پنجشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۴۱ - Feb 17, 2005
سردار طلايي:
هيأت هاي مذهبي اصول ايمني را رعايت كنند
شمار مجروحان و كشته شدگان حادثه دلخراش مسجد ارك به ۳۵۷ تن رسيد
000702.jpg
گروه حوادث: روز گذشته شمار مجروحان و كشته شدگان حادثه دلخراش مسجد ارك به ۳۵۷ تن رسيد.
طبق آخرين آمار تعداد جانباختگان حادثه آتش سوزي مسجد ارك تهران به ۸۶ نفر رسيد.
در ميان جان باختگان، ۷۳ نفر مرد، ۱۱ نفر زن و دو كودك به چشم مي خورد.
همچنين در اثر اين حادثه ۳۰۴ مرد، ۳۶ زن و يك كودك مجروح شده اند. بر پايه اين گزارش، تا ساعتي قبل ۷۰ مرد و ۷ زن نيز از بيمارستان مرخص شده اند. كليه اين افراد در ۲۸ بيمارستان بستري بوده اند.
وارد بيمارستان كه مي شوي در كنار هر بخش عده اي نشسته اند و براي شفاي بيماران خود حسين حسين مي كنند. روي در بخش عفوني اسامي يازده نفر از حادثه ديدگان، سن و درصد سوختگي شان نوشته شده است.
محمد يكي از مجروحان مسجد ارك مي گويد: دوره پيش دانشگاهي است براي كنكور درس مي خواند. آن شب به پدر و مادرش گفت چند ساعتي در برنامه ام استراحت دارم بياييد به مسجد برويم و نماز را آنجا بخوانيم. محمد برايم گفت: در حال نماز خواندن برزنت آتش گرفت و روي جمعيت افتاد ديدم كه چطور اطرافيانم مي سوزند. بلافاصله كاپشن خود را در آورده روي كودكي كه در نزديكي من آتش گرفته بود انداختم و با دستانم شروع به خاموش كردن او كردم. اين مصدوم از ناحيه صورت، دست و پا سوخته است.
فردي كه يكي از بستگانش در بيمارستان بستري بود گفت:در مدرسه و مسجد كه بايد مكانهايي امن باشند، چرا سازمان هاي مربوطه نظارت نمي كنند.چرا بايد شاهد فجايعي اينچنين باشيم.
پدر يكي از بيماران كه پسرش در بخش بستري بود گفت: پسرم با دوستانش براي عزاداري به مسجد رفته بود. پس از آتش سوزي به بيمارستانهاي مختلفي سرزدم تا اين كه متوجه شدم پسرم در اين بيمارستان است. به محض ورود جوياي حال پسرم شدم. پرستار بخش يك نسخه به من داد تا داروهايش را بگيرم. من شوكه شده بودم. نمي  دانستم كجا بروم و چه كنم. مگر اينجا بيمارستان تخصصي سوختگي نيست چرا خودشان داروها را تهيه نمي كنند. من حتي نمي دانستم كه بايد داروها را از كجا تهيه كنم. مسئولين به فكر باشند كه در اين گونه حوادث خانواده هاي داغدار و حادثه ديده را به دنبال دارو از اين خيابان به آن خيابان نفرستند و داروها را به بيمارستانها بفرستند.
پسر بچه اي ۱۴ ساله كه برادر ۲۳ ساله اش در بين حادثه ديدگان بود، از زبان برادرش شب حادثه را چنين توصيف كرد. وقتي برزنت آتش بر سر مردم ريخت، جهنمي برپا شد. مردي در كنارم مي سوخت. مردم مي سوختند. هيچ وسيله اي به جز دستانم براي كمك به مردمي كه مي سوختند نداشتم، با دستانم سعي در خاموش كردن شعله هاي لباسهاي مردم كردم. ظهر عاشورا جلوي چشمم آمد. بيهوش شدم. برادر كوچكش كه به عنوان همراه در راهرو نشسته بود گفت: اول او را به بيمارستان لقمان بردند با خانواده ام پي گير شديم و بعد به بيمارستان مطهري آمديم.
اين گزارش حاكي است رئيس جمهور در گفت وگويي اعلام كرده بود درمان مجروحان و رسيدگي به خانواده هاي داغدار حادثه را به نحو احسن انجام خواهيم داد.
000699.jpg
دراين پيام آمده بود: وزارت كشور با همكاري دستگاههاي مربوطه در حال بررسي علل اصلي وقوع اين حادثه هستند و همچنين وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و وزارت رفاه و تأمين اجتماعي، درمان مجروحان و رسيدگي به خانواده هاي داغدار آنان را تا انتها به نحو احسن انجام خواهند داد و در اين راه از هيچ كوششي دريغ نمي ورزند و به زودي نتيجه اقدامات را به هيأت دولت گزارش مي دهند.
سخنان فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ
فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ تأكيد كرد: مساجد، تكايا و هيئت هاي مذهبي تمام اصول ايمني و مقررات را رعايت كنند.
سردار طلايي در حاشيه مراسم عزاداري نمازگزاران جانباخته در مسجد ارك تهران با بيان اين كه كليه تكايا و هيأت هاي مذهبي داراي هيات امنا و مسئولان مشخصي هستند، افزود: هيأت هاي مذهبي از قديم الايام در شهرها و روستا به منظور برپايي مراسم عزاداري و ساير مراسم تشكيل مي شوند و هيأت امناي و مسئولان آنها موظف به رعايت مقررات و اصول ايمني هستند.
وي گفت: مساجد، تكايا و هيأت هاي مذهبي بايد قبل از برپايي مراسم سيستم هاي برق، وسايل گرمايشي و ... را كنترل كرده و نسبت به ايمني آنها مطمئن شوند.
سردارطلايي با بيان اين كه بسياري از اتفاقات و حوادث ناشي از سهل انگاري، غفلت و عدم رعايت اصول ايمني است، تصريح كرد: علاوه بر ايمني اماكن مذهبي شهروندان بايد در ايام محرم مراقب اطفال خود باشند و همچنين به منظور تردد و حمل و نقل وسايل مورد نياز از وانت بار استفاده نكنند.
فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ گفت: حادثه مسجد ارك هشدار جدي به شهروندان به ويژه به هيأت هاي مذهبي است تا با رعايت اصول ايمني، مانع از تكرار حوادث شوند. وي خاطرنشان كرد: افراد بايد مقررات و اصول ايمني را در كليه حوزه هاي شخصي، اجتماعي و عمومي به منظور جلوگيري از حوادث رعايت كنند.
فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ با اشاره به اينكه شوراي فرهنگي تبليغات اسلامي متولي ساماندهي مساجد و هيأت هاي مذهبي است، افزود: مسئوليت ايمني و برپايي مراسم برعهده هيأت امنا و مسئولان است اما ساير دستگاههاي مختلف نيز براساس وظايف خود مسئوليت هايي دارند به عنوان مثال نيروي انتظامي موظف به حل مسايل ترافيكي و اجراي مقررات است.
پيكر ۴۹ قرباني حادثه
مسجد ارك در پزشكي قانوني
مسئول روابط عمومي سازمان پزشكي قانوني، از انتقال ۴۹ جسد حادثه مسجد ارك تهران به پزشكي قانوني خبر داد.
مسئول روابط سازمان پزشكي قانوني از انتقال ۴۹ جسد حادثه مسجد ارك تهران به پزشكي قانوني خبر داد و گفت: تا اين لحظه ۴۹ جسد به پزشكي قانوني منتقل شده كه شامل ۲۵ مرد ۱۶، زن و۸ كودك است كه هويت ۳۷ نفر از آنها تاكنون شناسايي شده است .
000696.jpg
وي اسامي جسد هايي را كه هويتشان معلوم شده است را به شرح زيراعلام كرد:
نرگس السادات بينش طريقت- امير حسين خدامي- مير سيف الدين مجابي- مير مجد الدين مجابي- محمد مهدي رعيت پور- زهرا ندرخاني- سميه بهرامي -پريچهر پيك زايي- سيد حسن موسوي - يوسف عدالت خواه
همچنين، سرپرست ستاد هدايت اطلاع رساني و امور درماني دانشگاه تهران از ترخيص ۱۰۰ نفر از مصدومان حادثه آتش سوزي دوشنبه شب مسجد ارك از بيمارستانهاي مختلف تهران و فوت شدن يك نفر از مصدومان بستري شده خبر داد.
دكتر شهرام شمس حكيمي افزود : تعداد مصدومان بستري شده در بيمارستانهاي مختلف تهران تا صبح سه شنبه گذشته ۲۰۰ نفر بوده است كه از اين تعداد ۱۵ نفر در بخش آي.سي.يو بيمارستانها بستري هستند.
وي ادامه داد : از ميان ۲۰۰ نفر مصدوم بستري شده در بيمارستانها تا بعد از ظهر ديروز ۱۰۰ نفر ترخيص شدند.
سرپرست ستاد هدايت اطلاع رساني و امور درماني دانشگاه تهران در خصوص آمار اعلام شده روز گذشته، مبني بر انتقال ۲۳۳ نفر مصدوم به بيمارستانها، اظهار داشت : به علت نقل و انتقال مصدومان به بيمارستانهاي مختلف، آمار منسجمي وجود نداشت. همچنين برخي از مصدومان نيز در روز گذشته به صورت سرپايي درمان شده و نيازي به بستري نداشتند، بنابراين آمار دقيقي عنوان نشد.
* توصيه هاي سازمان آتش نشاني
سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني تهران در اطلاعيه اي به متوليان مساجد، تكايا، حسينيه ها و مكانهاي متبركه توصيه كرد نكات ايمني را براي جلوگيري از وقوع حوادث ناگوار رعايت كنند.معابر ورود و خروج هنگام تجمع عزاداران باز و قابل دسترسي باشد اكيداً از به كارگيري منابع گرمايشي غيراستاندارد و نصب غيرفني و استفاده غيرمتعارف از آنها خودداري شود.
تأسيسات برقي، سيم و كابل كشي هاي تأمين روشنايي، نصب فيوز، پريز و اتصالات مربوط براساس اصول و معيارهاي فني انجام و اكيداً از كارهاي موقت و سرهم بندي خودداري شود.
استفاده از گاز شهري و گاز مايع به عنوان منابع روشنايي، حرارتي و طبخ غذا فقط با رعايت كامل مسايل ايمني و استفاده از لوله، اتصالات، رگولاتور استاندارد و حفظ فاصله كافي با محل تجمع مردم مجاز است، از ورود علم، كتل، چهلچراغ و امثال آنها به داخل مكانها و محلهاي تجمع اكيداً جلوگيري شود.
نصب خاموش كننده هاي دستي، شيرآب آتش نشاني و شيلنگ آب و اجراي ساير دستور العمل هاي ايمني با همكاري مسئولان و كارشناسان ايستگاه هاي آتش نشاني انجام شود، در صورت بروز هرگونه حادثه قبل از هر اقدام سريعاً مراتب به شماره تلفن ۱۲۵ اطلاع داده شود.

اظهارات جديد در پرونده قتل وكيل دادگستري
000693.jpg
گروه حوادث: مرد جواني كه متهم به قتل وكيل دادگستري بود، داشتن روابط غيراخلاقي مقتول را تكذيب كرد.
به گزارش خبرنگار ما، بهزاد (۲۸ ساله) متهم به مباشرت در قتل عمدي هوشنگ كه وكيل دادگستري است و سرقت چك هاي مقتول به مبلغ يكصد ميليون ريال و استفاده از چك هاي مجعول و رابطه نامشروع است.
اين مرد متهم است در تاريخ
۱۹/۱۱/۸۲ در پي ملاقات با وكيل دادگستري به دلايل نامعلوم وي را به طرز فجيعي به قتل رساند و پيكر بي جانش را پس از بسته بندي زير لحاف پنهان كرده بود. شناسايي و دستگيري بهزاد در پي اعلام فقداني هوشنگ به مراجع انتظامي صورت گرفت. بهزاد پس از دستگيري به قتل اعتراف كرد اما پس از برگزاري جلسه محاكمه اش كه چندي قبل صورت گرفت وي ارتكاب قتل را منكر شد.
از طرفي بهزاد در بازجويي ها عنوان كرده بود كه مقتول از وي درخواست انجام كارهاي غيراخلاقي كرده است. آخرين اخبار حاكي از آن است كه وي هرگونه اظهار نظر غيراخلاقي را در جلسه دادگاه تكذيب كرده است.

راز جنايت باغ اناري فاش شد
گروه حوادث: عامل جنايت باغ اناري كه در آن حادثه زني به قتل رسيده بود با تلاش ماموران دايره ۱۰ آگاهي مركز بازداشت شد.
به گزارش خبرنگار ما، سوم بهمن ماه سال جاري جسد يك زن جوان در باغ اناري واقع در شرق تهران كشف شد. مقتوله با يك ضربه چاقو به كمرش و سه ضربه محكم يك جسم سنگين شبيه سنگ به ناحيه سر جان سپرده بود.
جسد مقتوله كه زهرا نام داشت بعد از حضور بازپرس كشيك قتل و ماموران دايره ۱۰ آگاهي مركز براي انجام بررسي هاي لازم به مركز پزشكي قانوني انتقال يافت، كارآگاهان دايره ۱۰ تحقيقات خود براي شناسايي عامل جنايت را آغاز كردند.
در بررسي هاي بعدي ماموران متوجه شدند كه تلفن همراه زهرا بعد از قتل وي توسط عامل يا عاملان جنايت دزديده شده است.
تحقيقات پليسي ادامه يافت تا اين كه در نهايت بهزاد كه تلفن همراه زهرا در اختيار وي بود دستگير شد.
بهزاد در ابتدا منكر هرگونه ارتكاب جرمي شد ولي در ادامه تحقيقات لب به اعتراف گشود و گفت: «سه ماه قبل از وقوع جنايت با زهرا آشنا شدم. زهرا هر از چند گاهي به فروشگاه تلفن همراه من مراجعه مي كرد. چند روز قبل از قتل وي زهرا به مغازه من آمد و بعد از رفتن وي متوجه شدم كه چند چك به ارزش يك ميليون تومان كه بر روي پيشخوان مغازه داشتم مفقود شده است. وقتي موضوع را به زهرا گفتم و از او خواستم كه پولهايم را پس بدهد، قبول نكرد. بر سر اين مسأله چندين بار بحثمان شد ولي باز زهرا حاضر نبود چك هاي سرقتي را به من بازگرداند.
روز حادثه زهرا را به بهانه  اين كه قصد رفتن به خانه دوستم در شهريار را دارم از منزلش خارج كردم. وقتي به باغ اناري رسيديم او را با ترفندي خاص به داخل باغ كشانده و در يك فرصت مناسب زهرا را كشتم.»
بررسي هاي پليسي، قضايي از بهزاد در دايره ۱۰ آگاهي مركز و دادسراي امور جنايي تهران ادامه خواهد يافت.

صدور حكم ديه براي عاملان سوزاندن پنج انسان
گروه حوادث: روز گذشته جلسه اول از دور دوم دادرسي پرونده مرگ پنج نفر در منطقه پامنار كه در ميان شعله هاي آتش سوخته بودند در دادسراي امور جنايي تهران برگزار شد.
به گزارش خبرنگارما، پسر عصباني بر سر مادرش داد كشيد. او از مادرش پول مي خواست ولي مادرش پولي نداشت كه به او بدهد. درگيري آنها هر لحظه بيشتر مي شد. صداي پسر در فضاي اتاق پيچيده بود. ديگر ساكنان آن خانه ويلايي واقع در پامنار كه هر كدامشان در اتاقي كوچك از آن خانه سكونت گزيده بودند به وضوح صداي دعواي مادر و پسر را مي شنيدند. چند دقيقه اي گذشت تا اينكه صداي فرياد زن به فضا بلند شد. اتاق آنان در حال سوختن بود. مدتي طول نكشيد كه شعله هاي آتش به اتاق هاي ديگر آن خانه قديمي رسيد و حاصل اين حادثه مرگ پنج نفر از ساكنان آن خانه بود.
شاهرخ باور نمي كرد كه در چند دقيقه هم مادرش را از دست داده باشد و هم چهار نفر از همسايه هايشان در آتش بسوزند.
شاهرخ توسط مأموران آگاهي بازداشت شد. وي در بازجويي ها اقرار كرد كه به خاطر اعتيادي كه داشت روز حادثه از مادرش تقاضاي پول كرده بود تا با آن بتواند مواد مخدر تهيه كند ولي مادرش از پرداخت پول ممانعت كرد و او نيز خانه را به آتش كشيد.
رسيدگي به پرونده اين پنج مرگ دلخراش در شعبه ۱۱۵۷ دادسراي امور جنايي تهران به رياست قاضي محمد سلطان همتيار رسيدگي شد.
قاضي بعد از انجام جلسات دادرسي شاهرخ را به پنج بار قصاص محكوم كرد. حكم به ديوان عالي كشور ارجاع داده شد و با بررسي هاي صورت گرفته قضات ديوان عالي كشور حادثه آتش سوزي را غيرعمد دانسته و قتل هر پنج نفر را شبه عمد عنوان كردند و شاهرخ به پرداخت ديه محكوم شد.
روز گذشته ادامه دادرسي بر روي اين پرونده در دادسراي امور جنايي تهران زير نظر قاضي جواد اسماعيلي برگزار شد و متهم بار ديگر اظهارات قبلي خود را در خصوص چگونگي وقوع اين حادثه تلخ عنوان كرد.

حادثه در جهان
سوپر استارها در دادگاه مايكل جكسون
گروه حوادث: هيأت منصفه دادگاه رسيدگي به اتهامات مايكل جكسون روز گذشته ليست مفصل شاهداني را كه قرار است توسط وكيل مدافع مايكل به دادگاه فرا خوانده شوند مورد بحث و رسيدگي قرار داد. در اين ليست اسامي چندين ستاره سينما از جمله اليزابت تيلور و سوپر استار بسكتبال آمريكا كوب بريانت و همچنين اعضاي خانواده مايكل به چشم مي خورد.
توماس مسرو كه يكي از وكلاي مدافع مايكل جكسون است روز گذشته اسامي صدنفر از جمله خبرنگار شبكه سي ان ان خواننده معروف استيو و اندر و فرزندان متهم پاريس و پرينس مايكل را به عنوان شهود دعوت شده به دادگاه اعلام كرد. دادستان پرونده نيز اعلام كرد جواني را كه ادعا كرده است مايكل در سال ۱۹۹۳ وي را مورد آزار و اذيت جنسي قرار داده و همچنين اعضاي خانواده مايكل و مامور پليسي را كه مسئوليت بررسي اين پرونده را برعهده داشته است به دادگاه فرا خواهد خواند.
مايكل جكسون متهم است كه نوجوان ۱۳ ساله اي را كه سابق براين به بيماري سرطان مبتلا بوده مورد آزار و اذيت جنسي قرار داده و سعي داشته وي و خانواده اش را محبوس كند. اين اتهامات براي اولين بار در سال ۲۰۰۳ عليه مايكل جكسون توسط رونامه نگاري به نام مارتين بشير مطرح شد. دادستان اين پرونده قصد دارد بشير را نيز به دادگاه فرا خواند. در اولين دادگاهي كه در اين خصوص تشكيل شد مايكل جكسون اعتراف كرد كه در آن سال ها شبها را در كنار فرزند خوانده هاي خود مي گذرانده اما منكر هر گونه رابطه جنسي با آنها شد. كوب بريانت نيز از آنجا كه با اين نوجوان زماني كه در بيمارستان جهت درمان سرطانش بستري بوده ملاقات كرده بود به دادگاه مايكل فرا خوانده شده است.
قاضي پرونده رودني ملويل از هيأت منصفه حاضر كه همگي از كارشناسان و كاركشتگان دادستاني هستند خواسته است كه از ميان ۲۵۰ نفري كه كانديداي حضور در دادگاه مايكل جكسون هستند ۱۲ عضو ثابت و هشت نفر عضو علي البدل انتخاب كنند. پس از آن كه اعضاي برتر ليست انتخابي خود را در اختيار قاضي قرار دادند رودني ملويل با هر كدام از كانديداها جداگانه مصاحبه كرد. در اين مصاحبه وي نظر آنها را در خصوص دادگاه ستارگان هنري و منابع آنها براي كسب اطلاعات مكفي در خصوص متهم و نظر شخصي آنها را در خصوص ميزان اطمينان بر ادعاهاي كودكان در دادگاه و سيستم قضايي جويا شد. يكي از كانديداهاي اعلام شده در اين خصوص گفت: «كودكان به ندرت دروغ مي گويند.» اين در حالي است كه عضو ديگري كه مدير يك مدرسه ابتدايي است در اين خصوص گفت: «كودكان در صورتي كه متوجه فوائد دروغشان شوند مي توانند حقايق را تا حدي تحريف كنند.»
دعوا بر سر بازمانده كوچك تسونامي
گروه حوادث: مقامات قضايي سريلانكا اعلام كردند كه با مشخص شدن نتيجه آزمايش دي ان اي كودك پنج ماهه اي كه از تسونامي جان سالم به در برده بود وي اواخر اين هفته به والدين اصلي اش تحويل داده خواهد شد.
اين كودك كه پس از نجات از تسونامي ماه گذشته« نوزاد ۸۱»نام گرفته مورد دعواي نه زوجي بود كه ادعا مي كردند والدين اصلي اين كودك هستند. سرانجام با انجام آزمايش ژنتيك والدين اصلي اين كودك از ميان نه زوج مشخص شده و به گفته دادستان اين پرونده نوزاد فوق روز چهارشنبه در دادگاه به خانواده اصلي اش تحويل داده خواهد شد.
مسئولان بيمارستاني در ونزوئلا كه كودك پس از نجات به آنها تحويل داده شده بود از آنجا كه هويت وي برايشان مشخص نبود و وي هشتاد و يكمين آسيب ديده از حادثه تسونامي بود كه به اين بيمارستان منتقل مي شد وي را نوزاد ۸۱ ناميدند.

دستگيري پليس بانك به جرم سرقت ۱۵ ميليون يوان
يك محافظ بانك در چين كه از حساب مشتريان مبلغ ۱۵ ميليون يوان سرقت كرده بود، توسط پليس اين كشور به دام افتاد.
به گزارش سايت «ياهو» يك پليس بانك در چين - كه از آنها با عنوان پليس اقتصادي ياد مي شود _ ديروز به جرم سرقت مبلغ ۱۵ ميليون يوان دستگير شد.
براساس اين گزارش، اين پليس كه دراستان «گوانگ جو» مشغول به خدمت است با ديدن حساب اينترنتي ۲ تن از مشتريان بانك وسوسه شد و به فكر تهيه اسناد جعلي افتاد و به اين ترتيب براي خود ۹ دفترچه حساب جداگانه باز كرد . او سپس به سراغ كسب اطلاعاتي براي يافتن كد و رمز حساب اشخاص رفت و پس از به دست آوردن اين اطلاعات سري به صورت غير قانوني از موجودي حساب آنها مبالغي برداشت مي كرد وآنها را به حساب دفترچه هاي جعلي كه باز كرده بود، مي ريخت.
بر پايه اين گزارش، اين پليس خاطي از سال ۲۰۰۳ تاكنون چندين بار اقدام به برداشت پول به صورت غير قانوني كرده است و دادگاه نيز او را به جرم سرقت به تحمل ۱۰سال زندان، سلب حقوق سياسي و دولتي و همچنين جريمه نقدي به مبلغ ده هزار يوان محكوم كرد.

برخورد دو جرثقيل در يك مدرسه انگليسي
به دنبال برخورد دو دستگاه جرثقيل با يكديگر كه در مدرسه اي واقع در منطقه «ساسكس» انگليس روي داد دو نفر كشته و يك نفر زخمي شدند.
به گزارش شبكه خبري «بي بي سي» ، در برخورد دو دستگاه جرثقيل با يكديگر كه در مدرسه اي واقع در منطقه «ساسكس» انگليس روي داد سه نفر كشته و زخمي شدند.
بر اساس اين گزارش، در قسمتي از اين مدرسه كارگران مشغول كار روي ساختمان جديدي بودند كه اين حادثه روي داد.
يكي از دانش آموزان كه شاهد اين صحنه بود گفت: «من ديدم كه چطور طناب هاي دو جرثقيل به هم گره خورده و دو وسيله روي يكديگر افتادند. بر اثر اين حادثه يكي از جرثقيل ها به سقف ساختمان جديد اصابت كرده و باعث مرگ آن دو كارگر شد» .
خوشبختانه در اين حادثه دانش آموزان آسيبي نديدند.
به دنبال اين حادثه ماموران آتش نشاني به سرعت در صحنه حاضر شدند و كارگر مجروح را به بيمارستان انتقال دادند.

توضيح
طرحي كه در روز سه شنبه ۲۷ بهمن ماه ۸۳ در صفحه ۲۳ روزنامه براي خبر مربوط به «رها شده پس از پنج سال زندگي مشترك» به چاپ رسيد اثر پري همتيان است.

۴ كشته بر اثر انفجار كارگاه ترقه سازي
۴ نوجوان كرجي كه براثر انفجار كارگاه ترقه سازي مجروح شده بودند، شب گذشته به علت شدت جراحات فوت كردند.
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، در شب ۲۲ بهمن خبر آتش سوزي كارگاه  ساخت اسباب بازي به مأموران آتش نشاني اطلاع داده شد و آنها با عزيمت به منطقه گرمدره كرج محل وقوع آتش سوزي موفق به اطفاء حريق مي شوند و چند نفر از كارگران كارگاه به علت سوختگي شديد روانه بيمارستان مي شوند.
در تحقيقات مشخص شد: كارگران كارگاه مذكور در ساعت پاياني شب به طور غيرمجاز با تهيه اكليل و سرنج ترقه مي ساختند كه كارگران براثر انفجار مواد محترقه كارگاه دچار حريق شدند.
با گذشت پنج روز، ۴ نفر از كارگران اين كارگاه كه نوجوان هستند براثر شدت جراحات وارده فوت كردند و ۴ نفر از مجروحين ديگر در بيمارستان مطهري تهران بستري هستند.

مرگ خاموش كودك ۶ ساله در تهرانپارس
پليس: گازگرفتگي ديروز در منزلي واقع در تهرانپارس تهران منجر به مرگ يك دختربچه شش ساله و مسموميت سه تن از اعضاي خانواده اش شد.
مسئولان يك بيمارستان در منطقه تهرانپارس تهران ديروز مأموران را از يك فقره فوت مشكوك با خبر كردند.
مأموران كلانتري ۱۴۴جواديه تهرانپارس در پي كسب اين خبر به بيمارستان مذكور اعزام شدند و در تحقيقات به عمل آمده از مسئولان آن دريافتند كه چهار تن از اعضاي يك خانواده در منزل خود واقع در خيابان ۱۹۶ تهرانپارس به علت استنشاق گاز دچار مسموميت شده و توسط اهالي محل به اين بيمارستان منتقل شدند كه در اين حادثه متأسفانه «زهرا صفا» شش ساله فوت و سه تن ديگر نيز مسموم شده و تحت معالجه قرار گرفته اند.
گفتني است، تحقيقات پليس در اين زمينه ادامه دارد.

دعواي دو هوو در بخش اجراي احكام
گروه حوادث: بر اثر درگيري دو هوو، بخش اجراي احكام دادگاه خانواده به اغتشاش كشيده شد.
به گزارش خبرنگار ما زهرا ۲۴ ساله با چهره اي خسته از سه سال انتظار در راهرو دادگاه خانواده مضطرب به اين سو و آن سو قدم مي زد. مرد جواني كه بسيار شكسته تر از ۲۷ ساله ها نشان مي داد، در حالي كه سربازي او را همراهي مي كرد در آن سوي راهرو در كنار مرد ميانسالي نشسته بود. زهره زن صيغه اي فرهاد هراز چندگاهي بحثي راه مي انداخت. مرد ميانسال ميانداري مي كرد و قضيه آرام مي شد. پس از مدتي جر و بحث لفظي، زهره به زهرا حمله كرد و زهرا را مورد ضرب و شتم قرار داده و جو راهرو را متشنج كرد. با جدا كردن آن دو و بيرون بردن زهره آرامش به راهرو دادگاه بازگشت.
زهرا در حالي كه از اضطراب و خشم مي لرزيد گفت: ۲۱ ساله بودم كه مرا به عقد پسر عمويم در آوردند. او به خانه ما رفت و آمد مي كرد و به مسافرت هاي دسته جمعي مي رفتيم. دوران زيبايي بود ولي حيف كه زود گذشت چون بعد از مدتي به عذاب تبديل شد. دائماً ايراد مي گرفت و مرا اذيت مي كرد مدتي به همين منوال گذشت تا اين كه متوجه شدم پاي زني ديگر در بين است. من زن عقدي فرهاد بودم. زهره از شوهر اول خود طلاق گرفته بود و با وجود داشتن ۲ فرزند فرهاد را فريب داد و زندگي قشنگ ما را برهم زد. فرهاد از خانه و خانواده خود هم گريخت و به منزل زهره پناهنده شد. از او شكايت كردم و مدتي است او را به خاطر ندادن نفقه و مهريه به زندان انداخته اند. حتي پدرش به صورت او نگاه نمي كند و تمام خانواده از او رويگردان شده اند. در شهر كوچك ما براي من كه آبرو نمانده است. آمده ام تا پس از گرفتن حق قانوني خود از او جدا شدم تا او با هر كه مي خواهد ازدواج كند. فرهاد با زندگي و آبروي من بازي كرد.
سرش را پايين مي اندازد. اشك از ديدگانش جاري مي شود و با گوشه چادر اشكهايش را پاك مي كند. آهي مي كشد و منتظر اجراي حكم طلاق مي ماند.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |