سه شنبه ۶ بهمن ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۲۳ - Jan 25, 2005
چهار درخواست دبير كل بورس تهران به هيأت وزيران ارائه شد
نشست ويژه دولت براي بررسي دلايل
افت شاخص هاي بورس
000861.jpg
گروه بورس: دبير كل سازمان بورس اوراق بهادار با حضور در جلسه هيأت وزيران چهار درخواست بورس و فعالان بازار را از دولت اعلام كرد.
به گزارش «ايران بورس» دكتر حسين عبده تبريزي در اين جلسه در تشريح وضعيت جاري بازار سهام و دلايل افت شاخص ها اظهار داشت: به رغم آن كه در ۱۰ ماه گذشته به طور كلي شيب حركت بازار مثبت بوده در دو ماه اخير شيب بازار منفي شده است.
وي گفت: در سال ۱۳۷۹ در مجموع شاهد ۶۸ روز منفي در بازار بوديم، در سال ۸۰ اين روزها به ۷۹ روز افزايش يافت و در سال ۸۱ نيز همين رقم در مورد روزهاي منفي تكرار شد، اما تعداد روزهاي منفي بازار در سال ۸۲ به ۷۰ روز و در ۱۰ ماه گذشته به ۸۰ روز رسيده كه بيشترين تعداد روزهاي منفي مربوط به يك ماه اخير بوده است.
دكتر عبده ادامه داد: شاخص بورس، شاخص ارزيابي سرمايه گذاران و سهامداران از آينده اقتصاد ايران است، به رغم آن كه رشد شاخص در سال جاري بسيار كمتر از سال قبل بوده، شاهد پراكندگي كمتري در روند حركت شاخص طي معاملات امسال هستيم و در مجموع توزيع شاخص قابل قبول تر بوده است.
وي گفت: در سال ۸۲ تعداد روزهايي كه شاخص بيش از ۱۰۰ واحد منفي بوده بالغ بر ۳۲ روز مي شده، اين تعداد در سال جاري به ۲۰ روز كاهش يافته است. ضمن اين كه سال قبل در مجموع طي ۶ روز شاهد افت شاخص تا ارقامي فراتر از ۲۰۰ واحد بوديم در حالي كه امسال تنها در يك روز چنين اتفاقي روي داده است.
دبير كل بورس افزود: عمده ترين نگراني بازار در سال جاري، رشد نيافتن شاخص صنعت است، اين شاخص به دليل افت قيمت سهام سيمان و خودرو فعلاً درجا مي زند.
دكتر عبده ادامه داد: ميانگين بازده بورس تهران در ۱۰ ماه گذشته معادل ۲۰ درصد بوده، اما بازار از نرخ بازده ۲۰ درصدي راضي نيست زيرا اين رقم از سود بانكي پايين تر است. البته وقتي در سال ۸۲ بازده بيش از ۱۰۰ درصد بوده كند شدن روند رشد بازده در سال جاري طبيعي است زيرا بسياري از انتظارات سود در بازار، پيش تر در قيمت ها متجلي شده است.
دبير كل بورس در ادامه به بررسي دلايل افت شاخص پرداخت و گفت: نخستين دليل، افزايش چشمگير قيمت ها در سال گذشته و شكل گيري انتظارات غيرمتعارف نسبت به بازده بازار در سال جاري بوده، از سوي ديگر با توجه به سهم بالاي سهام سيمان و خودرو در بورس ركود بازار اين دو گروه نيز افت شاخص ها را توجيه مي كند.
عبده افزود: در پايان سال ۸۲ ارزش جاري سهام سيمان ۹۴ هزار ميليارد ريال بود با وجود آن كه در ۱۰ ماه گذشته سهام دو شركت سيمان داراب و سيمان فارس به اين گروه پيوسته ارزش بازار اين گروه به ۸۳ هزار ميليارد ريال كاهش يافته كه به معني افت ۲/۱۰ درصدي در ارزش  جاري سهام سيمان است.وي ادامه داد: در پايان سال ۸۲ ارزش جاري سهام خودرو در بورس تهران ۶۴ هزار ميليارد ريال بود، اين رقم در ۱۰ ماه گذشته فقط ۲/۳ درصد افزايش يافته كه اين رشد ناچيز هم ناشي از افزوده شدن نام يك شركت قطعه ساز جديد به اين گروه بوده است.
دبير كل بورس گفت: به اين ترتيب مشاهده مي شود در شرايطي كه كل بازار در سال جاري ۳۳ درصد افزايش نشان مي دهد ارزش بازار سهام سيمان و خودرو ۱۵ درصد كاهش يافته است.
وي ادامه داد: سياستگذاري هاي اخير مجلس و نگراني بازار سرمايه از چرخش در سياست هاي اقتصادي از ديگر دلايل مهم افت شاخص در هفته هاي اخير بوده است.
دكتر عبده گفت: درسال جاري همزمان با اجراي طرح ها و پروژه هاي جديد توسط شركت هاي سرمايه گذاري و ساير نهادهاي مالي بخشي از نقدينگي بازار ثانويه به سمت بازار اوليه سوق يافته، كه اين موضوع نيز در افت شاخص ها مؤثر بوده است.
وي افزود: منابع جديدي كه توسط شركت هاي بزرگ جذب شده در طرح هاي سيمان، پتروشيمي، خريد سهام دولتي و افزايش سرمايه هاي بزرگ بروز يافته و همه اين ها حاكي از آن است كه تعادل منابع بين بازار اوليه و ثانويه رعايت نشده است.
دبير كل بورس تهران گفت: پذيرش سريع شركت هاي جديد در بورس از ديگر دلايل افت شاخص بوده، عرضه سهام شركت ها بايد با نقدينگي بازار متناسب باشد و شايد هدف گذاري انجام شده براي پذيرش ۵۰ شركت جديد در سال جاري اندكي از توان بازار فراتر بوده است.
وي افزود: انتشار ۵/۱۳ ميليارد ريال اوراق مشاركت در دي ماه توسط دولت و انتشار ۸ هزار ميليارد ريال اوراق مشاركت ديگر از سوي بانك مركزي در دي و بهمن امسال و همچنين وجود ۶۱ هزار ميليارد ريال اوراق مشاركت در دست مردم مي تواند از جمله دلايل كمبود نقدينگي در بورس محسوب شود.
دبير كل بورس تهران در ادامه با اشاره به پيشنهاد هيأت دولت براي دو برابر شدن نرخ ماليات دادوستد سهام گفت: در سال گذشته در مجموع شركت هاي دولتي و خصوصي ۲۰ هزار ميليارد ريال ماليات پرداخت كردند، در اين بين ماليات پرداخت شده توسط شركت هاي بورسي ۴ هزار و ۵۰۰ ميليارد ريال و ماليات دادوستد سهام ۳۰۲ ميليارد ريال بوده است.
وي ادامه داد: پيش بيني مي شود در سال ۸۳ ماليات شركت هاي دولتي به ۲۵ هزار ميليارد ريال و ماليات شركت هاي بورس به ۵ هزار و ۵۰۰ ميليارد ريال و ماليات دادوستد سهام نيز به ۵۰۰ ميليارد ريال برسد.
وي تأكيد كرد: به اين ترتيب مشاهده مي شود بيش از ۲۲ درصد از كل ماليات شركت هاي دولتي و خصوصي از طريق شركت هاي بورسي و ماليات بر دادوستد سهام تأمين شده است.
دكتر حسين عبده تبريزي در ادامه به دستاوردهاي بورس اوراق بهادار در زمان دولت خاتمي اشاره كرد و با ارائه ارقام متنوعي در زمينه ارزش بازار، شاخص هاي بورس، حجم دادوستد و نسبت هايي نظير ارزش بازار به توليد ناخالص داخلي نشان داد كه بازار سرمايه طي ۸ سال اخير دستخوش تحولات عمده اي شده است.
وي در پايان درخواست هاي خود از هيأت دولت را بدين ترتيب برشمرد:
۱- آزاد سازي قيمت سيمان و روشن ساختن سياست هاي دولت در مورد خودرو. در صورت چنين اقدامي قطعاً بدبيني بازار در مورد اين گروه از سهام كه بخش بزرگي از بورس را تشكيل مي دهد از بين خواهد رفت.
۲- تعديل قيمت واحدهاي دولتي مشمول واگذاري. در اين مورد فروشندگان دولتي در مورد افزايش قيمت سهام بعد از واگذاري به سازمان خصوصي سازي فشار مي آورند و اصولاً اين وضعيت كه قيمت ها بعد از واگذاري كاهش يابد اعتمادسازي لازم را براي دولت فراهم نمي آورد.
۳- بازارگرداني سرمايه گذاران نهادي از سهام تحت مديريت خود از قبيل تأمين اجتماعي، صندوق بازنشستگي و بانك ها بدين ترتيب كه سرمايه گذاران بزرگ حداقل سهام تحت مديريت خود را بازارگرداني كنند.
۴- انجام تعهدات دولت در حوزه هايي كه به شركت هاي بورسي مربوط مي شود. دبير كل بورس در اين زمينه با ذكر مثال هايي نشان داد كه در مواردي پس از خصوصي سازي قراردادهايي از شركت هاي واگذار شده پس گرفته شده و يا در نظام قيمت گذاري آن ها به طور وسيع دخالت شده است.
گزارش هاي دريافتي حاكي است در مجموع هيأت دولت نظر كم و بيش مثبت و مساعدي نسبت به پيشنهادهاي دبير كل و حفظ نرخ هاي كنوني ماليات بر دادوستد سهام داشت ضمن اين كه در مورد كمك به صنعت سيمان و افزايش قيمت نيز بريك اقدام سريع هيأت دولت تأكيد شد. همچنين در ساير موارد، درخواست هاي دبير كل بورس به فوريت به كميسيون اقتصادي هيأت دولت ارجاع تا اين در خواست ها با حضور وي بار ديگر بررسي شود.

ادامه روند تعادلي در بازار سهام
گروه بورس: شاخص كل قيمت سهام در بورس تهران براي دومين روز پياپي روي رقم دو واحد منفي به كار خود پايان داد.
به گزارش خبرنگار ما شاخص كل بورس تهران روز گذشته در بيشتر ساعت هاي معاملات از روندي يكنواخت و مثبت برخوردار بود و در پايان بر رقم ۱۳ هزار و ۱۶۲ واحد بسته شد.
در اين روز شاخص تالار اصلي ۲/۲۴ واحد افت نشان داد اما از سوي ديگر شاخص تالار فرعي با ۵/۹۱ واحد رشد روند كلي بازار را نيز مثبت كرد.در حالي كه طي معاملات روز دوشنبه شاخص سهام صنعتي ۳/۱ واحد كاهش يافته بود، شاخص مالي كه نشان دهنده عملكرد شركت هاي سرمايه گذاري است با ۴/۱۱ واحد افت مواجه شد.
در اين روز سرمايه گذاران در سهام ۵۰ شركت فعال تر بورس تهران شاهد رشد ۷/۶۸ واحدي شاخص عملكرد اين گروه بودند. از سوي ديگر روز گذشته شاخص عملكرد ۵ گروه صنعتي در بورس تهران مثبت شد. به طوري كه شاخص وسايل نقليه ۷ واحد بالا رفت و شاخص فلزات فابريكي و فلزات اساسي هم به ترتيب ۲۲ واحد و ۴/۵ واحد رشد نشان داد.
در اين روز شاخص عملكرد گروه نفت و پتروشيمي با افتي ۲۳۳ واحدي به كار خود پايان داد. ضمن اين كه در گروه چوب و محصولات چوبي فعالان بازار افت ۱۱۰ واحدي شاخص عملكرد بازار را شاهد بودند.

بازگشت تايد واتر با افزايش تقاضا همراه شد
گروه بورس: بازگشت تايد واتر به تالار مبادلات بورس با افزايش شديد تقاضا براي سهام اين شركت همراه بود.
به گزارش خبرنگار ما روز گذشته ۷۲۲ نفر براي خريد ۲/۷ ميليون سهم تايد واتر در صف خريد ايستادند. ارزش كل دستور خريدهاي صادر شده براي سهام تايد واتر در پايان وقت مبادلات ديروز از ۱۵۷ ميليارد ريال فراتر رفت.
از سوي ديگر سهام شركت سموم علف كش نيز كه در هفته جاري به بورس تهران پيوسته، توجه ۲۳۵ نفر از متقاضيان سرمايه گذاري را به خود جلب كرد. اين تعداد با مراجعه به شركت هاي كارگزاري براي ۲/۲ ميليون سهم سموم علف كش دستور خريد صادر كردند.
آونگان نيز كه در چند هفته گذشته با بحران هاي كارگري مواجه بود با عادي شدن شرايط، شاهد صدور تقاضا براي ۸۲۰ هزار سهم خود از سوي ۹۱ نفر بود.
ليزينگ ايران هم كه روز يكشنبه صدر جدول تقاضا را در اختيار داشت كماكان با ۱۰۷ متقاضي خريد جايگاه خود را در بالاي جدول تقاضاي سهام حفظ كرد.
اما در كفه فروش سهام سيمان تهران و سيمان شرق در بالاترين نقطه جدول عرضه جاي داشتند. بيش از ۵۰۰ نفر براي سهام اين شركت دستور خريد صادر كرده اند.

وزير اقتصاد پس از ۴۰ سال رئيس شوراي بورس شد
ايسنا: پس از حدود ۴۰ سال رياست رييس كل بانك مركزي بر بازار سرمايه با تصويب قانون بازار غير متشكل پولي اين مسئوليت به وزير امور اقتصادي و دارايي محول شد.
در اواخر سال ۸۱ بود كه بحث تفكيك بازارهاي پول و سرمايه در محافل اقتصادي شكل گرفت و حتي تبديل به مشاجره لفظي بين وزير امور اقتصادي و دارايي وقت با مرحوم نوربخش رييس كل بانك مركزي شد. در آن زمان در حالي كه اغلب كارشناسان و مخالفان عنوان مي كردند كه نمي توان اين دو نهاد مالي (پول و سرمايه) را از هم جدا كرد، طهماسب مظاهري اعلام كرد كه با ارائه لايحه بازار غير متشكل پولي اين مسئله روشن خواهد شد.
بالاخره در حالي كه بازيگران موافق و مخالف اين طرح هيچ كدام بر مسندهاي خود نيستند، روز گذشته شوراي نگهبان آخرين تغييرات لايحه را پذيرفت و با تصويب آن و تبديل شدن به قانون جديد بازار غير متشكل پولي، رياست بر شوراي بورس از بانك مركزي گرفته شد و وزير امور اقتصادي و دارايي از اين پس به عنوان رييس شوراي بورس در جلسات هفتگي آن شركت خواهد كرد.
معاون حقوقي وزارت اقتصاد با اعلام خبر تصويب لايحه بازار غير متشكل پولي گفت: «رياست شوراي بورس كه تاكنون در اختيار رييس كل بانك مركزي بوده با تصويب اين لايحه به وزير امور اقتصادي و دارايي محول مي شود.»حيدر مستخدمين حسيني توضيح داد: «اين امر در جهت تفكيك مقام ناظر پولي از مقام ناظر مالي صورت مي گيرد.»
به گفته وي از سال ۱۳۴۵ با تصويب قانون بورس رياست شورا يعني هدايت بازار سرمايه به رييس كل بانك مركزي محول شده بود كه از اين به بعد وظيفه ياد شده به وزير امور اقتصادي و دارايي محول مي شود.

تالار اهواز دهه فجر افتتاح مي شود
ايسنا: مدير هماهنگي بورس هاي منطقه اي كشور اعلام كرد: «هدف بورس هاي منطقه اي گسترش فرهنگ سهام داري و سرمايه پذيري است. اين بورس ها مي خواهند فرهنگي را ايجاد كنند كه منابع را به سمت منابع مولد هدايت كرده و از طرف ديگر سرمايه گذارهاي مولد را تقويت كنند. در نهايت بين عرضه و تقاضاي منابع مالي يك تعادل ايجاد مي شود.
عباس علي حقاني نسب اظهار داشت: در طرح تاسيس تالارهاي منطقه اي در سال نخست يك تالار، در سال دوم سه تالار و در سال سوم هفت تالار تاكنون راه اندازي شده است و در نظر داريم تا پايان سال جاري اين تعداد را به ۱۳ تالار افزايش دهيم.
وي با بيان اين كه استان خوزستان ويژگي هاي مهمي دارد و از پتانسيل بالايي برخوردار است، افزود: «به احتمال زياد تالار خوزستان در دهه فجر افتتاح خواهد شد. داشتن منابع پس انداز، دارايي هاي مالي و مزيت هاي اقتصادي منطقه، صنايع بسيار استاني اعم از نفت، گاز و حوزه كشاورزي قابليت هاي استان را بالا برده است.
حقاني نسب در مورد تاخير در زمان تاسيس بورس خوزستان گفت: نمي توانيم بگوييم در افتتاح بورس خوزستان تاخيري اتفاق افتاده زيرا فرآيند اجرايي هر كدام از تالارها با توجه به ايجاد و تجهيز سخت افزاري و نرم افزاري آن تالار، باعث تسريع و يا تاخير در امر ايجاد تالار خواهد شد.

تغييرات قيمت سهام
دوشنبه ۵ بهمن ماه
درصد تغيير
تغيير قيمت
قيمت
نام شركت
۰.۳۴
۲۹
۸,۵۳۸
شهد
۰.۸۶
۱۷
۲,۰۰۳
آبفر
۳.۸۵
۳۹۵
۱۰,۶۵۱
آذريت
۲.۷۵-
۴۸-
۱,۷۰۰
آزمايش
۱.۷۱
۱۴۸
۸,۷۹۰
آلومتك
۱.۳۶
۴۷
۳,۵۰۰
آلومينيم پارس
۱۸.۹۵
۲۷۷
۱,۷۳۹
ارج
۱.۲-
۷۳-
۶,۰۰۱
الكتريك خودرو شرق
۴.۹۷-
۶۸-
۱,۲۹۹
ايران پويا
۰.۴۲
۷
۱,۶۶۰
ايران تاير
۰.۰۷-
۶-
۸,۱۳۴
ايران ترانسفو
۲.۶۴
۱۰۳
۴,۰۱۱
ايران خودروديزل
۰
۰
۵,۰۸۱
ايران دارو
۱.۸۹
۱۶۱
۸,۶۷۶
ايران گچ
۱.۴۱-
۴۶-
۳,۲۱۵
ايران مرينوس
۰.۰۴-
۳-
۸,۱۲۱
باما
۰
۰
۶,۷۰۹
بانك پارسيان
۰
۰
۲,۱۲۰
بيسكويت گرجي
۴.۹۴
۳۴۳
۷,۲۸۸
بين المللي توسعه ساختمان
۰.۱۳-
۳-
۲,۲۲۴
پارس خودرو
۰.۰۶-
۵-
۸,۰۲۴
پارس دارو
۰.۳۳
۴۸
۱۴,۷۴۳
پتروشيمي آبادان
۰.۴۱
۵۹
۱۴,۳۶۸
پتروشيمي اراك
۱.۹۳
۳۷۳
۱۹,۶۶۸
پتروشيمي اصفهان
۰.۰۵-
۷-
۱۴,۱۰۹
پتروشيمي خارك
۰.۲۴-
۴۰-
۱۶,۴۳۰
پتروشيمي فارابي
۰
۰
۲,۰۱۱
پلي اكريل
۴.۹۹
۹۵
۱,۹۹۹
پمپ پارس
۴.۹۹-
۲۴۴-
۴,۶۴۷
پمپ سازي ايران
۰
۰
۱۲,۱۷۰
تامين ماسه ريخته گري
۲.۵۲-
۹۴-
۳,۶۳۴
تجهيزنيروي زنگان
۴.۶۹
۲۱۸
۴,۸۶۴
تراكتورسازي ايران
۲.۰۵-
۸۰-
۳,۸۱۷
تكنوتار
۰.۱۵
۸
۵,۲۱۹
توسعه صنايع بهشهر(هلدينگ )
۱.۵۸-
۹۸-
۶,۰۹۵
توسعه معادن روي ايران
۴.۹۹
۲۸۸
۶,۰۶۳
توليد سموم علف كش
۲.۳۱
۹۷
۴,۳۰۲
توليد مواد اوليه الياف مصنوعي
۰.۱۹-
۶-
۳,۲۰۷
توليدالياف پلي پروپيلن
۰.۶۷
۲۰
۲,۹۸۹
توليدتجهيزات سنگين هپكو
۰
۰
۲۰,۲۰۴
توليدمواداوليه داروپخش
۰
۰
۱,۱۵۴
توليدي بهمن
۰
۰
۳,۲۷۱
توليدي تيزرو
۲.۸۸
۴۳
۱,۵۳۴
توليدي گرانيت بهسرام
۵-
۲۸۸-
۵,۴۷۲
جام دارو
۰.۲۴-
۳۶-
۱۴,۸۶۸
چرخشگر
۰.۲۹-
۱۰-
۳,۴۱۶
چيني ايران
۰.۷۳
۷۵
۱۰,۳۱۶
حمل ونقل پتروشيمي
۰.۰۱-
۴-
۳۵,۴۸۴
خدمات انفورماتيك
۵
۱۰۴۷
۲۱,۹۹۵
خدمات دريايي تايدواترخاورميان
۴.۸۲
۲۱۸
۴,۷۳۹
داده پردازي ايران
۰.۰۱-
۱-
۸,۸۳۵
داروپخش (هلدينگ )
۰.۰۸
۹
۱۰,۶۳۶
داروسازي ابوريحان
۰.۰۶-
۴-
۶,۸۶۰
داروسازي اسوه
۰.۰۲-
۳-
۱۳,۸۳۱
داروسازي اكسير
۰.۰۱
۱
۹,۹۴۹
داروسازي جابرابن حيان
۰
۰
۹,۲۸۲
داروسازي زهراوي
۰.۲۱-
۱۱-
۵,۱۴۹
داروسازي كوثر
۰.۱۲
۲۲
۱۸,۷۰۵
دارويي رازك
۰.۱
۵
۴,۹۰۵
دارويي لقمان
۰
۰
۳,۸۷۱
دشت مرغاب
۰.۴-
۱۱-
۲,۷۴۲
روغن نباتي پارس
۰.۰۶-
۲-
۳,۴۵۹
ريخته گري تراكتورسازي ايران
۴.۹۶
۱۰۸
۲,۲۸۶
رينگ سازي مشهد
۰.۵۵-
۴۷-
۸,۵۳۲
زامياد
۰.۰۴-
۲-
۵,۴۶۱
سايپا
۰.۰۱-
۱-
۸,۷۶۴
سايپاديزل
۳.۷۳-
۹۶-
۲,۴۷۶
سايپاشيشه
۲.۹۴
۱۱۵
۴,۰۲۱
سپنتا
۴.۹۹
۲۶۷
۵,۶۱۸
سراميك هاي صنعتي اردكان
۰.۰۴-
۱-
۲,۲۵۹
سرما آفرين
۰.۳۳-
۱۱-
۳,۲۷۶
سرمايه گذاري پارس توشه (هلدينگ )
۴.۷۷-
۲۱۷-
۴,۳۳۰
سرمايه گذاري پتروشيمي (هلدينگ )
۰.۳۷
۲۲
۵,۹۸۷
سرمايه گذاري توسعه شهري توس گستر
۰.۱۴-
۵-
۳,۵۵۲
سرمايه گذاري توسعه معادن وفلزات (هلدينگ )
۰.۲۸-
۱۰-
۳,۵۳۲
سرمايه گذاري رنا(هلدينگ )
۱.۰۲-
۳۴-
۳,۲۹۴
سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي كشوري (هلدينگ )
۰.۴۱-
۹-
۲,۱۸۵
سرمايه گذاري صنعت بيمه
۴.۵۴-
۱۸۸-
۳,۹۴۹
سرمايه گذاري صنعت نفت (هلدينگ )
۰.۱۹-
۱۰-
۵,۱۶۶
سرمايه گذاري غدير(هلدينگ )
۱.۴۷-
۷۵-
۵,۰۲۰
سرمايه گذاري گروه صنايع بهشهرايران
۰.۰۸-
۶-
۷,۱۳۱
سرمايه گذاري ملي ايران
۰.۰۷-
۷-
۹,۶۹۲
سنگ آهن گل گهر
۲.۲۱-
۱۱۳۷-
۵۰,۲۸۹
سيمان اروميه
۰.۴۱-
۷۴-
۱۸,۱۰۸
سيمان بجنورد
۰.۰۲-
۴-
۱۹,۶۲۱
سيمان تهران
۴.۹۴-
۱۴۹۱-
۲۸,۶۶۳
سيمان خزر
۱.۷۵-
۳۶۱-
۲۰,۲۶۱
سيمان سپاهان
۰.۰۸
۵۶
۷۴,۰۸۴
سيمان صوفيان
۰-
۱-
۲۵,۶۸۰
سيمان غرب
۰.۰۵-
۷-
۱۳,۵۰۲
سيمان فارس و خوزستان
۰.۰۱-
۳-
۲۵,۱۸۴
سيمان هرمزگان
۴.۷۲
۱۶۹
۳,۷۴۶
شهد ايران
۰.۶
۷۶
۱۲,۷۶۴
شيرين دارو
۰.۲-
۱۰-
۴,۹۲۲
شيشه قزوين
۱.۰۶
۶۱
۵,۸۴۱
شيشه همدان
۰.۰۴-
۱-
۲,۵۱۹
شيشه و گاز
۴.۹۸
۲۲۷
۴,۷۸۴
شيمي داروئي داروپخش
۳.۷۹
۷۵
۲,۰۵۲
صنايع آذرآب
۲.۹-
۳۰۶-
۱۰,۲۲۹
صنايع جوشكاب يزد
۲.۱۳-
۱۲۶-
۵,۷۹۹
صنايع رنگ ورزين طيف سايپا
۲.۲۲
۲۱۰
۹,۶۶۸
صنايع شيميايي ايران
۵
۶۵
۱,۳۶۵
صنايع فلزي ايران
۰.۴۲-
۷-
۱,۶۵۱
صنايع گالوانيزه فجرسپاهان
۰.۲۹
۲۹
۹,۸۸۳
صنايع لاستيكي سهند
۰.۱۴
۷
۴,۸۳۵
صنايع مس شهيد باهنر
۰.۲۷-
۸-
۲,۹۵۴
صنعتي آما
۰.۵۱-
۲۹-
۵,۶۱۸
صنعتي بهشهر
۱.۴۲
۱۰۳
۷,۳۳۸
عمران وتوسعه فارس
۰.۳۸
۲۷
۷,۱۶۱
فرآورد ه هاي غذايي وقند پيرانشهر
۰.۰۹
۲
۲,۱۶۶
فرآورده هاي تزريقي ايران
۳.۲۲
۹۵
۳,۰۴۷
فرآورده هاي نسوزآذر
۰.۶۱-
۱۲-
۱,۹۵۱
فنرسازي خاور
۰.۷۸-
۶۲-
۷,۸۸۲
فولادكاويان
۳.۶۳-
۸۵-
۲,۲۵۷
فيبر ايران
۰.۰۹
۳
۳,۲۵۴
كابل سازي ايران
۰.۵۱-
۴۴-
۸,۵۷۰
كابل هاي مخابراتي شهيدقندي
۰.۱۹
۱۴
۷,۲۱۰
كارتن ايران
۰.۰۸-
۸-
۱۰,۳۳۱
كارخانجات مخابراتي ايران
۳.۲۵-
۹۷-
۲,۸۸۸
كارخانه فارسيت درود
۰
۰
۱۰,۰۴۸
كاشي نيلو
۰.۱۵
۱۴
۹,۶۰۷
كالسيمين
۳.۰۳
۱۷۰
۵,۷۸۹
كربن ايران
۰.۴۳-
۱۳-
۲,۹۸۴
كف
۴
۱۶۳
۴,۲۳۴
كمباين سازي ايران
۰.۷۶-
۳۰-
۳,۹۰۳
كنتورسازي ايران
۰
۰
۷,۲۰۶
كيميدارو
۴.۹۲
۹۳۱
۱۹,۸۳۹
گازلوله
۰.۲۹
۱۵
۵,۲۰۰
گروه بهمن
۰.۳۳
۴۸
۱۴,۵۲۱
گروه صمعتي قطعات اتومبيل ايران
۱.۵۶
۱۱۴
۷,۴۳۹
گروه صنعتي سپاهان
۰
۰
۱۰,۴۶۲
گروه صنعتي سديد(هلدينگ )
۱.۸۵-
۱۴-
۷۴۴
گروه صنعتي ملي (هلدينگ )
۰
۰
۷,۹۹۹
گسترش صنايع وخدمات كشاورزي

بـورس
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
بورس
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |