سه شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۳۴ - Feb 8, 2005
تيم ملي با تمام بازيكنان در منامه تمرين كرد
برانكو در بازي شطرنج با مهره اي بنام فريدون زندي
000135.jpg
گروه ورزشي: فردا براي فوتبال ايران نقطه عطف ديگري به وجود خواهد آمد. فوتبال ايران با بازي در مقابل بحرين در شهر منامه وارد مرحله تازه اي مي شود، تا بتواند براي سومين بار در جام جهاني فوتبال و بزرگترين رخداد ورزشي جهان حضور يابد. چرا اين بازي؟ و چرا در اين موقعيت؟ و چرا بحرين؟
تيم ملي فوتبال ايران بايد شش بازي انجام دهد. سه بازي در بحرين، كره شمالي و ژاپن و سه بازي در ورزشگاه آزادي. از بين شش بازي كه در پيش داريم بازي با بحرين حكم يك استارت جلو برنده دارد. گذشتن از بحرين در منامه جدا از جلو افتادن ايران، مي تواند حريفان ما را در موقعيت روحي و رواني نامناسب قرار دهد. اين پتانسيل در شرايط فعلي در فوتبال ملي ما وجود دارد و بدون تعارف بهترين مهره  ها را در اختيار داريم و شيوه استفاده از آنها را نيز بر اساس ويژگي هاي آنان به خوبي مي دانيم. شايد براي اولين بار در تاريخ فوتبال ايران، شاهد آن هستيم كه نفرات دعوت شده مورد تأييد همگان است و بازيكناني كه شايستگي نسبي هم ندارند از ليست برانكو بيرون نمانده اند. هم محمدي در تيم است و هم خداداد و زندي. خوشبختانه مربي تيم ملي اين صلاحيت را به اثبات رسانده كه قادر است بهترين نفرات را به ميدان بفرستد. شناخت از حريف نيز به اندازه اي است كه بتوانيم تاكتيك يا تاكتيك هايي را انتخاب كنيم كه در منامه جوابگو باشد. نوع بازي و حركت هاي بازيكنان بحرين تقريباً آناليز شده است و بازيكنان نيز با تشريح وظايف خود خوب مي دانند در پست هاي خود چگونه بازي كنند. تيم ملي دو آسيب ديده داشت نيك بخت و بداوي كه اتفاقاً هر دو چپ پا هستند و برانكو مجبور است محمد نصرتي را از دفاع مياني به چپ ببرد تا بافت محكم تري به خط دفاعي بدهد و از توانمندي بازي هوايي او نيز بهره ببرد. در بقيه پست ها بازيكناني بازي خواهند كرد كه كاملاً روي عادت و تجربه به وظيفه خود آشنا هستند. برانكو مسلماً دست به ريسك نخواهد زد و از يحيي گل محمدي در كنار رحمان رضايي استفاده خواهد كرد و كعبي نيز در دفاع راست قرار خواهد گرفت. اگر برانكو از فريدون زندي استفاده كند، بزرگترين حركت شطرنج خود را انجام داده است. اين حركت يا منجر به كيش دادن به حريف خواهد شد و موقعيت تيم را فوق العاده خواهد كرد ، و يا در تركيب كلي بازي و اجراي بازي گروهي ( تيم ورك) تأثير منفي خواهد گذاشت كه در اين صورت برانكو مجبور است يكي از تعويض هاي خود را بسوزاند و بلافاصله «زندي» را تعويض كند كه البته بعيد به نظر مي رسد برانكو از «زندي» جواب نگيرد. برانكو قبل از اين بازي صحبت هاي لازم را با سه ملي پوش حاضر در آلمان انجام داده است تا به نوعي از اين سه بازيكن يك تيم نزديك بهم سازد تا در زمينه تاكتيكي با مشكلي از نظر حضور زندي رو به رو نشود.
بودن مهدوي كيا و هاشميان در آلمان و در كنار زندي كمك بزرگي به برانكو شده است تا او نگران غريبگي زندي در تيم ملي نباشد. نكونام، علي كريمي و مهدوي كيا در كنار زندي و هاشميان كمي جلوتر و دايي در نوك بافت اصلي را مي سازند تا تيم ما در منامه به پيروزي برسد يا لااقل با يك تساوي بازگردد. فردا تيم بحرين را آناليز كامل خواهيم نمود.
«ايوانكوويچ» از پيروزي ايران مطمئن است
بنابر گزارش  سايت  رسمي  كنفدراسيون  فوتبال  آسيا از منامه ، برانكوايوانكوويچ  سرمربي  كروات  تيم  ملي  فوتبال  ايران  از پيروزي  تيمش  مقابل  بحرين  در اولين  ديدار از مرحله  نهايي  مقدماتي  جام  جهاني  ۲۰۰۶ اطمينان  دارد.
برانكو در گفت  و گويي  با روزنامه  الاوسط تأكيد كرد با وجود احتمال  غيبت  چند بازيكن  كليدي  تيم  ايران  در ديدار با بحرين ، انگيزه  و اشتياق  بسيار بالاي  ايراني ها در اردوهاي  آمادگي  پيش  از ديدار روز چهارشنبه ، وي را شگفت زده  كرده  است .
وي  اظهار داشت : ما هفته  گذشته  در يك  ديدار دوستانه  تيم  بوسني  را مغلوب  كرده ايم  و اطمينان  دارم ، مي توانيم  در مسير صحيح  به  سمت  مرحله  اصلي  رقابت هاي  جام  جهاني  ۲۰۰۶ گام  برداريم .
در حاشيه ...
* شماري  از شيعيان  بحريني  به  هنگام  حضور تيم  ملي  فوتبال  ايران  در فرودگاه  منامه ،  از ملي پوشان  كشورمان  استقبال  كردند.
* تيم  ملي  فوتبال  ايران  پس  از حضور در فرودگاه  منامه ، با يك  دستگاه اتوبوس  به  هتل  كراون  پلازا، يكي  از هتل هاي  پنج  ستاره  منامه  براي  اسكان منتقل  شدند.
* علي  دايي  و علي  كريمي مورد توجه  عكاسان  و تصويربرداران  شبكه هاي  مختلف  تلويزيوني  قرار گرفتند.
* به  هنگام  حضورگروه  اعزامي  صدا و سيماي  جمهوري  اسلامي  در منامه ، مسئولان  گمرك فرودگاه  اين  شهر، دوربين  فيلمبرداري  اين  گروه  را ضبط كردند كه  با دخالت  مسئولان  سفارت  ايران  در بحرين ، اين  دوربين  پس  گرفته  شد.
* شماري  از خانواده هاي  كارمندان  سفارت  ايران  در بحرين  با در دست  داشتن  پرچم هاي  كشورمان  با حضور در فرودگاه  منامه  از ملي پوشان  فوتبال  كشورمان  استقبال  كردند.
* وحيد  هاشميان ، فريدون  زندي  و مهدي  مهدوي كيا سه  ملي پوش  فوتبال  ايران  كه  در باشگاه هاي  آلماني  توپ  مي زنند، يكشنبه  شب  وارد شهر منامه  شدند.

خبرهاي فوتبال جهان
بارسلون باز هم شكست خورد
000138.jpg
كرسپو با گل حساس خود ميلان را
به يك قدمي يوونتوس رساند
گروه ورزشي - مريم دري منش: در آخرين ديدار از هفته بيست و سوم رقابتهاي سري A ايتاليا تيم ميلان با پيروزي ۲ بر ۱ مقابل لاتزيو و با گلهاي شوچنكو و كرسپو، به قهرماني در اين رقابتها اميدوار شد. ميلان با اين پيروزي به دو امتيازي يوونتوس رسيد كه اين هفته دومين شكست خود را در طول چهار روز پذيرا شده بود. هم اكنون يوونتوس با ۵۰ امتياز صدرنشين مي باشد و تيمهاي ميلان با ۴۸ و اودينزه با ۴۰ امتياز در رده هاي بعدي قرار دارند.در بوندسليگا نيز در دو ديدار آخر هفته بيستم، وولفسبورگ در زمين خود ۳ بر ۲ مغلوب وردربرمن شد و مونشن گلادباخ نيز با همين نتيجه فرايبورگ را از پيش روي برداشت.و اما هفته بيست و دوم باشگاه هاي اسپانيا، لاليگا با شكست صدرنشين همراه بود. در آخرين ديدار اين هفته، بارسلونا ۲ بر ۱ مغلوب اتلتيكو مادريد شد و با همان ۵۱ امتياز قبلي مكان خود را در صدر حفظ نمود. در همين روز ديپورتيو نيز به نتيجه تساوي ۱ بر ۱ برابر اتلتيكو بيلبائو دست يافت.هم اكنون رئال مادريد كه اين هفته با نتيجه جالب ۴ بر ۵ اسپانيول را در هم شكسته بود با ۴۷ امتياز و با چهار امتياز اختلاف در تعقيب بارسلونا است .

بازگشت شكوهمندانه نايب قهرمان المپيك
ليگ برتر كشتي آزاد قهرمان خود را شناخت
000141.jpg
گروه ورزشي _ محمدرضا منصوريان: ديروز صبح و بعد از ظهر پيكارهاي مرحله نيمه نهايي و نهايي ليگ برتر كشتي آزاد با شركت ۴ تيم راه آهن خراسان،  پرسپوليس، پاس و نفت تهران در سالن شهداي هفتم تير تهران برگزار و قهرمان ليگ ايران در سال ۱۳۸۳ شناخته شد.
آنچه از دل مسابقات ديروز بيرون آمد اين بود كه ملي پوشان كشتي و چهره هاي شناخته شده اين ورزش در كشور در حال حاضر از آمادگي قابل قبولي برخوردار نيستند و با توجه به اين كه تيم ملي ناگزير به خانه تكاني است و از ميان همين افراد بايستي تيمي ساخته و پرداخته براي رقابت هاي جهاني و آسيايي در سال آينده انتخاب شود، الزاماً بايستي هرچه سريعتر نسبت به جمع آوري چهره هاي مستعد و شايسته اقدام و براي آن ها برنامه ريزي كرد. اما دلگرم كننده ترين واقعيت مسابقات ديروز حضور موفق سنگين وزن خوب ما عليرضا رضائي در صحنه بود. نايب قهرمان المپيك كشتي ما كه به تازگي از بند مصدوميت رهايي پيدا كرده است، ديروز صبح و بعد از ظهر نفرات اول و دوم سنگين وزن هاي تركيه رجب كارا و آيدين پولاتچي را برد و
در بازگشت شكوهمندانه اش نشان داد كه دورخيز مناسبي براي حضور موفق در رقابت هاي جهاني بوداپست انجام داده است. ديشب در مسابقه فينال نفت با نتيجه نزديك ۱۵ بر ۱۴ راه آهن خراسان را برد و قهرمان ليگ برتر كشتي آزاد شد. در مسابقه رده بندي هم پاس۲۴ بر۸ پرسپوليس را شكست داد و به عنوان سوم دست يافت. در مرحله نيمه نهايي اين رقابت ها هم راه آهن خراسان (۱۱-۱۸) بر پرسپوليس تهران چيره شد و نفت تهران هم با حساب (۱۵-۱۸) بر پاس غلبه كرد.

تكواندو كاران بسيجي فاتح جام كرواسي شدند
گروه ورزشي: تيم مقاومت بسيج كه به نمايندگي از تكواندو كشورمان در چهارمين دوره پيكارهاي بين المللي جام آزاد كرواسي شركت كرده بود با كسب ۴ مدال طلا و ۳ مدال نقره مقتدرانه به مقام قهرماني اين پيكارها دست يافت.
ضمن اينكه از سوي كميته فني چهارمين دوره رقابت هاي جام آزاد كرواسي محسن استرابه تكواندوكار وزن سوم كشورمان به عنوان فني ترين بازيكن و آقاي حافظ مهدوي داور بين المللي جوان كشورمان كه قضاوت در اين دوره از پيكارها را به عهده داشت به عنوان داور نمونه انتخاب گرديد و كاپ ويژه اين مسابقات را دريافت نمود.در اين دوره از مسابقات ۹ كشور شركت داشتند.

با پيوستن محمودي از ايتاليا به عربستان مخالفت شد
گروه ورزشي- علي شاكري: تيم ملي واليبال ايران به احتمال قوي در بازيهاي كشورهاي اسلامي بهنام محمودي را در تركيب خود نخواهد داشت. دليل اين غيبت ناشي از حضور اين بازيكن پس از پايان ليگ برتر و درست به هنگام برپايي اردوي تيم ملي در ايتالياست.فدراسيون واليبال و شخص «پارك كي ون» با درخواست محمودي در پيوستن به تيم ملي بدون حضور در اردو مخالفت كردند و بدين ترتيب او نمي تواند تيم ملي را در اين سفر همراهي كند.البته با توجه به حضور بازيكنان ارزنده اي چون سيد مهدي بازارگرد، محمد سليماني و اميرحسين منظمي در پست محمودي «پارك كي ون» به احتمال فراوان از يكي از اين سه تن به جاي او در تركيب اصلي سود خواهد جست. فدراسيون واليبال چند سالي است مزد نظم و انضباط حاكم بر اردوهاي تيم  هاي ملي خود را با نتايج درخشاني گرفته است.

۶ تيم در مسابقات كلانشهرها
به ابتكار اداره كل رفاه و تربيت بدني شهرداري تهران نخستين دوره مسابقات واليبال كلانشهرها به ميزباني تهران انجام مي شود. در اين بازيها كه در روزهاي ۲۴ تا ۲۸ بهمن ماه با عنوان جام فجر يادواره شهداي شهرداري تهران در سالن شهيد افراسيابي برگزار مي شود، ۶ تيم شهرداري هاي شيراز، تهران، اصفهان، كرج، مشهد و اروميه شركت دارند. اين مسابقات دوره اي انجام خواهد شد.
پيروزي همشهري محله در حساس ترين ديدار جام رسانه ها
تيم فوتسال همشهري محله روز گذشته تيم روزنامه شرق را با شكست مواجه كرد. در اين ديدار حساس، تيم شرق در ابتدا ۳ بر ۱ پيش افتاد ولي بازيكنان تيم همشهري محله، با ارائه يك بازي حساب شده و كم اشتباه توانستند پس از به دست گرفتن جريان بازي و با به ثمر رساندن ۴ گل پياپي نتيجه مسابقه را ۵ بر ۳ به سود خود خاتمه دهند. قضاوت اين ديدار را مصطفي مميز داور قديمي فوتبال بر عهده داشت. لازم به ذكر است كه اين پنجمين پيروزي پياپي تيم همشهري محله در جام رسانه هاست كه تاكنون هيچ امتيازي از دست نداده است. در اين گروه به غير از دو تيم مذكور تيم هاي فوتسال روزنامه همشهري، كتاب هفته و نود نيز حضور دارند كه در پايان دو تيم به مرحله نيمه نهايي صعود خواهند كرد.

نايب قهرماني تيم ملي در بسكتبال جام خليج فارس
نخستين  دوره  رقابت هاي  بين المللي  بسكتبال  جام  خليج  فارس  و بزرگداشت دهه  فجر، عصر روز دوشنبه  با قهرماني  تيم  منتخب  بازيكنان  خارجي  ليگ  برتر و نايب  قهرماني  تيم  ملي  كشورمان  پايان  يافت . در ديدار فينال  كه  با قضاوت  امير حسين  صفرزاده  و فاضل  غلوم  برگزار شد، تيم  منتخب  با برتري  ۹۵ بر ۹۱ مقابل  تيم  ملي  ايران ، جايزه  ۷۰ ميليون  ريالي  مقام  نخست  را از آن خود كرد، تيم  ايران  دوم  شد و تيم  پگاه  فارس  بعد از برتري  مقابل  منامه  بحرين  به  جايزه  ۳۰ ميليون  ريالي  مقام  سوم  دست  يافت . جايزه  تيم  دوم  ۵۰ ميليون  ريال  است .

دانشگاه آزاد قهرمان ليگ برتر واترپلو شد
گروه ورزشي: تيم واترپلو دانشگاه آزاد اسلامي قهرمان چهاردهمين دوره ليگ برتر شد. دور برگشت مسابقه پاياني ليگ بعدازظهرديروز دوشنبه نوزدهم بهمن ماه در استخر مجموعه ورزشي آزادي برگزار شد و تيم پيكان موفق شد با نتيجه ۸ بر ۷ از سد تيم دانشگاه آزاد عبور كند، اما درمجموع امتيازات و باتوجه به پيروزي ۸ بر ۶ دانشگاه آزاد مقابل پيكان در مسابقه رفت، تيم واترپلو دانشگاه آزاد با مجموع امتياز ۱۵ بر ۱۴ بالاتر از پيكان قرار گرفت و قهرمان ليگ شد.
به اين ترتيب پس از قهرماني تيم واترپلو دانشگاه آزاد، تيم پيكان نايب قهرمان ليگ برتر شد و پتروشيمي تهران مقام سوم را به خود اختصاص داد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |   شهري   |  
|  ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |