سه شنبه ۶ بهمن ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۲۳ - Jan 25, 2005
پاسخ آموزش و پرورش به خبر همشهري
گروه سياسي: روابط عمومي آموزش و پرورش در خصوص خبر همشهري با عنوان «عدم استيضاح حاجي قوت گرفت» كه دوشنبه پنجم بهمن ماه در صفحات ۱ و ۲۶ به چاپ رسيد جوابيه ذيل را ارسال نمود.
۱ _ هيچ مديري در هيچ يك از سطوح مديريتي تغيير نكرده و قرار هم نيست به خواسته هاي غيرمستند و بدون استدلال و غيرمنطبق با آيين نامه عزل و نصب مديران، تغيير كند.
۲ _ جناب آقاي مهندس علاقه مندان (معاون وزير و رييس سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي)كه اميد است هرچه زودتر خداوند متعال شفاي عاجل به ايشان عطا فرمايد مديري متخصص، دانا، متدين و كارآمد است و وجودش براي نظام تعليم و تربيت كشور بسيار ارزشمند و مفيد و مغتنم است و اين امر مورد تاييد همه كساني است كه آموزش و پرورش اين كشور را مي شناسند و دغدغه تعالي آن را دارند.
۳ _ دفتر منطقه اي آيسسكو برخلاف تصور آن روزنامه چند اتاق كوچك در سعادت آباد نيست بلكه دفتري است منطقه اي و مستقر در ايران كه ۱۲ كشور اسلامي منطقه را زيرپوشش خدمات علمي، آموزشي و فرهنگي خود دارد. (كه آن روزنامه، با دبيرخانه كميسيون ملي آيسسكو مستقر در دفتر همكاري هاي علمي و بين المللي واقع در سعادت آباد يكي دانسته و ظن ناصواب خود را مبني بر كم و زيادي اتاق و نقش آن در تنزل و ارتقاء جاه و منزلت افراد تعميم داده است).
۴ _ مدير دفتر مزبور قبلا جناب آقاي مهندس هادي عزيززاده بوده است كه در انتخابات اخير شوراي اجرايي سازمان آيسسكو كه مركب از نماينده پنجاه و يك (۵۱) كشور اسلامي است در رقابتي سخت به سمت معاون سازمان انتخاب گرديد و براي اولين بار كشورمان موفق شده است در بالاترين سطح پس از مديركل، يكي از مديران لايق آموزشي را با تلاشي پيگير در عرصه بين المللي بر صدر نشاند.
۵ _ آقاي مهندس هادي عزيززاده نيز قبلا معاون وزير و دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش بود كه براساس پيشنهاد به مديركل آيسسكو مديريت دفتر منطقه اي آيسسكو مستقر در ايران را برعهده داشت.
۶ _ آقاي مهندس علاقه مندان بر حسب تمايل شخصي و خستگي فراوان بارها تقاضاي اشتغال در مسئوليتي كه فشار روحي و رواني كمتري به وي وارد كند داده بود كه هربار به دليل حساسيت شغل و پروژه هاي كيفيت بخشي متعددي كه در سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي طراحي شده و درحال اجراست، با درخواست ايشان موافقت نشد و اينك با فراهم شدن فرصت دفتر منطقه اي كه هم به لحاظ كيفيت و منزلت شغلي در خور ايشان است و هم اكنون امكان بهره مندي از نظرات صائب ايشان براي ساير كشورها فراهم مي باشد با اين تقاضا موافقت شد و به مديركل سازمان آيسسكو پيشنهاد گرديد كه خوشبختانه حسب اطلاع مورد قبول ايشان واقع شده است و اميد است ان شاءالله با شفاي عاجل و كامل آن عزيز اين امر به زودي محقق شود.
۷ _ در هيچ يك از تماس هاي نمايندگان محترم تقاضاي تغيير معاونان وزارتخانه مطرح نشده و انتساب تصميم مذكور به تقاضاي استيضاح وجهي ندارد.
۸ _ عزل و نصب در وزارت آموزش و پرورش تابع قواعد مشخص و اعلام شده اي است كه محور آن مصوبه شوراي عالي اداري است و خارج از آن قاعده قابل اجرا نمي باشد و انجام و يا عدم انجام استيضاح تاثيري در اين روند نخواهد داشت.

هاشمي رفسنجاني:
حضور مردم ضامن موفقيت نظام اسلامي است
ايسنا: حجت الاسلام  والمسلمين  هاشمي رفسنجاني در ديدار اعضاي ستاد برگزاري دهه فجر، با تأكيد بر ضرورت حضور هرچه باشكوه تر مردم در عرصه هاي مختلف، گفت: بهترين تبلور قدرت ملي در بين كشورهاي دنيا، معجزه انقلاب اسلامي ايران است.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تبيين دلايل قيام مردم به رهبري حضرت امام و پيشتازي روحانيت گفت: بايد با استفاده از ابزارهاي نوين تبليغاتي چهره زيباي انقلاب اسلامي را به جوانان و نسلهاي آينده ارائه كنيم.حجت الاسلام والمسلمين  هاشمي رفسنجاني، حفظ حضور مردم و وفاداري آنها به انقلاب و دستاوردهاي آن را ضامن موفقيت نظام اسلامي عنوان كرد و گفت: حفظ قدرت كشور با حضور ملي، اسلامي مؤثر است و مردم با حضور خود در صحنه هاي حساس، طي بيست و شش سال گذشته نشان دادند، قدر انقلاب اسلامي را مي دانند و به آن وفادارند.
هاشمي رفسنجاني با واكنش به سخنان اخير سردمداران حاكم بر آمريكا، عنوان كرد: پيش از انقلاب اسلامي كه سياست، اقتصاد و مسائل حياتي ايران در دست اجانب بود براي حفظ آن، در مقابل مردمي كه با دست خالي به مقابله با آنها پرداخته بودند، كاري از پيش نبردند و مجبور به ترك ايران با خواري و ذلت شدند.
هاشمي رفسنجاني حضور مردم در صحنه هايي مانند راه پيمايي ها و انتخابات را باشكوه و تأثيرگذار عنوان و گفت: در آينده نيز مردم با حضور خود و به ويژه در راهپيمايي ۲۲ بهمن و نهمين دوره  رياست جمهوري وفاداري و عشق و علاقه خود به دستاوردهاي نظام را تثبيت خواهند كرد.

محمد صحفي:
دولت و مجلس مشكلات مطبوعات مستقل را جدي بگيرند
ايسنا: معاون امور مطبوعاتي و تبليغاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي  با اشاره به اهميت انتخابات رياست جمهوري گفت: شايسته است دولت و مجلس به نيازهاي واقعي مطبوعات توجه ويژه داشته و ركن چهارم مردم سالاري را براي نقش آفريني بيشتر ياري كنند.
دكتر سيدمحمد صحفي يادآور شد: طي برنامه  ۵ساله سوم توسعه تعداد عناوين نشريات جديد هر سال بطور متوسط حدود  ۲۰درصد رشد داشت در حاليكه بودجه مربوط به تأمين كاغذ مطبوعات تقريبا ثابت مانده و حتي در سال  ۸۲ رقم هزينه شده حدود  ۵۰ درصد كاهش يافته است.
معاون امور مطبوعاتي با ناچيز دانستن افزايش بودجه بخش فرهنگ و هنر براي سال  ۱۳۸۴ خاطرنشان كرد: رشد مطرح شده صرفا مربوط به افزايش نرخ برابري ارز براي تأمين كاغذ وارداتي مطبوعات است و رقم افزايش يافته معنادار نيست.
وي با اشاره به گزارشي كه به كميسيون فرهنگي مجلس ارايه داده است، خاطرنشان كرد كه سازمان مديريت تنها اشتباه محاسبه سالهاي قبل براي پيش بيني مابه التفاوت نرخ ارز را در بودجه سال آينده ارشاد اصلاح كرده والا ارزش دلاري كمك دولت تفاوت چنداني با ۵ سال گذشته نداشته است.

دكتر لاريجاني:
در فرهنگ اسلامي عفاف به معناي پرده نشيني نيست
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با بيان اين كه زنان پس از پيروزي انقلاب به سمت اجتماعي شدن روي آورده اند، گفت:  آنچه كه در تفكر اسلامي از آن به عنوان عفاف ياد مي شود به معني پرده نشيني نيست بلكه به معني حضور فعال اجتماعي با حفظ عفت و پاكدامني است.
به گزارش خبرگزاري فارس نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي عصر دوشنبه در جمع مسئولين و اعضاي تشكلهاي غيردولتي بانوان در فرهنگسراي ارسباران با مهم خواندن نقش زنان در پيشرفت جامعه اسلامي گفت: زنان و مادران در كشور ما معمار انسان هايي هستند كه قرار است جامعه اسلامي را به سمت پيشرفت سوق بدهند.دكتر لاريجاني با بيان اين كه انسان بصير در تفكر شيعي به معني مقلد بودن او نيست، گفت: براي اين كه بتوانيم جامعه اسلامي را به سمت ترقي پيش ببريم به جاي تربيت انسان هاي مقلد بايستي انسان بصير تربيت كنيم.وي در ادامه با تاكيد بر لزوم برخورداري جامعه از توسعه اختيارمندي در همه شئونات اقتصادي، فرهنگي و سياسي، گفت: بنا نيست دولت در همه شئونات مردم دخالت كند، بلكه دولت تنها بايستي بسترهاي لازم براي توسعه همه جانبه را فراهم نمايد.عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي همچنين با اشاره به اظهارات مداخله گرانه وزير امور خارجه آمريكا در مورد ايران با تاكيد بر اين كه اين گونه تهديدات كاملاً توخالي است گفت: آمريكا هيچ وقت نمي تواند به ايران حمله كند چرا كه آنان درعراق زمينگير شده اند.
وي با اشاره به شكست طرح هاي غرب طي سالهاي اخير براي مقابله با انقلاب اسلامي گفت: آمريكايي ها در شرايط كنوني به اين نتيجه رسيده اند كه بايد شرايط ايجاد يك دولت ضعيف را در ايران فراهم كنند، تا بتوانند به راحتي بر اراده ملت و نظام اسلامي ايران فائق آيند.

انتخاب نهم
رهامي: جبهه دوم خرداد دچار  نوعي پلوراليسم سياسي شده است
فارس: يك استاد دانشگاه تهران گفت: در حال حاضر نوعي پلوراليسم سياسي و اعلام مواضع در جبهه دوم خرداد وارد شده و در اين مجموعه يك سخنگو كه همه چيز را يكدست كرده و آن را مطرح كند، وجود ندارد.
محسن رهامي در خصوص چالشهاي جبهه دوم خرداد در آستانه انتخابات رياست جمهوري، تصريح كرد: اكنون در جبهه دوم خرداد مواضع مشتركي كه تعريف شده باشد، وجود ندارد و بيشتر تشكلها و افراد هستند كه با اعلام مواضع، جبهه را پيش مي برند.
وي در مورد وجود گفتمان مشترك در جبهه دوم خرداد در انتخابات رياست جمهوري، بيان داشت:  گفتمان مشترك در انتخابات نه در جبهه دوم خرداد وجود دارد و نه در جبهه محافظه كاران و اكنون كشور دچار نوعي پلوراليسم وسيع سياسي شده است.
ضعف عمده جبهه دوم خرداد نداشتن برنامه بود
فارس: يك كارشناس مسائل سياسي گفت: متاسفانه يكي از مشكلات اساسي و ضعفهاي عمده اصلاح طلبان در هشت سال گذشته آن بوده كه نتوانستند يك برنامه منسجم، مشخص و شفافي را براي پيشبرد دوم خرداد تدوين و تنظيم كنند.
صادق زيبا كلام افزود: بخش عمده اي از انرژي دوم خرداد و اصلاح طلبان به خاطر گرفتار شدن در روزمرگي هدر رفت و بيشتر آنها دنبال اين بودند كه محافظه كاران چه كردند و چه نكردند. وي در ادامه با اشاره به بازنگري در جبهه دوم خرداد بيان داشت: فكر مي كنم اصلاح طلبان با سه مسئله اساسي از دست دادن اقبال مردم، اهداف و تاكتيكهاي انتخابات رياست جمهوري و راهكار و استراتژي براي آينده روبرو هستند.
كانديداي فراكسيون اقليت ابتداي سال آينده معرفي مي شود
فارس: عضو هيات رئيسه فراكسيون اقليت در مجلس شوراي اسلامي گفت: كانديداي مورد حمايت اين فراكسيون در ابتداي سال آينده طي يك اطلاعيه رسمي اعلام خواهد شد.
سيد محمد مهدي پورفاطمي نماينده دشتي و تنگستان درباره اقدامات فراكسيون اقليت براي انتخابات رياست جمهوري اظهار داشت: كانديداي مورد نظر فراكسيون مشخص شده است و از بين دو كانديداي مطرح در جبهه دوم خرداد، يك نفر مورد نظر ماست ولي سال آينده به طور رسمي معرفي خواهيم كرد.
پس از هاشمي رفسنجاني كانديداي حزب تمدن ولايتي است
فارس: يك منبع آگاه در حزب تمدن اسلامي از علي اكبر ولايتي به عنوان دومين كانديداي حزب تمدن اسلامي در صورت حضور نيافتن اكبر هاشمي رفسنجاني رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در انتخابات نام برد.وي تصريح كرد: آقاي هاشمي رفسنجاني كه به عنوان كانديداي اول حزب به شمار مي رود در صورتي در انتخابات حضور نخواهد يافت كه يكي از كانديداها بتواند اكثريت آراء را به دست آورد. وي با بيان اينكه علي اكبر ولايتي فرد مورد نظر هاشمي رفسنجاني است، ادامه دا د: اگر اوضاع و اصول شكل منطقي به خود گيرد و بحث تخريب نباشد، از بين گروه هاي معتدل جناح اصول گرا و حتي افرادي غير سياسي از جناح چپ و افرادي كه تكنوكرات هستند مبادرت به حمايت از آقاي ولايتي خواهند كرد.
مهرعليزاده : اصلاح طلبان  در انتخابات  رياست  جمهوري  پيروز خواهند شد
ايرنا: محسن  مهر عليزاده  داوطلب  نهمين  دوره  انتخابات  رياست  جمهوري  پيش بيني  كرد كه   انتخابات  رياست  جمهوري  به مرحله  دوم كشيده  خواهدشد و در اين  مرحله  يك  نامزد اصولگرا و يك  نامزد اصلاح  طلب  البته  با اختلاف  راي  بالا رقابت  خواهند كرد و پيروز اين  رقابت  نامزد اصلاح طلب  خواهد بود.وي  خود را متعلق  به  جبهه  اصلاحات دانست  و اظهار داشت : در صورت  تعدد داوطلبان  در جبهه  اصلاحات به نفع  كسي  كنار نخواهم  رفت  و تا پايان  رقابت  خواهم كرد، اما اگر اين  جبهه  به اجماع  و تفاهم  برسد به اين  تصميم  احترام مي گذارم  و بموقع  تصميم  لازم  را خواهم  گرفت .مهرعليزاده  با اشاره  به  اينكه  تاكنون  وي ، مهدي  كروبي  و مصطفي  معين نامزدهاي  جبهه  اصلاحات هستند، تصريح  كرد: از ميان  گروههاي  ۱۸ گانه  جبهه  اصلاحات تاكنون  فقط جبهه  مشاركت ، سازمان  مجاهدين  انقلاب  اسلامي  و مجمع  روحانيون  نامزدهاي  خود را معرفي  كرده  و بقيه  تصميم  خود را اعلام  نكرده اند.وي  اظهار داشت : دولتمردان  دولت  رفاه  بايد فرهيخته  و عمل گرا باشند تا فضاي  سياسي  بگونه اي  تنظيم  شود كه  امكان  پيشبرد توسعه  متوازن  ميسر باشد.وي  تصريح  كرد: كابينه خود را كه  غيرمداخله گر و ناظر خواهد بود، پيش  از انتخابات  معرفي  نخواهم  كرد، اما برنامه  كاري  من  بسيار ريز خواهد بود و اطمينان دارم  كه  اگر مردم  در جريان  آن قرار گيرند، درخواهند يافت  كه كشور را بر پايه  آن مي توان  ساخت .
وي  در پاسخ  به  اين  پرسش  كه  آيا رئيس  جمهوري  آينده  با همين  اختيارات  مي تواند با اقتدار به  وظايف  خود عمل  كند، گفت : آري ، رئيس  جمهوري  آينده  با همين  اختيارات  مصرح  در قانون  اساسي  كه  كافي  مي باشد، مي تواند بسيار مقتدر عمل  كند و مسئوليت  اجراي  قانون  اساسي  را برعهده  بگيرد.
سعدايي: جبهه دوم خرداد نيازي به بازنگري در اصول دوم خرداد ندارد
فارس: عضو شوراي مركزي جبهه مشاركت ايران اسلامي با بيان اينكه اگر بازنگري باشد، در روشها و شيوه عمل خواهد بود، بر عدم نياز به بازنگري در اصول دوم خرداد تأكيد كرد.
محمدعلي سعدايي در پاسخ به اين سؤال كه فكر مي كنيد آيا اصول حاكم بر جبهه دوم خرداد نياز به بازنگري ندارد؟ بيان داشت: هنوز فرصت كافي براي به ثمر رساندن اهدافي كه براي اصلاحات در نظر گرفته شده بود، در اختيار نبوده است و اگر نقصي هم وجود داشته در شيوه عمل، نوع هماهنگي هايي كه بايستي به وجود مي آمده و يا نوع تعاملي كه بايستي بين قواي مختلف به وجود مي آمده، بوده است.مسئول كميته استانهاي حزب مشاركت افزود: اگر نيازي به بازنگري هم باشد در سيستم و كارهاست و نيازي به بازنگري در اصول نيست.
انتخابات نهم آخرين فرصت براي تداوم اصلاحات است
ايسنا: در جلسه اخير شوراي هماهنگي جبهه دوم خرداد با تأكيد بر لزوم مشاركت حداكثري مردم در انتخابات آتي رياست جمهوري انتخابات نهم به عنوان بهترين و شايد آخرين فرصت براي تداوم اصلاحات عنوان شد. هادي خامنه اي رئيس دوره اي جبهه دوم خرداد پس از بيان اين مطلب با اشاره به اين كه در جلسه اخير شوراي هماهنگي جبهه تصميمات كميته سياسي و انتخابات شورا مطرح و پس از بحث هاي گسترده موادي به عنوان نتيجه اين نشست مورد تاييد اكثريت اعضا قرار گرفت، در اين باره گفت: اصل سلامت انتخابات، حفظ حرمت و شخصيت همه كانديداهاي جناح ها، پرهيز از تخريب وجهه اين كانديداها و كوشش در جهت رشد اخلاق اسلامي از مواردي بود كه همه اعضاي شوراي هماهنگي جبهه بر آن تأكيد كردند.
نشست  مجمع  نمايندگان  جامعه  اسلامي  دانشجويان 
ايرنا: چهارمين  نشست  مجمع  نمايندگان  جامعه  اسلامي دانشجويان  هفتم  و هشتم  بهمن ماه  جاري  در تهران  و قم  برگزار مي شود.مجتبي  سلطاني  مسئول  تشكيلات  جامعه  اسلامي  دانشجويان ، ديروز گفت : اعضاي  اين  تشكل  دانشجويي  در اين  نشست  با آيات  عظام  جوادي  آملي  و نوري  همداني  ديدار مي كنند.

رؤساي جمهوري و مجلس آذربايجان در تهران
000891.jpg
ايسنا: رئيس جمهوري آذربايجان روز گذشته به تهران وارد شد و مورد استقبال رسمي وزير تعاون و همچنين امين زاده و مهدي صفري، معاونان وزير امور خارجه كشورمان قرار گرفت.
الهام علي اف، رئيس جمهوري آذربايجان در اين سفر سه روزه با مقامات مختلف كشورمان ديدار و مذاكره خواهد داشت. وزير امور خارجه، رئيس مجلس، وزير توسعه اقتصادي، وزير صنايع، وزير تحصيل و وزير بهداشت جمهوري آذربايجان، علي اف را در اين سفر همراهي مي كنند و قرار است طي اين سفر تعدادي اسناد موافقتنامه و همكاري ميان دو كشور امضا شود. اين سفر در پاسخ به بازديد اخير سيد محمد خاتمي، رئيس جمهور كشورمان از باكو صورت مي گيرد كه طي آن سندهاي مختلف همكاري ميان دو كشور به امضا رسيد.
استقبال رسمي خاتمي از علي اف
حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد خاتمي رئيس جمهور، عصر ديروز به طور رسمي از الهام علي اف رئيس جمهور آذربايجان در مجموعه تاريخي فرهنگي سعد آباد استقبال كرد.
روساي جمهور دو كشور پس از استقرار در جايگاه و نواخته شدن سرود ملي دو كشور از گارد احترام مستقر در محل سان ديدند.
وزير امور خارجه كشورمان قبل از اين مراسم به خبرنگاران گفت: در اين سفر تصميمات مهمي در جهت گسترش روابط دو كشور گرفته خواهد شد.
همچنين به گزارش فارس، سيد محمد خاتمي در آغاز مذاكرات رسمي روساي جمهوري ايران و  آذربايجان در جمع خبرنگاران داخلي و خارجي در پاسخ به سؤال خبرنگار تلويزيون كشور آذربايجان كه موضع شفاف ايران در خصوص اشغال قره باغ توسط ارمنستان چيست، اظهار داشت: مواضع ايران درباره قره باغ روشن است و ما جزء معدود كشورهايي هستيم كه مواضع جمهوري آذربايجان را تاييد كرده ايم و تماميت ارضي و حق حاكميت آذربايجان را در اين منطقه تاييد نموده ايم.
وي گفت: اگر كشورهاي ديگر كه در اين مسئله ذينفع هستند تصميم جدي براي رفع بحران قره باغ بگيرند اين مسئله زودتر حل خواهد شد.
وي با اشاره به روابط خوب دو كشور تصريح كرد: ما حاضر نيستيم تحت هيچ شرايطي به روابط خوب ايران و آذربايجان خدشه وارد شود و حاضريم براي حل اين مشكل هر كاري كه از دستمان بر مي آيد، انجام دهيم.
خاتمي در پاسخ به سئوال خبرنگار ديگر تلويزيون آذربايجان كه خواستار مقايسه رئيس جمهور كشورمان در برخورد با اشغال قره باغ و فلسطين شد، بيان داشت: آذربايجان و افكار عمومي اين كشور براي ما مهم هستند و اشغال از هر كس كه باشد را محكوم مي كنيم.
رئيس جمهور كشورمان با اشاره به اين كه اعمال زور در ادبيات سياسي دنيا منسوخ شده است، گفت: تفاوت ميان اسرائيل و ارمنستان در اين است كه اسرائيل همه سرزمين فلسطين را اشغال كرده و موجوديتش نيز نامشروع است كه اين موضوع در مورد ارمنستان كه صاحب سرزمين است صادق نيست.
خاتمي  افزود: اشغال و گرفتن يك كشور حتي اگر يك وجب هم باشد محكوم است و جامعه جهاني بايد براي پايان دادن به اشغال در تمامي جهان تلاش كند. رئيس جمهور كشورمان همچنين از روابط خوب دو كشور استقبال كرد و خواستار توسعه همكاري ها و عملي شدن توافقات امضا شده ميان دو كشور شد.
الهام علي اف نيز در اين نشست خبري با بيان اين كه سفر وي و هيات همراه به تهران گامي موثر در تقويت و توسعه همكاري ها در تمامي زمينه ها به ويژه در بخش اقتصادي است، اظهار داشت: ما در اين سفر هيات مهمي را با خود به همراه آورده ايم و بر اين باور هستيم كه در اين سفر اسناد مهمي امضا خواهد شد. وي تصريح كرد: تاكنون ميان دو كشور اسناد زيادي به امضا رسيده كه عموماً اجرايي شده و اميدواريم روابط گرم دو كشور از اين پس صميمانه تر شود.
علي اف توسعه روابط و مناسبات دو كشور را از سرعت خوبي برخوردار دانست و گفت: توسعه همكاريهاي ايران و آذربايجان با اهداف ملي جمهوري آذربايجان سازگار است.
رئيس جمهور آذربايجان افزود: روابط سياسي، اقتصادي و انسان دوستانه ميان دو كشور در جريان است كه روساي جمهوري و وزراي كابينه هر دو كشور نيز بر توسعه اين همكاري ها اهتمام دارند و اميدواريم اين سفر نيز گام موثري در تقويت همكاري ها باشد.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |