سه شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۳۴ - Feb 8, 2005
دكتر احمدي نژاد :
معضل ترافيك تهران با مصوبات اخير حل نمي شود
رئيس شوراي شهر: سلب اختيارات ترافيكي شهرداري ها
نقض مديريت واحد شهري است
000105.jpg
گروه شهري: دكتر محمود احمدي نژاد شهردار تهران اظهار اميدواري كرد انگيزه مصوبه اخير هيات دولت مبني بر سلب اختيار مديريت ترافيك از شهرداري تهران و واگذاري آن به وزارت كشور در جهت خدمت رساني به مردم باشد.
احمدي نژاد به خبرنگار ما گفت: گرچه شهرداري تهران بنا دارد با هر كسي كه در راه خدمت به مردم گام برمي دارد همكاري و همراهي داشته باشد اما تصور نمي شود مسير دشوار حل معضل ترافيك تهران با مصوباتي از اين دست ميسر باشد.
وي با تاكيد بر لزوم كار عالمانه، شجاعانه پيگيرانه در اين حوزه افزود: بدون اين مصوبات هم راه خدمت رساني باز بود و هيچ مانعي پيش پايشان نبود.
وي ادامه داد: من علت اين نوع ديدگاه ها و كشاندن عرصه هاي مديريتي به مسيرهاي فرعي را كه حاصلي براي مردم ندارد، متوجه نشدم و از آنجايي كه بنا ندارم وارد مجادلات بي حاصل شوم تنها بر لزوم بكارگيري همه توان مسئولان در رفع معضلات ترافيكي شهر تهران تاكيد و پافشاري مي كنم.احمدي نژاد اعلام آمادگي كرد: چنانچه مصوباتي از اين دست مسير قانوني خود را طي كرده باشد شهرداري تهران از آن تبعيت خواهد كرد.
وي پيشنهاد داد: اگر كساني علاقه مندند پل، بزرگراه و مترو ساخته و اتوبوس هاي جديدي به ناوگان حمل و نقل عمومي شهر تهران اضافه نمايند و يا كار ديگري اضافه بر آنچه تاكنون در شهر تهران انجام شده و يا در دست انجام است، عملي سازند و در راه خدمت رساني به مردم شريك مديريت شهري باشند از آن استقبال مي كنيم ،نيازي هم به مصوبات و مقرراتي كه احيانا خلاف قانون باشد، نيست.
اين در حالي است كه به اعتقاد احمدي نژاد چنانچه تاكنون از بودجه عمومي مبلغي به توسعه ناوگان حمل و نقل عمومي اختصاص داده شده بود و يا منابع در اختياري كه سالهاست در سازمانهاي ذيربط به بهانه هاي مختلف بلوكه مانده بدون معطلي در اختيار حل معضل ترافيك قرار مي گرفت، الان شاهد وضعيت بغرنج ترافيك تهران نبوديم.
000102.jpg
بنابراين گزارش ديروز همچنين دكتر محمود احمدي نژاد شهردار تهران كه در مراسم بهره برداري از ۳۰۰ پروژه عمراني، ترافيكي، شهري، فضاي سبز، فرهنگي و اجتماعي (با اعتبار ۳۰۰ ميليارد ريال) در منطقه ۴ شهر تهران حاضر شده بود ضمن افتتاح ورزشگاه چندمنظوره مجيديه و فاز اول مجموعه فرهنگي ورزشي، مذهبي گلشن در محله خاك سفيد طي سخناني مجموعه ورزشي ۸ هزار مترمربعي مجيديه را در نوع خود بي نظير دانست و گفت: اين ورزشگاه با برخورداري از انواع سالنهاي وزنه برداري، فوتسال، كشتي، اسكيت، بوكس، پينگ پنگ، شمشيربازي و تيراندازي به عنوان هديه اي براي جوانان منطقه مجيديه و بني هاشم به شمار مي رود.
وي شهرداري هاي همه مناطق را موظف به احداث ورزشگاه هايي از اين دست در سطح ۲۲ منطقه شهر تهران كرد تا فضاي نشاط، شادماني و آمادگي جسماني و سلامت در ميان جوانان حاكم شود.
شهردار تهران خاطرنشان ساخت: البته تا رسيدن به نقطه مطلوب در عرصه سرانه هاي خدمات فرهنگي، ورزشِي، ترافيكي و عمراني و ... در شهر تهران فاصله زيادي مانده اما خوشبختانه حركت به سمت سازندگي در تهران با اجراي پروژه هاي متنوع در حال پيشروي است. خبرنگار ما گزارش مي دهد شهردار تهران ديروز همچنين با حضور در محله خاك سفيد شهر تهران فاز اول مجموعه فرهنگي، ورزشي، مذهبي گلشن را كه برخوردار از سالنهاي چندمنظوره، اتاق بازيهاي كامپيوتري، زمين فوتسال، بسكتبال واليبال، هندبال، سوله ورزشي سرپوشيده و چند ساختمان تجاري كوچك و بزرگ بود را نيز افتتاح كرد.

تسهيلات مترو در روز ۲۲ بهمن
000111.jpg
ايلنا: شركت راه آهن شهري تهران و حومه، تسهيلات ويژه  اي براي راهپيمايان روز ۲۲ بهمن در نظر گرفت. مترو به منظور رفاه حال مسافران، جهت حضور در مسيرهاي راهپيمايي از ۷ صبح روز پنج شنبه ۲۲ بهمن ۸۳ با به كارگيري حداكثر امكانات، مسافران مترو را از كليه ايستگاه  هاي خطوط ۱ و ۲ و ۵ مترو به سمت ايستگاه  هاي دانشگاه شريف و آزادي منتقل خواهد كرد و پس از پايان مراسم نيز به ايستگاه  هاي مبدأ عودت خواهد داد.براساس اين گزارش، استفاده راهپيمايان از خدمت مترو در ايستگاه  هاي صادقيه، طرشت، دانشگاه شريف و آزادي، پس از پايان راهپيمايي به صورت رايگان خواهد بود.

ساخت و ساز غيرمجاز در سرخه حصار
000108.jpg
مديركل محيط زيست استان تهران از ساخت يك باب ساختمان به مساحت ۱۵۰ متر مربع در پارك ملي «سرخه حصار» توسط جمعي از اعضاي تعاوني مسكن جهاد كشاورزي خبر داد و گفت: علي رغم صراحت مقررات ممنوعيت ساخت و ساز در حريم شهر تهران و پارك ملي «سرخه حصار» ، مراجع قضايي با وجود شكايت محيط زيست استان تهران، هنوز هيچ حكمي در اين زمينه صادر نكرده اند.دكتر محمد حسن پيراسته افزود: روز پنجشنبه مجددا حدود ۲۰۰ نفر از اعضاي تعاوني مسكن جهاد كشاورزي ضمن حمل مصالح و … به داخل پارك ملي «سرخه حصار» اقدام به ساخت يك باب ساختمان به مساحت حدود ۱۵۰ مترمربع با عنوان «حسينيه» كردند.

خودروهاي آلاينده دولتي
000114.jpg
ايسنا: اداره كل محيط زيست استان تهران اعلام كرد: خودروهاي متعلق به كليه وزارتخانه ها، مؤسسات، شركت هاي دولتي و دستگاههاي اجرايي كه به نحوي از بودجه عمومي استفاده مي كنند حداكثر يك ماه براي رفع عيب خودروها و انجام معاينه فني مهلت دارند.بنا به اين گزارش با توجه به بخشنامه معاون رئيس جمهوري و با در نظر داشتن رديف «۱» ماده ۱۰۴ قانون برنامه سوم توسعه كليه وزارتخانه ها، مؤسسات، شركت هاي دولتي و دستگاههاي اجرايي كه به نحوي از بودجه عمومي استفاده مي كنند، موظفند نسبت به رفع عيوب منجر به توليد آلودگي كليه خودروهاي خود اعم از خودروهاي در حال تردد در محدوده طرح ترافيك و هر نوع خودروي وابسته به ديگري كه در اين محدوده تردد نمي كنند، اقدام كنند.

رئيس شوراي شهر تهران:
سلب اختيارات ترافيكي شهرداريها
ناقض مديريت واحد شهري است
000117.jpg
خبرگزاري فارس: رئيس شوراي شهر تهران گفت: سلب اختيارات ترافيكي شهرداريها براساس مصوبه هيات دولت و واگذاري آن به وزارت كشور، ناقض ماده ۱۳۶ قانون برنامه سوم توسعه و مديريت واحد شهري است.
مهدي چمران در خصوص مصوبه اخير هيات دولت در راستاي واگذاري مديريت ترافيكي به وزارت كشور، گفت: هرچقدر مديريت را چندبخشي و تكه پاره كنند نتايج آن وخيم تر خواهد بود.
وي تاكيد كرد: بدون شك آسيب  چنين سياستي نه تنها گريبانگير شهروندان بلكه خود مسئولان نيز خواهد شد.
وي صرف وقت و انرژي مديران جهت خنثي سازي تضادها را مانع رسيدگي مسئولان به امور شهروندان دانست و تصريح كرد: اگر مسئولان به اصول تشكيل دهنده شوراها و مديريت واحدي شهري شعارگونه معتقد باشند، اتخاذ چنين تصميماتي دور از انتظار نيست.
رئيس شوراي شهر تهران در پاسخ به اين سوال كه آيا وجود چنين مصوبه اي ناقض تشكيل و فعاليت شوراي ترافيك شهر تهران كه پيشنهاد تشكيل آن توسط خود وزارت كشور به هيأت دولت داده شده بود، است، تصريح كرد: هنوز در مورد جزييات مصوبه اخير هيأت وزيران مطلع نيستم اما بدون شك قانوني كه در پايان به تصويب مي رسد، بايد اجرا شود.
سلب اختيار از شهرداري
شايان ذكر است براساس مصوبه هيات وزيران كه روز ۱۳ بهمن ماه امسال ابلاغ شده است، مديريت ترافيك شهري تهران كه در اختيار شهرداري تهران مي باشد، از اين سازمان سلب و به وزارت كشور واگذار شده است.
هيات دولت پيش از اين نيز با تصويب سه مصوبه ديگر اختيارات شهرداري و شوراي شهر تهران را در زمينه سياستگذاري حمل و نقل ريلي، مترو و امور اتوبوس شركت واحد سلب كرده بود.

نگاه
تا پايان هفته در تهران برف مي بارد
فريد مرتضوي
000120.jpg

تمام مدرسه هاي مناطق يك تا پنج تهران، امروز تعطيل است
گروه علمي فرهنگي: روابط عمومي سازمان آموزش و پرورش شهر تهران اعلام كرد: به علت يخبندان معابر و خيابان ها، تمام مدارس مقاطع ابتدايي، راهنمايي، متوسطه و پيش  دانشگاهي  مناطق ۱ تا ۵ تهران در نوبت صبح امروز سه شنبه تعطيل است.
به گزارش روابط عمومي اين سازمان همچنين مدارس تمام مقاطع تحصيلي در بخش هاي سياه رود، رودبار قصران، بومهن، پرديس، جاجرود و لواسانات كوچك و بزرگ نيز در نوبت صبح امروز سه شنبه ۲۰ بهمن تعطيل است. همچنين نوبت صبح مدارس كرج، ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در سه مقطع تحصيلي ابتدايي، راهنمايي و دبيرستان امروز تعطيل است.
به گزارش واحد مركزي خبر، روابط عمومي سازمان آموزش و پرورش استان تهران با اعلام اين خبر افزود: همچنين نوبت صبح مدارس ابتدايي و راهنمايي در شهرهاي شهريار و ملارد كرج نيز تعطيل خواهد بود.

ديدار اعضاي شوراي شهر با شهروندان
گروه شهري:اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران فردا (چهارشنبه) از ساعت ۸ الي ۱۲ در شهرداري هاي مناطق ۹ ، ۱۲ و ۱۸ با شهروندان اين مناطق ديدار خواهند داشت.
دكتر نادر شريعتمداري در منطقه ۱۲ و دكتر مهنوش معتمدي آذر در منطقه ۱۸ با شهروندان ديدار خواهند كرد.
از سوي ديگر دكتر حسن زياري نيز در منطقه ۹ با شهروندان ملاقات خواهد داشت.

سيستم مالي شهرداري ها از نقدي به تعهدي تبديل مي شود
گروه شهري: با به كارگيري سيستم هاي نرم افزاري، ۹۰ درصد از فعاليت هاي شهرداري ها در زمينه هاي شهرسازي، نوسازي، مالي و اداري مكانيزه مي شود و به اين ترتيب از اعمال سليقه در فعاليت هاي مذكور پيش گيري خواهد شد.
جوانشير كدخداپور، معاون پشتيباني و امور اجرايي سازمان شهرداري ها، افزود: طراحي اين نرم افزارها به مشاوران ذي صلاح واگذار شده كه انتظار مي رود تا پايان سال جاري كار طراحي به پايان برسد و تا پايان سال ۸۶ شهرداري ها به اين سيستم مجهز شوند و از آن پس، فعاليت هاي مرتبط با حوزه شهرسازي و نوسازي نظير درخواست صدور پروانه، ارتباط با نقشه هاي GIS و حوزه مالي و اداري نظير كارگزيني، انبارداري و آموزش به صورت مكانيزه انجام خواهد شد.
وي اصلاح سيستم مالي شهرداري ها از نقدي به تعهدي را يكي ديگر از برنامه هاي سازمان متبوع خود ذكر كرد و گفت: پس از ارايه اين طرح از سوي مشاور و آموزش هاي لازم به مسئولان مربوطه، شهرداري ها موظف به استفاده از سيستم تعهدي به جاي سيستم نقدي مي شوند و پيش بيني مي شود اين شيوه از اواخر سال ۸۴ يا اوايل سال ۸۵ در شهرداري ها عملي شود.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |   شهري   |  
|  ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |