در ايران به دليل تحريم ها از دست داده، و اين امر از عجز آنها نشان دارد.
وي افزود: آن ها احساس كرده اند كه ايران در آستانه پايداري است.تجربه آمريكايي ها در عراق و زمين گير شدن آنها نشان داد كه رفتار قلدرمآبانه در سطح بين المللي جواب نخواهد داد و بايد سير ديگري را طي كرد. لاريجاني در بخش ديگري از اين نشست، با اظهار اين كه نمي توان با افكار ديروز فردا را رقم زد، گفت: بايد در شرايط جديد، فضاي تازه اي را براي تنفس ايرانيان رقم زد، لذا بايد از افكار نو و سازنده در كشور استقبال كرد.
او ادامه داد: بايد اقتصاد كشور را به يك اقتصاد پرتحرك تبديل كرد و سطح توليد ناخالص كشور را كه شامل مصرف خصوصي و عمومي، ميزان سرمايه گذاري و صادرات منهاي واردات مي شود، به حد مطلوب رساند.
وي افزود: بايد به توليد داخلي توجه ويژه كرد و آن را به يك توليد درون زا تبديل كرد، همچنين در بازارهاي جهاني حضور بيشتري پيدا كرد. لاريجاني در ادامه، حضور  هاشمي رفسنجاني را براي كشور نويدبخش دانست و گفت: احترام ايشان بر همه واجب است؛ هرچند كه ايشان اعلام كرده اند هنوز نتوانسته اند تصميم قاطعي براي حضور در انتخابات بگيرند و توصيه كرده اند كه ديگران وارد عرصه شوند.
وي از اظهارنظر پيرامون اعضاي كابينه احتمالي خود خودداري كرد و گفت: تا زماني كه حضور من در انتخابات قطعي نشده اين موضوع را مطرح نخواهم كرد؛ هرچند كه نيروهاي متخصص در كشور بسيار زيادند و از اين جهت زياد نگران نيستم.

كمك سازمانهاي جهاني به اقامت
مهاجران افغاني در ايران قطع شده است
ايرنا: مديركل  اموراتباع  و مهاجرين  خارجي  وزارت  كشور گفت : افغانستاني هاي  مقيم ايران  هيچ  فرصتي  براي  ماندن  در ايران  ندارند.
«احمد حسيني» روز گذشته در اولين  گردهمايي  مسئولان  مهمانشهرها، رؤساي شوراها و شهرداران  مهمانشهرهاي  مهاجرين  افغانستاني  در محل  فرمانداري  ساوه افزود:مهاجرين  افغانستاني  بايد در موعد مقرر به  موطن  خود برگردند.
وي  اعلام  كرد: ورود غير مجاز اتباع  افغانستان  به  كشور ممنوع  است  و نيروي انتظامي با افرادي  كه  بدون  داشتن  ويزا و گذرنامه  وارد ايران  شوند برخورد قانوني  مي كند.
وي  اضافه  كرد: در سه سال يك  ميليون  و ۳۰۰ هزار تبعه افغانستان  به  كشورشان  بازگشته اند.
حسيني  افزود: هم  اكنون  يك  ميليون  ديگر از اين  مهاجرين  در كشورمان  اقامت دارند كه  اميد است  هر چه  سريعتر به  كشورشان  بازگردند.
وي ، به قطع  كمكهاي  سازمانهاي  جهاني  به مهاجرين  افغان  مقيم  ايران  اشاره  كرد و افزود: در حال  حاضر بجز هزينه  بازگشت ، ساير كمك هاي اين سازمانها براي اقامت  مهاجرين  افغانستاني  در ايران  قطع  شده است .

اخبار كوتاه
خاتمي فرارسيدن عيد سعيد قربان را تبريك گفت
ايرنا: سيدمحمد خاتمي رئيس جمهوري در پيام هاي جداگانه اي به سران كشورهاي اسلامي،  فرارسيدن عيد سعيد قربان را به آنان تبريك گفت.
به گزارش دفتر امور رسانه هاي رياست جمهوري، وي در اين پيام ها از عيد سعيد قربان به عنوان «بزرگداشت پرشكوهترين و زيباترين جلوه تعبد و اطاعت در برابر حضرت باري تعالي» ياد كرده است.
در بخشي از پيام رئيس جمهوري اظهار اميدواري شده است كه به ميمنت اين عيد،  شاهد اتحاد روزافزون مسلمانان و رفع جنگ، ظلم، تبعيض و فقر از سراسر گيتي باشيم.
آسوشيتدپرس مدعي شد:
بازرسان آژانس بار ديگر از پارچين بازديد مي كنند
ايسنا: خبرگزاري آسوشيتدپرس به نقل از ديپلمات ها در وين مدعي شد، بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي قصد دارند بار ديگر از مجموعه نظامي  پارچين بازديد كنند.
اين خبرگزاري به نقل از ديپلمات هايي كه نامي از آنها نبرد، افزود: آژانس بين المللي انرژي اتمي تمايل دارد بخش ديگري از مجموعه وسيع پارچين در نزديكي تهران را مورد آزمايش قرار دهد.
اين گزارش حاكي است، اين درخواست تنها چند روز پس از اين كه به بازرسان آژانس اجازه داده شد، به طور محدود به اين سايت دسترسي پيدا كنند و به نمونه گيري هاي محيطي بپردازند، مطرح شده است.
ديپلمات هاي يادشده كه از تحقيقات آگاهي دارند، هم چنين گفته اند، تا جايي كه اطلاع دارند به غير از محدوديت هاي تعريف شده، در اماكني كه مي توانسته اند به نمونه گيري بپردازند، با ممنوعيتي مواجه نشده اند؛ اما يكي از ديپلمات ها ادعا كرد، اين واقعيت كه آژانس دسترسي جديد به بخشي ديگر از اين سايت را خواستار شده، نشان مي دهد كه سؤالاتي درباره ماهيت فعاليت انجام شده در پارچين وجود دارد. اين گزارش به نقل از ديپلمات يادشده، ادامه داد: بازرسان مي خواهند به يك بخش زيرزميني ديگر كه ظاهرا هفته گذشته اجازه بازرسي از آن را نداشته اند، بازگردند.
العطيه از اعتراض ايران به «نشنال جئوگرافيك» انتقاد كرد!
ايسنا: دبيركل شوراي همكاري خليج فارس در اظهاراتي كه واقعيات تاريخي را ناديده مي گرفت، از اعتراض ايران به موسسه نشنال جئوگرافيك در برابر تحريف نام خليج فارس انتقاد كرد!عبدالرحمن العطيه در گفت وگو با خبرگزاري كويت اقدام و اعتراض قاطع و يكپارچه  ايرانيان نسبت به تحريف نام خليج فارس را «به معناي تثبيت يك سري منافع منطقه اي براي ايران و برخلاف قوانين بين المللي» خواند!وي كه مدعي است اين اقدام ايران به ايجاد روابط دوستي و تفاهم بين كشورهاي منطقه كمكي نمي كند، ادعا كرد: سخن گفتن درباره هويت تاريخي معين از خليج (فارس) موجب مي شود كه حقوق تاريخي و فرهنگي طرف مقابل اخذ شود.
وي ايران و امارات را دو كشوري خواند كه از آغاز مهد تمدن قديم در دو طرف خليج فارس بوده اند! حال آن كه امارات متحده عربي در دهه ۷۰ ميلادي به استقلال رسيده است.العطيه اقدام بي سابقه ايرانيان در برابر تحريف نشنال جئوگرافيك را از دو ناحيه ي حقوقي و سياسي تعجب برانگيز خواند و ادامه داد: اين كار به منزله  دخالتي براي تفسير حقايق حقوقي، جغرافيايي و تاريخي است و به منزله  تجاوز به حقوق حاكميت امارات بر جزاير سه گانه است(!)
رئيس  دادگاه انقلاب  تهران :
شيرين  عبادي  پرونده اي  در دادگاه  انقلاب  ندارد
ايرنا: رئيس  دادگاههاي  انقلاب  اسلامي تهران  در خصوص  احضار شيرين  عبادي  به دادسراي  انقلاب  گفت : خانم  شيرين  عبادي  هيچ  پرونده اي  در دادگاه  انقلاب  ندارد تا اين  دادگاه  وي  را احضار كند. علي  مبشري  ديروز طي گفت وگويي افزود: در جريان  احضار خانم  عبادي  به  دادسراي  عمومي و انقلاب  تهران ، از سوي  وي  و وكلايش  بين  دادسراي  عمومي و انقلاب  و دادگاه  انقلاب  اشتباهي  صورت  گرفته  است .

در حاشيه
* نطق پيش از دستور كريميان نماينده سردشت و پيرانشهر منجر به واكنش رئيس مجلس شد.
حداد عادل خطاب به اين نماينده گفت: از سخنگاه مجلس بايد اقداماتي را كه از ناحيه نظام براي كشور انجام شده بيان كرد. وي سپس از سازمان مديريت و برنامه ريزي خواست تا گزارشي از اقدامات صورت گرفته در استان كردستان را به اطلاع مجلس و افكار عمومي برساند.
* حسن زماني عضو كميسيون عمران مجلس خبر از تشكيل فراكسيون شهري براي حمايت از كلان شهرهاي كشور داد.
* رضا آشتياني عراقي عضو كميسيون فرهنگي مجلس هفتم گفت: دليل استثناءقائل شدن در خصوص سفرهاي خارجي خبرنگاران صدا و سيما را از نمايندگان ناظر بر اين سفرها و مسئولان سازمان صدا و سيما سئوال خواهم كرد.
محمدعلي مقنيان مخبر كميسيون اجتماعي مجلس گفت: طرح كميته ملي محيط زيست و ايمني تحت عنوان كمزا در ارتباط با آلودگي هاي احتمالي برخي گياهان كه ريشه آنها قابل انتقال بوده و با حضور نمايندگان وزارت امورخارجه، وزارت جهاد كشاورزي و ارگان هايي كه درباره اين موضوع در ارتباطند امروز در كميسيون بررسي شد و به تصويب رسيد.
* نمايندگان مجلس در جلسه اي مشترك با معاون اجرايي قوه قضائيه، مشكلات قضايي موكلان و حوزه هاي انتخابيه خود را مطرح كرده اند و خواستار پيگيري اين موارد شده اند.

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |