سه شنبه ۶ بهمن ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۲۳ - Jan 25, 2005
شهري
Front Page

معاون امور شهرداري ها و دهداري هاي سازمان شهرداري هاي كشور:
كاهش رديف هاي كمك مالي دولت به شهرداري
ارائه خدمات به شهروندان را محدود مي كند
ايسنا: معاون امور شهرداريها و دهياريهاي سازمان شهرداريهاي كشور ضمن اعلام كاهش رديف كمكهاي مالي دولت به شهرداريها در بودجه سال ۸۴ گفت: در اين شرايط با توجه به محدودشدن بودجه شهرداريها، ارائه خدمات از سوي آنان به شهروندان به شايستگي صورت نمي گيرد.
مهندس سيد ابوالفضل موسوي در جمع خبرنگاران با اشاره به اين كه برخي رديفهاي بودجه سازمان شهرداريهاي كشور مطابق لايحه بودجه سال ۸۴ كاهش يافته و يا افزايش چشمگيري نيافته است، تصريح كرد: در رديف بودجه سال آينده عوارض متمركز ۱۲ در هزار حقوق گمركي كه در سال ۸۳ رقم آن ۲۸۰ ميليارد تومان بود، در سال ۸۴ به ۲۹۰ ميليارد تومان رسيد و اين افزايش ناچيز نمي تواند سبب ارائه خدمات گسترده در شهرداريها شود.
وي كاهش رديفهاي مالي دولت به شهرداريها در لايحه بودجه سال ۸۴ را عامل محدودشدن فعاليت شهرداريها دانست و ابراز اميدواري كرد اين كاهش ها در بحث مديريت شهري چون حمل و نقل عمومي، پسماندها و ترميم بافتهاي تاريخي اصلاح شود.
مهندس موسوي گفت: رديف حمل و نقل عمومي در لايحه بودجه سال ۸۴ از ۹۰ ميليارد تومان سال ۸۳ به ۶۰ ميليارد تومان تقليل يافته است كه اين كاهش، جمعيت شهري ۶۷ درصد را پاسخگو نخواهد بود.
معاون امور شهرداريها و دهياريهاي كشور با اشاره به كاهش يك ميليارد توماني رديف بودجه سال ۸۴ در بحث ايمني شهرها، خاطرنشان كرد: رسيدن به هدف ايجاد يك ايستگاه آتش نشاني به ازاي هر ۵۰ هزار نفر، با كاهش اعتبارات سالانه بخش ايمني شهرها امكان پذير نخواهد بود.
وي افزود: سال ،۸۳  از حدود ۳ ميليارد و ۴۰۰ ميليون تومان به ايمني شهرها اختصاص يافت؛ در حاليكه در رديف بودجه سال ۸۴ اين رقم به ۲ ميليارد و ۴۰۰ ميليون تومان تقليل يافته است.وي در پايان اعلام كرد: دستورالعمل مشتركي براي احياي بافت هاي تاريخي توسط سازمان شهرداريها و دهياريهاي كشور و سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري تهيه شده كه به موجب آن «شهردار بافت تاريخي» براي شهرها تعيين مي شود.

فردا طي مراسمي با حضور شهردار تهران و جمعي از مسئولان
تقاطع هاي غيرهمسطح كمربندي آزادگان، شهيد رجايي
و شهيد دستواره به بهره برداري مي رسد
000918.jpg
گروه شهري:تقاطع هاي غيرهمسطح كمربندي آزادگان خيابان شهيد رجايي و كمربندي آزادگان بزرگراه شهيد دستواره كه كلنگ آن در سال گذشته به زمين زده شده بود روز چهارشنبه هفتم بهمن ماه سال جاري با حضور شهردار تهران و جمعي از مسئولين كشوري و لشكري به بهره برداري مي رسد.
به گزارش روابط عمومي معاونت فني و عمراني شهرداري تهران، اين طرح عمراني، يكي از بزرگترين پروژه هاي شهري تهران محسوب مي شود كه پس از سالها انتظار براي اجراي آن، سرانجام با تلاش مديريت جديد شهري در طول كمتر از يك سال آماده بهره برداري مي شود.
احداث پل بر روي بزرگراه شهيد رجايي به طول ۱۰/۴۸ متر و عرض(۵/۲۶- ۱۵/۱۹- ۳۵/۷۵ متر) و همچنين يك پل بر روي راه آهن تهران - مشهد و خط مترو به طول ۶/۴۳ متر و عرض (۷۵/۱۹- ۱۱/۱۹- ۷/۷۵ متر) و باكس بتني بين راه آهن تهران و مشهد و خط مترو به طول ۴۹/۶۰ متر و عرض ۱۱ متر و همچنين رمپ اصلي به طول ۱۳۸۰ متر بالغ بر ۵۳ ميليارد ريال هزينه اجرايي داشته است.
ضمن اينكه ۱۶۰ ميليارد ريال تاكنون هزينه رفع معارضين ملكي واقع در مسير اجراي اين طرح بوده است و ۸۰ ميليارد ريال ديگر نيز از هزينه رفع معارضين ملكي باقي مانده است.
بر اساس گزارش معاونت فني و عمراني شهرداري تهران براي بهره برداري از اين پروژه ۵۲۰ هزار متر مكعب عمليات خاكبرداري، ۱۵ هزار متر مربع قالب بندي، ۵۲۰ تن آرماتور گذاري، ۲۱ هزار و ۵۰۰ متر مكعب بتن ريزي، ۴۷ هزار تن آسفالت و ۳۹ هزار متر مكعب پي كني صورت گرفته است.
همچنين در ادامه اين مسير تقاطع غيرهمسطح كمربندي آزادگان با خيابان شهيد دستواره نيز مورد بهره برداري قرار مي گيرد كه هزينه اجرايي اين طرح نيز ۲۳ ميليارد ريال برآورد شده است. احداث يك پل به طول ۳۰/۴۲ متر و عرض ۱۵/۲۴- ۲ متر بر روي اين تقاطع از مشخصات فني پروژه است كه براي اجراي آن ۳۵۰ هزار متر مكعب عمليات خاكي و پي كني، ۸۳۰ تن آرماتوربندي، ۹۷۵۰ مترمربع قالب بندي، ۱۲ هزار و ۳۵۰ متر مكعب بتن ريزي و ۱۸ هزار تن آسفالت ريزي صورت گرفته است.

گزارش طرح بررسي گرمايش جهاني منتشر شد
هشدار تكان دهنده درباره احتمال وقوع
بزرگترين فاجعه طبيعي تاريخ
در گزارش برنامه محيط زيست سازمان ملل چندين بار عبارت «فاجعه قريب الوقوع» به كار رفته كه توصيفي است از ذوب شدن يخ هاي قطبي، بالا آمدن آب اقيانوس ها، زير آب رفتن جزاير و مناطق ساحلي، بيابان زايي و شيوع بيماريهاي ناشناخته و همه گير
000921.jpg
گروه شهري: براساس نتايج طرح بررسي گرمايش جهاني وقوع بزرگترين فاجعه طبيعي تاريخ، حدود ده تا يازده سال ديگر آغاز خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ما در حالي كه اصل اين گزارش امروز به طور رسمي منتشر مي شود، ديروز روزنامه انگليسي اينديپندنت بخش هايي از آن را منتشر كرد.
براساس گزارش اين روزنامه در حال حاضر ميزان دي اكسيدكربن موجود در جو زمين PPM ۳۷۹ (واحد در ميليون) است و با توجه به اينكه هرسال ۲PPM به اين مقدار افزوده مي شود، انتظار مي رود كه تا حداكثر يازده سال ديگر ميزان دي اكسيدكربن جو زمين به ۴۰۰PPM برسد كه پيش از اين به عنوان حد نهايي تحمل جو زمين و نقطه آغاز ذوب يخ هاي قطبي تعيين شده بود.
اين گزارش مي افزايد: رسيدن به حد ۴۰۰PPM اثر گلخانه اي جو زمين را آنچنان افزايش خواهد داد كه صفحه يخ گرينلند و حجم عظيمي از يخ هاي قطبي به داخل اقيانوس ها رها شده و پهنه هاي وسيعي از جزاير و مناطق ساحلي قاره ها را با خطر غرق شدن روبه رو خواهند كرد. اين فاجعه طبيعي همچنين موجب نابودي گستره وسيعي از اراضي كشاورزي، نابودي بسياري از مناطق جنگلي، افزايش بيابان زايي، كم آبي شديد در مساحت هاي وسيعي از سطح كره زمين خواهد شد.جنگل ها كه در حال حاضر محل جذب دي اكسيدكربن هستند، خود به عواملي براي دفع و انتشار آن تبديل مي شوند و بيماري هاي همه گير و بعضا ناشناخته و غيرقابل مهاري ميليون ها نفر از مردم جهان را مبتلا خواهد كرد. جريان آب گرم گلف استريم محو شده و زندگي در نيمه غربي اروپا دشوار و در مناطقي حتي ناممكن خواهد شد.
خبرنگار ما مي نويسد استفاده بي رويه از سوخت هاي فسيلي توسط كشورهاي صنعتي عامل اصلي افزايش حجم دي اكسيدكربن در جو و در نتيجه افزايش اثر گلخانه اي زمين است، به همين خاطر براي مهار و كاهش اثرات وقوع چنين فاجعه اي در طرح بررسي گرمايش جهاني درخواست شده است ۸ كشور بزرگ صنعتي جهان طي دهه آينده مي بايست دست كم ۲۵ درصد سوخت مصرفي خود را از سوخت هاي پاك (برقابي، خورشيدي، باد، زمين گرمايي و ...)
000909.jpg
تامين كنند. با اين وجود، محققان موسسه تحقيقات و سياستگذاري عمومي بريتانيا، مركز توسعه ملي آمريكا و موسسه ملي استراليا كه از سوي برنامه محيط زيست سازمان ملل (UNEP) مسئول تدوين اين گزارش بوده اند، چندان به امكان كاهش اثر گلخانه اي زمين خوشبين نبوده و گزارش خود را با بدبيني بسيار و تاكيد مداوم بر عبارت «فاجعه قريب الوقوع» منتشر كرده اند.
خبرنگار ما اضافه مي كند كه هشدار درباره گرم ترشدن كره زمين از حدود ۳۰ سال پيش آغاز شده و جلوگيري از تداوم اين روند در دو نشست مهم ريو ۱۹۹۲ و ژوهانسبورگ ۲۰۰۲ مورد موافقت كشورهاي جهان قرار گرفته بود. ذوب يخ هاي قطبي و بالاآمدن سطح آب اقيانوس ها حتي در حدي كمتر از آنچه كه دانشمندان بر محتمل بودن وقوع آن پا مي فشارند، مي تواند بسيار مخرب و مرگبار باشد، زيرا بيش از ۶۰ درصد جمعيت كره زمين در سواحل زندگي مي كنند. قبلا اعلام شده بود حتي درصورت عدم تشديد اثر گلخانه اي، يعني حفظ وضعيت موجود، سرنوشت كشورهاي غيرمرتفع نگران كننده است و براي مثال كشوري مثل مالديو به طور قطع تا ۳۵ سال ديگر به طول كامل غرق خواهد شد.
گزارش مفصل ايرانشهر را در اين باره، فردا بخوانيد.

كاهش آبگرفتگي معابر تهران
000912.jpg
ايرنا: معاون  فني  و عمراني  شهرداري  تهران  گفت : با اجراي  طرح هاي  جامع  شهري ، آبگرفتگي  معابر پايتخت  تقريبا به  صفر رسيده  است .
محمد علي آبادي  افزود: طي  سال هاي  اخير با احداث  سالانه  ۲۰ تا ۳۰ كيلومتر كانال  زيرزميني  مخصوص  جمع آوري  آب هاي  سطحي  و هدايت  فاضلاب هاي  شهري ، وضعيت  آبگرفتگي  معابر بتدريج  در حال  حركت  به  سوي  وضعيت  مطلوب  است .به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي وي  گفت: به  رغم  بارش هاي  اخير، به  علت  احداث  خطوط جديد شبكه جمع آوري  آب هاي  سطحي ، آبگرفتگي ها در سطح  شهر بسرعت  رفع  شد.

تكذيب خبر اهداي سكه به گروههاي نمايشي تئاتر فجر
سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، خبر اهداي سكه و معرفي داور به جشنواره تئاتر فجر را تكذيب كرد.
معاون هنري سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران خبر اهداي ۲۶۰ سكه بهار آزادي به ۲۰ گروه برگزيده بيست و سومين جشنواره تئاتر فجر را تكذيب كرد.اين خبر، روز يكشنبه از طريق مسئولان مركز هنرهاي نمايشي، در اختيار خبرگزاري دانشجويان ايران قرار گرفته بود. روابط عمومي و امور بين الملل سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران با تكذيب اين خبر به نقل از دكتر حسين جعفري آورده است: هيچ داوري نيز، به جشنواره تئاتر فجر معرفي نشده است.

راه آهن در آستانه زيان دهي
000915.jpg
قلم سبز ايران: شركت ملي راه آهن سال آينده ۲۲۲ ميليارد تومان زيان خواهد داشت.شركت ملي راه آهن در سال آينده طبق پيش بيني هاي صورت گرفته در بودجه سال آينده درآمدي حدود ۳۲۳ ميليارد و ۶۱۴ ميليون و ۴۰۰ هزار تومان خواهد داشت.شركت ملي راه آهن به دليل واقعي نبودن قيمت حمل مسافر زيان ده است. بررسي ها نشان مي دهد توسعه حمل و نقل ريلي تأثير قابل توجهي بر كاهش مصرف سوخت خواهد داشت. حمل و نقل ريلي جزو ايمن ترين و كم مصرف ترين شيوه هاي حمل و نقل است.هنوز در اغلب نقاط ايران خط آهن وجود ندارد. دولت اعتبارات ويژه اي را در بودجه سال آينده براي توسعه ناوگان ريلي تخصيص داده است.

نبود الگوي مشخص براي بهره برداري از منابع آب
000906.jpg
خبرگزاري فارس: مديرعامل شركت آبفاي استان تهران گفت: حدود ۵/۹۷ درصد از جمعيت كشور تحت پوشش آب رساني سالم مي باشند و اين ميزان تا سال ۱۴۰۰  بايد به ۱۰۰ درصد برسد. ستار محمودي گفت: عدم حفاظت از منابع آب موجود، افزايش جمعيت شهري و عدم تعريف مشخص از الگوي رشد آن، محدوديت برداشت از سفره هاي آب زيرزميني از جمله محدوديتهاي منابع آب مي باشد. وي گفت: در رابطه با مديريت مصرف، اقداماتي از قبيل نشت سنجي شبكه توزيع، بازسازي شبكه تله متري و تله كنترل و نصب تاسيسات اندازه گيري در خطوط اصلي صورت مي گيرد.

بهره برداري از ۴۸ طرح عمراني ، ترافيكي
و خدماتي ،فرهنگي در مركز تهران
گروه شهري:۴۸ طرح فني و عمراني و فرهنگي در قالب۱۱۰ ريز پروژه با هزينه اي بالغ بر ۳۰ ميليارد ريال همزمان با فرارسيدن ايام دهه فجر در حوزه شهرداري منطقه ۶ تهران به بهره برداري مي رسد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران مهندس عزت الله فرجي شهردار منطقه ۶ گفت : وجود دو پارك فرامنطقه اي ساعي و لاله، محل اقامه نماز جمعه، وجود ۱۰ وزارتخانه همراه ۱۴۲ سازمان تابعه، ۴۹ دانشگاه و موسسه آموزش عالي، ۶۶ بيمارستان و مركز درماني و ۲۶ سفارتخانه، اين منطقه را از جايگاه ويژه اي در قلب شهر تهران برخوردار كرده است.
وي در خصوص طرح هاي عمراني و ترافيكي و فرهنگي آماده بهره برداري در ايام دهه فجر اظهار داشت: بهره برداري از فاز يك شبكه آبرساني بزرگراه رسالت، اصلاح هندسي تقاطع شهيد مطهري - خيابان شهيد سرافراز، اصلاح هندسي راست گرد بزرگراه شهيد گمنام به بزرگراه شهيد كردستان، اصلاح هندسي فاز يك خيابان گاندي، افتتاح پل عابر پياده خيابان شهيد مطهري به تقاطع خيابان لارستان و پل عابر پياده شهيد گمنام، اصلاح هندسي راستگرد بزرگراه جلال آل احمد به بزرگراه شهيد چمران، بازسازي و ترميم مسجد پارك لاله و ساخت امكانات رفاهي در پارك، احداث ۵ هزار متر مربع فضاي سبز در بزرگراه شهيد چمران از مهمترين طرح هاي آماده بهره برداري در دهه فجر هستند.

نصب كتيبه نمادين تجريش
به  منظور ماندگاري  هويت  محله هاي  شميران ، طرح  كتيبه  نمادين  تجريش  درميدان  اين  منطقه  نصب  مي شود.
در اين  كتيبه  سفالي ، ارزش هاي تاريخي  و جاذبه هاي  طبيعي - مذهبي  اين  محله  نقش  بسته  است .
در اين  طرح  سه  محور طبيعت ، معماري  و مذهب  باتوجه  به وحدت  موضوع  و تطبيق  آن  با عناصر زيبايي  شناسي  منظور شده است .در اين  اثر هنري  همچنين  نمادهايي  از كوه ، رودخانه ، باغ  و مكان هاي فرهنگي  و مذهبي  مانند ديوارهاي  قلعه  قديمي پس  قلعه ، پل  تجريش  وامامزاده  صالح  (ع ) اجرا شده  است .پس  از اتمام  اين  طرح ها نمادهاي  ديگري  از محله هاي  شميران  به  صورت سفالين  طراحي  و در مكان  عمومي هر محل  نصب  مي شود.

شهردار با ساكنان منطقه ۹ تهران ملاقات مي كند
شهردار تهران، روز پنجشنبه ضمن حضور در منطقه ۹ شهرداري تهران از نزديك با شهروندان ساكن در اين منطقه ديدار مي كند . به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، شهروندان ساكن منطقه ۹ تهران مي توانند براي طرح مشكلات خود و ملاقات با شهردار تهران امروز(سه شنبه )به روابط عمومي شهرداري اين منطقه واقع در خيابان آزادي، جنب شركت زمزم كوچه مشعوف، ساختمان شهرداري منطقه ۹ مراجعه كنند.

|   اجتماعي    |    اقتصادي    |    دانش انفورماتيك    |    بـورس    |    حوادث    |    خارجي    |
|   سياسي    |    داخلي    |    شهري    |    ورزش    |    صفحه آخر    |

|    صفحه اول    |    آرشيو    |    شناسنامه    |    بازگشت    |